Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno!


(10.40 hodin)
(pokračuje Martin Kolovratník)

Každopádně kvorum se primárně vypočítává z těch lístků vydaných a bylo 87. Jediný navržený poslanec Martin Exner získal 89 hlasů, a byl tedy v druhém kole zvolen předsedou stálé komise Sněmovny pro hybridní hrozby.

U druhého bodu byla situace velmi podobná. Byla to volba předsedy dozorčí rady Státního zemědělského intervenčního fondu. I zde bylo vydáno 172 hlasovacích lístků, 170 platných a neplatných bylo odevzdáno, neodevzdané lístky byly 2.

Kvorum tedy bylo 87. Tomáš Dubský získal 91 hlasů, Josef Kott 71, takže Tomáš Dubský byl zvolen předsedou této komise. Tím volební body končí, děkuji.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Taktéž děkuji. (Poslanec Heller se hlásí.) Pan poslanec Heller se pravděpodobně hlásí k hlasování, prosím.

 

Poslanec Šimon Heller: Dobré dopoledne, u hlasování číslo 76 hlasoval jsem proti, na sjetině mám pro. Nezpochybňuji hlasování. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Taktéž děkuji. V tuto chvíli děkuji taktéž panu předsedovi Kolovratníkovi za to, jak nás seznámil s výsledky voleb, které proběhly ve středu.

V tuto chvíli otevírám

 

171.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony /sněmovní tisk 774/ - třetí čtení

Projednávání tohoto bodu jsme přerušili dne 18. prosince 2024 v rozpravě.

Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele pan ministr průmyslu a obchodu Lukáš Vlček a taktéž zpravodaj garančního výboru, kterým je výbor hospodářský, pan poslanec Marek Novák.

Připomínám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 774/3, který byl doručen dne 5. prosince 2024 a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 774/4.

Nyní tedy budeme pokračovat v přerušené rozpravě, do které se přihlásili následující poslanci, nicméně paní předsedkyně Poslanecké sněmovny přerušila tady tento bod a přerušila ho, ano, až po panu poslanci Adamcovi, který dokončil svou myšlenku v rozpravě. V tuto chvíli se přihlásil s faktickou poznámkou pan poslanec Jakub Michálek, který ale v tuto chvíli tady není, tím pádem budeme pokračovat v obecné rozpravě. Poprosím pana poslance Jiřího Havránka. Máte slovo, pane poslanče.

 

Poslanec Jiří Havránek: Děkuji, pane předsedající, vážím si udělení slova. Kolegyně, kolegové, krásný den. Já budu velmi krátký. Vyjádřím se ke svému pozměňovacímu návrhu, respektive zde k němu načtu legislativně technické úpravy, které se týkají opravdu úprav interpunkce. Kolega Patrik Nacher, prostřednictvím pana předsedajícího, o něm mluvil. Týká se spoofingu, což je jistě nepříjemný jev, který se děje. Nebudu ho zde více odůvodňovat, ale těší mě, že tento návrh měl podporu v hospodářském výboru a že tedy alespoň prostřednictvím pana předsedajícího, prostřednictvím Patrika Nachera, jsem vycítil i podporu ze strany opozice.

Nicméně k té legislativně technické úpravě podle § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny k pozměňovacímu návrhu poslance Jiřího Havránka předloženého dne 22. 10. 2024, ve znění usnesení hospodářského výboru ze dne 5. 12. 2024, sněmovní tisk 774/3, k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů, zákon o elektronických komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony, sněmovní tisk 774:

I. Bod 6 pozměňovacího návrhu B se mění tak, že ve změnové části (část druhá, změna zákona o bankách, čl. III) se odstraňuje tečka za slovy "elektronické komunikace".

II. Bod 7 pozměňovacího návrhu B se mění tak, že ve změnové části (část třetí, změna zákona o spořitelních a úvěrných družstvech, čl. III) se čl. III přečísluje na čl. IV a zrušuje se tečka za slovy "elektronické komunikace".

Opravdu vidíte, že je to klasický čistý legtech. Mnohokrát děkuji za vaši pozornost a věřím, že dnes již k úspěšnému konci dovedeme tento tisk, který je určitě klíčový pro spotřebitele. Pane předsedající, děkuju za slovo.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Taktéž děkuji. V tuto chvíli se dál do obecné rozpravy přihlásil pan poslanec Ivan Bartoš. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Ivan Bartoš: Dobrý den, dámy a pánové. Děkuji za slovo, pane předsedající. Já jenom krátce, už jsem zde několikrát v této věci vystupoval, i když mi třeba panem kolegou zpravodajem či jinými bylo vyčteno, že se hodně bavíme o tom pozměňovacím návrhu, který načetl Marian Jurečka, který tedy odkládá digitalizaci a naplnění práva občana na digitální službu a digitální úkon o dva roky. Já tedy vystoupím k tomuto tématu a chtěl bych upozornit na pozměňovací návrh, který je evidován pod písmenem G, který míří na stejnou problematiku, byť si nejsem jist, zda vůbec ten návrh Mariana Jurečky věcně patří k této otázce. Nedávno jsme zde řešili problematiku přílepku, nicméně pokud již jednotlivé rezorty chtějí odkládat... Je to vlastně změna, která se týká všech ministerstev dle toho, jak plní či neplní právo občana na digitální službu, respektive vystavení elektronických formulářů.

Já bych poprosil o podporu návrhu G, a to ze dvou důvodů, od Jakuba Michálka. Za prvé, ten návrh G upravuje podle nás lépe tu definici digitálních služeb a jejich schválení proto, aby nemusely být zařazovány, nemusely být k nim vyvíjeny ty chytré formuláře. Je pravdou, že k některým službám skutečně tyto nedávají smysl, ať už ekonomicky, či četností využití této služby tak, aby to bylo přesné a nestalo se to alibistickou výmluvou. Nevystavujeme tuto službu pro občany digitálně, protože to je drahé, protože to třeba nestíháme, ale aby to bylo přesně definováno. Zároveň máme ještě před sebou rok činnosti této vlády. Ta by měla předávat naplněnost tohoto zákona v maximální možné míře, proto bychom navrhli, aby to prodloužení - protože už nyní je zcela jasné, že se nestihne naplnit právo občana na digitální službu k tomu únoru v příštím roce, některá ministerstva stále mají 0 nebo 1 procento vystavených digitálních služeb občanům v těch formulářích, třeba na portálu - tak aby se toto posunulo pouze o rok.

Bývá takovým pravidlem, že jakmile sundáte nohu z plynu a dáte ji příliš daleko, uvolníte si ji, tak dávat se na ten plyn zpátky a rozjet ty věci, je o to obtížnější. Pojďme tedy podpořit pouze to prodloužení na jeden rok, což pomůže těm rezortům, které třeba mají... Hodně se takto argumentovalo, že chystají hned spuštění nějakého portálu nějaké digitální služby. Pojďme tedy nesundávat tuto nohu z plynu, umožněme rezortům ještě v tomto volebním období této vlády dokončit ty projekty a podpořme pouze odsunutí o jeden rok. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Taktéž děkuji. Další, kdo je přihlášen do obecné rozpravy, je pan kolega Patrik Nacher. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Patrik Nacher: Děkuji, pane místopředsedo. Vážený pane ministře, paní ministryně, dobrý den. Dámy a pánové, já budu znovu apelovat na vás, abyste prosím nepodpořili ten přílepek, který je v tomto zákoně a který vůbec nesouvisí s novelou zákona o elektronických komunikacích. Je to přílepek, který navrhuje odložit právo na digitální služby o dva roky. To s novelou zákona o elektronických komunikacích naprosto nesouvisí. Vůbec ne. Co je na tom ještě horšího, že jeho přijetí bude znamenat změnu postoje k tomu zákonu jako k celku.

Já obdivuji trpělivost tady ministra průmyslu, který tady sedí. My už to tady projednáváme nějakou dobu.

Tohle prapůvodně byla... (Zpravodaj gestikuluje.)

A zpravodaje taky.

... nekontroverzní norma, která měla pomoct spotřebitelům, včetně různých pozměňovacích návrhů, o kterých tady třeba mluvil Jiří Havránek a které já jsem podrobněji představil ve středu v rámci boje s kyberšmejdy a sofistikovaným způsobem, jakým se dostanou tito šmejdi na váš účet, a efektivní spolupráce mezi bankami, v tomto případě, a operátory. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP