Kapitola |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdílnost rozpočtu a náležitosti |
Konečné nedoplatky |
Náležitost roku 1920 |
Kapitola |
||||||||||||||||||
přebytek - schodek |
||||||||||||||||||||||||||
řádný |
mimořádný |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
||||||||||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
1 |
President republiky |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1 |
2 |
Kancelář presidenta republiky |
1,003.064 |
32 |
1,620.220 |
- |
- |
- |
1,620.220 |
- |
964.417 |
71 |
61.536 |
- |
1,025.953 |
71 |
655.802 |
29 |
61.536 |
- |
594.266 |
29 |
25.3750 |
- |
70.3671 |
20 |
2 |
3 |
Národní shromáždění |
269.616 |
90 |
154.000 |
- |
- |
- |
154.000 |
- |
269.616 |
90 |
- |
- |
269.616 |
90 |
115.616 |
90 |
- |
- |
115.616 |
90 |
- |
- |
76.3661 |
03 |
3 |
4 |
Nejvyšší správní soud |
23.916 |
96 |
6.000 |
- |
- |
- |
6.000 |
- |
16.295. |
28 |
- |
- |
16.295 |
28 |
10.295 |
28 |
- |
- |
10.295 |
28 |
96 |
- |
7.722 |
18 |
4 |
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad |
1.598 |
67 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.222 |
- |
1.222 |
- |
- |
- |
1.222 |
- |
1.222 |
- |
- |
- |
164 |
- |
5 |
6 |
Příděly zemím |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
6 |
7 |
Státní dluh republiky Československé |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
120 |
- |
7 |
8 |
Pensijní a zaopatřovací platy |
46,581.274 |
28 |
6,000.000 |
- |
- |
- |
6,000.000 |
- |
44,994.739 |
68 |
1,821.423 |
76 |
46,816.163 |
44 |
38,994.739 |
68 |
1,821.423 |
76 |
40,816.163 |
44 |
1,358.403 |
36 |
30,490.811 |
23 |
8 |
9 |
Předsednictvo ministerské rady |
58,036.106 |
46 |
187,679.500 |
- |
200.000 |
- |
187,879.500 |
- |
67,313.537 |
07 |
123,334 |
29 |
67,436.871 |
36 |
120,365.962 |
93 |
76.665 |
71 |
120,442.628 |
64 |
21,373.459 |
64 |
36,218.606 |
49 |
9 |
10 |
Ministerstvo zahraničí |
50,679.744 |
01 |
40,300.500 |
- |
- |
- |
40,300.500 |
- |
51,040.105 |
86 |
1.074 |
33 |
51,041.180 |
19 |
10,739.605 |
86 |
1.074 |
33 |
10,740.680 |
19 |
449.670 |
06 |
18,823.037 |
04 |
10 |
11 |
Ministerstvo Národní obrany |
215,472.791 |
77 |
81,639.497 |
- |
1,500.000 |
- |
83,139.497 |
- |
149,531.802 |
49 |
39,786.814 |
46 |
189,318.616 |
95 |
67,892.305 |
49 |
38,286.814 |
46 |
106,179.119 |
95 |
365.702 |
84 |
128,040.630 |
79 |
11 |
12 |
Ministerstvo vnitra |
9, 799.878 |
64 |
5,952.810 |
- |
- |
- |
5,952.810 |
- |
7,611.751 |
34 |
684.025 |
18 |
8.295.776 |
52 |
1,658.941 |
34 |
684.025 |
18 |
2,342.966 |
52 |
4,266.132 |
27 |
6,958.193 |
28 |
12 |
13 |
Ministerstvo školství a Národní osvěty |
17,536.726 |
99 |
8,674.712 |
- |
263.038 |
- |
8,937.750 |
- |
19,985.468 |
17 |
3,134.841 |
42 |
23,120.309 |
59 |
11,310.756 |
17 |
2,871.803 |
42 |
14,182.559 |
59 |
12,205.836 |
63 |
12,151.483 |
38 |
13 |
14 |
Ministerstvo financí |
11.882,302.312 |
79 |
9.137,978.211 |
- |
784,614.081 |
- |
9.922,592.292 |
- |
10.995,365.715 |
48 |
1.405,156.727 |
02 |
12.400,522.442 |
50 |
1.857,387.504 |
48 |
620,542.646 |
02 |
2.477,930.150 |
50 |
2.075,204.403 |
61 |
7.665,330.723 |
87 |
14 |
15 |
Ministerstvo obchodu |
2,691.911 |
75 |
1,665.500 |
- |
- |
- |
1,665.500 |
- |
3,100.205 |
19 |
3.034 |
50 |
3,103.239 |
69 |
1,434.705 |
19 |
3.034 |
50 |
1,437.739 |
69 |
558.579 |
41 |
1,942.347 |
88 |
15 |
16 |
Ministerstvo pošt a telegrafů |
829,879.061 |
63 |
767,286.000 |
- |
2,803.100 |
- |
770,089.1001 |
- |
811,767.400 |
47 |
19,851.375 |
07 |
831,618.775 |
54 |
44,481.400 |
47 |
17,048.275 |
07 |
61,529.675 |
54 |
7,207.993 |
69 |
532,013.517 |
76 |
16 |
17 |
Ministerstvo železnic |
5.064,308.733 |
40 |
4.585,999.560 |
- |
56,390.440 |
- |
4.642,390.000 |
- |
4.921,401.387 |
55 |
150,738.953 |
21 |
5.072,140.340 |
76 |
335,401.827 |
55 |
94,348.513 |
21 |
429,750.340 |
76 |
8,857.826 |
21 |
3.274,290.335 |
25 |
17 |
18 |
Ministerstvo zemědělství |
125,692.460 |
78 |
209,662.837 |
- |
924.105 |
- |
210,586.942 |
- |
136,282.856 |
62 |
308.499 |
49 |
136,591.356 |
11 |
73,379.980 |
38 |
615.605 |
51 |
73,995.585 |
89 |
45,937.629 |
10 |
100,559.180 |
12 |
18 |
19 |
Ministerstvo spravedlnosti |
20,820.374 |
95 |
19,373.753 |
- |
- |
- |
19,373.753 |
- |
18,468.072 |
66 |
193.326 |
40 |
18,661.399 |
06 |
905.680 |
34 |
193.326 |
40 |
712.353 |
94 |
4,756.978 |
- |
14,570.419 |
91 |
19 |
20 |
Ministerstvo veřejných prací |
880,460.350 |
52 |
756,708.198 |
- |
60,752.536 |
- |
817,460.734 |
- |
646,021.926 |
80 |
157,468.496 |
64 |
803,490.423 |
44 |
110,686.271 |
20 |
96,715.960 |
64 |
13,970.310 |
56 |
106,755.504 |
70 |
544,629.021 |
79 |
20 |
21 |
Ministerstvo sociální péče |
7,778.253 |
23 |
2,122.050 |
- |
275.250 |
- |
2,397.300 |
- |
3,743.360 |
89 |
79,937.050 |
94 |
83,680.411 |
83 |
1,621.310 |
89 |
79,661.800 |
94 |
81,283.111 |
83 |
83,247.447 |
94 |
5,719.842 |
34 |
21 |
22 |
Ministerstvo pro zásobování lidu |
13,916.235 |
46 |
- |
- |
13,527.800 |
- |
13,527.800 |
- |
- |
- |
14,378.446 |
23 |
14,318.446 |
23 |
- |
- |
850.646 |
23 |
850.646 |
23 |
1,500.234 |
40 |
9,865.363 |
17 |
22 |
23 |
Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy |
12,605.568 |
47 |
8,842.932 |
- |
350.000 |
- |
9,192.932 |
- |
12,697.299 |
69 |
168.433 |
33 |
12,865.733 |
- |
3,854.367 |
69 |
181.566 |
67 |
3.672.801 |
02 |
8,483.462 |
30 |
14,447.580 |
52 |
23 |
24 |
Opatření přechodné doby poválečné |
1.917,187.063 |
64 |
- |
- |
454,000.000 |
- |
454,000.000 |
- |
- |
- |
1.860,599.268 |
57 |
11860,599.268 |
57 |
- |
- |
1.406,599.268 |
57 |
1.406,599.268 |
57 |
2,571.721 |
60 |
1.688,114.588 |
75 |
24 |
25 |
Ministerstvo pro sjednocení zákonodárství a organisaci správní |
535 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
566 |
- |
- |
- |
566 |
- |
566 |
- |
- |
- |
566 |
- |
566 |
- |
533 |
- |
25 |
26 |
Úřad pro zahraniční obchod |
268,821.036 |
45 |
101,650.0001 |
- |
- |
- |
101,650.000 |
- |
268,829.488 |
63 |
- |
- |
268,829.488 |
63 |
167,179.488 |
63 |
- |
- |
167,179.488 |
63 |
11.942 |
48 |
173,442.434 |
37 |
26 |
Úhrn |
21.425,870.617 |
07 |
15.923,316.280 |
- |
1.375,600.350 |
- |
17.298,916.630 |
- |
18.159,406.014 |
48 |
3.734,417.882 |
84 |
21.893,823.897 |
32 |
2.236,089.734 |
48 |
2.358,817.532 |
84 |
4.594,907.267 |
32 |
2.385,138.947 |
21 |
14.257,763.273 |
55 |
||
Investice: |
||||||||||||||||||||||||||
A |
Předsednictvo ministerské rady |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
A |
B |
Ministerstvo financí |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
B |
C |
Ministerstvo pošt a telegrafů |
13.072 |
20 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
34.832 |
93 |
- |
- |
- |
- |
34.832 |
93 |
21.760 |
73 |
- |
- |
C |
D |
Ministerstvo železnic |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
D |
E |
Ministerstvo zemědělství |
233.858 |
79 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
234.626 |
75 |
- |
- |
- |
- |
234.626 |
75 |
767 |
96 |
- |
- |
E |
F |
Ministerstvo veřejných prací |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2.320 |
90 |
- |
- |
- |
- |
2.320 |
90 |
2.320 |
90 |
- |
- |
F |
Z výtěžku investičních půjček a z volných pokladních hotovostí uhrazená investiční potřeba |
1.775,046.663 |
09 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.775,046.663 |
09 |
- |
- |
- |
- |
1.775,046.663 |
09 |
- |
- |
- |
- |
||
Úhrn |
1.775,293.594 |
08 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
1.775,318.443 |
67 |
- |
- |
- |
- |
1.775,318.443 |
67 |
24.849 |
59 |
- |
- |
4.
Státní výdaje na rozpočet
a jejich pasivní nedoplatky
(v podrobnostech).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
1 |
President republiky: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Plat |
1,000.000 |
- |
1,000.000 |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
2 |
Výdaje úřední |
2,000.000 |
- |
2,000.000 |
- |
2,000,000 |
- |
- |
- |
- |
- |
|||
Kapitola 1. (úhrn) |
3,000.000 |
- |
3,000.000 |
- |
3,000.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
2 |
Kancelář presidenta republiky: |
|||||||||||||
1 |
Civilní oddělení: |
|||||||||||||
řádné |
1,009.554 |
07 |
1,075.008 |
- |
1,287.687 |
76 |
212.079 |
76 |
Převážně v důsledku vzrůstu agendy. Úhrada byla zajištěna u kap. 26., tit. 1., § 12 a) (mimořádné výdaje) |
218.208 |
69 |
|||
mimořádné |
1,949.322 |
01 |
1,617.144 |
- |
1,955.308 |
01 |
338.164 |
01 |
státem převzaté jen dle nižšího klíče z roku 1920 rozpočteny. Úhrada v úsporách této kapitoly tit. 4., výdaje mimořádné. |
|||||
Titul 1. (dohromady) |
3,018.876 |
08 |
2,692.752 |
- |
3,242.995 |
77 |
550.243 |
77 |
224.194 |
69 |
||||
2 |
Vojenské oddělení: |
|||||||||||||
řádné |
136.406 |
14 |
178.379 |
- |
136.406 |
14 |
41.972 |
86 |
- |
- |
||||
mimořádné |
112.112 |
32 |
83.430 |
- |
112.112 |
32 |
28.682 |
32 |
Náklad na jednorázové a nouzové výpomoci nebyl vůbec, na srážky státem převzaté jen nedostatečně rozpočten. |
- |
- |
|||
Titul 2. (dohromady) |
248.518 |
46 |
261.809 |
- |
248.518 |
46 |
13.290 |
54 |
- |
- |
||||
3 |
Hospodářská správa hradu: |
|||||||||||||
řádné |
2,700.903 |
17 |
2,858.491 |
- |
2,711.429 |
48 |
147.01 |
52 |
Systemisovaný stav úřednictva, jakož i rozpočtem povolený stav dělnictva byl během roku dle potřeby jen postupně doplňován. Mimo to nemohl býti peníz rozpočtený na udržování hradních budov, zahrad a mobilií svému účelu plně věnován, poněvadž práce restaurační a adaptační nebyly dokončeny. Část docílené úspory byla spotřebována zvýšenými poplatky za osvětlení, nákladem na udržování potahů, povozů a automobilů, spojeným s četnými zahraničními návštěvami, konečně výlohami vzniklými výměnou karosérie. |
|||||
mimořádné |
1,491.491 |
38 |
986.677 |
- |
1,491.491 |
38 |
504.814 |
38 |
Náklad na jednorázové a neuzenu výpomoci nebyl vůbec, na srážky státem převzaté jen nedostatečně rozpočten. |
10.526 |
31 |
|||
Titul 3. dohromady |
4,192.394 |
55 |
3,845.168 |
- |
4,202.920 |
86 |
357.752 |
86 |
10.526 |
31 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
2 |
4 |
Stavební správa hradu: |
|||||||||||||
řádné |
93.940 |
48 |
121.891 |
- |
96.437 |
44 |
25.453 |
56 |
2.496 |
96 |
|||||
mimořádné |
6,819.023 |
79 |
8,719.502 |
- |
7,876.155 |
57 |
843.346 |
43 |
Stavební správa hradu zaměstnaná adaptací letního sídla Lán nemohla prováděti restauraci hradu v tom rozsahu, jak původně bylo zamýšleno. V docílené úspoře hrazena byla část překročení jak v odůvodnění kap. 2., tit. 1., mimořádné výdaje je uvedeno. |
1,057.131 |
78 |
||||
Titul 4. dohromady |
6,912.964 |
27 |
8,841.393 |
- |
7,972.593 |
01 |
868.799 |
99 |
1,059.628 |
74 |
|||||
5 |
Správa statku Lány: |
||||||||||||||
řádné |
1,186.444 |
66 |
1,610.717 |
- |
1,605.205 |
47 |
5.511 |
53 |
418.760 |
81 |
|||||
mimořádné |
1,329.464 |
51 |
5,310.082 |
- |
2,130.683 |
34 |
3,179.398 |
66 |
Rozpočtený obnos, který byl určen na různá mimořádná vydání, živý inventář, vnitřní zařízení, přechodné opatření doby poválečné, přestavby a zřízení telefonického spojení s Prahou, nebyl proto vyčerpán, že náklady mající povahu investicí nebyly zde vyúčtovány, nýbrž pouze pobízení vnitřního zařízení a náklad na opatření přechodné doby poválečné. |
801.218 |
83 |
||||
Titul 5. dohromady |
2,515.909 |
17 |
6,920.799 |
- |
3,735.888 |
81 |
3,184.910 |
19 |
1,219.979 |
64 |
|||||
Kapitola 2. (úhrn) |
16,888.662 |
53 |
22,561.921 |
- |
19,402.916 |
91 |
3,159.004 |
09 |
2,514.329 i |
38 |
|||||
3 |
Národní shromáždění: |
||||||||||||||
1 |
Poslanecká sněmovna: |
||||||||||||||
řádné |
23,177.849 |
36 |
24,216.108 |
- |
23,193.715 |
40 |
1,022.392 |
60 |
Poslanecké mandáty (Podkarpatská Rus, Těšínsko) nebyly plně obsazeny. Vedle toho přispělo k úspoře: snížení ceníku tiskařského v zadání tisků Státní tiskárně, jakož i ta okolnost, že režijní výlohy z nedostatku předpokladů byly jen přibližně rozpočteny. Takto docílená úspora snížila se překročením na náhradách za práci přes čas následkem většího počtu plenárních schůzí na vykázaný obnos, z něhož částky 27.618,51 Kč bylo použito k úhradě překročení při výdajích mimořádných. |
21.746 |
- |
||||
mimořádné |
627.618 |
51 |
600.000 |
- |
627.618 |
51 |
27.618 |
51 |
- |
- |
|||||
Titul 1. dohromady |
23,506.467 |
87 |
24,816.108 |
- |
23,821.333 |
91 |
994.774 |
09 |
21.746 |
- |
|||||
2 |
Senát: |
||||||||||||||
řádné |
12,418.227 |
17 |
12,550.141 |
- |
12,418.227 |
17 |
131.913 |
83 |
Úspora nastala převážně neobsazením několika mandátů členů Národního shromáždění a tím, že většinu prací mohla obstarati společná kancelář těsnopisecká. Z této úspory zbývá po odečtení vyšších výloh na sněmovní tisky a výlohy režijní, jež byly placeny za časové období od vzniku senátu tj. od 1. června 1920 do konce roku 1921, vykázaný rozdíl. |
- |
- |
||||
mimořádné |
285.126 |
80 |
300.000 |
- |
285.126 |
80 |
14.873 |
20 |
- |
- |
|||||
Titul 2. (dohromady) |
12,703.353 |
97 |
12,850.141 |
- |
12,703.353 |
97 |
146.787 |
03 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
3 |
3 |
Společné výdaje sněmovny a senátu: |
73.674 |
37 |
837.091 |
14 |
|||||||||
řádné |
1,638.140 |
94 |
1,711.343 |
- |
1,637.668 |
63 |
6.751 |
77 |
95.867 |
29 |
|||||
mimořádné |
2,614.262 |
77 |
2,613.970 |
- |
2,620.721 |
77 |
66.922 |
60 |
932.908 |
43 |
|||||
Titul 3. (dohromady) |
4,252.403 |
71 |
4,325.313 |
- |
4,258.390 |
40 |
1,208.483 |
73 |
904.704 |
43 |
|||||
Kapitola 3. (úhrn) |
40,761.225 |
55 |
41,991.562 |
- |
40,783.078 |
28 |
|||||||||
4 |
Nejvyšší správní soud: |
444.421 |
37 |
Rozmnožení personálu (povolené usnesením poslanecké sněmovny ze dne 18./2. 1921 a senátu ze dne 8./3. 1921) a větší potřeba odměn za práce přes čas. Překročení uhrazeno úsporami při kapitole 7., tit. 1., § 1., pol. IV. |
109.860 |
50 |
|||||||||
řádné |
1,808.634 |
67 |
1,272.869 |
- |
1,717.290 |
37 |
129.182 |
76 |
Překročení bylo vyvoláno rozmnožením personálu a stanovením vyššího klíče pro srážky státem převzaté, bylo však sníženo úsporami zejména při nouzových výpomocech, jež byly zařazeny do rozpočtu částkou nad potřebu vyšší. Překročení hrazeno v rámci celkových úspor rozpočtu. |
1.880 |
- |
||||
mimořádné |
1,697.818 |
- |
1,569.693 |
- |
1,698.875 |
76 |
573.604 |
13 |
111.740 |
50 |
|||||
Kapitola 4. (dohromady) |
3,306.452 |
67 |
2,842.562 |
- |
3,416.166 |
13 |
|||||||||
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad: |
||||||||||||||
řádné |
1,318.680 |
79 |
1,509.894 |
- |
1,320 295 |
90 |
189.598 |
10 |
V roce 1921 nepodařilo se pro obtíže při získávání vhodných sil doplniti preliminovaný a pro úkoly nejvyššího účetního kontrolního úřadu potřebný stav úřednictva. Úspory vzniklé z tohoto důvodu zvyšují se o úspory při cestovném a dietách, poněvadž dohlídky mimo sídlo úřadu konány byly jen v menší míře. |
5.161 |
45 |
||||
mimořádné |
1,266.208 |
- |
1,571.450 |
- |
1,264.645 |
- |
306.804 |
36 |
Neúplný stav personálu; mimo to úvěr pro knihovnu nebyl vyčerpán, ježto nebyla příležitosti ku vhodným nákupům. |
641 |
14 |
||||
Kapitola 5. (dohromady) |
2,584.889 |
29 |
3,081.344 |
- |
2,584.911 |
54 |
496.402 |
46 |
5.802 |
59 |
|||||
6 |
Příděly zemím: |
||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||
1 |
Všeobecné příděly |
167,596.202 |
- |
195,000.000 |
- |
195,000.000 |
- |
- |
- |
39,803.798 |
- |
||||
2 |
Příděly přirážek k dělnickým poplatkům |
7,002.046 |
28 |
5,220.000 |
- |
6,851.442 |
52 |
1,631.442 |
52 |
Překročení jest důsledkem neočekávaně vyššího příjmu přirážek k dědickým poplatkům, preliminovaného u kap. 14., tit. 2., § 4., pol. 2. (lit. o - 2). |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
6 |
3 |
Školní příspěvek zemím k poplatkovému ekvivalentu |
363.036 |
97 |
- |
- |
363.036 |
97 |
363.036 |
97 |
Nepreliminovaný výdej vykázaný pod tímto dodatečně zřízeným titulem souvisí s příjmem pod nově zavedenou položkou u kap. 14., tit. 2., § 4: (lit. "S 2") |
- |
- |
||
4 |
Přirážka ke spotřební a výrobní dávce z lihu zemím a župám |
28,689.000 |
- |
58,200.000 |
- |
28,684.000 |
- |
29,516.000 |
Příděl za rok 1921 nebyl v tomto roce plně vyplacen, poněvadž cíle ustanovení § 6., odst. 1., zákona ze dne 12. srpna 1921, č. 334 Sb. z. a n., jsou příděly splatny čtvrtletně pozadu a zákon tento nabyl platnosti teprve 1. října 1921; mimo to prováděcí práce pro jejich rozsah nemohly býti včas dokončeny. |
- |
- |
||||
5 |
Příděly zemím, župám a obcím z výnosu daně pozemkové |
- |
- |
10,437.000 |
- |
2,680.365 |
10 |
7,756.634 |
90 |
Z téhož důvodu nebyl příděl za čtvrté čtvrtletí 1921 v tomto roce vyplacen. |
2,680.365 |
10 |
|||
6 |
Příděl obcím (městům municipálním) z výnosu daně domovní |
- |
- |
8,108.550 |
- |
1,413.446 |
37 |
6,695.103 |
63 |
Příznivější z téhož důvodu. |
1,413.446 |
37 |
|||
7 |
Příděl z výnosu všeobecné daně z obratu a pracovních výkonů a daně přepychové |
78,613.328 |
61 |
114,163.000 |
- |
82,431.267 |
37 |
31,731.732 |
63 |
Příznivější z téhož důvodu. Vykázaná platba značí zálohy poskytnuté zemím dle posledního odstavce § 6, zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 334 Sb. z. a n. |
3,817.938 |
76 |
|||
Kapitola 6. (úhrn) |
282,258.613 |
86 |
391,128.550 |
- |
317,423.558 |
33 |
73,704.991 |
67 |
47,715.548 |
23 |
|||||
6 A |
Příděly Podkarpatské Rusi: |
||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||
4 |
Přirážka ke spotřební a výrobní dávce z líhu zemím a župám |
- |
- |
1,800.000 |
- |
- |
- |
1,800.000 |
- |
Příděl za rok 192?1 nebyl v tomto roce vyplacen z důvodů, uvedených u tit. 4., kap. 6. |
- |
- |
|||
5 |
Příděly zemím, župám a obcím z výnosu daně pozemkové |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
Zákon ze dne 12. srpna 1921, čís. 334 Sb. z. a n., nabyl ohledně tohoto přídělu účinnosti v Podkarpatské Rusi teprve dnem 1. července 1922 (viz cit. zák. čl. III., 2. odst., zákon ze dne 12. srpna 1921, č. 329 Sb. z. a n., § 59 al. 3., a nařízení vlády ze dne 7. srpna 1922, čís. 216 Sb. z. a n.). |
- |
- |
|||
6 |
Příděl obcím (městům municipálním) z výnosu daně domovní |
- |
- |
120.000 |
- |
- |
- |
120.000 |
- |
Příznivější z téhož důvodu. |
- |
- |
|||
7 |
Příděl z výnosu všeobecné daně z obratu a pracovních výkonů a daně přepychové |
- |
- |
62.500 |
- |
- |
- |
62.500 |
- |
Příznivější z téhož důvodu. |
- |
- |
|||
Kapitola 6 A. (úhrn) |
- |
- |
2,032.500 |
- |
- |
2,032.500 |
- |
- |
- |
||||||
Kapitola 6. a 6 A. (úhrn) |
282,258.613 |
80 |
393,161.050 |
- |
317,423.558 |
33 |
75,737.491, |
67 |
47,715.548 |
23 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
7 |
Státní dluh republiky Československé: |
||||||||||||||
1 |
Státní půjčky |
184,241.977 |
52 |
806,258.669 |
- |
199,675.439 |
35 |
||||||||
1 |
Zúročení: |
||||||||||||||
řádné |
184,241.977 |
52 |
806,258.669 |
- |
199,675.439 |
35 |
606,583.229 |
65 |
Menší potřeba vysvětluje se tím, že prostředky bylo možno požadovati jen podle skutečného stavu státního dluhu v r. 1921. Výsledek upisování 41/2% prémiové a IV. státní půjčky nedosáhl výše, se kterou jako se státním dluhem při sdělávání rozpočtu se počítalo a proto snížila se i potřeba na úrokovou službu jak prémiové státní půjčky, vypsané podle zmocnění zákona ze dne 6. února 1920, čís. 85 Sb. z. a n., tak i čtvrté státní půjčky, vypsané podle zmocnění zákona ze dne 24. června 1920, čís. 417 Sb. z. a n. Mimo to úroky z předválečného dluhu byly placeny podle vládního nařízení ze dne 15. března 1919, čís. 132 Sb. z. a n., toliko z části a to pouze z vinkulovaných dluhopisů, z kaucí a deposit. Pro konečnou úpravu výplaty úroků z tohoto dluhu konaly se přípravy podle zákona ze dne 18, března 1921, čís. 124 Sb. z. a n. Úspor vzniklých ze svrchu zmíněných příčin na řádném úvěru pro úrokovou službu ze čtvrté státní půjčky bylo použito podle předpisu čl. III. odst. 1, finančního zákona pro rok 1921 a § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., k úhradě vyšších potřeb jiných správních odvětví. (Srovnej "Státní výdaje na rozpočet", kap. 4., Řádné a mimořádné výdaje, kap. 10., tit. 1. Mimořádné výdaje, kap. 19., tit. 2. Řádné výdaje.) |
21,869.302 |
33 |
||||
mimořádné |
110,361.840 |
37 |
81,116.000 |
- |
113,950.982 |
50 |
32,834.982 |
50 |
Příčinou překročení úvěru bylo uvolnění větších částek zadržených při kolkování bankovek podle § 1. zákona ze dne 25. února 1919, čís. 84 Sb. z. a n. jako 1%ní, kdykoliv splatná státní zápůjčka a používání vydaných vkladních listů k placení dávky z majetku podle § 1, zákona ze dne 8. dubna 1920 čís. 309 Sb. z. a n., což mělo v zápětí i výplatu větší částky na 1%ním úroku z této půjčky. Dále byly placeny úroky ze 6%ních státních pokladničních poukázek, splatných 15. května, 15. srpna a 15. listopadu 1921, jež byly zaměněny za bony republiky Československé podle zmocnění zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 333 Sb. z. a n., za dobu, než záměna byla provedena, resp. bony vydány. Úhrada této nepředvídané větší potřeby na úrocích byla opatřena virimentem z úspor při položce IV., § 1. tohoto titulu pro rok 1921 podle předpisů článku III., odst. 1. finančního zákona ze dne 17. prosince 1920, čís. 682 Sb. z. a n., a podle § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 1175 Sb. z. a n. Úhrada vyšší potřeby na úrocích z francouzského úvěru na nákup vojenského materiálu a koní vzniklé tím, že kurs franku a dolaru stoupl, byla opatřena z úspor při položce 1., § 2. tohoto titulu pro rok 1921 podle svrchu citovaných zákonných předpisů za předpokladu, že nebude potřebí refundovati z úvěru při pol. 1., § 2. tohoto titulu pro rok 1921 pokladním hotovostem prostředky, použité ku splacení italského směnečného úvěru v roce 1920. Vyšší potřeba na úrocích z anglického úvěru k nákupu potravin a mýdla vysvětluje se tím, že stav dluhu použitím tohoto úvěru vzniklý byl podle výsledku vyúčtování vyšší, než se předpokládalo při sdělávání rozpočtu a že bylo třeba zvýšiti úrokovou míru z 5% na 6%, resp. na sazbu platnou pro obligace Mezinárodního výboru pro pomocné hospodářské úvěry v Paříži pomocné série A z roku 1920, jichž znění a forma byla schválena zmíněným výborem a reparační komisí, a konečně, že kurs libry v době placení úroků byl značně vyšší než preliminovaný. Úhrada této vyšší potřeby byla opatřena úsporami při položce IV., § 1. tohoto titulu 1. pro rok 1921 podle předpisů článku III., odst. 1. finančního zákona pro rok 1921 a § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. Italský směnečný úvěr kontrahovaný podle zmocnění zákona ze dne 24. července 1919, čís. 459 Sb. z. a n. k nákupu surovin a zboží v Italii nebyl dosud vyúčtován a nebyla tudíž známa výše úroků z tohoto dluhu, které bylo třeba účtovati k tíži příslušného úvěru v rozpočtu kap. 7. pro rok 1921. |
3,612.542 |
13 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
7 |
1 |
1 |
nepreliminované |
143,768.458 |
47 |
- |
- |
145,468.017 |
90 |
145,468.017 |
90 |
Tyto výdaje vyžádaly si částky 145,468.01790 Kč. Vyúčtováním a podle upisovacích výsledků byl zjištěn stav dluhů kontrahovaných podle zvláštních zákonných zmocnění a zároveň závazky, jež bylo plniti a na něž rozpočtem nebylo pamatováno. Byly placeny úroky z těch úpisů státní půjčky dopravní podle zmocnění zákona ze dne 18. března 1921, čís, 126 Sb. z. a n. a z těch úpisů státní investiční půjčky pro elektrisaci, vodní dopravu a podniky zemědělské a průmyslové podle zmocnění článku IX. finančního zákona ze dne 17. prosince 1920, čís. 682 Sb. z. a n., které byly vykonány před termínem, od něhož počalo podle kuponů řádné zúročení těchto půjček. Úhrada úroků z úvěru, který byl kontrahován u vlády francouzské podle smlouvy ze dne 28. září 1918 ku krytí výloh spojených s vydržováním a organisací československé armády ve Francii a schválen zákonem ze dne 19. prosince 1919, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1920 byla opatřena tím způsobem, že dluh, počítajíc v to úroky za dobu od 15. srpna 1917 do 12. dubna 1921, 7. dubna 1922 a 6. března 1923 ve výši 11,758.574,37 Kč byl kryt 5%ní obligací na fr. frs 33,916.62635 vydanou podle zmocnění citovaného zákona. (Srovnej příjem kap. 14., tit. 5., § 13. pol. 1). Z důvodů valutárních a se zřetelem k stavu pokladny byla k úhradě úroků za dobu od 1. července 1919 do 30. června 1920 ve výši 2,489.71750 Kč z obligace Ł 237.116, kryjící úvěr vlády anglické na nákup potravina mýdla, vydána 6%ní obligace se splatností dne 1. ledna 1925 podle zmocnění zákona že dne 19. prosince 1919, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1920. (Srovnej příjem kap. 14., tit. 5., § 13., pol. 1.) Nebylo známo, kde, kdy a v jaké výši bude třeba kontrahovati úvěry na nákup mouky a také z technických příčin nebylo možno opatřiti rozpočtovou úhradu úroků z úvěru, sjednaného s vládou anglickou na nákup mouky podle úmluvy ze dne 7. února 1921 a zmocnění zákona ze dne 19. prosince 1919, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1920. Kapitalisované úroky per 5,821.791,14 Kč z úvěrů, jež byly kontrahovány u vlády Spojených Států severoamerických za účelem nákupu potravin, zboží a vojenského materiálu podle zmocnění zákonů ze dne 10. dubna 1919, čís. 186 Sb. z. a n.; pokud se týče schváleny zákonem ze dne 19. prosince 1919, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1920 byly placeny částečně a pouze do 15. dubna, případně do 15. května 1919. Úhrada jejich byla opatřená tím způsobem, že byly započteny do dluhu a dluh kryt obligacemi. (Srovnej příjem kap. 14., tit. 5., § 13., pol. 1.) Byly placeny úroky z markových úvěrů uzavřených u Bankovní jednoty československých bank v Berlíně podle zmocnění článku XIII. finančního zákona ze dne 17. prosince 1920, čís. 682 Sb. z. a n., za účelem úhrady nejnaléhavějších investičních výdajů a dále úroky z úvěrů, kontrahovaných podle zmocnění zákona ze dne 19. prosince 1919, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1920 jednak u konsorcia berlínských bank prostřednictvím zmíněné jednoty československých bank, jednak u Deutsche Bank v Berlíně prostřednictvím Živnostenské banky a České eskomptní banky v Praze za účelem nákupu mouky. Úhrada úroků z těchto úvěrů nebyla zajištěna ani rozpočtem, ani podle předpisů článku III. odst. 1. finančního zákona pro rok 1921 a § 7. zákona ze dne 20. března 1019, čís. 175 Sb. z. a n., vyjímajíc úroky z úvěru Mk 160,000.000,-, které byly hrazeny úsporami při položce IV., 1. tohoto tit. 1. Byly placeny anticipativní úroky z úvěru, kontrahovaného u konsorcia bank pro státní úvěrové operace podle zmocnění zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 312 Sb. z. a n., za účelem opatření první augmentační zásoby oděvu a výstroje pro mužstvo a krytého směnkami a dále z bonů, vydaných podle zmocnění zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 333 Sb. z. a n., záměnou za 6%ní státní pokladniční poukázky. Úhrada úroků z těchto úvěrů byla opatřena úsporami v rozpočtu kapitoly 7. podle ustanovení článku III., odstavec 1. finančního zákona pro rok 1921 a § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. Byly placeny úroky ze 6% státních pokladničních poukázek, jež byly vydány podle zmocnění článku IV., odst. 3. finančního zákona ze dne 17. prosince 1920, č. 682 Sb. z. a n., za účelem úhrady pokladničních schodků plynoucích z časové neshody mezi příjmy a výdaji dle tohoto zákona. Úhrada úroků z těchto poukázek byla opatřena úsporami v kap. 7. podle předpisů článku III., odst. 1. citovaného zákona a § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. Při sestavení rozpočtu mělo se za to, že dojde toliko k výplatě dlužného kapitálu revoluční půjčky na Rusi. |
1,699.559 |
43 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
7 |
1 |
1 |
§ 1. dohromady |
438,372.276 |
36 |
887,374.669 |
- |
459,094.439 |
75 |
428,280.229 |
25 |
27,181.403 |
30 |
||
2 |
Splátka kapitálu: |
||||||||||||||
mimořádné |
7,265.869 |
77 |
82,000.000 |
- |
7,265.869 |
77 |
74,734.130 |
23 |
Italský směnečný úvěr, kontrahovaný podle zmocnění zákona ze dne 24. července 1919, čís. 459 Sb. z. a n., k nákupu surovin a zboží v Italii byl zaplacen z větší části již v roce 1920 a zbytek jeho v roce 1921. Zaplacené částky nebylo však možno účtovati k tíži příslušného úvěru, poněvadž úvěr nebyl vyúčtován. Nejde tudíž o žádnou materielní úsporu v tomto případě. - Naproti tomu bylo potřebí větší částky na zaplacení úpisů revoluční půjčky na Rusi, poněvadž k výplatě bylo předloženo více úpisů a denní kurs franku, v němž půjčka se platila, byl v době platby vyšší, než se očekávalo. |
||||||
Titul 1. (úhrn) |
445,638.146 |
13 |
969,374.669 |
- |
466,360.309 |
52 |
503,014.359 |
48 |
27,181.403 |
89 |
|||||
2 |
Půjčky bankovního úřadu: |
||||||||||||||
1 |
Zúročení: |
||||||||||||||
řádné |
12,285.154 |
29 |
7,000.000 |
- |
15,668.295 |
77 |
8,668.295 |
77 |
Značnější uvolnění pokladničních poukázek a žirových účtů rakousko-uherské banky, jež byly převzaty podle § 3. zákona ze dne 25. února 1919, čís. 84 a § 1. zákona ze dne 6. března 1919, čís. 119 Sb. z. a n., dle stavu ke dni 11. března 1919 a zadrženy do polovice jako státní zápůjčka, z důvodu placení dávky z majetku, mělo v zápětí i vyšší potřebu na úrocích z těchto poukázek a účtů. |
2,856.690 |
34 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
7 |
3 |
Úvěrní operace: |
|||||||||||||
1 |
Zúročení: |
||||||||||||||
mimořádné |
45,289.875 |
56 |
38,825.000 |
- |
63,395.156 |
01 |
24,570.156 |
01 |
Vyšší potřeby vyžádalo si zúročení a placení úroků z kontokorentních záloh Poštovního úřadu šekového na platy poštovních zaměstnanců, s kterýmižto zálohami rozpočet nepočítal, do doby, než salda těchto záloh a záloh uvedených v rozpočtu byla nahrazena 5% státními pokladničními poukázkami, splatnými dne 1. července 1924 a zúročitelnými podle kuponů, dále úroky z jiných přechodných záloh tohoto úřadu finanční správě a konečně úroky ze 6%ních státních pokladničních poukázek, splatných dne 31. května 1921, resp. z lombardní zálohy do doby, než byly vydány za tyto 6%ní poukázky bony republiky Československé podle zmocnění zákona ze dne 12. srpna 1921 čís. 333 Sb. z. a n. úhrada této vyšší potřeby byla opatřena úsporami v rozpočtu kapituly 7., hlavně při položce IV., 1., tit. 1. podle předpisů článku III., odst. 1. finančního zákona pro rok 1921 a § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. |
18,105.280 |
45 |
||||
4 |
Správní výdaje: |
||||||||||||||
řádné |
192.448 |
29 |
200.000 |
- |
195.829 |
13 |
4.170 |
87 |
Osobní a věcný náklad ředitelství státního dluhu, jež bylo zřízeno podle zákona ze dne 22. prosince 1920, čís. 686 Sb. z. a n., a jehož obor působnosti byl vy mezen vládním nařízením ze dne 23. března 1921, čís. 109 Sb. z. a n., činil 195.82913 Kč. Z toho připadá na osobní požitky stálého a smluvního personálu 147.13713 Kč a na kancelářské a na manipulační potřeby, zařízení nových místností, otop a podobné 48.692,- Kč. |
3.380 |
84 |
||||
mimořádné |
29,830.945 |
35 |
700.000 |
- |
31,166.230 |
98 |
39,313.769 |
02 |
Výroba dluhopisů odpovídala jen skutečné potřebě podle upisovacích výsledků, jež byly daleko menší než se očekávalo. V důsledku toho snížil se i náklad s tím spojený, nehledě k tomu, že poklesl také následkem zlevnění materiálií a snížení mezd. Přes to, že v roce 1921 byly placeny provise a výlohy spojené s umístěním nových půjček, s nimiž v rozpočtu se nepočítalo, vystačilo se s příslušným úvěrem, ježto potřeba v tomto směru řídila se podle upisovacích výsledků, jež - jak již svrchu řečeno - nedosáhly očekávané výše a ježto provise a výlohy u některých půjček nemohly býti v roku 1919 vyúčtovány. |
||||||
Titul 4. (dohromady) |
30,023.393 |
64 |
70.680.000 |
- |
31,362.060 |
11 |
39,317.939 |
89 |
1,338.666 |
47 |
|||||
Kapitola 7. (úhrn) |
533,236.569 |
62 |
1.085,879.669 |
- |
576,785.821 |
41 |
509,09.3.847 |
59 |
49,482.041 |
15 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||
8 |
Pensijní a zaopatřovací platy: |
||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||
1 |
Pensijní a zaopatřovací platy civilní |
110,212.195 |
46 |
208,006.141 |
- |
114,924.726 |
50 |
93,081.414 |
50 |
Při dodatečném rozpočtu na rok 1921 bylo třeba zajistiti plnou úhradu pro splnění zákona ze dne 3. března 1921, čís. 99 Sb. z. a n., zvyšujícího odpočivné požitky; administrativa nebyla však s to technicky zdolati v druhé polovině roku poukazy zvýšených pensí, takže výplata musela býti odsunuta na rok následující; mimo to nedospělo se ani po tomto zákoně k očekávanému odchodu přeslouživších státních zaměstnanců do výslužby. |
7,432.251 |
85 |
|||
Vrácené pensijní příspěvky |
585 |
81 |
- |
- |
786 |
81 |
786 |
81 |
V několika případech byly v důsledku rozhodnutí o rekursech vráceny přeplacené pensijní příspěvky. |
201 |
- |
||||
Titul 1. (úhrn) |
110,212.781 |
27 |
208,006.141 |
- |
114,925.513 |
31 |
93,080.627 |
69 |
7,432.452 |
85 |
|||||
2 |
Pensijní a zaopatřovací platy vojenské |
55,676.903 |
07 |
79,734.000 |
- |
55,676.903 |
07 |
24,057.096 |
93 |
Finanční dosah zákona ze dne 19. března 1920, čís. 194 Sb. z. a n., jímž pro přejímáni vojenských gážistů z bývalé rakousko-uherské armády předepsán byl individuální postup, byl při sdělávání rozpočtu odhadnut výše! z nedostatku spolehlivých pomůcek. Také k úhradě nákladů spojených se zvýšením zaopatřovacích požitků podle zákona ze dne 27. ledna 1921, čís. 48 Sb. z. a n., majícího zpětnou účinnost od počátku roku 1920, požadován byl nad potřebu vyšší dodatečný úvěr. K dosažení úspory působil konečně i přesun pensijních a zaopatřovacích požitku válečných poškozenců z řad mužstva, jakož i pozůstalých po nich od vojenské správy k příslušným úřadům ministerstva, sociální péče dle přepisů zákona ze dne 20. února 1920, čís. 142 Sb. z. a n. a vládního nařízení ze dne 4. května 1920, čís. 346 Sb. z. a n. |
- |
- |
|||
mimořádné: |
|||||||||||||||
3 |
Přídavky, výpomoci a příplatky státním zaměstnancům ve výslužbě a jich pozůstalým: |
||||||||||||||
1 |
civ. zaměstnanců státních v. v |
124,329.045 |
51 |
280,394.000 |
- |
132,554.600 |
18 |
147,839.399 |
82 |
Příčiny shodují se s tím, co bylo řečeno o úspoře u řádných výdajů (kap. 8., tit. 1.). |
10,174.321 |
37 |
|||
2 |
voj. zaměstnanců v. v |
47,427.017 |
30 |
25,899.000 |
- |
47,427.017 |
30 |
21,528.017 |
30 |
Nepříznivý výsledek jest důsledkem zákona ze dne 27. ledna 1921, čís. 58 Sb. z. a n., který se zpětnou účinností poskytl přídavky a výpomoci vojenským pensistům; také zákon ze dne 25. listopadu 1920, čís. 625 ze dne 15. července 1920, čís. 447 a 448 Sb. z. a n., vyšel, když již rozpočet původní byl sestaven. Úhrada byla vzhledem k zákonitosti dotčených výdajů bez řízení podle § 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., zabezpečena u řádných výdajů (kap. 8., tit. 2.). |
- |
- |
|||
Titul 3. (úhrn) |
171,756.062 |
81 |
306,293.000 |
- |
179,981.617 |
48 |
126,311.332 |
52 |
10,174.321 |
37 |
|||||
Kapitola 8. (úhrn) |
337,645.747 |
15 |
594,033.141 |
- |
350,584.033 |
86 |
243,449.107 |
14 |
17,606.774 |
22 |