1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kapitola

Titul

Paragraf

Státní výdaje

Platba

Rozpočet

Náležitost

Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý

Úspory při drahotních přídavcích mimořádných výpomocech, vázané k úhradě vyššího nákladu na úpravu požitků podle zák. z 20. prosince 1922, č. 394

Rozdíl po odečtení vázaných úspor příznivý nepříznivý

Odůvodnění

Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1923

       

h

h

h

h

h

h

 

h

14

1

2

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

252.007

94

243.000

-

206.564

16

36.435

84

   

36.435

84

K zřízení odbočky revisního odboru pro Slovensko a Podkarpatskou Rus nedošlo pro nedostatek vhodných místností a nedostatek kvalifikovaného personálu.

61.862

57

     

mimořádné

-

-

100.000

-

36.910

69

63.089

31

-

-

63.089

31

 

36.910

69

     

(dohromady)

252.007

94

343.000

-

243.474

85

99.525

15

   

99.525

15

 

98.773

26

     

§ 2. (úhrn)

11,543.110

77

21,641.924

-

11,487.570

91

10,154.353

9

1,591.630

-

8,562.723

9

 

184.121

15

     

3. Ústřední správa evidence katastru daně pozemkové (včetně triangulační kanceláře a litografického ústavu):

           
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

536.307

97

654.819

-

535.428

43

119.390

57

   

119.390

57

Pro nedostatek potřebných místnosti nebylo možno triangulační kancelář a litografický ústav úplně vybudovati. Stát nehradil daň z příjmu za aktivní státní zaměstnance v preliminované výši, nýbrž jen v rozsahu vyznačeném u §u 1. tohoto titulu.

5.090

28

     

mimořádné

33.281

65

403.510

-

33.281

65

370.228

35

342.320

-

27.908

35

     
     

(dohromady)

569.589

62

1,058.329

-

568.710

8

489.618

92

342.320

-

147.298

92

 

5.090

28

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

347.569

97

430.600

-

343.716

69

86.883

31

-

-

86.883

31

 

1.830

73

     

mimořádné

190.864

76

636.800

-

210.597

86

426.202

14

-

-

426.202

14

Třetí (poslední) splátka náhrady za reprodukční materiál převzatý od Rakouska podle 3. odst. III. dodatku pražské úmluvy ze dne 18. května 1920 byla dána in natura - v hliníkových deskách, jež byly získány výhodněji nežli se předpokládalo.

20.298

20

     

(dohromady)

538.434

73

1,067.400

-

554.314

55

513.085

45

   

513.085

45

 

22.128

93

     

§ 3. (úhrn)

1,108.024

35

2,125.729

 

1,123.024

63

1,002.704

37

342.320

 

660.384

37

 

27.219

21

     

Titul 1. (úhrn)

22,769.531

54

43,563.054

-

22,314.639

23

21,248.4141

77

6,950.580

-

14,297.834

77

 

673.476

73

 

2

 

Podřízené úřady a orgány:

                         
   

1

Finanční úřady administrativní:

                         
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

41,356.038

51

46,048.241

-

41,475.992

84

4,572.248

16

-

-

4,572.248

16

Systemisovaná místa úřednická nemohla z části býti obsazena; látky na služební oděv zřízenců byly výhodně nakoupeny od likvidační komise ruských legií; služební cesty byly omezovány a náklad na diety z důvodu vedení dvojí domácnosti se zmenšil. Na Slovensku nebylo možno odbývati tolik zasedání komisí pro daň výdělkovou a z příjmu, kolik bylo předpokládáno, poněvadž potřebné práce pro komise nebyly dohotoveny a pro nutné práce organisační nemohly býti konány kursy i pro berní úředníky v zamýšleném rozsahu. Stipendia vypsaná za účelem získání právnického dorostu byla udělena z nepatrné části pro nedostatek uchazečů. Daň z příjmu za aktivní zaměstnance státní nebyla státem hražena v preliminované výši, nýbrž pouze v rozsahu stanoveném v § 8, zák. čís. 394/1922 Sb. z. a n. Z úspory použito bylo částky 19.520 Kč - k úhradě překročení úvěru mimořádné potřeby věcné § 10., tit. 5., této kapitoly.

436.687

42

14

2

1

                               
     

mimořádné

8,021.667

55

50,354.536

-

8,013.738

32

42,340.7971

68

39,923 340

2

2,417.457

66

 

134.297

16

     

(dohromady)

49,377.706

6

96,402.777

-

49,489.731

16

46,913.045

84

39,923.340

2

6,989.705

82

 

570.984

58

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

13,385.437

7

17,417.150

-

13,553.027

85

3,864.122

15

   

3,864.122

15

Poklesem ceny uhlí, elektrického proudu a svítiplynu. Tiskopisy byly obstarány levněji výhodným nákupem papíru a vlastní výrobou, na Slovensku pak nedošlo k zavedení nových účetních knih a tiskopisů. Dalších úspor docíleno bylo na nájemném tím, že nedošlo ve všech případech ku zvýšení nájemného a tím, že generální finanční ředitelství v Bratislavě se přestěhovalo do vlastní budovy.

757.674

88

     

mimořádné

1,129.934

11

1,785.000

-

1,124.000

26

660.999

74

   

660.999

74

 

258.561

24

     

(dohromady)

14,515.371

18

19,202.150

-

14,677.028

11

4,525.121

89

-

-

4,525.121

89

 

1,016.236

12

     

§ 1. (úhrn)

63,893.077

24

115,604.927

-

64,166.759

27

51,438.167

73

39,923.340

2

11,514.327

71

 

1,587.220

70

   

2

Technická finanční kontrola:

                         
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

4,557.736

45

5,273.732

-

4,585.793

21

687.938

79

 

-

687.938

79

Systemisovaná místa nebyla z důvodů úsporných plně obsazena.

119.543

15

     

mimořádné

963.950

59

3,697.521

-

965.770

59

2,731.750

41

2,961.324

 

229.573

59

Výplata odměn za mimořádné výkony. Úhrada v celkových úsporách rozpočtu.

2.742

 
     

(dohromady)

5,521.687

4

8,971.253

-

5,551.563

80

3,419.689

20

2,961.324

 

458.365

20

 

122.285

15

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

107.592

51

94.692

-

125.075

47

30.383

47

-

-

30.383

47

 

19.084

98

     

mimořádné

902

10

2.000

-

377

10

1.622

90

-

-

1.622

90

 

-

 
     

(dohromady)

108.494

61

96.692

-

125.452

57

28.760

57

   

28.760

57

 

19.084

98

     

§ 2. (úhrn)

5,630.181

65

9,067.945

-

5,677.016

37

3,390.928

63

2,961.324

-

429.604

63

 

141.370

13

14

2

3

Finanční prokuratury:

                           
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

1,699.406

1

1,518.703

-

1,760.619

61

241.916

61

-

-

241.916

61

Definitivním súčtováním osobních požitků úředníků jmenovaných pro Slovensko a Podkarpatskou Rus za léta 1920-1922, kteří byli za účelem výcviku přiděleni finanční prokuratuře v Praze, a dále povolením odměn za mimořádné výkony služební v roce 1922.

64.598

 
     

mimořádné

818.615

66

1,447.815

-

818.581

66

629.233

34

811.157

33

181.923

99

Definitivním súčtováním nouzových výpomocí výše zmíněným úředníkům za léta 1920-1922 a výplatou vysokoškolských přídavků podle usnesení ministerské rady ze dne 12. července 1923 a ze dne 25. října 1923.

     

(dohromady)

2,518.021

67

2,966.518

-

2,579.201

27

387.316

73

811.157

33

423.840

60

 

64.598

-

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

3,030.710

14

2,654.710

-

3,217.190

76

562.480

76

-

-

562.480

76

Zvýšením soudních útrat a výloh spojených se zastupováním následkem neočekávaného vzrůstu procesní agendy. Úhrada získaná v úsporách mimořádného věcného úvěru kop. 14., tit, 5., § 11.

411.828

46

     

mimořádné

25.855

39

117.000

-

25.855

39

91.144

61

-

-

91.144

61

Pro nedostatek vhodných místností a bytů pro úřednictvo nedošlo na Slovensku k zařízení úřadu a k přesídlení úřednictva.

     

(dohromady)

3,056.565

53

2,771.710

-

3,243.046

15

471.336

15

-

 

471.336

15

 

411.828

46

     

§ 3. (úhrn)

5,574.587

20

5,738.228

-

5,822.247

42

84.019

42

811.157

33

895.176

75

 

476.426

46

   

4

Finanční úřady výkonné:

                         
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

29,180.881

67

31,342.067

-

29,195.120

17

2,146.946

83

-

-

2,146.946

83

Na Slovensku nebyla systemisovaná místa plně obsazena pro nedostatek kvalifikovaných uchazečů, v ostatních zemích byla značná část výpomocných sil jmenována kanc. oficianty resp. definitivními zřízenci, čímž bylo ušetřeno na denních platech a mzdách a na nemocenském a úrazovém pojištění. Na cestovném a dietách a stěhovacích výlohách bylo vydáno méně, poněvadž nedošlo k zamýšlenému zrušení některých berních úřadů, a poněvadž se zmenšil náklad na diety z titulu vedení dvojí domácnosti. Konečně bylo docíleno úspor levným nákupem látek na služební oděv zřízenců od likvidační komise ruských legií. Úspory bylo do výše 165.063 Kč 26 h použito k úhradě překročení mimořádných věcných výdajů tohoto paragrafu.

195.371

23

     

mimořádné

3,782.022

91

39,886.938

-

3,395.456

49

36,491.481

51

31,823.432

73

4,668.048

78

Daň z příjmu převzatá státem nedosáhla preliminované výše (odst. 1. §u 8. zákona ze dne 20. prosince 1922, čís. 394 Sb. z. a n.). Menším nákladem na mimořádné slovenské přídavky následkem neobsazení všech systemisovaných míst a úsporou na výlohách stěhovacích. Naproti tomu došlo k nepreliminovanému honorování mimořádných prací při ukládání státních důchodů.

7.938

50

     

(dohromady)

32,962.904

58

71,229.005

-

32,590.576

66

38,638.428

34

31,823.432

73

6,814.995

61

 

203.3091

73

14

2

4

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

3,574.133

83

5,401.675

-

3,578.811

97

1,822.863

3

-

-

1,822.863

3

Poklesem cen uhlí, koksu, elektrického proudu a svítiplynu. Dále úsporou na nájemném, ježto většina obcí, v jichž budovách umístěny jsou berní úřady, nepožadovala zvýšení nájemného a tím, že některé nájemní smlouvy nebyly dojednány. Konečně menším nákladem na střežení pokladen na Slovensku, ježto nebylo v roce 1923 dokončeno bezpečnostní zařízení.

134.346

82

     

mimořádné

2,147.897

43

1,795.000

-

2,014.293

89

219.293

89

-

-

219.293

89

Hlavně zřízením nových berních úřadů na Slovensku a poskytnutím subvence spolku berních úředníků v Praze. Překročení bylo uhraženo částkou 165.063 Kč 26 hal. z úspor řádných věcných výdajů tohoto paragrafu a částkou 53.312 Kč 74 hal. z úspor řádných věcných výdajů u pol. 1. B. I/2, § 4., tit. 3. této kapitoly.

69.271

80

     

(dohromady)

5,722.031

26

7,196.675

-

5,593.105

86

1,603.569

14

-

-

1,603.569

14

 

203.618

62

     

§ 4. (úhrn)

38,684.935

84

78,425.680

-

38,183.682

52

40,241.997

48

31,823.432

73

8,418.564

75

 

406.928

35

   

5

Ústřední státní pokladna a zemské finanční pokladny:

                     
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

568.788

64

758.156

-

563.987

24

194.168

76

-

-

194.168

76

Systemisovaný stav úřednictva a výpomocných sil nebyl plně obsazen; dále nižším nákladem na cestovném, na služebním oděvu zřízenců následkem poklesu cen látek. Konečně tím, že nebylo použita částky 35.000 Kč určené na střežení státních pokladen, protože refundační výkazy příslušných vojenských intendancí v roce 1923 nedošly.

3.281

50

     

mimořádné

42.926

37

754.162

-

42.678

37

711.483

63

634.529

-

76.954

63

 

-

 
     

(dohromady)

611.715

1

1,512.318

-

606.665

61

905.652

39

634.529

-

271. 123

39

 

3.281

50

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

153.768

32

237.820

-

156.503

10

81.316

90

-

-

81.316

90

Všeobecným poklesem cen paliva a snížením cen elektr. energie, hlavně však tím, že výlohy za balení a převážení peněz ve II. pololetí 1923 per 63.370 Kč 05 h nebyly s bankovním úřadem ministerstva financí vyúčtovány do konce roku 1923. Dvorana pro ústřední státní pokladnu nebyla pro nepředvídané překážky v roce 1923 dostavěna, čímž příslušný úvěr na zařizovací náklad nebyl vyčerpán.

3.288

67

     

mimořádné

146.612

65

305.000

-

137.431

25

167.568

75

-

 

167.568

75

 

25.757

97

     

(dohromady)

300.380

97

542.820

-

293.934

35

298.885

65

-

-

248.885

65

 

29.046

64

     

§ 5. (úhrn)

912.095

98

2,055.138

-

900.599

96

1,154.538

4

634.529

-

520.009

4

 

32.328

14

14

2

6

Evidence katastru pozemkové daně:

                       
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

6,467.923

47

8,578.469

-

6,453.430

25

2,125.038

75

-

-

2,125.038

75

Systemisovaný stav nebyl plně obsazen a osobní platy úřednictva přiděleného delimitačním komisím byly ministerstvem veřejných prací refundovány. Další úspory dosaženo na oděvném snížením mezd a poklesem cen látek.

49.445

64

     

mimořádné

1,026.273

31

6,918.151

-

1,010.822

11

5,907.328

89

5,362.392

-

544.936

89

Daň z příjmu státem převzatá nedosáhla preliminované výše (odst. 1. §u 8, zákona ze dne 20, prosince 1922, čís. 394 Sb. z. a n.); a neobsazením všech systemisovaných míst na Slovensku bylo ušetřeno na mimořádných slovenských přídavcích. Úspora byla snížena nepreliminovaným nákladem na odměny za mimořádné výkony.

2.100

80

     

(dohromady)

7,494.196

78

15,496.620

-

7,464.252

36

8,032.367

64

5,362.392

-

2,669.975

64

 

51.546

44

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

1,363.555

18

1,820.691

-

1,370.488

46

450.202

54

-

-

450.202

54

Všeobecný pokles cen za palivo a ostatní kancelářské potřeby, dále upotřebením zásob starých tiskopisů a tím, že nedošlo k zvýšení nájemného. Mimo to na Slovensku pro nedostatek zákonité úpravy nebylo přikročeno k obnovení operátů a k provedení měření v zamýšleném rozsahu, ježto triangulační operát nebyl z Pešti vrácen.

39.568

74

     

mimořádné

202.831

80

237.620

-

203.454

41

34.165

59

-

-

34.165

59

 

16.502

91

     

(dohromady)

1,566.386

98

2,058.311

-

1,573.942

87

484.368

13

-

-

484.368

13

 

56.071

65

     

§ 6. (úhrn)

9,060.583

76

17,554.931

-

9,038.195

23

8,516.735

77

5,362.392

-

3,154.313

77

 

107.618

09

   

7

Celní úřady:

                           
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

7,912.975

44

8,569.526

-

7,706.225

99

863.300

1

-

-

863.300

01

Uprázdněná místa úřednická nebyla obsazena a revisní činnost byla omezena. Další úspory bylo docíleno výhodným nákupem látek, na služební oděv zřízenců a tím, že nedošlo k zamýšlenému zřízení celního úřadu v Terstu. Přesídlení úředníků bylo provedeno pro nedostatek bytů pouze částečně. Daň z příjmu připadající na služební požitky aktivních zaměstnanců nebyla státem hrazena v preliminované výši, nýbrž toliko v rozsahu uvedeném v §u 8. zák. čís. 394/1922 Sb. z. a n.

108.901

82

     

mimořádné

1,040.215

22

9,708.367

-

1,032.067

34

8,676.299

66

7,566.418

82

1,109.880

84

 

3.721

 
     

(dohromady)

8,953.190

66

18,277.893

-

8,738.293

33

9,539.599

67

7,568.418

82

1,973.180

85

 

112.622

82

4

2

7

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

1,873.466

13

3,258.923

-

1,966.256

66

1,292.666

34

-

-

1,292.666

34

Ceny topiva poklesly. K zamýšlenému vydání celního tarifu, příslušných vysvětlivek a tištěných příruček pro úředníky nedošlo. Strážní služba na Dunaji byla prováděna v menším rozsahu, nežli se předpokládalo. Nové celní úřady nebyly zřízeny pro nedostatek vhodných místností.

176.679

86

     

mimořádné

285.895

46

607.000

-

366.832

8

240.167

92

-

-

240.167

92

 

203.958

3

     

(dohromady)

2,159.361

59

3,865.923

-

2,333.088

74

1,532.834

26

-

-

1,532.884

26

 

380.637

89

     

§ 7. (úhrn)

11,112.552

25

22,143.816

-

11,071.382

7

11,072.433

93

7,566.418

82

3,506.015

11

 

493.260

71

   

8

Dôchodková kontrola:

                           
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

26,792.162

11

30,104.223

-

26,763.006

50

3,341.216

50

-

-

3,341.216

50

Neobsazením všech systemisovaných míst z důvodů úsporných a menším nákladem na cestovném i dietách. Daň z příjmu, připadající na služební požitky aktivních zaměstnanců, nehradil stát v preliminované výši, nýbrž jen v rozsahu uvedeném u §u 1., tit. 1. této kapitoly.

47.425

61

     

mimořádné

1,817.197

43

24,284.701

-

1,802.880

34

22,481.820

66

19,401.652

56

3,080.168

10

 

1.359

 
     

(dohromady)

28,609.359

54

54,388.924

-

28,565.886

84

25,823.037

16

19,401.652

56

6,421.384

60

 

48.784

61

     

b) věcné výdaje:

                           
     

řádné

1,344.182

34

1,663.107

-

1,360.584

95

302.522

5

-

-

302.522

5

Ceny topiva poklesly. Zákonem povolené zvýšení nájemného nebylo požadováno a zařízení úřadů nebylo provedeno v zamýšleném rozsahu, poněvadž nebylo možno najmouti vhodných úředních místností.

65.816

63

     

mimořádné

134.905

18

328.000

-

224.669

94

103.330

6

-

-

103.330

6

 

101.968

58

     

(dohromady)

1,479.087

52

1,991.107

-

1,585.254

89

405.852

11

-

-

405.852

11

 

167.785

21

     

§ 8. (úhrn)

30,088.447

6

56,380.031

-

30,151.141

73

26,228.889

27

19,401.652

56

6,827.236

71

 

216.569

82

   

9

Pohraniční finanční stráž:

                         
     

a) osobní výdaje:

                           
     

řádné

42,712.114

82

52,564.713

-

42,664.388

94

9,900.324

6

-

-

9,900.324

6

Úprava služebních poměrů pohraniční finanční stráže, se kterou bylo počítáno při stanovení úvěru, nabyla účinnosti podle vládního nařízení ze dne 18. října 1923, čís. 201 Sb. z. a n., teprve od 1. července 1923. Systemisovaný stav úředníků nebyl doplňován pro nedostatek kvalifikovaných sil a v důsledku toho nebylo třeba pořádati cvičné kursy. Daň z příjmu připadající na služební požitky aktivních zaměstnanců nehradil stát v preliminované výši, nýbrž pouze v rozsahu uvedeném u §u 1., tit. 1. této kapitoly.

809.371

60

     

mimořádné

2,792.214

8

35,122.787

-

2.726.461

48

32 396.3251

52

27,745.379

8

4,650.946

44

 

2.647

62

     

(dohromady)

45,504.328

90

87,687.500

-

45,390.850

42

42,296.649

58

27,745.379

8

14,551.270

50

 

812.019

22


 

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP