II. volební období. | 5. zasedání. |
Rozpočtový výbor poslanecké sněmovny
předkládá zprávu o vládním
návrhu státního rozpočtu republiky
Československé a finančního zákona
pro rok 1928 a navrhuje:
Poslanecká sněmovno Národního shromáždění
republiky Československé račiž schváliti:
1. Státní rozpočet republiky Československé
na rok 1928 pode návrhu rozpočtového výboru
(příloha finančního zákona);
2. finanční zákon na rok 1928 podle návrhu
rozpočtového výboru.
Důvodová zpráva rozpočtového
výboru o státním rozpočtu na r. 1928
má letos jinou tvářnost nežli důvodová
zpráva loňská. Letošní důvodová
zpráva podává přehledný obraz
o věcném projednávání rozpočtu
v rozpočtovém výboru. Není to výtah
ze stenografického protokolu, ale jest to systematický
přehled předmětů, o nichž bylo
jednáno v rozpočtovém výboru spolu
s krátkým obsahem jednání, pokud ovšem
týkají se věcného obsahu rozpočtu.
Pokud toho bylo k objasnění věci třeba,
uvedená jsou vysvětlení a poznámky
jednotlivých resortů k projednávaným
předmětům spolu s poznámkami referentovými.
Účelem tohoto nového uspořádání
důvodové zprávy jest podati plénu
poslanecké sněmovny přehledný obraz
všeho toho, o čem jednal rozpočtový
výbor.
Všichni ministři měli ke konci debat o jednotlivých
kapitolách obsáhlá exposé, ve kterých
byly obsaženy mnohé myšlenky rázu čistě
politického. Tyto politické části
v přehledu jednání rozpočtového
výboru obsaženy nejsou.
Dospěli-li jsme k formální stabilitě
rozpočtu, bude také třeba; aby byla nalezena
stálá forma důvodových zpráv
a letošní uspořádání důvodové
zprávy jest pokusem o tuto formu. Osvědčí-li
se, může býti podkladem pro zprávy budoucí.
Přehledy o hospodářství jednotlivých
resortů spolu s přehlednými tabulkami, které
dříve byly obsaženy ve zprávě
výborové, obsaženy jsou již v důvodové
zprávě vládního návrhu, aby
mohly býti pomůckou pro jednání již
v rozpočtovém výboru.
Úsudku o příjmech a vydáních
státního rozpočtu poslouží nejlépe
grafické znázornění pramenů
státních příjmů a účelů,
kterým věnovány jsou státní
výdaje. Proto připojeny jsou v důvodové
zprávě dva obrazce, znázorňující
přehledně tyto prameny a účely.
V důvodové zprávě uvedeny jsou dále
rozpočty všech států evropských.
Účelem otištění těchto
rozpočtů není jejich srovnávání.
Účel je čistě informativní,
aby totiž byla jasná struktura rozpočtů
cizích států. Věcné srovnání
rozpočtu našeho s rozpočty cizích států,
a srovnání rozpočtů těchto
států navzájem je nemožné.
Toto srovnání je nemožné pro různou
strukturu rozpočtů jednotlivých států.
Vždyť není možno beze změny struktury
srovnávati ani naše rozpočty z různých
let. Tak nelze srovnávati rozpočet na r. 1927 s
rozpočtem na r. 1925. Rozpočet na r. 1927 je zcela
jinak konstruován, nežli rozpočet na r. 1926.
Není možno na př. srovnávati naši
kapitolu veřejné práce s toutéž
kapitolou jiných států, protože do této
kapitoly vřaděny jsou veřejné stavby,
které spadají vlastně do resortů jiných,
kdežto v ostatních státech tomu tak není.
Srovnání bylo by možné jenom tehdy,
kdybychom postavili srovnávané rozpočty na
stejnou základnu.
Tento pokus učiněn byl pouze o příjmech
v připojené tabulce, vykazující rozpočtové
státní příjmy šesti středoevropských
států na rok 1927, seskupené podle pramenů.
Zde bylo nutno pracně postaviti příjmy těchto
států na stejnou basi. Proto také nesrovnávají
se cifry, udávající příjmy
v připojeném přehledu rozpočtů
s příjmovými ciframi uvedenými v této
srovnávací tabulce. Zde jsou srovnány příjmy
plynoucí ze stejných pramenů. Pokus o převedení
struktury cizích rozpočtů na strukturu naši
byl učiněn při některých rozpočtech
na př. Anglie a Francie.
Při srovnávání rozpočtů
padá velmi na váhu pravomoc státu. Jinak
vypadá státní rozpočet státu,
který má neomezenou kompetenci, a jinak rozpočet
toho státu, který přenechává
velkou část kompetence autonomním korporacím.
Kdybychom chtěli srovnati rozpočty těchto
dvou států, bylo by nutno vyloučiti z rozpočtu
státu prvního všechny ty položky, které
spadají do kompetence autonomních korporací
státu druhého. Nelze také pominouti zřetele
k povaze státu, jinak vypadá rozpočet státu
průmyslového a jinak státu zemědělského.
Uvedl jsem jenom letmo obtíže, které se staví
v cestu srovnávání rozpočtů,
a znovu kladu důraz na to, že není účelem
připojených rozpočtových sumářů
jednotlivých států srovnávání
jejich navzájem nebo srovnávání s
rozpočtem naším, ale výhradně
jenom účel informativní, jak totiž vypadají
rozpočty států jiných.
Je ovšem samozřejmo, že obraz cizích rozpočtů
nezůstane bez vlivu na úsudek o rozpočtu
našem, zvláště po stránce formální.
Srovnáváním formální stránky
rozpočtů, můžeme si udělati správný
úsudek o tom, jak struktura našeho rozpočtu
je vhodně volena pro naše státní hospodářství.
Mimo to jistě nebude nezajímavým srovnání
konečných cifer rozpočtu, ovšem s náležitým
zřetelem na povahu státu, jak bylo shora uvedeno.
Rozpočty cizích států byly opatřeny
pomocí našich legací a konsulátů
za účinné spolupráce p. odb. rady
Dr. Černého z ministerstva zahraničí.
Dále připojeny jsou přehledné tabulky
o školství cizích států. Výslovně
připomínám, že jsou to jenom přehledy
a ne práce vyčerpávající úplně
celou materii.
Co bylo uvedeno shora o přehledech rozpočtových,
platí mutatis mutandis též o těchto
přehledech. Při srovnávání
školství cizího se školstvím naším
nutno míti zřetel na kulturní stav toho kterého
státu.
Pramen těchto přehledů je týž
jako při přehledech cizích rozpočtů.
Haléřů | ||||
A) | Příjmy soukromohospodářské: | |||
Výnosy státních podniků | 14,10. | |||
B) | Příjmy veřejnohospodářské: | |||
1. | Daně a dávky: | |||
a) Daně přímé | 17,78 | |||
b) Daně spotřební | 18,23 | |||
c) Daně obchodové | 22,63 | |||
Úhrn daní přímých | 58,64. | |||
2. | Cla | 11,62. | ||
3. | Kolky a správní poplatky | 9,12. | ||
4. | Ostatní správní příjmy | 6,62. | ||
85,90 | ||||
Úhrn celkový | 100,00. |
Haléřů: | |||
1. | Ústřední orgány státu (president, Národní shromáždění, předsednictvo min. rady) | 0,98. | |
2. | Správa zahraniční (min. zahran. věcí) | 1,73. | |
3. | Správa vojenská (min. národní obrany a věcný fond nár. obrany) | 17,98. | |
4. | Správa vnitřní: | ||
a) | politická, justiční a legislativní (min. vnitra, spravedlnosti, sjednocení zákonů a nejv. správní soud) | 10,02, | |
b) | kulturní (min. školství a nár. osvěty) | 9,37, | |
c) | hospodářská a dopravní (min. zemědělství, státní pozemkový úřad, min. průmyslu, obchodu a živností, min. veř. prací, min. pošt a telegrafů, min. železnic) | 10,97, | |
d) | sociální (min. sociální péče, agenda min. pro zásob. lidu, min. veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy, odpočivné a zaopatřovací požitky) | 17,49. | |
5. | Správa finanční: | ||
a) | Vlastní fin. správa (min. financí) | 5,61, | |
b) | státní dluh | 21,24, | |
c) | všeobecná pokladní správa | 4,55. | |
6. | Kontrola (nejv. účet. kontrolní úřad) | 0,06. | |
100,00. |
A. Příjmy soukromohospodářské, úhrn | 1.724,3 | 1.306,0 | 1.233,9 | 1.632,6 | 985,8 | 707,5 | 1.173,1 |
B. Příjmy veřejnohospodářské: | |||||||
1. Daně a dávky: | |||||||
a) daň důchodová | 1.130,0 | 61,2 | 145,0 | 485,6 | 346,4 | 273,8 | 262,4 |
b) daně výnosové | 931,8 | 830,7 | 1.136,4 | 1.662,2 | 380,4 | 671,6 | 936,2 |
c) daně spotřební | 1.711,2 | 536,8 | 830,5 | 1.735,0 | 304 8 | 383,3 | 758,1 |
d) daně obchodové | 2.200,7 | 267,6 | 368,0 | 677,3 | 672,9 | 397,2 | |
Úhrn daní a dávek | 5.973,7 | 1.696,8 | 2.479,9 | 3.882,8 | 1.708,9 | 2.001,6 | 2.353,9 |
2. Cla | 1.050,0 | 1.015,0 | 1.430,0 | 682,5 | 986,6 | 603,3 | 943,5 |
3. Poplatky kolkové a právní | 854,6 | 502,0 | 563,6 | 461,8 | 366,4 | 399,9 | 458,8 |
4. Ostatní příjmy správní | 400,9 | 56,0 | 251,6 | 804,8 | 267,6 | 390,7 | 354,1 |
Úhrn příjmů veřejnohospodářských | 8.279,2 | 3.269,3 | 4.725,1 | 5.831,9 | 3.3295 | 3.395,5 | 4.110,3 |
Úhrn všech příjmů | 10.003,5 | 4.575,3 | 5.9590 | 7.464,5 | 4.315,3 | 4.103,0 | 5.283,4 |
Cizí měny přepočteny na Kč
v tomto kursu: 1 dinar = 0,60 Kč, 1 lei = 0,20 Kč,
1 złoty = 3,75 Kč, 1 šilink = 4,75 Kč,
1 pengö = 5,90 Kč
A. Příjmy soukromohospodářské, úhrn | 17,24 | 28,55 | 20,71 | 21,87 | 22,84 | 17,24 | 22.24 |
B. Příjmy veřejnohospodářské: | |||||||
1. Daně a dávky: | |||||||
a) daň důchodová | 11,30 | 1,34 | 2,43 | 6,51 | 8,03 | 6,37 | 4,99 |
b) daně výnosové | 9,31 | 18,15 | 19,07 | 22,27 | 8,81 | 16,37 | 16.94 |
c) daně spotřební | 17,11 | 11,73 | 13,94 | 23,24 | 7,06 | 9,34 | 13.06 |
d) daně obchodové | 22,-- | 5,85 | 6,18 | 15,70 | 16,40 | 8,83 | |
Úhrn daní a dávek | 59,72 | 37,07 | 41,62 | 52,02 | 39,60 | 48,78 | 43,82 |
2. Cla | 10,50 | 22,18 | 24,00 | 9,14 | 22,86, | 14,71 | 18,58 |
3. Poplatky kolkové a právní | 8,54 | 10,97 | 9,45 | 6,19 | 8,49 | 9,75 | 8,97 |
4. Ostatní příjmy správní | 4,00 | 1,23 | 4,22 | 10,78 | 6,20 | 9,52 | 6,39 |
Úhrn příjmů veřejnohospodářských | 82,76 | 71,45 | 79,29 | 78,13 | 77,16 | 82,76 | 77,76 |
Úhrn všech příjmů | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
A. Příjmy soukromohospodářské, úhrn | 100,00 | 165,60 | 120,12 | 126,89 | 132,53 | 100,03 | 129,04 |
B. Příjmy veřejnohospodářské: | |||||||
1. Daně a dávky: | |||||||
a) daň důchodová | 100,00 | 11,84 | 21,54 | 57,59 | 71,06 | 59,07 | 44,22 |
b) daně výnosové | 100,00 | 194,90 | 204,72 | 239,05 | 94,63 | 175,71 | 181,80 |
c) daně spotřební | 100,00 | 68,59 | 81,47 | 135,87 | 41,29 | 54,62 | 76,37 |
d) daně obchodové | 100,00 | 26,59 | 28.07 | 71,35 | 74,55 | 40,11 | |
Úhrn daní a dávek | 100,00 | 62,08 | 69,69 | 87,11 | 66,32 | 81,69 | 73,38 |
2. Cla | 100,00 | 211,34 | 228,63 | 87,11 | 217,81 | 140,08 | 176,99 |
3. Poplatky kolkové a právní | 100,00 | 128,44 | 110,71 | 72,42 | 99,39 | 114,10 | 105,01 |
4. Ostatní příjmy správní | 100,00 | 30,55 | 105,37 | 269,06 | 154,75 | 237,62 | 159,47 |
Úhrn příjmů veřejnohospodářských | 100,00 | 86,34 | 95,81 | 94,40 | 93,23 | 99,99 | 93,95 |
Úhrn všech příjmů | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 | 100,00 |
Výměr státu v km2: 27.539. | Rozpočtové období: 1927/28 |
Počet obyvatelstva: 850.000 (přibližně). | (od 1./4. 1927 do 30./3. 1928). |
Příjmy ze státního majetku | 1,809.400,- | 11,761.100,- | ||
Daně přímé | 10,363.700,- | 67,364.050,- | ||
Taxy různé | 1,076.600,- | 6,997.900,- | ||
Celní poplatky | 7,000.000,- | 45,500.000,- | ||
Daň potravní | 2,808.000,- | 18,252.000,- | ||
Daň výrobní | 2.500,- | 16.250,- | ||
Poplatky povolovací | 140.000,- | 910.000,- | ||
Poplatky konsulární | 120.000,- | 780.000,- | ||
Monopolní příjmy | 3,285.500,- | 21,355.750,- | ||
Příjmy z veřejných služeb | 955.000,- | 6,207.500,- | ||
Příjmy různé | 464.100,- | 3,016.650,- | ||
Státní dluh | 2,855.000,- | 18,557.500,- | 5,636.850,- | 36,639.525,-- |
President republiky | 240.000,- | 1,560.000,-- | ||
Kancelář pres. rep. | 337.520,- | 2,193.880,-- | ||
Senát | 197.160,- | 1,281.540,-- | ||
Poslanecká sněmovna | 461.120,- | 2,997.280,-- | ||
Ministerská rada | 25.400,- | 165.100,-- | ||
Kontrolní úřad (účetní dvůr) | 69.540,- | 452.010,-- | ||
Pense | 90.502,- | 263.263,-- | ||
Ministerstvo financí | 2,385.080- | 15,503.020,-- | ||
Ministerstvo spravedlnosti | 995.130,- | 6,468.345,-- | ||
Ministerstvo vnitra | 1,999.980,- | 12,999.870,-- | ||
Ministerstvo zahraničních věcí | 840.060,- | 5,460.390,-- | ||
Ministerstvo veřejných prací | 1,659.600,- | 10,787.400,-- | ||
Ředitelství pošt a telegrafů | 877.000,- | 5,700.500,-- | ||
Ministerstvo zemědělství | 411.240,- | 2,673.060,-- | ||
Ministerstvo školství | 2,810.920,- | 18,270.980,-- | ||
Velitelství armády | 11,851.037,- | 77,031.740,50 | ||
30,879.800- | 200,718.700,- | 30,838.139,- | 200,447.903,50 | |
Zůstává přebytek státních příjmů | 41.661,- | 270.796,50 |
Zlaté franky albánské odpovídají přibližně švýcarským frankům | (100 šv. frs. = 99,80 alb. [zl.] frs.). |
100 šv. frs. = Kč 650,- (zaokrouhleně). |
V publikaci státního rozpočtu ve státním
věstníku neuvádí se příjmy
podle ministerstev, nýbrž jak výše uvedeno.
Výměra soustátí v čtv. mílích: 3,026.789. | |
Počet obyvatel (pevnina): 106,708.771. |
I. Příjmy: | |||
a) Cla | 601,800.000,-- | 616,800.000,-- | 579,430.092,86 |
b) důchodová a výdělková daň | 2.090,000.000,-- | 2.190,000.000,-- | 1.982,040.088,58 |
c) různé vnitřní důchody | 568,985.000,-- | 619,-85.000,-- | 855,599.289,26 |
Celková suma vnitřních důchodů | 2.658,985.000,-- | 2.809,685.000,-- | 2.837,639.377,84 |
Výtěžek z obligací, které jsou vlastnictvím státu: | |||
d) kapitál, cizí obligace | 68,643.185,-- | 75,748.575,-- | 34,147.271,62 |
e) úroky cizích obligací | 140,029.291,-- | 139,922.837,-- | 160,090.685,53 |
f) železniční obligace | 15,401.948,-- | 32,588.254,-- | 36,735.326,87 |
g) jiné | 5,972.264,-- | 67,425.039,-- | 34,568.379,41 |
230,046.688,--, | 315,684.705.-- | 265,541.663,43 | |
h) příjmy z trustů | 45,870.000,-- | 45,036.866,-- | 39,796.558,07 |
i) příjmy z prodeje přebytků | 20,855.643,-- | 17,233.330,-- | 25,572.012,59 |
j) poplatky z Panamského kanálu atd. | 24,000.000,-- | 24,000.000,-- | 24,648.568,58 |
k) příjmy z různých pramenů uvěřené přímo účelovému určení | 7,149.900,-- | 13,968.980,-- | 18,694.008,27 |
l) jiné různé příjmy | 184,045.846,-- | 184,371.807,-- | 171,433.408,50 |
Celková suma různých příjmů | 511,968.077,-- | 600,295.688,-- | 545,686.219,44 |
Celková suma řádných příjmů | 3.772,753.077,-- | 4.026,780.688,-- | 3.962,755.690,14 |
Přebytek řádných příjmů nad výdaji z nich placenými | 200,703.863,-- | 383,079.095,-- | 377,767.816,64 |
Saldo v obecném fondu na počátku fiskálního roku | 210,002.026,71 | 210,002.026,71 | 217,835.732,09 |
Saldo a přebytek řádných příjmů nad výdaji z nich placenými | 410,705.889,71 | 593,081.121,71 | 595,603.548,73 |
Částka, odebraná nebo rozpočtená z obecného fondu za účelem vyplacení veřejného dluhu jako přídavek k amortisačnímu fondu a výplatám ze zrušených poukázek | 200,703.863,-- | 383,079.095,-- | 385,601.522,02 |
Saldo v obecném fondu koncem fiskálního roku | 2,0,002.026,71 | 210,002.026,71 | 210.002.026,71 |
II. Výdaje řádné: | |||
16,113.343,- | 16.502.758,- | 15,776.230,29 | |
Zákonodárství | |||
Kancelář presidenta a samostatné úřady: | |||
Kancelář presidenta | 625.460,- | 627.074,- | 438.768,06 |
Úřad pro péči o vysloužilce Sp. st. | 405,826.043,- | 409,268.345,- | 404,692.185,22 |
Pomocný fond pro Aljašku | 15.000,- | 15.000,- | 23.211,01 |
Dozorčí úřad pro cizí vlastnictví | 96.000,- | 127.650,- | 165.633,42 |
Komise pro udržování amerických válečných pomníků | 982.230,- | 831.371,- | 48.437,61 |
Komise pro udržování památného mostu Arlingtonského | 2,500.000,- | 2,494.947,- | 481.360,31 |
Výzkumný úřad | 375.000,- | 260.000,- | |
Apelační úřad daňový | 570.000,- | 560.000,- | 431.000,-- |
Úřad pro zkoumání výkonnosti | 210.350,- | 205.000,- | 151.373,20 |
Komise pro civilní službu | 1,000.742,- | 982.123,- | 976.132,89 |
Komise pro krásná umění | 7.300,- | 5.295,- | 7.700,72 |
Komise pro platy státních zaměstnanců | 2,732.540,- | 2, 754.740,- | 2,475.911,87 |
Federální úřad pro výchovu v povolání | 7,812.532,- | 7,744.461,- | 7,399.017,07 |
Komise pro pohonné síly | 48.500,- | 44.100,-- | 37.900,60 |
Federální úřad pro reservy | 2,500.000,- | 2,500.000,- | 2,010.99,76 |
Federální obchodní komise | 979.350,- | 992.150,- | 984.225,17 |
Federální účetní úřad | 3,771.000,- | 3,767.618,- | 3,630.665,09 |
Bytová komise | 550.000,- | 570.000,- | 563.730,46 |
Mezistátní obchodní komise | 6,104 967,- | 6,539.337,- | 5,852.212,34 |
Národní poradní sbor pro vzduchoplavbu | 616.000,- | 505.300,- | 561.125,88 |
Národní výstava | 1,440.361,- | 771.138,58 | |
Komise pro Perryho memoriál vítězství | 49.185,-- | ||
Ochrana státních zájmů při pronájmu petrolejových pozemků | 35.000,- | 125.000,- | 63.617,90 |
Veřejné budovy a veřejné parky hlavního města | 2,422.950,- | 2,283.100,- | 2,486.817,67 |
Komise pro veřejné budovy | 151.486,- | 107.500,- | |
Zakoupení Oldroydovy sbírky památek po Lincolnovi | 50.00 | ||
Pracovní poradní sbor železniční | 272.426,87 | ||
Smithsonův ústav a národní museum | 909.871,- | 893.301,-- | 832.884,99 |
Tarifní komise | 675.000,- | 712.500,- | 602.218,95 |
Zeměpisný úřad | 3.945,- | 4.195,- | 448,96 |
Různé | 11.000,- | 67.956,92 | |
Vyrovnání mezi hotovými výdaji a zaručenými příděly | 1,122.113,06 | ||
Celková suma jiných samostatných úřadů a komisí | 84,969.763,- | 36,526.049,- | 32,069.356,30 |
Celková suma kanceláře presidenta a samostatných úřadů | 441,421.266,- | 446,421.468,- | 437,200.309,58 |
Departement zemědělství | 152,917.110,- | 157,097.405,- | 155,350.432,49 |
Departement obchodu | 33,839.000,- | 30,813.800,- | 29,132.015,82 |
Departement vnitra | 287,037.191,- | 306,719.758,- | 301,759.049,28 |
Departement spravedlnosti | 25,758.160, | 25,630.960,- | 23,774.129,23 |
Departement práce | 9,482.893,- | 9,420.253,- | 8,544.899,59 |
Departement námořní | 326,740.000,- | 335,644.079,- | 312,743.409,81 |
Departement poštovní správy (pro pohledávky a podobné z dřívějších let | 96.388,93 | ||
Státní departement | 12,188.335,- | 17,025.420,- | 16,521.348,08 |
Finanční departement | 164,993.198,- | 169,282.672,- | 136,578.723,67 |
Departement války | 366,802.697,- | 373,280.605,- | 355,072.225,92 |
Distrikt Columbia | 37,874.869,- | 36,663.231,- | 34,410.707,45 |
1.826,959.870,26 | |||
Vyrovnání neklasifikovaných výdajů | 232.946,52 | ||
1.875,168.052,- | 1.924,502.409,- | 1.826,726.923,74 | |
b) Úroky veřejných dluhů | 755,000.000,- | 785,000.000,- | 831,937.700,16 |
c) Vrácená cla | 24,410.500,- | 18,010.600,- | 27,744.697,78 |
d) Vrácené vnitřní příjmy | 152,230.000,- | 152,330.000,- | 182,220.053,01 |
e) Poštovní schodky | 10,689.115,- | 22,143.548,- | 39,506.490,29 |
f) Panamský kanál | 9,042.189,- | 9,794.611,- | 9,017.719,- |
g) Železnice | 1,200.000,- | 3,250.000,- | 2,725.800,85 |
h) Válečné finance | 3,000.000,- | 25,000.000,- | 19,691.166,28 |
i) Potřeby loďstva a plavební úřad | 23,880.000,- | 27,080.000,- | 23,043.032,04 |
j) Cizí majetek | 150.000,- | 150.000,- | 3,515.999,58 |
k) Bony pro demobilisované vojíny a námořníky | 111,700.000,- | 115,700.000,- | 120,152.238,11 |
l) Pensijní fond pro civil. stát. zaměstnance | 250.000,- | 250.000,- | 10,815.743,02 |
m) Státní pojišťovna životní | 45,550.000,- | 42,731.866,- | 38,290.34,65 |
n) Pense pro učitele distriktu Columbia | 320.000,- | 305.000,- | 297.036,87 |
o) Pense pro zaměstnance zahraniční služby | 101.732,- | 97.912,- | 100.033,44 |
p) Všeobecný kontingent drah | 3,000.000,- | 2.000.000,- | 1,206.175,55 |
3.008.891.588,- | 3.077,545.946,- | 3.097,611.822,81 | |
III. Srážky z veřejného dluhu, které se platí z řádných příjmů: | |||
a) Amortisační fond | 353,655.150,- | 332,232.050,- | 317,091.750,- |
b) Prodeje a srážky z cizích náhrad | 27,705.027,- | 4,393.500,- | |
c) Příjmy od cizích vlád na účet úhrady dluhů | 208,672.476,- | 205,218.570,- | 165,260.000,- |
d) Na účet pozemkových daní | |||
e) Příjmy z daňového osvobození | 800.000,- | 1,000.000,- | 567.900,69 |
f) Propadnuté věci, dary a pod. | 62.900,-- | ||
Celková suma srážek z veřejného dluhu, které se platí z řádných příjmů | 563,157.626,- | 566,155.647,- | 487,376.050,69 |
Celková suma výdajů, které se platí z řádných příjmů | 3.572,049.214,- | 3.613,701.593,- | 3.584,987.873,50 |