Výměra státu: 145.021 km2. | |
Počet obyvatelstva r.1920: 2,404.021. | Rozpočt. rok končící 30. červnem 1928. |
Všeobecná daň z majetku ($ 8,59 z jednoho tisíce) | 9,545.000,-- |
Daň z pojišťovacích společností | 1,357.600,-- |
Daň z dědictví | 1,200.000,-- |
Daň z cigaret | 850.000,-- |
Poplatky z licencí a úředních úkonů | 365.193,60 |
Příspěvky okresů a jednotlivců na vydržování chovanců ve státních ústavech | 1,681.181,-- |
Různé | 40.568,-- |
Celkem | $ 15,039.442,60 |
čili asi Kč | 446,658.000.-- |
Guvernér | 19.000,-- |
Státní sekretář | 19.750,-- |
Legislatura (není v rozpočtu; v roce 1925 stála $ 258.232) | |
Milice | 246.370,- |
Školy | 8,106.156,60 |
Soudnictví | 501.100,-- |
Zemědělství | 644.040,-- |
Finanční správa | 141.145,-- |
Správa a udržování státního majetku | 459.955,-- |
Státní dobročinné ústavy | 3,939.882,-- |
Zdravotní rada | 69.960,-- |
Úrazová komise a dělnická péče | 77.300,-- |
Železniční kontrolní komise | 101.712,50 |
Podpory a dary | 61.586,45 |
Různé | 169.372,-- |
Celkem | $ 14,552.329,55 |
čili asi Kč | 432,290.000,-- |
Mimo rozpočet pravidelný jsou tak zv. trust funds,
to jest fondy designované pro zvláštní
účele. Dle účetní uzávěrky
z r. 1926 činily příjmy těchto fondů
$ 11,640.157; vydání $ 12,726.163 (asi 350 mil.
Kč). Přes 95% celkové sumy je určeno
pro stavění a udržování silnic;
příjmy tvoří daně a licence
z automobilů, daň z benzinu a příspěvek
federální vlády. Úrok z dluhů
v rozpočtu se nevyskytuje; dle zprávy z r. 1923
byl dluh státu Iowa $ 14,867.885; pokladní hotovost
1. července 1927 byla $ 6,679.329,75.
Výměra státu v km2: 116.876. | |
Počet obyvatelstva: 8,710.017. | |
(Census z roku 1920.) |
Guvernérův úřad: | Státní příjmy nejsou rozděleny, nýbrž plynou do všeobecného fondu (s výjimkou příjmů, vyhrazených zvláštním fondům - viz poznámku na následující straně), ze kterého jsou pak hrazena napravo uvedená vydání. Úhrn příjmů všeobecného fondu je uveden nalevo dole proti úhrnu vydání. | ||
plat | 36.000,-- | ||
cestovné a jiná vydání | 90.000,-- | ||
126.000,-- | 4,256.280,-- | ||
Viceguvernérův úřad: | |||
plat $ 16.000,- | |||
jiná vyd. $ 21.500,- | 18.500,-- | 28,412.434,-- | |
Sněmovna poslanců | 841.102,25 | 28,412.434,-- | |
Senát | 371.196,50 | 12,539.017,77 | |
Pense státních zaměstnanců | 1,468.949,-- | 49,621.097,22 | |
Ministerstvo vnitra | 541.000,-- | 18,274.980,-- | |
Ministerstvo zahraničních věcí a financí (Dept. of State & finance) | 400.785,-- | 13,538.517,30 | |
Ministerstvo vojenství | 1,848.560,-- | 62,444.356,80 | |
Ministerstvo spravedlnosti | 402.000,-- | 13,579.560,-- | |
Ministerstvo vyučování | 70,292.588,-- | 2,374.483.622,64 | |
Ministerstvo zemědělství | 2,865.000,-- | 96,813.480,-- | |
Ministerstvo veřejné služby (Public service commision) | 946.000,-- | 31,975.880,-- | |
Ministerstvo péče | 26,996.700,-- | 911,948.526,-- | |
Ministerstvo zdravotnictví | 4,895.000,-- | 165,353.100,-- | |
Ministerstvo bankovnictví | 75.000,-- | 2,533.500,-- | |
Ministerstvo lesů a řek (Dept. of Forest & Waters) | 1,954.840,-- | 66,034.495,20 | |
Ministerstvo silnic | 39.652,-- | 1 339.444,56 | |
Ministerstvo práce a průmyslu | 1,670.000,-- | 56,312.600,-- | |
Ministerstvo dolů | 617.80,-- | 20,869.264,-- | |
Ministerstvo veřejného majetku a zásob (of property & supplies) | 4,665.000,-- | 157,587.100,-- | |
Ministerstvo státní policie | 1,662.000,-- | 56,142.360,-- | |
Státní reportér (uveřejňuje rozhod. nejvyššího soudu) | 24.000,-- | 810.720,-- | |
Sněmovní knihovna (legislative reference bureau) | 78.800,-- | 2,660.854,-- | |
Soudnictví (Judiciary) | 3,866.245,92 | 130,601.787,18 | |
Ministerstvo kontrolního úřadu (Dept. of Auditor General) | 1,278.800,-- | 43,194.864,-- | |
Ministerstvo pokladu (financí) (Dept. of the Treasury) | 506.400,-- | 17,106.192,-- | |
Různé (Miscellaneous) | 76.000,-- | 2,567.280,-- | |
$ 130,036.756,- | 128,536.417,67 | 4.341,960.222,67 | |
Kč 4.392,641.617,68 |
Neúročitelná půjčka | 141.320,26 | ||
Úročitelná půjčka (vyjma silničních bondů) | 17.000,00 | 158.320,26 | |
Hotovost a cenné papíry ve státní pokladně | 215.423,83 | ||
Přebytek ve státní pokladně | 57.103,57 | ||
Státní silniční půjčka (State Road Bonds) | 97,888.000,-- | ||
Pravděpodobná potřeba k zúročení a amortisaci půjčky k 31. květnu 1927 | 7,097.331,21 | 239,747.848,27 | |
Pravděpodobná hotovost pro ten účel k témuž dni | 5,647.318,63 | 190,766.423,32 | |
Deficit k témuž dni | 1,450.012,58 | 48,981.424,95 | |
Pro biennium 1927-29: | |||
zúročení půjčky | 8,582.800,-- | ||
amortisace | 5,493.252,88 | 14,076.052,88 | 475,489.066,29 |
Celková potřeba pro biennium | 15,526.065,46 | 524,470.491,24 |
která bude hrazena z příjmů fondu
motorových vozidel (Motor License Fund).
Stát Pennsylvania neměl žádného
dluhu (státní pokladna správy dluhu obyčejně
bez výjimky vždy vykazovala přebytek), až
teprve v roku 1919 byl přijat zákon, kterým
byla povolena státní půjčka na stavbu
silnic, jak výše uvedeno. Zúročení
a amortisace této půjčky jsou ale bez obtíží
hrazeny z příjmů fondu motorových
vozidel, jehož příjmy na biennium 1927-29 jsou
odhadnuty na částku $114,461.248,37.
Poznámka:
Systém státního rozpočtu byl v Pennsylvanii
zaveden teprve zákonem z roku 1923. Rozpočet připravuje
státní sekretář, který každého
sudého roku dne 15. srpna nejdéle rozešle guvernérovi,
viceguvernérovi, všem ministerstvům (departmentům),
úřadům a institucím, které
dostávají neb žádají od státu
appropriace, formuláře, na nichž třeba
udati budoucí potřebu pro nastávající
biennium a podati podrobnou informaci, jak předepsáno.
Formuláře třeba vrátiti nejdéle
do 1. listopadu téhož roku. Státní sekretář
informaci zpracuje a předloží nejdéle
do dne 1. ledna guvernérovi, který může
žádati doplnění a předloží
pak nejdéle během prvých čtyř
neděl sněmovního zasedání parlamentu
odhad appropriací (vydání) a příjmů
pro nastávající biennium. S appropriacemi
jsou současně schváleny položky výdajů,
které učinily úřady (departmenty atd.)
v minulém období nad obnosy jim appropriované,
nebyly-li by schváleny, musely by je uspořiti z
budoucí appropriace (taková nutnost se ještě
nepřihodila). Appropriace, která nebyla spotřebována
v jednom rozpočtovém období, může
býti přenesena do nového období (až
na určité výjimky). Kterýkoliv úřad
(ministerstvo atd.) musí kdykoliv předložiti
guvernérovi rozpočet své budoucí činnosti
na měsíc, čtvrtrok, neb období, které
stanoví guvernér, který jej schválí
(po případě po vrácení a opravách).
Tyto úřady (vyjma ministerstvo kontrolního
úřadu - Auditor General
- ministerstvo vnitra a ministerstvo pokladu, kterýmžto
třem úřadům stojí v čele
volení úředníci, ale přesto
musejí též předkládati rozpočty
jako ostatní guvernérovi) nesmí potom
použíti svých appropriací jen ve shodě
s tímto rozpočtem od guvernéra schváleným,
jinak by jim na poukaz guvernéra appropriace byla ihned
zastavena.
Výše uvedený obnos $ 128,536.418,67 nepředstavuje
však celková státní vydání
pro nastávající biennium, jsou to pouze vydání,
hrazená z příjmů všeobecného
fondu, mimo který správa pokladu (State
Treasurer) má ve své správě
18 zvláštních fondů jednotlivých
ministerstev (Departmental Special Funds)
a 4 zvláštní fondy ministerstev jsou mimo správu
pokladu; z těchto všech specielních fondů
jsou placeny výlohy těch kterých ministerstev
(úřadů), jako služné, administrační
výlohy a pod. Celkové příjmy všech
těchto specielních fondů jsou pro budoucí
biennium rozpočteny na $ 108,281.990,-, takže celkové
příjmy státní spolu se všeobecným
fondem jsou rozpočteny na $ 238,318.746,-.
Jak již bylo v úvodu připomenuto, není
dobře možno srovnávati rozpočty státu
Pennsylvania a Československé republiky, poněvadž
státní hospodářství těchto
dvou států se nekryjí. Velmi mnohé
úkoly, které připadají státu
v Československé republice, jsou zde rozděleny
mezi župy (counties) a obce (communities,
municipalities) na jedné straně a federální
vládu na straně druhé. Tak na příklad
stát se soudnictvím má jen nepatrné
výlohy (Nejvyšší soud), jinak soudnictví
v nižších instancích připadá
na starost župám, městům a obcím;
rovněž školství je ve správě
žup, měst a obcí a jen nepatrný zlomek
ve státní správě. Pošta a vojsko
jsou zase ve správě federální vlády
a jiné úkoly, které přesahují
hranice jednotlivých států (interstate),
jako regulace řek, železnice atd. Župy, města
a obce na jedné straně a federální
vláda na druhé straně mají ovšem
svoje příjmy a vydání. Nejlepším
vodítkem pro posouzení státního rozpočtu
je snad poměr, kolik z vybraných daní připadá
státu, kolik federální vládě
a kolik župám a obcím (městům);
z celkového příjmu připadá
v Pennsylvanii na daně 11,12%, z toho jde na státní
daně jen 1,57%, na místní (župní
a obecní) 4,26 a na federální 5,28, pro všechny
státy Unie je tento poměr takovýto: na státní
daně 1,67, na místní 5,90 a na federální
5,08. (Podle posledních statistik, rok 1924.)
Ze států U. S. A. vybrána byla Iowa, Pennsylvanie,
jako státy, které mají rozpočet. Ve
velké většině případů
nelze o rozpočtu vůbec mluviti. Jednotliví
vedoucí úředníci - ministerstva neexistují
- obrací se na komise nižšího domu legislatury
se žádostí o appropriace. Různé
komise, každá ve svém oboru, jako je školství,
péče o choromyslné, zemědělství,
národní garda atd., doporučí sněmovně
jistou sumu. Finančních zákonů povolujících
peníze je celá řada; senát je mění
dle libosti a guvernér vetuje jednotlivé položky.
Po ukončení zasedání - ve většině
států legislatura zasedá jen jednou za dva
roky - appropriace se sečtou, odhadnou se příjmy
za daně a poplatky, jako je daň z dědictví,
aneb z benzinu a různé poplatky licenční,
a rozdíl se uhradí všeobecnou daní z
majetku. Činí-li na příklad suma povolených
výdajů 25,000.000,-, příjmy z poplatků
atd. jsou 10,000.000,- a je-li odhad majetku nemovitého
i movitého v celém státu jedna miliarda,
určí zvláštní komise, sestávající
obyčejně z guvernéra, státního
sekretáře a státního auditora, daň
z majetku na jedno a půl procenta.
V Iowa a několika jiných státech činí
se pokusy o budget méně primitivní, ale i
v Iowa direktor budgetu nesmí vůbec navrhnouti,
kolik má legislatura povoliti pro své vlastní
potřeby.
Při studia státních příjmů
a vydání je třeba pamatovati, že vojsko
a námořnictvo je věcí federální
vlády, že státní podniky neexistují
a že veřejná správa je decentralisována.
Tak na příklad okresy vydržují nižší
soudy, úřad státního návladního
a věznici, školství mimo státní
universitu je zpravidla věcí místní
atd. Proto jsou rozpočty jednotlivých států
Unie malé. Velká města vydávají
často více peněz než státy. Rovněž
dluhy států byly až do nedávna nepatrné,
ale po válce nadělaly se značné dluhy
tím, že státy platily bonus vysloužilým
vojínům a pak, že staví se nyní
mnoho silnic.
Výměra státu: 30.444 km2. | |
Počet obyvatelstva: 7,465.782 (1920). | Rozpočtové období: 1927. |
Kapitola I. Daně a poplatky: | ||
1. Přímé daně | 2.301,750.000,- | 2.171,462.264,- |
2. Cla a spotřební daně | 1.576,280.000,- | 1.487,076.604,- |
3. Kolkovné (v tom dávka z převodu a dávka z přepychu (2250 mil.) | 2.899.050.000,- | 2.734,952.830,- |
6.779,080.000,- | 6.393,471.698,- | |
Kapitola II. | ||
Poplatky přístavní a z vodních cest | 16,275.000,- | 15,353.773,- |
Kapitola III. | ||
Jiné státní příjmy jako: z domén, státních lesů, podniků, vstupné do státních museí, pokuty, konsulární poplatky, poplatky ve státních laboratořích, z expertis, podíl na zisku Národní banky, atd. | 210,311.895,- | 198,407.448,- |
Kapitola IV. | ||
Různé jiné presentace a úhrady | 302,140.817,- | 285,038.507,- |
Kapitola V. | ||
Příjmy výjimečné a kompensatorní jako: podíl státu na zisku Národní společnosti belg. železnic, za okupaci belg. v Poruří atd., platby Německa atd. | 611,212.771,- | 76,615.821,- |
Příjmy řádné celkem | 7.917,020.483,- | 7.468,887.247,- |
1. Mimořádné poplatky a výnos pokladu | 38,399.000,- | 36.225.471,- |
2. Reparační platy dle Dawesova plánu | 1.001,810.000,- | 95,103.773,- |
Příjmy mimořádné celkem | 1.040,209.000,- | 981,329.244,- |
Celkové příjmy | 8.947,229.483,- | 3.450,216.491,- |
Z této celkové částky připadá
obnos 1.500,000.000,- frs. Amortisačnímu fondu,
jenž během 4 let výnosem uhradí krátkodobý
dluh.
1 Kč : 1,06 frs. |
1. Panovník | 3,300.000.-- | 3,113.200,-- | ||
2. Účetní dvůr | 4,910.650,-- | 4,632.689,-- | ||
3. Senát | 3,097.900,-- | 2,922.547,-- | ||
4. Poslanecká sněmovna | 6,745.722,-- | 6,363.888,-- | ||
5. Státní dluh | 3.530,171.322,07 | 3.330,850.304,-- | ||
6. Pense jsou obsaženy v rozpočtech jednotlivých resortů | ||||
7. Ministerstvo vnitra a hygieny | 46,797.072,-- | |||
11,520.000,-- | 58,317.072,-- | 55,016.106,-- | ||
8. Ministerstvo zahraničních věcí | 51,250.161,70 | |||
3,342.000,-- | 54,592.161,70 | 51,511.473,- | ||
9. Ministerstvo spravedlnosti | 201,271.342,-- | |||
1,789.550,-- | 203,060.892,-- | 191,566.879,-- | ||
10. Ministerstvo umění a věd (škol.) | 638,203.952,97 | |||
12,913.455,21 | 651,117.408,18 | 614,261.706,00 | ||
11. Ministerstvo zemědělství | 53,838.054,-- | |||
51,491.412,-- | 105,329.466,-- | 99,367.421,-- | ||
12. Ministerstvo veřejných prací | 122,741.732,-- | |||
200,615.071,-- | 323,356.803,-- | 305,053.588,-- | ||
13. Ministerstvo průmyslu, práce a sociální péče | 322,352.203,33 | |||
3,360.900,-- | 325,713.103,33 | 307,276.512,-- | ||
14. Ministerstvo národní obrany | 616,464,239,-- | |||
18,585.000,-- | 635,049.239,-- | 599,103.055,-- | ||
15. Četnictvo | 96,273.951,-- | 90,824.482,-- | ||
16. Ministerstvo financí | 265,172.791,50 | |||
524,283.300,17 | 789,456.091,67 | 744,769.898,-- | ||
17. Ministerstvo kolonií | 6,968.041,-- | 6,573.623,-- | ||
Celkem | - | 6.797,459.822,95 | 6.412,707.571,-- | |
18. Ministerstvo pošt, telegrafů, telefonů, námořnictva a letectví (má zvláštní rozpočet) | ||||
Výdaje provozu | 637,254.895,-- | |||
Příjmy provozu | 616,569.644,-- | |||
Schodek | 20,685.251,-- | |||
Výdaje mimořádné | 152,941.000,-- | |||
Příjmy mimořádné | 800.000,-- | 172,826.251,-- | 163,043.633,-- | |
Železnice nejsou ve státním provozu. | ||||
Celková vydání | 6.970,286.073,95 | 6.577,751.204,-- |
Výměra státu v km2: 244.181. | |
Počet obyvatelstva: 45,061.000. | Rozpočtové období 1927/28. |
1. Panovník: | ||||
Králova civilní lista | 470.000 | |||
Ostatní členové král. rodiny | 106.000 | |||
576.000 | 94,464.000 | |||
2. Dvůr: | ||||
Privy Council Office (Nejvyšší tajná rada) | 6.000 | 15.223 | ||
Privy Seal Office (Úřad královské pečetě) | 2.620 | |||
6.000 | 984.000 | 17.843 | 2,926.252 | |
3. Zákonodárné sbory: | ||||
Sněmovna Lordů | 5.000 | 60.370 | ||
Sněmovna poslanecká | 15.000 | 371.542 | ||
4. Státní dluh: | ||||
Vlastní státní dluh | 355,000.000 | |||
Rozpočet kanceláře obstarávající službu tohoto dluhu | 13.315 | 30.045 | ||
Platy na vnitřní půjčky | 22,82.000 | |||
13.315 | 2,183.660 | 377,854.045 | 60.968,063.380 | |
5. Pense: | ||||
Ministerstvo pensí | 50.000 | 61,492.822 | ||
Válečné pense obchodních lodníků | 434.388 | |||
Příspěvek na pense král. policie v Irsku | 1,232.850 | 1,933.049 | ||
Částky pro nové případy během roku se vyskytnuvší a do rozpočtu nezařazené | 85.800 | 1,644.941 | ||
1,368.650 | 224,485.600 | 65,505.200 | 10.742,852.800 | |
6. Ministerstvo vnitra: | ||||
Ministerstvo vnitra s podřízenými soudy a policií | 1,694.142 | 14,581.479 | ||
Státně zaměstnanecká komise | 62,336 | |||
Úřad veřejné evidence | 546.228 | |||
Říšská komise válečných hrobů | 546,226 | |||
1,694.142 | 277,839.288 | 15,227.989 | 2.497,990.196 | |
7. Ministerstvo zahraničních věcí: | ||||
Centrální úřad se službou zahraniční a Spol. Národů | 673.268 | 2,024.736 | ||
Dominia | 55.727 | 1,295.586 | ||
Kolonie | 320.419 | 5,607.282 | ||
Úřad pro Indi | 112.310 | |||
Tajná služba | 195.310 | |||
1,049.414 | 172,103.896 | 9,235.248 | 1.514,580.627 | |
8. Ministerstvo financí: | ||||
Vlastní úřad: | ||||
a) výnos cel, daní a dávek | 664,800.000 | 318.158 | ||
b) státní statky, půjčky a různé | 70,050.000 | |||
Úřady berní a finanční | 12,007.000 | |||
Státní pokladna a účetní oddělení | 7.580 | 161.280 | ||
Státní oddělení pojišťovací | 2.450 | 34.772 | ||
Státní výdaje representační | 207.000 | |||
Státní mincovna | 2,875.000 | 3,02.3.000 | ||
Různé výdaje | 12.075 | 38.351 | ||
Národní úsporná komise | 81.579 | |||
Dobročinná komise | 2.500 | 43.597 | ||
Jiné královské komise | 31.000 | |||
Příspěvky dobročinným společnostem | 5.930 | |||
Splátky místním půjčkám | 89.000 | |||
737,749.605 | 12,428.740 | 16,042.667 | 1.630,996.788 | |
9. Ministerstvo vyučování: | ||||
Vlastní úřad s náklady na musea a veřejné galerie | 75.785 | 52,911.038 | ||
Oddělení pro vědecké výzkumy | 204.975 | |||
75.785 | 12,428.740 | 53,116.013 | 8.713,926.132 | |
10. Ministerstvo zdravotnictví: | ||||
Vlastní úřad | 817.550 | 20,261.143 | ||
Vládní chemik | 350 | 76,709 | ||
Úřady min. zdravotnictví pro Skotsko | 136.303 | 3,522.559 | ||
Jiné výdaje ministerstva zdravotnictví | 42.316 | 1,005.471 | ||
Příspěvky na péči o nezaměstnanost | 75.000 | |||
996.519 | 163,429.116 | 24,940.882 | 4.090,304.648 | |
11. Ministerstvo práce: | ||||
Vlastní úřad | 4,884.725 | 16,871.289 | ||
Podpory v nezaměstnanosti | 4.350 | 2,959.837 | ||
Pojištění vdovské a sirotčí | 4.000 | 4,000.000 | ||
Starobní pojištění | 32,780.000 | |||
4,893.075 | 802,464.300 | 56,611.126 | 9.284,224.664 | |
12. Ministerstvo obchodu: | ||||
Vlastní úřad | 223.462 | 725.089 | ||
Úřad pro zámořský obchod | 104.714 | 433.676 | ||
Námořní služba obchodní | 260.890 | 668.524 | ||
Exportní kredity | 12.000 | 64.000 | ||
601.066 | 98,574.824 | 1,891.289 | 310,171.396 | |
13. Ministerstvo zemědělství a rybářství: | ||||
Vlastní úřad | 478.770 | 2,345.996 | ||
Úřady pro Skotsko | 128.478 | 749.567 | ||
Subvence pro pěstování cukrovky | 4,500.000 | 1,382,906.872 | ||
Lesní komise | 595.400 | |||
Dozorčí komise | 90.330 | 241.335 | ||
697.578 | 114,402.792 | 8,432.298 | 1.382,906.872 | |
14. Ministerstvo dopravy: | ||||
Vlastní úřad | 161.450 | 288.296 | ||
Fond na podporování dopravy | 250.000 | |||
Silniční fond | 19,50.000 | |||
161.450 | 26,477.800 | 20,038.296 | 3.286,279.888 | |
15. Ministerstvo veřejných prací: | ||||
Vlastní úřad | 1,332.245 | 10,076.610 | ||
Důlní odd. ministerstva obchodu | 6.891 | 183.908 | ||
Správce korunních statků | 28.955 | |||
1,339.136 | 219,618.304 | 10,289.473 | 1.687,473.572 | |
16. Ministerstvo pošt: | ||||
Správa poštovní, telegrafní a telefonní | 62,000.000 | 57,643.000 | ||
62,000.000 | 10.168,000.000 | 57,643.000 | 9.453,452.000 | |
17. Ministerstvo války: | 9,457.000 | 51,022.000 | ||
9,457.000 | 1.550,948.000 | 51,022.000 | 8.367,608.000 | |
18. Ministerstvo námořnictví: | 5,219,140 | 63,219.140 | ||
5,219.140 | 855,938.960 | 63,219.140 | 10.367,938.960 | |
19. Ministerstvo vzduchoplavby: | ||||
(Civilní i vojenské) | 4,436.400 | 19,986.400 | ||
4,436.400 | 727,569.600 | 19,986.400 | 3.277,769.600 | |
24. Výdaje nezařazené pod jednotlivé centrální úřady: | ||||
Desekvestrace. | 645.083 | 653.783 | ||
Australský zinkový koncern | 1,416.900 | 2,094.700 | ||
Likvidace válečných námořních kořistí | 20.000 | |||
Podpora důlnímu průmyslu | 80.000 | |||
2,061.983 | 338,165.212 | 2,848.483 | 467,511.212 | |
Úhrn | 814,727.718 | 133.615,345.752 | 836,267.000 | 137.147,788.000 |
Schodek Ł 21,539.282 = Kč 3.532,442.248 |