II. volební období |
I. psl. inž. Kalliny, Knirsche, Nitsche a druhů min.
financí, že berní referát v Chebu nezákoně
užívá jednojazyčného českého
úředního razítka,
II. posl. Bergmanna, Zeminové, Špatného a druhů
vládě o přeřazení obce Žacléře
do vyšší skupiny míst činovného,
III. posl. Bergmanna, dr. Patejdla a druhů vládě
o přeřazení lázní Nový
Smokovec, Starý Smokovec, Tatranská Lomnice, Tatranská
Polánka a Štrbské Pleso do vyšší
skupiny míst činovného,
IV. posl. Bergmanna, Zeminové, Špatného a druhů
min. pošt a telegrafů o vydání úředního
seznamu smluvních poštovních zaměstnanců.
V. posl. Bergmanna a druhů min. pošt a telegrafů
o porušení poštovního tajemství
(§6 poštovního řádu nařízení
ministerstva obchodu ze dne 22. září 1916,
č. 317 ř. z.),
VI. posl. Mikuláše, Zeminové, Špatného
a druhů vládě o postupu státního
pozemkového úřadu při propouštění
lesní a zemědělské půdy ze
záboru církevním velkostatkům,
VII. posl. Buřívala, Mikuláše, dra Uhlíře
a druhů min. vnitra o nestejném a nespravedlivém
rozdělování podpor postiženým
živelními pohromami v okrese náchodském,
VIII. posl. Procházky, Buřívala a druhů
min. vnitra o zabavení časopisu ťČeskoslovenské
železniční listyŤ,
IX. posl. Knejzlíka, Riedla a druhů min. zemědělství
o převzetí lesních komplexů na lichtensteinském
velkostatku v Zábřehu na Moravě,
X. posl. Knejzlíka, Lance a druhů min. spravedlnosti
o jazykové schopnosti soudců v Unhošti,
XI. posl. Knejzlíka, Riedla, Langra a druhů min.
zemědělství o nespravedlivém provedení
systemisace zaměstnanců agrárních
(scelovacích) úřadů na Moravě,
XII. posl. Knejzlíka, Riedla a druhů min. veř.
prací o definitivním ustanovení pevného
bodu pro stavbu přehrady na řece Březné
u Hoštejna na severní Moravě a o neodkladném
zahájení řízení, aby se stavbou
mohlo býti započato,
XIII. posl. Remeše a soudr. min. spravedlnosti o porušení
právního stavu presidiem krajského soudu
v Plzni,
XIV. posl. Koudelky, inž. Nečase a soudruhů
vládě o systemisaci zaměstnanců agrárních
úřadů na Moravě,
XV. posl. dra Dérera a soudruhů min. zahraničí
o posledním projevu maďarského ministerského
předsedy hraběte Bethlena,
XVI. posl. dra Schollicha a druhů min. železnic o
hanebném osvětlení na stanici Malá
Morávka-Karlov,
XVII. posl. inž. Junga a druhů min. vnitra o postupu
magistrátu hlavního města Prahy proti Němcům,
XVIII. posl. H. Simma a druhů min. spravedlnosti, že
tříletá promlčecí lhůta
pro několik pohledávek uvedených v §§
1480 a 1486 v . o z. uplyne dnem 1. dubna 1928,
XIX. posl. inž. Junga a druhůů min. financí,
aby byly napraveny nešvary při předpisování
a vybírání státních daní,
XX. posl. inž. Junga a druhů vládě o
podpoře slepců,
XXI. posl. Simma, inž. Junga a druhů min. školství
a národní osvěty o zrušení německé
školní expositury v Grünu, patřící
k obecné škole v Lobzech (okres falknovský),
XXII. posl. Schäfera a soudruhů min. školství
a národní osvěty o zamýšleném
zrušení odborné tkalcovské školy
ve Stárkově,
XXIII. posl. Grünznera, Tauba a soudruhů vládě
o úpravě právních poměrů
zaměstnanců a pensistů při provádění
správní reformy,
XXIV. posl. dra Czecha, Tauba a soudruhů vládě,
aby byl vydán jednací řád okresních
a zemských zastupitelstev.
Berní referát v Chebu proti zákonným
předpisům užívá ve styku se stranami
jednojazyčného českého úředního
razítka. Bývalý poslanec Josef Mayer, který
byl nedávno jako zástupce lidu, několikráte
zakročil v této věci u pana ministra financí
interpelací tisk 1407/IV a dotazem ve sněmovně
D 1001-II, aby tento nezákonitý stav napravil.
Poněvadž však pan ministr financí do dnešního
dne nezakročil a nezákonitý stav trvá
dále, táží se podepsaní:
1. Jest pan ministr konečně ochoten učiniti
vhodná opatření, aby také podřízené
úřady byly donuceny prováděti zákonná
ustanovení?
2. Jest pan ministr ochoten se vší přísností
zakročiti proti těm, kdož jsou těmito
poměry vinni?
V Praze dne 27. února 1928.
Město Žacléř leží 650 m
nad mořem v horách na samých hranicích.
Kraj žacléřský jest chudý, půda
kamenitá, neúrodná, místy močálovitá,
většinou zalesněná, takže veškeré
životní potřeby nutno z daleka dovážeti,
čímž se velice zdraží.
Město toto jest střediskem velkého průmyslu.
jsou zde uhelné doly, továrna na porcelán,
přádelna, 4 sklárny a papírna.
Zmíněné město jest východiskem
turistů do Krkonoš a střediskem zimních
sportů.
Panuje zde notorický nedostatek a veliká drahota
bytů.
Valutní poměry sousedního státu umožňují
jeho obyvatelstvu valutárně levný nákup
životních potřeb v Žacléři,
čímž se zde vytvořuje enormní
drahota.
Státní zaměstnanci zdejší, konající
službu za hranicemi (Libava) požívají
činovného skupiny A, v Žacléři
žijící ve stejných poměrech,
činovného skupiny C. Jsou tedy dány předpoklady
přeřazení Žacléře do skupiny
B činovného, ve smyslu odstavce 7, § 12 zákona
č. 103/26.
Z těchto důvodů táží se
podepsaní:
1. Jest vláda ochotna přeřaditi město
Žacléř do skupiny B činovného?
2. Jest vláda ochotna sděliti podepsaným,
co v této věci zařídila, aneb hodlá
učiniti?
V Praze dne 12. března 1928.
Podle odstavce 7, § 12 zákona č. 103/26 je
vláda zmocněna výjimečně zařaditi
jednotlivé obce, vzhledem k mimořádným
drahotním poměrům, do vyšší
skupiny místního činovného.
Tatranské lázně, Nový a Starý
Smokovec, Tatranská Lomnice a Polánka, jakož
i Štrbské Pleso jsou zařazeny do nejnižší
skupiny činovného, ačkoliv jest dokázáno,
že tato místa jsou nejdražšími v
republice a že drahotní poměry jsou tam daleko
horší, než v lázních světových,
na př. v Karlových Varech a Mariánských
Lázních. Drahota pociťuje se v označených
místech tím citelněji, že tam nejsou
žádné obchody a nutno nákupy obstarávati
v Kežmaroku a Popradě, čímž se
životní potřeby značně zdraží.
Z těchto důvodů táží se
podepsaní vlády:
1. Jest vláda ochotna zařaditi označené
Tatranské lázně do vyšší
skupiny míst činovného?
2. Jest vláda ochotna sděliti podepsaným,
co v této věci učinila neb hodlá zaříditi?
V Praze dne 12. března 1928,
§§ 42, 77 a 99 vlád. nařízení
ze dne 5. března 1927, č. 17 Sb. z. a n. přiznává
za určitých předpokladů smluvním
poštovním expedientům, poštovním
pomocníkům a poštovním poslům
přednostní právo, ucházeti se o místo
pragmatikálního zaměstnance. Ustanovení
těchto paragrafů jest rozuměti tak, že
bez újmy práv uchazečů, zaručených
jim zákonem, nebo vládním nařízením
(legionářů a déle sloužících
poddůstojníků) jest dáti přednost
při obsazování míst pragmatikálních
úředníků (elévů a akcesistů)
nebo zřízenců (pomocných zřízenců
a zřízeneckých čekatelů) v
poštovní službě zmíněným
smluvním zaměstnancům a to v prvé
řadě poštovním expedientům a
plně zaměstnaným poštovním pomocníkům
a v druhé řadě neplně zaměstnaným
poštovním pomocníkům podle služebního
stáří a pořadí na místa
úředníků a v prvé řadě
plně zaměstnaným poštovním poslům
podle služebního stáří a pořadí
na místa pomocných zřízenců.
Opatření toto jest v nejvlastnějším
zájmu poštovní služby a podniku čsl.
pošty, neboť podnik získává tím
ve službě již osvědčené
a zapracované zaměstnance na místa čekatelů
a pomocných zřízenců, oproti novým
uchazečům, kteří v poštovní
službě dosud zaměstnáni nebyli.
O hospodárnosti a úspornosti tohoto opatření
netřeba ztráceti slov.
Poněvadž personální poměry v
poštovní službě nejsou dosud ustáleny
a nebyl zaveden zejména ve stavu smluvních poštovních
zaměstnanců pořádek, vyplývající
z ustanovení vlád. nař. ze dne 5. března
1927, č. 17 Sb. z. a n., aby počet smluvních
zaměstnanců byl stabilisován, přijímají
se stále noví a noví zaměstnanci smluvní
do poštovních služeb na místa plně
zaměstnaných poštovních pomocníků
a poslů, čímž, po několik roků
již v poštovní službě zaměstnaní
neplně zaměstnaní pomocníci a poslové
jsou stále odsunováni ve svém přirozeném
postupu, daném citovaným vládním nařízením
na místa plně zaměstnaných vládním
nařízením na místa plně zaměstnaných
poštovních pomocníků a poslů,
hledíce s obavami chmůrné budoucnosti vstříc,
že, budou-li stále jim předřazováni
noví zaměstnanci, nedostanou se nikdy ku předu
na místa plně zaměstnaných pomocníků
a poslů, po případě pragmatikálních
zaměstnanců.
Tento stav jest v odporu s intencemi vlád. nařízení
č. 17/1927 a nadále neudržitelný. Vyžaduje,
aby byl již zjednán ve stavu smluvních poštovních
zaměstnanců pořádek, a postup, jak
ho zamýšlelo zjednati citované vlád.
nař.
Obdobná situace byla v poštovních službách
v roce 1901 a bylo proto nařízením ministerstva
obchodu ze dne 22. ledna 1901, č. 4266 p. a t. Věstník
č. 13 z 1901 nařízeno, sestaviti dnem 31.
března 1901 status poštovních expeditorů,
jejichž tehdejší situace rovná se situaci
nynějších poštovních pomocníků.
Status poštovních expeditorů byl pak úředně
vyhlášen v oběžnících jednotlivých
ředitelstev pošt a telegrafů. (V Praze 8. října
1901 v oběžníku č. 21 o 2575 osobách.)
Vydáním statusu smluvních poštovních
zaměstnanců bude posílena vzájemná
důvěra obou stran a bude možno kontrolovati,
aby se při dalším postupu těchto zaměstnanců
neděly přehmaty.
Z těchto důvodů táží se
podepsaní pana ministra pošt a telegrafů:
1. Jest pan ministr ochoten v zájmu pořádku
a posílení obapolné důvěry
vydati co nejdříve úředně status
všech smluvních poštovních zaměstnanců?
(Poštovních expedientů, pomocníků
a poslů.)
2. Jest pan ministr ochoten zjednati ve stavu smluvních
poštovních zaměstnanců pořádek
dle intencí vlád. nař. č. 17/1927
a ustanovovati na místa plně zaměstnaných
pomocníků a poslů v prvé řadě
neplně zaměstnané pomocníky a posly
podle služebního stáří, aby bylo
zabráněno naprostému zproletarisování
těchto kategorií přijímáním
nových uchazečů na místa s plnou zaměstnaností?
3. Jest pan ministr ochoten sděliti podepsaným,
co v této věci učinil aneb zaříditi
hodlá?
V Praze dne 12. března 1928.
§ 6 poštovního řádu předpisuje,
že pro oprávnění soudních a jiných
úřadů, žádati vysvětlení
nebo nahlédnouti v listiny, jakož i v jiné
spisy, účty atd. poštovního úřadu,
jsou rozhodny zvláštní předpisy. Tyto
úřady musí míti k tomu povolení
ministerstva pošt a telegrafů nebo příslušného
ředitelství pošt a telegrafů.
Předpisy k tomuto paragrafu poštovního řádu
vydané praví, že poštovní úřady
jsou povinny poskytovati finančním úřadům
a to berním správám, (zemskému, generálnímu,
hlavnímu) finančnímu ředitelství
a ministerstvu financí data o poštovních zásilkách.
V žádostech, které musí býti
podány u příslušného ředitelství
pošt a telegrafů, má býti vždy
správně označena osoba buď odesílatele
anebo příjemce poštovních zásilek
a nelze finančním úřadům odepříti
pomoci ani tenkrát, jde-li o zjištění
zásilek několika osob, jsou-li jen oni odesílatelé
nebo příjemcové, a ovšem i druh zásilek
(balíky, poukázky a j.) udány.
Na tomto postupu dohodlo se ministerstvo pošt a telegrafů
s ministerstvem financí výnosem ze dne 9. května
1924, č. 19.421 VIII. 1924.
O konkrétní žádosti berní správy,
která podle citovaného výnosu žádala
o výpisy poštovních zásilek, pokud pro
ukládání daní jsou zapotřebí,
aby tyto výpisy byly obstarány úředníky
berní správy pod podmínkou, že kontrola
provede se nenápadně a že příslušné
poštovní úřady boudou aspoň dva
dny napřed uvědoměny, aby vhodnou místnost
zaopatřily, a žádala o zaslání
2 legitimací, rozhodlo ředitelství pošt
a telegrafů v Praze tak, že příslušnému
poštovnímu úřadu rozkázalo, aby
této žádosti berní správy vyhověl
a nemůže-li vykonati práci s tím spojenou
v úředních hodinách, předložil
účet přesčasného a o výkonu
podal zprávu.
Rozkaz tento podepsaný vrchním pošt. radou
V. Černým, jest hrubým porušením
poštovního řádu, neboť v žádosti
berní správy nebyly označeny osoby, jejichž
zásilky mají býti zjišťovány.
Generální zmocnění jest v naprostém
rozporu s § 6 poštovního řádu a
jeho intencí chránit co nejvíce poštovní
tajemství a nedávati ho ani jiným úřadům
v plén.
Kontrola poštovních zásilek berní správou
podlomí úplně důvěru v československou
poštu a mohla by tento podnik rozvrátiti hospodářsky,
neboť občanstvo by pan nedopravovalo své zásilky
poštou, která by neskýtala diskretnost, nýbrž
soukromými auty a dopravními společnostmi,
které dovedou zachovávat obchodní tajemství
i vůči úřadům.
Občanstvo by také nepoužilo pošty ku zprostředkování
styku peněžního ať poštovními
poukázkami nebo pošt. šekovým řízením,
nýbrž používalo by peněžních
ústavů soukromých, které dovedou zachovávati
tajemství bankovní a peněžní.
Neslýchaný postup vrch. pošt. rady V. Černého
svědčí o naprosté jeho neschopnosti
sloužiti ku prospěchu podniku čsl. pošty.
Jest možno prokázati, že v konkrétním
tomto případě podvrácena byla úplně
důvěra k poštovnímu úřadu
a provoz jeho okamžitě poklesl, nehledě k rozruchu,
který kontrola berní správy vyvolala.
Z těchto důvodů táží se
podepsaní pana ministra pošt a telegrafů:
1. Jest pan ministr ochoten v nejvlastnějším
zájmu existence podniku čsl. pošty chrániti
co nejpřísněji poštovní tajemství?
2. Jest pan ministr ochoten zakročiti co nejpřísněji
proti každému, kdo by poštovní tajemství
porušoval, tím připravil poštovní
podnik o důvěru a zájmy čsl. pošty
poškodil, ba dokonce existenci podniku ohrožoval?
3. Jest pan ministr ochoten co nejpřísněji
vyšetřiti vpředu uvedený konkrétní
případ a učiniti vhodné opatření,
aby se po druhé neopakoval?
4. Jest pan ministr ochoten sděliti podepsaným,
co v této věci zařídil neb zaříditi
hodlá?
V Praze dne 13. března 1928.
Loňského roku při projednávání
státního rozpočtu prohlásil president
Státního pozemkového úřadu
dr. inž. Voženílek - ve své odpovědi
na výtky a stížnosti členů rozpočtového
výboru - že Státní pozemkový
úřad pod titulem § 11. záborového
zákona propouští jednotlivým vlastníkům
průměrně 291 ha půdy celkem a dle
§ 20 přídělového zákona
průměrně 326 ha půdy celkem, tedy
dohromady průměrně 627 ha půdy celkem.
Nabyté zkušenosti z poslední doby svědčí
o docela jiném postupu a praksi Státního
pozemkového úřadu při řešení
§ 11. záborového zákona a § 20.
přídělového zákona. Tam, kde
ještě drobný zemědělský
lid, zaměstnanci velkostatků, obce i okresy právem
očekávali, při velkých výměrách
zemědělské a lesní půdy u jednotlivých
velkostatků, že bude dodatečně prováděna
pozemková reforma, tam dnes S. P. Ú. i přes
své sliby, že budou žadatelé uspokojeni
při řešení § 11. záborového
zákona, propouští velkostatky s ohromnými
výměrami ze záboru.
Státní pozemkový úřad přezírá
i mnohé, velmi vážné žádosti
obcí, domáhajících se přídělu
na odstranění páchaného bezpráví
a útisku velkostatků. Na stížnosti interesovaných
jednotlivců i zájmových organisací
drobných zemědělců, obcí i
okresů odpovídají referenti S. P. Ú.
dnes hlavně tím, že se tak děje na základě
vlivu některých politických stran dnešní
vládní majority. Jednou je to nátlak Němců
(zastavení kolonisace), podruhé odpor strany ludové
a zejména velmi výbojně počíná
si strana lidová, na jejíž příkaz
propouští S. P. Ú. ohromné výměry
zemědělské a lesní půdy ze
záboru zvláště církevním
velkostatkům.
Jak jsme zjistili, bylo pražskému arcibiskupství
z jeho ohromného pozemkového a lesního majetku
ve výměře 23.717 ha převzato Státním
pozemkovým úřadem a přiděleno
v přídělovém řízení
i s akcí S a R a s výkupem dlouhodobých pachtů
necelé tři tisíce ha půdy zemědělské
a jen tři tisíce 252 ha lesů pro vojenskou
střelnici na Brdech. Ostatní půda zemědělská,
lesy a rybníky a sice na 2.000 ha půdy zemědělské
a přes 14.000 ha lesů, tedy celkem přes 16.000
ha zemědělské a lesní půdy
propustil S. P. Ú. ze záboru.
Tento čin státního pozemkového úřadu
jest nejen protizákonný, ale i lidsky odsouzení
hodný. S. P. Ú. při jednání
o propuštění panství pražského
arcibiskupa Kordače ze záboru, vůbec nebral
v úvahu skutečnou potřebu dalšího
přídělu pro drobný zemědělský
lid, ba dokonce nedbal ani velmi naléhavých žádostí
jednotlivců i obcí za příděl
půdy ke stavebním účelům. Jako
na výsměch všem těm žadatelům
o příděl stavební půdy - kterou
jim slibovali příslušní příděloví
komisaři hned při přídělovém
řízení - usmlouval S. P. Ú. s panem
arcibiskupem Kordačem 4 ha stavební půdy
pro 7 obcí v obvodu velkostatku Dolnobřežanského
a Dobřejovického, o které však ještě
nyní musí příslušný komisariát
S. P. Ú. sváděti boj se správou velkostatku.
Také lesní reforma a příděl
rybníků jest tímto propuštěním
ze záboru již vyřešeným problémem.
Dle tohoto stavu věci zůstaly nepovšimnuty
i žádosti a zákroky města Týna
n. Vlt. o příděl lesů - které
byly městu vítězem bělohorským
konfiskovány.
Z uvedeného jest patrno, že benevolence Státního
pozemkového úřadu vůči pozemkovému
majetku pražského arcibiskupa byla nejen přílišná,
ale že šla až za rámec platných zákonů
o pozemkové reformě a že je také v přímém
rozporu s tím, co na obhajobu postupu státního
pozemkového úřadu v rozpočtovém
výboru poslanecké sněmovny prohlásil
president S. P. Ú. dr. inž. Voženílek.
Z důvodů těch táží se
podepsaní:
1. Zná vláda tento postup Státního
pozemkového úřadu?
2. Platí zákony o pozemkové reformě
i pro církevní velkostatky?
3. Jest vláda ochotna sjednati nápravu ve smyslu
zákonů o pozemkové reformě, aby se
podobné případy neopakovaly?
4. Jest vláda ochotna působiti k tomu, aby městu
Týnu n. Vlt. dostalo se přídělu lesa
výměnou, vzhledem k jeho historickému národu
a právu na lesy v majetku pražského arcibiskupa?
V Praze dne 13. března 1928.
V červnu 1927, krátce přede žněmi
byly obce politického okresu náchodského
postiženy těžkým krupobitím, které
místy podle úředního zjištění
zničilo úrodu až na 100 procent.
Obce tyto se domáhaly podpory ze státního
fondu pro živelní pohromy, poslanci všech stran
podávali návrhy na způsob, jakým se
podpory ty mají rozdíleti, aby rozdělování
podpor dělo se spravedlivě.
Nevíme, jak se stalo, že v tomto okresu vyvolána
byla v život komise složená z těchto členů:
František Rudolf, delegát zemědělské
rady ze Světlé, Antonín Adámek, okresní
místostarosta z Olešnice u Červeného
Kostelce a Václav Dvořák ze Říkova.
Jako zástupce okresní politické správy
v Náchodě fungoval při rozdělování
podpor rada dr. Gabriel.
Pro celý okres náchodský, patrně k
návrhu této komise, byla přiznána
podpora v částce asi 62.000 Kč.
Podpory rozvrženy a rozděleny však naprosto nesprávně
bez ohledu na to, jak ta která obec byla živelní
pohromou postižena. Tak na příklad pro obec
Světlou byla přiřknuta podpora 22.000 Kč,
naproti tomu obci Slatině nad Úpou přiznáno
při stejném poškození pouze 4.000 Kč
a na vysoko položenou a velmi poškozenou obec Brzice
zbylo dokonce jen 750 Kč.
Rozdělování v jednotlivých obcích
stalo se rovněž nespravedlivě a nevzat pražádný
zřetel na finanční a hospodářské
poměry postižených.
Podpory vypláceny těm, kteří jsou
existenčně zajištěni a kteří
je vůbec nepotřebovali.
Členu komise, statkáři Frant. Rudolfovi ze
Světlé z částky, která určena
byla pro celou obec Světlou ve výši 22.000
Kč, dostalo se 3.600 Kč, Marii Mertlíkové
ve Světlé, 2.000 Kč, rolníkovi Vojtěchovi
2.000 Kč, starostovi obce Rýdlovi 1.600 Kč,
Josefu Pýchovi 1.000 Kč, Marii Horákové
800 Kč, ač všichni jmenovaní jsou úplně
finančně zajištěni a pohromou způsobenou
škodou nemohli býti na existenci vůbec ohroženi.
Pan František Rudolf hospodaří na výnosném
statku ve výměře 80 korců, je majitelem
výborně prosperující kruhové
cihelny a právě v letošním roce se přepychově
zařídil. Za to některým rolníkům,
ač jsou pohromou postiženi na 100 procent, nebyla
vůbec podpora vyplacen.
V obci Červené Hoře u České
Skalice bylo vyšetřování provedeno prapodivným
způsobem. V této obci dělo se vyšetřování
podle stranického zájmu některých
usedlíků. Občanu Jiráskovi čp.
9, ač měl úrodu krupobitím poškozenou
více než kdo jiný, nepřiděleno
z přidělené náhrady ani haléře,
naproti tomu občan Jaroslav Jiránek, majitel usedlosti
ve výměře 48 korců, ač měl
úrodu poškozenou daleko méně, podporu
obdržel.
Stížnosti jednotlivců do těchto nesprávností
neměly výsledku. pan rada Gabriel z Náchoda
nevyhověl žádostem o přezkoušení
způsobené škody a odbyl jednotlivce velmi nevlídně
a prohlásil na konec, že se ničeho nedá
dělati, poněvadž nemá již pražádných
prostředků.
Podepsaní se táží pana ministra:
1. Ví pan ministr o tomto způsobu rozdělování
podpor postiženým malým rolníkům
okresu náchodského, který se příčí
všem zásadám, které doposud způsob
podpor určovaly?
2. Jest pan ministr ochoten dáti vyšetřiti
jednání komise podpory rozdělující
a zjednati nápravu?
3. Je pan ministr ochoten naříditi, aby dodatečně
i oni postižení obdrželi podporu, k nimž
komise nevzala vůbec žádného zřetele?
4. Je pan ministr ochoten pro příště
na vyvarování takového nespravedlivého
postupu vydati směrnice pro ustanovení komisí
a stanoviti zásady, podle nichž se rozdílení
podpor má prováděti?
V Praze dne 13. března 1928.