Prováděcí
nařízení k zákonu o přímých
daních (odst. 15, k § 327, odst. 1, a 2.) připouští
při vyměřování daně
důchodové drobným zemědělcům,
nelze-li v konkrétním případě
zdanitelný důchod zjistiti výpočtem
(§ 327, odst. 1. zák.) užíti pro odhad
tohoto důchodu jako pomůcky t. zv. zemědělských
průměrů, t. j. průměrných
částek, které
byly zjištěny jako čistý výtěžek
připadající na 1 ha půdy.
Z toho plyne, že se nesmí
vyměřovací úřad resp daňová
komise bez řádné součinnosti poplatníkovy
(t. j. bez provedení t. zv. doplňovacího
resp. vytýkacího řízení podle
§§ 310 312 a 313) odchýliti od údajů
v přiznání uvedených a že nesmí
použíti zmíněného odhadu, podá-li
poplatník včas řádné přiznání
a nepozbude-li ani dodatečně svým zaviněním
práva spolupůsobiti v ukládacím řízení
(kontumace). V tom směru byly také všem vyměřovacím
úřadům dány
výnosem ministerstva financí ze dne 13. listopadu
1928, č. 124121 pokyny, aby dodržovaly předpisy
platné pro vyměřovací řízení
a aby se snažily po zralé úvaze individuelních
poměrů každého jednotlivého případu
dopátrati se objektivní pravdy, totiž zjištění
skutečného, dani podrobeného důchodu.
V této spojitosti byly pak všechny vyměřovací
úřady zvláště upozorněny
na to, že shora zmíněné průměry
jsou pouhou pomůckou, která má vystihovati
pro větší počet poplatníků
přibližně asi téže daňové
způsobilosti průměrnou
výši důchodu, že však tato pomůcka
neosvobozuje nijak daňovou komisi od individualisování
v zájmu řádného vyměřování
daně, t. j. od povinnosti, aby si vždy daňová
komise učinila náležitý úsudek
o tom, zdali stanovený průměr vyhovuje též
pro konkretní případ
a zdali v tomto případě vyjadřuje
skutečný důchod.
Zároveň bylo nařízeno,
aby veškeré nesrovnalosti a veškeré vady
řízeni, které se snad při vyšetřování
zemědělských důchodů vyskytly,
byly na odvolání v řízení odvolacím
náležitě zjištěny a odstraněny.
Poněvadž jest tím
dána každému, kdo se pokládá
býti poškozen, možnost, aby byly vady řízení
napraveny, není důvodů, aby byly všechny
platební rozkazy, které byly vydány bez provedení
vytýkacího řízení, prostě
z povinnosti úřední odvolány.
Ostatně učinila
finanční správa zavčas v onom směru
veškerá opatření na ochranu práv
a zájmů poplatnictva, aby byl platným zákonným
ustanovením zjednán u vyměřovacích
úřadů plný průchod.
Interpelace vytýká
dále, že byly stanoveny zemědělské
průměry u malých zemědělců
poměrně výše nežli u zemědělců
větších; v tomto směru nelze přehlížeti,
že jde v této věci o zásadu opodstatněnou;
výtěžek většího hospodářství
se totiž nutně zmenšuje o částku
odčitatelných režijních výdajů
za práci najatých cizích sil, kdežto
z výtěžku menšího hospodářství,
které bývá téměř výlučně
obhospodařováno majitelem samým a jeho členy
rodiny, nelze podle zákona odečítati peněžité
hodnoty vlastní práce poplatníkovy ani členů
rodiny, čímž zdanitelný příjem
relativné stoupá. Šlo tedy jen o to, aby
stanovení těchto výnosů bylo vystiženo
ve vzájemném vztahu způsobem odpovídajícím
hospodářským poměrům toho kterého
kraje. Ostatně třeba poznamenati, že pro berní
rok 1928 budou ve smyslu vynesení min. financí z
28. prosince 1928 č. 03763/28-III/8, určujícího
způsob zjišťování zemědělských
průměrů, tyto průměry stanoveny
vždy na 1 ha bez zřetele na velkost hospodářství;
skutečné výlohy za práci najatých
osob budou ovšem v daném případě
odečteny od výnosu vypočteného podle
stanovených průměrů.
Okolnost, že byla předepsána
daň důchodová některým osobám,
kterým dříve tato předpisována
nebyla, neodůvodňuje závěr na nezákonnost
postupu vyměřovacích úřadů,
nýbrž jest převážně důsledkem
přesnějšího zjištění
skutečného zdanitelného důchodu při
vyměřování daně na berní
rok 1927.
V Praze dne 11. března
1929.
Když loňského
roku na počátku podzimku počaly výrobní
organisace mlékařské následkem nedostatku
píce a drahoty jadrných krmiv zvyšovati ceny
mléka, vydalo ministerstvo pro zásobování
lidu politickým úřadům II. instance
výnos ze dne 13. září 1928 č.
13926, kterým poukázalo tyto úřady,
aby všude tam, kde cena mléka stoupla, nebo kde jevila
se snaha po zdražení mléka, zavedly nejprve
potřebné šetření a pak přímé
jednání za účasti producentů,
obchodníků a
konsumentů a po případě i odborného
znalce. Účelem jednání mělo
býti dosažení takové detailní
ceny mléka a másla, aby byly úměrny
výrobním nákladům s přiměřeným
podnikatelským ziskem. Kde nebylo lze dosáhnouti
dohody, mělo býti žádáno o zmocnění
ku stanovení směrných,
nebo maximálních cen.
V převážné
většině okresů bylo dosaženo dohody
a kde došlo ke zvýšení ceny mléka,
stalo se to jen o 10 až 20 haléřů na
1 litru. Pokud se v interpelaci činí zmínka
o stoupání cen i jiných potravin, připomíná
se, že dle cenových zpráv vydávaných
státním úřadem statistickým,
klesl index maloobchodních cen potravin v prosinci 1928
u srovnání s prosincem r. 1927 z 913 na 905 a index
životních nákladů u rodiny dělnické
v téže době ze 734 na 725. Z toho jest viděti,
že zdražení
jednotlivých předmětů nemělo
vlivu na celkovou úroveň cenovou.
V Praze dne 7. března
1929.
Na jámě "Josef"
Zwierzinova kamenouhelného těžařstva
ve Slezské Ostravě došlo v pondělí
dne 22 října o 1/23.
hodině ranní ve
sloji Hugo k místní explosi třaskavých
plynů, při níž byli usmrceni dva vozači,
a to Bohumil Frýšták, narozený v roce
1899, ženatý, otec dvou dětí a Josef
Goj, narozený v roce 1905, svobodný.
Revírní báňský
úřad byl o výbuchu vyrozuměn závodní
správou téhož dne ráno a na toto telefonické
hlášení byl bez prodlení vyslán
vrchní báňský komisař Ing.
JUDr. J. Zlonický, aby vyšetřil příčinu
explose. Jako hornický znalec byl k této komisi
přizván závodní jámy Oskar
v Petřkovicích, inspektor Ing. K.
Průša.
Ihned po příjezdu
komise na závod byli vyslechnuti v přítomnosti
dvou členů bezpečnostní komise závodní
rady dělnické dva havíři a jeden střelec,
kteří byli v době výbuchu zaměstnáni
na blízku místa neštěstí. Po
výbuchu sjela komise se závodním dolu Josef,
Ing. Jarolímem a jeho zástupcem ihned do dolu na
9. patro, kde se neštěstí přihodilo.
Na dole potkala komise záchranné
mužstvo pozůstávající z důlních
dozorců, které právě neslo usmrcené
dva vozače pod jámu. Postižení byli
prohlédnuti a rovněž tak jejich benzinové
lampy, při čemž bylo ihned zjištěno,
že explose třaskavých plynů byla způsobena
rozsvěcováním důlní benzinové
lampy, čís 87, patřící vozači
Frýštákovi. Komise se odebrala pak do části
dolu, ve které se nad IX. patrem dobývá slůj
Hugo a kde na větrní
třídě nad IX. patrem došlo pod rubáním
čís. 62. k explosi. Ve sloji Eliška, přes
kterou vede cesta do sloje Hugo, byly pozorovány první
známky výbuchu: výdřeva byla sice
neporušená, ale pokrytá vrstvou prachu, který
se při nárazu větrů rozvířil.
Teprve pod 12 m hlubokým šibíkem byly zjištěny
větší poruchy; dřevěné
větrní dvéře byly vyraženy a
zařízení šibíku částečně
poškozeno. Nad šibíkem byla větrní
třída, na které výbuch povstal téměř
neporušena a komise se dostala až na místo, kde
oba zahynuvší
dělníci byli nalezeni a dále až pod
rubání čís. 62, kde ležely původně
jejich lampy. Vyražením dveří před
rubáním čís. 62 nastalo krátké
spojeni větrů, takže rubání samo
a malá dovrchní část byla zaplynována.
Nebylo proto možno dovrchní pole ihned prohlédnouti.
Oprava větrních zařízení byla
však ihned nařízena a byl k této práci
přidělen střídavě vždy
jeden z členů bezpečnostní komise
závodní rady dělnické, aby se mohl
o tom přesvědčiti, že až do opětného
příchodu komise na původním stavu
této části dolu
nebylo nic měněno.
Po vyfárání
bylo pokračováno ve výslechu svědků.
Druhého dne ráno po opravě větrních
dveří a vyvětrání zaplynovaného
pole prohlédla komise rubání čís.
62 a všechna díla, jež nebylo lze předcházejícího
dne shlédnouti pro zaplynování. Nebylo zde
shledáno nic, co by bylo v přímé souvislosti
s neštěstím.
Prohlídkami a výslechem
svědků bylo zjištěno toto:
"Po třídenní
přestávce v provozu následkem nedostatečného
odbytu uhlí měla sfárati první směna
opět v pondělí dne 22. října
o 6 hodině ranní. Proto bylo na 2. hodinu ranní
objednáno 12 dělníků, kteří
měli před pravidelnou směnou provésti
různé přípravné práce,
jako překládání vzduchovodu žlabů,
motorů a pod. Na IX. patře měli ve sloji
Hugo dva havíři a jeden střelec v rubání
čís. 64 a 61
dokončiti přeložení žlabů
a upevniti konveyorový motor. Mimo to určil dozorce
Vlček pro připojování motoru na vzduchovod
v těchto rubáních též postižené
vozače Fryštáka a Goje, kterým před
sjezdem dle dosvědčení dvou spoludělníků
nařídil, aby vyčkali jeho
příchodu na dole.
Tito však nečekali
a odebrali se sami do sloje Hugo a to do nevyšší
části na větrní třídu
a pod rubání čís 62, kde v poslední
směně v noci ze dne 18. na 19. října
Goj měl provésti určitou práci, ke
které se však nedostal. Nejpravděpodobnější
jest tedy domněnka, že vozači chtěli
z rubání čís. 62 odnésti náčiní,
které si tam Goj, jak komise na místě samém
zjistila, uložil, nebo že chtěli provésti
práci Gojem tentokráte nedokončenou.
Jak jest z nálezu na benzinových
větérkách patrno, snažili se oba zahynuvší
dělnici znovu rozsvítiti větérky,
které jim pod rubáním shasly. To dokazují
zapalovací pásky vyčnívající
do lamp. Vzňala se však jen lampa Fryštákova
(čís. 87) a ačkoliv byla bezvadná,
rozžhavil se i zevní koš, takže došlo
k explosi třaskavých plynů, při níž
oba vozači na útěku asi 20 až 30 m dále
na třídě byli usmrceni. Smrt jejich nastala
otravou záduchami ihned po explosi. Výbuch byl zcela
lokální, takže byl pozorován pouze třemi
dělníky, ve spodní části sloje
Hugo, kteří též brzo na
to vyfárali. Závodní byl o výbuchu
ihned uvědoměn a sfáral bez prodlení
s několika dozorci na místo neštěstí,
kde se jednomu z dozorců podařilo dostati se v dýchacím
přístroji až k mrtvolám postižených
horníků.
Dle zjištění
komise bylo větrání malé dovrchní
části nad větrní třídou
s rubáním čís. 62 před výbuchem
porušeno tím, že větrní dveře
na třídě nebyly některým z
dělníků po poslední pracovní
směně úplně uzavřeny a zůstaly
tedy po delší dobu pootevřeny, takže nastalo
krátké spojení větrů. Tím
byla ona část
mimo větrání a proto se tam nahromadily třaskavé
plyny. Větrník nebyl, jak v takových případech
je obvyklo, po tři nepracovní dny v chodu, byl však
v neděli dne 21. října večer o půl
šesté, tedy 8 hodin 30 minut před sfáráním
dělníků opět spuštěn,
kterážto doba
stačila bezpečně k úplnému
vyvětrání dolu. Nebylo tedy ono místní
zaplynování v souvislosti se zastavením větrníku.
Zaplynování této
části bylo by bývalo zjištěno
prohlídkou, která se dle předpisů
provádí před obložením té
které části dolu zvláštními
orgány. Poněvadž však tato část
měla býti obložena teprve v 6 hodin ráno,
nebyla předchozí prohlídka ještě
provedena.
Příčinu výbuchu
nelze proto podle výsledku setření přičítati
zastavení větrníku anebo nějakému
zanedbání předpisů se strany závodní
správy, po případě přehnané
racionalisaci. Naopak je zřejmo, že k nehodě
došlo jednak nahodilou poruchou větracích zařízení,
tím že některý dělník
neuzavřel větrní dvéře před
rubáním čís. 62, jednak vlastní
neopatrností obou postižených, kteří
neoprávněně a proti výslovnému
rozkazu dozorce odebrali se do této části
sloje Hugo a tam proti platným předpisům
pokoušeli se rozsvítiti uhaslé větérky.
Přestupek tento jest tím závažnější,
poněvadž již z uhasnutí obou větérek
mohli souditi, že se nacházejí na místě
zaplynovaném.
Šetřením bylo
prokázáno, že závodní správa
často poučovala dělníky jak s lampou
touto zacházeti, a že rozněcování
lamp v místech zaplynovaných jest nebezpečné.
Oba členové bezpečnostní
komise závodní rady dělnické byli
všem prohlídkám a výslechům přítomni
a dostalo se jim odborného vysvětlení od
zástupce úřadu a znalce, pokud si toho přáli
a neměli žádných námitek proti
výsledku šetření.
Inspekce jámy Zwierzinovy
koná se revírním báňským
úřadem pravidelně, tak jako na jiných
závodech. Rovněž byla zde provedena inspekce
ministerstvem veřejných prací. Poslední
inspekce revírního báňského
úřadu konala se asi měsíc před
neštěstím, a to ve dnech 17., 18. a 19. září
1928, takže nelze o nedostatečném úředním
dozoru mluviti.
Fryšták a Goj byli samozřejmé
pojištěni. Ženatý Fryšták
Bohumil zanechal vdovu a dvě malé děti, kterým
úrazová pojišťovna vyplácí
příslušný důchod.
Zwierzinovo kamenouhelné
těžařstvo vyplatilo rodinám postižených
po 1.000 Kč a hradilo též útraty pohřbu,
takže jim zůstalo pohřebné, vyplacené
bratrskou pokladnou a úrazovou pojišťovnou. Pozůstalí
po Josefu Goji dostali celkem 2.980.- Kč a po Boh. Frystákovi
3.070.- Kč.
Protokol sepsaný při
šetření s dobrozdáním znalce
hornictví byl postoupen příslušnému
trestnímu soudu.
Z vylíčeného
vysvítá, že báňské úřady
neměly důvodu, aby při této příležitosti
zakročily proti závodní správě
výtku, že by dozor báňských úřadů
byl vykonáván nedbale, dlužno co nejrozhodněji
odmítnouti.
Revírní báňský
úřad v Mor. Ostravě vydal ve věci
výnos ze dne 13. listopadu 1928 čís. 14.250,
kterým znova důrazně připomněl
všem závodům báňským v
revíru moravsko-ostravském přesné
zachovávání platných předpisů
o rozžíhání benzinových lamp
a o prohlídkách podle § 24 nařízení
o třaskavých plynech.
Na tvrzení interpelace
že příčinou neštěstí
na jámě Zwierzina a všech podobných
hromadných úrazů je nebezpečný
racionalisační systém dlužno uvésti,
že počet smrtelných úrazů na
dolech československých právě v posledních
letech nejen se nezvětšil, nýbrž podstatně
klesl. Počet dělníků
a dozorců, kteří zahynuli na závodech,
podléhajících dozoru báňských
úřadů v republice Československé,
činil v roce 1926 153, v roce 1927 144 a v roce 1922 122.
V revíru moravsko-ostravském, kde technický
pokrok v každém směru je největší,
činil počet
smrtelných úrazů v r. 1924 64, v r. 1925
45, v r. 1926 60, v r. 1927 59 a v r. 1928 54.
V roce 1926 tedy v roce pro Moravskou
Ostravu méně příznivém bylo
poměrové číslo, udávající
počet smrtelných úrazů, připadajících
na 1000 zaměstnanců, v revíru moravsko-ostravském
135 oproti 1.37 v r. 1912; v témže roce 1926 jevilo
se toto poměrové číslo v revíru
hornoslezském 2.65, v revíru dolnoslezském
2.41, v revíru dortmundském 2.29 a na všech
pruských kamenouhelných dolech průměrně
2.30. Tato čísla dokazují,
že nelze činiti našim poměrům výrobním
ani našim nařízením inspekčním
oprávněné výtky.
V Praze, dne 21. února 1929.
O celkové situaci cukerního
průmyslu a nynější krisi jeho vyslovila
se vláda v odpovědi na interpelaci posl. Fr Zeminové,
dra Klapky, E. Špatného, H. Bergmanna a druhů
(odpověď č. tisku 1691).
Na znění této
odpovědi se upozorňuje:
V září 1928
byla zvýšena cena cukru o 60 hal. na 1 kg. O tomto
zvýšení podal v poslanecké sněmovně
prohlášení náměstek předsedy
vlády ministr dr. Šrámek dne 6. září
1928 (57. schůze).
Aby zvýšení cen cukru
nebylo podnětem ke zdražování ostatních
životních potřeb, snažila se vláda,
aby zdražení toto bylo odvoláno nebo aspoň
zmírněno.
Za dnešního volného
hospodaření cukrem neměla vláda možnost
jako v době vázaného hospodaření
cukrem, aby spolupůsobila přímo při
stanovení cen cukru, a musela se tudíž uchýliti
k vyjednávání se zástupci průmyslu
cukrovarnického, aby tito svoje požadavky přizpůsobili
kupní schopnosti širokých vrstev lidových.
Úsilí to setkalo se s úspěchem, ježto
podařilo se docíliti, že výrobci
cukru svoje původní opatření odvolali
a omezili se na to, že cena cukru zvýšena byla
pouze o 25 hal. na 1 kg.
Poněvadž však
bylo prokázáno, že by průmysl cukerní
nemohl vzhledem na poměry trhu zahraničního
bez většího zvýšení cen
cukru ve vnitrozemí vyjíti, musily býti průmyslu
cukrovarnickému poskytnuty určité úlevy.
Snížení spotřební daně
z cukru nemohlo býti navrženo zákonodárným
sborům z toho důvodu, že by mohla býti
ohrožena stabilita státního rozpočtu
a návrh na zrušení cla nezdál se vhodným
vzíti v úvahu
z důvodů národohospodářských.
Východisko nalezeno bylo jednak v nové úpravě
paušalované daně z obratu z cukru, k čemuž
opravňuje ministra financí § 19 zákona
z 21. prosince 1923, č. 268 Sb. z. a n. ve znění
zákona ze dne 16. prosince 1926, č. 246
Sb. z. a n., jednak v zákonu ze dne 22. listopadu 1928,
č. 202 Sb. z. a n., kterým byl ministr financi zmocněn,
aby vývozním podnikům výrobním
nebo sdružením takových podniků vrátil
za předpokladů v zákoně tom uvedených
daň z obratu nebo přepychovou a daň
přepravní.
Vláda učinila opatření,
aby byly přesně zjištěny výrobní
náklady cukru a řepy. Cestou anketární
bude dále zjištěna celková statistická
a tarifní situace tohoto průmyslu.
V Praze, dne 17. března.1929.
Podle §§ 24 a 72 zákona
o organisaci politické správy příslušelo
vládě, aby vydala nařízením
jednací řády pro zemská a okresní
zastupitelstva a výbory.
Změny na těchto
řádech v mezích zákona provésti
je věcí příslušných zastupitelstev.
Vládě, a pokud jde o okresy ministerstvu vnitra,
je toliko vyhraženo schváliti usnesené změny.
Není proto důvodu k nějakému opatření
z podnětu těchto interpelací.
V Praze, dne 3. dubna 1929
K výtce, obsažené
v interpelaci, že povozníkům z osad města
Spišská Nová Ves a obcí okolních
jest daň z obratu vyměřována z přemrštěně
vysokých základů, dovoluji si podotknouti,
že podle výsledku zevrubného šetření
jež bylo v této věci provedeno, děje
se stanovení daňového základu těchto
poplatníků většinou na základě
údajů, vyžádaných od větších
podniků a od samosprávných korporací,
pro které provádějí povoznické
výkony, o výši částek, jež
byly povozníkům za tyto výkony během
dotyčného daňového období vyplaceny.
Takto obdržené výsledky
jsou kontrolovány pečlivými znaleckými
dobrozdáními, jimiž v žádném
případě nebyl obrat právě uvedeným
způsobem zjištěný podstatněji
zvýšen, ač jest pravděpodobno, že
vedle výkonů pro takové větší
podniky a samosprávné korporace provádějí
povozníci také některé výkony
jiné.
Přiznání
těchto poplatníků k dani z obratu, pokud
je vůbec podávají, jsou zřejmě
nespolehlivá.
Jako příklad dovoluj
si uvésti v interpelaci výslovně vytýkaný
případ Michala Tököly-ho, resp. jeho manželky
v Novoveské Huti: K dani z obratu za rok 1927 bylo přiznáno
5500 Kč (nehledě k tomu, že přiznání
bylo podáno po uplynutí lhůty ve vyzvání
stanovené, takže nastala podle §u 19. odst. 3.
zákona o dani z obratu kontumace). Šetřením
u větších podniků a města Spišská
Nová Ves bylo však zjištěno, že tomuto
poplatníku bylo
během uvedeného roku vyplaceno za povoznické
výkony celkem 87.480.91 Kč! Daňový
základ byl pak stanoven na základě znaleckého
dobrozdání částkou 88.000 Kč,
tedy proti zjištěnému obratu jen nepatrně
zaokrouhlen.
Ač tito povozníci,
jak tento případ - jeden z mnohých - ukazuje,
přiznávají jen nepatrnou část
skutečně docíleného svého obratu,
nebylo s nimi dosud ani v jediném případě
zavedeno trestní řízení pro zkrácení
daně z obratu, což nejlépe svědčí
o shovívavosti příslušného finančního
úřadu s touto
skupinou sociálně slabších poplatníků.
Také nebylo téměř
v žádném případě proti
předpisu daně z obratu těmto povozníkům
podáno odvolání.
Finanční úřady
nemohou ovšem při vyměřování
daně z obratu vůbec přihlížeti
k tomu, jak velké jsou výdaje spojené s provozováním
jejich povoznické živnosti, čehož se tito
poplatníci často dovolávají a na což
se také poukazuje v interpelaci, poněvadž základem
pro vyměření daně z obratu jest celá
hrubá tržba podniku, tedy souhrn všech přijatých
úplat bez ohledu na výdaje nebo
i na to, jaký jest hospodářský výsledek
poplatníkova podnikání. Daň tuto jest
tedy nutno platiti i tehdy, když by výsledek provozování
končil v daňovém období ztrátou.
Vzhledem k této povaze
daně z obratu nelze při jejím vyměřování
zásadně přihlížeti ani k majetkovým
a výdělkovým poměrům poplatníka.
Na tyto poměry poplatníků
berou za to příslušné finanční
úřady jak provedené šetření
ukazuje všemožný ohled při vymáhání
dlužné daně z obratu.
O neoprávněnosti
výtek, kterými se interpelace obrací proti
prý příliš přísnému
postupu při vymáhání dlužné
daně z obratu, svědčí jistě
dostatečně okolnost, že během posledních
dvou let nebyla ani proti jedinému z těchto poplatníků,
ač daň z obratu odvádějí velmi
špatně, nařízena exekuční
dražba.
V Praze dne 9. března
1929.
Návrh zákona na
ochranu osob oprávněných požadovati
výživné byl vypracován a meziministersky
projednán a bude v nejbližší době
předložen k projednání Národnímu
shromáždění.
V Praze dne 12. března
1929.
Stížnost živnostenského
společenstva v Medzilaborcích ze dne 30. června
1928 neobviňuje býv. okresního náčelníka
v Medzilaborcích, Ondřeje Benického z deliktů
v interpelaci uvedených.
Na základě dříve
došlých stížností bylo proti Benickému
zavedeno disciplinární vyšetřování
již rozhodnutím disciplinární komise
u býv. župního úřadu v Košicích
ze dne 26 června 1928 a jmenovaný byl také
hned zbaven funkce okresního náčelníka
a přidělen okresnímu úřadu
v Topolčanech.
Poněvadž proti Benickému
bylo zavedeno také trestní řízení,
nutno vyčkati skončení tohoto řízení.
V Praze, dne 14. března
1929.
V ministerstvu spravedlnosti nekonají
se přípravy, aby okresní soudy z míst,
jimž byla odňata okresní samospráva,
byly přeneseny do sídel poltických správ.
V Praze, dne 13 března
1929.