21. Ministerstvo financí.
Kapitola 21. Ministerstvo financí.
V roce 1930 vyvíjela se měnová situace nadále uspokojivě. Kurs koruny československé byl v celku klidný, rozpětí mezi nejnižším a nejvyšším záznamem v New Yorku činilo jen 0,2957%.
Státovkový dluh klesl za rok 1930 o 308,568 mil. Kč, tj. o 8,94%.
V oboru měnovém nebylo zvláštních zákonných opatření. Významu měnového jest však ustanovení zákona z 23. září 1930, čís. 143 Sb. z. a n. o Poštovní spořitelně, pokud určuje spolupráci Poštovní spořitelny s Národní bankou československou.
V oboru mezinárodního práva měnového byla vyřízena otázka úpravy závazků a pohledávek ve starých rakousko-uherských korunách s Rumunskem, takže tím jest úprava těchto vzájemných poměrů se všemi státy dojednána. Do roku 1930 spadá aktivování "Banky pro mezinárodní platy" v Basileji, jejíž akcionářkou stala se též jako většina cedulových bank i "Národní banka čsl."
Na našem peněžním trhu dále pokračující plynulost byla od konce května 1931 poněkud přerušena úsilím našich peněžních ústavů o zvýšení pokladniční hotovosti, neboť byly tu obavy před následky krise důvěry v peněžnictví, která se projevila v sousední cizině. Na dlouhodobém trhu peněžním uplatňovala se zvláště silně poptávka po úvěru stavebním a komunálním, v čemž lze spatřovati známku jatého zvýšení hospodářské aktivity. Kursy papírů dividendových vykazovaly po tuto dobu tendenci klesající; bursa reagovala na nepříznivý vývoj mezinárodní, zachovala však při tom relativní klid. Z okolností, jež na ni zvlášť destruktivně působily, byly to koncem března chystaná celní unie německo-rakouská, v květnu zase další prudký cenový zvrat na světovém trhu průmyslových surovin; po přechodném kursovním zlepšení dividendových hodnot, k němuž došlo koncem června v souvislosti s Hooverovou akcí, následuje však období vytrvalých poklesů ovládané pesimismem z obav před následky svízelné finanční situace blízké ciziny. S tímto vývojem trhu akcií ostře a pro víru v pevné naše finanční základy potěšitelně kontrastovala bursovní nálada v ukládacích papírech, najmě ve státních půjčkách; zde částečná a zcela jen přechodná reakce na klidnou a přívětivou linii měla jen technické příčiny, jakými bylo upisování nové vnitřní půjčky investiční (v únoru a březnu), zmíněné již zvyšování likvidity peněžních ústavů (v červnu) a zvýšení eskontní a lombardní sazby Národní bankou československou (počátkem srpna a opětovně koncem září).
Finanční správa pokračovala podle rozpočtu na rok 1930 v úmoru státního dluhu. Umořeno bylo ze všeobecných prostředků státních přes 370 mil. Kč vnitřního dluhu založeného a skoro 103 mil. Kč dluhu zahraničního. Kromě toho bylo splaceno zálohově z majetkové dávky za cca 133 mil. Kč bonů.
V rozpočtovém směru bylo třeba vyvinouti v době tísnivé situace hospodářské zvláštní energii dvojím směrem; jednak, aby zabráněno bylo zbytným virementům a úspor takto dosažených, aby mohlo býti použito pro krajně nevyhnutelné výdaje rozpočtově nezajištěné, avšak příslušnými zákony povolené, jednak aby rozpočet na rok 1932 na straně výdajů byl upraven přiměřeně výši příjmů, která v době hospodářské degrese je dosažitelná.
Státní příjmy daňové nescházely se již během roku 1931 tak příznivě jako v roce 1930, což zavinila nejen hospodářská krise, nýbrž i ta okolnost, že dobytelné daňové nedoplatky rok od roku klesají.
Výnos přímých daní za rok 1930 vykazuje proti roku 1929 menší pokles, důsledek to hospodářské krise, která jednak má v zápětí nižší daňové předpisy, jednak velmi stěžuje vymáhání daní. Správa přímých daní pokračuje ve svém úsilí o neustálé zlepšování v provádění zákona o přímých daních, Vypracovány a vydány byly návody k účetnímu provádění jednak daně důchodové přímo placené a daně z vyššího služného, jednak důchodové daně vybírané srážkou soukromými plátci a veřejnými nestátními úřady. Provedeny byly legislativní spolupráce na novele k zákonu o přímých daních, uzákoněné rod čís. 167/1930 Sb. z. a n. V oboru mezinárodních smluv k zamezení dvojího zdanění bylo navázáno na dřívější jednání s Rumunskem a v něm úspěšně pokračováno, avšak k definitivnímu uzavření smlouvy do konce roku 1930 nedošlo.
Ani výnos nepřímých daní (spotřebních a obchodových) nedosáhl v roce 1930 očekávaně výše, ježto hlavně v druhé polovici tohoto roku byly poměry po stránce hospodářské velmi nepříznivé, což nemohlo zůstati bez vlivu na výnos daně z lihu, daně z uhlí a daně dopravní, u nichž nastaly proti roku 1929 výnosové poklesy velmi citelné.
Byly vykonány přípravné práce pro unifikaci zákona o dani z lihu a reformu důchodkového trestního řízení podle zásad všeobecného trestního řádu.
Agenda celní s hlediska výše celních sazeb vyznačuje se v roce 1930 zavedením celních přirážek k sazbám na některé druhy obilí, mouku a mlýnské výrobky (zákon ze dne 5. června 1930, čís. 72 Sb. z. a n.) a změnou celní sazby na dobytek a některé jiné zboží (zákon ze dne 13. června 1930, čís. 85 Sb. z. a n.). Výnos celní zatížen byl oproti roku předešlému značněji režimem dovozních listů, rozšířeným zákonem z 5. června 1930, čís. 73 Sb. z. a n. Trvalá hospodářská krise v roce 1930 měla za následek neobyčejný pokles dovozu. V důsledku toho poklesl i přes shora zmíněné zvýšení některých celních sazeb celkový výnos cla za rok 1930 proti výnosu za rok 1929 značně a nedosáhl preliminované výše.
V personálním oboru bylo v roce 1931 pokračováno v provádění platových zákonů nejen pokud jde o individuelní jejich stránku (zejména provedení nové systemisace služebních míst), nýbrž také pokud jde o opatření normativní, z něhož nejhlavnějšími body jsou vládní nařízení o zvláštních podmínkách pro ustanovení úředníkem nebo čekatelem (čís. 132/1931 Sb. z. a n.), jakož i další provádění §u 148 plat. zákona (zahraniční přídavky zaměstnancům celním, železničním a resortu ministerstva vnitra). Dále bylo vydáno vládní nařízení upravující služební a platové poměry příslušníků finanční stráže (čís. 202/1930 Sb. z. a n.) a obsáhlý prováděcí výnos k němu, čímž v tomto oboru celý právní stav týkající se osobních poměrů finanční stráže byl postaven na jednotnou, přehlednou a částečně i novou základnu.
V oboru pensijním prováděn byl zákon čís. 70/1930 Sb. z. a n. a nařízení čís. 96/1930 Sb. z. a n. o nové úpravě platů tzv. staropensistů, při čemž bylo vzhledem k tomu, že jde o staropensisty z nejrůznějších etap požitkových úprav, třeba řešiti řadu všeobecných a individuelních dosti složitých zásadních otázek.
Za nejbližší úkoly personální správy považuje ministerstvo financí úpravu služebních řádů pro odborné zkoušky, dále úpravu stejnokrojů celních úředníků a součinnost při vydání zbývajících prováděcích nařízení k platovým zákonům.
Aby pozemkový katastr byl uveden do stavu vyhovujícího účelům uvedeným v §u 3. zák. čís. 177/1927 Sb. z. a n., učinilo ministerstvo financí potřebná personální opatření, zejména pokud jde o zemi Slovenskou a Podkarpatoruskou.
V návrhu rozpočtu kapitoly 21. na rok 1932 preliminují se výdaje částkou |
2.672,6 mil. Kč. |
Výdaje na rok 1931 rozpočteny byly částkou |
2.984,6 mil. Kč. |
Podle toho byly by výdaje kapitoly 21. pro rok 1932 menší o |
312,0 mil. Kč. |
Poněvadž však do rozpočtu pro rok 1931 kapitoly 21., tit. 5. byl zařazen "vánoční příspěvek zaměstnancům státní správy" a "náklad na úpravu systemisace služebních míst" v úhrnné částce 187 mil. (110 mil. + 77 mil.),
je třeba od výdajové cifry kap. 21. na rok 1931 |
2.984,6 mil. Kč |
|
odečísti uvedené výdaje v částce |
187.- mil. Kč |
|
což činí |
2.797,6 mil. Kč |
|
a připočísti onu část vánočního příspěvku a nákladu na úpravu |
||
systemisace služebních míst, která připadá na kapitolu 21., tj. |
42,3 mil. Kč |
|
Takto upraveny činily by výdaje kapitoly 21. na rok 1931 |
2.839,9 mil. Kč. |
|
Výdaje kapitoly 21. na rok 1932 v částce |
2.672,6 mil. Kč |
|
porovnány s takto upravenou cifrou výdajů kap. 21 na rok 1931 |
2.839,9 mil. Kč |
|
jsou menší o |
167,3 mil. Kč |
v prvé řadě v důsledku snížení "příspěvku státní správy na úhradu státního dluhu" částkou 138,2 mil. Kč.
Sluší zdůrazniti, že k uvedenému snížení výdajů kap. 21. došlo, ačkoli do tit. 5., § 5. zařazeny byly nově položky 2. "Příspěvek státnímu fondu pro vodohospodářské meliorace (místo přirážky k pozemkové dani)" s částkou 20 mil. Kč, položka 6. "Na podpory z důvodu likvidace škod válečných a některých škod poválečných podle vládního nařízení ze dne 3. července 1931 čís. 106 Sb. z. a n." s částkou 3 mil. Kč a položka 7. "Na podpory všeobecně užitečných korporací" s úvěrem 3 mil. Kč. Aby tohoto výsledku bylo dosaženo, bylo třeba stlačiti potřeby finanční správy na cestovném a stravném o 81 mil. Kč na zařízení úřadů o 1 mil. Kč, dále na celé řadě položek titulu 5.;,Všeobecné pokladní správy", jako v §u 2., pol. 4. "Výkup akcií a prioritních obligací" o 4 mil. Kč, v §u 3., pol. 1. "Kursovní ztráta" o 0,8 mil. Kč, v §u 3., pol. 5. "Náhrada záloh z okolkovací činnosti Národní bance Československé" o 2,3 mil. Kč, v §u 4., pol. 2. "Závazky z převzatých záruk" o 1,0 mil. Kč, v §u 4., pol. 6. "Odškodnění poručencům za znehodnocené válečné půjčky a renty" o 4,1 mil. Kč, v §u 7., pol. 2. "Výdaje na účet státního podílu z přebytku důchodkových pokut" o 1,5 mil. Kč a jiných menších položkách a zvýšením interkaláře.
Příjmy rozpočtu kapitoly 21. "Ministerstvo financí"
jsou preliminovány pro rok 1932 částkou |
8.819,8 mil. Kč |
Poněvadž příjmy na rok 1931 byly odhadnuty na |
9.363,3 mil. Kč |
jsou příjmy kapitoly 21. na rok 1932 nižší o |
543,5 mil. Kč. |
Při tom sluší zdůrazniti, že očekávaný pokles na veřejných dávkách a monopolech v kapitole 21., tit. 3. a 4. jeví se rozpočtově ještě výrazněji a činí u porovnání s rozpočtem na rok 1931 cca 690 mil. Kč.
Z tohoto očekávaného poklesu připadá na přímé daně |
146,3 mil. Kč, |
na daň z obratu a přepychovou |
210,- mil. Kč, |
na cla |
230,- mil. Kč, |
a na poplatky, v prvé řadě ovšem na dopravní daně železniční |
85,- mil. Kč, |
a na spotřební daně |
20,7 mil. Kč. |
Dlužno upozorniti, že počítá se s poklesem i u spotřebních daní, ačkoli u daně ze zapalovadel preliminuje se se zřetelem k úpravě hospodaření s touto daní vyšší příjem o 36 mil. Kč.
Ovšem toto zvýšení stejně jako očekávaný zvýšený výnos na dani z minerálních olejů o 10 mil. Kč a zvýšený výnos u daně z cukru o 5 mil. Kč je úplně absorbován očekávaným poklesem na dani z lihu, dani z uhlí a přikázáním výnosu daně z vodní síly fondům zřízeným podle zákonů ze dne 27. března 1931 čís. 49 a 50 Sb. z. a n.
Aby byl vyrovnán pokles na veřejných dávkách a docíleno bylo rozpočtové rovnováhy, bylo nezbytno počítati se zvýšeným saldem u tabákové režie, jehož by se docílilo vhodnými úspornými a racionalisačními opatřeními v nákupu, výrobě a obchodu tabákovými výrobky.
21. Ministerstvo financí.
Vývoj kursů čsl. státních půjček podle učiněných závěrek posledního (ev. předposledního) bursovního dne čtvrtletí IV./1930 až III./1931.
Lhůty úrokové |
Úroková míra |
Druh půjčky |
1930 |
1931 |
||
IV. |
I. |
II. |
III. |
|||
1./2. - 1./8. |
41/2 |
Premiová půjčka slosov. 1926 - 1960 |
101,75 |
103,65 |
104,-- |
|
1./3. - 1./9. |
6 |
Investiční půjčka doprav. slos. 1926 - 1946 |
100,50 |
101,35 |
102,-- |
|
1./4. - 1./10. |
6 |
Investiční půjčka z r. 1923 slos. 1926 - 1946 |
100,40 |
101,40 |
101,80 |
|
28./III. |
||||||
1./3. - 1./9. |
6 |
Státní (moučná) půjčka slos. 1926 - 1976 |
100,90 |
101,30 |
101,85 |
|
30./III. |
||||||
1.4. - 1./10. |
6 |
Státní půjčka (konversní) slos. 1925 - 1944 |
100,50 |
101,35 |
101,80 |
|
1./4. - 1./10. |
6 |
Státní půjčka (konsolidač.) slos. 1926 - 1945 |
100,80 |
101,35 |
101,85 |
|
26./VI. |
||||||
1./1. - 1./7. |
6 |
IV. státní půjčka slosov. 1935 - 1979 |
100,90 |
101,25 |
102.10 |
|
1./1. - 1./7. |
6 |
IV. státní půjčka slosov. kusy po 37.500 Kč |
100,90 |
101,75 |
102.15 |
|
25./VI. |
||||||
1./1. - 1./7. |
1 ) 51/2 |
IV. státní půjčka slosov. 1935 - 1979 |
99,20 |
98,65 |
986,25 |
|
1./1. - 1./7. |
1 ) 51/2 |
IV. státní půjčka slosov. kusy po 37.500 Kč |
99,20 |
98,85 |
98,65 |
|
23./III. |
26./VI. |
|||||
1./1. - 1./7. |
2 ) 41/2 |
IV. státní půjčka slosov. 1935 - 1979 |
83,40 |
83,76 |
834,25 |
|
1./1. - 1.17. |
2 ) 41/2 |
IV. státní půjčka slosov. kusy po 37.500 Kč |
83,40 |
83,75 |
83,35 |
|
25./VI. |
||||||
1./1. - 1./7. |
31/2 |
IV. státní půjčka neslosovatelná |
67,65 |
67,65 |
67,60 |
|
26./VI. |
||||||
1./1. - 1./7. |
31/2 |
IV. státní půjčka slosov. kusy po 37.500 Kč |
67,65 |
67,65 |
67,60 |
|
22./VI. |
||||||
1./4. - 1./10. |
5 |
Státní půjčka z roku 1928 slos. 1929 - 1944 |
57,50 |
96,30 |
96,50 |
|
1./2. - 1./8. |
5 |
Státní investiční půjčka z r. 1931, slosov. 1937 - 1956 |
- |
95,75 |
95,75 |
|
1./1. - 1./7. |
4 |
Státní půjčka (žel. Košice - Boh.) slosovat. 1926 - 1966 |
82,-- |
81,75 |
82,-- |
|
24./III. |
26./VI. |
|||||
1./5. - 1./11. |
4 |
Dluhopisy vyd. za předváleč. zajišť. dluh slosov. 1931 - 1968 |
80,-- |
81,25 |
81,25 |
|
1./5. - 1./11. |
41/2 |
Dluhopisy náhradní renty |
87,-- |
87,-- |
85,50 |
|
22./XII. |
20./III. |
12./VI. |
||||
1./5.-1./11. |
4,2 |
Dluhopisy náhradní renty |
79,20 |
80,-- |
79,95 |
|
28./III. |
||||||
1./5. - 1./11. |
4 |
Dluhopisy náhradní renty |
76,75 |
75,65 |
75,85 |
|
1./5. - 1./11. |
31/2 |
Dluhopisy náhradní renty |
67,65 |
67,70 |
67,75 |
|
21./III. |
6./V. |
|||||
1./5. - 1./11. |
4 |
Dluhopisy náhradní renty umoř. 1929 - 1953 |
- |
- |
80,-- |
|
15./VI. |
||||||
1./5.-1./11. |
41/2 |
Dluhopisy náhradní renty 1929 - 1953 |
- |
- |
90,25 |
|
22./VI. |
||||||
1./4.-1./10. |
3 |
Odšk. dluhop. za vál. dod. slos. 1935 - 1994 |
60,10 |
59,25 |
58,70 |
|
25./VI. |
||||||
1./1. - 1./7. |
3 |
Odšk. dluhop. za vál. půjč. slos. 1935 - 2024 |
58,90 |
57,80 |
57,85 |
|
1./1. - 1./7. |
3 |
Odšk. dluhop. za v. p. slos. kusy po 37.500 Kč |
58,90 |
58,25 |
57,85 |
|
21./III. |
||||||
Losová půjčka stavební slos. 1922 - 1946, celý los po 500 Kč nom. |
750,-- |
754,-- |
765,-- |
|||
Losová půjčka stavební slos. 1922 - 1946, dílčí los po 100 Kč nom. |
132,80 |
129,10 |
132,90 |
1
) Od 1./1. 1936 5%. 2) Od 1./1. 1936 4%.Stejně jako v předešlých letech připojuje se tabulka, která naznačuje kursy státních půjček ke konci roku 1930 a k 31. březnu, 30. červnu a 31. srpnu 1931, a svědčí o klidné vývojové linii.
21. Ministerstvo financí.
Rekapitulace výkazů Národní banky československé.
Aktiva [V tisících československých korun.]
Stav |
Zásoba drahých kovů |
Pohledávky v cizině a zásoba valut |
Jiné hotovosti |
Zásoba |
Zápůjčky na cenné papíry |
Zůstatek státního dluhu státovkového |
Do správy Národní banky Čsl. převzaté obchody Bankovního úřadu min. fin. v likvidaci |
Jiná aktiva |
Celkem |
|
směnek |
eskontovaných cenných papírů |
|||||||||
1. IV. 1926 |
1 074.181 |
1202.853 |
9.297 |
192.592 |
19.795 |
68.560 |
4,965.467 |
703.714 |
490.086 |
8,726.545 |
31. XII. 1926 |
037.422 |
2,082.815 |
8.002 |
173.010 |
31.000 |
57.123 |
4,812.654 |
585.211 |
1,006.323 |
9,793.560 |
30. VI. 1927 |
1,053.479 |
1,815.347 |
31.991 |
55.042 |
60.510 |
28.336 |
4,689.414 |
539.891 |
415.444 |
8,689.453 |
31. XII. 1927 |
1,108.236 |
2,424.047 |
34.001 |
73.756 |
29.000 |
22.867 |
4,444.253 |
497.600 |
1,236.540 |
9,870.300 |
30. VI. 1928 |
1,118.530 |
1,890.173 |
44.869 |
229.501 |
239.575 |
46.585 |
4,305.121 |
469.494 |
533.816 |
8,877.664 |
31. XII. 1928 |
1,199.499 |
2,509.855 |
22.837 |
293.122 |
119.000 |
71.047 |
4,097.510 |
430.005 |
1,323.600 |
10,066.473 |
30. VI. 1929 |
1,206.391 |
1,780.573 |
43.441 |
451.194 |
307.630 |
102.529 |
3,973.826 |
404.?39 |
478.265 |
8,748.588 |
31. XII. 1929 |
1,258.398 |
2,269.505 |
21.893 |
525.734 |
395.717 |
89.464 |
3,761.082 |
362.458 |
1,006.277 |
9,690.528 |
7. I. 1930 |
1,261.441 |
2,242.367 |
22.629 |
468.354 |
161.550 |
55.488 |
3,754.137 |
358.882 |
860.605 |
9,185.453 |
15. I. 1930 |
1,261.547 |
2,201.968 |
23.725 |
416.594 |
50.650 |
15.689 |
3,745.351 |
358.443 |
591.178 |
8,665.145 |
23. I. 1930 |
1,261,575 |
2,115.925 |
24.693 |
382.232 |
50.650 |
15.311 |
3,744.415 |
357.016 |
467.475 |
8,419.292 |
31. I. 1930 |
1,261.694 |
2,038.843 |
23.178 |
343.585 |
5.650 |
15.018 |
3,742.762 |
354.971 |
311.610 |
8,097.311 |
7. II. 1930 |
1,261.762 |
2,007.126 |
25.245 |
357.840 |
775 |
15.061 |
3,738.833 |
354.404 |
310.141 |
8,071.187 |
15. II. 1930 |
1,261.797 |
2,005.801 |
24.078 |
303.684 |
- |
14.605 |
3,738.334 |
353.900 |
279.029 |
7,981.228 |
23. II. 1930 |
1,261.810 |
2,011.013 |
25.745 |
246.993 |
- |
14.741 |
3,736.758 |
353.781 |
282.551 |
7,933.392 |
28. II. 1930 |
1,261.826 |
1,980.286 |
26.395 |
276.593 |
- |
15.509 |
3,709.053 |
353.756 |
319.740 |
7,943.158 |
7. III. 1930 |
1,261.833 |
1,963.560 |
25.681 |
276.305 |
31.505 |
15.091 |
3,705.148 |
353.677 |
282.703 |
7,915.503 |
15. III. 1930 |
1,261.887 |
1,927.203 |
26.123 |
248.690 |
31.505 |
14.484 |
3,704.105 |
353.669 |
218.400 |
7,786.066 |
23. III. 1930 |
1,261.899 |
1,900.211 |
25.952 |
206.157 |
24.745 |
14.407 |
3,703.393 |
353.632 |
209.635 |
7,700.031 |
31. III. 1930 |
1,261.942 |
1,906.820 |
22.131 |
287.101 |
293.600 |
58.448 |
3,699.260 |
352.365 |
248.974 |
8,130.641 |
7. IV. 1930 |
1,261.979 |
1,890.395 |
16.083 |
238.812 |
281.000 |
58.442 |
3,692.940 |
351.838 |
227.706 |
8,019.195 |
15. IV. 1930 |
1,262.036 |
1,864.645 |
16.147 |
211.595 |
243.000 |
45.358 |
3,690.964 |
350.787 |
226.639 |
7,911.171 |
23. IV. 1930 |
1,262.112 |
1,860.942 |
16.048 |
187.976 |
243.000 |
45.275 |
3,688.386 |
350.285 |
229.895 |
7,883.919 |
30. IV. 1930 |
1,262.153 |
1,871.893 |
14.743 |
331.938 |
136.000 |
47.382 |
3,686.744 |
349.692 |
295.401 |
7,995.946 |
7. V. 1930 |
1,262.197 |
1,885.064 |
15.150 |
318.480 |
26.410 |
45.386 |
3,678.608 |
347.858 |
309.798 |
7,888.951 |
15. V. 1930 |
1,262.234 |
1,888.882 |
16.546 |
309.350 |
- |
45.439 |
3,673.858 |
345.560 |
311.029 |
7,852.898 |
23. V. 1930 |
1,296.095 |
1,987.199 |
17.597 |
300.922 |
- |
17.938 |
3,671.197 |
345.187 |
314.830 |
7,950.965 |
31. V. 1930 |
1,312.688 |
2,052.341 |
17.588 |
285.889 |
7.000 |
26.045 |
3,666.385 |
344.962 |
416.401 |
8,129.299 |
7. VI. 1930 |
1,312.923 |
2,065.789 |
18.309 |
271.036 |
2.000 |
36.444 |
3,659.182 |
344.500 |
401.298 |
8,111.481 |
15. VI. 1930 |
1,312.859 |
2,078.565 |
16.518 |
265.778 |
2.000 |
36.455 |
3,658.163 |
344.104 |
399.462 |
8,113.904 |
23. VI. 1930 |
1,312.858 |
2,079.837 |
16.255 |
252.611 |
2.000 |
36.354 |
3,655.637 |
343.769 |
401.148 |
8,100.469 |
30. VI. 1930 |
1,312.846 |
2,134.954 |
15.802 |
368.850 |
19.523 |
44.654 |
3,644.133 |
342.716 |
485.700 |
8,369.178 |
7. VII. 1930 |
1,312.836 |
2,192.610 |
15.732 |
340.859 |
28.023 |
43.700 |
3,630.064 |
342.684 |
484.702 |
8,391.210 |
15. VII. 1930 |
1,380.320 |
2,154.089 |
17.192 |
323.935 |
14.923 |
43.291 |
3,627.496 |
342.664 |
466.571 |
8,370.481 |
23. VII. 1930 |
1,380.328 |
2,101.429 |
19.507 |
318.617 |
14.923 |
38.093 |
3,625.661 |
342.382 |
364.823 |
8,205.?63 |
31. VII. 1930 |
1,414.112 |
2,063.301 |
19.901 |
329.543 |
9.923 |
53.215 |
3,624.394 |
341.548 |
358.071 |
8,214.008 |
7. VIII. 1930 |
1,414.078 |
2,154.218 |
20.316 |
314.446 |
9.923 |
46.900 |
3,541.799 |
336.420 |
408.988 |
8,247.088 |
15. VIII. 1930 |
1,414.060 |
2,163.892 |
23.455 |
298.879 |
9.923 |
41.930 |
3,540.147 |
336.408 |
421.149 |
8,249.843 |
Stav |
Zásoba drahých kovů |
Pohledávky v cizině a zásoba valut |
Jiné hotovosti |
Zásoba |
Zápůjčky na cenné papíry |
Zůstatek státního dluhu státovkového |
Do správy Národní banky Čsl. převzaté obchody Bankovního úřadu min. fin. v likvidaci |
Jiná aktiva |
Celkem |
|
směnek |
eskontovaných cenných papírů |
|||||||||
23. VIII. 30 |
1,414.027 |
2,218.638 |
23.974 |
270.042 |
9.923 |
16.614 |
3,538.114 |
334.550 |
459.429 |
8,285.311 |
31. VIII. 30 |
1,413.969 |
2,309.236 |
25.030 |
294.676 |
9.923 |
32.115 |
3,530.424 |
334.443 |
588.474 |
8,488.290 |
7. IX. 30 |
1,413.954 |
2,348.864 |
2 7.582 |
239.125 |
42.000 |
31.268 |
3,525.895 |
334.141 |
557.813 |
8,520.642 |
15. IX. 30 |
1,413.794 |
2,375.734 |
28.879 |
211.823 |
10.000 |
16.587 |
3,523.355 |
332.189 |
581.8711 |
8,494.232 |
23. IX. 30 |
1,413.549 |
2,397.474 |
30.263 |
208.332 |
5.000 |
15.092 |
3,522.404 |
332.138 |
593.9381 |
8,518.190 |
30. IX. 30 |
1,413.298 |
2,422.872 |
32.569 |
199.662 |
69.500 |
15.157 |
3,519.928 |
330.803 |
628.572 |
8,632.361 |
7: X. 30 |
1,413,077 |
2 437.987 |
36.819 |
197.408 |
75.000 |
14.767 |
3,515.443 |
330.621 |
635. 701 |
8,656.823 |
15. X. 30 |
1,412.757 |
2,452.687 |
41.840 |
179.086 |
65.000 |
14530 |
3,513.207 |
328.214 |
639.104 |
8,646.425 |
23. X. 30 |
1,412.437 |
2,413.974 |
46.535 |
172.409 |
50.000 |
13.854 |
3,510.866 |
327.973 |
618.2911 |
8,566.339 |
30. X. 30 |
1,479.773 |
2,344.545 |
48.492 |
186.142 |
68.300 |
13.969 |
3,509.579 |
327.136 |
594.6411 |
8,572.577 |
7. XI. 30 |
1,513.415 |
2,318.619 |
51.607 |
170.108 |
12.200 |
13.828 |
3,507.271 |
326.990 |
585.8641 |
8,499.902 |
15. XI. 30 |
1,546.869 |
2,232.604 |
54.647 |
162.756 |
- |
13.315 |
3,504.723 |
326.467 |
582.2681 |
8,473.649 |
23. XI. 30 |
1,546.615 |
2,294.519 |
55.052 |
151.303 |
- |
13.214 |
3,482.719 |
326.466 |
585.2911 |
8,455.179 |
30. XI. 30 |
1,546.379 |
2,343.535 |
56.515 |
166 972 |
- |
13.279 |
3,477.824 |
326.215 |
588.299 |
8,519.018 |
7. XII. 30 |
1,546.036 |
2,366.651 |
56.828 |
150.104 |
- |
13.275 |
3,476.330 |
325.559 |
592.781 |
8,527.564 |
15. XII. 30 |
1,545.686 |
2,370.914 |
59.654 |
136.993 |
- |
12.830 |
3,471.002 |
325.048 |
634.0691 |
8,556.196 |
23. XII. 30 |
1,545.508 |
2,415.068 |
61.973 |
140.542 |
- |
11.233 |
3,462.622 |
323.830 |
737.848 |
8,698.124 |
31. XII. 30 |
1,545.203 |
2,447.177 |
63.973 |
360.447 |
133.190 |
31.608 |
3,452.514 |
322.929 |
824.378 |
9,181.414 |
7. I. 1931 |
1,544.591 |
2,445.743 |
65.927 |
329.398 |
101.690 |
31.082 |
3,446.786 |
320.826 |
601.499 |
8,887.542 |
15. I. 1931 |
1,544.320 |
2,325.213 |
69.904 |
308.195 |
86.090 |
10.953 |
3,440.943 |
320.388 |
490.776 |
8,596.782 |
23. I. 1931 |
1,543.965 |
2,283.077 |
72.756 |
298.278 |
86.090 |
9.730 |
3,434.092 |
319.638 |
492.870, |
8,540.496 |
31. I. 1931 |
1,543.785 |
2,233.272 |
76.726 |
200.999 |
44.090 |
9.752 |
3,422.539 |
318.217 |
482.921 |
8,332.301 |
7. II. 1931 |
1,543.500 |
2,179.930 |
78.538 |
177.128 |
44.090 |
9.753 |
3,416.972 |
318.158 |
497.255 |
8,265.314 |
15. II. 1931 |
1,543.096 |
2,161.995 |
80.013 |
157.215 |
44.090 |
10.011 |
3,414.356 |
318 048 |
483.658 |
8,212.482 |
23. II. 1931 |
1,542.698 |
2,154.351 |
85.078 |
140.576 |
8.480 |
9.351 |
3,405.509 |
318.047 |
504.460 |
8,168.550 |
28. II. 1931 |
1,542.706 |
2,142.824 |
87.906 |
105 480 |
8.480 |
9.353 |
3,381.599 |
318.015 |
567.601 |
8,163.964 |
7. III. 1931 |
1,542.552 |
2,157.382 |
91.907 |
99.670 |
1.000 |
9.959 |
3,373.463 |
316.224 |
560.530 |
8,152.687 |
15. III. 1931 |
1,542.423 |
2,171.924 |
94.941 |
95.866 |
1.000 |
10.017 |
3,371.150 |
316.223 |
557.461 |
8,161.005 |
23. III. 1931 |
1,542.285 |
2,230.634 |
99.480 |
110.319 |
1.000 |
10.008 |
3,365.570 |
316.158 |
667.407 |
8,342.861 |
31. III. 1931 |
1,542.092 |
2,199.268 |
101.575 |
142.055 |
11.000 |
10.146 |
3,363.886 |
315.032 |
678.415 |
8,363.469 |
7. IV. 1931 |
1,542.067 |
2,160.066 |
103.056 |
148.369 |
24.500 |
10.070 |
3,356.895 |
315.025 |
697.844 |
8,357.892 |
15. IV. 1931 |
1,541.873 |
2,130.748 |
106.468 |
138.101 |
22.000 |
11.007 |
3,352.084 |
314.997 |
681.279 |
8,298.557 |
23. IV. 1931 |
1,541.682 |
2,103.992 |
110.866 |
129.6 71 |
22.000 |
10.971 |
3,345.266 |
314.986 |
689.782 |
8,269.216 |
30. IV. 1931 |
1,641.555 |
2,077.818 |
114.190 |
155.288 |
4.000 |
11.040 |
3,341.477 |
814.983 |
626.375 |
8,186.726 |
7. V. 1931 |
1,541.508 |
2,028.137 |
111.872 |
141.141 |
4.000 |
11.073 |
3,338.243 |
314.723 |
599.904 |
8,090.601 |
15. V. 1931 |
1,541.413 |
2,017.946 |
115.074 |
130.27 7 |
- |
11.048 |
3,329.864 |
314.703 |
576.624 |
8,036.949 |
23. V. 1931 |
1,541.209 |
2,045.682 |
117.204 |
135.487 |
- |
11.086 |
3,325.947 |
314.702 |
611.470 |
8,102.787 |
31. V. 1931 |
1,541.054 |
2,043.443 |
112.547 |
183.802 |
49.765 |
11.046 |
3,323.061 |
314.692 |
722.728 |
8,302.038 |
7. VI. 1931 |
1,540.937 |
2,051.118 |
115.049 |
224.850 |
49.765 |
13.174 |
3,316.744 |
314.586 |
729.725 |
8,355.948 |
15. VI. 1931 |
1,540.619 |
2,000.515 |
118.938 |
213.625 |
49.765 |
13.150 |
3,311.458 |
314.351 |
699.093 |
.8,261.514 |
23. VI. 1931 |
1,540.238 |
1,910.522 |
120.944 |
240.316 |
49.765 |
12.657 |
3,303.531 |
314.007 |
631.759 |
8,123.739 |
30. VI. 1931 |
1,540.101 |
1,920.953 |
120.946 |
400.819 |
78.260 |
20.748 |
3,303.102 |
312.690 |
727.752 |
8,425.371 |
7. VII. 1931 |
1,639.852 |
1,868.913 |
106.294 |
396.105 |
197.180 |
20.197 |
3,302.333 |
307.919 |
596.757 |
8,335.550 |
15. VII. 1931 |
1,539.206 |
1,802.236 |
101.297 |
353.855 |
196.180 |
12.007 |
3,297.545 |
307.166 |
600.721 |
8,210.213 |
23. VII. 1931 |
1,538.159 |
1,697.157 |
90.995 |
417.309 |
159.880 |
16.507 |
3,291.875 |
305.838 |
537.868 |
8,056.588 |
31. VII. 1931 |
1,536.580 |
1,628.350 |
79.386 |
573.920 |
247.920 |
22.110 |
3,290.991 |
302.880 |
634.932 |
8,317.069 |
7.VIII. 1931 |
1,535.220 |
1,573.361 |
68.746 |
661.266 |
225.275 |
22.040 |
3,289.293 |
302.492 |
.565.483 |
8,243.176 |
15.VIII. 1931 |
1,533.651 |
1,503.970 |
57.580 |
653.333 |
154.995 |
21.284 |
3,288.158 |
301.686 |
601.714 |
8,116.371 |
23.VIII. 1931 |
1,532.311 |
1,414.687 |
52.374 |
700.658 |
256.170 |
20.505 |
3,281.462 |
300.785 |
500.810 |
8,059.762 |
31.VIII. 1931 |
1,530.172 |
1,386.562 |
30.737 |
788.116 |
325.970 |
57.762 |
3,280.965 |
300.760 |
508.582 |
8,209.626 |