XXXV

K tomu třeba připočísti příspěvky vlastní státní správy:

 

na úmor hypotečních dluhů.. 17, 245. 086 Kč 90 h,

   

na investice běžného roku.. 385. 047 Kč 51 h

17, 630. 134 Kč 41 h,

 

příspěvky cizích zájemců na investice běžného roku.

1, 034. 673 Kč 30 h

 

a úhradu investic z vlastních fondů ......

178. 000 Kč - h

18, 842. 807 Kč 71 h.

Z této celkové částky ............
bylo podnikům ponecháno:

na úhradu investic za běžný rok u jednotlivých pod-
niků celkem ..............

24, 420. 917 Kč 71 h,

930, 085. 646 Kč 91 h

na splacení investičních dluhů a úhradu investic z let
minulých ...............

22, 172. 892 Kč 30 h

 

a na dotování podnikových fondů .......

70. 219 Kč 20 h

46, 664. 029 Kč 21 h,

takže zbylo jako přebytek na odvod do státní pokladny

 

883, 421. 617 Kč 70 h.

Ježto v rozpočtu byl očekáván přebytek v částce

 

1. 055, 229. 800 Kč - h

je celkový odvod státních podniků nepříznivější o..

 

171, 808. 182 Kč 30 h.

PODÍLY NA STÁTNÍCH DANÍCH, DÁVKÁCH A POPLATCÍCH.

Podíly na státních daních, dávkách a poplatcích (str. 306 až 311) činily

 

v roce 1935 .......................

2. 734, 703. 188 Kč 60 h

proti rozpočtu více o ....................

2, 236. 424 Kč 60 h

a sice bylo poukázáno:

 

v oddílu A méně o ...................

4, 838. 878 Kč 55 h

B více o ...................

8, 851. 433 Kč 95 h

C více o ...................

731. 509 Kč 60 h

D méně o ...................

2, 507. 640 Kč 40 h.

Na podílech samosprávných svazků a fondů - oddíl A - bylo vyplaceno proti rozpočtu méně při pří-
dělech z výnosu daně z piva následkem menšího výnosu daně přivedeného menší spotřebou piva a povo-
lením daňových úlev podle vlád. nař. č. 49/1935 Sb. z. a n., při přídělech na 1'5% příspěvku k pozem-
kové dani následkem nižšího předpisu a súčtováním přeplatků příspěvku z odpočtu za rok 1933, při pří-
dělech z daně domovní následkem nižšího předpisu daně pro rok 1934, při přídělech z daně z obratu a daně
přepychové nevyužitím podílu určeného pro města, která jsou sídlem zemských úřadů a konečně na při-
rážce k spotřební a výrobní dávce z lihu pro menší výnos daně.

Naproti tomu byl úděl z daně z obratu a daně přepychové, určený na úhradu učitelských platů a pensí
vyšší, ježto bylo třeba uhraditi vyšší zálohu na tyto platy, než se v rozpočtu předpokládalo.

Větší potřeba v odd. B - podíly státních fondů - vznikla u stát. silničního fondu výplatou větších
podílů na cle z dovozu pneumatik a pryžových obručí, poněvadž dovoz cizích výrobků neklesl tou měrou, jak
se předpokládalo při preliminování, a při 70%, resp. 67 % podílu fondu na spotřební dani z minerálních
olejů v důsledku vyššího výnosu daně novou úpravou daňových sazeb na základě zákona čís. 78/1935 Sb.
z. a n.

Naproti tomu ostatní podíly pro silniční fond nedosáhly rozpočtené částky, což bylo způsobeno u daně
z motorových vozidel zvýšenými ohláškami o nepoužívání motorových vozidel a z toho plynoucího zproš-
tění povinnosti platiti daň, u daně z jízdného tím, že byl 50% podíl fondu na výnosu daně zrušen s účin-
ností od 1. července 1935, a u cla z dovozu minerálních olejů dovozem menšího množství polorafinova-
ných a rafinovaných minerálních olejů při zvýšeném dovozu ropy.

Nižší podíl na dani z vodní síly tkví v tom, že rozpočtem předpokládaný výnos daně se nedostavil ze-
jména pro stagnaci v průmyslu jakož i pro nízký stav vody následkem sucha.

Nepříznivý výsledek v oddílu C - ostatní podíly - vznikl výplatou náhrady kontrolního poplatku
z lihu, použitého k přípravě dynalkolu.

V oddílu D - mimořádná přechodná opatření - vyplynula menší potřeba proti rozpočtu s ohledem
na skutečnou výši zálohové hrazených schodků Košicko-Bohumínské železnice a místních drah. V tomto
oddílu je také vykázáno použití přebytku syndikátu pro zpeněžení dobytka a výrobků živočišných
z r. 1934.

Bývalý obilní syndikát odvedl své přebytky státní správě (str. 113) a zisk dřevařského syndikátu
za rok 1934 byl podle rozhodnutí vlády ve schůzi konané dne 12. listopadu 1935 převeden zatím na nový
účet.

Podrobnější odůvodnění úchylek od rozpočtu jsou uvedena ve vysvětlivkách čís. 875-888.

III.


XXXVI

OSOBNÍ VÝDAJE NA NESTATNÍ NÁRODNÍ ŠKOLSTVÍ.

Platy a pense učitelské a zaopatřovací platy pozůstalých

po osobách uči-

 

telských si v roce 1935 vyžádaly celkem .......

 

1. 338, 233. 708 Kč 05 h,

proti roku minulému více o ............

 

1, 519. 702 Kč 65 h.

Z vyplacené částky připadá na zemi

   

českou ............

822, 496. 530 Kč 90

h

Moravskoslezskou ........

431, 020. 788 Kč 05

h

Slovenskou ..........

84, 050. 187 Kč 35

h

Podkarpatoruskou ........

666. 201 Kč 75

h.

Z toho bylo uhrazeno:

   

vlastními příjmy školních fondů a učitelských pensijních fondů .....

119, 072. 489 Kč - h,

ročními příspěvky zemí z rozpočtů zemských ......

 

113, 981. 959 Kč 30 h,

30% podílem státu na výnosu zemských přirážek podle § 2:
1927 Sb. z. a n .................

zákona čís. 77/

144, 777. 766 Kč 55 h,

přídělem z výnosu daně z obratu a daně přepychové podle čl. III, odst. 2 fi-

 

nančního zákona pro rok 1935 ...........

 

925, 000. 000 Kč - h,

úhrnem...

1. 302, 832. 214 Kč 85 h,

zbytek ...................

 

35, 401. 493 Kč 20 h

byl uhrazen rovněž z výnosu daně z obratu a daně přepychové.

Hradila tudíž v roce 1935 státní správa celkem 960, 401. 493 Kč 20 h, což jest 71'77% celkového ná-
kladu (v roce 1934 - 71'76%, v roce 1933 - 73%, v roce 1932 - 76'15%, v roce 1931 - 74'33% a
v roce 1930 -73'83%).

Platové srážky podle zákona čís. 204/1932 a vlád. nař. čís. 252/1933 Sb. z. a n. v úpravě vládního na-
řízení čís. 275/1934 Sb. z. a n. činily dohromady 142, 552. 276 Kč 40 h.

O úhradě nákladů na národní školství ustanovil § 35, odst. 2 zákona čís. 292/1920 Sb. z. a n., že ze-
jména všechen náklad osobní hradí se ze státních peněz, při čemž podle odst. 3 téhož paragrafu mělo býti
zvláštním zákonem stanoveno, jakou měrou k uhrazení nákladu tohoto přispívati jest z peněz župních.
K provedení tohoto ustanovení ani k nové zákonné úpravě otázky úhrady tohoto nákladu však nedošlo.
Také pozdější návrhy ministerstva školství a národní osvěty, směřující ke konečné úpravě úhrady nákladů
na národní školství, zejména návrh nového zákona o zřizování a vydržování škol národních, nedospěly
k vyřešení všech souvisejících otázek; z toho důvodu uhrazuje se dosud (již po 17 roků) osobní náklad
na školství národní převážně zálohami z prostředků státních.

STÁTNÍ SILNIČNÍ FOND.

 

Příjmy státního silničního fondu (str. 314) sestávaly:
I. ze skutečných příjmů na státních daních, dávkách a poplatcích...

256, 728. 815 Kč 30 h

z vlastních příjmů fondu .................

1, 026. 174 Kč 05 h

celkem...

257, 754. 989 Kč 35 h

II. z výpůjček ......................

100, 000. 000 Kč - h

dohromady...

357, 754. 989 Kč 35 h.

Proti rozpočtu je náležitost skutečných příjmů fondu příznivější o..
hlavně v důsledku vyššího výnosu cla z dovozu pneumatik a pryžových ob-
ručí a 70%, resp. 67% podílu na spotřební dani z minerálních olejů z příčin
uvedených ve stati "Podíl na státních daních, dávkách a poplatcích".

12, 754. 989 Kč 35 h,

Příjem z výpůjček byl oproti rozpočtu nižší o .........
poněvadž fond s ohledem k likvidnosti svých závazků a možnosti použití
vlastních příjmů nepožadoval zatím dalších výpůjček, zajištěných mu z vý-
těžku půjčky práce.

242, 000. 000 Kč - h,

Skutečné výdaje fondu (str. 315) činily v roce 1935 .......

311, 611. 995 Kč 25 h

a byly proti rozpočtu nižší o ..................

263, 988. 004 Kč 75 h,

hlavně proto, že závazky fondu za práce na státních silnicích, zadané v běžném
roce a v předchozích rocích, nestaly se likvidními v té výši, jak se v rozpočtu
předpokládalo, a že nebylo možno vyplatiti povolené, resp. přislíbené pří-
spěvky na zlepšování nestátních silnic, protože samosprávné svazky pro ne-
příznivý stav svých financí buď k projektovaným pracím nepřikročily, nebo
je včas nedokončily.

 

Hospodaření fondu končilo v roce 1935 (účet výnosu str. 318) schodkem

53, 857. 005 Kč 90 h,

takže ryzí pasivum koncem roku 1935 dostoupilo výše .......

1. 302, 369. 850 Kč 29 h.


XXXVII

Vzrůst pasiva v roce 1935 spočívá hlavně ve sjednání další výpůjčky u Ústřední sociální pojišťovny. Vý-
půjčky umořují se postupně z vlastních příjmů fondu.

Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od rozpočtu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 889-911.

Zpráva ministra veřejných prací o hospodaření silničního fondu v roce 1935 jest podle § 6 žák. čís.
116/1927 Sb. z. a n. součástí státního závěrečného účtu (str. 533).

STATNI FOND PRO VODOHOSPODÁŘSKÉ MELIORACE PŘI MINISTERSTVU ZEMĚDĚLSTVÍ.

Příjmy státního fondu (str. 320 a 322) sestávaly:

 

I. ze skutečných příjmů (přídělu z daně z vodní síly, dotace státní, příspěvků
zemí, okresů, obcí, družstev a zájemníků atd. ) v částce ......

58, 768. 937 Kč 90 h

II. z výtěžku výpůjček v částce ................

40, 000. 000 Kč - h

úhrnem...

98, 768. 937 Kč 90 h.

Skutečné příjmy jsou proti rozpočtu nižší o ...........

1, 194. 562 Kč 10 h

hlavně u příspěvků zemí, okresů, obcí atd., ježto práce na vodních tocích pro-
váděné fondem jako stavebníkem nebyly provedeny v předpokládaném rozsahu.
Také příjmy z výpůjček byly proti rozpočtu nižší o .........

24, 000. 000 KS - h,

protože nedošlo k výplatě celého zbytku přislíbeného přídělu z výtěžku půjčky
práce a výpůjčka u ústřední sociální pojišťovny nebyla sjednána v očekávané

výši.

 

Těmto sníženým příjmům bylo nutno přizpůsobiti stavební činnost fondu,
čímž se vysvětluje, že skutečné výdaje fondu spolu s úmorem výpůjček (str.
323) per .........................

102, 147. 751 Kč 40 h

 

22, 832. 248 Kč 60 h.

Hospodaření fondu končilo v roce 1935 (účet výnosu str. 327) schodkem.

40, 013. 914 Kč 95 h

a ryzí pasivum koncem roku 1935 činí ..............

144, 615. 103 Kč 55 h.

Vzrůst' pasiva v roce 1935 byl přivoděn sjednáním dalších výpůjček u ústřední sociální pojišťovny,
resp. přídělem z výnosu půjčky práce. Výpůjčky se postupně umořují z vlastních příjmů fondu.

Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od rozpočtu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 912-927.

Tento fond nemá zákonem uloženo předkládati zprávu o své činnosti, jež by byla součástí státního
závěrečného účtu.

STATNI VODOHOSPODÁŘSKÝ FOND PŘI MINISTERSTVU VEŘEJNÝCH PRACÍ.

Příjmy fondu (str. 330) v roce 1935 sestávaly:

 

I. ze skutečných příjmů (přídělu na dani z vodní síly, příspěvku státní správy,
příspěvků zemí, okresů, obcí, družstev a zájemníků atd. ) v částce...

60, 996. 470 Kč 20 h

II. z výtěžku výpůjček v částce ................

74, 000. 000 Kč - h

úhrnem...

134, 996. 470 Kč 20 h

a byly proti rozpočtu vyšší o .................
hlavně následkem zvýšení příjmů z provozu dunajských přístavů, jež byly zvý-
šenou měrou vyhledávány dovozci, a z pronájmu některých vodních elektráren.

546. 470 Kč 20 h,

Skutečné výdaje fondu spolu s úmorem výpůjček (str. 331) činily v roce
1935 ..........................

128, 828. 470 Kč 05 h,

tedy proti rozpočtu méně o ..................

6, 696. 529 Kč 95 h,

protože bylo nutno s ohledem na postupně docházející příjmy fondu odsunouti
zahájení některých prací na splavnění a úpravy řek, vybudování přístavů a
údolních přehrad, s nimiž bylo v rozpočtu počítáno. Naproti tomu bylo třeba
urychliti stavební práce na některých vodních elektrárnách, což si vyžádalo
vyššího nákladu, než bylo k tomuto účelu preliminováno.

 

Hospodaření fondu v roce 1935 (účet výnosu, str. 336) končilo schodkem

62, 489. 498 KS 90 h

a ryzí pasivum koncem roku dostoupilo výše ............

334, 921. 550 Kč 15 h.

Vzrůst tohoto pasiva byl přivoděn sjednáním další výpůjčky u Všeobecného pensijního ústavu. Vý-
půjčky se postupně umořují z vlastních příjmů fondu.

Podrobnosti o příčinách úchylek náležitosti od rozpočtu jsou uvedeny ve vysvětlivkách čís. 928-949.

Zpráva ministra veřejných prací o hospodaření fondu je podle ustanovení § 12 žák. č. 50/1931 Sb.
z. a n. součástí státního závěrečného účtu (str. 538).


XXXVIII

STATNÍ DLUH.

 

V roce 1935 přibylo státního dluhu:

   

1. emisí 3% odškodňovacích dluhopisů za válečné půjčky .......

6, 033. 225 Kč - h,

2. emisí 3% slosovatelných dluhopisů za pohledávky z válečných dodávek.

2, 122. 900 Kč - h,

3. emisí náhradních rent:

   

a) neslosovatelných za předválečné dluhopisy..

16, 252. 000 Kč - h,

 

b) umořitelných za předválečné dluhopisy...

138. 400 Kč - h,

 

c) z výměny za prozatímní listy ......

98. 600 Kč - h,

16, 489. 000 Kč - h,

4. emisí státních pokladničních poukázek:

   

a) 5% splatných 1. listopadu 1935 (zák. čís. 236/
1933 Sb. z. a n., čl. XIV, lit. c) .....

6, 600. 000 Kč - h,

 

b) 41/2% splatných 1. února 1936 (zák. čís. 256/
1934 Sb. z. a n., čl. XV, lit. a) .....

328, 913. 000 Kč - h,

 

c) 4 1/2 % splatných 1. února 1936 (zák. čís. 256/
1934 Sb. z. a n., čl. XV, lit. b) .....

3, 456. 000 Kč - h,

 

d) 4 1/2% splatných 1. února 1937 (zák. čís. 256/
1934 Sb. z. a n., čl. XV, lit. b) .....

135, 565. 000 Kč - h,

 

e) 4, 1/2% splatných 1. května 1936 (zák. čís. 256/
1934 Sb. z. a n., čl. XV, lit. b) .....

6, 265. 000 Kč - h,

 

f) 4% splatných 1. září 1936 (zák. čís. 256/1934
Sb. z. a n., čl. XV, lit. b) ........

90, 000. 000 Kč - h,

 

g) 4% splatných 1. září 1936 (zák. čís. 256/1934
Sb. z. a n., čl. XV, lit. c) .......

120, 000. 000 Kč - h,

 

h) 4% splatných 31. prosince 1936 (zák. čís. 256/
1934 Sb. z. a n., čl. XV, lit. c).....

50, 000. 000 Kč - h,

 

ch) splatných 15. července 1935 (zák. čís. 127/1934
Sb. z. a n., § 2, odst. 2) ........

500, 000. 000 Kč - h,

 

i) 4 1/2 % splatných 1. května 1936 (zák. čís. 127/
1934 Sb. z. a n., § 2, odst. 2) .......

193, 082. 000 Kč - h,

 

j) 41/2% splatných 1. května 1937 (zák. čís. 127/
1934 Sb. z. a n., § 2, odst. 2) .......

420. 978. 000 Kč - h,

 

k) splatných 19. září 1935 (zák. čís. 127/1934
Sb. z. a n., § 2, odst. 2) ........

250, 000. 000 Kč - h,

 

1) splatných 2. října 1935 (zák. čís. 127/1934
Sb. z. a n., § 2, odst. 2) ........

250, 000. 000 Kč - h,

 

m) garančních splatných a vista do 30. dubna
1940 (vlád. nař. čís. 100/1935 Sb. z. a n. )..

50, 000. 000 Kč - h,

2. 404, 859. 000 Kč - h.

5. úpravou náležitosti:
v důsledku dodatečného předložení titrů předválečného dluhu zajištěného,
u úvěrů vlády anglické, 8% čsl. zahraniční půjčky investiční z roku
1922 a úvěru vlády Spojených států severoamerických v důsledku pře-
počtení podle běžných kursů ke dni 31. prosince 1935, u závazků Spo-
lečné pokladně v Paříži ze 4, 1/2 % rakouských pokladničních poukázek
z roku 1914 v důsledku zvýšení procenta zlaté parity podle pařížské
dohody ze dne 31. října 1930 o částku ...........

24, 943. 175 Kč 10 h;

úhrnem přibylo státního dluhu...

2. 454, 447. 300 Kč 10 h.

Naproti tomu státního dluhu ubylo:

   

1. Vnitřního založeného:

   

a) úmorem 5% půjčky
práce ze zásob dluho-
pisů této půjčky v ma-
jetku státní správy
(§ 12 zák. čís. 48/1933
Sb. z. a n. ).... 100, 517. 000 Kč - h,

 

mimořádným nákupem
z trhu pod jmenovitou
hodnotou a úmorem
podle § 13 zák. čís. 48/
1933 Sb. z. a n., jakož
i výkupem z rozpočto-
vých prostředků sku-
piny IV. Správa stát-

   

XXXIX

ního dluhu, resp. kap.
20., tit. 5, § 1, pol. 1
(IV. státní půjčka, 3%
odškodňovací dluhopisy
za válečné půjčky, 3%
slosovatelné dluhopisy
za pohledávky z váleč-
ných dodávek, 6% umo-
řitelná státní půjčka
konsolidační a doda-
tečně předložené titry
předválečného dluhu
zajištěného)....

150, 751. 060 Kč - h,

   

splátkou podle umořo-
vacího plánu z roz-
počtových prostředků
podniku "Státní láz-
ně" (53/4% zápůjčka
Ústřední sociální po-
jišťovny v Praze)..
b) splacením z výtěžku

38. 999 Kč 30 h,

251, 307. 059 Kč 30 h,

 

IV. státní půjčky (tit-
ry IV. státní půjčky
převzaté k úhradě úpi-
sů místo hotovosti a
. dluhopisy této půjčky
vyměněné za drobné
kusy) ......

 

122. 850 Kč - h,

 

c) úpravou
následkem mimořád-
ného nákupu dluho-
pisů z trhu pod jmeno-
vitou hodnotou (IV.
státní půjčka, 3% od-
škodňovací dluhopisy
za válečné půjčky, 3%
slosovatelné dluhopisy
za pohledávky z váleč-
ných dodávek)...

78, 697. 900 Kč - h,

   

následkem mimořád-
ného úmoru dluhopisů
6% půjčky konsolidač-
ní podle § 13 zák. čís.
48/1933 Sb. z. an. (po-
dle pře jímací ho kursu)

40 Kč - h,

   

následkem převzetí
titrů IV. státní půjčky
k úhradě sanačních
úpisů podle běžných
kursů ......

41. 775 Kč - h,

78, 739. 715 Kč - h,

330, 169. 624 Kč 30 h.

2. Vnitřního přechodného - sp

a) z rozpočtovných prost
Správa státního dluhu,
§ 1, pol. 1 (půjčka ve zl;
prozatímních listů 100 n

plátkou:

ředků skupiny IV.
resp. kap. 20, tit. 5,
atě a stříbře, zbytky
edělitelné)....

27. 727 Kč 80 h,

 

b) z výtěžku půjček (stá
ukázky: 51/2% splatné 1
března 1935, 5% splatí
1935, 41/2% splatné 2.
1935, 41/4%- splatné 1.
1935 a 4% splatné 1. ři

itní pokladniční po-
.. listopadu 1933 a 1.
né 2. ledna a 1. září
dubna a 1. července
července a 1. října
jna 1935)....

251, 958. 000 Kč - h,

 

c) výměnou prozatímních
renty ......

listů za náhradní

98. 600 Kč - h,

 

d) úpravou
následkem odpisu proza
nebyly přihlášeny do 31,
měně za čsl. náhradní i
104/1928 Sb. z. a n..,

itímních listů, které
. prosince 1933 k vý-
rentu podle zák. čís.

1, 068. 660 Kč - h,

253, 152. 987 Kč 80 h.

       

XL

3. Zahraničního - splátkou:

   

a) z rozpočtovných prostředků skupiny IV.
Správa státního dluhu, resp. kap. 20, tit. 5,
§ 1, pól. 1 (8% čsl. zahraniční půjčka inves-
tiční z roku 1922, závazky Společné pokladně
v Paříži z 3% a 4% frankových priorit a
4 1/2% rakouských pokladničních poukázek
z roku 1914) ...........

42, 328. 216 Kč 95 h,

 

b) úpravou náležitosti
podle kursů vykonaných splátek (závazky
Společné pokladně v Paříži z 3% a 4% fran-
kových priorit a ze 4 1/2% rakouských po-
kladničních poukázek z roku 1914)....

7, 005. 866 Kč 10 h,

49, 334. 083 Kč 05 h.

4. Státovkového dluhu ............

 

48, 573. 325 Kč 65 h,

 

úhrnem ubylo...

681, 230. 020 Kč 80 h.

Porovná-li se úbytek státního dluhu s přírůstkem

 

2. 454, 447. 300 Kč 10 h,

zvýšil se státní dluh o ............

 

1. 773, 217. 279 Kč 30 h.

Počáteční dluh, vykázaný koncem roku 1934 částkou .......

38. 151, 097. 092 Kč 65 h,

zvýšil se tedy v roce 1935 na ..........

 

39. 924, 314. 371 Kč 95 h.

Ciferní podrobnosti o pohybu státního dluhu v roce 1935 lze seznati

 

z výkazu na str. 343 až str. 355 tohoto závěrečného účtu.

 

Z celkového přírůstku připadá podle systematic-

   

kého roztřídění dluhů na dluh vnitřní založený (shora

   

pól. 1 až 3 a z pól. 5 částka 750. 000 Kč) ......

25, 395. 125 Kč - h,

 

na dluh vnitřní přechodný (shora pól. 4)....

2. 404, 859. 000 Kč - h,

 

na dluh zahraniční (shora z pól. 5 částka
24, 193. 175 Kč 10 h) ...........

24, 193. 175 Kč 10 h.

 

Úbytek státního dluhu činil u vnitřního dluhu založeného .....

330, 169. 624 Kč 30 h.

Z toho připadá:

   

na úmor půjčky práce ............

100, 517. 000 Kč - h,

 

na mimořádný úmor nákupem z trhu ......

150, 000. 100 Kč - h,

 

na mimořádný úmor podle § 13 žák. čís. 48/1933 Sb.

   

z. a n .................

960 Kč - h,

 

na výkup dodatečně předložených titrů předválečného
dluhu zajištěného ............

750. 000 Kč - h,

 

na pravidelné anuity zápůjčky ústřední sociální pojiš-

   

ťovny podniku "Státní lázně" ........

38. 999 Kč 30 h,

 

na mimořádný úmor IV. státní půjčky ......

122. 850 Kč - h

 

a na úpravu náležitosti ............

78, 739. 715 Kč h.

 

Vnitřního přechodného dluhu ubylo .....

 

253, 152. 987 Kč 80 h.

Z toho připadá:

   

na státní pokladniční poukázky ........

251, 958. 000 Kč h,

 

na půjčku ve zlatě a stříbře ..........

27. 687 Kč 80 h,

 

na splátku prozatímních listů .........

40 Kč h,

 

na výměnu prozatímních listů .........

98. 600 Kč h

 

a na úpravu náležitosti ...........

1, 068. 660 Kč h.

 

úbytek zahraničního dluhu činil .......

 

49, 334. 083 Kč 05 h.

Z toho připadá:

   

na pravidelné anuity 8% čsl. zahraniční půjčky inves-
tiční z roku 1922 ............

28, 760. 437 Kč 95 h,

 

na splátky závazků vůči Společné pokladně v Paříži.

13, 567. 779 Kč - h

 

a na úpravu náležitosti ...........

7. 005. 866 Kč 10 h

 

Ve stavu státního dluhu vykázaném ve státním závěrečném účtu uvádějí se zahraniční dluhy hod-
notou, vypočtenou podle zákona ze dne 17. února 1934, čís. 25 Sb. z. a n., o konečné úpravě čsl. měny,
podle běžných kursů ke dni 31. prosince 1935 u zahraničních dluhů znějících na dolary a libry
a zřetelem k zvýšení zlaté parity podle pařížské dohody ze dne 31. října 1930 a dodatečné dohody ze dne
13. prosince 1930 u závazků Společné pokladně v Paříži ze 4% zlaté renty rakouské a ze 4 1/2% rakou-
ských pokladničních poukázek z roku 1914. Nebere se tu ještě zřetel na výši dluhů, stanovených úmluvou
ze dne 13. října 1925 ohledně úvěrů vlády Spojených států severoamerických a úmluvou ze dne 20. ledna
1930 ohledně úvěru vlády italské, ježto tyto úmluvy nebyly dosud schváleny Národním shromážděním.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP