XLI
Kdyby se přihlíželo k těmto úmluvám, jimiž byla stanovena výše dluhu |
115, 000. 000-$ , |
z úvěru vlády italské částkou 41, 957. 261. 12 zl. M, resp. po dosud vykonaných |
41, 122. 82116 zl. M, |
činil by dluh |
2. 772, 650. 000 Kč - h, |
z úvěru vlády italské podle zákona ze dne 17. února 1934, čís. 25 Sb. z. a n.. |
396, 747. 865 Kč 45 h. |
Tím by se zvýšil stav dluhu, vykázaný ve státním závěrečném účtu (viz |
  |
55 h, o ........................ |
557, 431. 131 Kč 45 h, |
z úvěru vlády italské částkou 62, 924. 967 Kč 95 h, o ......... |
333, 822. 897 Kč 50 h. |
Následkem tohoto zvýšení činil by k 31. prosinci 1935 zahraniční dluh celkem. |
8. 165, 815. 979 Kč 25 h, |
státní dluh celkem ..................... |
40. 815, 568. 400 Kč 90 h. |
STATOVKOVÝ DLUH V ROCE 1935. |
  |
Státovkový dluh činil podle výkazu Národní banky československé k 31. pro- |
2. 094, 786. 997 Kč 30 h, |
naproti tomu 31. prosince 1935 ................. |
2. 046, 213. 671 Kč 65 h, |
  |
48, 573. 325 Kč 65 h. |
Rozbor této částky jeví se takto: |
36069690 Kč 15 h |
k tomu splátky záloh poskytnutých ku proplácení bonů (z úrokových úspor) |
25, 295. 007 Kč 90 h, |
celkem... |
61, 364. 698 Kč 05 h. |
Od toho se odečítají vrácené přeplatky a refundované náklady na dávce z ma- |
14, 163. 707 Kč - h. |
rozdíl... |
47, 200. 991 Kč 05 h. |
K tomu se připočítává rozdíl na umořovacím fondu |
  |
která se skládá z těchto účinů: 1. Inkaso kuponů cenných papírů zvláštní reservy |
  |
2. Inkaso kuponů cenných papírů zlatého pokladu |
  |
3. úrokové zbytky vázaného žírového zůstatku u fi- |
  |
4. Za poškozené bankovky a drobné peníze papírové. 12. 652 Kč 50 h. |
  |
Celkem... 2, 078. 644 Kč 20 h. |
  |
prekludované bankovky proplacené do- |
2, 004. 978 Kč 70 h, |
celkem... |
49, 205. 969 Kč 75 h. |
Po odečtení úbytku na účtu zůstatku státní správy z akce okolkovací a |
  |
výměnné ........................ |
632. 644 Kč 10 h |
činí úbytek státovkového dluhu v roce 1935 ............ |
48, 573. 325 Kč 65 h. |
Pohyb státního dluhu v roce 1935 lze přehledně znázorniti touto tabelou:
Druh státního dluhu |
Přibylo |
  |
Ubylo |
  |
Čistý přírůstek |
  |
  |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Vnitřní státní dluh založený |
25, 895. 125 |
  |
330, 169. 624 |
30 |
304, 774. 499 |
30 |
Vnitřní státní dluh přechodný.. |
2. 404, 859. 000 |
____ |
253, 152. 987 |
80 |
2. 151, 706. 012 |
m |
Zahraniční dluh ........ |
24, 193. 175 |
10 |
49, 334. 083 |
05 |
25, 140. 907 |
95 |
Státovkový dluh ........ |
- |
- |
48, 573. 325 |
65 |
48, 573. 325 |
65 |
Státní dluh v roce 1935... |
2. 454, 447. 300 |
10 |
681, 230. 020 |
80 |
1. 773, 217. 279 |
30 |
XLII
ZVLÁŠTNÍ FOND PRO KONSOLIDACI PŘECHODNÉHO STÁT |
NÍHO DLUHU. |
|
Podle účetní závěrky za rok 1935 (str. 357 až 360) fondu zřízeného podle čl. |
XVII finančního zákona |
|
pro rok 1927 činila k 31. prosinci 1935 jeho |
  |   |
aktiva ................ |
  |
263, 679. 058 Kč 45 h |
pasiva ................ |
  |
- |
ryzí jmění .............. |
  |
263, 679. 058 Kč 45 h, |
které se proti stavu koncem roku 1934 ...... |
  |
323, 195. 313 Kč 70 h |
snížilo o ................. |
  |
59, 516. 255 Kč 25 h. |
1. Náležitost skutečných výdajů fondu v hotovosti a |
  | |
v cenných papírech činila podle účtu výnosu fondu v roce 1935 ..... |
71, 651. 901 Kč 80 h |
|
a sestává: |
  |   |
a) Podle čl. VI, písm. c) finančního zákona pro rok |
  |   |
1935 bylo použito částky ........ |
70, 000. 000 Kč - h |
  |
k úhradě výdajů na úrok, úmor a správní po- |
  |   |
třeby státního dluhu (rozpočtová skupina IV). |
  |   |
b) Státní mincovně v Kremnici byl z fondu vyrov- |
  |   |
nán doplatek za ražbu stříbrných mincí v roku |
  |   |
1934 v částce ............ |
12. 103 Kč 45 h |
  |
c) Depositní poplatek za úschovu dluhopisů 8% ní |
  |   |
čsl. zahraniční půjčky u The National City |
  |   |
Bank of New York, který byl zaúčtován k tíži |
  |   |
položky "Správní výdaje", činil ...... |
1. 208 Kč 35 h |
  |
d) Slosováním dluhopisů 8%ní čsl. zahraniční |
  |   |
půjčky ve jmenovité hodnotě 13. 000 £ a 5. 000 $ |
  |   |
se snížil stav cenných papírů, které jsou majet- |
  |   |
kem fondu (viz písm. g), o ....... |
1, 638. 590 Kč - h. |
  |
2. Náležitost skutečných příjmů fondu dosáhla naproti |
  | |
tomu v roce 1935 toliko částky ......... |
  |
12, 135. 646 Kč 55 h, |
při čemž činily: |
  |   |
e) úroky z daných záloh ......... |
474. 419 Kč 45 h |
  |
f) úroky z cenných papírů ........ |
4, 973. 922 Kč 40 h |
  |
g) Výtěžek za zpeněžené (slosované) cenné pa- |
  |   |
píry (viz písm. d) .......... |
1, 638. 590 Kč - h |
  |
h) Za stříbro prodané ze zásob nakoupených z pro- |
  |   |
středků fondu ............ |
5, 048. 714 Kč 70 h. |
  |
Aktiva fondu sestávají: |
  |   |
1. z hotovosti složené v ústřední státní pokladně v Praze ....... |
49, 532. 369 Kč 15 h, |
|
2. z pohledávek z nesplacených záloh a z nezaplacených úroků z těchto zá- |
  | |
loh .................. |
  |
115, 684. 355 Kč 15 h, |
3. ze zásoby cenných papírů ......... |
  |
98, 462. 334 Kč 15 h. |
KAPITÁLOVÁ ÚČAST STÁTU VE SMÍŠENÝCH AKCIOVÝCH A JINÝCH
SPOLEČNOSTECH A SPOLEČENSTVECH.
V oboru kontroly kapitálové účasti státu (vlastní státní správy a státních podniků) ve smíšených
akciových a jiných společnostech a společenstvech zkoumá nejvyšší účetní kontrolní úřad každoročně účetní
závěrky těchto společností a společenstev, způsob použití bilančního zisku, resp. úhrady ztráty a koná
u nich podle § 5 zákona o nejvyšším účetním kontrolním úřade občasné dohlídky na místě.
Nejvyšší účetní kontrolní úřad vede evidenci o kapitálových účastech státu, v níž zaznamenává data
o rozsahu účasti státu a jeho zastoupení ve společnosti (společenstvu), docílený bilanční výsledek jakož
i částku, jež připadá na státní účast, a způsob jejího zúčtování.
Kapitálová účast vlastní správy (str. 397 - 399) činila ke konci roku 1935 |
655, 834. 850 Kč - h a |
kapitálová účast státních podniků (str. 400 - 401) je bilancována koncem roku |
133, 950. 680 Kč 77 h. |
XLIII
PŘEHLED O STAVU STÁTNÍCH NEMOVITOSTÍ SPRAVOVANÝCH
ADMINISTRATIVNÍMI ÚŘADY.
K sestavení úplného a správného přehledu o stavu nemovitého majetku vlastní státní správy k po-
slednímu dni každého kalendářního (závěrkového) roku, dále k vyjádření všech změn ve stavu a hodnotě
tohoto majetku, jež vznikají jak z peněžních účinů (výdaj za koupené či příjem za odprodané nemovi-
tosti), tak z oprav vykázaného stavu (zjištění nových podkladů pro ocenění), z převodů z evidence jiného
úřadu neb z evidence nedokončených staveb či z jiné skupiny nemovitostí, jakož i z darů, z odkazů, ze
směn, ze zrušení nemovitostí a pod., vydal nejvyšší účetní kontrolní úřad ve smyslu ustanovení § 11 žák.
čís. 175/1919 Sb. z. a n. "Instrukci pro vedení inventárních záznamů pro věcné účtování státního ne-
movitého majetku a jeho hodnoty". Podle této instrukce jest třeba vésti od 1. ledna 1935 počínaje u po-
ukazovacích úřadů, které obstarávají účetní agendu správy budov, pro odvětví Pozemní stavby, Silniční
stavby, Vodní stavby a j., o státních nemovitostech věcný účet, který sestává ze dvou zápisů:
a) ze zápisu časového (seznamy přírůstků, seznamy úbytků a úhrnné výkazy změn),
b) ze zápisu soustavného (evidenční listy).
Průpisy (opisy) zápisů časových se zasílají nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu, který je pře-
zkouší, doplní a výsledky přezkoušených seznamů a výkazů jednak poznamená do svých kontrolních "evi-
denčních listů", jež vede individuelně pro každou nemovitost spravovanou některým administrativním
úřadem, jednak sestaví do "přehledu o stavu státních nemovitostí" koncem roku. V instrukci bylo pama-
továno na to, aby v těchto přehledech bylo možno uváděti mimo inventární hodnotu a počet objektů (t. j.
budov opatřených samostatným číslem popisným), také výměru plochy zastavené a nezastavené i počet
nemovitostí (t. j. pozemků, budov a staveb zapsaných pod jednou společnou knihovní vložkou).
Protože původní soupisy státního nemovitého majetku příslušných poukazovacích úřadů nebyly
přesné a správné (na př. tytéž nemovitosti byly vykázány někdy dvěma administrativními úřady a na-
opak jiné nebyly do soupisu vůbec pojaty), bylo třeba zjištěné závady odstraniti v přehledu o stavu
státních nemovitostí ke dni 31. prosince 1935 (str. 404-417) a vykázati úhrnem tyto dodatečné opravy
počátečního stavu (k 1. lednu 1935):
  |   |   |   |
ve vým |
ěře plochy |
; |
  |   |   | |
  |
v počtu: |
  |
zastavené |
nezastavené |
v ceně |
  | ||||
  |
nemovitostí |
objektu |
ha |
a |
m2 |
ha |
a |
m2 |
(inventární hodnotě): |
|
a) přírůstky. |
571 |
386 |
19 |
67 |
13 |
1. 254 |
28 |
79 |
379, 933. 232 |
Kč 04 h |
b) úbytky.. |
148 |
661 |
S |
35 |
57 |
244 |
94 |
16 |
68, 229. 883 |
Kč 13 h. |
V roce 1936 a pozdějších bude třeba opraviti ev. další nesrovnalosti, které se zjistí při zakládám |
||
Zvláštní pozornosti zasluhují přírůstky nákupem a úbytky p r o d e- |
124, 798. 110 Kč 60 h, |
|
při čemž bylo použito těchto rozpočtových prostředků: |
  |   |
a) preliminovaných: |
  |   |
kap. 5, tit. 2 "Národní obrana" ...... |
463. 096 Kč 50 h |
  |
" 11, " 4 "Zemědělská výroba" ..... |
173. 622 Kč 70 h |
  |
" 14, " 4 "Letectví a automobilism"... |
731. 753 Kč - h |
  |
" 14, " 7 "Silnice a mosty" ....... |
92. 717 Kč 05 h |
  |
" 14, " 14 "Správa státních budov".... |
2, 066. 843 Kč 35 h |
  |
" 14, " 15 "Stavby budov a koupě realit pro |
69, 625. 609 Kč 90 h |
  |
" 20, " 5 "Všeobecná pokladní správa (fond |
22, 674. 228 Kč 05 h, |
  |
b) nepreliminovaných: |
  |   |
kap. 14, tit. 15 "Stavby státních obytných domů |
3, 490. 672 Kč 70 h |
  |
" 14 " 15 "Stavby z půjčky práce".... |
25, 479. 567 Kč 35 h. |
  |
úbytky prodejem v celkové částce.... |
  |
40. 480 Kč 05 h |
vyjadřují inventární hodnotu zcizených státních nemovitostí, jejichž tržní cena |
  |
XLIV
Změny, které nesouvisí s peněžním účtem, sestávají:
a) z převodů mezi poukazovacími úřady neb skupinami nemovitostí:
  |
počet: |
  |   |
výměra plochy: |
  |   |   |   |   | |||
  |
nemovitosti |
objektů |
zastavané |
  |   |
nezastavené |
  |   |   |
celkem |
  |
cena: |
  |   |   |
ha |
a |
m* |
ha |
a |
m2 |
ha |
a |
m2 |
  |
přírůstky |
. 202 |
104 |
10 |
53 |
82 |
114 |
80 |
57 |
125 |
34 |
39 |
140, 939. 744 Kč 08 h |
úbytky. |
202 |
104 |
7 |
70 |
98 |
117 |
63 |
41 |
125 |
34 |
39 |
140, 939. 744 Kč 08 h; |
b) z darů a příspěvků jiných činitelů (bezplatných odstupů): |
  | |||||||||||
přírůstky |
16 |
2 |
- |
22 |
32 |
21 |
48 |
38 |
21 |
70 |
70 |
6, 972. 763 Kč - h |
úbytky. |
- |
- |
- |
- |
- |
10 |
15 |
55 |
10 |
15 |
55 |
84. 333 Kč 50 h; |
c) ze směny za jinou nemovitost: |
  |   |   |   |   |   | ||||||
přírůstky |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
90 |
45 |
- |
90 |
45 |
60. 387 Kč 55 h |
úbytky. |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
76 |
47 |
- |
76 |
47 |
60. 387 Kč 55 h; |
d) z |
i nového |
ocenění |
  |
ní: |
  |   |   |   |   |   |   |   |
přírůstky |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
730. 706 Kč 85 h |
úbytky. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
  |
e) z vyřazení z používání (zničením, zbouráním): |
  |   |   |   | ||||||||
úbytky. |
2 |
5 |
- |
- |
08 |
- |
- |
- |
- |
- |
08 |
584. 124 Kč 20 h. |
Stav nemovitostí vlastní státní správy k 31. prosinci 1935 činí: |
  |   | ||||||||||
  |
5. 733 ( |
5. 168 |
578 |
33 |
36 |
21. 533 |
16 |
70 |
22. 111 |
50 |
06 |
7. 352, 268. 131 Kč 87 h. |
Nemovitý majetek státních podniků jest vykazován v jejich rozvažných účtech. |
STATNÍ ZÁRUKY.
Státní záruky vyskytovaly se v omezeném rozsahu již před státním převratem, šlo tu jednak o zá-
ruky převzaté na podkladě zákona o Státním bytovém fondu (zákon čís. 242/1910 ř. z. ), jednak o záruky,
převzaté v roce 1918 státem za úvěry Pražského nemocničního fondu - poté Fondu všeobecné nemocnice
v Praze.
Po převratu vzrostl rozsah státních záruk. Staly se hojně používaným instrumentem státní politiky,
zasahujícím do četných oborů vnitřního hospodářství. Na tento vývoj působily všeobecné poměry hospo-
dářské a úvěrové, jak se vyvinuly po válce, spolu se stavem státních financí.
Státní záruky jsou obecně pokládány za plnou jistotu a zápůjčky státem zaručené nebo efekty poží-
vající státní garancie poskytují věřitelům sirotčí zajištění. Zabezpečují tudíž kvalifikovaným způsobem
věřitele a potřebnému dlužníku, ať již osobě právnické nebo fysické, zjednávají účinněji nežli jiné jistoty
možnost úvěru, činí soukromý úvěr, kde toho zájem veřejný vyžaduje, mobilním a dostupným. Vedle této
jejich hospodářské funkce jest pro stát zvláštního významu, že rukojemství podle svých obecných pod-
mínek odkládá co do času skutečné plnění nebo že na plnění vůbec nedojde a záruka omezí se jen na im-
materielní právní zabezpečení pohledávky věřitelovy. Tím vyhovují státní záruky lépe potřebám státní
pokladny než jiné způsoby státní pomoci. Při přejímání státních záruk nutno ovšem míti stále na zřeteli
rukojemské risiko. I když jest právním důsledkem záruky, že pohledávka přechází na rukojmího, když
byl nucen plniti za dlužníka, & že rukojmí má regresní právo proti dlužníkovi, jest přece v zájmu státních
financí, aby státní záruky byly přejímány jen v nevyhnutelných případech veřejného zájmu a za dluž-
níky dobré bonity a aby omezováním státní záruky co do času a výše, jakož i stipulací dalších vhodných
podmínek bylo rukojemské risiko uvedeno na míru nejmenší a aby v případě plnění se strany státu bylo
proti dlužníku nastoupeno právem postihu.
Již v prvních letech po státním převratu bylo snahou státní správy odstraniti poválečnou bytovou
nouzi a oživiti stavební ruch pomocí kombinace pravidelných subvencí se státní zárukou, jak dochází toto
řešení výrazu v řadě zákonů o stavebním ruchu a o státním bytovém fondu z let 1919 až 1924 a 1927 až
1930. Avšak i jiné naléhavé problémy a úkoly doby poválečné byly řešeny pomocí státních záruk. Tak
zejména posílení schopnosti úvěru živnostníků a zemědělců (u těchto hlavně v souvislosti s pozemkovou
reformou), a podobně družstev živnostenských, zemědělských a dělnických, rozšíření úvěrnictví zemských
úvěrních ústavů na Slovensku a Podkarpatské Rusi, problém sanace peněžnictví převzetím státní záruky
za dluhopisy Zvláštního fondu a Všeobecného fondu peněžních ústavů a za některé úvěry bank, sanova-
ných na podkladě bankovního zákona a převzetím státní záruky v souvislosti se zřízením čsl. reeskont-
ního a lombardního ústavu. Dále byla důvodem převzetí státní záruky podpora elektrisace státu, splav-
nění řek a provádění vodohospodářských meliorací, podpora průmyslového podnikání a oživení exportu,
postiženého světovou ferisí (udržením podniku Pražských vzorkových veletrhů, pojišťováním exportních
úvěrů nebo přímým jejich zaručením), podpora veřejně prospěšných, charitativních, sociálních a kultur-
ních institucí a podniků a podpora úkolu, jenž jest svěřen čsl. obilní společnosti. Z důvodů mezinárodních
styků byl pak státem zaručen podíl na mezinárodně zaručené sanační půjčce rakouské vlády.
XLV
Celkem bylo v působnosti jednotlivých ministerstev převzato státních záruk ku dni 31. prosince 1935: |
|
ministerstvo vnitra .................... |
4, 120. 767 Kč 25 h, |
ministerstvo zemědělství (incl. byv. státní pozemkový úřad) ...... |
141, 676. 567 Kč 75 h, |
ministerstvo obchodu .................... |
159, 087. 309 Kč 27 h, |
ministerstvo veřejných prací ................. |
525, 342. 112 Kč 91 h, |
ministerstvo sociální péče .................. |
4. 064, 330. 730 Kč 76 h, |
ministerstvo zdravotnictví .................. |
11, 470. 722 Kč 34 h, |
ministerstvo financí .................... |
6. 441, 730. 178 Kč 86 h, |
celkem |
11. 347. 758. 389 Kč 14 h. |
Státní záruky obsahují oba právní typy rukojemství. Podle nich ručí stát v některých případech jako
rukojmí, v jiných pak jako rukojmí a plátce.
Nejvyšší účetní kontrolní úřad podle § 9 zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., jest po-
vinen zkoušeti, plní - li vláda povinnosti státu u závazků, za které stát ručí. Tuto část svého úkolu vy-
konával nejvyšší účetní kontrolní úřad původně jednak na podkladě došlých spisů, týkajících se převzetí
státních záruk, jednak v souvislosti se státními závěrečnými účty. Postupem doby ukázala se potřeba,
aby byla založena pravidelná a systematická evidence všech státních záruk, při níž se zároveň sleduje
vznik záručných titulů a přejímání individuelních záruk na jejich podkladě. Na základě této evidence
sestavuje se pak každoročně ke dni 31. prosince celkový podrobný výkaz státních záruk a výkaz jednotli-
vých plnění na jejich podkladě provedených. Tyto výkazy, sestavené ke dni 31. prosince 1935, připojují
se po prvé k tomuto státnímu závěrečnému účtu (str. 419-423). Nejvyšší účetní kontrolní úřad soudí,
že jimi bude účelně doplněn celkový přehled státního hospodářství. Na podkladě záruk v úhrnné výši
11. 347, 758. 389 Kč 14 h zaplatil stát v roce 1935 celkem 151, 911. 840 Kč 75 h vedle anuit per 193, 083. 084 Kč
převzatých státem k placení podle příslušných zákonů o stavebním ruchu.
V závěru nelze nepodotknouti, že agenda vyplývající z povolených státních záruk v souvislosti s kon-
trolou subjektů, jimž byly záruky poskytnuty, jest velmi rozsáhlá a že nejvyšší účetní kontrolní úřad ne-
disponuje dosud takovým počtem sil, jak by toho daný úkol a prohloubení této kontroly vyžadovaly.
STATNÍ BYTOVÝ FOND.
Tento fond byl zřízen zákonem ze dne 20. února 1919, čís. 98 Sb. z. a n., a je určen na podporu staveb
s malými byty pro nezámožné. Fond převzal podle § 2 cit. zákona práva a povinnosti Státního bytového
fondu pro péči o malé byty, zřízeného zákonem ze dne 22. prosince 1910, čís. 242 ř. z., pokud se týkají ne-
movitostí ve státu československém. Dále byly mu přikázány se vším příslušenstvím pohledávky býva-
lého fondu pro péči bytovou o státní zaměstnance, zřízeného z prostředků věnovaných zákonem ze dne 28.
prosince 1907, Čís. 285 ř. z., pokud jsou zajištěny na nemovitostech ležících v území státu českosloven-
ského.
Podle § 4 zák. čís. 242/1910 ř. z. jest státní bytový fond určen poskytovati úvěrovou výpomoc samo-
správným sborům, veřejným korporacím a ústavům a obecně prospěšným sdružením stavebním a to
A. v prvé řadě tím, že se fond zaručí za zápůjčky a za jich úrokování (nepřímá pomoc úvěrová);
B. tím, že poskytne uvedeným právnických osobám bezprostředně půjčky (přímé půjčky fondu).
Fond je spravován podle účelu pod A. a B. uvedených ve dvou zvláštních odděleních; jmění každého
z těchto dvou oddělení nutno zvláště vykazovati. Každému oddělení připadnou výtěžky jeho vlastních ka-
pitálů (§ 9 zák. čís. 242/1910 ř. z. ).
Oddělení A. fondu pro záruky mělo koncem roku 1934 ryzí jmění... |
45, 506. 502 Kč 20 h, |
které se zvýšilo během roku 1935 hlavně splátkami anuit zaplacených fondem |
1, 937. 132 Kč 40 h |
na stav koncem roku 1935 .................. |
47, 443. 634 Kč 60 h. |
Stav hypotekárních zápůjček zaručených fondem činil koncem roku 1935 |
113, 419. 808 Kč 58 h. |
Oddělení B. fondu pro přímé zápůjčky mělo koncem roku 1934 ryzí jmění |
16, 242. 933 Kč 55 h |
a zvětšilo se v roce 1935 hlavně o splátky ze zápůjček a úroky a výnosem |
654. 485 Kč 60 h |
na ryzí jmění koncem roku 1935 ................ |
16, 897. 419 Kč 15 h. |
DÁVKA Z MAJETKU A DÁVKA Z PŘÍRŮSTKU NA MAJETKU.
Celková náležitost dávky z majetku a dávky z přírůstku na majetku
včetně úroků z prodlení, exekučních poplatků, pokut a příspěvků bývalého
státního pozemkového úřadu podle zákonů čís. 323/1921 a 77/1922 Sb. z. a n.,
(t. j. předpis po odečtení odpisů a slev z různých titulů a dobropisů a nahra-
zovacích úroků podle § 55, odst. 3 a 6, zákona o dávce a podle novely
čís. 6/1924 Sb. z. a n. ), činila ke dni 31. prosince 1935........ 7. 380, 561. 079 Kč 65 h.