XLI

Kdyby se přihlíželo k těmto úmluvám, jimiž byla stanovena výše dluhu
z úvěrů vlády Spojených států severoamerických částkou .....

115, 000. 000-$ ,

z úvěru vlády italské částkou 41, 957. 261. 12 zl. M, resp. po dosud vykonaných
splátkách částkou ....................

41, 122. 82116 zl. M,

činil by dluh
z úvěru vlády Spojených států severoamerických podle běžného kursu ke dni
31. prosince 1935 ....................

2. 772, 650. 000 Kč - h,

z úvěru vlády italské podle zákona ze dne 17. února 1934, čís. 25 Sb. z. a n..

396, 747. 865 Kč 45 h.

Tím by se zvýšil stav dluhu, vykázaný ve státním závěrečném účtu (viz
str. 355)
z úvěru vlády Spojených států severoamerických částkou 2. 215, 218. 868 Kč

 

55 h, o ........................

557, 431. 131 Kč 45 h,

z úvěru vlády italské částkou 62, 924. 967 Kč 95 h, o .........

333, 822. 897 Kč 50 h.

Následkem tohoto zvýšení činil by k 31. prosinci 1935 zahraniční dluh celkem.

8. 165, 815. 979 Kč 25 h,

státní dluh celkem .....................

40. 815, 568. 400 Kč 90 h.

STATOVKOVÝ DLUH V ROCE 1935.

 

Státovkový dluh činil podle výkazu Národní banky československé k 31. pro-
sinci 1934 ......................

2. 094, 786. 997 Kč 30 h,

naproti tomu 31. prosince 1935 .................

2. 046, 213. 671 Kč 65 h,

 

48, 573. 325 Kč 65 h.

Rozbor této částky jeví se takto:
V roce 1935 bylo na dávku z majetku zaplaceno ..........

36069690 Kč 15 h

k tomu splátky záloh poskytnutých ku proplácení bonů (z úrokových úspor)

25, 295. 007 Kč 90 h,

celkem...

61, 364. 698 Kč 05 h.

Od toho se odečítají vrácené přeplatky a refundované náklady na dávce z ma-
jetku za rok 1935 ....................

14, 163. 707 Kč - h.

rozdíl...

47, 200. 991 Kč 05 h.

K tomu se připočítává rozdíl na umořovacím fondu
státovkovém za rok 1935 v částce ...... 2, 004. 978 Kč 70 h,

 

která se skládá z těchto účinů:

1. Inkaso kuponů cenných papírů zvláštní reservy
bankovního úřadu ministerstva financí v likvidaci 775. 124 Kč 80 h.

 

2. Inkaso kuponů cenných papírů zlatého pokladu
státního ............... 1, 290. 777 Kč 75 h.

 

3. úrokové zbytky vázaného žírového zůstatku u fi-
liálky Národní banky Čsl. v Bratislavě.... 89 Kč 15 h.

 

4. Za poškozené bankovky a drobné peníze papírové. 12. 652 Kč 50 h.

 

Celkem... 2, 078. 644 Kč 20 h.
Od toho se odečítají:
dodatečně proplacené niklové 5 Kč
mince ........... 1. 940 Kč - h,

 

prekludované bankovky proplacené do-
datečně v roce 1935 ....... 71. 725 Kč 50 h 73. 665 Kč 50 h

2, 004. 978 Kč 70 h,

celkem...

49, 205. 969 Kč 75 h.

Po odečtení úbytku na účtu zůstatku státní správy z akce okolkovací a

 

výměnné ........................

632. 644 Kč 10 h

činí úbytek státovkového dluhu v roce 1935 ............

48, 573. 325 Kč 65 h.

Pohyb státního dluhu v roce 1935 lze přehledně znázorniti touto tabelou:

Druh státního dluhu

Přibylo

 

Ubylo

 

Čistý přírůstek
Cistu úbytek

 
 

h

h

h

Vnitřní státní dluh založený

25, 895. 125

 

330, 169. 624

30

304, 774. 499

30

Vnitřní státní dluh přechodný..

2. 404, 859. 000

____

253, 152. 987

80

2. 151, 706. 012

m

Zahraniční dluh ........

24, 193. 175

10

49, 334. 083

05

25, 140. 907

95

Státovkový dluh ........

-

-

48, 573. 325

65

48, 573. 325

65

Státní dluh v roce 1935...

2. 454, 447. 300

10

681, 230. 020

80

1. 773, 217. 279

30


XLII

ZVLÁŠTNÍ FOND PRO KONSOLIDACI PŘECHODNÉHO STÁT

NÍHO DLUHU.

Podle účetní závěrky za rok 1935 (str. 357 až 360) fondu zřízeného podle čl.

XVII finančního zákona

pro rok 1927 činila k 31. prosinci 1935 jeho

   

aktiva ................

 

263, 679. 058 Kč 45 h

pasiva ................

 

-

ryzí jmění ..............

 

263, 679. 058 Kč 45 h,

které se proti stavu koncem roku 1934 ......

 

323, 195. 313 Kč 70 h

snížilo o .................

 

59, 516. 255 Kč 25 h.

1. Náležitost skutečných výdajů fondu v hotovosti a

 

v cenných papírech činila podle účtu výnosu fondu v roce 1935 .....

71, 651. 901 Kč 80 h

a sestává:

   

a) Podle čl. VI, písm. c) finančního zákona pro rok

   

1935 bylo použito částky ........

70, 000. 000 Kč - h

 

k úhradě výdajů na úrok, úmor a správní po-

   

třeby státního dluhu (rozpočtová skupina IV).

   

b) Státní mincovně v Kremnici byl z fondu vyrov-

   

nán doplatek za ražbu stříbrných mincí v roku

   

1934 v částce ............

12. 103 Kč 45 h

 

c) Depositní poplatek za úschovu dluhopisů 8% ní

   

čsl. zahraniční půjčky u The National City

   

Bank of New York, který byl zaúčtován k tíži

   

položky "Správní výdaje", činil ......

1. 208 Kč 35 h

 

d) Slosováním dluhopisů 8%ní čsl. zahraniční

   

půjčky ve jmenovité hodnotě 13. 000 £ a 5. 000 $

   

se snížil stav cenných papírů, které jsou majet-

   

kem fondu (viz písm. g), o .......

1, 638. 590 Kč - h.

 

2. Náležitost skutečných příjmů fondu dosáhla naproti

 

tomu v roce 1935 toliko částky .........

 

12, 135. 646 Kč 55 h,

při čemž činily:

   

e) úroky z daných záloh .........

474. 419 Kč 45 h

 

f) úroky z cenných papírů ........

4, 973. 922 Kč 40 h

 

g) Výtěžek za zpeněžené (slosované) cenné pa-

   

píry (viz písm. d) ..........

1, 638. 590 Kč - h

 

h) Za stříbro prodané ze zásob nakoupených z pro-

   

středků fondu ............

5, 048. 714 Kč 70 h.

 

Aktiva fondu sestávají:

   

1. z hotovosti složené v ústřední státní pokladně v Praze .......

49, 532. 369 Kč 15 h,

2. z pohledávek z nesplacených záloh a z nezaplacených úroků z těchto zá-

 

loh ..................

 

115, 684. 355 Kč 15 h,

3. ze zásoby cenných papírů .........

 

98, 462. 334 Kč 15 h.

KAPITÁLOVÁ ÚČAST STÁTU VE SMÍŠENÝCH AKCIOVÝCH A JINÝCH
SPOLEČNOSTECH A SPOLEČENSTVECH.

V oboru kontroly kapitálové účasti státu (vlastní státní správy a státních podniků) ve smíšených
akciových a jiných společnostech a společenstvech zkoumá nejvyšší účetní kontrolní úřad každoročně účetní
závěrky těchto společností a společenstev, způsob použití bilančního zisku, resp. úhrady ztráty a koná
u nich podle § 5 zákona o nejvyšším účetním kontrolním úřade občasné dohlídky na místě.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad vede evidenci o kapitálových účastech státu, v níž zaznamenává data

o rozsahu účasti státu a jeho zastoupení ve společnosti (společenstvu), docílený bilanční výsledek jakož

i částku, jež připadá na státní účast, a způsob jejího zúčtování.

Kapitálová účast vlastní správy (str. 397 - 399) činila ke konci roku 1935
v jmenovité hodnotě ....................

655, 834. 850 Kč - h a

kapitálová účast státních podniků (str. 400 - 401) je bilancována koncem roku
1935 hodnotou ......................

133, 950. 680 Kč 77 h.


XLIII

PŘEHLED O STAVU STÁTNÍCH NEMOVITOSTÍ SPRAVOVANÝCH
ADMINISTRATIVNÍMI ÚŘADY.

K sestavení úplného a správného přehledu o stavu nemovitého majetku vlastní státní správy k po-
slednímu dni každého kalendářního (závěrkového) roku, dále k vyjádření všech změn ve stavu a hodnotě
tohoto majetku, jež vznikají jak z peněžních účinů (výdaj za koupené či příjem za odprodané nemovi-
tosti), tak z oprav vykázaného stavu (zjištění nových podkladů pro ocenění), z převodů z evidence jiného
úřadu neb z evidence nedokončených staveb či z jiné skupiny nemovitostí, jakož i z darů, z odkazů, ze
směn, ze zrušení nemovitostí a pod., vydal nejvyšší účetní kontrolní úřad ve smyslu ustanovení § 11 žák.
čís. 175/1919 Sb. z. a n. "Instrukci pro vedení inventárních záznamů pro věcné účtování státního ne-
movitého majetku a jeho hodnoty". Podle této instrukce jest třeba vésti od 1. ledna 1935 počínaje u po-
ukazovacích úřadů, které obstarávají účetní agendu správy budov, pro odvětví Pozemní stavby, Silniční
stavby, Vodní stavby a j., o státních nemovitostech věcný účet, který sestává ze dvou zápisů:

a) ze zápisu časového (seznamy přírůstků, seznamy úbytků a úhrnné výkazy změn),

b) ze zápisu soustavného (evidenční listy).

Průpisy (opisy) zápisů časových se zasílají nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu, který je pře-
zkouší, doplní a výsledky přezkoušených seznamů a výkazů jednak poznamená do svých kontrolních "evi-
denčních listů", jež vede individuelně pro každou nemovitost spravovanou některým administrativním
úřadem, jednak sestaví do "přehledu o stavu státních nemovitostí" koncem roku. V instrukci bylo pama-
továno na to, aby v těchto přehledech bylo možno uváděti mimo inventární hodnotu a počet objektů (t. j.
budov opatřených samostatným číslem popisným), také výměru plochy zastavené a nezastavené i počet
nemovitostí (t. j. pozemků, budov a staveb zapsaných pod jednou společnou knihovní vložkou).

Protože původní soupisy státního nemovitého majetku příslušných poukazovacích úřadů nebyly
přesné a správné (na př. tytéž nemovitosti byly vykázány někdy dvěma administrativními úřady a na-
opak jiné nebyly do soupisu vůbec pojaty), bylo třeba zjištěné závady odstraniti v přehledu o stavu
státních nemovitostí ke dni 31. prosince 1935 (str. 404-417) a vykázati úhrnem tyto dodatečné opravy
počátečního stavu (k 1. lednu 1935):

       

ve vým

ěře plochy

;

     
 

v počtu:

 

zastavené

nezastavené

v ceně

 
 

nemovitostí

objektu

ha

a

m2

ha

a

m2

(inventární hodnotě):

a) přírůstky.

571

386

19

67

13

1. 254

28

79

379, 933. 232

Kč 04 h

b) úbytky..

148

661

S

35

57

244

94

16

68, 229. 883

Kč 13 h.

V roce 1936 a pozdějších bude třeba opraviti ev. další nesrovnalosti, které se zjistí při zakládám
evidenčních listů.

Zvláštní pozornosti zasluhují přírůstky nákupem a úbytky p r o d e-
j e m, které byly uvedeny v úplnou souvislost s účtem peněžním. Podle vý-
sledků uvedených ve dříve zmíněném přehledu byla v roku 1935 vynalo-
žena na opatření pozemků, budov a staveb, dále na novostavby, přístavby,
přestavby, nástavby, adaptace a větší úpravy budov a staveb (přírůstky ná-
kupem) celkem částka ...................

124, 798. 110 Kč 60 h,

při čemž bylo použito těchto rozpočtových prostředků:

   

a) preliminovaných:

   

kap. 5, tit. 2 "Národní obrana" ......

463. 096 Kč 50 h

 

" 11, " 4 "Zemědělská výroba" .....

173. 622 Kč 70 h

 

" 14, " 4 "Letectví a automobilism"...

731. 753 Kč - h

 

" 14, " 7 "Silnice a mosty" .......

92. 717 Kč 05 h

 

" 14, " 14 "Správa státních budov"....

2, 066. 843 Kč 35 h

 

" 14, " 15 "Stavby budov a koupě realit pro
potřeby civilní státní správy"..

69, 625. 609 Kč 90 h

 

" 20, " 5 "Všeobecná pokladní správa (fond
'pro věcné potřeby NO)"....

22, 674. 228 Kč 05 h,

 

b) nepreliminovaných:

   

kap. 14, tit. 15 "Stavby státních obytných domů
z losové akce" ........

3, 490. 672 Kč 70 h

 

" 14 " 15 "Stavby z půjčky práce"....

25, 479. 567 Kč 35 h.

 

úbytky prodejem v celkové částce....

 

40. 480 Kč 05 h

vyjadřují inventární hodnotu zcizených státních nemovitostí, jejichž tržní cena
byla přijata ve prospěch kap. 20, tit. 5 "Všeobecná pokladní správa".

 

XLIV

Změny, které nesouvisí s peněžním účtem, sestávají:

a) z převodů mezi poukazovacími úřady neb skupinami nemovitostí:

 

počet:

   

výměra plochy:

         
 

nemovitosti

objektů

zastavané

   

nezastavené

     

celkem

 

cena:

     

ha

a

m*

ha

a

m2

ha

a

m2

 

přírůstky

. 202

104

10

53

82

114

80

57

125

34

39

140, 939. 744 Kč 08 h

úbytky.

202

104

7

70

98

117

63

41

125

34

39

140, 939. 744 Kč 08 h;

b) z darů a příspěvků jiných činitelů (bezplatných odstupů):

 

přírůstky

16

2

-

22

32

21

48

38

21

70

70

6, 972. 763 Kč - h

úbytky.

-

-

-

-

-

10

15

55

10

15

55

84. 333 Kč 50 h;

c) ze směny za jinou nemovitost:

           

přírůstky

1

-

-

-

-

-

90

45

-

90

45

60. 387 Kč 55 h

úbytky.

1

-

-

-

-

-

76

47

-

76

47

60. 387 Kč 55 h;

d) z

i nového

ocenění

 

ní:

               

přírůstky

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

730. 706 Kč 85 h

úbytky.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

e) z vyřazení z používání (zničením, zbouráním):

       

úbytky.

2

5

-

-

08

-

-

-

-

-

08

584. 124 Kč 20 h.

Stav nemovitostí vlastní státní správy k 31. prosinci 1935 činí:

   
 

5. 733 (

5. 168

578

33

36

21. 533

16

70

22. 111

50

06

7. 352, 268. 131 Kč 87 h.

Nemovitý majetek státních podniků jest vykazován v jejich rozvažných účtech.

STATNÍ ZÁRUKY.

Státní záruky vyskytovaly se v omezeném rozsahu již před státním převratem, šlo tu jednak o zá-
ruky převzaté na podkladě zákona o Státním bytovém fondu (zákon čís. 242/1910 ř. z. ), jednak o záruky,
převzaté v roce 1918 státem za úvěry Pražského nemocničního fondu - poté Fondu všeobecné nemocnice
v Praze.

Po převratu vzrostl rozsah státních záruk. Staly se hojně používaným instrumentem státní politiky,
zasahujícím do četných oborů vnitřního hospodářství. Na tento vývoj působily všeobecné poměry hospo-
dářské a úvěrové, jak se vyvinuly po válce, spolu se stavem státních financí.

Státní záruky jsou obecně pokládány za plnou jistotu a zápůjčky státem zaručené nebo efekty poží-
vající státní garancie poskytují věřitelům sirotčí zajištění. Zabezpečují tudíž kvalifikovaným způsobem
věřitele a potřebnému dlužníku, ať již osobě právnické nebo fysické, zjednávají účinněji nežli jiné jistoty
možnost úvěru, činí soukromý úvěr, kde toho zájem veřejný vyžaduje, mobilním a dostupným. Vedle této
jejich hospodářské funkce jest pro stát zvláštního významu, že rukojemství podle svých obecných pod-
mínek odkládá co do času skutečné plnění nebo že na plnění vůbec nedojde a záruka omezí se jen na im-
materielní právní zabezpečení pohledávky věřitelovy. Tím vyhovují státní záruky lépe potřebám státní
pokladny než jiné způsoby státní pomoci. Při přejímání státních záruk nutno ovšem míti stále na zřeteli
rukojemské risiko. I když jest právním důsledkem záruky, že pohledávka přechází na rukojmího, když
byl nucen plniti za dlužníka, & že rukojmí má regresní právo proti dlužníkovi, jest přece v zájmu státních
financí, aby státní záruky byly přejímány jen v nevyhnutelných případech veřejného zájmu a za dluž-
níky dobré bonity a aby omezováním státní záruky co do času a výše, jakož i stipulací dalších vhodných
podmínek bylo rukojemské risiko uvedeno na míru nejmenší a aby v případě plnění se strany státu bylo
proti dlužníku nastoupeno právem postihu.

Již v prvních letech po státním převratu bylo snahou státní správy odstraniti poválečnou bytovou
nouzi a oživiti stavební ruch pomocí kombinace pravidelných subvencí se státní zárukou, jak dochází toto
řešení výrazu v řadě zákonů o stavebním ruchu a o státním bytovém fondu z let 1919 až 1924 a 1927 až
1930. Avšak i jiné naléhavé problémy a úkoly doby poválečné byly řešeny pomocí státních záruk. Tak
zejména posílení schopnosti úvěru živnostníků a zemědělců (u těchto hlavně v souvislosti s pozemkovou
reformou), a podobně družstev živnostenských, zemědělských a dělnických, rozšíření úvěrnictví zemských
úvěrních ústavů na Slovensku a Podkarpatské Rusi, problém sanace peněžnictví převzetím státní záruky
za dluhopisy Zvláštního fondu a Všeobecného fondu peněžních ústavů a za některé úvěry bank, sanova-
ných na podkladě bankovního zákona a převzetím státní záruky v souvislosti se zřízením čsl. reeskont-
ního a lombardního ústavu. Dále byla důvodem převzetí státní záruky podpora elektrisace státu, splav-
nění řek a provádění vodohospodářských meliorací, podpora průmyslového podnikání a oživení exportu,
postiženého světovou ferisí (udržením podniku Pražských vzorkových veletrhů, pojišťováním exportních
úvěrů nebo přímým jejich zaručením), podpora veřejně prospěšných, charitativních, sociálních a kultur-
ních institucí a podniků a podpora úkolu, jenž jest svěřen čsl. obilní společnosti. Z důvodů mezinárodních
styků byl pak státem zaručen podíl na mezinárodně zaručené sanační půjčce rakouské vlády.


XLV

Celkem bylo v působnosti jednotlivých ministerstev převzato státních záruk ku dni 31. prosince 1935:

ministerstvo vnitra ....................

4, 120. 767 Kč 25 h,

ministerstvo zemědělství (incl. byv. státní pozemkový úřad) ......

141, 676. 567 Kč 75 h,

ministerstvo obchodu ....................

159, 087. 309 Kč 27 h,

ministerstvo veřejných prací .................

525, 342. 112 Kč 91 h,

ministerstvo sociální péče ..................

4. 064, 330. 730 Kč 76 h,

ministerstvo zdravotnictví ..................

11, 470. 722 Kč 34 h,

ministerstvo financí ....................

6. 441, 730. 178 Kč 86 h,

celkem

11. 347. 758. 389 Kč 14 h.

Státní záruky obsahují oba právní typy rukojemství. Podle nich ručí stát v některých případech jako
rukojmí, v jiných pak jako rukojmí a plátce.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad podle § 9 zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n., jest po-
vinen zkoušeti, plní - li vláda povinnosti státu u závazků, za které stát ručí. Tuto část svého úkolu vy-
konával nejvyšší účetní kontrolní úřad původně jednak na podkladě došlých spisů, týkajících se převzetí
státních záruk, jednak v souvislosti se státními závěrečnými účty. Postupem doby ukázala se potřeba,
aby byla založena pravidelná a systematická evidence všech státních záruk, při níž se zároveň sleduje
vznik záručných titulů a přejímání individuelních záruk na jejich podkladě. Na základě této evidence
sestavuje se pak každoročně ke dni 31. prosince celkový podrobný výkaz státních záruk a výkaz jednotli-
vých plnění na jejich podkladě provedených. Tyto výkazy, sestavené ke dni 31. prosince 1935, připojují
se po prvé k tomuto státnímu závěrečnému účtu (str. 419-423). Nejvyšší účetní kontrolní úřad soudí,
že jimi bude účelně doplněn celkový přehled státního hospodářství. Na podkladě záruk v úhrnné výši
11. 347, 758. 389 Kč 14 h zaplatil stát v roce 1935 celkem 151, 911. 840 Kč 75 h vedle anuit per 193, 083. 084 Kč
převzatých státem k placení podle příslušných zákonů o stavebním ruchu.

V závěru nelze nepodotknouti, že agenda vyplývající z povolených státních záruk v souvislosti s kon-
trolou subjektů, jimž byly záruky poskytnuty, jest velmi rozsáhlá a že nejvyšší účetní kontrolní úřad ne-
disponuje dosud takovým počtem sil, jak by toho daný úkol a prohloubení této kontroly vyžadovaly.

STATNÍ BYTOVÝ FOND.

Tento fond byl zřízen zákonem ze dne 20. února 1919, čís. 98 Sb. z. a n., a je určen na podporu staveb
s malými byty pro nezámožné. Fond převzal podle § 2 cit. zákona práva a povinnosti Státního bytového
fondu pro péči o malé byty, zřízeného zákonem ze dne 22. prosince 1910, čís. 242 ř. z., pokud se týkají ne-
movitostí ve státu československém. Dále byly mu přikázány se vším příslušenstvím pohledávky býva-
lého fondu pro péči bytovou o státní zaměstnance, zřízeného z prostředků věnovaných zákonem ze dne 28.
prosince 1907, Čís. 285 ř. z., pokud jsou zajištěny na nemovitostech ležících v území státu českosloven-
ského.

Podle § 4 zák. čís. 242/1910 ř. z. jest státní bytový fond určen poskytovati úvěrovou výpomoc samo-
správným sborům, veřejným korporacím a ústavům a obecně prospěšným sdružením stavebním a to

A. v prvé řadě tím, že se fond zaručí za zápůjčky a za jich úrokování (nepřímá pomoc úvěrová);

B. tím, že poskytne uvedeným právnických osobám bezprostředně půjčky (přímé půjčky fondu).
Fond je spravován podle účelu pod A. a B. uvedených ve dvou zvláštních odděleních; jmění každého

z těchto dvou oddělení nutno zvláště vykazovati. Každému oddělení připadnou výtěžky jeho vlastních ka-
pitálů (§ 9 zák. čís. 242/1910 ř. z. ).

Oddělení A. fondu pro záruky mělo koncem roku 1934 ryzí jmění...

45, 506. 502 Kč 20 h,

které se zvýšilo během roku 1935 hlavně splátkami anuit zaplacených fondem
zálohou a úrokovým výnosem cenných papírů fondu o .........

1, 937. 132 Kč 40 h

na stav koncem roku 1935 ..................

47, 443. 634 Kč 60 h.

Stav hypotekárních zápůjček zaručených fondem činil koncem roku 1935

113, 419. 808 Kč 58 h.

Oddělení B. fondu pro přímé zápůjčky mělo koncem roku 1934 ryzí jmění

16, 242. 933 Kč 55 h

a zvětšilo se v roce 1935 hlavně o splátky ze zápůjček a úroky a výnosem
cenných papírů fondu o ...................

654. 485 Kč 60 h

na ryzí jmění koncem roku 1935 ................

16, 897. 419 Kč 15 h.

DÁVKA Z MAJETKU A DÁVKA Z PŘÍRŮSTKU NA MAJETKU.

Celková náležitost dávky z majetku a dávky z přírůstku na majetku
včetně úroků z prodlení, exekučních poplatků, pokut a příspěvků bývalého
státního pozemkového úřadu podle zákonů čís. 323/1921 a 77/1922 Sb. z. a n.,
(t. j. předpis po odečtení odpisů a slev z různých titulů a dobropisů a nahra-
zovacích úroků podle § 55, odst. 3 a 6, zákona o dávce a podle novely
čís. 6/1924 Sb. z. a n. ), činila ke dni 31. prosince 1935........ 7. 380, 561. 079 Kč 65 h.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP