Kapitola 24. Ministerstvo financí.

(Povereníctvo financií)

a ze skupiny II.§ 1. Tabáková režie,
§ 2. Státní mincovna v Kremnici,
§ 3. Státní loterie.

Zpravodaj Stopka ve své zprávě o výdajové části návrhu rozpočtu kap. 24 pojednal zvláště o připravované reorganisaci finanční správy, doporučil brzkou motorisaci příslušných finančních orgánů a vyzdvihl důležitost služby finanční .stráže zvláště na hranicích. Ve zprávě o příjmové části návrhu rozpočtu probral jednotlivé položky a odůvodnil u každé z nich preliminovaný výnos porovnáním s dosaženými výsledky. Dále zabýval se podrobně státními monopoly, jichž vývoj podrobně vylíčil a konečně rozebral rozpočty státních podniků Tabákové režie, Státní mincovny v Kremnici a Státní loterie. V závěru ohodnotil službu zaměstnanců finanční správy a doporučil schváliti rozpočet kap. 24 a podniků Tabáková režie, Státní mincovna v Kremnici a Státní loterie podle vládního návrhu.

Zpravodaj o pověřenectvu financí Levkanič probral podrobně návrh této kapitoly, pokud jde o Slovensko a doporučil ji schváliti podle návrhu.

V podrobné rozpravě poslanci: Tichota, Žiak, Sajal, Fusek a ing. dr. Ješ zmínili se o personální politice ministerstva financí, o slovenské účasti na státních příjmech, o výdajích na jednotlivé složky státního hospodářství se zřetelem k poválečným poměrům, o reorganisaci finanční správy a o podkladničním hospodaření na Slovensku. Dále pak o zdaňování živnostenských podniků, o zamýšlené úpravě berního systému, o intervenční politice zobrazující se v daních a dávkách, o daňové reformě, o návrhu zákona o motorových vozidlech, o přemisťování berních úřadů a berních správ a o uvolňování vázaných vkladů malým živnostníkům. Mimo to podrobeny též kritice preliminované daňové výnosy.

Po doslovu ministra financí, který odpověděl na jednotlivé připomínky poslanců a pověřence financí byl doporučen návrh rozpočtu kapitoly 24 ke schválení.

Kapitola 25. Všeobecná pokladní správa

a skupina III. Správa státního dluhu.

Zpravodaj Šulík ve své zprávě zdůraznil rozdíl kap. 25 mezi výdaji rozpočtu na rok 1948 a rozpočtu na rok 1947, a upozornil na hlavní skupiny výdajů, u nichž dochází v roce 1947 ke změnám. Poukázal na to, že ze státního rozpočtu odpadají výdaje na zápůjčky státním podnikům, které se mají podle zmocnění daného finančním zákonem hraditi úvěrovými operacemi, a dále, že příspěvky státním podnikům na ztráty povahy provozovací budou hrazeny v provozních výdajích podniků, což ovšem má vliv na odvod podniků státní pokladně. Řečník nadhodil též otázku preliminování znárodněného průmyslu ve státním rozpočtu a u Tabákové režie poukázal na snížení výnosu hlavně na Slovensku a na snížení cen některých cigaret.

Pokud jde o řízené hospodářství, upozornil na výdaje plynoucí z něho a zařazené ve Všeobecné pokladní správě, t. j. na vyrovnávání výkupních cen zemědělských výrobků a vyrovnávání cen z jich dovozu, dále na zlevňování potravin z prostředků t. zv. intervenčního fondu zřízeného zákonem č. 51/1947 Sb., a konečně na mimořádné příplatky poskytované zemědělcům přechodně k zmírnění škod způsobených suchem, pro kteréžto účely je připravováno zřízení zvláštního fondu v návrhu zákona. V souvislosti s cenovými příplatky upozornil na nutnost kontrol u distribuce, aby přebytek důchodů nepůsobil nepříznivě při omezeném množství spotřebních statků. V rozpočtu Všeobecné pokladní správy přichází v důsledku této kontroly k výrazu zvýšení příjmové položky z výnosu pokut v oboru zásobovacím a cenovém.

Řečník zmínil se také obšírněji o organisaci, účelu a dosavadních výsledcích Likvidačního fondu měnového, který má býti teprve dobudován. Upozornil na zařazení výdaje na záruky znárodněným podnikům, které se v státním rozpočtu preliminují po prvé. Zmíniv se pak o výdajích na samosprávu, zdůraznil nutnost úspor také v tomto odvětví.

Pojednávaje o státním dluhu, uvedl řečník jeho výši, upozornil na jeho vzrůst v posledním roce a pravděpodobný vývoj v příštím rozpočtovém roce. Zmínil se o podílu Slovenska na státních úvěrech. Referoval dále o organisaci státní pokladní služby v zemích českých a na Slovensku a zdůraznil potřebu jejího sjednocení.

Svůj referát zakončil zdůrazněním, že finanční stránka státního hospodaření jest při dobrém základu hospodářském v našem státě toliko otázkou organisační, že lze a je nutno nalézti cestu k jejímu vyřešení.

V debatě poslanci Fusek, ing. dr. Ješ a dr. Josko zabývali se podrobně příjmovou stránkou všeobecného vyrovnávacího fondu, odhadu schodku všeobecného vyrovnávacího fondu a potřebou reorganisace pokladní služby ve státě.

Na všechny dotazy odpověděl podrobně ministr financí, který v závěru doporučil návrh rozpočtu kap. 25 ke schválení.

Kapitola 26. Státní úřad statistický.

Zpravodaj dr. Bělehrádek zdůraznil, že snížení rozpočtu Státního úřadu statistického je dokladem úspornosti a hospodárnosti naší státní statistické služby přes to, že při provádění dvouletého hospodářského plánu a zejména objektivní kontrole jeho plnění, je rozsah jeho úkolů a jeho pracovní zatížení značně větší, než tomu bylo v letech předchozích. Řádně fungující statistická služba je nezbytným předpokladem spolehlivé orientace v otázkách hospodářských, sociálních i kulturních. Státní úřad statistický potřebuje ochotné a uvědomělé spolupráce všeho občanstva, od něhož vyžaduje plnění statistické zpravodajské povinnosti. S výsledky statistického šetření dlužno též seznamovati veřejnost v plném rozsahu.

Výkon statistické služby v naší republice je dnes ztěžován zejména tím, že není organisována jednotně v celém státě. Dnešní právní základ statistiky však nevyhovuje, ježto se dosud opírá o zastaralý již zákon č. 49/1919 Sb. Je zapotřebí vypracovati novou zákonnou úpravu statistické služby, aby plně vyhovovala změněným. poměrům.

Přes některé obtíže pracuje se ve Státním úřadě statistickém intensivně a úspěšně. Svým moderním strojovým vybavením se Státní úřad statistický plně vyrovná obdobným orgánům i v nejvyspělejších cizích státech.

V rozpravě posl. ing. dr. Ješ a Žáčková-Batková poukázali na práce Státního úřadu statistického, na snahu směřující k zjednodušení a zdokonalení statistické služby a dotkli se i otázky Státní statistické rady. Uvedeny nejdůležitější práce, jimiž se Státní úřad statistický obíral v uplynulém období a které má v pracovním programu na rok 1948. Vyzdvižen pak význam a důležitost práce Státního úřadu statistického.

Rozpočet kap. 26 doporučen v navržené výši ke schválení.

Kapitola 27. Nejvyšší účetní kontrolní úřad.

(Najvyšší kontrolný dvor.)

Zpravodajové Horn a Zavacký ve své zprávě zdůraznili úkoly nejvyššího účetního kontrolního úřadu a najvyššieho kontrolného dvora v lidově-demokratické republice.

Podrobněji pojednali o podstatných druzích činnosti obou institucí v roce 1947, která jmenovitě v dohlídkách a přehlídkách vykazuje vzestup oproti roku 1946.

Poukazuje na nutnost jednotné a společné kontroly, odvolal se zpravodaj Horn na politické dohody Národní fronty Čechů a Slováků z 28. června 1946, kterou jest nutno až do vydání nového zákona o nejvyšší státní kontrole důsledně dodržovati.

V rozpravě promluvili posl. ing. dr. Ješ a Žiak o stanovisku k sestavování státního závěrečného účtu, existence dvou kontrolních institucí a jejich výkonu služby.

Po provedené debatě ujal se slova předseda nejvyššího účetního kontrolního úřadu dr. Friedman a předseda najvyššieho kontrolného dvora dr. Thurza a v závěru doporučili návrh rozpočtu kap. 27 ke schválení.

Závěrečné jednání a usnesení.

Po podrobném projednání vládního návrhu finančního zákona republiky Československé, kterým se stanoví státní rozpočet na rok 1948, a po doslovu generálního zpravodaje byl finanční zákon včetně státního rozpočtu schválen s těmito změnami:

1. § 8 doplněn a zní:

"(1) Prostředky určené na podpory (subvence) a na podobné úkoly, k nimž není stát právně zavázán, smějí býti přislibovány a vypláceny jen po předchozím souhlasu ministra financí, pro Slovensko po předchozím souhlasu ministra financí na návrh pověřence financí. Přísliby a výplaty mohou býti zásadně činěny až v druhém pololetí; výjimky může povoliti ministr financí. O povolených výjimkách zpraví ministr financí parlamentní kontrolní a úspornou komisi ve lhůtách komisí stanovených.

(2) Ustanovení předchozího odstavce platí též pro hospodaření fondů, jichž rozpočty jsou připojeny k dílčím rozpočtům jednotlivých kapitol, jakož i účelového jmění podle vládního nařízení ze dne 27. srpna 1943, č. 250 Sb., o podpoře při včleňování do práce."

2. V § 12 vkládá se na konec věty za slovo "shromáždění" doplněk:", o nějž vláda požádá nejpozději do 31. prosince 1949."

3. Odstavec 3, § 13 doplněn touto větou: "U každého takového návrhu jest uvésti vyjádření ministerstva financí, pokud jde o nařízení Slovenské národní rady též vyjádření pověřenectva financí o vypočtené výši nákladu případně o navrženém zdroji příjmů, jakož i připojiti výkaz změn ve státních výdajích a příjmech, které byly způsobeny zákony, nařízeními a jinými opatřeními vydanými po schválení státního rozpočtu."

4. Do § 22 odst. 1 vložen doplněk označený písm. h) tohoto znění:

"h) aby opatřil úhradu potřebnou v roce 1948 jednak na příspěvek státu pro národní pojištění a na vyplácení přídavků na děti potřebných početných rodin, které nemají nároku na rodinné přídavky podle platných zákonných ustanovení, jednak na státní příspěvek k sociálnímu pojištění podle platného zákonného stavu a pro přídavky k důchodům podle zákona ze dne 13. prosince 1945, č. 156 Sb., o přídavcích k důchodům z veřejnoprávního sociálního pojištění."

5. V § 23, odst. 1 druhém řádku před slovo "úvěry" se vkládá doplněk: "průmyslové a exportní" a za první větu téhož odstavce další věta "Státní záruky za jinaké úvěry může ministr financí převzíti pouze za souhlasu vlády."

6. V § 24, odst. 1 se ve třetím řádku za § 8 škrtá citace "odst. 1 a 2".

7. § 26 doplněn a rozčleněn na 2 odstavce. V odstavci 1 (celé původní znění § 26) v písm. a) ve třetí řádce vložena za slovo výdaje slova "ve všech kapitolách"; nový druhý odstavec zní:

"(2) Tuto novou úpravu státního rozpočtu i s podrobnostmi předloží vláda nejpozději do konce února 1948 parlamentní kontrolní a úsporné komisi."

8. Za § 26 vložen nový paragraf označený č. 27 tohoto znění:

"§ 27.

Ministr financí předloží parlamentní kontrolní a úsporné komisi nejpozději do 30. června 1948 přehled očekávaných příjmů a výdajů jak všeobecného vyrovnávacího fondu, tak i nově zřizovaného fondu pro příplatky k výkupním a nákupním cenám rostlinných a živočišných výrobků."

V důsledku toho původní §§ 27 a 28 přečíslovány na §§ 28 a 29.

Současně se usnesl rozpočtový výbor doporučiti ústavodárnému Národnímu shromážděn přijetí resolucí, otištěných při této zprávě.

Resoluce.

Vládě se ukládá, aby v rámci činnosti níže uvedených resortů provedla tato opatření:

1. Kapitola 4. Ministerstvo zahraničních věcí:

Úvěry na zahraničně-politickou propagaci (tit. 4) snížené v návrhu rozpočtu o 22 %, buďtež v případě potřeby patřičně zvýšeny.

2. Kapitola 6. Ministerstvo vnitra:

a) V zájmu hospodárné organisace a výkonu zpravodajské služby, budiž s největším urychlením učiněno usnesení vlády podle § 34 zákona čís. 149/1947 Sb., neboť dosavadní organisace zpravodajské služby pozbývá platnosti 31. prosince 1947.

b) Budiž připraven návrh zákona, který by spravedlivě a účelně vyřešil otázku škod vzniklých v důsledku okupace změnou přepočítacích kursů marky a pgö.

c) Budiž znovu přezkoumán poměr účasti svazků územní samosprávy v zemích českých a na Slovensku na výdajích preliminovaných v kapitole 25 všeobecná pokladní správa tit. 16 "Mimořádná pomoc svazkům územní samosprávy" ve výši 2.900,000.000 Kčs. Poměr rozdělení této dotace budiž pak stanoven ministrem vnitra v dohodě s ministrem financí, po slyšení povereníků vnitra a financí a to podle skutečné a odůvodněné potřeby územních samosprávních svazků v zemích českých a na Slovensku ve smyslu ustanovení § 9, odst. 3 zák. čís. 249/1946 Sb.

3. Kapitola 10. Ministerstvo školství a národní osvěty:

a) Budiž uloženo ministerstvu techniky, případně pověřenectvu techniky vykonat urychleně všechny administrativní a technické přípravy na práce k započetí staveb jedenácti učňovských škol na Slovensku podle předložených ideových plánů pověřenectva školství a osvěty tak, aby stavby byly co nejdříve dokončeny a odevzdány svému účelu.

b) Buďtež učiněna všechna opatření na urychlené zadání a započetí staveb vysoké školy technické v Bratislavě a v Košicích tak, aby tyto mohly co nejdříve uvolnit budovy učňovských škol pro jejich původní účely.

c) Budiž uloženo ministerstvu techniky, případně pověřenectvu techniky, aby státní stavební úřady na Slovensku pověřily správy státních škol k zadání takových opravných prací školských budov a učitelských naturálních bytů, jejichž celkový náklad nepřevyšuje částku 20.000 Kčs.

d) Z úspor rozpočtu ministerstva školství a osvěty nechť jsou hrazeny náklady na laboratorní a technická cvičení studujících vysokých škol technického směru.

e) Národní pozemkový fond nechť uvolní potřebné částky k úhradě obnovy a udržování zámku v Dobříši, který obdržel Syndikát českých spisovatelů od vlády pro rekreaci svých členů.

f) Nechť splní svůj slib, který dala Radě židovských náboženských obcí v zemích českých, že poskytne příspěvek 3 a 1/2 mil. Kčs in natura na stavbu odborné školy Masarykovy v Palestině, v osadě, jež nese jméno prvního presidenta republiky.

g) Vydání na školní film budiž hrazeno podle zásady obecné daňové úhrady. Z toho důvodu nechť jest od příspěvkového způsobu úhrady, který musí platit žactvo, při sestavování rozpočtu na rok 1949 upuštěno, tak aby v příštích letech příspěvek žáků na školní film nebyl již vybírán.

h) Výdaje tit. 13 kapitoly 10, t. j. ochrana památek nebuďtež důsledky § 26 fin. zák. v rozpočtových číslech snižovány.

i) Úspor v kapitole 10 budiž částečně použito ve prospěch zvýšených potřeb církve československé, zejména v pohraničí. Z úspor ministerstva techniky budiž pamatováno na potřeby této církve, pokud půjde o opravy a plánované stavby jejich budov.

4. Kapitola 11. Ministerstvo informací:

a) Ministerstvům, která mají ve svých rozpočtech preliminované krytí na státní oslavy výročí významných historických událostí budiž uloženo, aby zajistila 25% preliminovaných částek pro tyto oslavy na Slovensku. Tyto oslavy na Slovensku nechť jsou organisovány za spolupráce příslušných resortů (informace, školství, technika).

b) V rámci rozpočtu ministerstva průmyslu a vnitřního obchodu, případně pověřenectva průmyslu a obchodu budiž zajištěn potřebný příspěvek na stavbu výstaviště celostátní řemeslnické výstavy v Košicích a to jednak příspěvek na úrok a úmor z půjčky na tuto stavbu, jednak příspěvek na správní výdaje této výstavy.

5. Kapitola 12. Ministerstvo zemědělství:

Budiž postaráno o zajištění výstavby zemědělských usedlostí pro osidlence-rolníky na jižním Slovensku.

6. Kapitola 14. Ministerstvo průmyslu:

Budiž věnována mimořádná pozornost průmyslové rekonstrukci válkou postiženého Slezska, zejména Opavska a Hlučínska.

7. Kapitola 16. Ministerstvo zahraničního obchodu:

V zájmu organisace a podpory cizineckého ruchu budiž působeno k tomu, aby Národní banka uvolňovala část devis získaných cizineckým ruchem pro úkoly propagace této důležité části zahraničně-obchodní politiky. Zejména v roce 1948, v roce sokolského sletu a celostátních historických oslav budiž ministerstvo zahraničního obchodu uvolňováním devis podporováno v organisaci zahraničních, nevýdělečných, propagačních kanceláří cizineckého ruchu.

8. Kapitola 18. Ministerstvo techniky:

a) Ministerstvu techniky (případně jiným příslušným resortům) budiž uloženo, aby nedisponovalo s preliminovanou částkou 31 mil. Kčs (tit. 1. § 3 položka 193/1) na nákup synchrocyklotronu, dokud vláda po slyšení vědeckých expertů nerozhodne o tom, jakým způsobem má býti této subvence použito k nejúčelnějšímu vědeckému výzkumu.

b) Budiž věnována zvýšená pozornost krajům, které byly ve dvouletém plánu označeny jako kraje hospodářsky zanedbané (na př.: jihozápadní Morava, jižní Čechy a opavské Slezsko - zvláště Osoblažsko, východní Slovensko a Orava).

c) Budiž co nejdříve vymezena kompetence ministerstva techniky.

9. Kapitola 26. Státní úřad statistický:

Budiž co nejdříve předložena osnova zákona nově upravující jednotnou statistickou službu v Československé republice, aby do té doby účelně novelisovala vládní nařízení čís. 634/1919 tak, aby mohla být obnovena činnost státní rady statistické a vládní nařízení čís. 186/1940 z doby okupace tak, aby provádění statistické služby vyhovovalo dnešním potřebám a bylo co nejvíce zhospodárněno.

10. Finanční zákon:

a) Při snižování rozpočtu podle § 26 fin. zákona budiž pečlivě zkoumána struktura příslušných položek výdajových v každé kapitole a státním podniku tak, aby úspory byly získány tam, kde nebudou ohroženy důležité úkoly státní správy a státních podniků. Za důležité úkoly považují se na př. Sociální a zdravotní péče o mládež, opatřování důležitých léčiv, potírání tuberkulosy atp.

b) Budiž co nejrychleji předložen návrh zákona o kompetenci ministerstev, ve kterém by počet ústředních úřadů byl účelně zmenšen a buďtež provedena co nejdříve všechna potřebná opatření pro zhospodárnění a zjednodušení veřejné správy a budiž do konce března 1948 zpravena sněmovna o tom, co v těchto směrech bylo vykonáno.

c) Rozpočtový výbor béře na vědomí prohlášení ministra vnitra ze dne 26. listopadu 1947 v rozpočtovém výboru o hospodaření s prostředky v kapitole 6, tit. 5 státního rozpočtu na rok 1948, týkající se preliminovaného úvěru na SNB, že se dohodl s pověřencem vnitra tak, že tento preliminovaný úvěr bude ponechán jak byl navržen a že ujistil pověřence vnitra, že nebude už žádných těžkostí, aby pověřenectvo vnitra mohlo v rámci této položky hospodařit plně podle potřeb Slovenska.

Přehled schůzí výboru.

Schůze
čísloden, měsíc a rok
zahájen
skončena
trvala
hodin minuthodinminut hodinminut
118. listopadu 19479 4013
-
320
218." "15 1018
-
250
319." "9 151330 415
420." "9 151245 330
520." "15 1519
-
345
621." "9 101015 105
721." "10 1513
-
245
821." "15
-
16 30130
926." "9 1514
-
445
1026." "14
-
20
-
6
-
1126." "20
-
do 27./11. 4712 151615
1227." "12 452345 11
-
1328." "9 3018- 830
142. prosince " 91522 30 1315
152." "2 30do 3./12. 472 304
-
163." "8 1021
-
1250
173." "21
-
21 30
-
30
184." "8 1523
-
1445
195." "8 2019
-
1040
205." "19
-
19 30
-
30
Bylo tudíž 20 schůzí, které trvaly
126
-


Přehled jednání rozpočtového výboru o státním rozpočtu 1948.

Kapitola
Řečníků
Podáno
čís.
název
pozměň. návrhů
resolucí
1President republiky a kancelář presidenta republiky
společná resoluce
2Národní shromáždění 4
2aSlovenská národná rada
3Předsednictvo vlády 1
3aPredsedníctvo Sboru povereníkov
4Ministerstvo zahraničních věcí 7
5Ministerstvo národní obrany 4
6Ministerstvo vnitra 7
7Ministerstvo spravedlnosti s Nejvyšším soudem 5
Povereníctvo spravodlivosti s Najvyšším súdom
8Ministerstvo pro sjednocení zákonů
9Nejvyšší správní soud
Najvyšší správny súd
10Ministerstvo školství a osvěty 10
Povereníctvo školstva a osvety
11Ministerstvo informací 11
Povereníctvo informácií
12Ministerstvo zemědělství 13
Povereníctvo podohospodárstva a pozemkovej reformy
13Ministerstvo výživy 14
Povereníctvo výživy a zásobovania
14Ministerstvo průmyslu 8
Povereníctvo priemyslu a obchodu
15Ministerstvo vnitřního obchodu spol. s kap. 13
16Ministerstvo zahraničního obchodu 5
17Nejvyšší úřad cenový spol. s kap. 13
18Ministerstvo techniky 20
Povereníctvo techniky
19Ministerstvo dopravy
Povereníctvo dopravy
20Ministerstvo pošt
Povereníctvo pošt
21Ministerstvo sociální péče 20
Povereníctvo sociálnej starostlivosti
22Ministerstvo zdravotnictví
Povereníctvo zdravotníctva
23Odpočivné a zaopatřovací platy
24Ministerstvo financí 6
Povereníctvo financií
25Všeobecná pokladní správa
26Státní úřad statistický
27Nejvyšší účetní kontrolní úřad
Najvyšší kontrolní dvor
Celkem135


Finanční zákon

republiky Československé

ze dne...................................1947,

kterým se stanoví státní rozpočet

na rok 1948.

Ústavodárné Národní shromáždění republiky Československé usneslo se na tomto zákoně:

§ 1.

Státní výdaje na rok 1948 se stanoví podle připojeného rozpočtu vlastní státní správy částkou 68.981,910.000 Kčs. Z toho činí správní výdaje (vlastní správní a ostatní správní) 55.459,801.000 Kčs a investiční výdaje 13.522,109.000 Kčs. Na úhradu jsou rozpočteny státní příjmy částkou 55.154,575.000 Kčs.

Část první.

Ustanovení pro vlastní státní správu.

A. Vlastní správní výdaje a ostatní správní výdaje.

§ 2.

(1) Prostředků určených na správní výdaje smí býti použito, pokud tento zákon nestanoví jinak, pro každý měsíc nejvýše jednou dvanáctinou celoročně rozpočtené částky. Výjimečně může býti v odůvodněných případech dvanáctina překročena se souhlasem ministra financí, který se uděluje, pokud jde o Slovensko, na návrh pověřence financí.

(2) Ustanovení odstavce 1 se nevztahuje na výdaje splatné v delších než měsíčních lhůtách.

§ 3.

Příspěvek státní správy na podporu soustavné elektrisace obcí na Slovensku podle § 1 zákona ze dne 27. ledna 1942, č. 12 Sl. z., o podpoře soustavné elektrisace, se stanoví částkou nejvýše 35,000.000 Kčs.

§ 4.

Příspěvek na úrokování a umořování dluhopisů vydaných nebo převzatých Pomocným fondem peněžních ústavů na Slovensku podle § 13 zákona ze dne 22. července 1941, č. 172 Sl. z., o zřízení pomocného fondu peněžních ústavů, a podle § 4 zákona ze dne 22. července 1941, č. 173 Sl. z., o úpravě poměrů souvisících s koncentrací peněžních ústavů a o podpoře peněžnictví, ve znění zákona ze dne 8. října 1942, č. 204 Sl. z., se stanoví na rok 1948 částkou 8,112.000 Kčs.

B. Investiční výdaje.

§ 5.

(1) Prostředků určených na stavební výdaje investiční smí býti použito v jednotlivém případě do výše 100.000 Kčs, prostředků určených na ostatní výdaje investiční do výše 50.000 Kčs. K vyšším výdajům v jednotlivém případě pro týž účel v rozpočtovém roce jest si vyžádati ještě před zadáním prací nebo dodávek souhlas ministra financí, který se uděluje, pokud jde o Slovensko, na návrh pověřence financí.

(2) Souhlasu podle odstavce 1 není však třeba znovu si vyžádati, jde-li o pokračování v pracích nebo dodávkách již dříve povolených, pokud je zákon ze dne 25. října 1946, č. 192 Sb., o dvouletém hospodářském plánu připouští.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP