Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
paní poslankyni a prosím pana poslance Ortmana,
připraví se pan poslanec Lobkowicz, potom poslanec
Budinský.
Poslanec Jaroslav Ortman: Vážený pane
místopředsedo, vážené dámy
a pánové, chtěl bych se krátce vyslovit
- a nebudu mluvit dlouho - k této novele, a to konkrétně
k jednomu ustanovení, a to jest § 27 b), který
je zařazen do společné zprávy..
Ustanovení § 27 b) navržené ve společné
zprávě zmocňuje vládu, aby svým
nařízením mohla prodloužit lhůty
stanovené v § 18, odst. 1 a 2, dále pak v §
18 a) ten je zařazen nově - a v § 19, odst.
1 zákona o nabývání státního
občanství, a to nejdéle do 30. 6. 1994.
Upozorňuji, že se tak ponechává na rozhodnutí
vlády, aby prodloužila či neprodloužila
zákonem stanovenou lhůtu, a to v tak závažné
otázce, jako je nabytí občanství.
Takové řešení neposkytuje právní
jistotu občana. Jsem proto přesvědčen,
že lhůty k nabytí občanství by
měly být stanoveny expresis verbis přímo
v zákoně.
Přistupujeme-li k novele zákona tak důležitého,
jako bezesporu je tento, učiňme vše pro to,
aby to byla novela neoslabující právní
jistotu občana, a proto předkládám
tento pozměňovací návrh:
1. K bodu 4 společné zprávy je navrženo
nové ustanovení § 18 a) - nahradit v pátém
řádku slova "do 31. prosince 1993" slovy
"do 30. června 1994".
2. Zařadit nový bod 5 ve společné
zprávě a ostatní přečíslovat,
a to: V § 18 odst. 1 a v § 18 odst. 2 nahradit slova:
"nejpozději do 31. prosince 1993" slovy "nejpozději
do 30. června 1994".
V § 19 odst. 1 nahradit původní slova "do
31. prosince .1993" slovy "do 30. června .1994".
3. Vypustit z textu navržené ustanovení §
27 b).
Myslím, že jde o systémový návrh,
proto doporučuji hlasovat o něm jako o celku. Jeho
smyslem skutečně je, aby občan přesně
znal lhůtu, která je k otázkám nabytí
státního občanství přímo
stanovena zákonem, abychom později nemuseli v měsíci
květnu či měsíci dubnu se obracet
na vládu, aby svým nařízením
tyto otázky upravila znovu. Znovu podtrhuji, že základní
smysl tohoto návrhu, který písemně
předám předkladateli i zpravodaji, je právní
jistota občana.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Ortmanovi, prosím pana poslance Lobkowicze.
Poslanec Michal Lobkowicz: Vážený pane
místopředsedo, dámy a pánové,
rád bych řekl, že velice vítám
tuto novelu zákona č. 40/93 Sb. o nabývání
a pozbývání státního občanství,
protože se domnívám, že řeší
řadu problémů, které vyvstaly v této
souvislosti. Jedním z nich je problém repatriace
krajanů.
Repatriace krajanů probíhá v podstatě
dvojím způsobem: buď jako hromadná repatriace,
tak jako k tomu došlo například v případě
volyňských Čechů, což se domnívám,
že je odůvodnitelné a ospravedlnitelné,
zejména v případě živelných
katastrof a podobných pohrom, které dopadnou na
nějakou skupinu obyvatelstva, a nebo individuálním
způsobem, kdy se do původní vlasti vracejí
krajané jednotlivě. Osobně se domnívám,
že i když ten první případ je možný
a v některých případech nutný,
že v zásadě je vhodnější
způsob druhý, kdy na základě individuálního
rozhodnutí, na základě vlastní iniciativy
se lidé vracejí do své původní
vlasti nebo do vlasti svých předků a domnívám
se, že Česká republika by měla podporovat
- pokud vůbec podporovat - spíše otevírat
dveře tomuto druhému způsobu, tzn. repatriace
individuální, že se lidé vracejí
jednotlivě.
Proto, protože vím, že navržené písm.
g) řeší ten problém první, tzn.
repatriace hromadné, a to zejména problém
repatriace volyňských Čechů, tak bych
rád dal pozměňovací nebo doplňovací
návrh, nebo doplnil návrh o další písm.
h), které by řešilo druhý případ,
tzn. případ repatriace individuální.
Domnívám se ještě - a to bych rád
dodal - že tím, že stát pootvírá
dvířka repatriaci individuální, tzn.
umožňuje lidem, aby se vraceli jednotlivě,
tak v podstatě zmenšuje možnost, že v budoucnu
dojde k repatriaci hromadné na základě nějakého
tlaku ze strany krajanů nebo občanů a podobně.
Čili můj pozměňovací návrh
zní takto:
V § 11 odst. 1 se vkládá písm. h), které
zní: "... byl příslušníkem
české národnostní menšiny, žijící
na území cizího státu, který
zažádal o trvalý pobyt na území
České republiky".
Domnívám se, že všechny termíny
použité v pozměňovacím návrhu
jsou termíny, které se běžně
objevují v našem právním řádu,
takže myslím, že by neměl být v
tom problém. Problém může nastat ve
stanovení podmínek, nebo ve stanovení kritérií,
komu může být přiznáno, že
je příslušníkem české
národnostní menšiny a z toho důvodu
navrhuji, jako doplnění v § 7, vložit
nový odstavec 4, který zní:
"Ministerstvo zahraničních věcí
České republiky stanoví obecně závazným
právním předpisem kritéria pro stanovení
příslušnosti fyzických osob k české
národnostní menšině, žijící
na území cizího státu podle §
11, odst. 1, písm. h). A v § 7 vložit nový
odstavec 5, který zní:
"Ministerstvo vnitra České republiky je příslušné
k posouzení toho, zda individuální žadatel
splňuje kritéria, stanovená obecně
závazným právním předpisem,
vydaným na základě ustanovení §
7, odst. 4. "
Domnívám se, že s těmito doplněními
prováděcích vyhlášek se zabrání
možnosti nějakého hromadného přílivu
osob a nakonec rozhodnutí stejně zůstane
v rukou Ministerstva vnitra, které bude mít poslední
slovo v rozhodnutí, komu případné
prominutí pětileté lhůty odpustí
a komu ne. Nemyslím si, že by takováto změna
způsobila nějaký markantní příliv
občanů do České republiky. Podle mého
názoru je to pootevření dvířek
pro naše krajany, ke kterým by bylo vhodné,
kdyby Česká republika vyslala minimální
pozitivní signál. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Lobkowiczovi, prosím pana poslance Budinského,
připraví se pan poslanec Gjurič.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane místopředsedo, vážená Poslanecká
sněmovno, dnes jsme se ve dvou bodech zabývali ekonomickými
otázkami a já bych se chtěl na tento zákon
podívat trochu z ekonomického hlediska.
Počty práceschopného a produktivního
obyvatelstva České republiky klesají a v
budoucích letech klesat budou a my se dostaneme v naší
demografické křivce do
jakéhosi úžlabí, a proto bychom měli
zvážit všechna opatření a všechny
zákony, kterými chceme zvýšit počty
těch, kteří budou v budoucích obdobích
závislí na státní podpoře a
na sociálních výdajích placených
z rozpočtu. Hospodářský výbor
zákon neprojednával a já bych poprosil předkladatele,
kdyby ve svém závěrečném slově
sdělil zhruba jeho odhad, kolika občanů a
zhruba jakých výdajů ze státního
rozpočtu by se navrhovaná novela měla týkat.
Ze svých praktických poznatků vím,
že v minulosti, v časech federace, lidé často
z konjunkturálních důvodů měnili
svá trvalá bydliště jenom proto, aby
čerpali určité výhody, které
jim dřívější, dnes absolutně
nevyhovující zákoník práce
umožňoval čerpat, tzn. různé
odlučné, zvýšené cestovné
apod. Docházelo často k razantním změnám
míst trvalého bydliště.
Přestože jsem měl původně v úmyslu
navrhnout celé vypuštění § 18 a),
ale s uvážením toho, že v poslední
době některé moje návrhy vykazují
sníženou přijatelnost pro Poslaneckou sněmovnu,
navrhuji pouze v § 18 a), na konci řádky u
tohoto písmena, místo číslovky 2 dát
číslovku 10. Děkuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Budinskému a prosím pana poslance
Gjuriče. Jeho přihláška je poslední
písemná, kterou jsem obdržel do rozpravy.
Poslanec Andrej Gjurič: Vážený
pane předsedající, kolegové a kolegyně,
už předkladatel kolega Payne řekl, že
se jedná o velice zásadní a citlivý
zákon, kde každá formulace a každá
změna může mít - a já si myslím,
že vždycky má - velice podstatné konsekvence
vnitrostátní, ale i zahraničně politické
a někdy jdoucí dokonce až do mezinárodních
listin a deklarací lidských práv.
Zároveň ovšem pan poslanec Payne připustil
- a teď se to i ukázalo - že už se objevilo
několik dalších, ne nepodstatných, návrhů
problémových okruhů kolem tohoto problému,
i rozdílných názorů na některé
formulace, což je např. onen zmíněný
§ g).
Není s podivem, že tento zákon v této
citlivé době prověřila až praxe.
A tak byla potřeba novela. Každý stát
si hájí pochopitelně svoje občanství,
obrňuje si ho řadou podmínek. My ale, dámy
a pánové, přece jen žijeme v určité
přechodné době, a proto je potřeba
přinejmenším alespoň pro tři,
čtyři měsíce uvažovat i o nejrůznějších
dalších možnostech, zkrátka uvažovat
dynamicky.
Proto se domnívám, že velká většina
vznesených návrhů stojí za úvahu,
jenže všichni dobře víme, jaký
háček mají návrhy vznesené
přímo na plénu (tím spíš
je to u návrhu tohoto zákona), tzn., že nemohou
docenit řadu souvislostí, řadu důsledků
a řadu dopadů na vnitřní, mezinárodní
právo atd.
Řeknu veřejně, že jsem z tohoto důvodu
byl na klubu pro přeložení tohoto zákona
na příští schůzi. Pokud jsem
svůj názor pozměnil, tak proto, abych neblokoval
ty paragrafy, které sám v současné
dikci považuji za podstatné, tj. např. onen
paragraf týkající se občanů
nad 60 let, event. i onen paragraf, který prodlužuje
lhůtu, která je potřebná pro registraci.
Z těchto důvodů se domnívám,
že by bylo dobře znění, které
nám tady předkládá předkladatel,
přijmout. I když se s názorem pana poslance
Grulicha na možnost opce do určité míry
ztotožňuji, mám jen obavu z důsledků,
které si nedovedu momentálně představit.
I když jsem dostal podobné signály kolem adopce
a pěstounské péče, kolem dětí
v kojeneckých ústavech, které jsou vlastně
slovenské národnosti, tudíž cizinci,
zase si nedovedu teď zcela přesně představit
dopad např. na deklaraci práv dětí,
čl. 8, který zaručuje zachování
jejich integrity a občanství. Domnívám
se, že všechny tyto návrhy, ať už zde
padly nebo jsou zde nějakým způsobem implicitně
obsaženy, by mělo ošetřit to, co tady
přednesl pan kolega Pavela, tj., že jeho výbor
se chystá z několika důvodů pokud
jsem tomu dobře rozuměl - vypracovat další
novelu. Mně se moc nelíbí to, že po
jedné novele přijde druhá novela, ale došel
jsem k názoru, že to bude asi potřeba. Po tříletých
zkušenostech však nevěřím tomu,
že bychom to za normálních okolností
stihli do příštího pléna. Při
neupouštění od zásad a nezkracování
lhůt si nejsem jist, že bychom v říjnu
mohli mít další novelu. Proto bych navrhoval,
abychom si to pojistili určitou formou usnesení.
Jednalo by se o usnesení, které ukládá
garančnímu výboru, aby do příštího
pléna analyzoval, zpracoval a vtělil do další
novely relevantní podněty a návrhy. Toto
usnesení bych vám přečetl v případě,
že mně odhlasujete tuto možnost, to znamená
možnost návrh usnesení tady přednést.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Gjuričovi. Ještě se přihlásil
do rozpravy pan poslanec Matulka.
Poslanec Dalibor Matulka: Vážené dámy
a pánové, nerad vystupuji s replikou, ale ruku s
přihláškou do rozpravy mně zvedl pozměňující
návrh pana poslance Lobkowicze.
Jak jste si určitě povšimli, zákon,
ať má nebo nemá vady, zákon na pozbývání
českého občanství není postaven
na nějakém národnostním principu.
Konstrukce tohoto zákona je jiná. Pokud by se zákon
snažil nabývání a pozbývání
státního občanství postavit na národnostním
principu, dostal by se v mnohém do neřešitelných
potíží.
Domnívám se, že neřešitelný
je pozměňovací návrh pana poslance
Lobkowicze. On nepochybně sleduje asi dobrý úmysl,
nicméně ve formě, v jaké to navrhuje,
není možné o tom ani hlasovat, protože
tento zákon by se potom stal úplně neprůchodným.
Jestli jsem dobře pochopil obsah jeho pozměňujícího
návrhu, znamenalo by to, že ministerstvo zahraničí
by rozhodlo o tom, kdo je příslušníkem
české národnostní menšiny. Tento
člověk, který by podle rozhodnutí
ministerstva zahraničních věcí takovým
příslušníkem byl, měl by možnost
získat jednoduchým způsobem státní
občanství. .
Nic proti dobrému úmyslu, ale naskýtá
se mnoho otázek. Co potom s příslušníky
moravské národnostní menšiny, německé
národnostní menšiny a dalších,
které u nás žijí? Museli bychom tyto
otázky odpovědět. Nejsem si vůbec
jist, že to zákonem nebo podzákonným
předpisem vydaným výkonnou mocí lze
uspokojivě vyřešit. Otázka definice,
kdo je příslušníkem jakého národa
a kdo je příslušníkem jaké národnostní
menšiny, je teoreticky složitá otázka.
Domnívám se, že takto jednoduché řešení,
které pan poslanec Lobkowicz navrhuje, je naprosto nestravitelné
v této podobě. Domnívám se, že
by bylo ve prospěch věci, kdyby tento pozměňující
návrh - bez ohledu na účel, který
sleduje - byl ještě jednou zvážen a konzultován
třeba s legislativním odborem ministerstva zahraničních
věcí a předložen při nejbližší
příležitosti, ale domnívám se,
že v této podobě by to sněmovna odhlasovat
neměla a ani nemohla. Děkuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Matulkovi. Ptám se, kdo se ještě
hlásí do rozpravy. Hlásí se pan poslanec
Gjurič, uděluji mu slovo.
Poslanec Andrej Gjurič: Protože jsem chtěl
dostát proceduře, tzn. nečíst text
usnesení, dokud event. k tomu nedáte souhlas, způsobil
jsem - jak jsem slyšel ze signálů - určitý
zmatek. Přečtu tedy text jako návrh.
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky:
1. doporučuje vytvoření komise, která
by do příští schůze Poslanecké
sněmovny analyzovala další podněty a
možné dopady variantních řešení
nabývání státního občanství
a předložila další novelu zákona;
2. pověřuje předsedy výborů
zahraničního, petičního, pro lidská
práva, ústavně právního, branně
bezpečnostního a sociálně zdravotního,
aby delegovali vybrané poslance do této komise "
To je to, čím bych si rád pojistil, abychom
do příštího měsíce další
návrhy, které se nyní neodvažuji přijmout
neznaje jejich dopad, zanalyzovány skutečně
měli. Domnívám se, že by to měly
být i mnohé z těch, které zde dnes
byly předneseny. Uvědomuji si sám, že
novela po novele je trochu klopotné řešení.
Přistoupil jsem ale na to, že je zde řada paragrafů,
které by bylo dobře, aby byly uvedeny v život
už dnešním plénem.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji,
pane poslanče. O vašem procedurálním
návrhu na usnesení rozhodneme po projednání
tohoto bodu. Ptám se ještě, kdo se hlásí
do rozpravy. Hlásí se pan poslanec Vyvadil.
Poslanec Jiří Vyvadil: Vážený
pane předsedající, kolegyně, kolegové,
ještě v roce 1989 Sbírka zákonů
byla pravda tlustá, ale byla jediná. Když jsem
si nechával svázat zákony v minulém
roce, už je to šest knížek. Někdy
mám pocit, že přijímáme zákony
s pocitem "papír všechno snese" , ale papír
všechno nesnese. V tomto ohledu mám za to, že
celá problematika vyžaduje ještě dopilování
a děsí mne úvaha, která je celkem
nepochybná a logická, od pana kolegy Gjuriče,
že evidentně bude nová novela. Proboha - toto
šílenství už musíme jednoho dne
zastavit!
Podávám procedurální návrh.
Vím, že je zapotřebí změny provést.
S ohledem na to a třeba i s ohledem na to, aby věci
byly projednány ještě ve výborech, budiž
tento bod přerušen a na příští
schůzi dokončen ve smyslu toho, co výbory
projednají. Ale ve jménu právního
řádu prosím, snažte se tomuto návrhu
vyhovět. Děkuji.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Vyvadilovi. Je zde procedurální návrh,
o kterém nechám hlasovat bezprostředně.
Opět jsem vás všechny odhlásil a prosím,
abyste se všichni přihlásili.
Dámy a pánové, rozhodneme hlasováním,
které bude 167., o procedurálním návrhu
pana poslance Vyvadila na přerušení projednávání
tohoto bodu.
Kdo je pro toto řešení?
Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování je ukončeno. Návrh
byl přijat poměrem hlasů 93 pro, 11 proti
a 17 se zdrželo hlasování.
O slovo požádal jménem navrhovatelů
pan poslanec Payne.
Poslanec Jiří Payne: Vážení
kolegové, vážené kolegyně a zvláště
kolego Vyvadile, já se s vámi zcela ztotožňuji
a myslím, že jsem dostatečně znám
tím, že jsem nepřítelem zkracování
lhůt. Leč u tohoto zákona zákonná
lhůta nebyla zkrácena. Pane poslanče, vy
jste měl 60 dnů na to, abyste si promyslel své
připomínky, abyste je přednesl ve výborech.
Vy jste to neučinil, pane poslanče! Neučinili
to ani ostatní, kteří dnes přišli
se svými návrhy. Přátelé, takto
pracuje Parlament. Děkuji vám. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Payneovi. Tento bod je tedy přerušen
a přistoupíme k dalšímu, předposlednímu
bodu 12. schůze Poslanecké sněmovny. S faktickou
poznámkou se hlásí pan poslanec Vyvadil.
Poslanec Jiří Vyvadil: Vážený
pane předsedající, drahý kolego Payne,
já měl připomínky, bohužel při
projednávání v ústavně právním
výboru ne kvalitně mi bylo odpovězeno v rozporu
s realitou. Čili to nebylo uplatněno. Takto pracuje
Parlament.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Přistoupíme tedy k dalšímu bodu programu
a tím je
Pan poslanec Jiří Drápela zde není,
nicméně předpokládám, že
jsou zde další z poslanců. Podali písemnou
interpelaci na předsedu vlády Václava Klause
ve věci postupu hledání tzv. štěchovického
pokladu, kterou jste již obdrželi pod číslem
tisku 519. Vzhledem k časové i věcné
naléhavosti celé záležitosti žádají
interpelující Poslaneckou sněmovnu, aby tuto
interpelaci prohlásila za naléhavou a stanovila
lhůtu 10 dnů na odpověď. Rozumí
se od dnešního dne.
Ptám se, zda je přítomen někdo z navrhujících
poslanců, zda si přeje ještě někdo
odůvodnit či doplnit podanou interpelaci. Protože
se nikdo nehlásí, předpokládám,
že nikdo již doplnit nic nechce a budeme tedy hlasovat
o naléhavosti interpelace.
Vzhledem k tomu, že pohled do sněmovny mě nutí
vás znovu odhlásit, prosím, aby se všichni
přihlásili.
Budeme hlasovat o naléhavosti interpelace.
Kdo s návrhem souhlasí, ať zvedne ruku!
Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Výsledek 168. hlasování: 41 pro, 43 proti,
9 se zdrželo.
Návrh na odpověď ve zkrácené
lhůtě 10 dnů nebyl přijat. Bude odpovězeno
v zákonné lhůtě.
Ptám se, kdo se dále hlásí s interpelací?
Nemám žádné písemné přihlášky.
Slovo má poslanec Wagner.
Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, rád bych se obrátil
s interpelací na vládu republiky. Obracím
se na ni se žádostí, aby posoudila námět
související s řešením důchodů
pro ty občany České republiky, kteří
už jsou v důchodovém věku nebo jsou
eventuálně k důchodovému věku
velmi blízko. Jak blízko, to závisí
na tom, jaký bude osud rozvoje české ekonomiky.
Není vinou celých generací občanů
této země, že nemohli být účastni
např. důchodového připojištění
a že by je eventuelně čekal osud horší
než si zasloužili. Domnívám se, že
v etapě transformace je možné najít
řešení, jak těmto generacím umožnit
podíl na řešení některých
jejich zájmů a životních situací.
Ptám se tedy vlády České republiky,
zda-li je ochotna uvažovat o tom, že by bylo možné
využít privatizovaného majetku podle příslušného
zákona k posílení příslušných
pojišťovnických fondů s tím, aby
výnos z tohoto majetku byl použit na úhradu
připojištění důchodců,
těch generací, které komunistický
režim zjevně poškodil.
Vyslovil jsem pouze námět, který je uvnitř
České sociální demokracie prodebatován
a mohl by být při zájmu vlády České
republiky předložen v příslušné
legislativní podobě. Nechci ale zaměstnávat
ani vládu ani Parlament zbytečnou prací,
pokud vláda sama nevysloví souhlas s názorem,
že i tudy vede cesta k řešení.
Proto jsem položil tuto otázku vládě
republiky. Vzhledem k tomu, že považuji tuto otázku
za důležitou a významnou, protože se týká
nikoliv statisíců, ale milionů občanů
této země, dovoluji si požádat vás
o zkrácení lhůty na 14 dní.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Wagnerovi. Pan poslanec přednesl interpelaci,
u které žádá, aby byla zkrácena
lhůta k odpovědi na 14 dnů. O tom rozhodneme
hlasováním.
Budeme hlasovat. Jde o 169. hlasování.
Kdo je pro tento návrh na zkrácení lhůty,
ať zvedne ruku!
Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 38
pro, 34 proti, 12 se zdrželo.
Ptám se sněmovny, kdo si dále přeje
vystoupit s interpelací. Hlásí se pan poslanec
Trojan. Má slovo.
Poslanec Zdeněk Trojan: Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně a kolegové, vážený pane
ministře, 10. července t. r. tato sněmovna
přijala zákon, kterým se změnil a
doplnil zákon o vysokých školách. Nechci
zde hovořit o tom, že se jedná o jeden z nejhorších
zákonů, který v tomto volebním období
zatím byl v této sněmovně přijat.
Jeho dopady na vysoké školy si zatím ještě
nedovedeme zcela představit. S ohledem na to, že se
dostavil pan ministr Piťha, bych si dovolil položit
mu jednu otázku, jak jeho ministerstvo vyřeší
jeden z problémů.
Ve smyslu tohoto zákona je možné přijímat
na vysoké školy učitele pouze na základě
konkurzního řízení. Zákon určuje,
jakým způsobem se ustavují konkurzní
komise, ve kterých bude toto konkursní řízení
probíhat. Můj dobrý odhad je, že bude
možné, aby takovéto konkurzní komise
začaly pracovat asi tak za 3 měsíce. Znamená
to tedy, že po 3 měsíce nebude na vysoké
školy přijat ani jeden učitel. Já se
tedy ptám, jak ministerstvo tuto situaci hodlá řešit.
Děkuji vám.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji.
Upozorňuji přítomného pana ministra,
že pokud si bude přát odpovědět
na některou z interpelací, otázek nebo podnětů,
bude mít příležitost v dalším
projednávaném bodě.
Ptám se sněmovny, zda si ještě někdo
přeje vystoupit s interpelací. Pokud tomu tak není,
končím tento bod.
Přistoupíme k poslednímu bodu 12. schůze
Poslanecké sněmovny. Tímto bodem jsou
Nejprve bychom projednali odpovědi na interpelace poslanců,
které nebyly projednány na začátku
naší schůze.
Ministr spravedlnosti Jiří Novák odpověděl
na interpelaci poslance Josefa Valenty ve věci nefunkčnosti
Nejvyššího soudu České republiky.
Ptám se, zda je tu pan poslanec Valenta. Není. Myslím,
že tuto odpověď na interpelaci nebudeme moci
projednávat. Nejsou námitky proti tomuto postupu?
(Námitky nebyly.)
Ministr školství, mládeže a tělovýchovy
Petr Piťha odpověděl na interpelaci pana poslance
Jiřího Vyvadila ve věci udělení
názvu Českoslovanská akademie obchodní
škole v Praze 2, Resslova 8 (tisk 31). Odpověď
byla předložena jako tisk 31 A. Její projednávání
bylo na 7. schůzi Poslanecké sněmovny přerušeno
s tím, že výbor pro vědu, vzdělání,
kulturu, mládež a tělovýchovu byl požádán
o stanovisko.
Toto stanovisko je obsaženo v usnesení výboru
č. 53 z r. 1993 ze dne 12. 5. 1993, které vám
bylo rozdáno.
Ptám se, zda předseda výboru pro vědu,
vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu,
pan poslanec Kozel, chce doplnit usnesení výboru.
(Poslanec Kozel: Nechci.)
Děkuji. Považuje pan poslanec Vyvadil odpověď
za uspokojivou? (Poslanec Vyvadil: Nepovažuji.)
Pan poslanec Vyvadil nedoporučuje. Hlásí
se ještě pan poslanec Kozel.