Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
dávám hlasovat o pozměňovacím
návrhu pana poslance Maška.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování číslo 67 skončilo,
pro návrh pana kolegy Maška se vyslovilo 22 poslanců,
proti 76, zdrželo se 68 poslanců. Návrh nebyl
přijat.
Poslanec Martin Syka: Dalším v rozpravě,
který vystoupil s pozměňovacím návrhem,
byl pan poslanec Janeček, který doporučuje
v článku III, aby byl doplněn nový
odstavec 4 a následující odstavec 4 přečíslován.
Odstavec 4 by zněl: "Jde-li o dítě narozené
do 31. 12. 1994 po nabytí účinnosti tohoto
zákona, a toto dítě bude třetím
nebo dalším nezaopatřeným dítětem,
na které rodině náležejí přídavky
na děti nebo výchovné k důchodu, použije
se obdobně ustanovení odstavců 1 a 3 článku
III."
Výbor pro sociální politiku a zdravotnictví
hlasoval takto: 10 poslanců bylo pro, 4 poslanci proti,
7 poslanců se zdrželo hlasování, čili
výsledek byl 10:11, touto těsnou většinou
tedy nebyl doporučen tento návrh, nicméně
odkazuji na závěrečnou řeč
ministra práce a sociálních věcí,
který pokládá tento návrh za zřetele
hodný.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
a dávám hlasovat o návrhu pana poslance Janečka.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování č. 68 skončilo s tímto
výsledkem. Pro 154, proti 1, zdrželo s 14, návrh
byl přijat.
Poslanec Martin Syka: Paní poslankyně Fischerová
vystoupila s pozměňovacím návrhem,
aby v článku III byl zařazen nový
odstavec 1 a další odstavce byly přečíslovány.
Nový odstavec 1 by zněl: "Přídavek
na dítě a výchovné bude činit
0,37násobek životního minima dítěte
v závislosti na věku dítěte."
Druhá část jejího pozměňovacího
návrhu zní: "Přídavky na děti
a výchovné se automaticky zvýší
ode dne, kdy se zvýší částky
životního minima."
Na návrh paní poslankyně Fischerové
doporučuji hlasovat odděleně, neboť
významově jsou to věci lehce odlišné,
takže jestli dovolíte, navrhl bych hlasovat o první
části, která zní: "Přídavek
na dítě a výchovné bude činit
0,37násobek životního minima dítěte
v závislosti na věku dítěte."
Výbor se tímto návrhem též zabýval,
výsledek hlasování je 8 poslanců pro,
5 proti, 8 se zdrželo. Návrh nebyl výborem
doporučen.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
a dávám o návrhu paní poslankyně
Fischerové hlasovat.
Kdo je pro, ať zvedne ruku, Děkuji. Kdo je proti?
Děkuji. Kdo se zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování číslo 69 skončilo
s výsledkem pro 73, proti 58, zdrželo se 36, návrh
nebyl přijat.
Poslanec Martin Syka: Druhá část návrhu,
který nyní předložím k hlasování
zní: "Přídavky na děti a výchovné
se automaticky zvýší ode dne, kdy se zvýší
částky životního minima."
Hlasování ve výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví bylo následující:
10 pro, 3 proti, 8 se zdrželo hlasování, návrh
nebyl doporučen k přijetí.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji,
dávám o tomto návrhu paní poslankyně
Fischerové hlasovat.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování číslo 70 skončilo,
pro návrh kolegyně Fischerové se vyslovilo
70 poslanců, proti 56, zdrželo se 41, návrh
nebyl přijat.
Poslanec Martin Syka: Paní poslankyně Mazalová
vystoupila s pozměňovacím návrhem,
který se týká článku I a článku
II., a to odstavce 3, § 24 doporučuje, aby u přídavků
na děti, které jsme odsouhlasili ve znění
vládního návrhu, aby zde byla zavedena ještě
jedna kategorie, a to pro děti do dvou let věku
dítěte, které by měly navršeno
80 Kč měsíčně. Takto přesně
snad zní tento návrh.
Výbor pro sociální politiku a zdravotnictví
hlasoval takto: 4 pro, 14 proti, 3 se zdrželi hlasování,
čili nedoporučil přijetí.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Dávám o návrhu paní poslankyně
Mazalové hlasovat. (č. 71)
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji, hlasování skončilo.
Pro hlasovalo 65, proti 74, zdrželo se 29. Návrh nebyl
přijat.
Poslanec Martin Syka: Další poslanci, kteří
vystoupili v rozpravě, vystoupili bez pozměňovacích
návrhů. Paní kolegyně Lagová
podpořila za Levý blok přijetí usnesení
výboru pro sociální politiku a zdravotnictví
a rozpočtové, o čemž jsme již hlasovali.
Nezbývá mi nic jiného, pane předsedající,
než konstatovat, že jsme vyčerpali všechny
pozměňovací návrhy. Domnívám
se, že je třeba hlasovat o návrhu jako celku.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Nejsou-li námitky, přistoupíme k hlasování
o vládním návrhu zákona, kterým
se mění a doplňuje zákon č.
88/1968 Sb. o prodloužení mateřské dovolené,
o dávkách v mateřství a o přídavcích
na děti z nemocenského pojištění,
ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 100/1988 Sb., o sociálním
zabezpečení, ve znění pozdějších
předpisů podle sněmovního tisku 498
a schválených pozměňovacích
návrhů. Dávám hlasovat. (č.
72)
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji. Hlasování je skončeno.
Pro se vyslovilo všech 172 poslanců, takže tento
návrh byl jednomyslně přijat.
Děkuji panu společnému zpravodaji, děkuji
panu ministru Vodičkovi. O slovo se přihlásil
pan poslanec Martin Syka.
Poslanec Martin Syka: Nezbývá mi nic jiného,
než poděkovat vám všem, kolegyně
a kolegové, jménem výboru pro sociální
politiku a zdravotnictví. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji.
Dámy a pánové, můžeme přistoupit
k dalšímu bodu, kterým je
Prosím všechny poslance, kteří se nacházejí
ve sněmovní síni a hodlají se zúčastnit
projednávání tohoto bodu, aby zaujali svá
místa ve vyhrazených lavicích.
Dámy a pánové, předseda Poslanecké
sněmovny pan Milan Uhde obdržel od prezidenta republiky
Václava Havla dopis ze 6. října 1993, který
vám ocituji:
"Vážený pane předsedo, po důkladném
posouzení předpokladů požadovaných
Ústavou České republiky u dalších
přihlášených uchazečů
o funkci soudce Ústavního soudu rozhodl jsem se
jmenovat zbývající tři soudce, a to:
dr. Ivanu Janů, dr. Evu Zarembovou a doc. dr. Ivana Průšu.
V souladu s článkem 84 a článkem 106.
odst. 2, Ústavy České republiky žádám
Poslaneckou sněmovnu o souhlas s jejich jmenováním.
V příloze zasílám osobní materiály
jmenovaných. S pozdravem Václav Havel, vlastní
rukou."
Prosím zástupkyni ústavně právního
výboru paní poslankyni Annu Röschovou, aby
nás seznámila se stanoviskem tohoto výboru
k předloženým návrhům.
Poslankyně Anna Röschová: Pane místopředsedo,
dámy a pánové, jak zde již bylo řečeno,
prezident republiky požádal svým dopisem Poslaneckou
sněmovnu Parlamentu o vyslovení souhlasu s jmenováním
tří soudců Ústavního soudu.
Organizační výbor přikázal
projednat tento dopis ústavně právnímu
výboru, který se včera ve večerních
hodinách sešel. Soudci, kterým má být
vysloven souhlas, byli pozváni na slyšení.
Dovolte mi, abych vás krátce informovala o jednání
ústavně právního výboru.
Ústavně právní výbor vyslechl
všechny tři soudce a závěrem rozpravy,
která se k tomuto bodu konala, doporučil a doporučuje
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby vyslovila
souhlas s jmenováním těchto soudců:
dr. Ivany Janů a dr. Evy Zarembové. Samozřejmě
potom přečtu usnesení ústavně
právního výboru, které bude návrhem
usnesení pro Poslaneckou sněmovnu.
Pokud jde o kandidáta doc. Ivana Průšu, po
rozpravě o usnesení ústavně právní
výbor nepřijal v tomto bodě žádné
usnesení, a to hlasováním takto: z 18 přítomných
poslanců pro pozitivní usnesení hlasovalo
5 poslanců, 2 hlasovali proti a 11 poslanců se zdrželo.
Co se týče vyslovení souhlasu s jmenováním
doc. Ivana Průšy, ústavně právní
výbor nepřijal žádné usnesení.
To je stručná informace o jednání
ústavně právního výboru.
Ještě jsem zapomněla na jedno hlasování,
které proběhlo v ústavně právním
výboru, a to o usnesení, které navrhl pan
poslanec Kačenka - aby ústavně právní
výbor přijal usnesení, že neshledal
žádné důvody, které by vylučovaly
doc. Průšu z vyslovení souhlasu Poslaneckou
sněmovnou. K tomuto návrhu usnesení ústavně
právní výbor hlasoval takto: ze 17 přítomných
poslanců jeden poslanec hlasoval pro, 8 bylo proti, a 7
poslanců nehlasovalo.
To je ve stručnosti vše. Pane místopředsedo,
dovolila bych si přednést dva návrhy na usnesení
a jeden návrh na způsob hlasování.
Nicméně, co se týče pana doc. Průšy,
domnívám se, že je rovněž zapotřebí
hlasovat pozitivně, protože ústava říká,
že prezident republiky jmenuje se souhlasem.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, z mé
strany se námitky v tomto bodě nedočkáte,
paní poslankyně.
Poslankyně Anna Röschová: Děkuji.
Já jsem to předpokládala. Dovoluji si navrhnout
sněmovně doporučení ústavně
právního výboru, aby hlasovala o návrzích
usnesení, které přednesu veřejně.
To je procedurální návrh a myslím,
že je třeba o něm hlasovat hned.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Paní
poslankyně Röschová navrhuje hlasovat veřejně
a jednotlivě. Jsou nějaké námitky
proti tomu, abych dal o způsobu hlasování
v této chvíli rozhodnout hlasováním?
Nevidím žádné námitky. Vzhledem
k tomu, že je poměrně velká migrace
v této chvíli, domnívám se, že
je nezbytné odhlásit nás všechny a vyzvat
vás k prezentaci. Děkuji.
Dávám na návrh paní poslankyně
Röschové hlasovat o tom, že budeme hlasovat jednotlivě
a veřejně. (č. 73)
Kdo souhlasí, ať to dá patřičným
způsobem najevo Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
Hlasování skončilo výsledkem, že
pro bylo 104 poslanců, proti 38, zdrželo se 24 poslanců.
Mohu konstatovat, že návrh na způsob hlasování
byl přijat.
Poslankyně Anna Röschová: Nyní
mi dovolte, abych přečetla usnesení č.
128 ústavně právního výboru,
které považujte zároveň za návrh
usnesení Poslanecké sněmovny.
Usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu ze
dne 13. 10. 1993:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky souhlasí podle čl. 84 odst. 2 a čl.
106 odst. 2 ústavního zákona ČNR č.
1/1993 Sb., Ústava České republiky, se jmenováním
dr. Ivany Janů soudkyní Ústavního
soudu."
Místopředseda PSP Jan Kasal: Paní
poslankyně, měl jsem za to, že přednesete
návrhy usnesení a já potom musím otevřít
rozpravu k tomuto bodu.
Poslankyně Anna Röschová: Pane místopředsedo,
domnívala jsem se, že se povede rozprava jednotlivě
ke jménům.
Místopředseda PSP Jan Kasal: I to
je možný způsob, jednací řád
tomu nikterak nebrání. Není-li proti tomu
námitek, otevírám rozpravu k návrhu
tohoto usnesení. Nejsou žádní přihlášení,
rozpravu končím a je možné o návrhu
usnesení dát bezprostředně hlasovat.
Zahajuji hlasování.
Prosím, kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Kdo se zdržel hlasování? Děkuji. Hlasování
č. 74 skončilo.
Pro návrh usnesení se vyslovilo 109 poslanců,
proti 22, zdrželo se 33. A já se slzou v oku blahopřeji
paní poslankyni Ivaně Janů ke zvolení.
(Potlesk.)
Poslankyně Anna Röschová: Přednesla
bych druhý návrh usnesení.
Usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu ze
dne 13. 10. 1993:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky souhlasí podle čl. 84 odst. 2 a čl.
106 odst. 2 ústavního zákona ČNR č.
1/1993 Sb., Ústava České republiky, se jmenováním
dr. Evy Zarembové soudkyní Ústavního
soudu."
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
za návrh usnesení a otevírám rozpravu.
Nikdo se nehlásí, rozpravu končím
a domnívám se, že je možné dát
hlasovat.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování. Děkuji. Hlasování
č. 75 skončilo.
Pro návrh usnesení se vyslovilo 130 poslanců,
proti 6, zdrželo se 28 poslanců. Návrh byl
přijat.
Poslankyně Anna Röschová: Nyní
mi dovolte, abych přednesla návrh usnesení,
již nikoli za ústavně právní
výbor, ale je zapotřebí, aby zde zazněl
návrh usnesení pro třetího kandidáta.
Usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu ze
dne 13. 10. 1993:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky souhlasí podle čl. 84 odst. 2 a čl.
106 odst. 2 ústavního zákona ČNR č.
1/1993 Sb., Ústava České republiky, se jmenováním
doc. dr. Ivana Průši soudcem Ústavního
soudu."
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
a otevírám k návrhu usnesení rozpravu.
Do rozpravy se nikdo nehlásí, rozpravu končím
a zahajuji hlasování.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Hlasování č. 76 skončilo výsledkem
pro 50 poslanců, proti 46, zdrželo se 70 poslanců,
tento návrh na usnesení nebyl přijat. Děkuji.
Ve smyslu našeho hlasování žádám,
aby pan předseda Milan Uhde informoval pana prezidenta
o výsledcích. Tím jsme projednali tento bod.
Dámy a pánové, nyní je třeba,
aby se sešla Stálá komise pro sdělovací
prostředky a připravila patřičné
návrhy pro všechny poslance, abychom mohli hlasováním
rozhodnout o způsobu a posléze o volbě členů
patřičných rad. Je 15.35 hodin, budeme pokračovat
v 16.15 hodin.
(Schůze opět zahájena v 16.43 hodin.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Paní
poslankyně, páni poslanci, po přestávce,
která byla delší než původně
plánovaných 45 minut, budeme pokračovat v
projednávání dalších bodů
programu, jak jsme si jej schválili. Prosím, aby
zvukové znamení dalo na vědomost všem
poslancům, kteří se nacházejí
v předsálí, skutečnost, že právě
začínáme.
Před přestávkou jsem vynuloval hlasovací
zařízení, takže vás prosím,
abyste se znovu přihlásili.
Dalším bodem našeho programu je
Prosím místopředsedu komise Poslanecké
sněmovny pro sdělovací prostředky
pana poslance Ondřeje Zeminu, aby navrhl způsob
volby, o kterém bychom pak hlasovali. Poté by pan
poslanec Koháček, další člen
Stálé komise pro sdělovací prostředky,
předložil návrh na volební řád.
Slovo má pan poslanec Ondřej Zemina.
Poslanec Ondřej Zemina: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, dámy a pánové, já
se omlouvám - technicky je to možná otázka
jedné minuty - nemám ještě ono usnesení,
se kterým bych sněmovnu chtěl seznámit.
Proto prosím, zda by bylo možné to obrátit
tak, aby nyní kolega Koháček hovořil
o volebním řádu, jestli by to sněmovně
nevadilo. Je to otázka minuty, dojdu do sekretariátu
komise pro usnesení.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Já se
domnívám, že není nezbytné projednávat
tento bod v pořadí, jak bylo předloženo
v prezidiální zprávě, podle které
já se řídím. Klidně to tam
mohlo být navrženo opačně. Není
žádný logický důvod, proč
bychom nemohli tuto věc řešit tak, jak to navrhuje
pan poslanec Zemina. Je s tím souhlas? Ano. Slovo tedy
má pan poslanec Koháček.
Poslanec Petr Koháček: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
toto přehození bude možná mít
svou logiku. Vzhledem k tomu, že volíme po jednom
členu do tří rad, parlamentní komise
pro sdělovací prostředky by vám ráda
navrhla jeden volební řád, se kterým
bych vás seznámil.
Před přerušením jednání
se komise sešla, aby vám předložila návrh
na volební řád. Došlo k tomu, že
tento volební řád mám já ve
svých poznámkách a v současné
době ho přepisuje tajemnice komise. Je pak na vašem
rozhodnutí, zda-li ho budete chtít mít každý
na lavici nebo se pro zjednodušení spokojíte
s tím, že ho přečtu.
Parlamentní komise pro sdělovací prostředky
vám v prvé řadě navrhuje, aby volby
do těchto tří rad proběhly veřejně.
Bohužel se nám nepodařilo sjednotit na tom,
jak využít stávajícího hlasovacího
zařízení pro takovou volbu z více
kandidátů než z tolika, kolik je třeba
na obsazení míst, a pravděpodobně
to bude předmětem dalšího pilování
tak, abychom mohli do budoucna pro takovéto volby použít
hlasovací zařízení. Vzhledem k tomu,
že k takové shodě nedošlo, navrhuje vám
komise tento volební řád pro veřejnou
volbu členů Rady České republiky pro
rozhlasové a televizní vysílání,
Rady České televize a Rady Českého
rozhlasu:
1. Poslanecká sněmovna volí po jednom členu
Rady České republiky pro rozhlasové a televizní
vysílání, po jednom členu do Rady
České televize a po jednom členu do Rady
Českého rozhlasu.
2. Volba je platná, byly-li hlasovací lístky
vydány alespoň třetině poslanců
Poslanecké sněmovny.
3. Volba se uskutečňuje maximálně
ve třech kolech.
4. Před zahájením volby zkontrolují
ověřovatelé Poslanecké sněmovny
volební schránky a zapečetí je. Zkontrolují
též, zda jsou připraveny hlasovací lístky,
označené pořadovým číslem
poslance v abecedním seznamu poslanců s předtištěnými
jmény kandidátů a zda jsou opatřeny
razítkem Poslanecké sněmovny.
Zde bych trochu odbočil. identifikace poslanců bude
provedena číslováním, které
máme v poslaneckých průkazech, jinými
slovy v abecedním seznamu poslanců, nikoli podle
klubů.
5. Jména kandidátů jsou uvedena v abecedním
pořadí a před jménem každého
kandidáta je na hlasovacím lístku uvedeno
pořadové číslo. Pod jmény je
uvedeno "z" zdržuji se hlasování.
6. V místnosti, kde se sčítají hlasy,
jsou přítomni pouze ověřovatelé.
Další osoby mohou být přítomny
pouze se souhlasem ověřovatelů.
7. Hlasující poslanec může volit nejvýše
jednoho kandidáta, a to následujícím
způsobem: a) Souhlas s navrženým kandidátem
vyjádří hlasující na hlasovacím
lístku zakroužkováním pořadového
čísla před jménem tohoto kandidáta.
Pořadová čísla u ostatních
kandidátů a písmeno "z" musí
označit dvojím přeškrtnutím takto:
X. b) Nesouhlas se všemi kandidáty vyjádří
dvojím přeškrtnutím pořadového
čísla u všech kandidátů a písmena
"z" takto: X. Další úpravy na hlasovacím
lístku jsou nepřípustné. c) Zdržení
se hlasování se vyjádří zakroužkováním
písmena "z" a dvojím přeškrtnutím
pořadového čísla u všech kandidátů
takto: X.
8. Neplatný je hlasovací lístek odevzdaný
na jiném než vydaném tiskopise a hlasovací
lístek, který je upraven jiným způsobem,
než je stanoveno v bodě 7 tohoto volebního
řádu.
9. Dodatečně dopsané jméno kandidáta,
který nebyl předem navržen a uveden na hlasovacím
lístku, nezpůsobuje neplatnost hlasovacího
lístku. Takový kandidát se však pro
volbu nezapočítává.
10. Vzniknou-li pochybnosti o platnosti hlasovacího lístku,
rozhodují o platnosti ověřovatelé
a poznamenají to v zápise o výsledku hlasování.
11. Zvolen je ten kandidát, který získal
nadpoloviční většinu platných
hlasů (dále jen nadpoloviční většina).
12. Není-li zvolen žádny kandidát, následuje
druhé kolo volby.
13. Nezíská-li žádný kandidát
nadpoloviční většinu, postupují
do druhého kola čtyři kandidáti, kteří
obdrželi nejvyšší počet hlasů.
V případě rovnosti hlasů na čtvrtém
a dalších místech postupují do druhého
kola všichni tito kandidáti.
14. Na průběh druhého kola volby se přiměřeně
použijí ustanovení předcházejících
odstavců.
15. Pokud ani ve druhém kole nezíská žádný
kandidát nadpoloviční většinu,
následuje kolo třetí.
16. Do třetího kola postupují dva kandidáti,
kteří ve druhém kole získali nejvyšší
počet hlasů. V případě rovnosti
hlasů na druhém a dalších místech
postupují do třetího kola všichni tito
kandidáti.
17. Na průběh třetího kola volby se
přiměřeně použijí ustanovení
předcházejících odstavců.
18. Jestliže ani ve třetím kole není
zvolen člen Rady, volba končí a nová
volba proběhne na základě nové kandidátky
na dalším zasedání Poslanecké
sněmovny Parlamentu ČR podle tohoto volebního
řádu.
19. O výsledku hlasování sepíší
ověřovatelé zápis, který všichni
podepíší. V zápise o hlasování
musí být uvedeno:
a/ počet vydaných hlasovacích lístků
b/ počet odevzdaných platných i neplatných
hlasovacích lístků
c/ počet platných hlasů odevzdaných
pro navržené kandidáty.
Součástí zápisu jsou odevzdané
hlasovací lístky a abecední seznam poslanců.
20. Výsledky hlasování v souladu s odst.
19 oznámí Poslanecké sněmovně
jeden z ověřovatelů.
Toto je návrh volebního řádu, tak
jak jej před chvílí přijala a doporučuje
sněmovně Parlamentní komise pro masmédia.
Řeknu to takto stručně. Vím, že
je to trochu narychlo, ale jak jste si mohli všimnout, ze
značné části je
to totožné s tím, jakým způsobem
jsme dříve praktikovali tajné volby. Tam
je zohledněna veřejnost těchto voleb, tzn.,
že úprava hlasovacích lístků
probíhá tak, jak jsme si za poslední měsíce
už zvykli. Takže záleží jen na vás,
zda budete souhlasit s tím, abychom o tomto návrhu
hlasovali, aniž byste tento návrh měli písemně
na stole. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
poslanci Petru Koháčkovi. Domnívám
se, že by bylo nejužitečnější,
kdybychom otevřeli k právě přednesenému
volebnímu řádu rozpravu, která by
po vyčerpání všech připomínek
byla uzavřena a posléze bychom hlasováním
rozhodli o tom, zda sněmovna použije právě
přednesený návrh volebního řádu.
Takže otvírám rozpravu, hlásí
se pan poslanec Hurta.
Poslanec Josef Hurta: Vážený pane předsedo,
vážené kolegyně, vážení
kolegové, my jsme - pokud si dobře pamatuji - volili
předcházející členy Rady tajnou
volbou. Teď máme v podstatě tajnou volbu, jen
s tím, že tam má být označeno
pořadové číslo každého
poslance. Není mi dost jasné, co vedlo komisi k
tomu, že navrhuje veřejnou volbu takovýmto
způsobem. Kdyby byla nějak racionální,
chápal bych to, ale nevidím důvod, proč
by to nemohla být tajná volba.