Parlamentní výbory se při projednávání
rozpočtu na příští rok více
než kdy jindy zabývaly otázkou kvality predikce
příjmu. Návrh rozpočtu vychází
z vývoje jednotlivých položek v letošním
roce a ze zkušeností poznaných zákonitostí
a vazeb příjmů na vývoj makroekonomických
ukazatelů. Vláda při jeho předložení
vycházela zejména z informací, které
byly k dispozici za prvních osm měsíců
roku 1994. Dnes, tj. 9. prosince, tedy s výhodou více
než tříměsíčního
dalšího poznání skutečného
vývoje, mohu přesto konstatovat, že pokud jde
o náš odhad celkového objemu příjmů,
není třeba jej měnit.
Při rozpravě v rozpočtovém výboru
jsem uvedl, že případné korektury příjmové
části by se týkaly v zásadě
pouze malých změn ve struktuře jednotlivých
výnosů.
V navržené podobě by se měl v příštím
roce státní rozpočet zdrojově opírat
především o příjmy z daní
a pojistného sociálního zabezpečení,
které dohromady představují 95 procent rozpočtu.
Z nich představuje největší podíl
čtyřlístek tvořený příjmy
z pojistného sociálního zabezpečení
v objemu 147,1 mld. korun, daně z přidané
hodnoty ve výši 88,5 mld. korun, daně z příjmů
právnických osob v objemu vyšším
než 71 mld. korun a spotřebních daní
ve výši vyšší než 45 mld. korun.
Jedinou položkou, o které se zdá nesporné,
že její inkaso v roce 1994 i 1995 bude vyšší,
než je obsaženo ve vládní předloze
rozpočtu, je daň z příjmu fyzických
osob inkasovaná místními rozpočty.
Podle našich odhadů by příjmy z této
daně měly být v obou letech překročeny
o cca 3 mld. korun. Vláda však nedoporučuje
z této skutečnosti vyvozovat jakékoliv změny
ve vztahu k místním rozpočtům. Jak
známo, tato daň je příjmem místních
rozpočtů.
Chtěl bych, vážené paní poslankyně,
vážení páni poslanci, rovněž
zdůraznit, že se postupně daří
zvyšovat efektivnost práce daňové správy.
Zatímco v prvém pololetí roku 1993 bylo na
základě kontrol poplatníků doměřeno
včetně pokut a penále 793 mil. korun a za
celý rok 4,45 mld. korun, v prvém pololetí
letošního roku doměrky činily již
více než 3,5 mld. korun. Obdobně jsem rád,
že mohu konstatovat, že se daří i snižovat
daňové nedoplatky.
Vážená Poslanecká sněmovno,
dovolte mi nyní, abych obrátil vaši pozornost
k rozpočtu výdajů. Jejich obsáhlý
komentář máte před sebou v předložené
zprávě a detailním zpracování
jednotlivých rozpočtových kapitol. Chci se
proto zaměřit jen na souhrnnější
charakteristiky.
Celkový objem výdajů státního
rozpočtu dosahuje hodnoty 411,5 mld. korun a je o 7,8 procent
vyšší, než se očekává
v roce 1994. Nejvyšší podíl ve výdajích
připadá na výdaje na veřejnou spotřebu
obyvatelstva a státu, které se navrhují v
objemu 155,9 mld. korun a které představují
výdaje rozpočtových organizací a dotace
příspěvkovým a jiným organizacím
na zabezpečování základních
funkcí státu, jako jsou výchova a vzdělání,
obrana, bezpečnost, kultura, věda a výzkum
a část zdravotnictví.
Jen o málo nižší blok výdajů
představují transfery obyvatelstvu v objemu 153,1
mld. korun, které zahrnují výdaje na dávky
sociálního zabezpečení, státní
vyrovnávací příspěvek a výdaje
na politiku zaměstnanosti.
Při konstrukci rozpočtu výdajů vycházela
vláda z následujících priorit a parametrů.
Za prvé - rozpočet pokrývá zákonné
nároky plynoucí především ze
systému sociálního zabezpečení
a sociálních dávek. Celkový objem
sociálního transferu pro obyvatelstvo, tj. výdajů
na dávky sociálního zabezpečení,
vyrovnávací příspěvek a výdajů
na politiku zaměstnanosti, představuje v rozpočtu
- jak už jsem zmínil - 153,1 mld. korun. Kromě
této částky má být ze státního
rozpočtu - a to v rámci dotací do rozpočtů
okresů, měst a obcí - vynaloženo pro
oblast sociální péče a na provoz ústavních
zařízení sociální péče,
domovy důchodců a domy s pečovatelskou službou
dalších 8,7 mld. korun.
Dále státní rozpočet počítá
s částkou 0,5 mld. korun na poskytnutí státního
příspěvku na důchodové připojištění.
V souhrnném vyjádření tyto položky
včetně jejich zmíněných sociálních
transferů představují více než
160 mld. korun, což je zvýšení téměř
o 11 procent proti roku 1994.
Podíl těchto výdajů na celkových
výdajích státního rozpočtu
se zvyšuje proti roku 1994 zhruba o 1% bod a představuje
39,5%. To přesvědčivě dokazuje, že
náš státní rozpočet si stále
zachovává vysoce sociální charakter.
Zhruba před měsícem byla značně
diskutovaná otázka letošního termínu
valorizace důchodů. V souvislosti s vývojem
inflace v září a s poukazem na to, že
valorizace měla být provedena dříve.
Nechci zde opakovat již argumenty o tom, co musí stanovenému
termínu valorizace předcházet a jaký
čas to zabere včetně projednání
příslušného zákona v parlamentu.
Vláda resp. porada ministrů se otázkou valorizace
důchodů zevrubně zabývala. Jak jistě
víte, rozhodla o příští valorizaci
a jejím termínu zhruba od poloviny příštího
roku. Podle jejího názoru jde o seriózní
řešení ve vztahu k důchodcům,
které bude kompenzovat úpravy důchodu v letošním
roce. Finančně bude valorizace důchodů
kryta jednak z rezervy rozpočtu na r. 1995 a dále
z přebytku letošního roku.
V této souvislosti se chci stručně zastavit
u v současné době též často
nastolované otázky odděleného fondového
financování sociálního zabezpečení.
Pro rok 1995 zůstává financování
sociálního zabezpečení součástí
státního rozpočtu. Vláda postupuje
po vyhodnocení zkušeností z fungování
systému zdravotního pojištění
v oblasti státem organizovaného sociálního
zabezpečení obezřetněji a v jinak
řazených transformačních krocích.
Zásadní otázkou je udržení nezbytné
kontinuity právně podloženého výkladu
dávek občanů i nezbytnosti jejich valorizace
v transformačních podmínkách. Připravují
se transformační zákony k novým systémům
důchodového pojištění, státní
sociální podpory a sociální pomoci,
které nahradí stávající nepřehlednou
právní základnu sociálního
zabezpečení.
Z hlediska způsobu financování nejsou tyto
systémy uzavřeny a všechny počítají
s více nebo méně intenzivní přímou
účastí financování ze státního
rozpočtu. Až bude parlamentem rozhodnuto o výchozí
podobě těchto systémů a jejich fungování
bude nastartováno v předpokládaném
horizontu roku 1996, lze testovat nejvhodnější
metody jejich financování i státní
účasti na nich v nových právních
a ekonomických podmínkách.
Zadruhé. Výdaje na veřejnou spotřebu
obyvatelstva a státu rostou meziročně o 8,5%.
V této oblasti přistupovala vláda diferencovaně
k rozpočtu výdajů na mzdy na straně
jedné a k rozpočtu věcných výdajů
na straně druhé.
Výdaje na mzdy ústředně řízených
organizací bez kapitoly Bezpečnostní informační
služba se navrhují v objemu 46,2 mld. Kč. Tento
rozpočet je výsledkem oboustranných úprav
počtu a skladby pracovníků ve veřejném
sektoru. Celkově se počet pracovníků
rozpočtových organizací proti srovnatelnému
rozpočtu roku 1994 velice mírně zvyšuje,
a to o 0,2%. Ve struktuře tohoto čísla je
podstatné především snížení
pracovníků v resortu ministerstva zemědělství
o 280 osob a naopak zvýšení pracovníků
v resortu ministerstva financí o 118 osob, konkrétně
pracovišť státního dozoru nad pojišťovnictvím
v investičních fondech a společnostech, u
penzijních fondů, provozování loterií
apod., které jsou v současné době
výrazně poddimenzovány.
Vláda navrhuje zvýšit mzdový rozpočet
takto upraveného počtu pracovníků
tak, aby umožnil zhruba 12% růst průměrné
mzdy v roce 1995 v porovnání s rokem 1994.
Rozpočet věcných výdajů kapitol
je navržen s vědomím potřeby zajistit
hospodárnost ve veřejné spotřebě.
Vláda proto stanovila v zásadě nulový
růst těchto výdajů. Jinými
slovy, ponechala rozpočty věcných výdajů
kapitol nominálně v zásadě na úrovni
roku 1994. Na druhé straně, v zájmu posílení
kontinuity a plynulosti v reálné spotřebě,
a k zamezení obvyklého vysokého utrácení
prostředků ke konci roku, se navrhuje zákonem
o státním rozpočtu umožnit převést
nevyčerpané neinvestiční prostředky
rozpočtových organizací, bez výdajů
na mzdy do výše 5% stanoveného rozpočtu
k použití pro rok 1995. O tyto prostředky by
tedy měl být vyšší přebytek
rozpočtu pro rok 1994 a tyto prostředky by pak z
přebytků byly také přednostně
určeny k převodům rozpočtovým
organizacím, které je uspořily.
Zatřetí. Tak jako v minulých letech směřuje
vláda k omezení neinvestičních dotací
podnikatelským subjektům. Jejich objem má
činit 26,6 mld. Kč, což je o 1,4% méně
než letos. V návaznosti na připravované
úpravy cen se počítá se snížením
dotací k cenám tepla a do osobní železniční
dopravy. V podstatě stagnovat by měl objem dotací
na útlum důlních činností a
pro resort zemědělství. Přitom stejně
jako loni se v zákonu o státním rozpočtu
navrhuje umožnit převést nevyčerpané
dotace letošního roku určené pro agrokomplex
a lesní a vodní hospodářství
do roku 1995 s tím, že budou použity na stejný
účel. Současně vláda počítá
se zvýšenou podporou drobného a středního
podnikání. Dotace pro Českomoravskou záruční
a rozvojovou banku se mají v příštím
roce zvýšit o 300 mil. Kč na částku
1,5 mld. Kč. Pro podporu exportu mají být
poskytnuty dotace ve výši 1 mld. Kč pro exportní
garanční a pojišťovací společnost.
Začtvrté. Mezi oblasti, které chce vláda
podporovat ve větším rozsahu než letos,
patří dále výdaje na vědu,
výzkum a bytovou výstavbu. Po provedené analýze
stavu v oblasti vědy a výzkumu stanovila vláda
zásady pro poskytování státní
podpory v této oblasti s tím, že v cílovém
stavu by se na tento účel mělo věnovat
zhruba 0,7% hrubého domácího produktu.
Státní rozpočet na rok 1995 počítá
v neinvestičních výdajích s částkou
4,9 mld. Kč a s dalšími 300 mil. Kč
v investicích. Ve srovnání s rokem 1994 porostou
neinvestiční výdaje na vědu o 11%.
V rámci těchto prostředků se zvyšuje
podíl účelových prostředků,
které budou poskytnuty na konkrétní projekty
vybrané na základě posouzení jejich
přínosů a splnění dalších
kritérií. V tomto směru se zejména
zvyšují prostředky pro grantovou agenturu České
republiky.
Rovněž v oblasti podpory bytové výstavby
a bydlení, na kterou má být vynaloženo
celkem 7,5 mld. Kč, usiluje vláda o kvalitativní
a kvantitativní posun. Zatímco na jedné straně
postupně doznívají dřívější
formy podpory v podobě výdajů na tzv. komplexní
bytovou výstavbu, směřuje vláda k
vyšší podpoře již zavedených
nových forem, jako jsou státní příspěvky
na stavební spoření, příspěvek
na hrubé nájemné, půjčky obcím
na modernizace bytového fondu a současně
je v rozpočtu vytvořena rezerva ve výši
1,2 mld. Kč, která by měla být využita
v návaznosti na vládou připravovanou koncepci
podpory bydlení a na další formy, včetně
uvažovaného zavedení hypotékárních
úvěrů.
Začtvrté. Významnou součástí
návrhu státního rozpočtu je rozpočet
investičních výdajů. Jejich objem
pro ústřední rozpočtové kapitoly
činí v návrhu rozpočtu 38,6 mld. korun,
což ve srovnání s rozpočtem na rok 1994
představuje přírůstek 6,6%. Vedle
těchto investic jsou v kapitole všeobecná pokladní
správa rozpočtovány investiční
dotace pro okresní úřady, města a
obce ve výši 6,7 mld. korun, což představuje
meziroční zvýšení o 11,2%.
Z věcného hlediska jde o akce komunální
ekologie, vodní hospodářství, dopravní
infrastruktury měst a obcí, bydlení, školství
a zdravotnictví. K relativně nízkému
růstu investic v ústředních kapitolách,
ve srovnání s očekávanou skutečností,
tedy rozdíl mezi rozpočtem a očekávanou
skutečností letošního roku, chci poznamenat,
že je ovlivněna tím, že vláda letos
schválila urychlení některých investičních
akcí v rozsahu 1,6 mld. korun ještě z prostředků
letošního roku. Tyto zvýšené výdaje
kryla z předpokládaných úspor ve výdajích
rozpočtu a při stanovení objemu investic
na rok 1995 již přihlédla k této operaci.
Zvýšenou pozornost vláda věnovala především
odvětvové struktuře a pokračování
zabezpečování priorit založených
ve střednědobé koncepci finanční
politiky. Mezi priority v roce 1995 patří zejména
výstavba dálnic v objemu téměř
5 mld. korun, technická obnova silnic v objemu 3,4 mld.
korun, technická obnova a výstavba nemocnic v objemu
3,5 mld. korun, výstavba a technická obnova školských
zařízení v objemu 3,2 mld. korun.
Vážená Poslanecká sněmovno, součástí
vládního návrhu státního rozpočtu
jsou i dotace poskytované okresním úřadům
a obcím. Při přípravě letošní
politiky ve vztahu k místním rozpočtům
vycházela vláda z analýz vývoje předpokládaných
vlastních zdrojů těchto rozpočtů
a úkolů, které obce a okresy zajišťují.
Vláda považuje principy koncepce místních
rozpočtů tak, jak byly realizovány v letech
1993 a 1994, za dobré a dostatečně zabezpečující
stabilitu místních financí a naplnění
kompetencí orgánů místní samosprávy.
Tyto skutečnosti potvrzují i údaje, které
o vývoji rozpočtu obcí a okresních
úřadů máme k dispozici.
Základem pozitivního vývoje v územních
rozpočtech je opora jejich příjmové
základny o daň z příjmů fyzických
osob, která je velmi stabilní, a vzhledem k tempu
růstu mezd a progresivitě této daně
i nízké nezaměstnanosti, i progresivně
se vyvíjejícím zdrojem. Rozpočty územních
orgánů na rok 1995 jsou sestaveny jako vyrovnané
v celkovém objemu 101,1 mld. korun, když oproti očekávané
skutečnosti roku 1994 rostou téměř
o 4%. Vlastní příjmy místních
rozpočtů, to jest bez dotací státního
rozpočtu, by měly být vyšší
proti roku 1994 o 8,7%. Dotace ze státního rozpočtu
se navrhují v objemu 15,8 mld. korun, spolu s prostředky
poskytovanými místním rozpočtům
jako účelové dotace z kapitoly všeobecná
pokladní správa činí celkové
transfery ze státního rozpočtu 23,3 mld.
korun.
Vládní návrh nižších dotací
pro územní rozpočty vědomě
reaguje na finanční situaci těchto rozpočtů
a tempo jejich růstu za poslední roky. Oproti původně
předpokládanému rozpočtu na letošní
rok je pravděpodobné výrazné překročení
příjmů i výdajů v místních
rozpočtech zhruba o téměř 20%. Celková
dynamika příjmů a výdajů místních
rozpočtů od roku 1992 do roku 1994 činí
zhruba 32% a výrazně převyšuje srovnatelné
tempo příjmů a výdajů státního
rozpočtu.
Ve vnitřním dělení příjmové
základny místních rozpočtů
navrhuje vláda uskutečnit další posun
ve prospěch obecních rozpočtů. Zatímco
v letošním roce je výnos daně ze závislé
činnosti rozdělován mezi obce a okresy v
poměru 50 : 50%, pro příští rok
vláda navrhuje zvýšit podíl rozpočtů
obcí na 55% a adekvátně snížit
podíl rozpočtů okresních úřadů
na 45%. Nemusím zdůrazňovat, že zvýšení
participace na nejdynamičtěji se vyvíjejícím
příjmu by mělo být výrazným
posílením zdrojů obecních pokladen.
O záměru vlády posílit finanční
soběstačnost obcí svědčí,
že v průběhu tří let se jejich
podíl na dani ze závislé činnosti
zvýšil z původních 40% v roce 1993 na
55% v roce 1995, jakož i skutečnost, že podíl
vlastních příjmů obcí a obecních
úřadů na jejich celkových výdajích
dosáhne v roce 1995 více než 75%. Celková
struktura dotací poskytovaných místním
rozpočtům v zásadě odpovídá
struktuře schválené pro rok 1994.
K určitým změnám dochází
ve váze jednotlivých dotací, a to částečně
vlivem legislativních úprav, jako jsou například
zvýšení životního minima pro poskytování
sociálních dávek, ale i stanovením
hlubší diferenciace kritérií pro poskytování
některých dotací, což se týká
dotací na provoz ústavů sociální
péče a domovů důchodců. Ve
výčtu dotací, které se navrhují
poskytnout místním rozpočtům, klesá
objem subvencí poskytovaných na některé
investiční a neinvestiční aktivity.
Jde zejména o akce bývalé takzvané
komplexní bytové výstavby, a to v souvislosti
s postupným dokončováním jednotlivých
staveb.
V přehledu příjmů územních
rozpočtů figurují vedle dotací ze
státního rozpočtu i dotace ze Státního
fondu životního prostředí, které
se předpokládají v objemu 3 mld. korun. Jde
zhruba o polovinu parlamentem stanovených prostředků,
převáděných z účtu malé
privatizace a určených k řešení
programu plynofikace obcí. Znovu musím tedy vyjádřit
své přesvědčení, že rozpočty
měst a obcí a okresů jsou podle vládní
předlohy zabezpečeny dostatečně.
Vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, návrh státního rozpočtu
na rok 1995 představuje stěžejní dokument
hospodářské politiky vlády pro příští
rok. Jde o program založený na zhruba stejných
stavebních kamenech jako je rozpočet letošní,
který přes všechna pesimistická a škarohlídská
tvrzení z řad jeho odpůrců prokázal
svoji životaschopnost a funkčnost a jako takový
významně přispěl k pokračující
stabilitě transformačního prostředí
a oživení národního hospodářství.
Ministerstvo financí pracovalo na přípravě
návrhu rozpočtu od letošního března,
přičemž jeho projednávání
na úrovni ministrů vlády probíhalo
velmi intenzivně v několika kolech od července.
Přiznávám, že tato jednání
nebyla jednoduchá, a cesta ke konsenzu byla leckdy velmi
trnitá. Výsledný návrh, který
vláda předložila, je návrhem ekonomickým,
odpovídajícím významu řeckého
spojení oikos nómus, což znamená náš
dům. Je to rozpočet zodpovědný, nakládající
s dostupnými prostředky. Je to zároveň
rozpočet podporující hospodářský
růst a zabezpečující v potřebné
míře všechny veřejné statky a
ústavní funkce státu. Je to zdravý
rozpočet, a proto vám jej doporučuji ke schválení.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji místopředsedovi
vlády a ministru financí Kočárníkovi.
Udílím slovo společnému zpravodaji
výborů poslanci Tomáši Ježkovi.
Odůvodní předloženou zprávu rozpočtového
výboru, která je ve smyslu usnesení Poslanecké
sněmovny č. 470 a usnesení organizačního
výboru číslo 421 společnou zprávou
výborů. Budeme tedy vládní návrh
zákona o státním rozpočtu projednávat
ve znění této zprávy podle sněmovního
tisku 1360. Zároveň prosím pana společného
zpravodaje, aby připomněl, jak bude prakticky probíhat
naše jednání v souladu s usnesením Poslanecké
sněmovny č. 470. Pane společný zpravodaji,
máte slovo.
Poslanec Tomáš Ježek: Vážený
pane předsedo, vážený pane místopředsedo
vlády, vážené kolegyně, vážení
kolegové, projednávání státního
rozpočtu je bezpochyby největší událostí
v životě parlamentu a vrcholí jím parlamentní
rok. Mám velkou radost, že v letošním
roce sklízíme ovoce naší loňské
uvážlivosti, protože jak víme všichni,
rozpočtové hospodaření se v letošním
roce vyvíjí velmi příznivě.
Jsme jedinou zemí nejen mezi zeměmi, které
transformují svoji ekonomiku ze socialistické na
tržní, ale myslím, že i jedinou zemí
v Evropě, která má přebytkový
rozpočet.
Přeji si proto, aby i letošní debata byla vedena
ve stejném duchu jako loni, to je v duchu starosti o finanční
disciplínu.
Jsem opravdu velmi rád, že náš parlament
na rozdíl od jiných parlamentů není
továrnou na navrhování výdajů
a je veden duchem uvážlivosti. Přeji si, abychom
všichni nadále považovali za svůj hlavní
úkol udržet základní charakteristiku
vládního návrhu rozpočtu, jímž
je jeho vyrovnanost. Z tohoto zorného úhlu musíme
přistupovat k jednotlivým návrhům
jak z výborů, tak od jednotlivých poslanců.
Prosím, aby si sněmovna znovu uvědomila,
co je naším společným zájmem.
Není to souhrn jednotlivých potřeb. Každý
z nás by jich uměl vyjmenovat desítky. Společným
zájmem České republiky jsou zdravé
veřejné finance, pevná měna, to je
kvalitní česká koruna. Neexistuje a nemůže
existovat žádný výdaj - byť se
každému z nás mohl zdát sebenaléhavější
- kterému by mělo a smělo být dovoleno,
aby tuto největší kvalitu předčil.
Poslanecká sněmovna podle § 3 odst. 2 zákona
o jednacím řádu svým usnesením
č. 470, a pak organizační výbor svým
usnesením č. 421, rozhodli o způsobu projednávání
státního rozpočtu na rok 1995. Připomínám,
že podle těchto usnesení se určil i
způsob projednávání a řazení
jednotlivých přihlášek do rozpravy podle
toho, zda jde o obecnou rozpravu nebo o podrobnou rozpravu. To
znamená, že přednost mají poslanci přihlášení
do obecné rozpravy.
Všechny výbory Poslanecké sněmovny,
kromě výboru mandátového a imunitního,
projednaly vládní návrh zákona o státním
rozpočtu na rok 1995 a návrh státního
rozpočtu na rok 1995 včetně kapitol. Rozpočtový
výbor podle výše zmíněných
usnesení vypracoval zprávu, kterou poslanci a poslankyně
obdrželi jako tisk 1360. Všichni poslanci a poslankyně
také obdrželi usnesení jednotlivých
výborů k vládnímu návrhu zákona
o státním rozpočtu na rok 1995, který
je obsažen v tisku 1190 a usnesení rozpočtového
výboru č. 364. Součástí tohoto
usnesení jsou všechna další usnesení
výborů, která se netýkají přímo
tisku 1190, a doporučení rozpočtového
výboru Poslanecké sněmovně, jak při
zvažování návrhů v usnesení
obsažených postupovat.
Z toho, co jsem uvedl, vyplývá, že vládní
návrh zákona o státním rozpočtu
České republiky na rok 1995 a návrh státního
rozpočtu na rok 1995 můžeme projednávat
ve znění zprávy obsažené ve sněmovním
tisku 1360.
Rozpočtový výbor věnoval práci
na rozpočtu mimořádně velké
úsilí, odpovědně projednal všechny
návrhy vzešlé z jednotlivých výborů
a předkládá vám zprávu, kterou
máte na stole.
V závěru mi dovolte už jen technickou poznámku.
Prosím vás, abyste si opravili drobné překlepy,
které jsou v tisku 1360. Na straně 2 v § 3
odst. 2 ve druhém řádku za slovo "plátcem"
vsunout slovo "daně". Na straně 4 v posledním
řádku místo "vyúčtování"
má být "zúčtování".
Poslední chyba, která se vloudila, se týká
přílohy č. 4, kde v řádku "Ministerstvo
obrany" ve sloupci "investiční výdaje
rozpočtových a příspěvkových
organizací celkem" má být místo
čísla 5 475 300 číslo 5 469 900 a
ve sloupci "výdaje celkem" místo čísla
26 910 141 má být číslo 26 904 741.
Analogicky v příloze C v řádku "Ministerstvo
obrany" ve sloupci "investiční výdaje
rozpočtových a příspěvkových
organizací celkem" místo čísla
-631,700 má být číslo -637,100 a ve
sloupci "výdaje celkem" místo čísla
-831,700 má být číslo -837,100. Děkuji
za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému
zpravodaji panu poslanci Tomáši Ježkovi. Než
zahájím rozpravu, mám technické sdělení.
Pan poslance Gross má náhradní kartu č.
18.
Oznamuji, že do rozpravy je v tuto chvíli písemně
přihlášeno 16 poslankyň a poslanců.
V duchu rozvrhu, který stanovil rozpočtový
výbor, budu co do pořadí dávat přednost
těm, kteří se přihlašují
do obecné rozpravy o rozpočtu, to jest především
mluvčím klubů. Pak teprve budu dávat
slovo těm, kteří se přihlašují
do podrobné rozpravy v časovém sledu, jak
své přihlášky odevzdali.
Otevírám rozpravu. Jako prvního zvu k řečništi
pana poslance Michala Krause, který sdělí
stanovisko svého klubu. Připraví se pan poslanec
Svatomír Recman.