Divizní taktické cvičení bylo rozplánováno
do dvou částí. V průběhu první
části v trvání 2 - 3 dnů se
obě československé tankové divize
po provedeném přesunu měly soustředit
v určených prostorech u státní hranice
s Polskou lidovou republikou. Konkrétně, první
tanková divize ve vojenském výcvikovém
prostoru Mimoň a devátá tanková divize
v prostoru mezi městy Trutnov, Náchod, Opočno
a Jaroměř. Den a dobu překročení
státní hranice s Polskou lidovou republikou měl
stanovit náčelník generálního
štábu ozbrojených sil Sovětského
svazu.
Čímž měla být zahájena
i druhá část divizně taktického
cvičení.
V jejím průběhu měla první
tanková divize cvičit s 11. tankovou divizí
Polské lidové armády v Zaganském výcvikovém
prostoru, zatímco 9. tanková divize se měla
přesunout do prostoru jihozápadně od Katovic.
Po odpočinku pak bylo plánováno zahájení
frontového velitelskoštábního cvičení,
v jehož rámci mělo být z vojsk armád
států Varšavské smlouvy soustředěných
na území Polské lidové republiky vytvořeno
5 - 6 vševojskových armád a z nich tzv. koaliční
front, jehož velení měl převzít
velitel spojených ozbrojených sil států
Varšavské smlouvy.
Dokumentace k provedení tohoto cvičení na
území Polské lidové republiky není
k dispozici a není znám ani jeho zámysl.
Jeho podrobnější příprava měla
byt provedena pravděpodobně 8. - 10. 12. 1980. Podle
vyjádření maršála Ogarkova ze
dne 1. 12. 1980 v Moskvě o jeho provedení včetně
stanovení doby mělo rozhodnout politické
velení Sovětského svazu. Údajně
mělo být cvičení v souladu se závěrečným
aktem Helsinské konference oznámeno, i když
v kratším termínu, než stanovených
21 dní.
O tom, že cvičení mělo být provedeno
na území Polské lidové republiky,
svědčí nejen část zachované
dokumentace včetně vojenských map s osami
přesunu a prostory soustředění jak
v Československé republice, tak na území
Polské lidové republiky, ale také dokumentačně
i svědecky doložené provedení rekognoskace
terénu na polském území ve dnech 4.
- 5. 12. 1980 rekognoskační skupinou velitelství
Západního vojenského okruhu v součinnosti
s funkcionáři Slezského vojenského
okruhu PLA. V závěrech rekognoskace, která
byla zaměřena i na zjištění situace
a nálad obyvatelstva na této části
polského území, kde měly oba svazky
ČSLA operovat, je uvedeno, že v případě
vstupu vojsk ČSLA na území PLR lze očekávat
ze strany obyvatelstva provokace, protože cvičení
nebude chápáno jako normální, nýbrž
jako příprava na intervenci.
Cvičení Krkonoše, které řídil
tehdejší velitel Západního vojenského
okruhu genplk. František Veselý se svým štábem,
bylo pak zahájeno uvedením svazků do vyšší
bojové pohotovosti dne 6. 12. 1980 od 15 hodin. V nočních
hodinách ze 6. na 7. 12. 1980 pak cvičící
vojska provedla přesun po osách včetně
pásové techniky z mírových posádek
do již zmíněných prostorů v blízkosti
státních hranic s PLR, kde byla reálná
část cvičení dne 8. 12. 1980 ve 14
hodin ukončena. Po dvou dnech pak vojska na základě
nařízení ministra národní obrany
ČSSR armádního generála Martina Dzúra
zahájila přesun dílem po vlastní ose,
dílem po železnici zpět do mírových
posádek s datem ukončeni dne 21. prosince 1980.
Je na místě zmínit, že v průběhu
celého šetření nebyl dosud zjištěn
jediný přímý důkaz svědčící
o tom, že by zamýšlené spojenecké
cvičení, t větší části
nedokončené, mělo sloužit jako příprava
tzv. internacionální pomoci členských
států Varšavské smlouvy Polské
lidové republice, kde v té době vrcholila
společensko-politická a hospodářská
krize, za účelem udržení a upevnění
ohroženého socialistického zřízení
či dokonce jako vlastní přímá
internacionální pomoc. l když cíle stanovené
pro cvičení Krkonoše z vojensko-odborného
hlediska byly charakteristické i pro jiná cvičení
tohoto druhu a rozsahu, tj. pro divizně taktické
cvičení s vyvedením vojsk, nelze uvěřit,
že nevyjadřovaly žádné politické
záměry. O tom, že prošetřovaná
akce politické záměry vyjadřovala
a že se v podstatě jednalo o přesně
načasovanou manifestaci síly spojeneckých
vojsk států Varšavské smlouvy na základě
mezinárodní a v PLR vzniklé vnitropolitické
situace, svědčí řada následujících
prokazatelně zjištěných odlišností
od jiných cvičení obdobného stupně
a charakteru.
Cvičení bylo připravováno a provedeno
mimo plán bojové a politické přípravy,
přičemž doba na jeho zpracování
byla neobvykle krátká v rozporu se zásadami
pro zpracování takových cvičení.
Jinak řečeno, jednalo se o mimořádné
spojenecké cvičení. Jeho příprava
i částečné provedení bylo vyvoláno
spojeným velením ozbrojených sil států
Varšavské smlouvy a o uskutečnění
jeho hlavní části, tj. vstupu cvičících
spojeneckých vojsk na polské území,
mělo rozhodnout politické velení Sovětského
svazu určitě s vědomím nejvyšších
politických představitelů ČSSR, PLR
a NDR. Jenom z tohoto pouhého faktu vyplývá,
že cvičení sledovalo kromě vojensko-odborných
i politické cíle.
Svědčí pro to i písemná nedatovaná
informace ministra národní obrany ČSSR adresovaná
prezidentu a tajemníkovi ÚV KSČ Husákovi.
Mimořádnost tohoto cvičení potvrzuje
i skutečnost, že nebylo projednáno v Radě
obrany státu. Bez zajímavosti není ani fakt,
že na zmíněné cvičení
byly vybrány právě 1. a 9. tanková
divize, které po všech stránkách odborné,
organizační, politické i ideologické
- patřily k nejlepším, pokud nebyly vůbec
nejlepší v ČSLA. Navíc do nich byly
začleněny rovněž kvalitní motostřelecké
pluky z jiných divizí Západního vojenského
okruhu tak, že počet cvičících
vojáků přesáhl 14 tisíc. Ani
to však nebylo dostačující, proto byl
ještě proveden zvláštní výběr,
při kterém rozhodující úlohu
hrála trestní bezúhonnost, odbornost a politická
a ideová vyspělost. Vojáci, kteří
nesplňovali tato kriteria, byli zařazeni do zpětných
odřadů a byli nahrazeni jinými vyhovujícími.
Konečné slovo při tomto výběru
neměli velitelé cvičících útvarů,
nýbrž političtí pracovníci a
vojenská kontrarozvědka. Zvýšená
činnost politického aparátu a vojenské
kontrarozvědky, projevující se m.j. jak v
počtu jejich pracovníků, tak v prostředcích
speciální propagandy při zabezpečení
této akce, přesahovala běžné
zvyklosti a normy pro tento typ cvičení. O významu,
který byl celé akci spojeným velením
ozbrojených sil států Varšavské
smlouvy přikládán, svědčí
i to, že za cenu účasti dvou zmíněných
tankových divizí Západního vojenského
okruhu doplněných prvosledovými motostřeleckými
pluky by byla bezesporu na určitou dobu oslabena ochrana
státní hranice, vlastně hranice celého
socialistického seskupení s NSR. Rovněž
vybavení cvičících svazků navýšenými
palebnými průměry ostré munice, potravinovými
dávkami, pohonnými hmotami, náhradními
díly a speciálními prostředky vodními
děly, kasry a obušky, zapůjčenými
od vojsk ministerstva vnitra, podtrhuje mimořádnost
celé akce. Stejně tak i přesun veškeré
techniky včetně pásové po vlastní
ose při využití hlavních komunikací
bez ohledu na jejich poškození, navíc za asistence
příslušníků dopravní služby
Veřejné bezpečnosti.
Nelze pominout ani svědecky dokumentovaný rozhovor
vrchního velitele spojených ozbrojených sil
států Varšavské smlouvy maršála
Kulikova s ministrem národní obrany ČSSR
armádním generálem Martinem Dzúrem,
který se uskutečnil na podzim roku 1981 při
spojeneckém cvičení na území
NDR. V něm se maršál Kulikov zmínil,
že vojenské řešení polské
otázky s účastí spřátelených
armád by byl vážný problém a
s úlevou prohlásil, že vzhledem k rozhodnému
postupu ministra národní obrany PLR Wojciecha Jaruzelskeho
nebude vojenský zásah spojeneckých vojsk
nutný. K tomu přítomný ministr obrany
ČSSR poznamenal, že upuštění od
vojenského zásahu v PLR na podporu stávajícího
režimu bylo nejlepší řešení,
jaké v dané situaci mohlo být.
Celou shora uvedenou řadu skutečností pro
akce obdobného druhu tak netypických dokresluje
i fakt, že po návratu cvičících
vojsk do mírových posádek trvalo u většiny
z nich po dobu téměř půl roku dvojí
bojové rozdílení, jedno pro běžný
chod útvarů, druhé pro akci Krkonoše.
Ta, ihned po návratu vojsk do mírových posádek,
byla dopracována a převedena do oblasti dokumentace
s nejvyšším stupněm utajení. Jinými
slovy byl vypracován systém jakési skryté
mobilizace a metodika s časovým plánem k
opětnému zaujetí stanovených prostorů
u hranic s PLR od vyhlášení signálů
Krkonoše maximálně od "Č"
+ 36 hodin byt připraveni plnit další úkol,
to je překročení státních hranic
s PLR. K realizaci takto připravené a částečně
shora popsaným způsobem prověřené
akce Krkonoše nikdy nedošlo. V průběhu
let 1982 až 1984 pak byla převážná
část dokumentace k akci Krkonoše skartována
a protokoly o tom archivovány.
Pro úplnost je třeba doplnit, že i o oficiálně
uvedeném zaměření celé akce
a místě jejího konání pravděpodobně
věděla pouze nejužší špička
vedení armády a prezident ČSSR, ani ta však
nevěděla o jeho délce, ani to, zda bude provedeno
v celém rozsahu, to je včetně vstupu na území
PLR. Přestože nikdo z nejvyššího
vedení cvičícím vojskům nic
bližšího (kromě toho, že se jedná
o přesun na velké vzdálenosti) neřekl,
mnozí ať již vojáci z povolání
či vojáci základní služby - se
na základě již uvedených anomálií
domnívali, že celá akce souvisí s probíhajícími
společenskopolitickými událostmi v PLR. Jak
je patrno z jejich svědeckých výslechů,
nic konkrétnějšího nevěděli
a nevědí dodnes.
Na základě všech zjištěných
skutečností lze dospět k závěru,
že akce Krkonoše jako součást neplánovaného
spojeneckého cvičení se zrodila a z menší
části i realizovala z rozhodnutí Spojeného
velení vojsk států varšavské
smlouvy. To bylo iniciováno politickým vedením
tehdejšího Sovětského svazu, které
vycházelo z tehdy v socialistickém společenství
uznávané Brežněvovy doktríny,
omezené suverenity států Varšavské
smlouvy. Výsledky vyšetřování
potvrzují, že připravené a částečně
provedené spojenecké cvičení mělo
sloužit přinejmenším jako akt hrozby vojenskou
silou a nebo dokonce jako zastírací manévr
k intervenci na území cizího státu
s cílem udržet u moci stávající,
demokratickými silami ohrožený režim.
O tom, proč k zamýšlenému vstupu nedošlo,
se můžeme jen domnívat. Nemalou roli určitě
sehrál postup polské armády pod vedením
Wojciecha Jaruzelského, který v prosinci roku 1981
v PLR vyvrcholil vyhlášením výjimečného
stavu. K tomu by mohla přispět i výpověď
samotného Wojciecha Jaruzelského, kterého
vyšetřovací komise kontaktovala již v
létě roku 1994. Podle posledních zpráv
je jmenovaný ochoten vypovídat, ale okolnosti možného
výslechu bude nutné ještě dojednat se
členy komise Ústavní odpovědnosti
Polského sejmu, kteří naši republiku
v brzké době navštíví. Musím
dodat, že už jednou navštívili a hovořili
jsme s nimi.
Závěrem vyšetřovací komise považuje
za vhodné upozornit i na osobní statečnost
některých vojáků z povolání,
kteří v roce 1980 odmítli účast
na mimořádném společenském
cvičení s vědomím možného
postihu, k němuž v několika případech
došlo a který spočíval v propuštění
ze služeb v ČSLA.
Děkuji vám za pozornost a dovolím si zároveň
nabídnout sněmovně usnesení, které
by hovořilo o tom, že Poslanecká sněmovna
bere průběžnou zprávu o výsledku
šetření vyšetřovací komise
pro objasnění okolností souvisejících
s akcemi Norbert, Vlna, Zásah a obdobnými akcemi
na vědomí. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Tomáši Fejfarovi a otevírám
rozpravu k tomuto bodu. Rozpravu končím vzhledem
k tomu, že se do ní nikdo nepřihlásil.
Budeme tedy hlasovat o předneseném návrhu
usnesení. Dovolím si vás opět odhlásit
a požádat o registraci. Návrh usnesení,
kterým případně vezmeme průběžnou
zprávu na vědomí, byl přednesen před
několika vteřinami. Myslím, že není
třeba ho opakovat.
Ptám se, kdo je pro schválení tohoto návrhu?
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování
č. 78 skončilo.
Usnesení bylo schváleno poměrem hlasů
71 pro, 6 proti, 14 se zdrželo.
Děkuji vám a konstatuji, že jsme projednali
další bod a ve smyslu naší dohody přistoupíme
k projednání bodu
Zprávu jsme obdrželi jako sněmovní tisk
1498. K předložené zprávě nyní
otevírám rozpravu. Jsou nějaké připomínky
nebo dotazy? Vzhledem k tomu, že nejsou, rozpravu končím
a navrhuji přijmout následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna schvaluje zprávu
o činnosti organizačního výboru Poslanecké
sněmovny za dobu od 5. prosince 1994 do 6. února
1995, podle sněmovního tisku 1498."
Kdo je pro přijetí tohoto usnesení, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 79. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Usnesení bylo schváleno poměrem hlasů
84 pro, nikdo proti, 2 se zdrželi.
Jako další projednáme bod
Zpráva je uvedena ve sněmovním tisku 1499.
Otvírám k předložené zprávě
rozpravu. Rozpravu končím vzhledem k tomu, že
se do ní nikdo nepřihlásil a navrhuji přijmout
toto usnesení:
"Poslanecká sněmovna bere na vědomí
zprávu o opatřeních předsedy Poslanecké
sněmovny za dobu od 5. prosince 1994 do 6. února
1995, podle sněmovního tisku 1499."
Kdo je pro přijetí tohoto usnesení, ať
zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování
č. 80. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl schválen poměrem hlasů 79
pro, nikdo proti, 2 se zdrželi.
Dámy a pánové, tím jsme projednali
i tento bod naší schůze a nyní prosím,
abyste věnovali pozornost několika organizačním
informacím.
Chystám se vyhlásit poledni přestávku,
ve které se teď, okamžitě, sejde bezprostředně
politické grémium ke krátké schůzce.
Jsem informován o tom, že se chystá pan předseda
zemědělského výboru svolat výbor,
který jsme požádali o to, aby se sešel
a zaujal stanovisko k pozměňovacím návrhům
(hlas: doplňuji, že ve státních aktech
hned po vyhlášení polední přestávky.)
Děkuji.
Bude třeba zachovat určitý prostor pro případná
jednání klubů v tom smyslu, jak jsme se usnesli.
Z tohoto důvodu si dovolím vyhlásit přestávku
do 14.30 hodin a prosím, aby předsedové jednotlivých
klubů využili možnosti a poskytli informace svým
klubům.
(Schůze přerušena ve 12.21 hodin.)
(Schůze byla opět zahájena ve 14.40 hodin.)
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Dámy
a pánové, prosím, abyste se všichni,
kteří jste v sále, zaprezentovali svými
kartami. Zároveň prosím, abyste se všichni
dostavili z kuloárů.
Budeme projednávat
Připomínám, že rozprava byla ukončena.
Zeptal bych se nyní na stanovisko garančního
výboru. Prosím jeho předsedu, pana poslance
Černého, aby se ujal slova. Zároveň
prosím o klid ve sněmovně.
Poslanec Jan Černý: Pane předsedající,
dámy a pánové, zemědělský
výbor se podle schváleného usnesení
sněmovny sešel po zevrubné diskusi, ve které
jsme posoudili všechna vystoupení, která k
tomuto návrhu byla ve sněmovně přednesena.
Dospěli jsme téměř jednomyslně
- jeden byl proti k návrhu, aby zemědělský
výbor doporučil Poslanecké sněmovně
přerušit projednávání tohoto
bodu do příští schůze Poslanecké
sněmovny.
V mezidobí se zemědělský výbor
sejde znovu, projedná předložený návrh
zákona tak, aby byl plně v souladu se zákonodárstvím
a Ústavou ČR a na příštím
plénu bychom se mohli tímto tiskem opět zabývat.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Černému. Slyšeli jste procedurální
návrh, o kterém rozhodneme hlasováním.
Ptám se, kdo souhlasí s tímto procedurálním
návrhem hlasování č. 81 - ať
to dá najevo zvednutím ruky a stisknutím
tlačítka.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Procedurální návrh byl přijat - 76
hlasů bylo pro, 1 proti, 12 se zdrželo hlasování.
Tento bod je tedy přerušen do příští
schůze.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Dámy
a pánové, nyní se vrátíme k
přerušenému bodu 17 - je to
Prosím kolegu Tollnera, aby se ujal slova.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Vážený
pane místopředsedo, dámy a pánové,
dovolte, abych přednesl návrh na složeni Stálé
komise. Do Stálé komise jsou navrhováni tito
poslanci: paní Stanislava Bumbová, Levý blok,
pan Viktor Dobal, ODA, pan poslanec Jiří Drápela,
ČMUS, pan Josef Pavela, ČSL, paní Jiřina
Pavlíková, ODS a pan Eduard Zeman, ČSSD.
Chtěl bych ještě k tomu dodat, že to je
názor politického grémia. Ještě
bych chtěl podat návrh, aby se o složení
hlasovalo en block.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji,
otevírám rozpravu. Do rozpravy se nikdo nehlásí,
takže rozpravu končím. Dovolil jsem si vás
od hlásit. Prosím, abyste se znovu zaregistrovali.
Budeme hlasovat.
Ptám se, kdo v 82. hlasování souhlasí
s tím, aby členy Stálé komise byli
zvoleni poslanci, které nyní navrhl kolega Tollner.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Konstatuji, že návrh byl přijat - pro hlasovalo
99, proti nebyl nikdo a 4 poslanci se zdrželi hlasování.
Členy komise se stali: Stanislava Bumbová, Levý
blok, Viktor Dobal, ODA, Jiří Drápela, ČMUS,
Josef Pavela, KDUČSL, Jiřina Pavlíková,
ODS a Eduard Zeman, ČSSD.
Tím jsme ukončili bod 17.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Dámy
a pánové, budeme pokračovat dalším
bodem, kterým je
K tomuto bodu bylo rozdáno usnesení Stálé
komise Poslanecké sněmovny pro sdělovací
prostředky a přílohou jsou návrhy
volebních řádů. Předložené
návrhy odůvodní pan poslanec Vladimír
Koronthály, kterého prosím, aby se ujal slova.
Současně rozhodneme o způsobu hlasování.
Poslanec Vladimír Koronthály: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážené dámy, vážení
pánové, z pověření Stálé
komise pro sdělovací prostředky si vás
dovolím seznámit s usnesením Stálé
komise pro sdělovací prostředky, jimiž
tato v Poslanecké sněmovně předkládá
kandidáty do Rady České tiskové kanceláře.
Kandidáti splnili požadované formální
předpoklady. Dovolím si vás upozornit, že
se volí jeden člen Rady České tiskové
kanceláře. Přílohou usnesení
jsou volební řády pro tajnou volbu a pro
veřejnou volbu hlasovacími lístky. Vzhledem
k tomu, že Stálá komise pro sdělovací
prostředky nedošla ve způsobu voleb ke koncensu,
je na rozhodnutí Poslanecké sněmovny, jakým
způsobem bude člen Rady České tiskové
kanceláře volen. Usnesení se jmény
kandidátů a volební řády byly
všem poslancům rozdány před jednáním.
Nyní si vás dovolím seznámit s usnesením
Stálé komise pro sdělovací prostředky.
Stálá komise pro sdělovací prostředky
usnesení č. 30/95 ze dne 8. 2. 1995, kterým
se předkládají kandidáti do Rady České
tiskové kanceláře. Stálá komise
pro sdělovací prostředky
l. předkládá Poslanecké sněmovně
Parlamentu tyto kandidáty do Rady ČTK:
1. Pavel Augusta
2. Petr Dejmal
3. Václav Erben
II. předkládá Poslanecké sněmovně
Parlamentu návrh volebního řádu pro
tajnou volbu a návrh volebního řádu
pro veřejnou volbu hlasovacími lístky. Oba
volební řády jsou přílohou
tohoto usnesení. Dovolím si je nečíst,
neboť je máte všichni rozdané.
III. žádá Poslaneckou sněmovnu, aby
rozhodla o způsobu voleb
IV. pověřuje poslance Koronthályho, aby seznámil
Poslaneckou sněmovnu s tímto usnesením.
Podepsán ing. Jan Kasal, předseda komise.
Na závěr před hlasováním bych
rád upozornil, že veřejnou volbou hlasovacími
lístky byla zvolena Rada České republiky
pro rozhlasové a televizní vysílání.
Svůj názor na to, kterou volbu upřednostnit,
si nechám do případné rozpravy.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Děkuji
panu poslanci Koronthálymu a otevírám rozpravu.
Nevidím žádnou přihlášku
do rozpravy, rozpravu tedy uzavírám a končím.
Žádám tedy pana poslance Koronthályho,
aby navrhl způsob volby, o kterém rozhodneme hlasováním.
Poslanec Vladimír Koronthály: Děkuji,
byl jsem ušetřen nutnosti reagovat v případné
rozpravě na případné námitky.
Pane předsedo, navrhuji, abychom hlasovali nejprve o veřejné
volbě hlasovacími lístky.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme tedy
nejprve hlasovat o veřejné volbě. Ptám
se, kdo je pro tento způsob hlasování. Hlasování
č. 83.
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Návrh nebyl přijat poměrem hlasů 62
pro, 32 proti, 29 poslanců se zdrželo hlasování,
8 poslanců nehlasovalo.
Je třeba tedy rozhodnout o jiném způsobu
hlasování. Prosím, pane poslanče!
Poslanec Vladimír Koronthály: Navrhuji tedy,
abychom hlasovali o tajné volbě hlasovacími
lístky.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Budeme tedy
hlasovat o hlasování tajném. Hlasování
c. 84.
Kdo je pro tajné hlasování? Kdo je pro? Děkuji.
Kdo je proti? Děkuji. Kdo se zdržel hlasování?
Děkuji.
Tento návrh byl přijat poměrem hlasů
69 pro, 30 proti, 25 poslanců se zdrželo hlasování,
a nehlasovalo poslanců 9. Rozhodli jsme tedy, že budeme
volit tajně.
Nyní přistoupíme ke schválení
volebního řádu. Prosím, pane poslanče.
Poslanec Vladimír Koronthály: Volební
řád vám byl předložen. Název
je "Návrh volebního řádu pro
tajnou volbu člena Rady tiskové kanceláře
- volební řád". Domnívám
se, že bude vhodné k němu otevřít
rozpravu, ale ještě před tím bych chtěl
upozornit, že je to tentýž volební řád,
který jsme několikrát k různým
volbám s úspěchem použili.
Místopředseda PSP Pavel Tollner: Abych vyhověl
proceduře, otevírám k tomu rozpravu, i když
si myslím, že rozprava mohla být vedena již
před tím. Otevírám rozpravu k tajnému
volebnímu řádu. Hlásí se někdo
do rozpravy? Do rozpravy se nehlásí nikdo, rozpravu
uzavírám a budeme hlasovat.
Ptám se tedy, kdo podporuje tento návrh volebního
řádu v hlasování č. 85?
Kdo je pro? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji. Kdo se
zdržel hlasování? Děkuji.
Konstatuji, že tento návrh volebního řádu
pro tajné hlasování jsme přijali poměrem
hlasů 108 pro, 1 proti, 10 se zdrželo hlasování.
Dámy a pánové, nyní doporučuji,
abychom přerušili projednávání
tohoto bodu a přistoupili k projednávání
dalšího bodu a samotný akt voleb k oběma
bodům spojili dohromady a tak ušetřili čas.
Přistoupíme tedy k projednáváni dalšího
bodu a tím je
K tomuto bodu bylo rozdáno usnesení stálé
komise Poslanecké sněmovny pro sdělovací
prostředky, jehož přílohou jsou návrhy
volebních řádů, a já opět
prosím pana poslance Koronthályho, aby se ujal slova.