Ministr průmyslu a obchodu ČR Vladimír
Dlouhý: Pane předsedající, pane
předsedo, dámy a pánové, dovolte mi,
abych krátce zareagoval na slova pana poslance Krause s
tím, že jsem rád, že alespoň některé
části odpovědi pana premiéra pan poslanec
Kraus považuje za odpovídající, přičemž
nemohu pominout skutečnost, že mi vskutku zaslal na
mé ministerstvo 90 otázek týkajících
se tohoto tématu. Očekávám, že
budeme mít ještě možnost vyměnit
si zde názory na tento problém.
Chtěl bych zdůraznit především
jednu věc a začnu od konce. Nejsem si vědom
toho, že bych prohlásil něco v tom smyslu,
že by se vláda či nějaký jiný
zodpovědný orgán do budoucna neměly
smlouvami, o kterých se v současné době
jedná, zabývat. Pokud se něco takového
objevilo ve sdělovacích prostředcích
- a musím říci, že ani z monitorů
si toho nejsem vědom - musím konstatovat, že
nic takového jsem neprohlásil a jsem připraven
říkat, že to byla špatná interpelace.
Je samozřejmé, že smlouvy takovéhoto
druhu budou vládě předloženy minimálně
k posouzení.
To, že potřebujeme strategického partnera pro
toto odvětví, je zjevné. Myslím si,
že není zcela pravda, když pan poslanec hovoří
o tom, že by spolupráce se strategickým partnerem
i v této oblasti jednoznačně znamenala nemožnost
přístupu na trhy. Pan poslanec ví, a víme
všichni z diskusí, že jsme obklopeni celou řadou
rafinérií - v polském Plocku, v německé
Loině, v Ingolstadtu, v Bratislavě ve Slovnaftu,
hned vedle u Vídně ve Schwechatu. Samozřejmě,
že trh je velmi napjatý. Hrozilo nebezpečí
opačné, že na naše trhy budou tvrdě
vstupovat, pokud se naše petrochemie a především
rafinérský průmysl rychle nepohnou z místa
kupředu, tito konkurenti. Jsem přesvědčen,
že spojení se silným strategickým partnerem
vlastně bude trh globalizovat ve smyslu, že budeme
schopni konkurovat jak na domácím, tak z geografického
hlediska přijatelném sousedním, zahraničním
trhu.
Chtěl bych ujistit rovněž, že smlouvy,
o kterých se v současné době jedná,
ale i celý proces privatizace a institucionálních
změn - pan poslanec se na tyto věci táže
ve své další interpelaci, budou plně
konzistentní se stávajícími zákony
i s postupem privatizace.
Z tohoto hlediska mohu odpovědět i na poznámku
týkající se právní nezávaznosti,
případně neplatnosti nabídky IOC.
To byla závazná nabídka, která sloužila
k tomu, aby se vláda mohla rozhodnout o základních
směrech jednání. Je samozřejmé,
že nyní dojednáváme jak rámcovou
smlouvu, tak i z toho vyplývající konkrétní
smlouvy, které budou mít odpovídající
úroveň právní závaznosti.
Co se týče majority, především
chci citovat i z interpelace pana premiéra, kde zdůrazňujeme
uchování majority české strany v následujících
letech na úrovni 51%. Je to diskutováno na straně
3 dole v odpovědi pana premiéra i na straně
4, kde na konci odstavce 2 se hovoří, že za
konstantu je možno považovat podíl 49% IOC na
majetku rafinerií.
Myslím si, vážený pane poslanče,
že musíme respektovat váš názor
na tuto odpověď, ale chci se přihlásit
k tomu, že jsme připraveni detailně odpovědět
na všechny další otázky, které
jste ve své interpelaci vznesl. Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Prosím,
kolega Kraus.
Poslanec Michal Kraus: Chtěl bych zůstat
striktně v rámci odpovědi pana premiéra
Klause, se kterou - jak jsem říkal - zásadně
nesouhlasím. Chtěl bych ale reagovat na slova pana
ministra.
V pondělí 6. února přinesly některé
deníky informaci, že výsledky jednání
s mezinárodními rafinérskými společnostmi
podle ministra Dlouhého nebude schvalovat ani vláda,
ani vládní privatizační komise. Jednoznačně
se už vyjádřily, jak uvedl ministr. Samozřejmě
mě to velmi překvapilo, protože jsem si říkal,
že takováto nezodpovědná slova se k
panu ministru nehodí. Nicméně zatím
je nikdo nedementoval. Proto mne velmi udivilo, že by se
skutečně vláda tím nezabývala.
Pokud věci budou uvedeny na pravou míru, samozřejmě
s tím souhlasím.
Domnívám se, že nyní je třeba
uzavřít tuto interpelaci, která v zásadě
skutečně nevyvrátila mé obavy. Pokud
se budeme bavit o interpelacích dalších, budeme
se o nich bavit na příštím zasedání.
Nyní navrhuji, abychom s touto odpovědí vyjádřili
nesouhlas, protože neodpovídá plně na
všechny dotazy tak, abych s ní mohl souhlasit.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se již nikdo nehlásí, rozpravu končím.
Navrhuji přijmout následující usnesení.
Poslanecká sněmovna nesouhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci privatizace české
petrochemie, uvedenou v tisku č. 1393 A.
Prosím vás, abyste se znovu zaregistrovali, budeme
hlasovat. Jedná se o 127. hlasování.
Kdo je pro? Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh nebyl přijat. Pro hlasovalo 37, proti 51,
3 poslanci se zdrželi.
Navrhuji přijmout následující usnesení.
Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci privatizace české
petrochemie, uvedenou v tisku č. 1393 A.
Jedná se o 128. hlasování.
Kdo je pro, kdo je proti, kdo se zdržel hlasování.
Návrh byl přijat. Pro hlasovalo 54, proti 32, zdrželo
se 5 poslanců.
Předseda vlády Václav Klaus odpověděl
na interpelaci poslance Michala Krause ve věci dodatku
smlouvy o společném podniku Škoda - Volkswagen,
tisk č. 1394. Odpověď se předkládá
jako tisk 1394 A. Považuje pan poslanec odpověď
za uspokojivou?
Poslanec Michal Kraus: Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, musím bohužel
konstatovat, že tato odpověď mě vůbec
neuspokojila, nejen proto, že některé věci,
které jsou citovány, jsou nepřesné,
ale dokonce si dovoluji tvrdit, že v některých
pasážích je zcela nepravdivá.
Konkrétně. V odpovědi se hovoří
o smlouvě s Volkswagenem z roku 1991 a o dodatku text navazující
na dohodu z roku 1991 neměl být na přání
Volkswagenu zveřejněn. Myslím, že je
to velmi zvláštní, že dokument byl tajný
pouze v České republice. Alespoň to vyplývá
z některých relací zahraničních
rozhlasů jako např. Svobodné Evropy nebo
Radia Londýn. Nevím, proč zrovna v jenom
ČR musela být tato smlouva a její dodatek
tajný, protože se domnívám, že
to minimálně neprospívalo důvěře
občanů v tuto smlouvu.
Zásadní nesouhlas musím vyslovit s tvrzením,
že důvodem postoupení majoritního podílu
automobilové akciové společnosti Škoda-Volkswagen
nebyly investiční záměry, ale získání
zodpovědného ekonomického a obchodně
zkušeného vedení automobilky pro podnikání
v systému tržního hospodářství.
Toto zcela evidentně není pravda, protože Volkswagen
výběrové řízení vyhrál
právě a díky svým nabídkám
na investiční záměry, které
byly nejvyšší, navrhovaly daleko nejvyšší
rozvoj automobilky, díky tomu vlastně tento projekt
byl vybrán. Faktem je, že se de facto postupem času
z něho ztratilo téměř všechno.
Pan premiér také uvádí, že ekonomické
rozbory, které doložil Volkswagen, ukazují,
že by se Škoda dostala do ekonomických problémů.
Nechci polemizovat s tím, jestli by se Škoda do problémů
dostala či ne, jenom mě udivuje, že tyto rozbory
prováděl právě Volkswagen. Je opravdu
velmi podivné, proč takovéto rozbory nedělaly
např. nestranné auditorské firmy, které
podle mého mají renomé minimálně
stejně vysoké jako Volkswagen a rozhodně
by takovýto audit byl naprosto nezávislý,
nestranný a objektivní.
Pan premiér hovoří, že musí odmítnout
mé tvrzení o nekompetentním uplatňováním
majority české strany v minulém období.
Chtěl bych se tedy zeptat, jak bylo možné uplatňovat
majoritu české strany, když v představenstvu
společnosti byli tři zástupci Volkswagenu
a dva zástupci české strany. Pokud se týká
ochrany subdodavatelů, byla tato otázka mnohokrát
projednávána. Chtěl bych pouze říci,
že u některých subdodavatelů to vypadalo
tak, že byl prováděn audit, který prováděla
nezávislá firma, český výrobek
byl hodnocen jako dobrý; po auditu Volkswagenu byl vyřazen
jako nevyhovující, konkrétně to byly
např. skla.
Pro uplatnění českých výrobků
na vyspělých trzích se jeví dosud
realizované kroky jako věcně správné.
Chtěl bych se tedy zeptat, jak s tím dokumentuje
návrh pana Piecha na zrušení dodavatelské
sítě české automobilky v Německu.
Myslím, že tento přístup anebo tento
návrh svědčí o pravém opaku.
Pan premiér v závěru říká,
že odpověď bude dostačující
pro objasnění postupu. Myslím, že pro
objasnění postupu dostačující
skutečně je, avšak zásadně nevyvrátila
mé pochybnosti, že rozhodnutí vlády
ČR byla pro další rozvoj automobilky v Mladé
Boleslavi optimální. Z tohoto důvodu nemohu
s odpovědí souhlasit.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Otevírám rozpravu, do které se přihlásil
pan ministr Vladimír Dlouhý. Prosím ho, aby
se ujal slova.
Ministr průmyslu a obchodu ČR Vladimír
Dlouhý: Pane předsedající, pane
předsedo, dámy a pánové, dovolte mi,
abych rovněž i v tomto případě
krátce zareagoval. Pane poslanče, pokud jsem v předcházející
odpovědi vyjádřil své uspokojení
nad tím, že alespoň některé části
jste považoval za přijatelné v odpovědi
pana premiéra myslím, že vaše poznámky
k této odpovědi mě přesvědčily
o snaze, řeknu, vystupovat za každou cenu.
Začnu s těmi jednotlivými body. Za prvé.
Není pravda, že dohoda o nezveřejnění
platí pouze na území České
republiky. Ani Škoda Mladá Boleslav ani česká
vláda ani koncern Volkswagen oficiálně nezveřejnily
tyto dokumenty, v žádném okamžiku a v
žádném rozsahu. Na druhé straně
vy stejně víte, pane poslanče, jako já,
že sdělovací prostředky v České
republice, musím říci, že v menší
míře v Německu, protože tam tento problém
nebyl na takové úrovni zájmu sdělovacích
prostředků, že sdělovací prostředky
v podstatě získaly veškeré zásadní
informace o těchto dohodách. Není ale pravda,
že by dohoda o nezveřejnění byla platná
pouze na území ČR. Co se týče
majority a vašeho názoru, že původně
byla vybrána firma Volkswagen výlučně
a pouze jen pro investiční záměry,
to myslím, že není pravda, i když nemohu
zde toto tvrdit se stoprocentním přesvědčením,
protože v té době jsem nebyl členem
vlády ani žádné komise, která
posuzovala tyto skutečnosti. Nezapírám však,
že výše investičního záměru,
ale nejenom jeho výše, ale i struktura, časový
plán a všechno co s tím souviselo, bylo velmi
důležitým aspektem, který byl posuzován
při konečném výběru, jak známo,
mezi firmou Volkswagen a firmou Renault.
Není pravda, že toto bylo základním
kriteriem, podle kterého se hodnotily i veškeré
další skutečnosti. Musím konstatovat,
že naopak v tomto byla původní smlouva pro
českou stranu méně výhodná,
vágní, ne dobře definovaná. Neposkytovala
dostatečnou právní základnu české
straně pro to, aby mohla původní investiční
záměry v plné míře vymáhat.
O to šlo v celém jednání o dodatku,
ve vůbec prosazení myšlenky dodatku, vždyť
ani to nebylo snadné, a vy to víte. l vlastní
jednání potom vedlo k tomu, že byla snaha vymahatelnost
investičních záměrů zpevnit.
Navíc, nechci se tady do těch úvah pouštět,
platí i další ekonomická kriteria, kde
se musí hodnotit především změněné
podmínky mezi rokem 1991, 1993, 1994.
Co se týče rozborů o celkovém ekonomickém
stavu Škody, a. a. s., pak myslím, že audity
byly k dispozici a jsou ve vedení Škodovky uloženy.
Uplatňování majority české
strany. Složení představenstva jsme zdědili
v takové podobě, v jaké bylo.
Chtěl bych však říci, že od poloviny
roku 1993 česká vláda jednoznačně
a velmi razantně na všech úrovních,
kde k tomu měla možnost, uplatňovala majoritu.
Co se týče subdodavatelů, zde jsem (i vzhledem
k šumu) neporozuměl vašim slovům, ale
myslím si, že jednoznačně bojujeme za
subdodavatele. Jednoznačně jsme to prosadili i do
dodatku, kde jsou tyto věci uvedeny; na druhé straně
tady nejde jenom o to, jednoznačně bránit
naše subdodavatele. Musíme být schopni respektovat
jejich schopnost, oni musí být schopni zvýšit
efektivnost, konkurenceschopnost, snižovat náklady.
Co se týče obchodních záležitostí,
zde bych chtěl konstatovat, že jednoznačně
se teď zabýváme především
touto otázkou. Na zasedání dozorčí
rady 9. března jsme připraveni, rozeslali jsme i
písemné žádosti v tomto směru,
vyslechnout velmi podrobné úvahy o tom, jakým
způsobem je budována obchodní síť,
a to nejenom v Evropě, kde se neodvážím
hodnotit, jak by měla být organizována optimálně
obchodní síť v Německu, ale především
se snažím zhodnotit zkušenosti, které
mám ze svých cest po Středním východě,
zemích Perského zálivu, některých
zemí jihovýchodní Asie apod. V tomto směru
věnujeme otázce maximální pozornost.
Děkuji vám.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Do rozpravy se dále hlásí kolega Kraus.
Poslanec Michal Kraus: Chtěl bych jen konstatovat,
že tím, že pan ministr přiznal, že
něco na mých slovech je, vyvrací jeho první
větu, že se snažím vystupovat za každou
cenu.
Především bych chtěl říci,
že informace o tom, že v zahraničí smlouva
mezi českou vládou a Volkswagenem ve věci
Škodovky nebyla tajná, odvysílaly takové
stanice, jako např. Svobodná Evropa.
Znovu to opakuji. Nevím, zda Svobodná Evropa v této
věci lže nebo ne. V každém případě
já netvrdím, že to tak skutečně
bylo, jenom se nad tím pozastavuji.
Myslím, že o tom, jak skutečně dopadne
další rozvoj Škodovky rozhodnou konkrétní
léta. Možná, až se k tomu za dva roky
vrátíme, zjistíme, kdo měl či
neměl pravdu.
V každém případě, z důvodů,
o kterých jsem se předtím zmínil,
s odpovědí nesouhlasím.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se již nikdo nehlásí. Rozpravu končím
a navrhuji přijmout následující usnesení:
Poslanecká sněmovna nesouhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci dodatku smlouvy o společném
podniku Škoda-Volkswagen, uvedenou v tisku 1394 A.
Jedná se o 129. hlasování. Kdo je pro? Kdo
je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh nebyl přijat, pro hlasovalo 33, proti 50,
zdrželo se 5 poslanců.
Navrhuji přijmout následující usnesení:
Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci dodatku smlouvy o společném
podniku Škoda-Volkswagen, uvedenou v tisku 1394 A.
Jedná se o 130. hlasování. Kdo je pro? Kdo
je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat, pro hlasovalo 56, proti 31, zdrželi
se 3 poslanci.
Předseda vlády Václav Klaus odpověděl
na interpelaci poslance Michala Krause ve věci privatizace
s.p. KEMA Skalná, tisk 1400. Odpověď se předkládá
jako tisk 1400 A. Ptám se pana poslance, zda považuje
odpověď za uspokojivou.
Poslanec Michal Kraus: Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, odpověď pana premiéra
na tuto interpelaci ve věci privatizace s. p. KEMA Skalná
je odpověď v zásadě vyhovující.
Obsahuje však v sobě jeden vážný
rozpor, který mne vede k tomu, abych panu premiérovi
položil doplňující dotaz. V případě,
že jej bude schopen zodpovědět on nebo pan
ministr Skalický přímo v rámci rozpravy
k této interpelaci, mohli bychom interpelaci tak nebo onak
uzavřít dnes. Pokud by potřebovali k odpovědi
určitý čas, dovolil bych si sněmovnu
požádat o eventuální přerušení
projednávané odpovědi do příští
schůze.
V čem tedy spočívá onen rozpor. V
úvodu odpovědi mi pan premiér sděluje,
že o způsobu transformace majetku s. p. KEMA Skalná
nebylo dosud, tedy více než po 2,5 letech jednání,
s definitivní platností rozhodnuto. V závěru
odpovědi vsak pan premiér hovoří o
transformaci majetku formou přímého prodeje
určenému zájemci jako o jediném způsobu
privatizace s. p. KEMA.
Navíc disponuji informacemi, že ministerstvo pro správu
národního majetku a jeho privatizaci údajně
uvažuje o možnosti provedení další
změny a vyhlášení veřejné
soutěže na prodej podniku. Chtěl bych tedy
vědět, zda vláda ví vůbec,
jak, kdy provede opakovaně odkládanou privatizaci
s. p. KEMA Skalná a zda má vůbec zájem
o to, aby privatizace proběhla v souladu s ekonomickými
a podnikatelskými zájmy České republiky,
jak pan premiér hovoří ve svém odst.
č. 4.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se přihlásil předseda vlády Václav
Klaus.
Předseda vlády ČR Václav Klaus:
Myslím, že jsem panu poslanci rozuměl a
mám pocit, že jde o zbytečné chytání
se za slovo. V prvním odstavci své odpovědi
říkám, že nebylo definitivně
rozhodnuto, tzn., že není třeba být
neklidný. Uváděl jsem argumenty, které
k tomu máme. Na závěr jsem řekl, že
na to máme institut zvaný vládní privatizační
komise. Zakončil jsem větou, že osobně
budu trvat na mimořádně zodpovědném
vyhodnocení variant přímého prodeje
se zvláštním přihlédnutím
k ekonomickým i podnikatelským záměrům
České republiky. Prostě nebylo rozhodnuto
definitivně, a přislíbil jsem, že na
to budu osobně dohlížet, protože sdílím
vás názor na tuto surovinu, její specifický
význam apod.
Jaký je rozpor nebo jaký je protimluv v této
mé odpovědi, nemohu pochopit.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se hlásí kolega Kraus.
Poslanec Michal Kraus: Možná vám trochu
pomohu, pane premiére. Ono v zásadě skutečně
jde o slovíčko. Kdyby v prvním odstavci bylo,
že nebylo rozhodnuto o privatizaci, pochopil bych váš
názor. Ale protože se hovoří, že
nebylo rozhodnuto o způsobu, pak tedy chápu, že
ještě nebylo rozhodnuto o tom, jestli veřejná
soutěž, přímý prodej atd.
Pokud to mám chápat tak, jak jste říkal
vy, pak mi nezbývá než s odpovědí
souhlasit - pokud tomu tak skutečně je. Jestli to
mám chápat, že tedy vlastně způsoben
berete to, komu nebo jak bude podnik v privatizaci v přímém
prodeji vydán. V tomto případě, pokud
to tak skutečně je, bych navrhl, abychom s odpovědí
souhlasili.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Do rozpravy
se hlásí ministr Skalický.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Pane místopředsedo, vážená
sněmovno, jsem rád, že se podařilo interpretační
problém v dialogu pan poslanec Kraus - pan premiér
Klaus vyřešit. Chci využít rozpravy k
tomuto bodu spíše k tomu, abych poskytl některé
nové informace o vývoji tohoto případu.
Na základě skutečnosti, že stanovisko
komise ministerstva privatizace, vedené panem náměstkem
Jurečkou, a stanovisko zakladatelského resortu,
totiž ministerstva průmyslu a obchodu, tato stanoviska
byla rozporná, rozhodl jsem se předložit podrobnou
analýzu této záležitosti do vládní
privatizační komise. Během tohoto jednání
především se španělským
zájemcem o firmu došlo k tomu, že španělská
firma podstatně změnila svoji původní
nabídku v tom smyslu, že dnes podle mého soudu
je výrazně horší, co se týče
schopnosti přijmout na sebe určité závazky
stran těžby, ale i exportu jak jílů,
tak sklářských písků. Z tohoto
důvodu moje komise ministerská v nedávných
dnech přehodnotila svoje stanovisko a domnívá
se, že španělskou nabídku je nutno odmítnout.
Z toho ovsem plyne i určitá nová otevřená
situace k tomu, jakým způsobem tento státní
podnik privatizovat. Toto řešení v těchto
dnech připravujeme.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Kolega Kraus. Mohu se to pokusit vyřešit? Prosím.
Poslanec Michal Kraus: Tomu tedy opravdu nerozumím,
protože pan ministr Skalický v podstatě potvrdil
mé výhrady, které jsem k odpovědi
měl, že skutečně o způsobu ještě
definitivně rozhodnuto nebylo a vlastně i připustil
možnost, že může být i jiný
způsob privatizace než přímý
prodej. Potom je to v rozporu s tím, co říká
pan premiér Klaus. Je potřeba se dohodnout, pánové.
Jinak s odpovědí samozřejmě nemohu
souhlasit, protože v sobě skutečně rozpor
obsahuje.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Rozuměl
jsem tomu tak, že pan premiér řekl, že
není rozhodnuto - je to bod 4.
Poslanec Michal Kraus: Bod 4 říká,
že bude privatizován přímým prodejem.
Je to tak? Je to tam napsáno? Samozřejmě,
že to tam je napsáno.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Posouzení
obou variant bude.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Nezlobte se, považuji to za naprosto věcně
neodůvodněné bazírování
na nějaké formulaci. Z textu pana premiéra
jasně plyne, že jsou předložené
dva privatizační projekty na privatizaci s. p. KEMA
Skalná. Oba dva tyto projekty navrhují přímý
prodej. A bod 4 říká, že posouzení
těchto dvou variant přímého prodeje
bude předmětem jednání. Stačí
to?
Samozřejmě, že vládní privatizační
komisi nebo vládě České republiky
nic nebrání v tom, aby přijala rozhodnutí
o privatizaci, které bude odlišné od obou předložených
variant přímého prodeje. To je zcela jasné
a srozumitelné.
Poslanec Michal Kraus: To byla přesně ta
otázka, kterou jsem na pana premiéra směřoval.
Pan premiér mi odpověděl, že jiná
varianta než přímý prodej nepřipadá
v úvahu. Proto jsem se ptal a jestliže tady pan ministr
Skalický říká, že připadá
v úvahu jiná varianta, pak s odpovědí
nemohu souhlasit.
Předseda vlády ČR Václav Klaus:
Berte mou odpověď jako odpověď.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Hlásí
se ještě někdo do rozpravy? Není-li
tomu tak, rozpravu končím. Poprosím, abyste
se znovu zaregistrovali, budeme hlasovat. Navrhuji přijmout
následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna nesouhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci státního
podniku KEMA Skalná uvedenou v tisku 1400 A." (Předseda
vlády Klaus: řekl do mikrofonu, že souhlasí.)
Teď řekl, že nesouhlasí.
Jedná se o 131. hlasování. Kdo je pro? Kdo
je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh nebyl přijat. Pro hlasovalo 33, proti 54,
zdrželo se 7.
Dovolte mi navrhnout následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Michala Krause ve věci privatizace státního
podniku KEMA Skalná uvedenou v tisku 1400 A."
Jedná se o 132. hlasování. Kdo je pro? Kdo
je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Návrh byl přijat. Pro hlasovalo 59, proti 27, zdrželo
se 7 poslanců.
Předseda vlády Václav Klaus odpověděl
na interpelaci poslance Ladislava Bodyho ve věci rasismu,
xenofobie a dalších projevů intolerance vůči
občanům tmavé pleti - tisk 1409. Odpověď
se předkládá jako tisk 1409 D. Považuje
pan poslanec odpověď za uspokojivou?