Poslanec Jiří Payne: Děkuji, pane
předsedo. Zmíním se o několika dotazech,
které byly vzneseny.
Za prvé k problematice dokumentárního díla
z 9. listopadu 1937, které je skutečně zmiňováno
v odstavci b) článku 2. Dotaz zněl, z jakého
důvodu není ve zrušovacích ustanoveních.
Chtěl bych vysvětlit, ze tento dokument nikdy neměl
povahu mezinárodně smluvní, tudíž
nemůže být ani zrušen. Naopak, tato smlouva
říká, ze hraniční dílo,
které bylo v roce 1937 dokončeno (a ve kterém
je neuvěřitelný kus práce, jak jsme
se o tom na místě přesvědčili),
se stává základem pro stávající
hranici. Z toho důvodu starší dokumenty mohou
být zrušeny a my přecházíme k
tomu výsledku práce, který naši předkové
v roce 1937 dokončili a na něj navazujeme. Dochází
samozřejmě k drobným úpravám
hranic, které se sjednávají na místě,
protože hranice někde nedává logiku.
Expertní komise, která na hranici pracuje, je vybavena
takovým technickým zařízením,
ze dokáže změřit území
s přesností na centimetry čtvereční
a toto území je principiálně kompenzováno
s touto přesností. Hranice probíhá
od hraniční čáry směrem od
středu Země vzhůru a směrem do středu
Země dolů. S touto přesností je hranice
vytyčována.
Mám pocit, ze z této věci není třeba
mít obavy. Žádné riziko ze zrušení
starých dokumentů nevyplývá.
Pokud jde o to, z jakého důvodu tu jsou odchylky,
řekl bych, že jsou to odchylky právě
moderním směrem. Je například odchylka
ta, ze část smlouvy, která pojednává
o hranici, je nevypověditelná, tzn., ze my musíme
Německu garantovat, že z naší strany nebudeme
usilovat o územní změny. Totéž
nám garantuje německá strana. Obě
strany se shodují v tom, že tento postoj považují
za nevypověditelný. Mám pocit, že z
toho není třeba vyvozovat žádné
riziko.
K problému, proč není hraniční
dokumentace, hraniční dílo, součástí
této smlouvy, její přílohou, bych
chtěl říci, ze u žádné
smlouvy (jak tady bylo možná nepřesně
uváděno některým poslancem v diskuzi)
hraniční dokumentace není přikládána
jako příloha, neboť dohromady to jsou skutečně
desítky nebo i stovky kilogramů papíru. Technicky
není možné to rozmnožit pro každého
poslance. My jsme se seznámili s tou částí,
kterou jsme navštívili.
A já se skutečně domnívám,
že to není obvyklé, aby se hraniční
dokumentace stávala součástí smlouvy.
Ba naopak. Tolik asi k těm připomínkám,
které zde zazněly.
Pokud se týče doprovodného usnesení,
mám dojem, ze nepřesnosti v silničním
značení se nacházejí na nejrůznějších
místech. Např. v Rakousku jsou silniční
ukazatelé ukazující směr na Prahu
místo toho, co by tam mělo stát Prag. Mám
dojem, že z tohoto ještě není potřeba
vyvozovat zahraničně politické důsledky.
Leda, že by si někdo tyto důsledky přál,
někdo, komu nevyhovuje ta zlepšující
se tendence v českoněmeckých vztazích.
Pak věřím, že ten může usilovat
o hledání záminky k tomu, aby ten proces
šel jiným směrem.
Z tohoto důvodu nedoporučuji sněmovně
přijetí doprovodného usnesení tak,
jak bylo navrženo. Samozřejmě ale k hlasování
je předložit musím.
Pane předsedo, myslím si, ze můžeme
hlasovat o návrhu usnesení k té smlouvě
a já přednesu potom doprovodné usnesení,
jak bylo navrženo.
Předseda PSP Milan Uhde: Přeje si sněmovna,
abych znovu přečetl navržené usnesení?
Vidím pokyvování některých
poslanců, takže pro jistotu přečtu tři
řádky, než bychom se o nich dlouze dohadovali.
Čtu: "Poslanecká sněmovna parlamentu
ČR souhlasí se Smlouvou mezi Českou republikou
a Spolkovou republikou Německo o společných
státních hranicích, podepsanou v Bonnu dne
3. listopadu 1994."
Než podrobíme 25. hlasování tento návrh,
odhlašuji vás a prosím, abyste se nově
zaregistrovali. 25. hlasování na této schůzi
rozhodne o předloženém usnesení. Kdo
je podporujete, stiskněte tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdrzel hlasování?
25. hlasování skončilo. Ze 135 přítomných
bylo 132 pro, nikdo proti, 1 se zdrzel, 2 nehlasovali. Usnesení
bylo přijato.
Nyní prosím pana společného zpravodaje,
aby předložil k hlasování návrh
doprovodného usnesení, jehož autorem je pan
poslanec Vratislav Votava.
Poslanec Jiří Payne: Pane předsedo,
přednesu ten návrh tak, jak mně byl doručen
písemně, neboť nemám možnost ze
stenozáznamu si ověřit, zda to bylo takto
přečteno. Předpokládám ale,
že ano.
Pan poslanec Votava navrhl usnesení tohoto znění:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR vyzývá
vládu ČR, aby její představitelé
při všech jednáních s představiteli
SRN a svobodného státu Bavorsko důrazně
požadovali změnu označení silničních
ukazatelů k česko-německé státní
hranici v Bavorsku na státní hranice namísto
v současnosti běžně užívaného
označení zemská hranice, které není
v souladu se Smlouvou ČR a SRN o společných
státních hranicích, podepsanou v Bonnu 3.
11. 1994."
Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Votava souhlasí
s tímto zněním. Je autentické a můžeme
o něm hlasovat.
26. hlasování na této schůzi. Kdo
podporujete návrh doprovodného usnesení,
stiskněte prosím tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdrzel hlasování?
26. hlasování skončilo. Ze 148 přítomných
bylo 55 pro, 67 proti, 23 se zdrzelo a 3 nehlasovali. Návrh
doprovodného usnesení nebyl přijat.
Tím jsme se vyrovnali s bodem 6 a přistupujeme k
bodu 7. Je to
Předložený vládní návrh
Smlouvy nám z pověření vlády
odůvodní ministr vnitra pan Jan Ruml. Žádám
ho, aby se ujal slova.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedo, vážené poslankyně,
vážení poslanci, předkládám
poslanecké sněmovně parlamentu ČR
k vyslovení souhlasu Smlouvu mezi Českou republikou
a Slovenskou republikou o úpravě některých
otázek na úseku matrik a státního
občanství podepsanou dne 24. 6. 1994 doplněnou
nótami Ministerstva zahraničních věcí
ČR a Ministerstva zahraničních věcí
SR.
Po zániku České a Slovenské federativní
republiky vznikla potřeba řešit některé
otázky výkonu státní správy
na úseku matrik a státního občanství.
Vedení matrik bylo do konce roku 1992 upraveno právními
normami přijatými unitárním Československým
státem. Platila tak v tomto úseku shodná
právní úprava na území České
republiky i Slovenské republiky.
Návrh předložené smlouvy tuto situaci
bere v potaz s cílem maximálně zjednodušit
pro občany obou smluvních stran postup při
vydávání dokladů o jejich osobním
stavu. Tyto otázky nebyly pojaty do smlouvy mezi Českou
republikou a Slovenskou republikou o právní pomoci
poskytované justičními orgány a o
úpravě některých vztahů v občanských
a trestních věcech.
Smlouva upravuje odlišně od vnitrostátní
úpravy tyto otázky: Ve výpise z matriky,
tj. na rodném, oddacím nebo úmrtním
listu, lze uvádět jméno v českém
nebo slovenském ekvivalentu oproti původnímu
zápisu. Např. místo jména Juraj bude
možno uvést na žádost fyzické osoby
jméno Jiří a naopak. Státní
občané Slovenské republiky nemusí,
pokud mají na území České republiky
trvalý pobyt alespoň dva roky, předkládat
tzv. vysvědčení o právní způsobilosti
k uzavření manželství a naopak. Matriční
doklady vydané na území jedné smluvní
strany budou uznány za platné i na území
druhé smluvní strany a nebude požadováno
předložení matričního dokladu
vydaného zvláštní matrikou vedenou Magistrátem
města Brna. Jinak by museli státní občané
České republiky, kteří se narodili
na Slovensku nebo uzavřeli manželství na Slovensku,
předložit zvláštní matrice v Brně
stanovené doklady k provedení zápisu do matriky
a vydání matričního dokladu České
republiky.
Podle platné vnitrostátní právní
úpravy totiž matriční události
státních občanů ČR, které
nastaly v cizině, tj. narození, uzavření
manželství, nebo úmrtí, se zapisují
do zvláštní matriky, která vydá
český matriční doklad.
Takový postup by vzhledem k počtu matričních
událostí znamenal značné zatížení
pro občany i pro správní orgány.
Přesto se však připouští, aby na
výslovnou žádost fyzické osoby byl takový
zápis proveden. Na uvedený postup navazuje ustanovení
o tom, ze nebude vyžadován překlad stanovených
písemností vydaných v jazyce druhé
smluvní strany. tj. ze slovenštiny do češtiny
a naopak.
Další zjednodušení se týká
uznávání rozhodnutí ve věci
povolení změn jména a příjmení.
Návrh smlouvy byl projednáván a odsouhlasen
na jednání expertů obou smluvních
stran. Byl podepsán 24. 6. 1994 a vláda jej projednala
a schválila 23. 3. 1994. Protože smlouva upravuje
některé otázky odlišně od platné
právní úpravy, je navrhována jako
prezidentská. Smlouva není v rozporu s obecně
uznávanými zásadami mezinárodního
práva, jakož i závazky převzatými
v rámci jiných platných smluv. Její
provedení bude zajišťovat Ministerstvo vnitra
a Ministerstvo zahraničních věcí.
Děkuji vám.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji ministru
vnitra panu Rumlovi. Sděluji, že předložený
návrh smlouvy projednal branný a bezpečnostní
výbor a zahraniční výbor. Návrh
usnesení Poslanecké sněmovny je obsažen
v uvedeném vládním návrhu. Žádám
nyní společného zpravodaje výborů
Jana Deckera, aby nás seznámil se stanoviskem výborů
k předloženému vládnímu návrhu
smlouvy a připomněl návrh usnesení
Poslanecké sněmovny. Prosím, pane společný
zpravodaji.
Poslanec Jan Decker: Děkuji pane předsedo.
Vážený pane předsedo, vážené
kolegyně, vážení kolegové, pan
předkladatel velice podrobně seznámil sněmovnu
s obsahem smlouvy, která se řadí k těm
smlouvám, které nesmírně zjednoduší
přístup k projednávání na různých
úřadech občanů, kteří
mají buď vydané doklady nebo rodné listy
na území druhé strany.
Je to Smlouva, která je nesmírně důležitá.
Mně nezbývá, než abych vám vřele
doporučil její přijetí. Zabývaly
se jí dva výbory. Branný a bezpečnostní
výbor přijal usnesení, ve kterém souhlasí
s navrhovanou Smlouvou. Zahraniční výbor
doporučuje sněmovně Smlouvu přijmout.
Pro připomenutí přečtu ještě
jednou návrh usnesení Poslanecké sněmovny.
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky souhlasí se Smlouvou mezi Českou republikou
a Slovenskou republikou o úpravě některých
otázek na úseku matrik a státního
občanství podepsanou dne 24. června 1994
v Červené nad Vltavou, doplněnou nótami
Ministerstva zahraničních věcí České
republiky a Ministerstva zahraničních věcí
Slovenské republiky.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému
zpravodaji poslanci Janu Deckerovi. Otevírám rozpravu.
Nemám žádnou písemnou přihlášku.
Nevidím žádnou přihlášku
z místa. Proto rozpravu uzavírám.
Dám hlasovat o návrhu usnesení, který
pan poslanec Decker před chvílí přečetl.
27. hlasování na této schůzi. Ještě
vás všechny odhlásím. Prosím
vás zároveň, abyste se nově zaregistrovali.
27. hlasování rozhodne o usnesení, které
přečetl pan poslanec Decker.
Kdo podporujete předložený návrh usnesení,
stiskněte tlačítko a zvedněte ruku.
Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
27. hlasování skončilo.
Ze 127 přítomných bylo 123 pro, nikdo proti,
3 se zdrželi, 1 nehlasoval. Návrh usnesení
byl přijat. Vyrovnali jsme se s bodem sedmým.
Přistupujeme k bodu osmému. Je to
Z pověření vlády odůvodní
přeložený návrh Úmluvy ministr
průmyslu a obchodu pan Vladimír Dlouhý. Žádám
ho, aby se ujal slova.
Ministr průmyslu a obchodu ČR Vladimír
Dlouhý: Vážený pane předsedo.
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, z pověření vlády
před vás předstupuji s odůvodněním
vládního návrhu, kterým se předkládá
poslanecké sněmovně parlamentu České
republiky k vyslovení souhlasu mezinárodní
Úmluva o jaderné bezpečnosti, podepsaná
dne 20. září 1994 ve Vídni.
Tuto Úmluvu podepsal s výhradou ratifikace na základě
zmocnění prezidenta republiky předseda Státního
úřadu pro jadernou bezpečnost.
Jaderná energetika představuje v naší
zem i nezanedbatelný zdroj elektrické energie a
po dokončení jaderné elektrárny Temelín
její zastoupení v celkové produkci stoupne
až na více než 40%. V porovnání
s ostatními způsoby průmyslové výroby
elektrické energie, provoz jaderných elektráren
zatěžuje životní prostředí
zcela minimálně, když je zcela vyloučena
produkce oxidu dusíku i síry. Stejně tak
je vyloučena i produkce kysličníku uhličitého,
který se výrazně podílí na
tvorbě skleníkového efektu, jenž představuje
z globálního hlediska zřejmě nejzávaznější
ekologický problém.
Na druhé straně provoz jaderných elektráren
a dalších souvisejících jaderných
zařízení přináší,
stejně tak jako každá průmyslová
aktivita člověka, určité riziko vzniku
havárie. l když je riziko vzniku havárie u
jaderných elektráren za využití všech
dostupných opatření inženýrských,
organizačních a dalších, potlačeno
na velice nízkou úroveň, která je
řádově nižší, než v
jiných oblastech lidské činnosti, je mu vzhledem
k jeho specifičnosti věnována obzvláštní
pozornost.
Vůle všech států provozujících
jaderná zařízení po dosažení
maximální dostupné úrovně jaderné
bezpečnosti spolu se základními nástroji
pro jejich dosazení, udržování a kontrolu,
je zakotvena v předkládané Úmluvě
o jaderné bezpečnosti.
Tato Úmluva, vztahující se pouze na civilní
jaderná zařízení, specifikuje závazky
smluvních stran, a to jak z hlediska státní
správy a jejích dozorných orgánů,
tak i z hlediska vlastního provozovatele.
Za nejpodstatnější závazky vyplývající
z Úmluvy lze označit zejména institut posuzováni
bezpečnosti jaderných zařízení
a požadavky na existenci odpovídající
domácí legislativy a orgánů státního
dozoru nad jadernou bezpečností s náležitými
pravomocemi.
Vzhledem k tradici provozu jaderných zařízení
v naší republice a vysokým nárokům
na zajišťování jaderné bezpečnosti
ze strany orgánů státní správy
lze říci, že požadavky Úmluvy jsou
v naší republice v současnosti fakticky plněny.
Úplného souladu s požadavky Úmluvy i
po formální stránce bude dosazeno po přijetí
zákona o využívání jaderné
energie a ionizujícího záření,
tzv. atomového zákona, který je Parlamentu
předkládán v blízké době.
Přijetí Úmluvy a naplňování
jejích požadavků nepředstavuje tedy
pro naši republiku žádný problém,
ani z ní nevyplývá zvyšování
stávajících nároků na státní
rozpočet.
Přistoupením k Úmluvě o jaderné
bezpečnosti Česká republika vyšle mezinárodnímu
společenství jednoznačný signál
o připravenosti a vůli bezezbytku plnit všechny
mezinárodně uznávané požadavky
na jadernou bezpečnost a zajistit bezpečný
provoz všech svých jaderných zařízení.
Vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, doporučuji vám proto vyslovit
souhlas s vládním návrhem, kterým
se předkládá poslanecké sněmovně
Parlamentu České republiky k vyslovení souhlasu
mezinárodní Úmluva o jaderné bezpečnosti,
podepsaná dne 20. září 1994 ve Vídni.
Děkuji vám za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministrovi
průmyslu a obchodu Vladimíru Dlouhému. Struktura
všech těchto bodů je, jak jste si jistě
všimli, podobná. Proto oznamuji, že předložený
návrh Úmluvy projednal hospodářský
výbor, zahraniční výbor. Návrh
usnesení Poslanecké sněmovny je obsažen
v uvedeném vládním návrhu.
Žádám nyní společného
zpravodaje výborů pana poslance Petra Nečase,
aby seznámil sněmovnu se stanoviskem výborů
k předloženému vládnímu návrhu
Úmluvy a připomněl návrh usnesení
Poslanecké sněmovny. Prosím, pane společný
zpravodaji.
Poslanec Petr Nečas: pane předsedo, dámy
a pánové, dovolte mi, abych vás seznámil
s průběhem projednávání mezinárodní
Úmluvy o jaderné bezpečnosti, podepsané
dne 20. září 1994 ve Vídni, v jednotlivých
výborech Poslanecké sněmovny.
Jak již bylo řečeno, tento návrh projednaly
dva výbory. Zahraniční výbor a hospodářský
výbor. Oba dva výbory přijaly doporučující
usnesení, ve kterém v souladu s vládním
návrhem doporučují text, ve kterém
Poslanecká sněmovna parlamentu České
republiky souhlasí s mezinárodní Úmluvou
o jaderné bezpečnosti podepsanou dne 20. září
1994.
Jedná se o velice důležitou smlouvu, která
řeší problematiku jaderné energie, což
je problém, který je citlivý nejen z hlediska
ekonomického, ale i z hlediska politického. Jedná
se o to, najít rozumný civilizační
kompromis, mezi provozem jaderných zařízení
pro civilní účely a ochranou životního
prostředí a obyvatelstva.
Domnívám se, ze jak tato Úmluva, tak i celkový
legislativní rámec v České republice
řeší tento problém velmi uspokojivě
a zdárně.
Jaderná energetika je současné době
nezbytnou součástí naší energetické
bilance. Pouze utopické názory se mohou domnívat,
že je možné v současné době
jadernou energetiku vynechat.
Tato smlouva se týká pouze provozu civilních
jaderných zařízení a zavazuje Českou
republiku především k tomu, aby pečlivě
posuzovala bezpečnost jaderných civilních
zařízení, aby vytvořila náležitý
legislativní rámec, který bude dokončen
práv přijetím tzv. atomového zákona,
a samozřejmě zavazuje Českou republiku k
provozování zvláštního orgánu
státního dozoru nad bezpečností jaderných
zařízení, který již Česká
republika vytvořený má.
Z tohoto důvodu je možné říci,
ze většina požadavků této smlouvy
je již Českou republikou v současné
době plněna. Nebude proto problém pro Českou
republikou se k závazkům této smlouvy přihlásit.
Závěrem mi dovolte jednu malou poznámku.
Vzhledem k profesní struktuře této sněmovny
je poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky jako politické těleso velmi kompetentní
a velmi schopná posoudit problematiku jaderné energetiky
snad jako málokteré politické těleso
v Evropě. Vzhledem k počtu lidí s fyzikálním,
matematickým a inženýrským vzděláním
se domnívám, ze posuzování této
problematiky je velmi kompetentní a velmi pečlivé.
Vyvrací tak domněnky některých enviromentalistických
fundamentalistů, jejichž námitky jsou mnohdy
velmi nekompetentní a neinformované. Proto doporučuji
poslanecké sněmovně, aby v souladu s názorem
svých dvou výborů přijala souhlasné
usnesení k tomuto návrhu smlouvy. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému
zpravodaji výborů poslanci Petru Nečasovi
a otvírám k tomuto bodu rozpravu. Nemám žádnou
písemnou přihlášku. Vidím zcela
správně ruku pana poslance Seifera a viděl
jsem ještě dříve, než ji zvedl.
Prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Pavel Seifer: Vážený pane předsedo,
dámy a pánové, asi vás překvapím,
ale souhlasím v podstatě s navrhovanou smlouvou
a jsem pro. Musím se ale zásadně ohradit
proti výrokům, které zde byly řečeny
na adresu enviromentalistů, lidí, kteří
mají na starosti nebo ve své péči
životní prostředí aspoň v duši.
Myslím si, že si umím představit vývoj
naší společnosti bez jaderné energetiky.
V této souvislosti si myslím, že by bylo vhodné,
aby sněmovna jakýmsi způsobem konečně
uzavřela problém další, který
s tím souvisí fakticky, a to je problém dostavby
jaderné elektrárny Temelín. Ale o to si dovolím
požádat až na příštím
plénu, takže si pouze dovoluji ohradit se proti některým
výrokům pana předřečníka.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Seiferovi. Táži se po dalších hlasech
do rozpravy. Nejsou, a proto rozpravu uzavírám.
Táži se pana ministra průmyslu a obchodu Vladimíra
Dlouhého, zda si přeje přednést závěrečné
slovo. Má na to právo, ale zříká
se ho. Pan poslanec Nečas, společný zpravodaj
výborů, má příležitost
pronést závěreční slovo, jinak
budeme hlasovat o návrhu usnesení, jež bylo
předloženo.
Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky souhlasí s mezinárodní úmluvou
o jaderné bezpečnosti, podepsanou dne 20. září
1994.
Nyní vás odhlásím a požádám
vás o novou registraci, protože je zcela jasné,
že během projednávání každého
bodu se mění počet přítomných
v sále.
Ve 28. hlasování rozhodneme o předloženém
návrhu usnesení k tomuto bodu.
Kdo podporujete předložené usnesení,
stiskněte prosím tlačítko a zvedněte
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
28. hlasování skončilo.
Ze 109 přítomných bylo 105 pro, nikdo proti,
1 se zdržel, 3 nehlasovali. Návrh byl přijat.
Děkuji panu ministru průmyslu a obchodu Vladimíru
Dlouhému i společnému zpravodaji výborů
poslanci Petrovi Nečasovi.
Přistupujeme k devátému bodu, je to
K tomuto bodu pořadu jste obdrželi sněmovní
tisk 1765. Žádám předsedu zahraničního
výboru pana poslance Jiřího Payna, aby sněmovně
předložený návrh uvedl.
Pan poslanec Exner se hlásí. Jako předseda
klubu dostává příležitost, aby
pověděl, co má na srdci.
Poslanec Václav Exner: Pane předsedo, vážené
kolegyně, vážení kolegové, příslušný
parlamentní tisk k bodu, který právě
byl otevřen, č. 1765, byl rozdán poslancům
Poslanecké sněmovny před několika
minutami. Vyhodnotili jsme v našem poslaneckém klubu,
že přece jenom problematika je složitější,
než jak vyplývalo z názvu tohoto bodu, nehledě
na to, že tisk nebyl projednán žádným
výborem Poslanecké sněmovny, i když
byl projednán v příslušné stálé
komisi.
Na základě těchto skutečností
navrhuji, aby sněmovna rozhodla hlasováním
o procedurálním návrhu, že přerušuje
projednávání tohoto tisku do zítřka,
aby bylo možné provést vyhodnocení tisku
v poslaneckých klubech.
Pokud by tento návrh nebyl přijat, žádám,
aby byla schůze sněmovny přerušena na
půl hodiny na poradu klubů v této záležitosti.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Exnerovi. Je to procedurální návrh, o kterém
je třeba hlasovat neprodleně. Ale ještě
dám slovo panu předsedovi zahraničního
výboru panu poslanci Paynovi, aby bylo možno říci
na vysvětlenou všechno, co je třeba říci.
Poslanec Jiří Payne: Myslím, že
je možné souhlasit s tím, že pokud o tom
kluby chtějí ještě jednat, samozřejmě
je to možné. S jedinou věcí nemohu souhlasit,
že to je složitější.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme tedy hlasovat o
procedurálním návrhu pana poslance Exnera.
Hlásí se pan poslanec Grulich s technickou poznámkou.
Má příležitost ji pronést.
Poslanec Václav Grulich: Porucha hlasovacího
zařízení, moje světlo nesvítí.
Předseda PSP Milan Uhde: Rovněž jsem
si všiml, že můj panel vykazuje některé
překvapivé aktivity, které doposud nevykazoval.
Pro jistotu vás všechny odhlásím. Prosím
o novou registraci, bude se hlasovat o procedurálním
návrhu. Jsem přesvědčen, že je
třeba hlasovat neprodleně. Bude to 29. hlasování,
ale jeho alternativou - pokud návrh nebude přijat
- je žádost předsedy klubu KSČM poslance
Václava Exnera o přerušení na půl
hodiny a říkám předem, že této
žádosti vyhovím v duchu gentlemanských
úmluv, které tady byly dodržovány. Pan
místopředseda Vlach má k tomu poznámku.