Úterý 26. září 1995

Předseda PSP Milan Uhde: Před bod 44. Rozumíme si a budeme v 19. hlasování hlasovat o návrhu poslance Grosse.

Kdo jej podporujete, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Jde o 19. hlasování. V tuto chvíli skončilo.

Ze 158 přítomných bylo 59 pro, 78 proti. Návrh nebyl přijat.

Jako 18. návrh v pořadí předložil pan poslanec Gross návrh, aby byl pořad 34. schůze rozšířen o bod s názvem:

Informace vlády o záměru na rychlou privatizaci strategických podniků, v nichž má dosud majetkovou účast stát.

Pokud jsem správně zaznamenal, navrhoval pan poslanec Gross zařadit tento bod těsně před bod o zasedacím pořádku. Rozumíme si a je to tak správně.

20. hlasování na této schůzi.

Kdo podporujete druhý návrh poslance Grosse, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 20. hlasování skončilo.

Ze 165 přítomných 63 pro, 84 proti. Návrh nebyl přijat.

Jako 19. vystoupil s návrhem pan poslanec Kolář, resp. návrh pana poslance Koláře byl 19. v pořadí. Doporučil vyřadit z pořadu schůze dosavadní bod 32. a přesunout jej na schůzi, která začne dne 31. října. Je tomu tak, pane poslanče Koláři? Je.

21. hlasování.

Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 21. hlasování skončilo.

Ze 167 přítomných bylo 128 pro, 2 proti. Návrh byl přijat.

20. návrh v pořadí pronesl pan poslanec Vladimír Šuman a navrhl vyřadit z pořadu dosavadní bod 28.

22. hlasování na této schůzi.

Kdo podporujete návrh poslance Šumana, stiskněte prosím tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 22. hlasování skončilo.

Ze 167 přítomných bylo 137 pro, 8 proti. Návrh byl přijat.

21. návrh byl návrhem pana poslance Jaroslava Sýkory. Navrhl vyřadit z pořadu bod, který byl dosud opatřen pořadovým číslem 19, tzv. zákon o lesích.

23. hlasování na této schůzi.

Kdo podporujete tento návrh, stiskněte prosím tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 23. hlasování skončilo.

Ze 164 přítomných bylo 95 pro, 26 proti. Návrh byl přijat.

22. zazněl hlas pana poslance Exnera. Vznesl dotaz. Nepředložil další návrh. 23. návrh patřil panu poslanci Výbornému. Navrhl vyřadit dosavadní bod 18. a přeřadit jej na 36. schůzi Poslanecké sněmovny. 24. hlasování na této schůzi.

Kdo podporujete návrh poslance Výborného, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 24. hlasování skončilo.

Ze 168 přítomných hlasovalo pro 136, proti 6. Návrh byl přijat.

Jako poslední vystoupil v rozpravě pan poslanec Leopold Zubek a přimlouval se za přijetí návrhu pana poslance Sýkory. Návrh byl přijat. Pan poslanec Zubek žádný jiný návrh nepředložil.

Jsem přesvědčen, že jsme podrobili hlasování všechny pozměňující a doplňující návrhy, týkající se pořadu této schůze a že můžeme hlasovat o celku návrhu pořadu 34. schůze Poslanecké sněmovny. Jestli někdo zjistil nějakou závadu v hlasování, jestli jsme opomenuli některý návrh, máte příležitost na to v tuto chvíli upozornit. Nestalo se tak.

Dávám hlasovat ve 25. hlasování o celku návrhu poradu 34. schůze včetně schválených pozměňovacích a doplňujících návrhů.

Kdo podporujete tento celek, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 25. hlasování skončilo.

Ze 168 přítomných bylo 114 pro, 20 proti. Pořad byl přijat většinou hlasů. Děkuji vám a můžeme přikročit k jednotlivým bodům schváleného pořadu.

Jako první je tu

I.

Návrh na vzetí zpět vládního návrhu zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon

Paní poslankyně a páni poslanci, 26. května 1995 jsem obdržel dopis předsedy vlády se žádostí o upuštění od projednávání zásad u výše citovaného vládního návrhu zákona. Později jsem obdržel druhý dopis, ve kterém mě jménem vlády požádal předseda vlády o vrácení uvedeného vládního návrhu zákona.

Doporučuji vám hlasováním schválit, aby byl vzat zpět vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon.

Táži se, zda jsou nějaké námitky proti tomuto usnesení. Rozprava otevřena. Hlásí se do ní někdo? Pan poslanec Sochor se nehlásí, ale nárokuje novou registraci. Odhlašuji vás a prosím, abyste se znovu zaregistrovali. Nezaznamenal jsem však přihlášku do rozpravy. Proto rozpravu k tomuto návrhu usnesení uzavírám a dám o něm hlasovat.

Budeme hlasovat o tomto usnesení.

Poslanecká sněmovna souhlasí, aby byl vzat zpět vládní návrh zákona, kterým se mění a doplňuje zákon č. 140/1961 Sb., trestní zákon.

26. hlasování na této schůzi.

Kdo podporujete tento návrh, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 26. hlasování skončilo.

Ze 118 přítomných bylo 102 pro, 2 proti. Návrh byl přijat. Ukončili jsme první bod.

Dalším bodem, dodatečně zařazeným, je

II.

Návrh, aby byl vzat zpět návrh poslanců Petra Koháčka a Jiřího Payna na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 1603

V pátek 22. září 1995, jak jsem již uvedl, obdržel jsem dopis pánů poslanců Petra Koháčka a Jiřího Payna, kteří mně oznámili, že berou zpět výše uvedený návrh zákona, obsažený ve sněmovním tisku 1603. Doporučuji jejich návrhu vyhovět. Otevírám rozpravu a táži se, zda se do ní někdo hlásí s námitkami nebo jinými návrhy. Není tomu tak.

Prosím, paní poslankyně a páni poslanci, o trochu zdrženlivosti v hlasitých projevech.

Rozprava je uzavřena a já přednesu návrh usnesení.

Poslanecká sněmovna souhlasí, aby byl vzat zpět návrh poslanců Petra Koháčka a Jiřího Payna na vydání zákona, kterým se mění a doplňuje zákon ČNR č. 587/1992 Sb., o spotřebních daních, ve znění pozdějších předpisů, podle sněmovního tisku 1603.

27. hlasování na této schůzi.

Kdo tento návrh podporujete, stiskněte tlačítko a zvedněte ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 27. hlasování skončilo.

Ze 118 přítomných 102 pro, nikdo proti. Návrh byl přijat.

Upozorňuji, že předpokládám, že Kancelář jako vždy dá vyhotovit nové znění schváleného pořadu 34. schůze, protože procedura s měněním tohoto pořadu je daleko složitější a přísnější v novém jednacím řádu a tudíž je třeba, aby každý poslanec měl tento nový pořad před sebou.

Přistupujeme ke třetímu bodu. Je to

III.

Vládní návrh devizového zákona, podle sněmovních tisků 1870 a 1930

Předložený vládní návrh zákona, který jste obdrželi jako sněmovní tisk 1870, odůvodní sněmovně místopředseda vlády a ministr financí pan Ivan Kočárník. Prosím ho, aby se ujal slova.

Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník: Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vážení hosté, byl jsem pověřen vládou odůvodnit návrh nového devizového zákona. Vláda mne rovněž pověřila přednést návrh, aby Poslanecká sněmovna souhlasila též s tím, aby se projednávání zákona mohl zúčastnit guvernér ČNB pan ing. Josef Tošovský.

Předseda PSP Milan Uhde: Omlouvám se panu místopředsedovi. Slíbil jsem mu, že tento návrh přednesu sám. Já si ho osvojuji v tuto chvíli a doporučuji sněmovně, aby souhlasila s návrhem, aby projednání tohoto bodu a tohoto návrhu zákona byl přítomen guvernér České národní banky pan Josef Tošovský. Je to 28. hlasování na této schůzi. Před tím vás odhlásím a prosím, abyste se nově zaregistrovali, protože počet přítomných ve sněmovně se zcela zjevně změnil.

Kdo podporujete návrh na přítomnost guvernéra České národní banky pana Josefa Tošovského při projednávání tohoto bodu, dejte to ve 28. hlasování najevo tím, že stisknete tlačítko a zvednete ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? 28. hlasování skončilo.

Z 86 přítomných bylo 80 pro, nikdo proti. Návrh byl přijat. Prosím, aby pan guvernér ČNB byl uveden do sálu a srdečně ho mezi námi vítám.

Prosím, pane místopředsedo vlády a ministře financí, pokračujte.

Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník: Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, nový devizový zákon není podle mého názoru jen jedním z nejvýznamnějších dokumentů projednávaných sněmovnou po roce 1989, ale má daleko širší rozměr. To, že můžeme přistoupit k jeho projednávání v navrhované podobě, je určitým potvrzením úspěšného průběhu transformace české ekonomiky.

Česká ekonomika zvládla základní systémové transformační kroky a zvládla je úspěšně a v poměrně krátké době. Jejich základem byla zejména liberalizace cen a zahraničního obchodu jako nutná podmínka rozsáhlé liberalizace trhů zboží a služeb, kapitálu a práce a rychlá privatizace. Uvážená makroekonomická politika umožnila zabezpečit nutnou stabilitu ekonomického prostředí, a to i v podmínkách probíhajících a razantně prosazovaných ekonomických přeměn.

Začínáme sklízet ovoce této strategie, ekonomika je definitivně na vzestupu. Pro příští rok očekáváme téměř 5% ekonomický růst, inflace je pod kontrolou a postupně se snižuje. Máme zdravé státní finance, nezadlužujeme budoucí generace, prestiž České republiky na základě našich výsledků neobyčejně stoupla. Projevuje se mimo jiné i v ratingovém hodnocení, kde Česká republika má již přiznán investiční stupen A, což - jak já říkám - je již první liga.

Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, další kroky v devizové oblasti směrem k prohloubení její liberalizace byly diskutovány již po delší dobu. Vláda i Česká národní banka velmi pečlivě sledovaly vývoj transformace a odpovídajících ekonomických veličin. De facto v průběhu minulých let i v rámci stávajícího devizového zákona proběhla celá řada liberalizačních kroků v devizové oblasti tak, jak je máte popsány v důvodové zprávě.

Postupně se stalo zřejmým, že vývoj české ekonomiky dospěl do fáze, kdy bez významné změny odpovídajícího legislativního rámce by nebylo možné pokračovat v dalším rozvoji české ekonomiky a její integrace do světových hospodářských struktur jako nezbytné podmínky pro udržení, resp. zesílení dosažené dynamiky ekonomického rozvoje.

Dovolte mi, abych v této souvislosti připomenul to, co již zaznělo při projednávání zásad nového devizového zákona v Poslanecké sněmovně. Jde vlastně o to, že novým devizovým zákonem dotváříme devizový rámec adekvátní standardům tržní ekonomiky. Přitom je dobré si uvědomit, že uvedením tohoto zákona do života se stane Česká republika rovnocenným partnerem vyspělým zemím a potvrdí se tak důvěra, které se naše ekonomika těší ve světě.

Navrhovaná zákonná úprava sleduje především cíl naplnit podmínky pro směnitelnost české měny podle článku 8 Dohody o Mezinárodním měnovém fondu. Chtěl bych připomenout, že v současnosti splňuje tyto podmínky 104 členských zemí fondu. Pro českou ekonomiku to tak znamená, že se téměř po 60 letech její měna stane opět v zahraničí uznávanou a akceptovanou měnou. Navrhovaný stupeň směnitelnosti nám umožní i začleňování do významných mezinárodních seskupení. Je např. nezbytnou podmínkou pro připravovaný vstup České republiky do OECD.

Naplnění článku 8 Dohody o Mezinárodním měnovém fondu znamená plnou směnitelnost na běžném účtu platební bilance. Zároveň navrhovaná úprava obsahuje již také prvky liberalizace kapitálového účtu s výhledem jejího postupného rozšiřování směrem k úplné směnitelnosti české koruny.

Jsme si vědomi toho, že takovýto zásah do devizové oblasti, který přináší nový devizový zákon, není jen administrativním krokem. Je také spojen s jistými riziky, jejichž rozsah byl velmi pečlivě analyzován a porovnáván se zjevnými a zřejmými pozitivy. Jsme přesvědčeni, že nastolovaným režimem bude dosaženo vyvážené relace mezi výhodami a možnými úskalími spojenými s novou právní úpravou.

Pokud jde o samotnou konkrétní náplň nového devizového zákona a smysl jejich ustanovení, chtěl bych zdůraznit zejména následující skutečnosti. Pro tuzemské osoby, a to jak právnické, tak i fyzické, budou na rozdíl od dosavadního stavu platit stejná pravidla. Pro občany to tak bude znamenat podstatné zvýšení jejich komfortu při aktivitách spojených s vnějším světem. V této souvislosti je významné to, že se upouští od dosavadní tzv. nabídkové povinnosti, podle níž tuzemci byli povinni nabídnout bance k odkupu cizí měnu, resp. si ji u banky uložit.

Pro právnické osoby to znamená tu výhodu, že si mohou zřizovat devizové účty u tuzemských bank a tím rozhodovat o optimálním zacházením s devizovými prostředky v souladu s jejich prioritami. Zachována zůstává pouze transferová povinnost, tj. povinnost převádět získané devizové prostředky ze zahraničí do tuzemska. Vyplývá z toho, že pokud jde o devizové účty v zahraničí, budou tyto i nadále podléhat devizovému povolování. Tím se sleduje cíl jisté ochrany české měny.

Pokud jde o běžné platby do zahraničí, tj. platby za zboží, služby a jednostranné převody soukromého a sociálního charakteru, budou zcela volné a budou tudíž bez jakýchkoliv administrativních omezení.

V oblasti kapitálového účtu platební bilance dojde - jak už jsem naznačil - k jeho částečnému uvolnění, a to jak u tzv. přímých investic do zahraničí, které doposud byly volné pouze ve vztahu k členským státům Evropské unie. Dále dojde k uvolnění při nákupu nemovitostí v zahraničí.

Doposud velmi rozšířený institut devizových povolení se bude podle návrhu zákona vztahovat pouze na položky, které jsou citlivé z hlediska regulace pohybu na kapitálovém účtu. Jde konkrétně o poskytování finančních úvěrů tuzemci cizozemcům, o nákup zahraničních cenných papírů tuzemci, pokud nebude uskutečněn přes autorizované obchodníky s cennými papíry. Dále o umožnění přístupu zahraničních cenných papírů na tuzemský kapitálový a peněžní trh a o operace s finančními deriváty.

Otevření ekonomiky, které odpovídá novému legislativnímu rámci, pochopitelně znamená, že se ekonomika ve větší míře vystavuje případným výkyvům pramenícím z vnějšího světa. Při rostoucí propojenosti a objemu mezinárodních finančních toků je nutno mít k dispozici i nástroje, které umožňují čelit výkyvům na světových finančních a peněžních trzích.

Zákon na tyto eventuality reaguje také tím, že pro případ ohrožení platební bilance zavádí oprávnění vlády vyhlásit tzv. nouzový stav v devizovém hospodářství a přijmout dočasně některá nezbytná v zákoně taxativně vymezená opatření.

Obdobná ustanovení jsou nedílnou součástí legislativního rámce všech vyspělých zemí, které postupně získávaly zkušenosti jak čelit rizikům spojeným s významnými výkyvy mezinárodních peněžních toků. Jde tedy o obvyklou a mezinárodně uznávanou praxi.

Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi, abych závěrem svého vystoupení zdůraznil, že nový devizový zákon znamená nejen významný krok z hlediska současného stavu české ekonomiky, ale i vytvoření nezbytných podmínek k dosažení cílů, které si klademe do budoucna, mezi nimiž jde především v této oblasti o dosažení plné konvertibility české koruny a šířeji o návrat české ekonomiky mezi hospodářsky nejvyspělejší státy.

Doporučuji vám proto, abyste s předloženým návrhem devizového zákona vyslovili souhlas. Děkuji za pozornost.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi vlády a ministru financí Ivanu Kočárníkovi a dávám slovo společnému zpravodaji výborů, panu poslanci Tomáši Ježkovi, aby odůvodnil předloženou společnou zprávu výborů. Obdrželi jste ji jako sněmovní tisk 1930.

Poslanec Tomáš Ježek: Vážený pane předsedo, páni kolegové, vážený pane ministře, pane guvernére, ústavně právní výbor, rozpočtový výbor, hospodářský výbor a zemědělský výbor projednaly ve svých schůzích vládní návrh devizového zákona podle tisku 1870. Tyto výbory doporučují Poslanecké sněmovně, aby předložený návrh zákona schválila se změnami, které jsou uvedeny v tisku 1930. Děkuji.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému zpravodaji, poslanci Tomáši Ježkovi a otevírám k tomuto bodu rozpravu. Jako první se do ní písemně přihlásil pan poslanec Svatomír Recman. Zvu ho k řečništi. Po něm se hlásí o slovo společný zpravodaj, pan poslanec Tomáš Ježek. Připomínán sněmovně, že další písemné ani ústní přihlášky do rozpravy nemám. V tuto chvílí jednu dostávám, děkuji pěkně. Pane poslanče, máte slovo.

Poslanec Svatomír Recman: Pane předsedo, vážení členové vlády, pane guvernére, kolegové a kolegyně, ve svém vystoupení bych se chtěl vyjádřit k některým aspektům předloženého devizového zákona a zároveň požádat o upřesnění a vysvětlení k některým formulacím.

Chtěl bych říci v úvodu, že vládou předložený devizový zákon pokračuje v nastoupené vládní linii liberalizace ekonomiky do všech důsledků, bez ohledu na rizika a skutečný stav naší ekonomiky a její konkurenceschopnosti. Pokračuje ve vládní linii v tom smyslu, že značná část devizové praxe již předběhla předchozí zákonodárství a nový devizový zákon fixuje v mnoha oblastech dosažený stav. V hodnocení východisek návrhu zákona podle mého názoru vláda podceňuje určitá rizika, která zákon skrývá, a to jak při liberalizaci běžného účtu, tak i kapitálového účtu platební bilance. Dosud nikdo přesvědčivě neprokázal pravděpodobný účinek navrhované liberalizace na s obtížemi a nákladně udržovaný oficiální směnný kurs české koruny při dnešním rozdílu mezi ním a paritou kupní síly.

Přes veškerá vládní ujišťování o tom, že nedojde k další devalvaci české koruny, neboť rozdíl inflačních temp směřuje spíše k živelné revalvaci české koruny, hluboký, dosud největší deficit bilance zahraničního obchodu nedává jistotu, že vláda k tomuto opatření přece jen nesáhne. V každém případě volná směnitelnost koruny vytváří novou situaci, která mimořádně zvýší kurzovní riziko podnikání.

Do velmi obtížné situace se mohou dostat také obce, které přijaly vysoké devizové úvěry, avšak nemají dostatečné devizové příjmy k tomu, aby je mohly splácet v příslušné zahraniční měně.

Podobným rizikovým místem je i rozdíl mezi úrokovými mírami domácích a zahraničních bank, který způsobuje, že domácí podnikatelé si raději půjčují v zahraničí, popřípadě v zahraničních bankách, protože je to přijde na úrocích o 4 - 6% levněji.

Poslanecký klub KSČM samozřejmě není proti volné směnitelnosti koruny na běžném i kapitálovém účtu. Je však přesvědčen, že se má uskutečnit v době, kdy naše republika a konkurenceschopnost domácího zboží se vyrovná konkurenceschopnosti na mezinárodním trhu jak ve zboží, tak i ve formě peněz. Z tohoto hlediska nás zejména znepokojuje, že vláda si vyhražuje právo uvolňovat regulaci kapitálového účtu pro budoucí roky podle vlastního uvážení. Je známo, že hluboký pokles cen akcií většiny našich podniků vedl a vede k jejich výkupu zahraničními společnostmi, resp. za zahraniční úvěr. Stejně tak vyhlášený další privatizační záměr vlády včetně odprodeje podílů Fondu národního majetku ve významných českých bankách si vyžádá přítomnost dalšího nemalého růstu objemu zahraničního kapitálu, bez něhož se tyto záměry nemohou uskutečnit.

Chtěl bych potvrdit znovu, že Komunistická strana Čech a Moravy není principiálně proti přítomnosti zahraničního kapitálu v naší ekonomice, ale za vzájemně výhodných podmínek. Zdaleka však nejsme přesvědčeni o tom, že tyto vzájemně výhodné podmínky a tato rovnoprávnost nastala v současném období.

Chtěl bych zdůraznit, že řada opatření obsažených v jednotlivých paragrafech zákona je rozumná, účelná a nevzbuzuje pochyby o tom, že je možné je podpořit a že jsou v současné době potřebná.

Já bych se chtěl zeptat předkladatele, pana ministra Kočárníka, popřípadě guvernéra České národní banky pana Tošovského na některé aspekty a rád bych požádal o některá vysvětlení:

1. Návrh devizového zákona vychází z koncepce postupného (tady bych podtrhnul slovo "postupného") přechodu české měny k úplné vnější směnitelnosti. Z logiky věci vyplývá, že se nacházíme v určitém stadiu nebo kroku na cestě k úplné vnější směnitelnosti. Požádal bych proto o bližší vysvětlení, o podrobnější specifikaci těchto jednotlivých kroků, čeho jsme v podstatě dosáhli, kde se v současné době nacházíme, popřípadě co ještě musíme absolvovat.

2. V důvodové zprávě je řečeno, že primárním cílem předkládaného návrhu je umožnit dosažení úplné vnější směnitelnosti české měny podle článku VIII Dohody o Mezinárodním měnovém fondu, jakožto mezinárodně uznávaného standardu existence měny jako volně směnitelné. Chtěl bych se proto zeptat, kolik států v současné době splňuje tato kritéria článku VIII Dohody o Mezinárodním měnovém fondu.

3. Pro rozšiřování směnitelnosti české měny, a to jak vnitřní tak vnější, je potřebný určitý objem devizových rezerv. Chtěl bych proto požádat, jestli by bylo možno sněmovně sdělit výši současných devizových rezerv České národní banky, popřípadě i dalších bank, a jestli se očekává v nejbližším období z pohledu krátkodobého nějaký významný nárůst devizových rezerv naší Centrální banky.

4. Je možno odhadnout objem finančních prostředků, které v souvislosti s vnější zahraniční směnitelností musí byt v českých korunách v zahraničí, aby naše měna byla v zahraničí plně směnitelná, plně konvertibilní?

5. V § 1 písm. j) odst. 2, kde se definuje přímá investice, je uváděn desetiprocentní podíl buď na základním jmění společnosti, nebo na hlasovacích právech. Chtěl bych se zeptat, jak se konkrétně došlo k hodnotě 10% při aplikaci na podmínky České republiky.

6. Poslední dotaz se týká § 32, kde vláda může za určitých podmínek - zmocněna tímto zákonem - vyhlásit nouzový stav v devizovém hospodářství, nejdéle však na 3 měsíce. Není mi jasný postup parlamentu ani vlády České republiky za situace, kdy stav nouze v devizovém hospodářství se v průběhu tří měsíců nezkonsoliduje, tzn., že i po třech měsících nadále budou trvat důvody, za kterých byl nouzový stav vyhlášen.

To znamená, že důvod vyhlášení nouzového devizového stavu bude i nadále trvat. Jaká bude v tom případě role vlády, jestli tento stav může formálně ukončit a znovu prodloužit o tři měsíce, případně jaká bude role České národní banky a parlamentu.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Svatomíru Recmanovi. Slovo má pan poslanec Tomáš Ježek. Připraví se pan poslanec Josef Hájek.

Poslanec Tomáš Ježek: Pane předsedo, dávám pozměňovací návrh k § 35, kde navrhuji slova "dnem vyhlášení" nahradit slovy "dne 1. října 1995".

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji. Slovo má pan poslanec Josef Hájek. Připraví se pan poslanec František Brožík.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP