Poslanec Miloš Skočovský:
Vážené dámy, vážení
pánové, jak by se ode mne dalo očekávat,
měl bych nyní přednést třicet
až čtyřicet připomínek k rozpočtu
týkajících se konkrétních dat
a změn. V průběhu letošního podzimu
jsem však zjistil, že při trojím čtení
státního rozpočtu je velmi malá naděje
na přijetí i drobných změn po odsouhlasení
výše příjmů, výdajů
a salda státního rozpočtu v prvním
čtení, a tedy žádné doplňky
nepodávám.
Rád bych se ale vyjádřil
k předloženým materiálům. Při
letmém pohledu do sedmi svazků, které jsme
obdrželi, jsem pocítil uspokojení, že
komplexností předkládaných materiálů
se blížíme kýženému stavu
obvyklému v jiných moderních státech.
Po prostudování však byly moje pocity poněkud
odlišné. Blížily se úvaze o tom,
zda nás předkladatelé jednotlivých
kapitol příliš nepodceňují a
zda si nemyslí, že stačí nám
předložit cokoliv.
Předseda PSP Milan Uhde:
Okamžik prosím,
pane poslanče. Kolegyně a kolegové, prosím
utište se, aby pan poslanec mohl svá slova v klidu
přednést, a ti, kteří je chtějí
sledovat, mohli tak v klidu činit. Děkuji pěkně.
Prosím pokračujte.
Poslanec Miloš Skočovský:
Doposud jsem žil v domnění, že v podkladových
materiálech se ve všech jeho částech,
včetně kapitolních sešitů, mluví
o stejných částkách. Zdá se,
že jsem se mýlil. Svoji pozornost jsem věnoval
zejména porovnávání investičních
prostředků jak dotací systémových,
tak i individuálních. Zjistil jsem, že u více
než jedné třetiny předložených
rozpočtů kapitol celkový součet investičních
položek se liší od údajů inzerovaných
na úvodních stránkách a přehledech.
Rozdíly - můžeme je nazvat tajné investice
- činí okolo 0,5% rozpočtu těchto
jednotlivých kapitol. Chápu je jako rezervu jednotlivých
ministrů. Myslím si ale, že to mohlo být
uvedeno a zdůvodněno normálně v patřičné
části, která se týká jednotlivých
kapitol. Speciální postavení zde má
bohužel Ministerstvo dopravy, kde jsem nezjistil určení
u skoro 3% jeho investičních nákladů.
Po obsahové stránce
rovněž nepokládám předložené
materiály za spravedlivé. Celkové investiční
prostředky ze všech kapitol - mimo Všeobecné
pokladní správy - u kterých je možné
vystopovat místo jejich určení, činí
okolo 30 mld. korun. Na každého občana České
republiky tak připadá zhruba 2 900 korun investičních
dotací. Na jednoho Pražana to činí téměř
6 500 korun, na Čecha mimo Prahu 2 750 korun a na Moravana
1 950 korun. Pokud by si všichni občané této
republiky byli rovni i v této oblasti, pak Čechy
bez Prahy by měly dostat ještě 0,75 mld. investičních
dotací a Morava 3,8 mld. A jsme pořád u těch
začarovaných ročních 4 mld.
Při pohledu na jednotlivé kapitoly je možno konstatovat, že je řada rezortů, kde skutečně všem občanům České republiky se dává přibližně stejná částka - třeba Ministerstvo financí poskytuje Praze zhruba 200 korun na občana, Čechám i Moravě stejně 150 korun na občana. Podobné je to u Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva zemědělství, Ministerstva práce a sociálních věcí, Ministerstva zdravotnictví apod. Ministerstvo vnitra investuje desetkrát víc v Praze než mimo Prahu, Ministerstvo kultury má poměr investičních dotací Prahy oproti Čechám a Moravě 20:5:1. Je to víc než dvojnásobné rozdíly, které byly v letošním roce, tedy v rozpočtu na rok 1995. V absolutních částkách pak mají největší dopad dotace z kapitoly Ministerstva dopravy. Praha a Čechy dostanou cca 20% nad průměr pro občana České republiky - a ten je zhruba 1 400 korun - Morava dostane asi 400 korun na osobu pod průměrnou částku, tedy pod 1 400 korun, což v
absolutní hodnotě
obnáší asi více než 1,5 mld. korun.
A to už je na komunikační síti poznat.
Věřím, že
v rozpočtu na rok 1997 naši nástupci již
dostanou skutečně průhledný rozpočet
a že na všechny občany všech regionů
se dostane zhruba stejně. Letos tomu tak ještě
není. Pokud vzniknou a budou fungovat vyšší
územní samosprávné celky, pokládám
za nutné, aby od počátku jejich existence
jejich představitelé měli k dispozici jasná,
průhledná data. Zamezí se tak zbytečným
vzájemným řevnivostem a podezřívání
vedení státu z nekompetentnosti a nespravedlivosti
při rozdělování státních
financí.
Pokud se týká přednesených
čísel, upozorňuji, že vycházejí
z analýzy investičních výdajů
definovaných regionálně, které se
v těch několika sešitech dali najít,
kde jsou určeny pro jednotlivá místa, okresy
a části naší republiky. Investiční
dotace, které jsou určeny na techniku, v těchto
číslech zde nejsou zahrnuty, protože se předpokládá,
že patří do celé republiky a rozdělí
se rovnoměrně. Stejně jako investiční
dotace místně neurčitelné, které
jsou jednoduše buď úmyslně nebo neúmyslně
také uvedeny. Jako příklad dávám
- v kapitole Ministerstva kultury je položka 450 mil. na
záchranu architektonických památek a naprosto
není jasné, kam těchto 450 mil. půjde.
A takových položek je tam víc. Děkuji
vám za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde:
Děkuji panu poslanci Miloši Skočovskému.
Zvu k řečništi pana poslance Jana Bláhu,
připraví se paní poslankyně Gerta
Mazalová.
Poslanec Jan Bláha: Vážený pane předsedo, vážení páni
ministři, kolegyně
a kolegové, už několik předřečníků
přede mnou ve svých vystoupeních se zmiňovalo
o potřebě navýšení finančních
prostředků v oblasti bytové výstavby.
Pokud bychom z tohoto titulu se dívali na její potřebu,
asi mnozí z nás by měli na mysli řadu
otázek, které by se dotýkaly oblasti, zda
je nebo není dostatek bytů, zda-li v podmínkách
tržní ekonomiky lze vůbec předvídat
potřebu počtu bytů a zda-li v době
regulovaného nájemného lze takto vůbec
činit.
V úvodu řeknu nyní
fakta, která jistě - alespoň v první
části - budou znít kolegům z vládní
koalice velice příjemně, ale samozřejmě
je tam dovětek, kterým upozorním, proč
to vůbec celé říkám.
Lze odpovědět na
otázky, o kterých jsem hovořil, např.
i takto, že prostě nelze takto jednoznačně
rozhodovat, a to z prostého důvodu, že je nízké
nájemné, které až dosud bránilo
lepšímu využívání bytového
fondu a mělo tendenci vlastně evokovat vysokou poptávku
po bytech. Nájemné dosud většinou plně
neodráží náklady na provoz, údržbu
a nemluvíme zde vůbec už o zisku. Proto i domácnosti
- a nyní zdůrazňuji, proč to říkám
- ze středních a vyšších příjmových
skupin mají zájem v dané chvíli spíše
bydlet v nájemním sektoru než vynakládat
vysoké prostředky a zadlužovat se pro případ
vlastního bydlení. Tento zájem dosáhne
takové výše, když pro ně bude výhodnější
bydlení ve vlastním bytě, zejména
když se tento zájem probudí v okamžiku,
když nájemné dosáhne takové výše,
aby byl zájem bydlet ve vlastním bytě u těchto
středních a vyšších příjmových
skupin.
Protože i v poslední době kolem nás ve vyspělých zemích se nájemné také rychle zvyšuje mimo jiné i proto, aby se zvýšil tlak na domácnosti, které si z finančních důvodů mohou pořídit vlastní byt. Vládám těchto zemí se vyplácí raději kompenzovat
nárůst nájemného
příspěvkem na bydlení nebo systémy
sociálního bydlení než používat
objektové subvence. Činí tak ovšem podle
určitých pravidel zahrnujících i určitou
sociální orientaci - podpor rozvoje bydlení.
O tom by měla být vlastně řeč
i u nás, o to by nám mělo jít.
Domnívám se, že
o skupinu s nejvyššími příjmy by
se vláda nemusela ve svých úvahách
v podstatě vůbec zajímat. Střední
skupiny by měly ovšem mít především
taková daňová zvýhodnění
včetně ještě - podle mého soudu
- výhodnějšího přístupu
k zvýhodněným hypotečním úvěrům
a jiným možnostem spoření.
V centru pozornosti nám
však zůstává nejpočetnější
skupina, a to je skupina většinou těsně
u průměrného příjmů
na rodinu a vlastně v podstatě pod ním.
Dnes se podle některých
statistických údajů vykazuje, že se
jedná zhruba o 60 - 70% takovýchto domácností.
Zde by měly existovat i nastoupit nástroje přímých
subvencí. Z tohoto pohledu si myslím, že některá
řešení by měla být taková,
že nám například nepůjde o to
snižovat výstavbu penzionů s byty pro důchodce,
že by mohla mít tato aktivita i víceúčelový
charakter, kde by i takto stavěné byty nebo jejich
část mohla sloužit jako, řekněme,
i startovací byty pro mladé rodiny, než budou
v takové finanční situaci, aby si mohly najít
jiné, pro ně lepší a výhodnější
bydlení.
Zrovna tak by se mohla týkat
osob zdravotně postižených.
Možná, že z tohoto
pohledu by nebylo potom nutné více se zaměřovat
na otázku výstavby konkrétních sociálních
bytů. Spíše by asi mělo jít o
postupnou redistribuci bytů ve stávající
zástavbě.
Bohužel, některá
data dříve vykazovaná statistiky v podstatě
po roce 1991, jako oficiální dokument nejsou k dispozici,
takže mnohdy se jedná o kvalifikované odhady,
jak institucí pracujících pro vládu,
tak i jiných. Proč to říkám?
Protože se můžeme opírat v řadě
případů o poslední komplexní
údaje z roku 1991, které na jedné straně
vykazovaly, kolik procent obyvatel v jakých domech bydlí,
jak dalece jim byt odpovídá, jakou má velikost,
kolik bytů je velkých, kolik je méně
výhodných. Říkám to proto,
že v takovémto procentním rozložení
by mohl vzniknout dojem možné rezervy, která
by mohla být lépe rozložena, kde je lepší
rezerva určité využitelnosti těchto
bytů. Na druhé straně se vždy vykazovala
tzv. rezerva v úrovni asi 100 tis. bytů, které
většinou nejsou trvale obydlené, ale to se
v tomto případě jedná o tzv. rekreační
chalupy nebo jiné byty, které nebyly z bytového
fondu vyčleněny, nebo objekty. Zde samozřejmě
vzniká problém, jestli lze nebo nelze z titulu dostupnosti
pracovní síly z titulu možnosti zaměstnání,
z titulu, že se jedná o objekty a takovéto
byty na venkově, zdali lze s takovýmto rezervoárem
počítat. Za této situace v dané chvíli,
prakticky jakékoli možné rezervy jiného
využití než posílení kapitol pro
bytovou výstavbu, v podstatě nejsou.
Je zjištěno, že
od roku 1990 - a víme to ze statistických údajů
- je velký úbytek bytové výstavby,
je obrovský propad v rozestavěnosti bytů.
V průměru za poslední 4 roky byla u nás
zahajována výstavba vlastně jednoho bytu
na 1000 obyvatel. Pro mě osobně je to číslo
výrazně varující, které nemá
obdoby ani v rámci sledování statistiky ČR
za doby její existence.
Samozřejmě víme,
že největší propad byl v roce 1993, kdy
se rozestavělo 7,5 tis. bytů, v roce 1994 to bylo
již kolem 11 tis. bytů a letos lze očekávat
nárůst, asi do úrovně 15 tis. bytů.
Ovšem musíme si všichni
uvědomit, že bytový fond i stávající,
zvláště panelová zástavba, výrazně
rychle stárne a jenom z titulu prosté reprodukce
by to předpokládalo v následných dvou,
nejdéle však 4 letech, prostavět na prostou
reprodukci zhruba 30 tis. bytů ročně. Každý
byt navíc postavený by nám mohl umožnit
navýšení, ne pouhou prostou reprodukci. Proč
o tom celém hovořím? Protože na jedné
straně je tu stárnutí bytů, tzn. nepoužívání
bytů z titulu zchátralosti, stáří
nebo jiných urbanistických důvodů,
ale v posledních letech byl úbytek způsoben
také přeměnou bytů na jiné,
většinou komerční účely.
Domníváme se, že potřeba dosáhnout
zmiňované alespoň prosté reprodukce
bytového fondu v období 2-4 let, čili jak
se říká, do roku 2000, by znamenalo v každém
roce pro tyto účely proinvestovat ze státního
rozpočtu zhruba úroveň 15 - 17 mld. Kč,
sice včetně příspěvku na bydlení,
ale, podotýkám, bez dotací na teplo, bez
položek jako je újma státu a dalších
závazků. Tato částka by se také
dala vyjádřit 1,5% hrubého domácího
produktu. Jeho růst by toto, podle mého soudu, mohl
zaručit.
Vážené kolegyně a kolegové, vážená vládo, domnívám se, že návrh, který právě chci přednést, který souvisí s jednou z možností, jak se alespoň z části vypořádat s potřebou řady lidí a řady rodin, kteří to očekávají, je návrh na uvolnění, jedné miliardy Kč z kapitoly všeobecné pokladní správy z její vládní rozpočtové rezervy na titul zvýšení dotace na bytovou výstavbu do tabulky 12, str. 2, příl. D, kde by se změnily 2,2 mld. na 3,2 mld. Věřím, kolegyně a kolegové, že budete vnímat potřebu navýšení částky dotace na bytovou výstavbu potřebou nikoli naší, ale potřebou v podstatě tisíců rodin a čekatelů na možnost získání bytů, kteří nemají mnohdy ani naše příjmy, ani jiné finanční možnosti. A směrem k panu ministrovi, ač je nepřítomen, možná, že to, co tu říkám, zná, věřím, že pokud
budou důrazně vybírány
veškeré daně, tak rezerva, kterou jsem právě
navrhoval snížit, bude naplněna podstatně
výše než dnes je její výše
v rozpočtu navržena.
Dámy a pánové,
dovolil bych si přednést ještě jeden
návrh změny, který se týká
opět ze stejné kapitoly, a zdůvodním
následně, kde navrhuji částku výrazně
nižší. Je to v úrovni 37 mil. Kč.
Přesunout to opět z kapitoly všeobecné
pokladní správy z vládní rozpočtové
rezervy na účelovou individuální dotaci
obcím, v tomto případě na Základní
školu Nový Knín, okr. Příbram.
Proč to říkám?
Jedná se o rozestavěnou
rekonstrukci. Tyto materiály byly dodány na ministerstvo
financí panu Kočárníkovi a panu ministrovi
školství i naposledy opětovně v nedávných
dnech. Jedná se o to, že je to škola, kde stav
je dnes už takový, že děti ve svém
vlastním vyučování musí po
této obci přecházet do různě
nevyhovujících prostor, kde kdykoliv může,
neříkám dnešním, ale včerejším
dnem, hygienik dát okamžitě zákaz provozování
takovéto školy. Děti, aby se vůbec mohly
stravovat, musí chodit do veřejných prostor,
do veřejné hospody, do prostor, které by
jistě vám, jako rodičům, vadily, kdyby
tam vaše děti docházely. Několikrát
za den musí učitelé s dětmi přecházet
a pendlovat po různých pronajatých prostorech
a třídách jen proto, že rekonstrukce,
která, vznikla v roce 1988, do dnešního dne
není dokončena. A pokud meziročně
tam byly jakékoliv částky uplatňovány,
tak byly v tak minimálních číslech
a tak minimálních objemech, že tato potřeba,
bohužel, a víme to všichni, neustále roste
a výrazně neubývá. Kolotoč
cen je nekonečný a donekonečna se táhnoucí.
Já se domnívám,
že vzhledem k tomu, že i dva páni ministři
tyto podklady mají, že by mohli naprosto seriozně
a vážně tuto kauzu nebo tuto situaci novoknínské
školy zvážit a těchto 37 mil. Kč
dát jako dotaci, kterou jsem navrhoval.
Ještě se vyjádřím
k jedné podpoře. Domnívám se, že
je to věc velice vhodná a objevuje se ve zprávě
usnesení rozpočtového výboru č.
550 v části 2, kde je částka, a já
bych byl velice rád, aby byla opravdu naplněna tak,
jak je navrhována. Týká se hasičských
záchranných sborů v investicích a
jejích potřebách. Je to 2x po 250 mil. Kč.
Myslím si, že je to nanejvýš potřebné
pro vůbec možnosti existence a zajištění
požární bezpečnosti nás všech.
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde:
Zvu k řečništi paní poslankyni Gertu
Mazalovou, připraví se pan poslanec Jozef Wagner.
Poslankyně Gerta Mazalová:
Vážený pane předsedající,
vážená vládo, vážené
kolegyně a kolegové, dovolím si podat dva
pozměňovací návrhy. Týkají
se kapitoly 335 na rok 1996. Jeden z nich se týká
navýšení Fakultní dětské
nemocnice Brno, dostavba areálů I, II, navýšení
o 60 mil. Kč, příloha č. 3, jmenovité
stavby s individuální dotaci,.
Původní částku
66 mil. Kč - zvýšit tedy o 60 mil. Kč
na 126 mil. Kč. Druhý pozměňovací
návrh - Kladruby, rehabilitační ústav,
kde vypadl původní návrh 47,1 mil. Kč.
Z této částky, která byla původně
určena na opravu a rekonstrukci objektu staré rehabilitační
budovy, částku 20 mil. Kč, na rekonstrukci
stravovacího provozu, jemuž jinak hrozí v březnu
příštího roku uzavření
a zastavení. Samozřejmě převést
z vládní rozpočtové rezervy kapitoly
všeobecné pokladní správy, částky
1 mld. 347 mil. Kč. Dovolím si odůvodnit.
Celková částka
byla 820 mil. Kč na dostavbu areálu Fakultní
dětské nemocnice J. G. Mendla v Brně. S dokončením
se počítalo v první polovině roku
1998. Částka plánovaná na rok 1996
- 216 mil. Kč, byla snížena na pouhých
66 mil. Kč; zatím z neznámých důvodů.
Další léta nejsou v rozpočtu vůbec
zachycena.
O druhé etapě dostavby
se mluví jako o připravované akci. Mám
takový pocit, že je to nějakým způsobem
zamlženo. Pro úplnost dodávám, že
z uvedené částky je 6,6 mil. Kč převedeno
do roku 1996 z již dříve odsouhlasené
dotace na rok 1995. K této redukci bylo pravděpodobně
Ministerstvo financí vedeno obecně přijatým
opatřením, nezahajovat nové stavby v rezortu
Ministerstva zdravotnictví a zúžit tak značnou
rozestavěnost.
Závažnou skutečností
je, že v dosud známých materiálech není
zakotveno pokračování financování
v dalších letech 1997, 1998. V tomto případě
se však nejedná o zahájení nové
stavby, ale o její pokračování. Druhou
etapu dostavby plynule navazující na dokončovanou
první etapu. Tyto etapy na sebe vzájemně
provozně i technologicky úzce navazují, souvisejí.
Bez realizace druhé etapy by provoz dokončované
první etapy byl velmi ztížen a celá
koncepce poskytované lékařské péče
by byla vážně narušena.
Druhá etapa dostavby v
sobě mimo jiné zahrnuje rekonstrukci stávajícího
traktu operačních sálů, čímž
dojde k propojení nových operačních
sálů první etapy dostavby se stávajícími
lůžkovými odděleními, ambulancemi
a zřízením komunikačních cest
v každém podlaží pro dopravu dětských
pacientů z lůžkových oddělení
na nové operační sály a zpět.
Tato rekonstrukce musí
být uskutečněna neprodleně po zprovoznění
nových operačních sálů, které
se předpokládá v průběhu března
1996 a musí být dokončena v termínu
tří až čtyř měsíců,
aby se minimalizoval negativní dopad na poskytování
lékařské péče, neboť tyto
stavební práce se budou provádět za
plného provozu nemocnice a v jejím těsném
sousedství.
Další nezbytnou součástí
druhé etapy dostavby jsou rekonstrukce stávajících
traktů hlavní budovy s rentgeny a ambulancemi, objektů
patologie, zejména inženýrských sítí,
které jsou vzhledem k jejich stáří
v havarijním stavu. Nutnost rekonstrukce se plně
prokázala při rekonstrukci v lůžkovém
traktu hlavní budovy, jež byla hrazena z provozních
prostředků Fakultní dětské
nemocnice ve výši 52 mil. Kč s dokončením
v roce 1994 a při níž byl potvrzen havarijní
stav dožívajících sítí.
U plánovaných rekonstrukcí
při jejich časovém odsunu hrozí nebezpečí
z prodlení s těžko odhadnutelnými důsledky.
Součástí druhé etapy dostavby je přístavba
v stávající hlavní budově a
v budově nových operačních sálů.
Tato přístavba umožní soustředit
do jednoho komplexu všechny kliniky a oddělení
Fakultní dětské nemocnice, které jsou
dočasně umístěny na několika
místech města Brna v nevhodných a někdy
i v hygienicky závadných objektech, ale i v objektech
restituovaných, které je nutno v časově
velice krátké době uvolnit.
Redukce požadavků
na individuální dotaci pro rok 1996 bude znamenat
značné omezení, případně
i přerušení stavebních prací
a oddálení časového horizontu dokončení
dostavby, které bylo plánováno na první
polovinu roku 1998. Takovéto opatření by
mělo negativní dopad nejen na vlastní provoz
nemocnice a pacienty, ale s ohledem na delší dobu
výstavby a nárůst inflačního
koeficientu i negativní vliv na výslednou cenu stavebních
prací, nehledě na další náklady
při likvidaci stávajícího zařízení
staveniště a při znovuzahájení
prací náklady na jeho znovuvybudování.
Negativní důsledky
prodlužování doby výstavby jsou známy
např. z výstavby nemocnice v Praze - Motole nebo
v Brně - Bohunicích. Mám zato, že bychom
se z těchto staveb měli poučit.
Rozestavěná stavba,
drahá stavba. Konzervace je někdy daleko dražší,
než vlastní dostavba. Dětská nemocnice
patří k těm zdravotnickým zařízením,
které se snaží vlastními silami a z
vlastních prostředků hradit to, co je naprosto
nutné a potřebné. Nicméně všechno
si hradit, to není schopná, není to v jejích
silách.
Myslím si, dámy
a pánové, že o dětské nemocnici
jsme tady hovořili častokrát. Všichni
znáte nutnost této výstavby. Nemá
smysl, abych vám předčítala další
a další zprávy, které by toto potvrzovaly.
K pozměňovacímu návrhu druhému bych chtěla pouze podotknout, že rehabilitační ústav u nás představuje v současné době nejvýznamnější rehabilitační pracoviště celostátního významu s dlouhodobou tradicí a s kontakty na obdobná pracoviště v České republice i v zahraničí. Nesrovnatelné s jinými pracovišti jsou shromážděné zkušenosti s pomocí občanů s těžkým zdravotním postižením. Ústav představuje bezbariérové pracoviště disponující navíc vlastními vývojovými, testovacími, zkušebními a výrobními kapacitami rehabilitačních a kompenzačních pomůcek. Několikrát upozorňovala ředitelka rehabilitačního ústavu dr. Jarošová na nutnost řešit rekonstrukci tohoto ústavu. Jak už jsem řekla, to co hoří, co je nejdůležitější, je rekonstrukce stravovací části rehabilitačního ústavu Kladruby. Tento úsek je ve zcela nevyhovujícím stavu, a to jak prostorově a funkčně, tak i stavebně. Varna v současné době zpracovává tři až čtyřikrát více jídel, než na jaký počet byla postavena. Vzduchotechnika je nefunkční, na zdech se objevují plísně apod. Tento stav má
za následek mimo jiné
křížení čistého a nečistého
provozu. Z epidemiologického hlediska zvýšené
riziko výskytu infekčních onemocnění
v důsledku možné mikrobiologické kontaminace
stravy.
Na tyto nedostatky byly opakovaně
hygienickou službou upozorňovány jak ředitelka
tohoto ústavu, tak Ministerstvo zdravotnictví České
republiky. Byla zpracována a předložena projektová
dokumentace na rekonstrukci celé stravovací části.
Nevyhovující stav stravovacího provozu je
sice kompenzován pracovníky zvýšeným
úsilím, ale přesto vyžaduje urychlené
řešení.
Dovolila bych si citát
z varovného dopisu krajského hygienika v Praze:
V případě, že nebude přistoupeno
k realizaci již dohodnutých nápravných
opatření (viz schválená projektová
dokumentace), budu nucena postupovat ve smyslu platných
právních předpisů a závadnou
činnost zakázat, popřípadě
dát návrh příslušnému
okresnímu úřadu na zastavení celého
stravovacího provozu. Jaké závažné
důsledky by z tohoto vyplynuly pro tento ústav,
to nemusím připomínat. Děkuji vám.
Předseda PSP Milan Uhde:
Zvu k řečništi pana poslance Jozefa Wagnera.
Připraví se pan poslanec Josef Hájek.