Poslankyně Eva Fischerová:
Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, žádám, aby tento návrh
byl podroben hlasování, protože mám
opět pocit, že skáčeme z bodu programu
a že zde není racionální vedení
a že rozšiřujeme schůzi a ztrácíme
čas. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Paní
poslankyně, pokud jste dávala dobře pozor,
tak jsem se nedopustil toho, že bych měnil pořadí
projednávání bodů bez hlasování.
Můžete si to ověřit ve stenozáznamu.
Samozřejmě, že jsem hodlal o této věci
dát hlasovat, nedovolil bych si manipulovat schůzi
v žádném případě.
Takže nejsou-li námitky,
zahajuji hlasování č. 73 a ptám se,
kdo souhlasí s tím, aby původní bod
54 byl projednáván právě teď.
Kdo je proti? Hlasování skončilo.
71 pro, 1 proti, konstatuji, že
jsme tuto změnu odsouhlasili a prosím, aby se slova
ujal pan ministr Jindřich Vodička.
Ještě uvedu, že
se jedná o
Pan ministr Jindřich Vodička
tento návrh odůvodní.
Ministr práce a sociálních
věcí ČR Jindřich Vodička: Myslím,
dámy a pánové, vážený
pane předsedající, že to odůvodnění
bude velice krátké, soustředím se
pouze na doporučení sněmovně, aby
ve druhém čtení schválila ratifikaci
těchto úmluv Mezinárodní organizace
práce.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Jindřichu Vodičkovi a prosím,
aby se slova ujala paní poslankyně Gerta Mazalová,
která je pověřenou zpravodajkou tohoto výboru.
Poslankyně Gerta Mazalová:
Vážený
pane předsedající, vážené
kolegyně, vážení kolegové, vláda
České republiky předkládá této
sněmovně návrh na vyslovení souhlasu
s ratifikací úmluv dle sněmovního
tisku 2032, jedná se o úmluvu č. 105 o odstranění
nucené práce, o úmluvu č. 108 o průkazech
totožnosti námořníků, o úmluvu
č. 132 o placené dovolené a o úmluvu
č. 171 o noční práci.
Tento návrh byl projednán
naším výborem pro sociální politiku
a zdravotnictví. Mohu říci, že byl naprosto
jednomyslně přijat.
Přijetím těchto
úmluv není nutno měnit žádné
zákony či právní řád
této republiky, naše právní normy jsou
v plném souladu s těmito úmluvami. Proto
se ztotožňuji s panem ministrem Vodičkou -
výjimečně - a podávám návrh
tohoto usnesení:
"Poslanecká sněmovna
Parlamentu České republiky souhlasí s vládním
návrhem na ratifikaci úmluv Mezinárodní
organizace práce č. 105 o odstranění
nucené práce, 1957, č. 108 o průkazech
totožnosti námořníků, 1958, č.
132 o placené dovolené (revidovaná), 1970
a č. 171 o noční práci, 1990."
Děkuji vám.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
paní poslankyni Gertě Mazalové.
K uvedenému návrhu otevírám rozpravu.
Rozprava končí,
protože se nikdo nehlásí. Přikročíme
k hlasování.
Budeme hlasovat o návrhu
usnesení Poslanecké sněmovny, které
přednesla paní poslankyně Gerta Mazalová.
Počkáme, až si opatří náhradní
kartu, není třeba tolik spěchat, hlasování
trvá mnoho vteřin nebo sekund.
Zahájil jsem hlasování
č. 74 a ptám se, kdo souhlasí s tímto
návrhem na usnesení? Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo.
Pro 71, nikdo proti.
Konstatuji, že jsme toto
usnesení přijali.
Děkuji panu ministru Jindřichu
Vodičkovi a paní poslankyni Gertě Mazalové.
Dámy a pánové,
nyní je na pořadu projednávání
Avizuji dopředu, že
hodlám po skončení projednání
tohoto bodu dát hlasovat o tom, že bychom návrh
pana poslance Macha, který se týká téhož
zákona, projednali vzápětí poté,
co projednáme vládní návrh, který
odůvodní pan místopředseda vlády
a ministr financí Ivan Kočárník, a
pak že dám hlasovat o tom, abychom využili přítomnosti
pana ministra Kočárníka a projednali všechny
body, které má zde odůvodňovat, tzn.
původní bod 31, 46, 47, 48. Jsou to smlouvy, nejedná
se o návrhy zákonů.
Takže v tuto chvíli
konstatuji, že jsme obdrželi tento vládní
návrh jako sněmovní tisk 2115 a prosím,
aby z pověření vlády tento návrh
zdůvodnil pan ministr financí Ivan Kočárník.
Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník:
Vážený
pane místopředsedo, vážené paní
poslankyně, vážení páni poslanci,
jak tento vládní návrh novely zákona
o dani z příjmů, tak i předchozí
návrh zákona, který před chviličkou
odůvodňoval pan ministr Vodička, byly velmi
bedlivě analyzovány a propočítávány
na odhadech základních ekonomických parametrů
pro rok 1997, aby neohrozily v žádném případě
vyrovnanost rozpočtu.
Novela zákona o dani z
příjmu tedy sleduje tři základní
cíle.
Především snížení
celkového daňového zatížení
tak, jak je postupně uplatňujeme.
Dále pak eliminaci vlivu
inflace na zdanění, tzn. u daně z příjmů
fyzických osob, kde dochází vlivem inflace
k přesunu do vyšších pásem, tento
vládní návrh zajišťuje, aby zdanění
stejného reálného příjmu, tzn.
po očištění od inflace, v roce 1997
bylo menší nebo maximálně stejné,
jako v roce 1993, kdy jsme začínali daňovou
reformu. Je to obrovsky významná věc tím,
že postupně valorizujeme odpočitatelnou položku
od základu daně a současně
se rozšiřují daňová pásma,
čímž eliminujeme vliv inflace a poplatníkům
zůstává vlastně víc disponibilních
prostředků.
Konečně třetím
základním cílem novely tohoto zákona
je, aby v oblasti právnických osob - ale je to i
v oblasti podnikání fyzických osob - zůstalo
více disponibilních prostředků firmám,
podnikatelům tak, aby mohli investovat, restrukturalizovat,
přizpůsobovat se konkurenci apod.
Celkový dopad finanční
není nevýznamný, naplno dopadne na rozpočet
až v roce 1998, protože zejména zálohová
daň u daně z příjmů právnických
osob se projeví pouze částečně
v roce 1997, tento celoroční dopad je asi 12,5 mld.
korun, o které zůstanou poplatníkům
- fyzickým osobám a poplatníkům právnickým
osobám k dispozici jako více peněžních
prostředků.
Chci současně upozornit
a uklidnit sněmovnu, že tento návrh zajišťuje,
aby příjmy jak státního, tak místních
rozpočtů v roce 1997 rostly tempem zhruba okolo
10% při inflaci, kterou odhadujeme někde mezi 7,2
- 7,7%.
Čili je to návrh
vyvážený a já vám doporučuji
jej přijmout. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministrovi Ivanu Kočárníkovi. Zpravodajem
pro prvé čtení byl určen poslanec
Stanislav Pěnička, kterého žádám,
aby se ujal slova.
Poslanec Stanislav Pěnička:
Vážený
pane předsedající, vážení
páni ministři, vážené kolegyně,
vážení kolegové, nemám, co bych
ke slovům pana ministra Kočárníka
dodal, pouze opakuji to, že bych prosil, aby sněmovna
přikázala tak jako v předchozím případě,
všechny zákony týkající se daně
z příjmů rozpočtovému výboru
a ten je zodpovědně
posoudí a předloží sněmovně
do druhého čtení.
Zároveň žádám
a navrhuji, aby byla tak, jako u návrhu poslance Maška,
zkrácena lhůta i v tomto případě
na 40 dní. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Pěničkovi. Otevírám
obecnou rozpravu. Žádné přihlášky
nejsou, takže rozpravu končím.
Protože nebyl přednesen
žádný návrh na vrácení
ani na zamítnutí, budeme se zabývat návrhem
na přikázání výborům
k projednání.
Organizační výbor
navrhuje přikázat předložený
návrh zákona rozpočtovému výboru.
Jiné návrhy nejsou.
V hlasování č.
75, které jsem právě zahájil, rozhodneme
o přijetí tohoto usnesení.
Ptám se tedy, kdo souhlasí,
abychom tento návrh přikázali rozpočtovému
výboru. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo
výsledkem 70 pro, 5 proti. Toto usnesení jsme přijali.
Dalším bodem, který
předkládám k hlasování, nicméně
až poté, co na podnět některých
z vás jsem vás odhlásil, a prosím
o nové zaregistrování.
Budeme tedy hlasovat o tom, kdo
souhlasí s tím, aby lhůta určená
k projednání byla zkrácena na 40 dní.
Zahájil jsem hlasování
č. 76.
Táži se, kdo je pro.
Kdo je proti?
Hlasování skončilo
výsledkem 76 pro, 5 proti. Také tento návrh
byl přijat. Děkuji panu ministru Kočárníkovi
a panu poslanci Pěničkovi.
Nyní hodlám přednést
několik procedurálních návrhů
týkajících se programu dnešní
schůze.
Navrhuji, abychom nyní
projednali bod, který se nazývá "Návrh
poslanců Karla Macha a dalších na vydání
zákona, kterým se mění zákon
o daních z příjmů" a poté
abychom projednali body, které odůvodní místopředseda
vlády a ministr financí Ivan Kočárník.
Abychom se lépe orientovali, přečtu čísla
bodů. Jde o body 31, 46, 47 a 48; poté, co bychom
projednali bod č. 28.
Doporučuji, abychom o tomto
procedurálním návrhu hlasovali en bloc.
Zahájil jsem hlasování
č. 77, kdy rozhodneme o tomto komplexním procedurálním
návrhu.
Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování skončilo
výsledkem 75 pro, 2 proti. Změnili jsme program
podle návrhu, který jsem před chvilkou přednesl.
Nyní budeme projednávat
Předložený
návrh jsme obdrželi jako tisk 2075 a stanovisko vlády
k němu jako sněmovní tisk 2075/1. Návrh
uvede pan poslanec Karel Mach.
Poslanec Karel Mach: Vážený
pane předsedo, vážený pane místopředsedo,
dovolil bych si v krátkosti odůvodnit návrh,
který jsme obdrželi jako tisk 2075. Jedná se
o vydání návrhu zákona, kterým
se doplňuje zákon ČNR 586/1992 Sb., o daních
z příjmů, ve znění pozdějších
předpisů.
Domnívám se, že
není potřeba příliš tento návrh
zdůvodňovat. Týká se obecného
problému, který je už částečně
řešen v novele zákona o dani dědické
a darovací. Jedná se o to meritum věci, že
bude možno odečíst u poplatníků,
kterými jsou zemědělská družstva,
případně subjekty vzniklé na základě
zákona č. 42 (transformační zákon)
daňový odpis, v případě výdaje
majetkových podílů, které byly blokovány
po dobu sedmi let.
Jsem si vědom stanoviska
vlády, které je pod číslem tisku 2075/1.
Myslím si, že by bylo nejlepší, jak navrhoval
pan poslanec Pěnička u předchozích
zákonů, které se týkají téhož,
aby byl přikázán rozpočtovému
výboru a tam se obhájilo zda ano nebo nikoli tento
zákon má být předložen.
Z těch důvodů,
které jsou určitou snahou o řešení
situace, která nastane v roce 1999 při vydání
podílů právnickým osobám, které
jsou účastníky transformace, nikoli však
účastníky subjektů z transformace
vzniklých, považuji to jako za snahu o řešení
této věci.
Ještě jeden doplněk.
Prosil bych také o zkrácení lhůty
na 40 dnů, aby všechny ty zákony měly
logiku.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Machovi. Konstatuji, že organizační
výbor určil zpravodajem pro prvé čtení
poslance Jana Třebického. Prosím, aby se
ujal slova.
Poslanec Jan Třebický:
Vážený
pane místopředsedo, vážená sněmovno,
nebudu dlouho hovořit, protože všechno řečeno
bylo.
Doporučuji, aby v prvním
čtení byl tento návrh přikázán
rozpočtovému výboru. To je návrh
první.
Návrh druhý je,
aby byla zkrácena lhůta na 40 dnů.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Třebickému. Otevírám
všeobecnou rozpravu. Přihlášek nemaje,
rozpravu končím.
Protože nikdo nenavrhl ani
zamítnutí ani vrácení navrhovateli,
budeme se nyní věnovat hlasování o
tom, kdo souhlasí s tím názorem organizačního
výboru, který říká, že
předložený návrh zákona by měl
být přikázán rozpočtovému
výboru.
Budeme tedy hlasovat o tomto usnesení:
"Poslanecká sněmovna
přikazuje po prvém čtení předložený
návrh zákona k projednání rozpočtovému
výboru."
Hlasování č.
78.
Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo
výsledkem 86 pro, 3 proti. Tento návrh byl přijat.
Dále budeme hlasovat o
tom, kdo souhlasí s tím, aby lhůta pro projednání
tohoto návrhu zákona byla zkrácena na 40
dnů.
Zahájil jsem hlasování
č. 79.
Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo
výsledkem 79 pro, 11 proti. Návrh byl přijat.
Děkuji panu poslanci Machovi a panu poslanci Třebickému.
Můžeme přistoupit
k projednávání dalšího bodu,
kterým je
Předložený
vládní návrh jsme obdrželi jako sněmovní
tisk 2110. Z pověření vlády návrh
odůvodní místopředseda vlády
a ministr financí pan Ivan Kočárník.
Prosím ho, aby se ujal slova.
Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník:
Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
paní poslankyně, páni poslanci, předkládám
Poslanecké sněmovně ke schválení
Dohodu mezi Českou republikou a Státem Kuvajt o
podpoře a ochraně investic, která byla podepsána
8. ledna 1996 v Kuvajtu.
Tato Dohoda se v několika
ustanoveních odchyluje od vzorové dohody o podpoře
a ochraně investic a tato odchylka je způsobena
v zásadě dvěma věcmi.
K té první patří
skutečnost, že Kuvajt patří mezi nejvýznamnější
vývozce kapitálu na světě. Ta druhá
je, že vyváží kapitál, to jsou
zejména peníze, kapitál, který vzniká
z těžby ropy a vyváží tento kapitál
prostřednictvím specializovaných svých
institucí, které mohou mít i sídlo
nikoliv v Kuvajtu, ale na území jiného státu.
Lze očekávat od
této smlouvy, od jejího přijetí i
zvýšení přílivu kapitálu
do České republiky a jinak smlouva zakotvuje všechny
záruky, které jsou obvykle poskytovány investorům
obou smluvních stran, to znamená jak investorům
z ČR, tak i investorům z Kuvajtu. Doporučuji,
aby Poslanecké sněmovna vyslovila s touto smlouvou
souhlas. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Ivanu Kočárníkovi. Organizační
výbor určil zpravodajem pro první čtení
pana poslance Jana Deckera. Prosím ho, aby se ujal slova.
Poslanec Jan Decker: Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
pane ministře, kolegyně a kolegové, pan ministr
Kočárník jakožto předkladatel
prakticky řekl vše, co bych asi řekl já
k této smlouvě. Jenom bych doplnil, že si myslím,
že je velice důležité, abychom takovéto
smlouvy podpořili, protože si myslím, že
je potřeba, aby
státy jako Kuvajt spolupracovaly s Českou republikou
zejména v těchto oblastech, protože se nám
nedostává příliš prostředků
na některé věci, které bychom rádi
měli.
Čili já doporučuji
rovněž tak jako pan předkladatel, aby tato
smlouva byla přijata a navrhuji a doporučuji, aby
v prvním čtení byla smlouva, kterou se předkládá
Parlamentu ČR k vyslovení souhlasu Dohoda mezi Českou
republikou a státem Kuvajt o podpoře a ochraně
investic podepsaná dne 8. ledna 1996 v Kuvajtu, tisk 2110,
určená zahraničnímu
výboru.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Janu Deckerovi. Otevírám obecnou rozpravu.
Rozpravu končím, nikdo se nepřihlásil,
takže nemohl zaznít ani návrh na zamítnutí
nebo vrácení a konstatuji, že organizační
výbor navrhuje přikázat předložený
vládní návrh dohody zahraničnímu
výboru ve shodě s názorem pana poslance Jana
Deckera. Další názory nebo jiné návrhy
nejsou, budeme tedy hlasovat o usnesení: Poslanecká
sněmovna přikazuje po prvém čtení
předložený vládní návrh
k projednání zahraničnímu
výboru.
Zahájil jsem hlasování
č. 80 a ptám se, kdo je pro? Děkuji. Kdo
je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo:
výsledek 77 pro, nikdo proti.
Paní a pánové,
ta chvilka tiché debaty byla věnována námětu,
který je pro přijetí této smlouvy
téměř rozhodující a který
se týká skutečnosti, že bychom měli
hlasováním rozhodnout také o zkrácení
projednání lhůty na 40 dnů. Já
tento návrh beru za svůj a ptám se, zdali
jsou námitky, abych o tom dal v hlasování
č. 81 rozhodnout vám. Zdá se, že ty
námitky nejsou,
takže jsem zahájil hlasování č.
81 a ptám se, kdo se zkrácením lhůty
souhlasí? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo:
78 pro, 1 proti. Návrh na zkrácení byl přijat.
Dalším bodem je
Tento návrh jsme obdrželi
jako sněmovní tisk 2029, jedná se o druhé
čtení. Já prosím pana místopředsedu
vlády a ministra financí pana Ivana Kočárníka,
aby z pověření vlády uvedl ve druhém
čtení tento návrh vlády.
Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník:
Pane předsedající,
pane předsedo, vážené paní poslankyně,
vážení páni poslanci, já jsem
tady velmi podrobně odůvodňoval návrh
této smlouvy v rámci prvního čtení,
takže pro toto druhé čtení bych se omezil
asi na dvě konstatování. To první
konstatování je skutečnost, že máme
sjednáno téměř 40 smluv o zamezení
dvojího zdanění a že tyto smlouvy významným
způsobem přispívají k rozvoji obchodu,
ekonomické spolupráce mezi zeměmi. To druhé
konstatování je skutečnost, že Švýcarsko
bylo jednou z posledních zemí v Evropě, se
kterou jsme tuto smlouvu neměli uzavřenu
a že trvalo několik let, než se podařilo
tuto smlouvu dojednat.
Proto vám doporučuji,
aby tato smlouva byla v rámci druhého čtení
přijata. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Ivanu Kočárníkovi. Předložený
návrh jsme v prvém čtení přikázali
rozpočtovému výboru, ten jej projednal a
přijal usnesení, které jsme dostali jako
sněmovní tisk 2029/1. Nyní prosím
pověřeného zpravodaje výboru pana
poslance Maryta, aby předložené usnesení
uvedl.
Poslanec Jiří
Maryt: Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
pane ministře, dámy a pánové, rozpočtový
výbor projednal dne 24. ledna 1996 uvedenou smlouvu a přijal
usnesení č. 569, ve kterém doporučuje
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby s vládním
návrhem vyslovila souhlas. Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Marytovi a otevírám rozpravu. Do rozpravy
se nikdo nehlásí, takže rozpravu končím
a přikročíme k hlasování. Budeme
hlasovat o návrhu usnesení Poslanecké sněmovny,
které je součástí předloženého
vládního návrhu. Rozhodneme o osudu tohoto
usnesení v hlasování č. 82.
Ptám se, kdo je pro toto
usnesení? Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo
výsledkem 72 pro, nikdo proti, návrh byl přijat.
Dalším bodem je
Návrh je pod číslem
2067, připomínám, že se jedná
o druhé čtení. Prosím místopředsedu
vlády a ministra financí pana Ivana Kočárníka
o odůvodnění tohoto návrhu.
Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník:
Pane předsedo,
pane předsedající, paní poslankyně,
páni poslanci, toto memorandum vychází ze
snahy obou zemí o navázání spolupráce
a především pomoci v oblasti boje proti podloudnictví,
zvláště v souvislosti s nedovoleným
obchodem s omamnými a psychotropními látkami.
Dále pak toto memorandum obsahuje ustanovení o vzájemné
pomoci při získávání
potřebných dokladů, které jsou nezbytné
pro celní řízení, zejména dokladů
pro přesné stanovení celní hodnoty
jakožto základu pro výpočet cla a daní.
Tato navrhovaná smluvní
úprava je v souladu s obecně uznávanými
zásadami mezinárodního práva a se
závazky z jiných platných smluv, a proto
vám doporučuji, aby byla v rámci druhého
čtení přijata.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu ministru Ivanu Kočárníkovi. Předložený
vládní návrh jsme v prvním čtení
přikázali rozpočtovému výboru,
ten jej projednal a přijal usnesení, které
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 2067/l. Prosím
nyní pověřeného zpravodaje výboru
pana poslance Věnceslava Lukáše, aby předložené
usnesení odůvodnil.
Poslanec Věnceslav Lukáš:
Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
pane ministře, dámy a pánové, rozpočtový
výbor, kterému byl přikázán
k projednání tento vládní návrh,
dne 24. ledna 1996 tento návrh projednal a doporučuje
Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby s vládním
návrhem, kterým se předkládá
Poslanecké sněmovně Parlamentu
České republiky k vyslovení souhlasu Memorandum
o porozumění mezi vládou České
republiky a vládou Spojeného království
Velké Británie a Severního Irska o vzájemné
správní pomoci jejich celních správ,
podepsané dne 17. listopadu 1995, vyslovila souhlas.
Děkuji.
Místopředseda
PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Lukášovi a otevírám rozpravu.
Do rozpravy se nikdo nepřihlásil, takže ji
končím. Aby nezůstalo jen u tohoto konstatování,
ohlašuji, že pan poslanec Grulich má náhradní
kartu č. 1.
Nyní přistoupíme
k hlasování. Budeme hlasovat o návrhu usnesení
Poslanecké sněmovny, které je součástí
předloženého vládního návrhu.
Zahájil jsem hlasování
č. 83 a ptám se, kdo je pro toto usnesení.
Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.
Hlasování skončilo.
Pro 73, proti nikdo. Návrh byl přijat.
Dalším bodem je
Prosím opět pana
ministra Ivana Kočárníka, aby z pověření
vlády uvedl ve druhém čtení předložený
návrh.
Místopředseda vlády a ministr financí ČR Ivan Kočárník:
Vážený
pane předsedající, pane předsedo,
vážené paní poslankyně, vážení
páni poslanci, přistup České republiky
k těmto úmluvám přispěje zejména
k řešení určité složité
situace na silničních hraničních přechodech,
která souvisí s trvalým nárůstem
tranzitní kamionové přepravy přes
území České republiky. Jedná
se především o zkrácení čekacích
dob zjednodušením celního řízení
při přestupu dopravních prostředků
přes státní hranice. Podstata celého
zjednodušení spočívá v zavedení
jednotného administrativního
dokladu, který je povinně používán
všemi smluvními stranami. Součástí
pravidel tohoto společného tranzitního režimu
je rovněž systém záruk za cla, daně
a poplatky, které mohou v případě
porušení tranzitního režimu jednotlivé
smluvní strany těchto úmluv
vyžadovat. Doporučuji vám, abyste přístup
České republiky k této úmluvě
přijali.