316

Ministerstvo pro správu národního majetku

a jeho privatizaci ČR

Kapitola: 316

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmu fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 2002001 060 1 392131,32
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO200 201 0601 392 131,32
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY200 2001 0601 392 131,32
A. TRANSFERY PODNIKům0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 7 0007 00010 000 10 000100,00
c. transfery pro obyvatelstvo0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní    
e. veřejná spotřeba státu 64 62564 62569 729 68 81398,69
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní64 625 64 62569 72968 813 98,69
f. vládní úvěry      
g. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
h. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly71 625 71 62579 72978 813 98,85



Kapitola: 316 - Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 64,62564,62569,729 68,81398.69
z toho:    
- mzdové prostředky36,646 36,64638,26037,357 97.64
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 7,0007,00010,000 10,000100.00
z toho:    
- systémové dotace4,000 4,0407,0007,000 100.00
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce      
příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem 2002001,060 1,392131.32
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 315315326 31496.32
limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem36,64636,646 38,26037,357 97.64
z toho:    
- ostatní osobní náklady 400440400 38395.75



Kapitola čís. 316 - Ministerstvo pro správu národního majetku a jeho privatizaci České republiky

Hlavní úkol Ministerstva pro správu národního majetku a jeho privatizaci v roce 1993 spočíval především v přípravě a výběru podniků zařazených do II. vlny privatizačního procesu a dalších privatizačních projektů. Celý privatizační proces směřuje k tomu, aby v roce 1994 - 1995 zbylo ve správě státu 10 - 15% majetku.

Příjmy byly splněny na 131,3%. Schválený rozpočet příjmů byl zvýšen o 860 tis. Kč, o které byl se souhlasem ministerstva financí zvýšen rozpočet neinvestičních výdajů. Ve skutečném plnění příjmů jsou úroky z účtů ministerstva, odprodej 2 ojetých automobilů, nepotřebného nábytku a dále přijaté pojistné za zcizený automobil. Příjmy z nájemného nebytových prostor umístěných v přízemních částech objektu činí 473 tis. Kč.

Do rozpočtového hospodaření se promítlo přestěhování do budovy získané od Úřadu vlády ČR. Redislokace ministerstva si vyžádala v průběhu roku provedení některých rozpočtových opatření, protože nebyla kryta schváleným rozpočtem. Finančních prostředků bylo použito na stěhování, zvýšené náklady na vytápění, elektrickou energii, opravy, vybudování nové počítačové sítě a další výpočetní techniku.

V porovnání s výsledky hospodaření dosaženými v roce 1992 jsou celkové výdaje resortu v roce 1993 vyšší o 179,6% a příjmy o 255%. Nárůst skutečných neinvestičních věcných výdajů, po vyčlenění prostředků na sociální a zdravotní pojištění, při promítnutí všech realizovaných opatření činil pouze 100,4%. S ohledem na vývoj průměrné roční míry inflace lze konstatovat, že rozpočtové prostředky přidělené na rok 1993 byly vynakládány racionálně, pokud vezmeme v úvahu skutečně dosažené výsledky i specifikaci financování jednotlivých výdajů.

Neinvestiční výdaje byly čerpány na 98,7% upraveného rozpočtu po změnách, kterými byl v průběhu roku zvýšen celkem o 5 104 tis. Kč. Rozpočtovými opatřeními byla řešena jednak delimitace počtu technických pracovníků z Úřadu vlády ČR k zajištění provozu budovy (ve výši 810 tis. Kč, z toho 580 tis. Kč mzdových prostředků), jednak výdaje spojené se stěhováním a další provozní výdaje, které nebyly rozpočtově kryty v objemu 2 400 tis. Kč. Danou situací částečně řešilo ministerstvo vlastními silami, tj. na vrub zvýšených příjmů kapitoly (860 tis. Kč). Na základě usnesení vlády č. 459193 k návrhu výjimečného mzdového ohodnocení zaměstnanců ústředních orgánů byly mzdové prostředky posíleny o 703 tis. Kč a na zvýšení mzdových tarifu k 1. 12. 93 o 331 tis. Kč.

Upravený rozpočet mzdových prostředků po změnách byl čerpán na 97,6%. V průběhu roku 1993 byl upravován jak limit počtu pracovníků (delimitací z Úřadu vlády), tak i limit mzdových prostředků. Upravený přepočtený stav pracovníků ve výši 326 nebyl čerpán o 12 pracovníků. Prostředky za neobsazená funkční a pracovní místa byly vázány v rozpočtu.

Investiční výdaje byly čerpány na 100%. Ve schváleném rozpočtu byla odsouhlasena změna systémové dotace, a to převodem finančních prostředků určených na rekonstrukci kotelny ve Zborovské ulici na reinstalaci počítačové sítě a pořízení datového serveru na novém pracovišti v Lazarské ul. Na vybavení výpočetní technikou uvolnilo ministerstvo financí další 3 mil. Kč. Z prostředků, určených na ostatní investice byly zakoupeny 2 automobily T 613 a vozidlo Favorit, kopírovací stroje, telefaxy, sekretářské telefonní soupravy a další technické zařízení potřebné pro provoz budovy.


321

Grantová agentura ČR

Kapitola: 321

 Tabulka č. 1

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993

Grantová agentura

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmu fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 000 0 
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY      
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO     
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY0 000  
A. TRANSFERY PODNIKům     
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 0 2 300 2 29999,96
c. transfery pro obyvatelstvo0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní    
e. veřejná spotřeba státu 10 60010 6006 300 5 89993,63
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní    
f. vládní úvěry 10 60010 6006 300 5 89993,63
g. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
h. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly10 600 10 6008 6008 198 95,33



Kapitola: 321 - Grantová agentura ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 10,60010,6006,300 5,89993.63
z toho:    
- mzdové prostředky2,250 2,2501,8271,743 95.40
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 002,300 2,29999.96
z toho:    
- systémové dotace     
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce      
příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem      
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 202020 1575.00
limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem 2,2502,2501,827 1,74395.40
z toho:    
- ostatní osobní náklady 176176200 208104.00



Kapitola čís. 321 - Grantová agentura České republiky

V roce 1992 byl přijat zákon České národní rady č. 300. podle něhož byla ustavena Grantová agentura České republiky. Účelem agentury je poskytování účelových finančních prostředků ze státního rozpočtu České republiky na vědeckovýzkumné úkoly.

Grantová agentura byla ustavena k 1. lednu 1993, svoji činnost však zahájila až k 1. dubnu 1993. Proto finanční prostředky přidělené státním rozpočtem na činnost agentury byly zkráceny o ekvivalentní část. Vzhledem k pozdějšímu zahájení činnosti agentury a též k její konsolidaci, byly finanční prostředky pro účelové dotace na vědecké projekty čerpány z rezervy státního rozpočtu České republiky na základě rozhodnutí vlády České republiky.

Vzhledem k charakteru činnosti Grantové agentury nebyly státním rozpočtem plánovány žádné příjmy.

V oblasti neinvestičních výdajů došlo v průběhu roku k přesunům mezi jednotlivými plánovanými položkami. Překročeny byly náklady na vybavení kanceláří a náklady na provozní materiály. Všechny ostatní položky však nebyly dočerpány, takže kapitola Grantová agentura České republiky plánovaný rozpočet výdajů nedočerpala (plnění neinvestičních výdajů 94%).

Vzhledem k pozdějšímu zahájení činnosti agentury byli pracovníci Kanceláře přijímáni postupně, z toho vyplývá i úspora mzdových prostředků. V souvislosti s uzavíráním a vyhodnocováním vyhlášené celostátní grantové soutěže bylo nezbytné přijmout řadu pracovníků na dohody o práci konané mimo pracovní poměr. I přes tyto skutečnosti, mzdové prostředky kapitoly zůstaly nedočerpány (plnění 95%).

Investiční prostředky byly čerpány v souladu se schváleným rozpočtem. Byla vybudována počítačová síť pro registraci a kontrolu vědeckých úkolů financovaných ze státního rozpočtu.


322

Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

Kapitola: 322

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

Ministerstvo průmyslu a obchodu

 v tis. Kč

Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:      
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmu fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo      
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 36 14536 14548 739 63 693130,68
v tom:      
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO36 145 36 14548 73963 693 130,68
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY36 145 36 14548 73963 693 130,68
A. TRANSFERY PODNIKům4 413 000 4 413 0004 492 0004 430 243 98,63
v tom: investiční500 000 500 000130 000122 370 94,13
neinvestiční3 913 000 3 913 0004 362 0004 307 873 98,76
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 309043090476359 77164101,0
c. transfery pro obyvatelstvo0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva 17 91517 94527 340 23 91787,48
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura     
ostatní17 945 17 94527 34023 917 87,48
e. veřejná spotřeba státu 1 003 4181 003 418865 574 683 27978,94
v tom: obrana     
bezpečnost     
ostatní1 003 418 1 003 418865 574683 279 78,94
f. vládní úvěry      
g. dluhová služba     
z toho: dluhy bývalé federace      
h. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly5 465 267 5 465 2675 461 2735 214 603 95,48



Kapitola: 322 - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům 3,913,0003,913,0004,362,000 4,301,87398.76
Investiční dotace podnikům 500,000500,000130,000 122,37094.13
Neinvestiční výdaje rozpočtových      
organizací celkem974,281 974,281791,183 610,76177.20
z toho:    
- mzdové prostředky145,4)0 145,470143,714 128,93889.72
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti    
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových      
organizací celkem30,904 30,90470,929 11,734101.13
z toho:    
- systémové dotace5,000 5,00028,080 28,07899.99
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem 47,08247,082101,731 96,13594.79
v tom: příspěvky na činnost PO 47,08217,08296,340 91,15494.62
dotace občanským sdružení   5,091 5,091100.00
ostatní příspěvky   300 19063.33
Individuální dotace na vybrané investiční akce      
příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím 005,430 5,430100.00
Příjmy rozpočtových organizací celkem 36,14536,14548,739 63,693130.68
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 600604683 64794.73
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem68,35868,358 79,36276,734 96.69
z toho:    
- ostatní osobní náklady 3,2703,2702,770 2,64395.42



Kapitola čís. 322 - Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky

Ve schváleném rozpočtu kapitoly MPO na r. 1993 byly již promítnuty prostředky na činnosti delimitované k 1. 1. 1993 z rozpočtu čs. federace za oblast zahraničního obchodu a jaderné energetiky. Tyto prostředky byly MF objemově zahrnuty do ukazatele neinvestičních výdajů RO. Zákonem č. 21/1993 byla určena MPO kompetence v oblasti řízení a vykonávání činností spojených s uplatňováním licenčních režimů. "fato činnost byla zajišťována prostřednictvím samostatného útvaru v rámci MPO.

V návaznosti na usnesení vlády č. 663/92 bod Il. odst. 2 písm. e) a f) dořešit převod kompetencí z federace vč. zpřesnění kvantifikace dopadu na státní rozpočet ČR a zabezpečit převod rozpočtových organizací vědecko-výzkumné základny na hospodaření příspěvkových organizací, požádalo MPO ministerstvo financí o úpravu rozpočtových ukazatelů bez dopadu na státní rozpočet.

Schválený rozpočet příjmů kapitoly byl stanoven ve výši 36 145 tis. Kč. V průběhu I. pololetí 1993 bylo provedeno v souvislosti s převodem budovy bývalého MOCR do správy MH a v důsledku přechodu podřízené RO Výzkumný ústav vnějších ekonomických vztahů na hospodaření PO, snížení příjmů o 11 309 tis. Kč. V důsledku nárůstu prací s přezkušováním a puncováním drahých kovů u RO Puncovní úřad a přezkušováním potravinářských, textilních a drogistických výrobků u České obchodní inspekce byly upraveny příjmy těchto RO celkem o 17 700 tis. Kč. Za odprodej nepotřebného zařízení a vyšších příjmů za nájemné byly upraveny příjmy vlastního ministerstva o 6 000 tis. Kč.

Upravený rozpočet příjmů po změnách byl splněn na 130,7%. Na překročení příjmů se podílel Puncovní úřad Praha 11,9 mil. Kč. Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací byly čerpány na 77,2% a došlo k úspoře 180,4 mil. Kč. Nižší čerpání finančních prostředků bylo ovlivněno především přijetím řady úsporných opatření uvnitř MPO, nižší potřebou prostředků na činnosti delimitované z federace atd.

V souladu s usn. vlády č. 663/1992 o státním rozpočtu na rok 1993 byly vázány mzdové prostředky za neobsazená místa v celkové výši 6 128 200,- Kč.

Vázaná částka za neobsazená místa aparátu ministerstva (8 osob) činila 211 200,- Kč a byla celá využita na krytí finančního dopadu zvýšení platových tarifů realizovaných od 1. 12. 1993.

U rozpočtových organizací vázaná částka za neobsazená funkční a pracovní místa (77 osob) činila celkem 5 917 tis. Kč. Z této částky bylo použito celkem 494 tis. Kč na krytí finančního dopadu zvýšených platových tarif°u s platností od 1. 12. 1993.

V návaznosti na usn. vl. č. 458/1993 o výjimečném ohodnocení zaměstnanců ústředních orgánů byl od 1. 9. 1993 zvýšen limit objemu mzdových prostředků o částku 1 319 tis. Kč. Výjimečně ohodnoceno bylo 45 pracovníků MPO ČR, z toho objem mzdových prostředků použitých na osobní příplatky činil 886 520,- Kč a na mimořádné odměny 649 000,- Kč. Rozdíl 216 tis. Kč nad přiznaný limit MF byl kryt v rámci použitelných mezd aparátu ministerstva.

Investiční výdaje rozpočtových organizací byly celkem plněny na 101,1%. V souladu s vyhl. č. 205/1991 Sb. (11) financovalo MPO z prostředků FKSP úpravu ordinace závodního lékaře ve výši 812 474,- Kč. Tyto prostředky byly odvedeny na účet finančního úřadu Praha 1 č.ú. 4714-7625-011. O tuto částku byl ve skutečnosti překročen limit investičních výdajů ministerstva.

Příspěvky příspěvkovým apod. organizacím na provoz byly čerpány na 94,8%, což představuje úsporu 5,3 mil. Kč.

Schválený rozpočet příspěvku na provoz PO byl stanoven na 47 082 tis. Kč. V průběhu roku byl rozpočet příspěvků na provoz PO upravován, a to v důsledku převodu PO Státní energetická inspekce k 1. 1. 1993 z býv. FMH, z důvodu přechodu RO Výzkumný ústav vnějších a ekonomických vztahů na formu hospodaření PO a vzniku nové organizace Energetická Agentura k 1. 2. 1993. Rozpočet příspěvku na provoz PO (po všech změnách) byl snížen na 96 340 tis. Kč. Skutečné čerpání tohoto příspěvku však bylo pouze do výše 91 1.54 tis. Kč, t.j. na 94,6%.

Dotace občanským sdružením byly přiznány ve výši 5 091 tis. Kč (CEMC Praha, D-TEST Praha a Asociace technických diagnostiků) a čerpány do výše 100%.

Ostatní příspěvky zahrnují příspěvek pro mezinárodní organizaci Energetická charta ve výši 300 tis. Kč, který byl čerpán pouze do výše 63,4% z důvodu participace ze Slovenskou republikou.

Systémové dotace příspěvkovým organizacím na investice byly přiznány ve výši 5 430 tis. Kč, a to na základní vybavení kancelářskou a výpočetní technikou. Tato systémová dotace PO na investice byla v plné výši vyčerpána.

Neinvestiční dotace hospodářským organizacím v rozpočtované výši 4 362 000 tis. Kč byly určeny na útlumové programy, bezlepkové a bezbílkovinné potraviny a zateplování objektů.

Dotace do odvětví paliv a energetiky vycházely především z usnesení vlády ČR k útlumu těchto odvětví. Dotace týkající se útlumových programů byly poskytnuty na povinné sociálně zdravotní dávky pracovníkům uzavíraných provozů, na zahlazení následků důlní činnosti a na technickou likvidaci dolu.

Dotace HO byly vyčerpány do výše 98,7%, což představuje úsporu 54,1 mil. Kč.

Investiční dotace hospodářským organizacím ve výši 130 000 tis. Kč byly určeny na ekologické akce - na stavbu čistírny odpadních vod a spalovnu Kovohutě Břidličná, na odsíření koksoven v OKD a na sanaci těžby uranu DIAMO Stráž pod Ralskem. Tato dotace byla čerpána na 94,1%, což představuje úsporu 7,6 mil. Kč.


327

Ministerstvo dopravy ČR

Kapitola: 327

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

Ministerstvo dopravy

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně    
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmu fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň    
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0149 000 49 813101,66
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 085 254170 598 178 584104,68
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky    
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO0 85 254170 598 178 584104,68
ostatní příjmy    
PŘÍJMY KAPITOLY0 85 254219 598 228 397104,01
A. TRANSFERY PODNIKům0 9 710 0009 930 918 9 929 28799,98
v tom: investiční0 2 000 0002 000 000 1 998 36999,92
neinvestiční 7 710 0007 930 918 7 930 918100,00
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím 04 585 5005 169 270 5 181 252100,23
c. transfery pro obyvatelstvo0 017 0008 115 47,74
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení   17 000 8 11517,74
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva 04 2534 169 4 174100,12
v tom: zdravotnictví    
školství      
kultura    
ostatní04 253 4 1694 174 100,12
e. veřejná spotřeba státu 05 361 3605 329 898 5 324 01999,89
v tom: obrana    
bezpečnost0705 746 661 042655 351 99,14
ostatní04 655 614 4 668 8564 668 668 100,00
f. vládní úvěry      
g. dluhová služba    
z toho: dluhy bývalé federace      
h. dotace místním rozpočtům      
výdaje kapitoly0 19 661 11320 151 255 20 446 84799,08




Kapitola: 327 - Ministerstvo dopravy ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům 07,710,0007,930,918 7,930,918100.00
Investiční dotace podnikům 02,000,0002,000,000 1,998,36999.92
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 01,328,0361,391,751 1,377,31998.96
z toho:    
- mzdové prostředky0 264,286402,226 396,61098.60
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti 0017,000 8,11541.14
v tom: dávky sociálního zabezpečení 0017,000 8,11547.74
podpora v nezaměstnanosti    
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 02,444,5002,784,500 2,805,068100.74
z toho:    
- systémové dotace0 2,435,5002,778,500 2,799,0681000.14
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizací celkem 04,037,5173,959,316 3,958,98999.99
v tom: příspěvky na činnost PO 04,037,5713,954,543 3,954,24199.99
dotace občanský sdružení  04,332 4,332100.00
ostatní příspěvky  0441 41092.97
Individuální dotace na vybraná investiční akce příspěvkovým organizacím 01,250,0001,378,000 1,311,90199.56
Systémové dotace příspěvkovým organizacím 0895,0001,006,770 1,404,28399.75
Příjmy rozpočtových organizací celkem 085,254109,598 118,397108.03
Odvody příspěvkových Organizacím celkem 00110,000 110,000100.00
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 0100238 238100.00
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem011,585 33,65433,488 99.51
z toho:    
- ostatní osobní náklady 03142,714 2,61797.53



Kapitola čís. 327 - Ministerstvo dopravy České republiky

Ministerstvo dopravy ČR bylo zřízeno jako nový ústřední orgán státní správy ČR zákonem ČNR č. 548/1992 Sb., o některých dalších opatřeních v soustavě ústředních orgánů státní správy ČR. Samostatná rozpočtová kapitola ministerstva dopravy byla v rámci státního rozpočtu ČR vyčleněna k 1. 1. 1993 z kapitoly 311 - Ministerstva hospodářství.

Celkový úhrn příjmů kapitoly Ministerstva dopravy dosáhl výše 228 397 Kč, tj. 104% konečného upraveného rozpočtu. Daňové příjmy kapitoly tvořily odvody pojistného na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti za policisty rozpočtové organizace Železniční policie. Hlavním zdrojem nedaňových příjmů kapitoly byly odvody ze zlepšeného hospodářského výsledku příspěvkové organizace Řízení letového provozu. Jmenované organizaci byl předepsán odvod do státního rozpočtu ve výši 110 000 tis. Kč. Současně ji však bylo umožněno použít těchto prostředků k financování investiční výstavby. Na tvorbě zbývající části nedaňových příjmů se podílely především rozpočtové organizace Železniční vojsko a Státní letecká inspekce.

Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací byly čerpány na 98,96%. Podstatná část prostředků byla vynaložena na činnosti organizací zajištujících bezpečnost na železnici, obranné úkoly v železniční dopravě a na činnosti související s údržbou a opravami silničních sítí a mostů.

Rozpočtové organizace čerpaly mzdové prostředky na 98,60%. Z vykázané úspory mzdových prostředků vázalo ministerstvo dopravy, v souladu s usnesením vlády č. 663/1992, u těchto organizací prostředky za neobsazená funkční a pracovní místa. Upravený limit počtu pracovníků ústředního orgánu, 238 pracovníků na rok 1993, byl dodržen.

V návaznosti na usnesení vlády č. 458/1993 bylo ministerstvu dopravy povoleno ministerstvem financí překročení závazného limitu mzdových prostředků o 528 tis. Kč. Tyto prostředky byly použity k výjimečnému ohodnocení 20 pracovníků aparátu ministerstva, a to formou mimořádných měsíčních odměn v období říjen až prosinec 1993.

Investiční výdaje rozpočtových organizací byly překročeny o 0,74%, příčinou překročení výdajů bylo použití sdružených prostředků na investice ve výši 21 159 tis. Kč v organizacích Silniční investorský útvar Brno, Liberec, České Budějovice a Praha. 97,5% investičních výdajů bylo vynaloženo na výstavbu a opravy silniční sítě, vč. zabezpečování provozuschopnosti mostů. Jednalo se např. o financování staveb Olomouc - estakáda P. Holého, Pohořelice - obchvat aj.

Na činnost příspěvkových organizací bylo vynaloženo 3 954 247 tis. Kč, což představuje 99,99% čerpání objemu upraveného rozpočtu po změnách. Převážná část příspěvku na činnost PO byla čerpána 72 organizacemi Správy a údržby silnic a Ředitelstvím dálnic na správu a údržbu silniční a dálniční sítě.

Dotace občanským sdružením byly poskytnuty ve výši 4 332 tis. Kč a plně vyčerpány na činnosti, které jsou určitou obdobou výkonu státní správy v oblastech sportovního létání, parašutismu, létání na řízených padácích, závěsného létání a létání na ultralehkých letadlech.

Ostatní dotace a příspěvky stanovené v upraveném rozpočtu ve výši 44 I tis. Kč nebyly plně dočerpány. Vykázaná úspora ve výši 31 tis. Kč vznikla v důsledku změn v placení členských příspěvků v rámci mezinárodních vládních organizací.

Individuální dotace příspěvkovým organizacím na investiční výstavbu byly čerpány ve výši 1 371 901 tis. Kč, tj. na 99,56%. Prostředky byly použity především k financování výstavby dálnic D S (Bavoryně - Svojkovice - Klabava) a D 8 (Zdiby - Užice - Nová Ves).

Systémové dotace příspěvkovým organizacím na investiční výstavbu byly čerpány ve výši 1 004 283 tis. Kč, tj. na 99,75%. Tyto dotace sloužily k financování programu řízení a zabezpečení letového provozu a k finančnímu zabezpečení stavebních úprav na letišti Praha. Další část těchto prostředků byla použita ke krytí výdajů spojených s výstavbou dálnic a se správou a údržbou silnic.

Stanovené neinvestiční dotace pro podniky ve výši 7 930 918 tis. Kč byly v plném rozsahu vyčerpány na krytí ztrát z osobní dopravy s. o. České dráhy, na krytí ztrát z poskytování zvýhodněného jízdného pro vybrané skupiny obyvatelstva, z plošné obslužnosti území a provozování městské hromadné dopravy pravidelné autobusové dopravě a na krytí úrokových nákladů za nákup Boeingu ČSA.

Investiční dotace ve výši 1 998 369 tis. Kč byla určena pouze pro s. o. České Dráhy a vyčerpána z 99,92%. Dotace byla poskytnuta k finančnímu zabezpečení investiční výstavby železniční dopravní infrastruktury vč. projektových prací a k modernizaci a rekonstrukci železničních tratí.

Celkové výdaje kapitoly Ministerstva dopravy byly vyčerpány z 99,98%.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP