Kapitola: 316
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo pro správu národního majetku
a jeho privatizaci
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 200 | 200 | 1 060 | 1 392 | 131,32 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 200 | 20 | 1 060 | 1 392 | 131,32 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 200 | 200 | 1 060 | 1 392 | 131,32 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 7 000 | 7 000 | 10 000 | 10 000 | 100,00 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
e. veřejná spotřeba státu | 64 625 | 64 625 | 69 729 | 68 813 | 98,69 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 64 625 | 64 625 | 69 729 | 68 813 | 98,69 | |
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 71 625 | 71 625 | 79 729 | 78 813 | 98,85 |
Kapitola: 316 - Ministerstvo pro správu národního
majetku a jeho privatizaci ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 64,625 | 64,625 | 69,729 | 68,813 | 98.69 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 36,646 | 36,646 | 38,260 | 37,357 | 97.64 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 7,000 | 7,000 | 10,000 | 10,000 | 100.00 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 4,000 | 4,040 | 7,000 | 7,000 | 100.00 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 200 | 200 | 1,060 | 1,392 | 131.32 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 315 | 315 | 326 | 314 | 96.32 | |
limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 36,646 | 36,646 | 38,260 | 37,357 | 97.64 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 400 | 440 | 400 | 383 | 95.75 |
Kapitola čís. 316 - Ministerstvo pro správu
národního majetku a jeho privatizaci České
republiky
Hlavní úkol Ministerstva pro správu národního
majetku a jeho privatizaci v roce 1993 spočíval
především v přípravě a
výběru podniků zařazených do
II. vlny privatizačního procesu a dalších
privatizačních projektů. Celý privatizační
proces směřuje k tomu, aby v roce 1994 - 1995 zbylo
ve správě státu 10 - 15% majetku.
Příjmy byly splněny na 131,3%. Schválený
rozpočet příjmů byl zvýšen
o 860 tis. Kč, o které byl se souhlasem ministerstva
financí zvýšen rozpočet neinvestičních
výdajů. Ve skutečném plnění
příjmů jsou úroky z účtů
ministerstva, odprodej 2 ojetých automobilů, nepotřebného
nábytku a dále přijaté pojistné
za zcizený automobil. Příjmy z nájemného
nebytových prostor umístěných v přízemních
částech objektu činí 473 tis. Kč.
Do rozpočtového hospodaření se promítlo
přestěhování do budovy získané
od Úřadu vlády ČR. Redislokace ministerstva
si vyžádala v průběhu roku provedení
některých rozpočtových opatření,
protože nebyla kryta schváleným rozpočtem.
Finančních prostředků bylo použito
na stěhování, zvýšené
náklady na vytápění, elektrickou energii,
opravy, vybudování nové počítačové
sítě a další výpočetní
techniku.
V porovnání s výsledky hospodaření
dosaženými v roce 1992 jsou celkové výdaje
resortu v roce 1993 vyšší o 179,6% a příjmy
o 255%. Nárůst skutečných neinvestičních
věcných výdajů, po vyčlenění
prostředků na sociální a zdravotní
pojištění, při promítnutí
všech realizovaných opatření činil
pouze 100,4%. S ohledem na vývoj průměrné
roční míry inflace lze konstatovat, že
rozpočtové prostředky přidělené
na rok 1993 byly vynakládány racionálně,
pokud vezmeme v úvahu skutečně dosažené
výsledky i specifikaci financování jednotlivých
výdajů.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
na 98,7% upraveného rozpočtu po změnách,
kterými byl v průběhu roku zvýšen
celkem o 5 104 tis. Kč. Rozpočtovými opatřeními
byla řešena jednak delimitace počtu technických
pracovníků z Úřadu vlády ČR
k zajištění provozu budovy (ve výši
810 tis. Kč, z toho 580 tis. Kč mzdových
prostředků), jednak výdaje spojené
se stěhováním a další provozní
výdaje, které nebyly rozpočtově kryty
v objemu 2 400 tis. Kč. Danou situací částečně
řešilo ministerstvo vlastními silami, tj. na
vrub zvýšených příjmů
kapitoly (860 tis. Kč). Na základě usnesení
vlády č. 459193 k návrhu výjimečného
mzdového ohodnocení zaměstnanců ústředních
orgánů byly mzdové prostředky posíleny
o 703 tis. Kč a na zvýšení mzdových
tarifu k 1. 12. 93 o 331 tis. Kč.
Upravený rozpočet mzdových prostředků
po změnách byl čerpán na 97,6%. V
průběhu roku 1993 byl upravován jak limit
počtu pracovníků (delimitací z Úřadu
vlády), tak i limit mzdových prostředků.
Upravený přepočtený stav pracovníků
ve výši 326 nebyl čerpán o 12 pracovníků.
Prostředky za neobsazená funkční a
pracovní místa byly vázány v rozpočtu.
Investiční výdaje byly čerpány
na 100%. Ve schváleném rozpočtu byla odsouhlasena
změna systémové dotace, a to převodem
finančních prostředků určených
na rekonstrukci kotelny ve Zborovské ulici na reinstalaci
počítačové sítě a pořízení
datového serveru na novém pracovišti v Lazarské
ul. Na vybavení výpočetní technikou
uvolnilo ministerstvo financí další 3 mil.
Kč. Z prostředků, určených
na ostatní investice byly zakoupeny 2 automobily T 613
a vozidlo Favorit, kopírovací stroje, telefaxy,
sekretářské telefonní soupravy a další
technické zařízení potřebné
pro provoz budovy.
Kapitola: 321
Tabulka č. 1 |
Grantová agentura
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | ||||||
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | ||||||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
A. TRANSFERY PODNIKům | ||||||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 2 300 | 2 299 | 99,96 | ||
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
e. veřejná spotřeba státu | 10 600 | 10 600 | 6 300 | 5 899 | 93,63 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | ||||||
f. vládní úvěry | 10 600 | 10 600 | 6 300 | 5 899 | 93,63 | |
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 10 600 | 10 600 | 8 600 | 8 198 | 95,33 |
Kapitola: 321 - Grantová agentura ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 10,600 | 10,600 | 6,300 | 5,899 | 93.63 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 2,250 | 2,250 | 1,827 | 1,743 | 95.40 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 0 | 0 | 2,300 | 2,299 | 99.96 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | ||||||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | ||||||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 20 | 20 | 20 | 15 | 75.00 | |
limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | 2,250 | 2,250 | 1,827 | 1,743 | 95.40 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 176 | 176 | 200 | 208 | 104.00 |
V roce 1992 byl přijat zákon České
národní rady č. 300. podle něhož
byla ustavena Grantová agentura České republiky.
Účelem agentury je poskytování účelových
finančních prostředků ze státního
rozpočtu České republiky na vědeckovýzkumné
úkoly.
Grantová agentura byla ustavena k 1. lednu 1993, svoji
činnost však zahájila až k 1. dubnu 1993.
Proto finanční prostředky přidělené
státním rozpočtem na činnost agentury
byly zkráceny o ekvivalentní část.
Vzhledem k pozdějšímu zahájení
činnosti agentury a též k její konsolidaci,
byly finanční prostředky pro účelové
dotace na vědecké projekty čerpány
z rezervy státního rozpočtu České
republiky na základě rozhodnutí vlády
České republiky.
Vzhledem k charakteru činnosti Grantové agentury
nebyly státním rozpočtem plánovány
žádné příjmy.
V oblasti neinvestičních výdajů došlo
v průběhu roku k přesunům mezi jednotlivými
plánovanými položkami. Překročeny
byly náklady na vybavení kanceláří
a náklady na provozní materiály. Všechny
ostatní položky však nebyly dočerpány,
takže kapitola Grantová agentura České
republiky plánovaný rozpočet výdajů
nedočerpala (plnění neinvestičních
výdajů 94%).
Vzhledem k pozdějšímu zahájení
činnosti agentury byli pracovníci Kanceláře
přijímáni postupně, z toho vyplývá
i úspora mzdových prostředků. V souvislosti
s uzavíráním a vyhodnocováním
vyhlášené celostátní grantové
soutěže bylo nezbytné přijmout řadu
pracovníků na dohody o práci konané
mimo pracovní poměr. I přes tyto skutečnosti,
mzdové prostředky kapitoly zůstaly nedočerpány
(plnění 95%).
Investiční prostředky byly čerpány
v souladu se schváleným rozpočtem. Byla vybudována
počítačová síť pro registraci
a kontrolu vědeckých úkolů financovaných
ze státního rozpočtu.
Kapitola: 322
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo průmyslu a obchodu
v tis. Kč |
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | |
v tom: | |||||
daň z přidané hodnoty | |||||
spotřební daně | |||||
daně z příjmů | |||||
- daň z příjmů právnických osob | |||||
- daň z příjmu fyzických osob | |||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | |||||
silniční daň | |||||
clo | |||||
ostatní daňové příjmy | |||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | |||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 36 145 | 36 145 | 48 739 | 63 693 | 130,68 |
v tom: | |||||
odvody České národní banky | |||||
přijaté úroky | |||||
příjmy z vládních úvěrů | |||||
příjmy RO a odvody PO | 36 145 | 36 145 | 48 739 | 63 693 | 130,68 |
ostatní příjmy | |||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 36 145 | 36 145 | 48 739 | 63 693 | 130,68 |
A. TRANSFERY PODNIKům | 4 413 000 | 4 413 000 | 4 492 000 | 4 430 243 | 98,63 |
v tom: investiční | 500 000 | 500 000 | 130 000 | 122 370 | 94,13 |
neinvestiční | 3 913 000 | 3 913 000 | 4 362 000 | 4 307 873 | 98,76 |
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 30904 | 30904 | 76359 | 77164 | 101,0 |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | |
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | |||||
řešení nezaměstnanosti | |||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | |||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 17 915 | 17 945 | 27 340 | 23 917 | 87,48 |
v tom: zdravotnictví | |||||
školství | |||||
kultura | |||||
ostatní | 17 945 | 17 945 | 27 340 | 23 917 | 87,48 |
e. veřejná spotřeba státu | 1 003 418 | 1 003 418 | 865 574 | 683 279 | 78,94 |
v tom: obrana | |||||
bezpečnost | |||||
ostatní | 1 003 418 | 1 003 418 | 865 574 | 683 279 | 78,94 |
f. vládní úvěry | |||||
g. dluhová služba | |||||
z toho: dluhy bývalé federace | |||||
h. dotace místním rozpočtům | |||||
výdaje kapitoly | 5 465 267 | 5 465 267 | 5 461 273 | 5 214 603 | 95,48 |
Kapitola: 322 - Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | 3,913,000 | 3,913,000 | 4,362,000 | 4,301,873 | 98.76 | |
Investiční dotace podnikům | 500,000 | 500,000 | 130,000 | 122,370 | 94.13 | |
Neinvestiční výdaje rozpočtových | ||||||
organizací celkem | 974,281 | 974,281 | 791,183 | 610,761 | 77.20 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 145,4)0 | 145,470 | 143,714 | 128,938 | 89.72 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových | ||||||
organizací celkem | 30,904 | 30,904 | 70,929 | 11,734 | 101.13 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 5,000 | 5,000 | 28,080 | 28,078 | 99.99 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 47,082 | 47,082 | 101,731 | 96,135 | 94.79 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 47,082 | 17,082 | 96,340 | 91,154 | 94.62 | |
dotace občanským sdružení | 5,091 | 5,091 | 100.00 | |||
ostatní příspěvky | 300 | 190 | 63.33 | |||
Individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 0 | 5,430 | 5,430 | 100.00 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 36,145 | 36,145 | 48,739 | 63,693 | 130.68 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 600 | 604 | 683 | 647 | 94.73 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 68,358 | 68,358 | 79,362 | 76,734 | 96.69 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 3,270 | 3,270 | 2,770 | 2,643 | 95.42 |
Ve schváleném rozpočtu kapitoly MPO na r.
1993 byly již promítnuty prostředky na činnosti
delimitované k 1. 1. 1993 z rozpočtu čs.
federace za oblast zahraničního obchodu a jaderné
energetiky. Tyto prostředky byly MF objemově zahrnuty
do ukazatele neinvestičních výdajů
RO. Zákonem č. 21/1993 byla určena MPO kompetence
v oblasti řízení a vykonávání
činností spojených s uplatňováním
licenčních režimů. "fato činnost
byla zajišťována prostřednictvím
samostatného útvaru v rámci MPO.
V návaznosti na usnesení vlády č.
663/92 bod Il. odst. 2 písm. e) a f) dořešit
převod kompetencí z federace vč. zpřesnění
kvantifikace dopadu na státní rozpočet ČR
a zabezpečit převod rozpočtových organizací
vědecko-výzkumné základny na hospodaření
příspěvkových organizací, požádalo
MPO ministerstvo financí o úpravu rozpočtových
ukazatelů bez dopadu na státní rozpočet.
Schválený rozpočet příjmů
kapitoly byl stanoven ve výši 36 145 tis. Kč.
V průběhu I. pololetí 1993 bylo provedeno
v souvislosti s převodem budovy bývalého
MOCR do správy MH a v důsledku přechodu podřízené
RO Výzkumný ústav vnějších
ekonomických vztahů na hospodaření
PO, snížení příjmů o 11
309 tis. Kč. V důsledku nárůstu prací
s přezkušováním a puncováním
drahých kovů u RO Puncovní úřad
a přezkušováním potravinářských,
textilních a drogistických výrobků
u České obchodní inspekce byly upraveny příjmy
těchto RO celkem o 17 700 tis. Kč. Za odprodej nepotřebného
zařízení a vyšších příjmů
za nájemné byly upraveny příjmy vlastního
ministerstva o 6 000 tis. Kč.
Upravený rozpočet příjmů po
změnách byl splněn na 130,7%. Na překročení
příjmů se podílel Puncovní
úřad Praha 11,9 mil. Kč. Neinvestiční
výdaje rozpočtových organizací byly
čerpány na 77,2% a došlo k úspoře
180,4 mil. Kč. Nižší čerpání
finančních prostředků bylo ovlivněno
především přijetím řady
úsporných opatření uvnitř MPO,
nižší potřebou prostředků
na činnosti delimitované z federace atd.
V souladu s usn. vlády č. 663/1992 o státním
rozpočtu na rok 1993 byly vázány mzdové
prostředky za neobsazená místa v celkové
výši 6 128 200,- Kč.
Vázaná částka za neobsazená
místa aparátu ministerstva (8 osob) činila
211 200,- Kč a byla celá využita na krytí
finančního dopadu zvýšení platových
tarifů realizovaných od 1. 12. 1993.
U rozpočtových organizací vázaná
částka za neobsazená funkční
a pracovní místa (77 osob) činila celkem
5 917 tis. Kč. Z této částky bylo
použito celkem 494 tis. Kč na krytí finančního
dopadu zvýšených platových tarif°u
s platností od 1. 12. 1993.
V návaznosti na usn. vl. č. 458/1993 o výjimečném
ohodnocení zaměstnanců ústředních
orgánů byl od 1. 9. 1993 zvýšen limit
objemu mzdových prostředků o částku
1 319 tis. Kč. Výjimečně ohodnoceno
bylo 45 pracovníků MPO ČR, z toho objem mzdových
prostředků použitých na osobní
příplatky činil 886 520,- Kč a na
mimořádné odměny 649 000,- Kč.
Rozdíl 216 tis. Kč nad přiznaný limit
MF byl kryt v rámci použitelných mezd aparátu
ministerstva.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací byly celkem plněny na 101,1%. V souladu
s vyhl. č. 205/1991 Sb. (11) financovalo MPO z prostředků
FKSP úpravu ordinace závodního lékaře
ve výši 812 474,- Kč. Tyto prostředky
byly odvedeny na účet finančního úřadu
Praha 1 č.ú. 4714-7625-011. O tuto částku
byl ve skutečnosti překročen limit investičních
výdajů ministerstva.
Příspěvky příspěvkovým
apod. organizacím na provoz byly čerpány
na 94,8%, což představuje úsporu 5,3 mil. Kč.
Schválený rozpočet příspěvku
na provoz PO byl stanoven na 47 082 tis. Kč. V průběhu
roku byl rozpočet příspěvků
na provoz PO upravován, a to v důsledku převodu
PO Státní energetická inspekce k 1. 1. 1993
z býv. FMH, z důvodu přechodu RO Výzkumný
ústav vnějších a ekonomických
vztahů na formu hospodaření PO a vzniku nové
organizace Energetická Agentura k 1. 2. 1993. Rozpočet
příspěvku na provoz PO (po všech změnách)
byl snížen na 96 340 tis. Kč. Skutečné
čerpání tohoto příspěvku
však bylo pouze do výše 91 1.54 tis. Kč,
t.j. na 94,6%.
Dotace občanským sdružením byly přiznány
ve výši 5 091 tis. Kč (CEMC Praha, D-TEST Praha
a Asociace technických diagnostiků) a čerpány
do výše 100%.
Ostatní příspěvky zahrnují
příspěvek pro mezinárodní organizaci
Energetická charta ve výši 300 tis. Kč,
který byl čerpán pouze do výše
63,4% z důvodu participace ze Slovenskou republikou.
Systémové dotace příspěvkovým
organizacím na investice byly přiznány ve
výši 5 430 tis. Kč, a to na základní
vybavení kancelářskou a výpočetní
technikou. Tato systémová dotace PO na investice
byla v plné výši vyčerpána.
Neinvestiční dotace hospodářským
organizacím v rozpočtované výši
4 362 000 tis. Kč byly určeny na útlumové
programy, bezlepkové a bezbílkovinné potraviny
a zateplování objektů.
Dotace do odvětví paliv a energetiky vycházely
především z usnesení vlády ČR
k útlumu těchto odvětví. Dotace týkající
se útlumových programů byly poskytnuty na
povinné sociálně zdravotní dávky
pracovníkům uzavíraných provozů,
na zahlazení následků důlní
činnosti a na technickou likvidaci dolu.
Dotace HO byly vyčerpány do výše 98,7%,
což představuje úsporu 54,1 mil. Kč.
Investiční dotace hospodářským
organizacím ve výši 130 000 tis. Kč
byly určeny na ekologické akce - na stavbu čistírny
odpadních vod a spalovnu Kovohutě Břidličná,
na odsíření koksoven v OKD a na sanaci těžby
uranu DIAMO Stráž pod Ralskem. Tato dotace byla čerpána
na 94,1%, což představuje úsporu 7,6 mil. Kč.
Kapitola: 327
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo dopravy
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 1 | 49 000 | 49 813 | 101,66 | |
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 85 254 | 170 598 | 178 584 | 104,68 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 85 254 | 170 598 | 178 584 | 104,68 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 85 254 | 219 598 | 228 397 | 104,01 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 0 | 9 710 000 | 9 930 918 | 9 929 287 | 99,98 | |
v tom: investiční | 0 | 2 000 000 | 2 000 000 | 1 998 369 | 99,92 | |
neinvestiční | 7 710 000 | 7 930 918 | 7 930 918 | 100,00 | ||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 4 585 500 | 5 169 270 | 5 181 252 | 100,23 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 17 000 | 8 115 | 47,74 | |
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | 17 000 | 8 115 | 17,74 | |||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 0 | 4 253 | 4 169 | 4 174 | 100,12 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 0 | 4 253 | 4 169 | 4 174 | 100,12 | |
e. veřejná spotřeba státu | 0 | 5 361 360 | 5 329 898 | 5 324 019 | 99,89 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | 0 | 705 746 | 661 042 | 655 351 | 99,14 | |
ostatní | 0 | 4 655 614 | 4 668 856 | 4 668 668 | 100,00 | |
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 0 | 19 661 113 | 20 151 255 | 20 446 847 | 99,08 |
Kapitola: 327 - Ministerstvo dopravy ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | 0 | 7,710,000 | 7,930,918 | 7,930,918 | 100.00 | |
Investiční dotace podnikům | 0 | 2,000,000 | 2,000,000 | 1,998,369 | 99.92 | |
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 0 | 1,328,036 | 1,391,751 | 1,377,319 | 98.96 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 0 | 264,286 | 402,226 | 396,610 | 98.60 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | 0 | 0 | 17,000 | 8,115 | 41.14 | |
v tom: dávky sociálního zabezpečení | 0 | 0 | 17,000 | 8,115 | 47.74 | |
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 0 | 2,444,500 | 2,784,500 | 2,805,068 | 100.74 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 0 | 2,435,500 | 2,778,500 | 2,799,068 | 1000.14 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizací celkem | 0 | 4,037,517 | 3,959,316 | 3,958,989 | 99.99 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 0 | 4,037,571 | 3,954,543 | 3,954,241 | 99.99 | |
dotace občanský sdružení | 0 | 4,332 | 4,332 | 100.00 | ||
ostatní příspěvky | 0 | 441 | 410 | 92.97 | ||
Individuální dotace na vybraná investiční akce příspěvkovým organizacím | 0 | 1,250,000 | 1,378,000 | 1,311,901 | 99.56 | |
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 0 | 895,000 | 1,006,770 | 1,404,283 | 99.75 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 0 | 85,254 | 109,598 | 118,397 | 108.03 | |
Odvody příspěvkových Organizacím celkem | 0 | 0 | 110,000 | 110,000 | 100.00 | |
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 0 | 100 | 238 | 238 | 100.00 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 0 | 11,585 | 33,654 | 33,488 | 99.51 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 0 | 314 | 2,714 | 2,617 | 97.53 |
Ministerstvo dopravy ČR bylo zřízeno jako
nový ústřední orgán státní
správy ČR zákonem ČNR č. 548/1992
Sb., o některých dalších opatřeních
v soustavě ústředních orgánů
státní správy ČR. Samostatná
rozpočtová kapitola ministerstva dopravy byla v
rámci státního rozpočtu ČR
vyčleněna k 1. 1. 1993 z kapitoly 311 - Ministerstva
hospodářství.
Celkový úhrn příjmů kapitoly
Ministerstva dopravy dosáhl výše 228 397 Kč,
tj. 104% konečného upraveného rozpočtu.
Daňové příjmy kapitoly tvořily
odvody pojistného na sociální zabezpečení
a příspěvek na státní politiku
zaměstnanosti za policisty rozpočtové organizace
Železniční policie. Hlavním zdrojem
nedaňových příjmů kapitoly
byly odvody ze zlepšeného hospodářského
výsledku příspěvkové organizace
Řízení letového provozu. Jmenované
organizaci byl předepsán odvod do státního
rozpočtu ve výši 110 000 tis. Kč. Současně
ji však bylo umožněno použít těchto
prostředků k financování investiční
výstavby. Na tvorbě zbývající
části nedaňových příjmů
se podílely především rozpočtové
organizace Železniční vojsko a Státní
letecká inspekce.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací byly čerpány na 98,96%. Podstatná
část prostředků byla vynaložena
na činnosti organizací zajištujících
bezpečnost na železnici, obranné úkoly
v železniční dopravě a na činnosti
související s údržbou a opravami silničních
sítí a mostů.
Rozpočtové organizace čerpaly mzdové
prostředky na 98,60%. Z vykázané úspory
mzdových prostředků vázalo ministerstvo
dopravy, v souladu s usnesením vlády č. 663/1992,
u těchto organizací prostředky za neobsazená
funkční a pracovní místa. Upravený
limit počtu pracovníků ústředního
orgánu, 238 pracovníků na rok 1993, byl dodržen.
V návaznosti na usnesení vlády č.
458/1993 bylo ministerstvu dopravy povoleno ministerstvem financí
překročení závazného limitu
mzdových prostředků o 528 tis. Kč.
Tyto prostředky byly použity k výjimečnému
ohodnocení 20 pracovníků aparátu ministerstva,
a to formou mimořádných měsíčních
odměn v období říjen až prosinec
1993.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací byly překročeny o 0,74%, příčinou
překročení výdajů bylo použití
sdružených prostředků na investice ve
výši 21 159 tis. Kč v organizacích Silniční
investorský útvar Brno, Liberec, České
Budějovice a Praha. 97,5% investičních výdajů
bylo vynaloženo na výstavbu a opravy silniční
sítě, vč. zabezpečování
provozuschopnosti mostů. Jednalo se např. o financování
staveb Olomouc - estakáda P. Holého, Pohořelice
- obchvat aj.
Na činnost příspěvkových organizací
bylo vynaloženo 3 954 247 tis. Kč, což představuje
99,99% čerpání objemu upraveného rozpočtu
po změnách. Převážná část
příspěvku na činnost PO byla čerpána
72 organizacemi Správy a údržby silnic a Ředitelstvím
dálnic na správu a údržbu silniční
a dálniční sítě.
Dotace občanským sdružením byly poskytnuty
ve výši 4 332 tis. Kč a plně vyčerpány
na činnosti, které jsou určitou obdobou výkonu
státní správy v oblastech sportovního
létání, parašutismu, létání
na řízených padácích, závěsného
létání a létání na ultralehkých
letadlech.
Ostatní dotace a příspěvky stanovené
v upraveném rozpočtu ve výši 44 I tis.
Kč nebyly plně dočerpány. Vykázaná
úspora ve výši 31 tis. Kč vznikla v
důsledku změn v placení členských
příspěvků v rámci mezinárodních
vládních organizací.
Individuální dotace příspěvkovým
organizacím na investiční výstavbu
byly čerpány ve výši 1 371 901 tis.
Kč, tj. na 99,56%. Prostředky byly použity
především k financování výstavby
dálnic D S (Bavoryně - Svojkovice - Klabava) a D
8 (Zdiby - Užice - Nová Ves).
Systémové dotace příspěvkovým
organizacím na investiční výstavbu
byly čerpány ve výši 1 004 283 tis.
Kč, tj. na 99,75%. Tyto dotace sloužily k financování
programu řízení a zabezpečení
letového provozu a k finančnímu zabezpečení
stavebních úprav na letišti Praha. Další
část těchto prostředků byla
použita ke krytí výdajů spojených
s výstavbou dálnic a se správou a údržbou
silnic.
Stanovené neinvestiční dotace pro podniky
ve výši 7 930 918 tis. Kč byly v plném
rozsahu vyčerpány na krytí ztrát z
osobní dopravy s. o. České dráhy,
na krytí ztrát z poskytování zvýhodněného
jízdného pro vybrané skupiny obyvatelstva,
z plošné obslužnosti území a provozování
městské hromadné dopravy pravidelné
autobusové dopravě a na krytí úrokových
nákladů za nákup Boeingu ČSA.
Investiční dotace ve výši 1 998 369
tis. Kč byla určena pouze pro s. o. České
Dráhy a vyčerpána z 99,92%. Dotace byla poskytnuta
k finančnímu zabezpečení investiční
výstavby železniční dopravní
infrastruktury vč. projektových prací a k
modernizaci a rekonstrukci železničních tratí.
Celkové výdaje kapitoly Ministerstva dopravy byly
vyčerpány z 99,98%.