Kapitola: 329
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo zemědělství
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmu fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 73 000 | 73 000 | 203 541 | 180 905 | 88,88 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 73 000 | 73 000 | 203 541 | 180 905 | 88,88 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 73 000 | 73 000 | 203 541 | 180 9115 | 88,88 | |
A. TRANSFERY PODNIKům | 9 210 000 | 9 210 000 | 8 617 403 | 8 611 571 | 99,93 | |
v tom: investiční | 3 000 000 | 3 000 000 | 2 824 000 | 2 807 228 | 99,41 | |
neinvestiční | 6 210 000 | 6 210 000 | 5 793 403 | 5 804 343 | 100,19 | |
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH organizací a investiční dotace příspěvkovým organizacím | 167 100 | 167 100 | 316809 | 298 618 | 94,26 | |
c. transfery pro obyvatelstvo | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. veřejná spotřeba obyvaTelstva | 406 385 | 406 385 | 372 961 | 369 453 | 99,06 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 406 385 | 406 385 | 372 961 | 369 453 | 99,06 | |
e. veřejná spotřeba státu | 2 397 929 | 2 397 929 | 2 559 950 | 2 491 425 | 97,32 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 2 397 929 | 2 397 929 | 2 559 950 | 2 491 425 | 97,32 | |
f. vládní úvěry | ||||||
g. dluhová služba | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
h. dotace místním rozpočtům | ||||||
výdaje kapitoly | 12 181 414 | 12 181 414 | 11 867 123 | 11 771 067 | 99,19 |
Kapitola: 329 - Ministerstvo zemědělství
ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | 6,210,000 | 6,210,000 | 5,793,403 | 5,804,343 | 100.19 | |
Investiční dotace podnikům | 3,000,000 | 3,000,000 | 2,824,000 | 2,807,228 | 99.41 | |
Neinvestiční výdaje rozpočtovým organizacím celkem | 2,139,990 | 2,139,990 | 2,131,036 | 2,061,258 | 96.73 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 689,025 | 689,025 | 660,804 | 636,152 | 96.21 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtovým organizacím celkem | 65,100 | 65,100 | 120,470 | 120,814 | 100.29 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 20,805 | 18,486 | 88.85 | |||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 664,32 | 664,324 | 801,875 | 199,620 | 99.12 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 587,044 | 587,044 | 742,044 | 740,656 | 99.81 | |
dotace občanským sdružením | 35,000 | 35,000 | 33,333 | 33,280 | 99.84 | |
ostatní příspěvky | 42,280 | 42,280 | 26,498 | 25,684 | 96.93 | |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 102,000 | 102,000 | 196,339 | 177,804 | 94.56 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 73,400 | 73,400 | 203,541 | 180,905 | 88.88 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 1,250 | 1,250 | 1,240 | 1,141 | 92.50 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 122,442 | 122,442 | 123,521 | 119,138 | 96.45 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 2,262 | 2,262 | 2,244 | 2,681 | 119.74 |
Příjmy kapitoly rozpočtované jako
příjmy z činnosti rozpočtových
organizací byly ve skutečnosti vykázány
jako neplnění vůči upravenému
rozpočtu o cca 11%. Toto neplnění příjmů
váže však na současné nečerpání
(vázání) výdajů ve stejné
výši, z toho 17 mil. Kč u systémových
dotací příspěvkových organizací
Státní veterinární správy a
26 mil. Kč u neinvestičních výdajů
rozpočtových organizací, u funkčních
úkolů ministerstva - náhrady podle zákona
243/1992 Sb. (restituce zemědělského majetku).
Výdaje kapitoly byly ve všech závazných
ukazatelích stanovených pro rok 199 > dodrženy,
přičemž vynaloženy byly jak na činnost
vlastního ministerstva, tak na činnost podřízených
rozpočtových a příspěvkových
organizací, a to jak ve sféře neinvestiční
tak investiční.
Za neobsazená funkční a pracovní místa
bylo vázáno podle usnesení vlády ČR
č. 663/1992 u ústředního orgánu
celkem 3 314 tis. Kč. K úpravě zvýšených
platových tarifu podle usnesení vlády ČR
č. 653/1993 od 1. prosince 1993 byla pro aparát
uvolněna ze státní"ho rozpočtu
částka 1 072 tis. Kč a plně pokryla
vzniklou potřebu. Výjimečné ohodnocení
dle usnesení vlády ČR č. 458/1993
ve výši 1 055 tis. Kč bylo poskytnuto 28 pracovníkům
ústředí ministerstva, a to zejména
formou osobního příplatku a formou odměny.
Ministerstvo zemědělství poskytlo příspěvky
občanským sdružením a ostatní
příspěvky - např. mezinárodním
organizacím.
Největší část prostředků
cca 8,8 mld. Kč byla vynaložena na poskytování
dotací podnikům. Mimo individuálních
a systémových dotací na investice se jednalo
především o prostředky, které
byly v roce 1993 poskytovány jako dotace a návratné
finanční výpomoce podle Zásad vydaných
Ministerstvem financí a Prováděcích
pokynů vydaných Ministerstvem zemědělství.
Ve schváleném rozpočtu na rok 1993 činila
celková částka pro účely dotační
politiky.5,8 mld.Kč, z toho 5,1 mld. Kč bylo směrováno
na dotace v APK, 0,5 mld. Kč na dotace v lesním
hospodářství a 0,2 mld. Kč ve vodním
hospodářství.
Formou návratných finančních výpomocí
bylo poskytnuto 4,1 mld. Kč a formou přímých
dotací 1,7 mld. Kč (z toho na splátky úvěrů
88 mil.Kč a na úhradu úroků z úvěrů
259 mil. Kč).
Při uvolňování prostředků
k výše uvedeným účelům
pro obecní úřady a rozpočtové
a příspěvkové organizace byl použit
postup dle rozpočtových pravidel vázáním
rozpočtových prostředků v příslušném
objemu v kapitole MZe a poté uvolněním z
kapitoly VPS. Celkem bylo takto uvolněno 263 mil. Kč
především pro zlepšení kvality
pitné vody, k řešení havarijních
situací v zásobování pitnou vodou,
k podpoře podnikatelské činnosti v lesích,na
informatiku a na výzkum. Z uvedených 263 mil. Kč
bylo uvolněno nejvíce prostředků pro
obecní úřady - cca 217 mil. Kč, ostatní
prostředky pak byly přiděleny rozpočtovým
a příspěvkovým organizacím
resortů MŠMT, MŽp, MZdrav. i vlastního
MZe.
Kapitola: 333
BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMů | 812 075 | 812 075 | 1 189 096 | 1 240 117 | 104,29 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 812 075 | 812 075 | 1 189 096 | 1 240 117 | 104,29 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 812 075 | 812 075 | 1 189 096 | 1 240 117 | 104,29 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 1884 512 | 1 884 512 | 2.583 334 | 2 694 384 | 104,30 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 35 603 964 | 36 603 964 | 37 581 570 | 37 408 459 | 99,54 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | 35 603 964 | 36 603 964 | 37 581 570 | 37 408 459 | 99,54 | |
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 700 625 | 700 625 | 1 033 616 | 998 817 | 96,63 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 700 625 | 700 625 | 1 033 616 | 998 817 | 96,63 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 38 189 101 | 39 189 101 | 41 198 520 | 41 101 660 | 99,76 |
Kapitola: 333 - Ministerstvo školství, mládeže
a tělovýchovy ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizacím celkem | 31,816,969 | 32,816,969 | 28,512,474 | 28,441,014 | 99.75 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 16,586,958 | 16,586,958 | 15,126,666 | 15,012,287 | 99.24 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tor: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,215,412 | 1,215,412 | 1,553,354 | 1,693,382 | 109.01 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 0 | 0 | 509,386 | 582,010 | 114.21 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | 109,900 | 109,900 | 234,983 | 234,725 | 99.89 | |
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 4,487,620 | 4,487,620 | 10,102,712 | 9,966,262 | 98.65 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 3,226,088 | 3,226,088 | 4,718,103 | 4,114,756 | 99.93 | |
dotace občanským sdružením | 511,532 | 511,532 | 169,043 | 751,816 | 97.16 | |
ostatní příspěvky | 750,000 | 150,040 | 4,615,566 | 4,499,690 | 97.49 | |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | 314,000 | 314,000 | 245,817 | 245,911 | 100.04 | |
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 355,100 | 355,100 | 784,163 | 755,085 | 96.29 | |
Příjmy rozpočtových organizaci celkem | 186,674 | 186,674 | 1,189,096 | 1,240,117 | 104.29 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | 25,401 | 25,401 | 0 | 0 | 0 | |
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 400 | 400 | 400 | 380 | 95.00 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 43,112 | 43,172 | 45,766 | 44,044 | 96.24 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 342 | 342 | 1,672 | 1,653 | 98.86 |
x) vč. nákladů a výnosů hospodářské
činnosti
Schválený rozpočet celkových příjmů
na rok 1993 činil 812 075 tis. Kč, z toho odvody
PO činily 25 401 tis.Kč. Do rozpočtu příjmů
byly převedeny uspořené neinvestiční
prostředky z roku 1992 v celkové výši
377 018 tis. Kč (zákon č. 10/1993 Sb., 22,
odst. (1)). Takto převedené uspořené
neinvestiční prostředky z roku 1992 výrazně
přispěly k překročení rozpočtu
příjmů za rok 1993 kapitoly MŠMT.
Skutečné příjmy rozpočtových
organizací za rok 1993 dosáhly 1 218 005 tis, tj.
102,4% rozpočtu po všech rozpočtových
změnách. Příjmy z hospodářské
činnosti dosáhly 22 112 tis. Kč.
Z hlediska věcného byly příjmy realizovány
především vybíráním kolejného.
poplatků za ubytování v domovech mládeže,
stravování ve školních jídelnách
a ve vysokoškolských menzách, za nájemné
vybírané v ubytovnách, poplatky za školy
v přírodě. Příjmy z prodeje
nemovitého majetku dosáhly částky
724 tis.Kč, z toho 652 tis. ČVUT - zrušení
prádelny a následný odprodej nemovitosti.
Ve srovnání s rokem 1992 bylo skutečné
čerpání příjmů za rok
1993 vyšší o 39%.
Rozpočet neinvestičních výdajů
ROPO byl ve skutečnosti čerpán ve výši
38 346 262 tis. Kč, tj. na 99.3% k rozpočtu po všech
změnách, bez prostředků hospodářské
činnosti. Nevyčerpáno zůstalo 268
924 tis.Kč.
Nejvyšší podíl nečerpání
připadá na školství v působnosti
školských úřadů (regionální
školství). Vzhledem k celkovému počtu
cca 2 3 tisíc škol a školských zařízení
financovaných z rozpočtu kapitoly školství
vychází plnění na 99,3% poměrně
příznivě.
V rozpočtu kapitoly MŠMT bylo vázáno
v neinvestičních výdajích 25 401 tis.Kč
za nesplněné odvody PO, které byly rozpočtovým
opatřením ministerstva financí převedeny
do příjmů rozpočtových organizací.
Dále bylo vázáno 43 315 tis. Kč v
neinvestičních výdajích vysokých
škol za nesplněné příjmy těch
vysokých škol, které přešly na
příspěvkovou formu hospodaření
k 1. 1. 1993 (4 vysoké školy).
Do čerpání rozpočtu neinvestičních
výdajů ROPO jsou zahnuty i uspořené
prostředky ve výši 377 018 tis.Kč převedené
z roku 1992, jako souvztažné překročení
příjmů a výdajů. Skutečné
čerpání neinvestičních výdajů
ROPO za rok 1993 je ve srovnání se skutečností
roku 1992 vyšší o 46,2%.
Neinvestiční výdaje RO dosáhly ve
skutečnosti 28 380 218 tis. Kč, tj. 99,5% ve vztahu
k rozpočtu po všech změnách (bez prostředků
hospodářské činnosti).
Skutečné čerpání neinvestičních
výdajů RO za rok 1993; ve srovnání
se skutečností roku 1993 je vyšší
o 23,0%.
Závazný ukazatel mzdových prostředků
činil ve schváleném i upraveném rozpočtu
16 586 958 tis.Kč, rozpočet po všech změnách
činil 15 126 666 tis. Kč. Skutečnost byla
čerpána ve výši 14 996 000 tis.Kč,
tj. 99,14% ve vztahu k rozpočtu po všech změnách.
(bez hospodářské činnosti, která
činila u mzdových prostředků 16 287
tis. Kč). V rámci celkového rozpočtu
neinvestičních výdajů byl rozpočet
kapitoly MŠMT v roce 1993 posílen o mzdové
prostředky v úhrnné výši 131
mil. Kč. Jednalo se především o posílení
mezd na základě rozhodnutí vlády ve
výši 117,4 mil. Kč, dále na projekty
rozvoje vědy a techniky garantované Grantovou agenturou
České republiky a v souvislosti s transformací
Akademie věd ČR na vysoké školy.
V souvislosti s přechodem rozpočtových organizací
na příspěvkové byla převedeno
1 563 983 tis. Kč mzdových prostředků
RO do příspěvku na provoz PO. Závazný
ukazatel mzdových prostředků RO po všech
rozpočtových změnách nebyl čerpán
o 130,6 mil. Kč, což představuje 99,1%. Mzdy
příspěvkových organizací jsou
zahrnuty v celkovém příspěvku na provoz
PO.
Příspěvky příspěvkovým
a podobným organizacím na provoz byly čerpány
ve výši 9 966 044 tis. Kč, tj. na 98,6% rozpočtu
po všech rozpočtových změnách
(bez prostředků hospodářské
činnosti).
Skutečné čerpání příspěvku
na provoz celkem za rok 1993 ve srovnání se skutečností
za rok 1992 vzrostlo více než trojnásobně.
Tento vývoj dokladuje skutečnost výrazného
přechodu škol a školských organizací
z rozpočtové na příspěvkovou
formu hospodaření.
Od 1. 1. 1993 hospodaří jako příspěvkové
organizace 4 vysoké školy, všechny školní
zemědělské a lesní podniky vysokých
škol, školní hospodářství
středních škol, výzkumné ústavy,
učební střediska a některé
školy a školská zařízení,
zřizovaná MŠMT a školskými úřady
podle zákona č. 564190 Sb. o státní
správě a samosprávě ve školství.
V příspěvku na činnost PO představují
největší část příspěvky
školám a školským zařízením.
K největším školám patří
především Universita Karlova v Praze, Vysoká
škola chemicko-technologická v Pardubicích,
Vysoké učení technické a Masarykova
universita v Brně. Dále jsou z této položky
financovány výzkumné ústavy v rámci
resortu školství, učební střediska
a některé školy v tzv. regionálním
školství.
V rámci dotací občanským sdružením
jsou poskytovány dotace na projekty občanských
sdružení v oblasti dětí, mládeže
a tělovýchovy. Skutečné čerpání
za rok 1993 ve srovnání s rokem 1993 je vyšší
o 16%.
V rámci tzv. ostatních příspěvků
jsou poskytovány dotace soukromým a církevním
školám i refundace prostředků středním
odborným učilištím. Soukromým
školám byla v roce 1993 poskytnuta celková
dotace na neinvestiční výdaje ve výši
637 018 tis. Kč. Počet soukromých, především
středních škol se stále zvyšuje.
Církevním školám, jejichž zřizovateli
jsou církve nebo náboženské společnosti
byl poskytnut příspěvek v celkové
výši 130 692 tis. Kč. Tento typ škol dosahuje
nejmenšího podílu na celkovém objemu
příspěvků na provoz.
Investiční výdaje RO dosáhly ve skutečnosti
1 594 008 tis.Kč, tj. 102,6% ve vztahu k rozpočtu
po všech změnách (bez prostředků
hospodářské činnosti ve výši
99374 tis. Kč). Čerpání tohoto ukazatele
bylo vyšší o 40 614 tis. Kč ve vztahu
k rozpočtu po všech rozpočtových změnách.
Skutečné čerpání investičních
výdajů RO za rok 1993 ve srovnání
se skutečností roku 1992 je vyšší
o 11%.
V rámci investičních výdajů
RO nebyly ve schváleném a upraveném rozpočtu
zahrnuty žádné systémové dotace,
v rozpočtu po všech změnách činily
509 386 tis. Kč. V průběhu roku 1993 byl
proveden přesunu z neinvestičních výdajů
RO do systémových dotací RO ve výši
306,9 mil Kč pro zabezpečení financování
učebních pomůcek, které mají
charakter hmotného investičního majetku.
Uvolněním zůstatku regulací vázaných
investičních prostředků byly zvýšeny
investiční výdaje RO o 106,5 mil.Kč.
Dále došlo k posílení VVZ.
Čerpání individuálních dotací
RO dosáhlo 234 725 tis. Kč, tj. 99,9% ve vztahu
k rozpočtu po všech změnách. Zvýšení
proti schválenému rozpočtu představovaly
dotace poskytnuté Obchodní akademii Jánské
Lázně (30 mil.Kč). Dále došlo
k úpravě individuálních dotací
na dokončení staveb Obchodní akademie Kroměříž,
rekonstrukce Lichtenštejnského paláce, Strojní
fakulty VŠSE Plzeň. Pro zabezpečení
VVZ bylo převedeno 77,2 mil. Kč z běžné
míry investování.
Schválený rozpočet dotací na investice
příspěvkovým organizacím činil
669100 tis. Kč, po všech rozpočtových
změnách 1 029 980 tis. Kč. Skutečnost
činí 1 001 002 tis. Kč, tj. 97,19% ve vztahu
k rozpočtu po všech změnách, což
představuje nečerpání 28 978 tis.
Kč.
Čerpání individuálních dotací
PO dosáhlo výše 245 917 tis.Kč, což
představuje 100% rozpočtu po všech změnách.
Zvýšení systémových dotací
PO, promítnuté v rozpočtu po všech změnách
bylo ovlivněno přesunem 104,2 mil. Kč z neinvestičních
výdajů RO na učební pomůcky,
dále uvolněním regulace investičních
výdajů ve výši 35,5 mil. Kč.
posílením o 170 mil. Kč pro VUT Brno na odkoupení
objektu Meopty v Brně a přidělením
prostředků na VVZ.
Během roku 1993 bylo provedeno celkem 69 rozpočtových
opatřeni se souhlasem ministerstva financí. Převážná
část rozpočtových opatření
se týkala přesunů neinvestičních
a investičních výdajů mezi rozpočtovými
a příspěvkovými organizacemi navzájem.
Nejdůležitějšími rozpočtovými
opatřeními bylo posílení rozpočtu
kapitoly MŠMT celkem o 1,8 mld. Kč na základě
rozhodnutí vlády, posíleni mzdových
prostředků podle usn. vlády 653/93 v celkové
výši 116,6 mil.Kč, příděly
prostředků na vědu a technologie, projekty
Grantové agentury, Akademie věd ve výši
110,6 mil. Kč.
Kapitola: 334
BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
Tabulka č. 1 |
v tis. Kč | ||||||
Ukazatel | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMů | 0 | 0 | 2 982 | 19 532 | 655,00 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 2 982 | 19 532 | 655,00 | ||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 2 982 | 19 532 | 655,00 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 325 600 | 325 600 | 345 900 | 311 154 | 89,95 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 1 945 199 | 1 945 199 | 2 043 592 | 2 040 559 | 99,85 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | 1 945 199 | 1 945 199 | 2 043 592 | 2 041 559 | 99,85 | |
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 52 265 | 52 265 | 56 799 | 53 922 | 94,93 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 52 265 | 52 265 | 56 799 | 53 922 | 94,93 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 2 323 064 | 2 323 064 | 2 446 291 | 2 405 635 | 98,34 |
Kapitola: 334 - Ministerstvo kultury ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 141,615 | 101,615 | 120,549 | 113,946 x) | 94.52 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 23,695 | 23,695 | 24,381 | 23,010 | 94.38 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3,500 | 3,500 | 2,800 | 2,770 | 98.93 | |
z toho: | ||||||
Systémové dotace | ||||||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 1,889,849 | 1,889,849 | 1,979,842 | 1,980,535 | 100.04 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | 1,491,849 | 1,491,849 | 1,485,964 | 1,441,398 | 97.40 | |
dotace občanským sdružením | 52,000 | 52,000 | 67,778 | 64,189 | 94.70 | |
ostatní příspěvky | 346,004 | 346,400 | 426,100 | 474,948 | 111.46 | |
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | 173,000 | 173,000 | 194,000 | 159,284 | 82.11 | |
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 149,100 | 149,100 | 149,100 | 149,100 | 100.00 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 2,982 | 19,532 x) | 655.00 | |||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 220 | 224 | 220 | 210 | 95.45 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 22,895 | 22,895 | 23,581 | 22,832 | 96.82 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 400 | 400 | 400 | 524 | 131.00 |
x) z toho 15 913 tis. Kč výnos ze soutěže
MATES
Celkové výdaje státního rozpočtu
pro organizace v působnosti ministerstva kultury na rok
1993 byly schváleny ve výši 2 323,1 mil. Kč.
Ve skutečnosti bylo vynaloženo v průběhu
roku 1993 celkem 2 405,6 mil. Kč, což v porovnání
na schválený rozpočet představuje
čerpání na 103,6% a na rozpočet po
všech změnách pak čerpání
na 98,3%. Z toho neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací a příspěvky příspěvkovým
a podobným organizacím činily 2 094,5 mil.
Kč (čerpání rozpočtu po změnách
na 99,7%), investiční výdaje 311,1 mil. Kč
(čerpání schválených dotací
na 90,0%).
Prostředky neinvestičního charakteru byly
použity především na zabezpečení
činnosti přímo řízených
organizací a vlastního aparátu ministerstva,
na podporu kulturních aktivit občanských
sdružení i činnosti církví a
náboženských společností. Dále
byly prostředky využity na opravu, údržbu
a rekonstrukce významných kulturních památek
v majetku státu, v majetku církví i fyzických
osob a na další kulturní akce. Mimoto ve skutečných
neinvestičních výdajích rozpočtových
organizací jsou zahrnuty prostředky získané
z televizního sázení MATES ve výši
15,9 mil. Kč (neobsažené v rozpočtu
příjmů a výdajů na rok 1993),
které byly ministerstvem kultury rozděleny a vynaloženy
na opravu kulturních památek. Rozpočet kapitoly
obsahoval rovněž prostředky na havarijní
opravy památkových objektů, které
byly čerpány ve výši 49,5 mil. Kč.
Dotace na investice byly čerpány u rozpočtových
organizací v běžné míře
ve výši 2,77 mil. Kč, t.j. o 98,9% (rozpočet
po změnách 2,80 mil. Kč), a to na obnovu
vozového parku, strojů a zařízení,
u příspěvkových organizací
v podobě individuálních dotací ve
výši 148,1 mil. Kč na rekonstrukci Veletržního
paláce v Praze (schválená dotace 175 mil.
Kč čerpána na 84,8%) a ve výši
10,9 mil. Kč na rekonstrukci a výstavbu depozitáře
Národní knihovny v Praze Hostivaři (schválená
dotace 19 mil. Kč, čerpána na 57,4%) a dále
v podobě systémových dotací byly tyto
dotace celkem čerpány do výše 146,5
mil. Kč (schválené dotace 149,1 mil. Kč,
čerpání na 98,3%) především
na rekonstrukce kulturních objektů a zařízení,
objektů státních vědeckých
knihoven, objektu Středního odborného učiliště
v Luhačovicích a na vybavení památkových
objektů a významných sbírek zabezpečovacím
zařízením ve smyslu usnesení vlády
č. 307/91.
Příjmy v rámci kapitoly 334 ministerstva
kultury nebyly pro rok 1993 rozpočtovány vzhledem
k tomu, že byly očekávány jen příjmy
nahodilé. Ve skutečnosti dosáhly úrovně
19,5 mil. Kč, z čehož 15,9 mil. Kč tvořily
výnosy z televizního sázení MATES.
Zbytek dosažených příjmů byl
zčásti použit na výdaje v souvislosti
s převedena části zrušené organizace
Správa kulturních zařízení
a Technické ústředí knihoven, zčásti
odveden do státního rozpočtu. Odvody příspěvkovým
organizacím stanoveny nebyly.
V průběhu roku byl posílen rozpočet
kapitoly 334 z účelové státní
rezervy ve výši 80 mil. Kč na Program regenerace
městských památkových rezervací
a městských památkových zón,
dále došlo k navýšení prostředků
o 13,3 mil. Kč na tisk národnostních a etnických
menšin, o 3 mil. Kč na platovou úpravu související
se zvýšením mzdových tarifů.
Kromě toho ministerstvo financí ČR povolilo
ministerstvu kultury další čerpání
výdajů do výše cca 3 mil. Kč
dosažených příjmů.
Výsledky rolu 1993 nelze porovnávat ve struktuře
rozpočtových a příspěvkových
organizací se skutečností předcházejícího
roku vzhledem k tomu, že v roce 1993 došlo ke změně
hospodářsko-právní formy státních
knihoven, které přešly ze sféry rozpočtové
do sféry příspěvkové. Jedinou
rozpočtovou organizací zůstalo ministerstvo
kultury ČR.
Z příspěvkových organizací
byly v roce 1993 zrušeny Služby kulturním zařízením,
Technické ústředí knihoven a Dům
slovenské kultury. Z Českého filmového
ústavu a z filmotéky vznikla nová příspěvková
organizace Národní filmový archiv. Národní
památník na Žižkově byl začleněn
do Státního ústavu památkové
péče. V privatizaci jsou organizace Čs. cirkusy
a varieté CIRKCENTRUM a Čs. umělecká
agentura PRAGOKONCERT.
Většina hospodářských organizací
v působnosti MK ČR se nachází v procesu
likvidace či privatizace. Ze státního rozpočtu
roku 1993 nebyly žádné neinvestiční
ani investiční dotace hospodářským
organizacím poskytnuty ani nebyl těmto organizacím
uložen odvod do státního rozpočtu.
Prostředky získané v minulých letech
z likvidace státních podniků Rekonstrukce
památek Praha, Divadelní technika, Projektová
a inženýrská organizace kultury, byly i v roce
1993 použity na dotace a půjčky, zejména
v oblasti obnovy kulturních památek.