335

Ministerstvo zdravotnictví ČR

Kapitola: 335

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

Ministerstvo zdravotnictví

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 000 0 
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMů 42 96542 965100 724 163 812162,63
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO42 965 42 965100 724163 812 162,63
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY42 965 42 965100 724163 812 162,63
A. TRANSFERY PODNIKŮM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM 2 419 0002 419 0003 670 262 3 700 879100,83
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 3 525 4313 525 4312 827 202 2 775 84598,18
v tom: zdravotnictví3 525 431 3 525 4312 827 2022 775 845 98,18
školství      
kultura    
ostatní    
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 133 433133 433124 337 118 33095,17
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní133 433 133 433124 337118 330 95,17
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY      
G. DLUHOVÁ SLUŽBA     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM      
VÝDAJE KAPITOLY6 077 864 6 077 8646 621 8016 595 054 99,60



Kapitola: 335 - Ministerstvo zdravotnictví ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 1,855,5151,855,5151,030,565 1,006,23297.64
z toho:    
- mzdové prostředky488,906 488,906372,196 305,89482.19
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředky na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti    
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 180,000180,000227,603 274,058120.41
z toho:    
- systémové dotace150,000 150,000194,850 159,94282.08
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem 1,803,3491,803,3491,920,914 1,887,94398.28
v tom: příspěvky na činnost PO 1,573,6501,573,6501,697,350 1,666,01998.15
dotace občanským sdružením 212,644212,644175,443 113,83499.08
ostatní příspěvky 17,05517,05548,181 48,09099.81
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím 2,141,5002,141,5002,519,004 2,563,16599.39
Systémové dotace příspěvkovým organizacím 97,50097,540863,659 863,656100.00
Příjmy rozpočtových organizací celkem 42,96542,965100,724 163,812162.63
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 280280277 26196.39
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem29,29529,295 34,17030,114 104.00
z toho:    
- ostatní osobní náklady 463463463 537115.98



Kapitola čís. 335 - Ministerstvo zdravotnictví České republiky

Vysoké překročení příjmů RO ministerstva zdravotnictví ČR za rok 1993 o 63 098 tis. Kč v roce 1993 bylo motivováno snahou rozpočtových organizací rozpočtové příjmy maximalizovat, neboť při překročení příjmů jim bylo umožněno tyto příjmy účelně využít ke krytí potřebných výdajů ve zdravotnictví. Jedná se především o příjmy přímo řízených rozpočtových organizací resortu, zejména hygienických stanic.

Rozpočtová opatření této kapitoly v roce 1993 byla především směrována:

- k převodu provozních prostředků do investic ke krytí celoplošných zdravotnických programů resortu (např. prevence HlV/AlDS, kardioprogram, transplantační program, dialýza, život zachraňující technika apod.),

- k profinancování nové dělby práce zdravotnických činností, hrazených Všeobecnou zdravotní pojišťovnou ČR a zřizovateli,

- k možnosti použití překročených příjmů na nutné výdaje podle návrhu MZ ČR,

- k poukazu 65% výnosu televizní soutěže a loterie TUTOVKA na prioritní účely ve zdravotnictví (podle výběru provedeného MZ ČR),

- k posílení naléhavých potřeb investic, zejména zdravotnické techniky z iniciace Parlamentu České republiky.

Nižší čerpání neinvestičních výdajů RO bylo ovlivněno zejména tím, že některé prostředky, převážně na řešení výzkumných projektů, byly přiděleny až koncem roku 1993 a nebylo jich možno plně využít.

Na základě usnesení vlády č. 663/1992 o státním rozpočtu na rok 1993 bylo u rozpočtových organizací přistoupeno k vázání příslušných částek za neobsazená funkční a pracovní místa v celkové výši 4 494 tis. Kč. Z tohoto vázání bylo použito na krytí zvýšených platových tarifů od 1. 12. 1993 v souladu s usnesením vlády ČR č. 653/ 1993 785 tis. Kč. Mzdové prostředky rozpočtových organizací byly dále zvýšeny o 1 821 tis. Kč jako částečné krytí dopadu zvýšených platových tarifů. Dílčí přečerpání ostatních osobních nákladů souvisí s výměnou ministrů v průběhu roku 1993.

Příspěvek na provoz PO a podobným organizacím byl prakticky vyčerpán. Vysoké čerpání vlastního příspěvku na činnost PO zahrnuje zejména příspěvky na provoz středních zdravotnických škol, na činnost středisek územní záchranné služby a příspěvky zdravotnickým organizacím na vybrané činnosti, které nejsou hrazeny zdravotními pojišťovnami a prostředky na granty. Ostatní příspěvky byly vynaloženy pouze na provoz církevních a soukromých zdravotnických škol.

Překročení investičních výdajů RO je plně kryto použitím mimorozpočtových prostředků k nákupu investic, tj. prostředků z placených služeb hygienickými stanicemi a Stáním zdravotním ústavem. Na vysokém čerpání investic PO se především podílí dotace na Motol (637 mil.Kč), FN Ostrava Poruba (430 mil.Kč), Masarykova nemocnice Ústí nad Labem (202,5 mil.Kč) a FN Plzeň-Lochotín (214, mil. Kč).


336

Ministerstvo spravedlnosti ČR

Kapitola: 336

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
 Tabulka č. 1

Ministerstva spravedlnosti

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 000 0 
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMů 99 32899 32899 328 250 657252,35
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO99 328 99 32899 328250 657 252,35
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY99 328 99 32899 328250 657 252,35
A. TRANSFERY PODNIKŮM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM 684 052684 052741 652 770 032103,83
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 0130 000123 910 95,32
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení   130 000 123 91095,32
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 3 7323 7326 464 5 68687,96
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní3 7323 732 6 4645 686 87,96
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 3 548 6753 548 6753 915 031 3 787 90396,75
v tom: obrana    
bezpečnost1 951 113 1 951 1131 821 1131 817 535 99,80
ostatní1 597 562 1 597 5622 093 9181 970 368 94,10
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY      
G. DLUHOVÁ SLUŽBA     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM      
VÝDAJE KAPITOLY4 236 459 4 236 4594 793 1474 687 531 97,80



Kapitola: 336 - Ministerstvo spravedlnosti ČR

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 3,537,2733,531,2733,995,500 3,861,49496.65
z toho:    
- mzdové prostředky1,653,693 1,653,6931,656,034 1,591,49496.10
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti 00130,040 123,91095.32
v tom: dávky sociálního zabezpečení 00130,000 123,91095.32
podpora v nezaměstnanosti0 000 .00
aktivní politika zaměstnanosti 000 0.00
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 684,052684,052741,652 770,032103.83
z toho:    
- systémové dotace511,152 511,152569,252 566,11699.55
- individuální dotace na vybrané investiční akce 132,400132,400140,000 139,999100.00
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem 15,13415,13455,995 56,005100.02
v tom: příspěvky na činnost PO 15,13415,13455,899 55,905100.01
dotace občanským sdružením 004 0.00
ostatní příspěvky 0496 100104.17
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím 004 0.00
Systémové dotace příspěvkovým organizacím 000 0.00
Příjmy rozpočtových organizací celkem 99,32899,32899,328 250,657252.35
Odvody příspěvkových organizací celkem 040 4.00
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 228228228 21192.54
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem22,73222,732 23,83623,525 98.10
z toho:    
- ostatní osobní náklady 5405401,160 1,07892.93



Kapitola čís. 336 - Ministerstvo spravedlnosti České republiky

Schválený rozpočet byl v průběhu roku upraven rozpočtovými opatřeními tak, aby byla zajištěna činnost soudů všech stupňů, bezporuchově probíhala výplata odškodnění v hotovosti soudně rehabilitovaným osobám a byl zabezpečen chod 29 ústavů pro výkon vazby a výkon trestu odnětí svobody.

Stanovený rozpočet příjmů byl splněn částkou 250 675 tis. Kč, tj. na 252,4%. Hlavním důvodem vysokého procenta plnění byly příjmy z titulu sociálního pojištění příslušníků Vězeňské služby.

Příjmy z činnosti rozpočtových organizací u soudů byly splněny na 132,2%. Bylo jich dosaženo náhradami nákladů trestního řízení, přičemž tyto příjmy jsou přímo závislé na četnosti projednávaných trestních věcí před soudy všech stupňů a jednotlivé organizace nemohou jejich výši ovlivnit především proto, že jsou těžko vymahatelné.

Příjmy u Vězeňské služby, které tvoří rozhodující část příjmů kapitoly, byly splněny na 304,3%. Jedním z důvodů odchylného vývoje příjmů proti schválenému rozpočtu byly změny ve způsobu účtování náhrad nákladů výkonu trestu od odsouzených, které negativně ovlivnily plnění příjmů. Vězeňská služba použila v průběhu roku příjmy z náhrad nákladů výkonu trestu na kompenzaci výdaji za potraviny. Postup nebyl v souladu s vyhláškou č. 205/1991 Sb., o hospodaření s rozpočtovými prostředky státního rozpočtu ČR a o finančním hospodaření rozpočtových a příspěvkových organizací, a proto byl zrušen. Na druhé straně pozitivně působilo účtování příjmů ze sociálního pojištění příslušníků Vězeňské služby. Z titulu sociálního pojištění příslušníků Vězeňské služby bylo dosaženo příjmů v objemu 145 635 tis. Kč, který nebyl s ohledem na přijetí zákona č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní zaměstnanost, do návrhu státního rozpočtu na rok 1993 zahrnut.

Nízký počet rozpočtových opatření provedených v průběhu roku v neinvestičních výdajích svědčí o tom, že rozpočet pro soudy i vězeňství byl sestaven a schválen v reálné výši odpovídající nezbytným potřebám resortu.

U soudů byl zvýšen rozpočet především na výplatu odškodnění v hotovosti soudně rehabilitovaným osobám. Ve státním rozpočtu, obdobně jako v minulých letech, byla vytvořena rezerva na soudní rehabilitace ve výši 500 000 tis. Kč.

V průběhu roku bylo podle zákona č. 119/1990 Sb., o soudní rehabilitaci, odškodněno 32 040 osob, kterým byla v hotovosti vyplacena částka 397 733 tis. Kč.

Mzdové prostředky plně pokrývaly mzdové nároky soudců a justičních čekatelů na základě zákona č. 391/1991 Sb., ve mění zákona č. 7/1993 Sb., a mzdové nároky zaměstnanců odměňovaných podle zákona č. 143/ 1992 Sb., nařízení vlády č. 253/ 1992 Sb. a nařízení vlády č. 288/1993 Sb. Z důvodu nenaplněných počtů soudců a tomu odpovídajícího počtu odborně administrativního aparátu byla část nečerpaných mzdových prostředků rozpočtovým opatřením částečně využita k zajištění věcných výdajů u soudů a částečně k posílení mzdových prostředků Vězeňské služby. Celkově byl závazný ukazatel mzdových prostředků resortu plněn na 96,1%.

Dávky sociálního zabezpečení byly čerpány na 95,5% a představovaly zejména nemocenské dávky a důchody všech druhů příslušníků vězeňské a justiční stráže.

Účelným přeskupením rozpočtových prostředků u Vězeňské služby ve prospěch jednotlivých ústavů byla zajištěna správa rozsáhlého majetkového fondu. Pokračující reorganizace generálního ředitelství umožnila snížit jeho výdaje a o tyto prostředky posílit rozpočty ústavů.

Ve financování příspěvkových organizací Vězeňské služby došlo ke změnám (zavedení odpisů hmotného investičního majetku, nerealizování rekreace pro zahraniční turisty a úhradou pojistného na zdravotní a sociální pojištění), které si vyžádaly úpravu stanoveného příspěvku na provoz. Vyšší čerpání příspěvku bylo pokryto úsporou neinvestičních výdajů rozpočtových organizací a nevyžádalo si dodatečné prostředky ze státního rozpočtu. Generální ředitelství však dostatečným způsobem nezajistilo povinnost dodržet upravený závazný ukazatel, čímž došlo k jeho překročení o 106 tis. Kč, a to rozpočtovou nekázní věznice Oráčov (použitím 100 tis. Kč) při poskytnutí příspěvku na hospodářskou činnost a chybným účtováním sociálních dávek zotavovnami Šlovice a Praha (v částce 6 tis. Kč).

Investiční výdaje resortu oproti roku 1992 byly podstatně vyšší, a to o 51,9% s prioritním zabezpečením potřeb vězeňství. Přesto bylo nutné v průběhu roku zrušit 20% vázání těchto rozpočtových výdajů.

Rozpočtová opatření souvisela u soudů zejména s rozšiřující se působností soudů, s řešením jejich dislokačních problémů a nákupem výpočetní techniky. Ve vězeňství byla zajištěna realizace staveb za účelem zvýšení a udržení ubytovacích kapacit, včetně rekonstrukcí energetických zařízení věznic.

Závazný ukazatel investičních výdajů resortu byl plněn na 103,8%. Byl překročen z titulu sdružení prostředků s jinými investory u objektů společně užívaných a poskytnutím daru od Fondu národního majetku k pořízení výpočetní techniky.


344

Úřad průmyslového vlastnictví

Kapitola: 344

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993

 Tabulka č. 1

Úřad průmyslového vlastnictví

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
chválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 000 0 
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMů 024 00042 000 42 594101,41
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO0 24 00042 00042 594 101,41
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY0 24 00042 00042 594 101,41
A. TRANSFERY PODNIKŮM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM 010 00033 000 32 99699,99
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 000 0 
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní    
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 073 01568 277 66 99998,13
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní073 015 68 27766 999 98,13
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY      
G. DLUHOVÁ SLUŽBA     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM      
VÝDAJE KAPITOLY0 83 015101 27799 995 98,73



Kapitola: 344

Úřad průmyslového vlastnictví

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 073,01568,217 66,99998.13
z toho:    
- mzdové prostředky0 29,18830,05029,359 97.70
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 014,00033,000 32,99699.99
z toho:    
- systémové dotace0 8,00031,21231,212 104.00
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem      
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky      
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem 024,00042,000 42,594101.41
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 280280280 27497.86
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu 29,78829,78830,050 29,35997.70
celkem     
z toho:    
- ostatní osobní náklady 647647647 24738.18



Kapitola čís. 344 - Úřad průmyslového vlastnictví České republiky

Úřad průmyslového vlastnictví byl zřízen k 1. 1. 1993 z bývalé kapitoly Federální úřad pro vynálezy. Rozpočet pro rok 1993 byl proto uvolněn z prostředků kapitoly Všeobecná pokladní správa.

Jako ústřední orgán státní správy České republiky rozhoduje o poskytování ochrany na předměty průmyslového vlastnictví v souladu s mezinárodními závazky a podle daných kompetencí provádí především řízení o přihláškách vynálezů, užitných a průmyslových vzorů, ochranných známek a označení původu výrobků včetně legislativní činnosti.

V souvislosti s vytvořením Úřadu průmyslového vlastnictví České republiky bylo nutné řešit otázku jeho umístění. Proto byl zpracován investiční záměr na rekonstrukci areálu v Praze 6 - Bubenči. K zabezpečení I. etapy této investiční akce bylo se souhlasem ministerstva financí využito předpokládaných jednorázových mimořádných příjmů ve výši 25 mil. Kč. Očekávané příjmy nebyly dosaženy (celkem o 7 mil. Kč), a proto dalším rozpočtovým opatřením byl koncem roku upraven rozpočet příjmů a investičních a neinvestičních výdajů resortu.

Rozpočet příjmů byl rozpočtovými opatřeními ministerstva financí zvýšen celkem o 18 mil. Kč (tj. o 75%) - mimořádné příjmy za jednorázový přepis ochranných známek na Českou republiku v roce 1993 v důsledku rozdělení ČSFR. Upravené příjmy kapitoly byly splněny na 101,4%. Rozhodující část tvoří příjmy od Světové organizace duševního vlastnictví v Ženevě za zápisy ochranných známek v mezinárodním rejstříku.

Neinvestiční výdaje byly čerpány částkou 66 999 tis. Kč, tj. 98,1% upraveného rozpočtu po změnách. Koncem roku bylo rozpočtovým opatřením vázáno 5 mil. Kč, z titulu nesplnění předpokládaných mimořádných příjmů, na jejichž základě byly předchozími rozpočtovými opatřeními zvýšeny prostředky na investice účelově určené na rekonstrukci areálu, jak je již výše uvedeno.

Mzdové prostředky byly posíleny o 262 tis. Kč k částečnému krytí finančního dopadu zvýšených mzdových tarifů k 1. 12. 1993. V nižším čerpání je promítnuto povinné vázání za neobsazená místa a dále nečerpání ostatních osobních nákladů určených k zabezpečení prací spojených s dělením majetku federace. Tyto úkoly byly provedeny pracovníky resortu, čímž došlo k úspoře.

Investiční výdaje byly rozpočtovým opatřením ministerstva financí na základě dosažených mimořádných příjmů zvýšeny celkem o 23 mil. Kč. Současně s tím byla provedena změna účelu původně schválené systémové dotace určené na nákup pozemků ve výši 5 mil. Kč. Systémové dotace ve výši 31 212 tis. Kč byly určeny jednak na plynofikaci kotelny v částce 3 212 tis. Kč a jednak na rekonstrukci areálu Úřadu v Praze 6 ve výši 28 000 tis. Kč. Upravený rozpočet po změnách byl plně vyčerpán.


345

Český statistický úřad


Kapitola: 345

BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993

 Tabulka č. 1

Český statistický úřad

v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
 
 
1
2
3
4
5
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY 000 0 
v tom:     
daň z přidané hodnoty      
spotřební daně     
daně z příjmů      
- daň z příjmů právnických osob      
- daň z příjmů fyzických osob      
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí      
silniční daň     
clo     
ostatní daňové příjmy      
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ 0  0  
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY 4 4004 40018 486 23 284125,95
v tom:     
odvody České národní banky      
přijaté úroky     
příjmy z vládních úvěrů      
příjmy RO a odvody PO4 400 4 40018 48623 284 125,95
ostatní příjmy     
PŘÍJMY KAPITOLY4 400 4 40018 48623 284 125,95
A. TRANSFERY PODNIKŮM0 000  
v tom: investiční     
neinvestiční     
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM 18 00018 000116 100 116 099100,00
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO0 000  
v tom: státní vyrovnávací příspěvek      
řešení nezaměstnanosti      
ostatní dávky sociálního zabezpečení      
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA 2 1562 1561 926 1 90398,81
v tom: zdravotnictví     
školství      
kultura    
ostatní2 1562 156 1 9261 903 98,81
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU 334 006334 006351 594 349 22699,33
v tom: obrana    
bezpečnost    
ostatní334 006 334 006351 594349 226 99,33
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY      
G. DLUHOVÁ SLUŽBA     
z toho: dluhy bývalé federace      
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM      
VÝDAJE KAPITOLY354 152 354 162469 620467 228 99,49



Kapitola: 345 - český statistický úřad

ROZPOČET KAPITOLY - ZÁVAZNÉ UKAZATELE ZA ROK 1993
v tis. Kč
Ukazatel
Státní rozpočet
Skutečnost
% plnění 4:3
 
schválený
upravený
po změnách
  
 
1
2
3
4
5
Neinvestiční dotace podnikům      
Investiční dotace podnikům      
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem 336,162336,162353,485 351,09799.32
z toho:     
- mzdové prostředky189,675 189,675189,905188,039 99.02
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti      
v tom: dávky sociálního zabezpečení      
podpora v nezaměstnanosti     
aktivní politika zaměstnanosti      
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem 18,04018,400116,100 116,099100.00
z toho:     
- systémové dotace  141,700101,699 140.00
- individuální dotace na vybrané investiční akce      
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem   35 3291.43
v tom: příspěvky na činnost PO      
dotace občanským sdružením      
ostatní příspěvky   35 3291.43
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím      
Systémové dotace příspěvkovým organizacím      
Příjmy rozpočtových organizací celkem 4,4004,40018,486 23,284125.95
Odvody příspěvkových organizací celkem      
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu 452452478 47198.54
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu      
celkem46,87646,876 49,93748,89497.91
z toho:     
- ostatní osobní náklady 745745710 61479.74



Kapitola čís. 345 - Český statistický úřad

Z prostředků státního rozpočtu určených pro kapitolu Českého statistického úřadu byly financovány výdaje vlastního úřadu, krajských a okresních statistických správ a Institutu pro výzkum veřejného mínění.

Rok 1993 byl charakterizován dostupným procesem transformace české statistiky. Činnost úřadu se výrazně rozšířila o statistické aktivity k mezinárodním vládním organizacím. Úřad dále převzal plnou odpovědnost za tvorbu metodologie statistických zjišťování a za kompletní prezentaci výsledků zjišťování a analýz sociálně ekonomických jevů a procesů. Příjmy dosáhly výše 23 284 tis. Kč, tj. 125,9% ve vztahu k rozpočtu po všech provedených změnách. Příjmy byly v průběhu roku upravovány souvztažně s neinvestičními výdaji. Hlavními zdroji překročených příjmů byly úhrady za poskytování identifikačních čísel organizacím, výpisy dat z registru organizací, prodej statistických publikací, poskytování dat Informačním servisem a zvýšený zájem o koupi publikací, v nichž byly prezentovány výsledky sčítání lidu, domů a bytů. Ve vztahu ke skutečnosti roku 1992 došlo k nárůstu o 48%.

Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací byly čerpány do výše 351 097 tis. Kč, tj. na 99,3% ve vztahu k rozpočtu po provedených změnách. Podstatnou část úspory neinvestičních výdajů představují nevyčerpané mzdové prostředky ve výši 1 866 tis. Kč z titulu neobsazených míst a vyšší nemocnosti. K posílení rozpočtu v průběhu roku došlo zejména v důsledku uvolnění účelových prostředků a na základě souvztažného zvýšení příjmů a výdajů. Ve srovnání se skutečností roku 1992 došlo k nárůstu o 64%.

Ostatní příspěvky byly čerpány částkou 32 tis. Kč (91,4%) na úhradu členství v Mezinárodním statistickém institutu.

Investiční výdaje byly čerpány do výše 116 099 tis. Kč, tj. na 100% ve vztahu k rozpočtu po provedených změnách. V průběhu roku došlo k posílení rozpočtu o systémové dotace ve výši 101 700 tis. Kč, určené na zabezpečení Registru ekonomických subjektů a na dokončení investičních akcí při tvorbě statistického registru jednotek zjišťování. Oproti roku 1992 došlo k nárůstu o 95%.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP