Kapitola: 346
Tabulka č. 1 |
Český úřad zeměměřický a katastrální
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 26 360 | 26 360 | 46 055 | 52 407 | 113,79 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 26 360 | 26 360 | 46 055 | 52 407 | 113,79 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 26 360 | 26 360 | 46 055 | 52 407 | 113,79 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 43 900 | 43 900 | 138 402 | 143 694 | 103,82 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 1 509 | 1 509 | 2 787 | 2 396 | 85,97 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 1 509 | 1 509 | 2 787 | 2 396 | 85,97 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 697 829 | 697 829 | 789 447 | 782 903 | 99,17 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 697 829 | 697 829 | 789 447 | 782 903 | 99,17 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 743 238 | 743 238 | 930 636 | 928 993 | 99,82 |
Kapitola: 346 - český úřad zeměměřický
a katastrální
v tis. Kč | |||||
Neinvestiční dotace podnikům | |||||
Investiční dotace podnikům | |||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 694,814 | 694,814 | 777,876 | 174,941 | 99.11 |
z toho: | |||||
- mzdové prostředky | 361,218 | 361,218 | 401,584 | 399,352 | 99.44 |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | |||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | |||||
podpora v nezaměstnanosti | |||||
aktivní politika zaměstnanosti | |||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 43,900 | 43,900 | 138,386 | 143,678 | 103.82 |
z toho: | |||||
- systémové dotace | 23,940 | 23,900 | 100,386 | 100,394 | 100.01 |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | |||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 4,524 | 4,524 | 14,358 | 14,358 | 100.00 |
v tom: příspěvky na činnost PO | 4,524 | 4,524 | 14,358 | 14,358 | 100.00 |
dotace občanským sdružením | |||||
ostatní příspěvky | |||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | |||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 16 | 16 | 100.00 | ||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 26,360 | 26,360 | 46,055 | 52,407 | 113.79 |
Odvody příspěvkových organizací celkem | |||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 52 | 52 | 67 | 51 | 78.12 |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | |||||
Celkem | 5,278 | 5,278 | 6,872 | 6,189 | 90.06 |
z toho: | |||||
- ostatní osobní náklady | 30 | 30 | 330 | 330 | 100.00 |
Z rozpočtových prostředků kapitoly
Českého úřadu zeměměřického
a katastrálního byl financován vlastní
úřad, Zeměměřický ústav,
zeměměřické a katastrální
inspektoráty, katastrální úřady
a Výzkumný ústav geodetický, topografický
a kartografický.
Činnost resortu byla v roce 1993 zaměřena
zejména na zvýšené plnění
úkolů v oblasti katastru nemovitostí a vytváření
podmínek pro jejich realizaci.
Příjmy dosáhly výše 52 407 tis.
Kč, tj. 113,8% ve vztahu k rozpočtu po provedených
změnách. Ke zvýšení příjmů
v průběhu roku 1993 došlo zejména v
důsledku částečného krytí
povoleného překročení neinvestičních
výdajů, určených na zvýšení
počtu pracovníků a posílení
mimotarifních složek platů (21 000 tis. Kč).
Ve vztahu ke skutečnosti roku 1992 došlo ke snížení
plnění příjmů o 24% v důsledku
úbytku zdrojů.
Neinvestiční výdaje rozpočtových
organizací byly čerpány do výše
770 941 tis. Kč, tj. na 99,1% ve vztahu k rozpočtu
po provedených změnách. Ke zvýšení
rozpočtu v průběhu roku 1993 došlo zejména
v důsledku uvolnění účelových
prostředků na zabezpečení registru
nemovitostí (18 000 tis. Kč), na zvýšení
počtu pracovníků a posílení
mimotarifních složek platů (42 700 tis. Kč)
na základě usnesení vlády č.
312/1993 a na úhradu provozních nákladů
katastrálních úřadů (28 000
tis. Kč). Na celkové úspoře neinvestičních
výdajů se věcné výdaje podílejí
částkou 4 703 tis. Kč a mzdové prostředky
částkou 2 232 tis. Kč. Ve vztahu ke skutečnosti
roku 1992 došlo k nárůstu o 93%.
Příspěvek na činnost příspěvkové
organizace (Výzkumného ústavu geodetického,
topografického a kartografického) byl čerpán
do výše 14 358 tis. Kč, tj. na 100% ve vztahu
k rozpočtu po provedených změnách.
V průběhu roku došlo k posílení
o 9 834 tis. Kč na výzkumné projekty.
Systémová dotace uvolněná na investice
byla plně vyčerpána. Uvolněné
prostředky byly použity k částečné
úhradě magnetooptického diskového
zařízení, potřebného pro řešení
grantového projektu.
Investiční výdaje rozpočtových
organizací byly čerpány do výše
143 678 tis. Kč, tj. na 103,8% ve vztahu k rozpočtu
po všech provedených změnách, ke kterým
došlo zejména v důsledku posílení
o systémové dotace, určené především
na výpočetní a měřicí
techniku. Překročení investičních
výdajů o 5 292 tis. Kč bylo uhrazeno z mimorozpočtových
zdrojů. Ve vztahu ke skutečnosti roku 1992 došlo
k nárůstu investičních výdajů
o 74%.
Celkové výdaje byly čerpány částkou
92 993 tis. Kč, tj. na 99,8% ve vztahu k rozpočtu
po provedených změnách.
Kapitola: 348
Tabulka č. 1 |
Český Báňský úřad
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 400 | 400 | 940 | 2 327 | 247,55 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 400 | 400 | 940 | 2 327 | 247,55 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 400 | 400 | 940 | 2 327 | 247,55 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 3 940 | 3 940 | 4 480 | 4 445 | 99,22 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatcí dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 42 480 | 42 480 | 42 630 | 41 625 | 97,64 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | 42 480 | 42 480 | 42 630 | 41 625 | 97,64 | |
ostatní | ||||||
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 46 420 | 46 420 | 47 110 | 46 070 | 97,79 |
Kapitola: 348 - český báňský
úřad
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 2,480 | 42,480 | 42,630 | 41,625 | 97.64 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 23,231 | 23,231 | 23,381 | 22,855 | 97.75 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 3,940 | 3,944 | 4,480 | 4,45 | 99.22 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 2,240 | 2,240 | 2,300 | 2,299 | 99.96 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 400 | 400 | 940 | 2,327 | 247.55 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 45 | 45 | 45 | 43 | 95.56 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 5,378 | 5,378 | 5,496 | 5,398 | 98.22 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 44 | 44 | 44 | 42 | 95.45 |
Schválený rozpočet kapitoly ČBÚ
na rok 1993 zahrnoval jednak prostředky vlastního
ČBÚ, jednak prostředky pro podřízené
obvodní báňské úřady,
které jako územní orgány státní
správy bez právní subjektivity jsou po stránce
finančního hospodaření nedílnosti
součástí rozpočtové kapitoly
ČBÚ.
V souladu s kompetencí ČBÚ byly hlavní
úkoly státní báňské
správy pro rok 1993 zaměřeny na oblast výkonu
vrchního dozoru nad bezpečností a ochranou
zdraví při práci. Zvýšila se
četnost neohlášených specializovaných
prověrek u vytypovaných organizací, které
byly prováděny v rámci plánované
inspekční činnosti.
Důležitou částí plánu
vlastního úřadu byla oblast legislativních
prací.
Na základě zákona 541/1991 Sb. a jeho dodatku
provedeného zákonem č. 10/1993 Sb. se od
1. 1. 1993 rozšířila správa úhrad
z plochy dobývacích prostor o správu úhrad
z vydobytých vyhrazených nerostů, kdy obvodní
báňské úřady vykonávají
funkci specializovaného finančního úřadu,
který spravuje tyto úhrady a rozděluje je
obcím, na jejichž území se nachází
příslušný dobývací prostor.
Příjmy za rok 1993 dosáhly skutečné
výše 2 327 tis.Kč, což je 247,5% ročního
rozpočtu. Nejvíce navýšení položky
příjmů ovlivnily nahodilé příjmy
a z nich úroky z úhrad podle horního zákona.
Jejich výše se nejvýrazněji podílí
na rozdílu příjmové části
rozpočtu oproti jeto plánu.
Neinvestiční výdaje byly v roce 1993 čerpány
ve výši 41 625 tis. Kč, což představuje
čerpání ve výši 97,64% ročního
rozpočtu. Největší část
z těchto prostředků tvořily mzdy,
prostředky na sociální a zdravotní
pojištění, služby, cestovné apod.
Výše plánovaných výdajů
byla v průběhu roku na základě rozpočtového
opatření MF upravena o 150 tis. Kč. Tyto
prostředky byly použity k zabezpečení
realizace nové platové úpravy.
Limit počtu pracovníků byl splněn
na 95,56% a limit objemu mzdových prostředků
byl čerpán na 98,22%.
Investiční výdaje včetně systémové
dotace v roce 1993 dosáhly skutečné výše
4.445 tis. Kč, což je 99,22% ročního
rozpočtu. Systémová dotace ve výši
2 300 tis.Kč byla určena pro rekonstrukci kotelny
ČBÚ v rámci programu Magistrátu hl.m.
Prahy pro zlepšení životního prostředí.
Investiční prostředky byly dále využity
pro zakoupení služebních vozů pro obvodní
báňské úřady, pro výpočetní
techniku a vybavení kanceláří Českého
báňského úřadu i obvodních
báňských úřadů.
Kapitola: 349
Český úřad bezpečnosti práce
Tabulka č. 1 |
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 687 | 687 | 687 | 809 | 117,76 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 687 | 687 | 687 | 809 | 117,76 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 687 | 687 | 687 | 809 | 117,76 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 2 040 | 2 040 | 2 116 | 2 110 | 99,72 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 2 004 | 2 004 | 2 011 | 2 011 | 100,00 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 2 004 | 2 004 | 2 011 | 2 011 | 100,00 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 77 279 | 77 279 | 77 541 | 74 715 | 96,36 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 77 279 | 77 279 | 77 541 | 74 715 | 96,36 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 81 323 | 81 323 | 81 668 | 78 836 | 96,53 |
Kapitola: 349 - Český úřad bezpečnosti
práce
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 70,633 | 70,633 | 70,895 | 68,069 | 96.01 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 42,749 | 42,749 | 43,411 | 41,117 | 95.60 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,770 | 1,770 | 1,900 | 1,894 | 99.68 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 134 | 130 | 100.00 | |||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 8,650 | 8,654 | 8,657 | 8,657 | 100.00 | |
v tor: příspěvky na činnost PO | 8,650 | 8,654 | 8,657 | 8,657 | 100.44 | |
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 270 | 270 | 216 | 216 | 140.00 | |
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 687 | 687 | 687 | 809 | 117.76 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 50 | 54 | 54 | 48 | 96.00 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 5,387 | 5,387 | 5,435 | 5,189 | 95.47 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 15 | 15 | 15 | 14 | 93.33 |
Český úřad bezpečnosti práce
zabezpečuje úkoly v oblasti státního
odborného dozoru nad bezpečností práce
a bezpečností technických zařízení
a nad dodržováním pracovních podmínek.
Kapitola zahrnuje výsledky hospodaření vlastního
úřadu a dalších osmi rozpočtových
organizací - inspektorátů bezpečnosti
práce a dále tří příspěvkových
organizací úřadem přímo řízených
- Institutu technické inspekce, Výzkumného
ústavu bezpečnosti práce a Institutu výchovy
bezpečnosti práce.
Příjmy byly dosaženy na 117,8%, z toho rozpočtované
příjmy z činnosti byly splněny v plném
rozsahu částkou 695 tis. Kč, zejména
za nájemné z nebytových prostor. Nad schválený
rozpočet byly dosaženy doplňkové a nahodilé
příjmy ve výši 114 tis. Kč za
odprodej tří ojetých automobilů, různého
vyřazeného zařízení, úroky,
sběr a vratky z předchozího roku.
Schválený rozpočet neinvestiční
výdajů byl zvýšen rozpočtovým
opatřením o 262 tis. Kč k částečnému
krytí finančního dopadu zvýšených
mzdových tarifů od 1. 12. 1993 Upravený rozpočet
byl čerpán na 96% a z toho mzdové prostředky
na 95,6%. Vnitřním opatřením resortu
byly vázány mzdové prostředky za neobsazená
funkční a pracovní místa.
Příspěvky příspěvkovým
a podobným organizacím na provoz zvýšené
o 7 tis. Kč úprava mzdových tarifů)
byly čerpány pro Institut technické inspekce
ve výši 624 tis. Kč, Výzkumný
ústav bezpečnosti práce 6 022 tis. Kč
a Institut výchovy bezpečnosti práce 2 011
tis. Kč.
Ministerstvo financí navrhlo úřadu jako zřizovateli
Institutu technické inspekce provést, vzhledem ke
způsobu a výsledkům hospodaření
této organizace v letech 1992 a 1993, převod z příspěvkové
organizace na odvodovou. Český úřad
bezpečnosti práce tento požadavek nerespektoval.
Investiční výdaje byly čerpány
na 99,7%. V průběhu roku byl schválený
rozpočet zvýšen o systémovou dotaci
ve výší 130 tis. Kč určenou na
nákup výpočetní techniky.
V investiční systémové dotaci PO bylo
vázáno 20% ze schváleného rozpočtu,
tj. 54 tis. Kč. Upravený rozpočet byl čerpán
na 100%.
Dne 17. února 1994 schválila Poslanecká sněmovna
Parlamentu ČR novelu zákona, kterým se mění
Český úřad bezpečnosti práce
z ústředního orgánu státní
správy pouze na orgán státní správy
a bude podřízen Ministerstvu práce a sociálních
věcí.
Kapitola: 353
BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
Tabulka č. 1 |
Ministerstvo pro hospodářskou soutěž
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 141 | ||
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 141 | ||||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 0 | 141 | ||
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 1 000 | 1 000 | 1 100 | 1 096 | 99,64 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 18 068 | 18 068 | 18 007 | 15 692 | 87,14 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 18 068 | 18 068 | 18 007 | 15 692 | 87,14 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 19 068 | 19 068 | 19 107 | 16 788 | 87,86 |
Kapitola: 353 - Ministerstvo pro hospodářskou soutěž
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 18,068 | 18,068 | 18,007 | 15,692 | 87.14 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 7,309 | 7,309 | 7,548 | 6,840 | 90.62 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tor: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,040 | 1,000 | 1,100 | 1,096 | 99.64 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 510 | 510 | 608 | 604 | 99.34 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 0 | 0 | 0 | 141 | - | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 70 | 70 | 70 | 61 | 87.14 | |
Limit objemu u mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 7,309 | 1,309 | 7,548 | 6,840 | 94.62 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 320 | 320 | 354 | 360 | 102.86 |
Závazné ukazatele státního rozpočtu
ministerstva pro hospodářskou soutěž
byly v průběhu roku 1993 upraveny rozpočtovými
opatřeními. Hodnoty upraveného rozpočtu
kapitoly vyplynuly jednak z regulace investičních
výdajů schváleného rozpočtu,
dále z přesunu prostředků z neinvestičních
výdajů do investic a z úprav rozpočtu
mzdových prostředků, provedených ministerstvem
financí.
Příjmy ve schváleném rozpočtu
nebyly pro rok 1993 rozpočtovány. Jejich skutečná
výše, a to z příjmů ostatních
a nahodilých, dosáhla 141 tis.Kč. Tato příjmová
složka byla naplněna především
příjmy z likvidace a prodeje nábytku včetně
penále za opožděnou úhradu a náhrady
škod od pojišťovny.
Neinvestiční výdaje dosáhly skutečné
výše 15 692 tis. Kč, což činí
87,1 % ročního rozpočtu. Úspory bylo
dosaženo v důsledku usnesení vlády ČR
č. 715/92 na položce nájemné cca ve
výši 630 tis.Kč. Tyto prostředky byly
použity především na nákup vnitřního
vybavení do rozšířených prostor
MHS, na úhradu nájemného a pojistného
a na úhradu zvýšení platových
tarifů dle usnesení vlády č.653/1993.
Skutečné čerpání mzdových
prostředků dosáhlo v roce 1993 90,6% rozpočtu
po změnách. Tato nečerpaná částka
připadá především na povinné
vázání platových tarifů za
neobsazená místa.
Investiční výdaje za rok 1993 byly čerpány
ve výši 100% ročního rozpočtu,
a to především na rozšíření
počítačové sítě a doplatek
nákupní ceny vozidla.
Kapitola: 357
Tabulka č. 1 |
Generální prokuratura
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 1 038 | 1 038 | 1 038 | 3 136 | 302,12 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 1 038 | 1 038 | 1 038 | 3 136 | 302,12 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 1 038 | 1 038 | 1 038 | 3 136 | 302,12 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 29 500 | 29 500 | 46 371 | 46 371 | 99,36 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 336 | 336 | 336 | 255 | 75,89 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 336 | 336 | 336 | 255 | 75,89 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 416 158 | 416 158 | 470 050 | 436 240 | 92,81 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 416 158 | 416 158 | 470 050 | 436 240 | 92,81 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 445 194 | 445 994 | 516 757 | 482 569 | 93,38 |
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 416,494 | 416,494 | 470,386 | 436,495 | 92.80 | |
z toho: | ||||||
- mzdově prostředky | 269,836 | 269,836 | 295,067 | 264,505 | 89.64 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 29,500 | 29,500 | 46,371 | 46,074 | 99.36 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 18,040 | 18,000 | 38,107 | 38,788 | 101.79 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybraná investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 1,038 | 1,038 | 1,038 | 3,136 | 342.12 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 230 | 230 | 230 | 116 | 76.52 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu celkem | 30,171 | 30,171 | 32,880 | 25,889 | 78.74 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 411 | 471 | 471 | 541 | 114.86 |