Z prostředků státního rozpočtu
byl financován vlastní úřad Generální
prokuratury, okresní a krajské prokuratury a Institut
kriminologie a sociální prevence.
Generální prokuratura zajišťovala v roce
1993 úkoly vyplývající z růstu
kriminality, změn právních předpisů
a procesu transformace organizační struktury.
Příjmy dosáhly výše 3 136 tis.
Kč, tj. 302,1% schváleného rozpočtu.
Na zvýšeném plnění příjmů
se podílelo především nájemné
z pronajatých středisek a budov. Dále byly
příjmy získány z poplatků za
domovnické byty v budovách prokuratur, poplatků
za ubytovny, za úhrady telefonních hovorů,
z tržeb za vyřazená vozidla a z přeúčtování
nečerpaných mzdových prostředků.
Příjmy z činnosti rozpočtových
organizací byly plněny na 168,5% a nahodilé
příjmy na 714,5%. Ve vztahu ke skutečnosti
roku 1992, kdy došlo k mimořádnému odprodeji
rekreačního střediska, došlo k poklesu
příjmů o 55%.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
ve výši 436 495 tis. Kč, tj. na 92,8% ve vztahu
k rozpočtu po všech změnách. Nižší
čerpání neinvestičních výdajů
bylo ovlivněno především nižším
čerpáním. mzdových prostředků,
které byly v průběhu roku posíleny
na úpravu platů prokurátorů. Vzhledem
k nesplnění stavu pracovníků však
byly mzdové prostředky čerpány pouze
částkou 264 505 tis. Kč, tj. na 89,6% ve
vztahu k rozpočtu po provedených změnách.
Ve srovnání se skutečností roku 1992
byly neinvestiční výdaje čerpány
na 155%.
Investiční výdaje činily 46 074 tis.
Kč, tj. 99,4% ve vztahu k rozpočtu po všech
provedených změnách. Převážnou
část tvořily systémové dotace,
které byly čerpány částkou
38 788 tis. Kč, tj. na 101,8%, a to na rekonstrukci a modernizaci
objektů prokuratury na vybavení nově přidělených
prostor na sdruženou investiční výstavbu
ve Frýdku - Místku a na výpočetní
techniku. Ve vztahu ke skutečnosti roku 1992 došlo
k poklesu čerpáni o 28%.
Zákonem č. 283/1993 Sb., o státním
zastupitelství., se s účinností od
1. ledna 1994 změnila Generální prokuratura
na státní zastupitelství a přešla
do resortu ministerstva spravedlnosti.
Tabulka č. 1 |
Ústavní soud
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 13 | ||
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 13 | ||||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 0 | 13 | ||
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 0 | 1 800 | 1 800 | 1 800 | 100,00 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 0 | 11 787 | 11 787 | 8 285 | 70,29 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 0 | 11 787 | 11 787 | 8 285 | 70,29 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 0 | 13 587 | 13 587 | 10 085 | 74,23 |
Kapitola: 358 - Ústavní soud ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční datace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových | ||||||
organizací celkem | 11,787 | 11,787 | 8,285 | 70.29 | ||
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 4,252 | 4,252 | 3,068 | 12.15 | ||
- dávky sociálního zabezpečení vč. | ||||||
prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,800 | 1,800 | 1,800 | 100.00 | ||
z toho: | ||||||
- systémové dotace | ||||||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybraně investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 13 | |||||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 65 | 65 | 44 | 67.69 | ||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 4,252 | 4,252 | 3,068 | 72.15 | ||
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 304 | 340 | 12 | 4.00 |
Činnost Ústavního soudu byla zahájena
dne 15. července 1993 na základě zákona
č. 182/1993 Sb., o Ústavním soudu, jmenováním
12 soudců.
Podle bodu II./1.a) usnesení vlády České
republiky č. 663 ze dne 27. listopadu 1992, o státním
rozpočtu České republiky na rok 1993, byly
Ústavnímu soudu stanoveny závazné
ukazatele na období od 15. července 1993.
Ekonomická činnost byla v tomto roce zaměřena
na vytvoření základních ekonomických
podmínek pro práci Ústavního soudu.
Příjmy nebyly Ústavnímu soudu stanoveny.
Skutečnost činila 13 tis. Kč. Jednalo se
o příjmy nahodilé, vyplývající
z plateb pracovníků za škodu způsobenou
organizaci.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
do výše 8 285 tis. Kč, tj. na 70,3% ve vztahu
k upravenému rozpočtu. V průběhu roku
1993 nedošlo ke změnám stanoveného ukazatele.
Neinvestiční výdaje byly čerpány
zejména na nákup kancelářského
materiálu. K nižšímu čerpání
došlo v důsledku vázání mzdových
prostředků za neobsazená funkční
místa a nižších potřeb věcných
výdajů. Mzdové prostředky byly čerpány
na 72,15% a věcné výdaje na 69,2%
Investiční výdaje byly čerpány
do výše 1 800 tis. Kč, tj. na 100% ve vztahu
k upravenému rozpočtu a byly použity na nákup
nábytku a výpočetní techniky.
Kapitola: 361
Akademie věd
Tabulka č. 1 |
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 195 000 | 195 100 | 195 000 | 237 010 | 121,54 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 195 000 | 195 000 | 195 000 | 237 000 | 121,54 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 195 000 | 195 000 | 195 000 | 237 010 | 121,54 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 140 000 | 140 0001 | 181 210 | 190 035 | 104,87 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 1 126 991 | 1 126 991 | 1 315 728 | 1 350 597 | 102,65 | |
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | 1 126 991 | 1 126 991 | 1 315 728 | 1 350 597 | 102,65 | |
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 939 | 939 | 939 | 79 | 8,41 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 939 | 939 | 939 | 79 | 8,41 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 1 267 930 | 1 267 930 | 1 497 877 | 1 540 711 | 102,86 |
Kapitola: 361 - Akademie věd ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční datace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,127,010 | 1,121,410 | 1,309,748 | 1,343,187 | 102.55 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 675,325 | 675,325 | 610,092 | 597,349 | 97.91 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. | ||||||
prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 140 000 | 140,000 | 181,210 | 190,035 | 104.81 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 41,210 | 41,071 | 99.66 | |||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | 920 | 920 | 6,919 | 7,489 | 108.24 | |
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | 4,310 | 4,310 | 100.00 | |||
ostatní příspěvky | 920 | 920 | 2,609 | 3,179 | 121.85 | |
Individuální dotace na vybraně investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 195,000 | 195,000 | 195,000 | 237,010 | 121.54 | |
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | ||||||
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | ||||||
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady |
Akademie věcí České republiky v roce
1993 provedla v souladu s usnesením vlády České
republiky č. 206/1993 první etapu transformace své
organizační struktury v národní vědecké
středisko na mezinárodně srovnatelné
úrovni. V souladu se zaměřením Akademie
na řešení vědeckých projektů
byla financování jejich vědeckých
pracovišť zabezpečováno institucionálními
a účelových (grantovými) prostředky.
V hospodaření ostatních - servisních
pracovišť byl uplatněn princip vyrovnaného
rozpočtu a jejich výdaje byly limitovány
dosaženými příjmy.
Institucionální prostředky byly pracovištím
přidělovány v závislosti na předchozím
hodnocení jejich vědecké výkonnosti,
nákladnosti výzkumných hrací a velikosti
spravovaného majetku. Mimo institucionální
financování se v roce 1993 podstatně zvýšilo
účelové financování vědeckých
projektů jak z interní,tak i celostátní
grantové agentury. Dalšími účelovými
zdroji byly finanční prostředky poskytnuté
z rezervy státního rozpočtu na projekty řešené
pro ostatní ústřední orgány
České republiky.
Státním rozpočtem České republiky
stanovený rozpočet příjmů Akademie
věd o 121,5% překročila. Na plnění
rozpočtových příjmů se podílely
hlavně příjmy od organizací z uzavřených
hospodářských smluv a řešení
vědeckých problémů, z prodeje licencí,
pronájmu majetku a z prodeje nepotřebného
majetku a materiálů. Menší část
příjmů tvořily příjmy
od obyvatelstva z prodeje časopisů a publikací,
pronájmu bytů a zařízení.
V roce 1993 získala Akademie věd mimorozpočtové
finanční zdroje v celkovém objemu 43 mil.
Kč. Jsou jimi příjmy reprezentující
částky použitých zahraničních
grantů, darů, sdružených prostředků
a dále prostředky určené na projekty
a granty řešené v kooperaci s mimoakademickými
pracovišti. Tyto mimorozpočtové příjmy
byly použity k financování potřeb nekrytých
státním rozpočtem.
Vyčleněné prostředky na neinvestiční
výdaje pro kapitolu Akademie věd České
republiky překročila o 33 439 tis. Kč. Toto
překročení bylo plně kryto mimorozpočtovými
příjmy. Největší položku
výdajů představují mzdové prostředky
a na ně navazující zdravotní a sociální
pojištění pracovníků. V porovnání
s rokem 1992 se snížil počet pracovníků
o necelých 2 000 osob vlivem transformace struktury akademických
pracovišť. Průměrný výdělek
vzrostl proti předchozímu roku o jednu čtvrtinu.
Převážnou část věcných
výdajů tvoří materiální
výdaje - úhrady provozních materiálů,
paliv a energií.
V roce 1993 poskytla Akademie věd České republiky
příspěvek vědeckým společnostem
- občanským sdružením - na podporu projektů
specializovaného vědeckého výzkumu
či popularizační činnost. Dále
přispěla Akademie na společná pracoviště
Akademie věd a vysokých škol a část
příspěvkových výdajů
tvoří příspěvky pro mezinárodní
nevládní organizace. Zvýšení
příspěvků vědeckým společnostem
bylo kryto z mimorozpočtových příjmů.
V plánu investiční výstavby bylo zahrnuto
27 akcí, v roce 1993 bylo dokončeno 21 staveb. Jedna
akce byla zastavena pro technickou nevyjasněnost. Rozestavěny
zůstaly velké stavby: pro Ústav teoretické
a aplikované mechaniky v Praze - Proseku, Centrum šlechtění
mikroorganizmů v Praze - Krči a Centrální
depozitář v Praze 7.
Rozhodující objem investičních prostředků
byl určen na technické zabezpečení
vědeckých úkolů, dále na vybavování
dokončených stavebních objektů a na
pořízení výpočetních
hardware a software.
Plán investiční výstavby Akademie
věd splnila na 104,87%. Překročení
je plně kryto použitím získaných
mimorozpočtových prostředků ve výši
9 mil. Kč.
Kapitola: 372
Tabulka č. 1 |
Rada ČR pro rozhlasové a televizní vysílání
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 65 | ||
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 0 | 0 | 65 | ||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 0 | 65 | ||
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 1 500 | 1 500 | 2 569 | 2 553 | 99,38 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 15 170 | 15 170 | 14 101 | 11 004 | 78,04 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | ||||||
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | 15 170 | 15 170 | 14 101 | 11 004 | 78,04 | |
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 16 670 | 16 670 | 16 670 | 13 557 | 81,33 |
Kapitola: 372 - Rada ČR pro rozhlasové a televizní
vysílání
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 15,170 | 15,170 | 14,101 | 11,004 | 78.04 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 1,696 | 1,696 | 5,834 | 3,484 | 54.72 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,500 | 1,544 | 2,569 | 2,553 | 99.38 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | ||||||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizací celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální datace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 65 | |||||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 15 | 15 | 50 | 20 | 40.00 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 1,696 | 1,696 | 5,834 | 3,484 | 59.72 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 31 | 31 | 1,344 | 1,289 | 95.91 |
Činnost Rady ČR pro rozhlasové a televizní
vysílání (dále jen "Rada")
byla financována v roce 1993 v rámci rozpočtových
organizací ze státního rozpočtu ČR.
Zákonem ČNR č. 10/1993 Sb., o státním
rozpočtu ČR na rok 1993, byly schváleny celkové
výdaje ve výši 16 670 tis. Kč. V průběhu
roku Byly provedený drobné rozpočtové
změny, investiční výdaje byly stanoveny
ve výši 2 569 tis. Kč a neinvestiční
výdaje ve výši 11 004 tis. Kč. Z neinvestičních
výdajů bylo čerpáno na mzdy pracovníků
2 195 tis. Kč. Z neinvestičních výdajů
bylo čerpáno na mzdy pracovníků 2
195 tis. Kč, na odměny členů Rady
1 289 tis. Kč a na věcné výdaje 7
520 tis. Kč. Vykázaná úspora v neinvestičních
prostředcích činí 3 097 tis. Kč.,
z toho v položce mzdových prostředků
2 350 tis. Kč. Nečerpání mzdových
prostředků bylo ovlivněno zejména
nenaplněním uvažovaného stavu 50 pracovníků.
Přepočtený celoroční průměrný
stav činil jen 20 pracovníků.
Investiční výdaje úzce souvisely s
nastěhováním Rady a Úřadu Rady
do nových pracovních prostor, dále s pořízením
technických prostředků, např. pro
měření kmitočtového spektra
vysílaných signálů rozhlasu a televize,
pro monitorování rozhlasového a televizního
vysílání a dalších zařízení.
Příjmy v této kapitole nebyly rozpočtem
stanoveny. Rada však vykázala příjmy
ve výši 65,4 tis. Kč. Tyto příjmy
získal za pronájem nebytových prostor v objektu
sídla.
Jak v úvodu uvedeno, byla činnost Rady hrazena ze
státního rozpočtu ČR podle zákona
ČNR č. 10/1993 Sb., o státním rozpočtu
ČR na rok 1993, který byl schválen dne 19.
12. 1992. Navíc podle čl. III bodu 3 zákona
ČNR č. 36/1992 Sb., o některých opatřeních
v oblasti rozhlasového a televizního vysílání,
přijatého Českou národní radou
dne 22. prosince 1992, měla být činnost Rady
hrazena z 0,3 procenta výnosu ze sazeb za používání
televizních přijímačů podléhajících
evidenci. K plnění tohoto úkolu poukázala
Česká televize a Český rozhlas z koncesí
za rok 1993 Radě celkovou částku 6 901 164,-
Kč, kterou Rada deponovala na účtu cizích
prostředků s tím, že o jejím
využití bude definitivně rozhodnuto v rámci
projednávání závěrečného
účtu Rady za rok 1993 v Poslanecké sněmovně
parlamentu České republiky.
Vzhledem k tomu, že došlo během roku ke sporným
výkladům ohledně způsobu financování
činnosti Rad, bylo rozhodnuto dopisem ministerstva financí
ČR čj. 142/57 415/1993 ze dne 18. října
1993, že k financování Rady bude v roce 1993
přistupováno jako k ostatním rozpočtovým
organizacím, což znamená, že veškeré
výdaje budou hrazeny ze státního rozpočtu
a veškeré příjmy Rady dosažené
v roce 1993 budou odvedeny do státního rozpočtu
(včetně prostředků získaných
z koncesí).
Skutečnost, že Rada opětovně žádá
Parlament, aby rozhodl o využití částky,
kterou rada získala z koncesí, je v rozporu s ujednáním
ze dne 29. 9. 1994, při kterém zástupci Rady
odsouhlasili, že pokud bude činnost Rady dofinancována
z prostředků státního rozpočtu,
odvedou prostředky z koncesí po ukončení
roku do státního rozpočtu.
Doporučujeme, aby do návrhu usnesení ke státnímu
závěrečnému účtu bylo
uvedeno:
Poslanecká sněmovna Parlamentu:
souhlasí, aby vzhledem k dofinancování
činnosti Rady České republiky pro rozhlasové
a televizní vysílání v roce 1993 ze
státního rozpočtu České republiky
byl prostředky získané Radou z koncesí,
deponované na účtu cizích prostředků,
odvedeny do státního rozpočtu.
Kapitola: 373
BILANCE KAPITOLY ZA ROK 1993
Tabulka č. 1 |
Úřad pro legislativu a veřejnou správu
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 176 | ||
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 0 | 0 | 176 | ||
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 0 | 0 | 176 | ||
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 5 800 | 5 800 | 6 400 | 6 400 | 100,00 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 33 301 | 33 301 | 33 477 | 30146 | 90,05 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 33 301 | 33 301 | 33 477 | 30 146 | 90,05 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 39 101 | 39 101 | 39 877 | 3 546 | 91,65 |
Kapitola: 373 - Úřad pro legislativu a veřejnou
správu ČR
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | . | |||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 33,301 | 33,301 | 33,477 | 30,146 | 90.05 | |
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 10,319 | 10,319 | 10,495 | 9,324 | 88.84 | |
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 5,800 | 5,800 | 6,400 | 6,400 | 100.00 | |
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 3,150 | 3,150 | 3,780 | 3,780 | 100.00 | |
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizací celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální datace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | 176 | |||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | ||||||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 70 | 70 | 70 | 55 | 78.57 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 10,319 | 10,319 | 10,495 | 9,324 | 88.84 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 1,000 | 1,000 | 1,000 | 641 | 64.10 |
Úřadu pro legislativu a veřejnou správu
nebyly v prvním roce působení a hospodaření
rozpočtovány příjmy kapitoly. Ve skutečnosti
jsou vykazovány příjmy nahodilého
charakteru dosažené ve výši 176 tis. Kč.
Tyto příjmy tvoří částky
z likvidace pojistných události, úroky z
účtů, za dočasný pronájem
nebytových prostor a úhrada dobropisu z roku 1992.
Neinvestiční výdaje byly upraveny o 16 tis.
Kč oproti schválenému rozpočtu. Úprava
se týkala zvýšení mzdových prostředků,
určeného k výjimečnému ohodnocení.
vybraných zaměstnanců úřadu
ve smyslu usnesení vlády č. 458/1993. Upravený
rozpočet neinvestičních výdajů
byl vyčerpán částkou 30 146 tis. Kč,
tj. na 90,05%. V hospodaření neinvestičními
prostředky je vykazována úspora 3 331 tis.
Kč. Tato úspora byla způsobena především
nečerpáním mzdových prostředků
v důsledku nenaplňování limitovaného
počtu pracovníků. V průměru
bylo neobsazeno 13 funkčních míst a za tato
neobsazená místa byla vázáno 854 tis.
Kč. Z této vázané částky
bylo použito 66 tis. Kč na pokrytí zvýšených
platových tarifů k 1. prosinci loňského
roku v souladu s usnesením vlády č. 653/1993.
Výši průměrného platu ovlivnilo
využití účelového zvýšení
mzdových prostředků na výjimečné
ocenění vybraných zaměstnanců,
přičemž část byla použita
na zvýšení osobního příplatku
a část na mimořádné odměny.
Úspora byla vykázána i ve výdajích
na ostatní osobní náklady. Z celkového
čerpáni ostatních osobních nákladů
představují odměny členům komisí
a členům Legislativní rady cca 600 tis. Kč,
které byly vyplaceny v souladu s usnesením vlády
č. 73211993. Část cca 41 tis. Kč z
ostatních osobních nákladů byla použita
na úhrady odměn vyplývajících
z dohod. Ostatní výdaje byly čerpány
přiměřeně s přihlédnutím
k nenaplněnému počtu pracovníků
a postupné úpravě a vybavení přiděleného
objektu budovy ve Vladislavově ulici.
Finanční prostředky schválené
na investiční výdaje byly v průběhu
roku zvýšeny o 600 tis. Kč na prvotní
vybavení úřadu. V rámci schválených
investičních výdajů bylo odsouhlaseno
přerozdělení rozpočtových prostředků
na systémovou dotaci k financování výpočetní
techniky. Na základě výběrového
řízení byla systémová dotace
zvýšena o 630 tis. Kč. Upravený rozpočet
investičních výdajů po změnách
byl zcela vyčerpán.
Celkový rozpočet výdajů po všech
změnách ve výši 39 877 tis. Kč
byl vyčerpán na 91,65%.
Kapitola: 374
Tabulka č. 1 |
Správa státních hmotných rezerv
v tis. Kč | ||||||
A. DAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: | ||||||
daň z přidané hodnoty | ||||||
spotřební daně | ||||||
daně z příjmů | ||||||
- daň z příjmů právnických osob | ||||||
- daň z příjmů fyzických osob | ||||||
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí | ||||||
silniční daň | ||||||
clo | ||||||
ostatní daňové příjmy | ||||||
B. POJISTNÉ SOCIÁLNÍHO ZABEZPEČENÍ | 0 | 0 | ||||
C. NEDAŇOVÉ PŘÍJMY | 0 | 92 000 | 92 000 | 440 760 | 479,09 | |
v tom: | ||||||
odvody České národní banky | ||||||
přijaté úroky | ||||||
příjmy z vládních úvěrů | ||||||
příjmy RO a odvody PO | 0 | 92 000 | 92 000 | 440 760 | 479,09 | |
ostatní příjmy | ||||||
PŘÍJMY KAPITOLY | 0 | 92 000 | 92 000 | 440 760 | 479,09 | |
A. TRANSFERY PODNIKŮM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: investiční | ||||||
neinvestiční | ||||||
B. INVESTICE ROZPOČTOVÝCH ORGANIZACÍ A INVESTIČNÍ DOTACE PŘÍSPĚVKOVÝM ORGANIZACÍM | 0 | 70 100 | 56 080 | 48 016 | 85,62 | |
C. TRANSFERY PRO OBYVATELSTVO | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: státní vyrovnávací příspěvek | ||||||
řešení nezaměstnanosti | ||||||
ostatní dávky sociálního zabezpečení | ||||||
D. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA OBYVATELSTVA | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
v tom: zdravotnictví | ||||||
školství | ||||||
kultura | ||||||
ostatní | ||||||
E. VEŘEJNÁ SPOTŘEBA STÁTU | 0 | 1 799 200 | 2 571200 | 2 429 862 | 94,50 | |
v tom: obrana | ||||||
bezpečnost | ||||||
ostatní | 0 | 1 799 200 | 2 571 200 | 2 429 862 | 94,50 | |
F. VLÁDNÍ ÚVĚRY | ||||||
G. DLUHOVÁ SLUŽBA | ||||||
z toho: dluhy bývalé federace | ||||||
H. DOTACE MÍSTNÍM ROZPOČTŮM | ||||||
VÝDAJE KAPITOLY | 0 | 1 869 300 | 2 627 280 | 2 477 878 | 94,31 |
Kapitola: 374 - Správa státních hrotných
rezerv
v tis. Kč | ||||||
Neinvestiční dotace podnikům | ||||||
Investiční dotace podnikům | ||||||
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 1,799,200 | 2,571,200 | 2,429,862 | 94.50 | ||
z toho: | ||||||
- mzdové prostředky | 42,651 | 42,651 | 38,324 | 89.85 | ||
- dávky sociálního zabezpečení vč. prostředků na státní polit. zaměstnanosti | ||||||
v tom: dávky sociálního zabezpečení | ||||||
podpora v nezaměstnanosti | ||||||
aktivní politika zaměstnanosti | ||||||
Investiční výdaje rozpočtových organizací celkem | 70,100 | 56,080 | 48,016 | 85.62 | ||
z toho: | ||||||
- systémové dotace | 59,804 | 7,840 | 39,819 | 83.23 | ||
- individuální dotace na vybrané investiční akce | ||||||
Příspěvky na provoz PO a pod. organizacím celkem | ||||||
v tom: příspěvky na činnost PO | ||||||
dotace občanským sdružením | ||||||
ostatní příspěvky | ||||||
Individuální dotace na vybrané investiční akce příspěvkovým organizacím | ||||||
Systémové dotace příspěvkovým organizacím | ||||||
Příjmy rozpočtových organizací celkem | 92,000 | 92,044 | 440,760 | 419.09 | ||
Odvody příspěvkových organizací celkem | ||||||
Limit počtu pracovníků ústředního orgánu | 87 | 87 | 87 | 78 | 89.66 | |
Limit objemu mzdových prostředků pro regulaci počtu pracovníků aparátu ústředního orgánu | ||||||
celkem | 9,695 | 9,695 | 9,695 | 9,083 | 93.69 | |
z toho: | ||||||
- ostatní osobní náklady | 91 | 91 | 41 | 35 | 38.46 |