III. 3. A

Česká televize

podle průzkumů sledovanosti a spokojenosti diváků

oporou tvrzení, která jsou uvedena v této kapitole, jsou data ze dvou hlavních zdrojů:

- "Výzkum sledovanosti sdělovacích prostředků", který soustavně provádí společnost AISA-Media a který souvisí s mapováním reklamního trhu;

- Každotýdenní šetření Střediska analýzy programu a auditoria České televize (Dále SAPA), které představuje základní vnitřní vazbu České televize.

Před vlastním uvedením některých výsledků a jejich interpretací považujeme za nutné zdůraznit dvě skutečnosti:

(1) Údaje o sledovanosti případně spokojenosti diváků vypovídají především o tom, jak televize vysílá pro diváky. Čili jak se "trefuje" do jejich životního rytmu a jejich očekávání. Bez dalších hledisek tedy tyto údaje nevypovídají nic jednoznačného o kvalitě vysílaného programu.

(2) Metodika průzkumu, kterou používá AISA (a podobné instituce), se minimálně ze dvou aspektů liší od metodiky používané Českou televizí:

- AISA se dotazuje vzorku diváků, kteří předem nevědí, že budou dotazováni; dotazy zní - "Dívali jste se včera (tento týden případně vůbec) v tu a tu hodinu na televizi?";

SAPA postupem, který je dále podrobněji popsán, vybere předem panel diváků (sestavený s ohledem na reprezentativnost), kteří do záznamníků zaznamenávají hned po shlédnutí pořadů své "známky". Výběr je tedy na jednu stranu "objektivnější", na druhou jsou z něj vyloučeni ti, kteří zásadně nechtějí s Českou televizí spolupracovat. Srovnatelná data však ukazují, že zkreslení tím vzniklé není až na výjimky podstatné.

- AISA se dotazuje pouze na sledování v určitém čase (po čtvrthodinách);

SAPA se dotazuje diváků na konkrétní pořady a navíc na jejich spokojenost; získává tak velmi důležitý údaj, který ovšem nelze srovnávat s jinými běžnými průzkumy (zaměřenými nikoli na kvalitu pořadů, ale na perspektivu reklamního trhu).

1. Výzkum sledovanosti podle AISA-Media

Dále uvedené údaje (včetně příloh) vycházejí ze zprávy o sledovanosti v období 15. 3. - 4. 7. 93. Kromě toho je přihlíženo k analogické zprávě za období 18. 1. - 14. 2. 93. Pro přehlednost jsou shromážděny do několika tabulek.

Tab. 1 - "Sledoval jste včera Českou televizi? Jaký kanál?"

Ano, sledoval:84% tj. 6 958 000 diváků
z toho  
ČT1. 79% tj.6 537 000 diváků
ČT2. 45% tj.3 762 000 diváků
ČT3. 11% tj.890 000 diváků


Významná vnitřní vazba:

Ti, kteří sledují ČT2, sledujíi dvakrát častěji ČT3, než ti, kteří ČT2 nesledují. Stejně tak ti, kteří sledují ČT3, sledují ČT2 dvakrát častěji, než ostatní.

Tab.2 - Struktura diváků s ohledem na preferenci okruhů

OkruhVětší zájem než Menší zájem než
ČT1 zemědělci, důchodci, podnikatelé, lidé bez zaměstnání studenti
ČT2 zemědělci, důchodci, podnikatelé, lidé bez zaměstnání studenti, vyšší odborníci (VŠ)
ČT3 ženy v domácnosti, vyšší odborníci (VŠ), podnikatelé, studenti dělníci, nižší odborníci (SŠ)


Tab. 3 - "Sledoval jste ČT v minulém týdnu?"

"A sledoval jste vůbec?"

KanálV minulém týdnu Vůbec
ČT1 94 tj. 7 836 000 diváků 99%
ČT2 90 tj. 7 508 000 diváků 98%
ČT3 48 tj. 4 021 000 diváků *) 66%*)


*) Tento údaj je podstatně vyšší než oficiálně telekomunikacemi udávaný dosah kanálu ČT3 (33%).

Tab. 4 - Vztah mezi věkem diváků a sledovaností (dlouhodobý průměr)

Věk (v rocích)
ČT1 (v %)
ČT2 (v %)
ČT3 (v %)
ČT (v %)
14 - 19
68.1
38.2
14.8
73.6
20 - 29
74.8
44.3
10.7
83.0
30 - 39
73.4
38.2
9.9
79.9
40 - 49
81.2
42.9
8.9
84.6
50 - 59
88.1
51.5
12.5
92.0
60 a více
84.2
54.0
9.5
87.4


Tab. 5. - Sledovanost podle denní doby (dlouhodobý průměr)*)

Okruh
6 - 9
9 - 12
12 - 15
15 - 18
18 - 21
21 - 24
ČT1
5%**)
7%
4%
11%
68%
47%
ČT2
- ***)
2%
3%
5%
33%
29%
ČT3
0%
0%
0%
1%
3%
5%

*) Srovnejte s Tab. 8. (podle SAPA)

**) Jde o jediný údaj, který se podstatně liší od srovnatelného sledování SAPA (zhruba 2x nižší AISA než SAPA)

***) ČT2 vysílá až od 8.00.

V příloze č.1, až č.10. jsou podrobnější grafy hodinových profilů sledovanosti jednotlivých okruhů.

Závěr:

(1) Televizi sleduje prakticky každý dospělý občan České republiky. Pokles sledovanosti z prvního pololetí roku 1992 se zastavil, naopak lze hovořit o mírném nárůstu (viz též Tab. 6.)

(2) Přibližně dvojnásobná preference okruhu ČT1 před okruhem ČT2 se v delším časovém období prakticky stírá. Svědčí to o diferencovaném sledování televize českými diváky (tj. sledují podle výběru).

(3) Sociologicky významnou skupinu tvoří diváci starší než 50 let. Sledují TV nejčastěji a nejvěrněji.

2. Sledovanost a spokojenost diváků ČT podle SAPA

2. 1. Metodika výzkumu

Vzhledem k tomu, že byla opětovně zpochybňována věrohodnost této zpětné vazby, kterou si Česká televize ve vlastním zájmu zajišťuje, nejprve stručně popíšeme postup tohoto sledování.

1. Fáze - Výběr respondentů:

V různých částech České republiky jsou vybrána místa tak, aby mezi nimi byly zastoupeny všechny okresy. Z těchto vybraných míst jsou od inkasních středisek vyžádány určité počty adres plátců televizního poplatku. Celkový počet takto vybraných rodin je 6 000. Na jejich adresy je zaslán dopis se žádostí o spolupráci ve výzkumu ohlasu diváků na vysílání ČT. Pro každou rodinu jsou přiloženy 4 dotazníky na základní demografické údaje (pohlaví, věk, vzdělání, zaměstnání ap.). Vrácené dotazníky (teoreticky jich může být až 24 000) jsou počítačově zpracovány a podle kritérií vycházejících z posledního sečítání lidu (1991) je vybráno 500 respondentů (což je standardní počet pro výzkumy s přesností 2%). Těm jsou zaslány "deníky", do nichž zapisují u pořadů, které shlédli, své "známky".

2. Fáze - Hodnocení a následné zpracování:

Každý respondent hodnotí pořady po dobu 13 týdnů. Své záznamníky posílá týdně oddělení sociologického výzkumu při SAPA. "Známkuje" od 1 do 5, přičemž 1 znamená "plně spokojen", 5 "naprosto nespokojen".

Na základě zpracování údajů z "deníků" lze jednak stanovit celkovou sledovanost jednotlivých pořadů (1% odpovídá zhruba 80 tisícům diváků), jednak "koeficient spokojenosti". Ten se počítá podle tohoto vzorce:

k = 10*počet "1" + 5*počet "2" - 5*počet "4" - 10*počet "5" / počet všech známek za pořad

Teoreticky se tedy tento "koeficient spokojenosti" pohybuje v intervalu <-10; +10>. Prakticky ale vzhledem k tomu, že český divák téměř nedává "čtyřky" a "pětky", zřídkakdy klesne pod nulu. Proto se za průměr považuje k = 5.0, za "propadák" k < 2.0 a za výrazný divácký úspěch k > 7.0.

Z uvedeného je zřejmé, že žádným "zásahem managementu ČT" nemohou být výsledky SAPA systematicky znehodnocovány.

Poznámka: Vzhledem k finanční náročnosti a nerovnoměrné sledovanosti nebyl stejně jako vloni prováděn pravidelný průzkum pro okruh ČT3. Prostřednictvím externích agentur byly však uskutečňovány jednorázové sondy.

2. 2. Základní údaje podle SAPA a jejich interpretace

Půjde především o srovnání s rokem 1992. Konkrétně o zodpovězení otázky, zda pokračoval pokles diváckého zájmu z první poloviny roku 92 oproti roku 91 o 5 - 10. Dále o potvrzení či vyvrácení hypotézy formulované většinou větou, že "v televizi se není na co dívat".

2. 2. 1. Srovnání sledovanosti a spokojenosti okruhů ČT1 a ČT2

Tab. 6. - Průměrné hodnoty za období
Okruh/rok1. čtvrtletí 2. čtvrtletí 3. čtvrtletí 4. čtvrtletí
F1/9218%, k=5.114%, k=4.9 13%, k=5.016%, k=4.7
ČT1/93 19%, k=5.219%, k=5.3 18%, k=5.520%, k=5.6
ČTV/92 14%, k=5.110%, k=4.8 10%, k=5.212%, k=4.9
ČT2/93 6%, k=5.0 6%, k=5.4 7%, k=5.7 6%, k=5.8
celkem 9232% -24% - 23% -28% -
celkem 9325% -25% - 25% -26% -

Tab. 7. - Srovnání vývoje sledovanosti v 1. pololetí 92 a 93 (po týdnech)
Okruh/

rok

Týden
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
F1/9228%18% 18%16%19% 16%19%17% 17%15%17% 15%16%
ČT1/93 30%20%19% 18%17%17% 17%18%18% 18%17%19% 20%
ČTV/92 20%16%15% 15%13%15% 15%16%11% 12%11%11% 11%
ČT2/93 12%7%5% 6%6%5% 6%6%6%6% 7%6%6%
199248%34% 33%31%32% 31%34%33% 28%27%28% 26%27%
199342%27% 24%24%23% 22%23%24% 24%24%24% 25%26%




pokračování

Okruh/

rok

Týden
 
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
F1/9220%17% 14%18%16% 16%12%13% 12%13%13% 12%11%
ČT1/93 23%21%20% 19%18%19% 18%20%18% 18%19%18% 18%
ČTV/92 13%11%11% 10%12%12% 8%7%7% 9%8%9%8%
ČT2/93 8%6%7% 9%9%6%6% 5%6%5% 5%5%6%
199233%28% 25%28%28% 28%20%20% 19%22%21% 21%19%
199331%27% 27%28%27% 25%24%25% 24%23%24% 23%24%


Tab. 8. - Průměrná sledovanost v denních blocích (v %)

Okruh
7 - 13
13 - 17
17 - 20
20 - 22
22 - 24
F1/ČT1
9/10
12/12
20/32
36/46
10/16
ČTV/ČT2
4/3
9/5
18/9
18/14
12/7
92/93
13/13
21/17
38/41
54/60
22/23


Závěr:

Pokles sledovanosti České televize z roku 1992 se zastavil (ve shodě s výsledky AISA) během 2. pololetí roku 93. Vzrostla naopak divácká spokojenost (viz dále).

2. 2. 2. Divácká atraktivita pořadů České televize

Za divácky úspěšný pořad budeme v tomto našem sledování považovat takový pořad, který

- byl hodnocen koeficientem spokojenosti alespoň 6.0

- současně byl výrazně sledován:

na okruhu ČT1 alespoň 31% diváků (tj. více než 2 400 000),

na okruhu ČT2 alespoň 11% diváků (tj. alespoň 880 000).

Tab. 9. - Počet divácky úspěšných pořadů v jednotlivých týdnech

Okruh
Týden
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
ČT1
7
11
9
9
4
6
3
3
8
10
6
9
6
ČT2
4
13
7
5
7
7
9
11
5
9
11
11
15
celkem ČT
11
24
16
14
11
13
12
14
13
19
17
20
21


pokračování

Okruh
Týden
 
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
ČT1
6
10
7
9
9
10
10
8
11
11
7
5
3
ČT2
10
13
15
14
15
8
15
15
18
14
14
11
17
celkem ČT
16
23
22
23
24
18
25
23
29
25
21
16
20


Okruh
Týden
 
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
ČT1
8
8
7
6
9
8
8
9
8
12
14
7
9
ČT2
10
9
11
11
13
16
16
18
14
23
14
11
10
celkem ČT
18
17
18
17
22
24
24
27
22
35
28
18
19


Okruh
Týden
 
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
ČT1
11
8
8
11
16
12
19
15
10
19
20
20
20
18
ČT2
15
12
16
12
13
14
20
19
17
20
15
12
16
14
celkem
26
20
24
23
29
26
39
34
27
39
35
32
36
32


Z této tabulky je jasně vidět, že

- v průběhu roku 1993 výrazně vzrostla divácká spokojenost s pořady ČT

- ČT2 v průměru lépe vystihoval očekávání výběrově sledujících diváků

Příznačnou situaci ve 2. pololetí roku 93 z hlediska diváckého zájmu a ocenění pořadů v hlavním vysílacím čase (po 20. hodině) dokumentuje tento náhodně vybraný vzorek:

Tab. 10. - Sledovanost (v %)/koeficient spokojenosti

13. 9. - 19. 9.
 
20. 9. - 26. 9.
 
Po: Návrat do ráje72/7.1 Návrat do ráje75/7.3
Út: Soumrak45/4.5 Petrolejové lampy62/5.1
(na ČT2 přenos finále PVP)    
St: Beverly Hills65/6.5 Beverly Hills72/6.3
Čt: Cesty za dobrodružstvím  Cesty za dobrodružstvím 29/7.4
(ČT2) 42/7.8Na ČT1 Melanie, Melanie 49/3.7
Pá: Pobřeží v plamenech 59/6.4Pobřeží v plamenech 70/7.1
So: Rodinný lékař 63/5.6Šance65/5.5
Ne: O poklad Anežky 62/5.7Kufr83/6.0


Nejčastěji mezi úspěšnými pořady na ČT1 byl Videostop (soutěžní pořad) a seriály "Sever a jih", "Návrat do ráje" a "Beverly Hills". Divácky úspěšné byly i "klasické" filmy - "Jak svět přichází o básníky" (+ pokračování), "Vzpomínky na Afriku", "Hlubiny srdce", "Přítelkyně z domu smutku", "Vinnetou".

Na ČT2 bezkonkurenčně "kralovaly" vzdělávací seriály "Zázračná planeta" a "Cesty za dobrodružstvím", následované kreslenými seriály Walta Disneyho a sportovními přenosy. Žebříček tří divácky nejatraktivnějších pořadů v každém týdnu roku 93 je v příloze 11.

Vyložených "propadáků" - tedy pořadů s vysokou sledovaností a velmi nízkou spokojeností - bylo v 1. pololetí na ČT1 dvanáct. Vesměs šlo o filmy nebo televizní inscenace: Čarodějka (61/-0.3), "Pusťte vězně ven, jaro je tady" (54/-0.1), "Lenora" (60/0.4), Jablečná válka (45/0.7), Bydlela v hotelu u Andělů (44/0.9), President a anděl (41/1.1), S vyloučením veřejnosti (42/1.2), Občan Piszczyk (38/0.5), Banáni (33/0.8), Černý kašel (47/1.4), Navštívení (39/2.2). Divácky byl velmi špatně přijat i GEN o Václavu Havlovi (57/2.5).

Na ČT2 divácky selhaly v 1. pololetí tři díly "Kulišáren strýčka Jedličky" (19/1.3) a jeden díl cyklu Kino 60 (18/0.7).

Ve 2. pololetí došlo k markantnímu zlepšení (jak už ostatně vyplývalo z předchozího). Na ČT1 diváky výrazně zklamaly pouze tří pořady ("V žáru královské lásky" (32/-0.5), "Racek" (36/-0.5) a GEN s Ivanem Divišem (33/1.4)). Na ČT2 byl výrazným zklamáním ve druhém pololetí pouze pořad "Zlá láska" (18/1.5).

Závěr:

Z diváckého hodnocení vyplývá, že každý týden "se bylo ve vysílání České televize na co dívat". Také toho pravidelně využívaly miliony až překvapivě spokojených diváků.

2. 2. 3. Některá speciální zjištění

Z rozsáhlého množství dat, které poskytuje systematické celoroční sledování SAPA, vyplývá celá řada dalších zajímavých zjištění o vztahu diváků a České televize. Uvedeme z nich alespoň ty, které považujeme za zvlášť pozoruhodné:

(1) Reklama

Stejně jako v roce 1992 diváci s výjimkou nejmladší generace reklamu (včetně Teleshoppingu) rádi nesledují. Během celého roku nepřesáhl koeficient spokojenosti s reklamou 2.2, zpravidla se však pohyboval mezi 0.5 a 1.2.

(2) Studio 6 - čili ranní vysílání

Podle získaných dat šlo o mimořádně divácky úspěšnou novinku uskutečněnou ve všední dny od 6.00 do 8.30 na ČT1. Průměrná sledovanost tohoto hudebné zpravodajského dva a půl hodinového bloku byla 13% a spokojenost 6.0. Vzhledem k tomu, že podle údajů AISA (viz přílohy 3 a 4) byla průměrná sledovanost rána více než dvakrát nižší (kolem 5%), je potřeba zatím brát objektivitu dat SAPA o sledovanosti Studia 6 s jistou rezervou. Že by i při sledovaností kolem 6% šlo o divácký úspěch, není nikterak zpochybněno.

(3) Divácké přijetí hlavních zpravodajských pořadů.

ve zvláště kritickém období 1. pololetí je přehledně ukazuje následující tabulka (sledovanost a spokojenost je za období):

Tab. 11.
Pořad
čas vysílání/okruh
1. Q
2. Q
Večerník
18.40-18.55/ČT2
10%/5.6
13%/5.9
Deník
19.00-19.15/ČT2
10%/5.3
13%/5.9
Události
19.30-20.00/ČT1
66%/5.0
62%/5.5
Deník plus
21.30-22.00/ČT2
14%/5.2
13%/5.8
Události, komentáře
22.05-22.35/ČT1
17%/5.1
23%/5.6
Pres(s) St
22.05-22.35/ČT2
3%/6.1
3%/6.7
Co týden dal So
12.40-13.40/ČT2
10%/4.6
10%/4.8
Studio reportérů So
19.20-19.55/ČT2
4%/5.7
6%/6.3
Objektiv Ne
10.00-10.30/ČT1
31%/6.1
29%/6.7
Debata Ne
12.50-13.50/ČT1
22%/3.8
22%/4.1
Duel Ne
21.30-22.00/ČT2
9%/4.3
8%/4.4


Z uvedené tabulky je dobře patrné - kromě neuvěřitelně vysoké sledovanosti hlavního zpravodajského pořadu, která je světovým unikátem - dvojí:

- i diváci si všimli kvalitativního posunu mezi 1. a 2. pololetím, i když vesměs nebyli tak kritičtí, jako "odborná veřejnost" (novináři, politici ap.)

- český divák nesnáší příliš dobře diskusní pořady, zvláště, je-li v nich víc účastníků než 2.

Poznámka: Divácké hodnocení zpravodajských pořadů je samozřejmě nutné srovnat s hodnocením odborným (je součástí této zprávy v dodatku 1.) i kritickým hodnocením vedení ČT.

(4) Specializované publicistické pořady

Z diváckého hlediska je možno za úspěšné označit cykly "Černé ovce, sem tam bílá", "Podivuhodný svět", "Ta naše povaha česká", "Dejte léta životu" a "Hledání ztraceného času". O diváckou přízeň se naopak s malým úspěchem ucházel v roce 93 lehce satirický cyklus o životě "vyšší české společnosti" - V žitě.

(5) Zpracování naší nedávné historie

Jednoznačně pozitivně byly diváky přijaty dokumenty Vlasovci v Pražském povstání (26%/5.6), Terezínský deník (13%/6.1) a Křížová cesta (oběti 50. let - 11%/7.2). Podobně získal diváckou přízeň i anglický cyklus Válečná léta (35%/6.3). Příznačné je ovšem i to, že diváci s povděkem kvitovali reprízu seriálu Jaroslava Dietla "Synové a dcery Jakuba skláře" (40%/5.8).

(6) Experimenty

Český divák experimenty v zásadě odmítá. Především se to projevilo propadem některých televizních inscenací i neúspěchem filmové produkce, která se snaží vypovídat o naší současnosti - včetně převzatých děl maďarských a polských (jedinou výjimkou byl relativní úspěch televizního filmu Pozůstalost). S rozporným ohlasem se setkal i jistě unikátní projekt GEN (jen výjimečně spokojenost diváků byla větší než 4.5, většinou však o dost nižší). Neuspěl ovšem ani literární pokus "Pohádky pro dospělé děti", stejně jako na druhé straně zábavné cykly "Primadony" a "Seznamte se, prosím".

Náš divák zkrátka velice nelibě nese, je-li považován za hlupáka (viz Kulišáci strýčka Jedličky), nebo se naopak jako hlupák cítí (katastrofální odezva na cyklus "Smělé verše").

(7) Hlavní zábavné pořady

Srovnáním čtyř hlavních nedělních zábavných pořadů podle divácké spokojenosti (při prakticky shodné sledovanosti), dostaneme toto pořadí:

1. Videostop 6.7

2. Kufr 6.0

3. O poklad Anežky české 5.8

4. Tutovka 5.2

Uvážíme-li, že Tutovka se nejvíce blíží hloupoučké hazardní hře, zatímco Kufr i Videostop upřednostňuje ty, kteří něco opravdu vědí, vychází z toho český divák jako ten, který jistou kvalitu dovede ocenit. Pravda, nesmí zas být té kvality příliš (relativní neúspěch nejkultivovanější soutěže "O poklad Anežky české" moderované Markem Ebenem).

(8) Sportovní přenosy

Patří stále k divácky atraktivním pořadům. V České republice existuje 20-35% diváků, kteří o tyto přenosy velmi stojí. Ti prožívají týdny velkých sportovních akcí, z nichž ČT zajišťuje přenosy, jako bohaté svátky. Názorně to dokazuje tato tabulka.

Tab. 12. - MS v ledním hokeji
18. 4.USA - Česká republika 28%/7.1
19. 4.Kanada - Švýcarsko 21%/6.1 (!)
20. 4.Česká republika - Německo 34%/7.5
21. 4.Česká republika - Norsko 35%/6.7
24. 4.Česká republika - Francie 26%/7.5
25. 4.Finsko - Česká republika 35%/7.7
27. 4.Německo - Rusko 25%/7.6
27. 4.Švédsko - USA 26%/6.7
28. 4.Kanada - Finsko 27%/7.5
28. 4.Česká republika - Itálie 33%/7.3
30. 4.Kanada - Rusko 33%/7.7
30. 4.Švédsko - Česká republika 41%/7.2
1. 5.Česká republika - Kanada 42%/7.6
2. 5.Švédsko - Rusko 32%/7.4


Podobně výmluvná je i skutečnost, že v týdnu 16. - 22. 8., kdy probíhalo MS v lehké atletice, se uskutečnilo 9 přenosů trvajících zpravidla dvě hodiny s tímto diváckým hodnocením:

27%/7.9, 25%/7.8, 25%/7.7, 24%/7.9, 21%/8.1, 20%/8.7, 19%/8.1, 19%/7.5, 18%/8.2.

Tato situace velmi názorně dokládá, co může ČT udělat pro několik milionů českých diváků, má-li k dispozici dva vysílací okruhy (při jednom by bylo samozřejmě neúnosné týden či dva blokovat sportem). Každoročně je takových akcí několik a v souhrnu trvají 5 až 10 týdnů. Pouze ČT má přitom jako veřejnoprávní člen EBU právo pro Českou republiku tyto přenosy zajišťovat.

(9) Dětské pořady očima dospělých diváků

Vzhledem k tomu, že ve skupině respondentů výzkumů prováděných SAPA jsou nejmladší patnáctiletí, ukazuje úspěšnost dětských pořadů, že je velmi kladně přijímají i dospělí. Tato skutečnost jenom podporuje již dříve námi vyslovené tvrzení, že český divák miluje pohádky - jedno, zda jsou pro dospělé, nebo pro děti. Zkoumat, proč tomu tak je, není pochopitelně předmětem této zprávy.

(10) "Last but not least"

Diváci velmi těžce nesli průběh volby presidenta republiky ("spokojenost" 2.1). Naopak s nadšením přijali následné Te Deum (8.2), přehlídku hradní stráže (8.5), slavnostní přenos Smetanovy Mé vlasti (9.2) i noční Dopisy Olze (9.4).

Bezkonkurenčně divácky nejúspěšnější GEN byl o naší nevidomé olympijské vítězce Pavle Zedníčkové (52%/6.0.).

Příloha č. 1

Příloha č. 2

Příloha č. 3

Příloha č. 4

Příloha č. 5

Příloha č. 6

Příloha č. 7

Příloha č. 8

Příloha č. 9

Příloha č. 10


Příloha 11.

Divácky nejúspěšnější pořady České televize v roce 1993 (Přehled podle týdnů a vysílacích okruhů)

Za divácky "úspěšné pořady" jsou považovány takové, u kterých je součin sledovanosti a koeficientu divácké spokojenosti v daném týdnu co největší. Spokojenost přitom nesmí být menší než 5.0 ("průměr") a sledovanost na ČT1 menší než 40%, na ČT2 menší než 15%. U každého pořadu v následujícím přehledu je uvedena "sledovanost (v %)/koeficient divácké spokojenosti".

 
ČT1
 
ČT2
 
1.Videostop87%/5.9 Princové jsou na draka51%/5.3
 Hříšný tanec 86%/7.8Walt Disney uvádí 50%/5.7
 Sever a Jih81%/6.3 Receptář nejen na … 31%/5.8
     
2.Sever a Jih83%/5.8 Walt Disney uvádí45%/5.8
 Šance76%/6.1 Včelí medvídci 23%/6.2
 Cid68%/7.0 Aral - mizející jezero23%/5.9
     
3.Sever a Jih82%/6.2 Walt Disney uvádí42%/6.2
 Kufr82%/5.3 Receptář nejen na … 23%/6.0
 Ukradli torzo Jupiter 78%/5.7Příběhy včelích medvídků 17%/6.2
     
4.Sever a Jih83%/6.4 Walt Disney uvádí39%/6.2
 Krkonošská pohádka 60%/7.3Opožděná reakce 30%/5.6
 Legendy lásky 51%/6.0Duel29%/5.6
     
5.Sever a Jih84%/6.5 Walt Disney uvádí40%/5.8
 Videostop84%/6.2 Manéž Bolka Polívky 34%/6.1
 Tři muži ve sněhu 51%/6.1Zázračná planeta 22%/8.4
     
6.Sever a Jih82%/6.2 Walt Disney uvádí40%/6.3
 Plány a touhy 66%/6.0Zázračná planeta 36%/7.7
 Mravnost nadevše 53%/6.5Receptář pro podnikavé 19%/6.0
     
7.Sever a Jih86%/6.7 Walt Disney uvádí37%/6.1
 Kufr86%/5.0 Zázračná planeta 36%/7.6
 Detektiv v sukních 50%/6.1Kanada - Česká rep. 24%/7.0
     
8.Tenkrát na Západě 67%/6.4Walt Disney uvádí 39%/6.0
 Jája a Pája 43%/6.0Zázračná planeta 28%/7.7
 F. L. Věk 43%/5.9Vaše velká premiéra 24%/7.5
     
9.Videostop83%/6.0 Walt Disney uvádí41%/5.9
 Vůle zvítězit 65%/6.1Černé ovce, sem tam bílá 19%/6.0
 Bohem zapomenuté děti 63%/6.8MS v klasickém lyžování 18%/7.1
     
10.Do poslední pence 70%/5.4Walt Disney uvádí 38%/5.9
 Přítelkyně z domu … 61%/5.6Trocha šafránu z TV … 37%/5.8,
 Kristián59%/5.8 Zázračná planeta 31%/7.8
     
11.Kufr82%/5.2 Dokument Afrika35%/7.3
 Přítelkyně z domu … 73%/5.8Walt Disney uvádí 35%/6.0
 Šakal43%/6.2 MS v krasobruslení30%/7.0
     
12.Přítelkyně z domu … 75%/6.3Zázračná planeta 33%/7.7
 Vyhlášení ankety TV 71%/6.0Walt Disney uvádí 31%/6.2
 Kolem světa za 80 dní 47%/6.0V Praze bejvávalo blaze 30%/6.2
     
13.Videostop87%/6.3 Zázračná planeta 26%/8.3
 Přítelkyně z domu … 81%/6.2Hokej - sestřih liga 20%/6.5
 Hlubiny srdce72%/6.7 Hokej - sestřih liga 19%/7.0
     
14.Oheň Gabrielův 69%/5.5Zázračná planeta 44%/8.4
 Večer M. Markoviče 63%/6.6Walt Disney uvádí 40%/6.8
 Chobotnice57%/6.3 Broučci 28%/7.1
     
15.Kufr74%/6.1 Návrat Mr. Beana40%/7.8
 Chobotnice60%/6.3 Walt Disney uvádí36%/6.3
 Generál Patton 59%/6.1Zázračná planeta 33%/8.3
     
16.Náhrdelník 67%/5.3Dva muži ve městě 52%/6.2
 Pro pamětníky 59%/7.1Na samotě u lesa 51%/6.9
 Chobotnice58%/6.4 Walt Disney uvádí37%/6.5
     
17.Videostop78%/6.4 Zázračná planeta 43%/7.0
 Šance64%/6.4 Hokej - MS35%/7.7
 Odvrácená strana ráje 57%/6.1Walt Disney uvádí 33%/6.7
     
18.Šimon a Matěj 73%/6.2Hokej - MS42%/7.6
 Oheň Gabrielův 68%/5.1Walt Disney uvádí 33%/5.8
 Odvrácená strana ráje 60%/6.4Zázračná planeta 31%/8.4
     
19.Kufr78%/5.9 Kukačka v temném lese 43,%/6.0
 Náhrdelník 71%/6.1Zázračná planeta 42%/7.9
 Co dokáže ulice 67%/6.6Walt Disney uvádí 32%/6.6
     
20.Oheň Gabrielův 75%/5.2Polda43%/6.5
 Náhrdelník 73%/6.1Marnie40%/6.3
 Odvrácená strana ráje 70%/6.8Walt Disney uvádí 33%/6.5
     
21.Videostop83%/6.8 Walt Disney uvádí37%/6.2
 Náhrdelník 73%/6.3Receptář nejen na … 23%/6.8
 Dokud se nesejdeme63%/7.1 Válečná léta 23%/6.7
     
22.Televarieté 74%/6.8Walt Disney uvádí 27%/6.5
 Náhrdelník 66%/6.4AC Milán - Olympique … 23%/7.3
 Svět tajemných sil 44%/6.6Válečná léta 16%/6.8
     
23.Kufr77%/6.2 Místo činu 27%/6.0
 Vzpomínky na Afriku 74%/7.4Walt Disney uvádí 24%/6.1
 Náhrdelník 73%/6.3Válečná léta 23%/6.2
     
24.Šaráda 77%/7,5Válečná léta 27%/6.6
 Oheň Gabrielův 73%/5.9Walt Disney uvádí 27%/6.4
 Náhrdelník 73%/6.3Krok za krokem15%/8.4
     
25.Videostop77%/6.7 Walt Disney uvádí27%/6.3
 Náhrdelník 71%/6.3Sportovci světa 19%/7.0
 Šance64%/6.6 Černé ovce, sem tam bílá 19%/6.6
     
26.Jak svět přichází … 78%/6.8Hry bez hraníc 41%/6.1
 Náhrdelník 73%/6.1Podvod podvodů 39%/5.8
 O poklad Anežky české 67%/5.7Cesty za dobrodružstvím 34%/7.3
     
27.Jak básníci … 82%/7.3Hry bez hranic 39%/5.9
 Kufr76%/6.1 Walt Disney uvádí36%/7.0
 Náhrdelník 72%/6.5Cesty za dobrodružstvím 32%/6.9
     
28.Jak básníkům chutná … 85%/7.7Walt Disney uvádí 38%/7.1
 Jak dostat tatínka … 73%/8.7Cesty za dobrodružstvím 35%/6.8
 Jak vytrhnout velrybě … 64%/8.5Krok za krokem 26%/8.4
     
29.Videostop70%/6.7 Walt Disney uvádí33%/6.9
 Konečná hranice 55%/7.0Cesty za dobrodružstvím 31%/7.6
 Záhady světa 52%/6.9Krok za krokem 21%/8.2
     
30.Soukromá škola 67%/6.0Cesty za dobrodružstvím 31%/7.6
 Maska60%/6.8 Walt Disney uvádí31%/7.1
 Záhady světa 54%/6.9Krok za krokem 22%/8.1
     
31.Kufr68%/6.6 Hry bez hranic43%/6.2
 Co dokáže ulice 58%/6.4Okno z ložnice 39%/7.0
 Záhady světa 54%/7.3Cesty za dobrodružstvím 33%/7.6
     
32.Oheň Gabrielův 67%/5.8Hry bez hranic 41%/7.1
 Můj bratr Tom 63%/6.5Cesty za dobrodružstvím 34%/8.1
 Záhady světa 68%/6.7Rytíři z Houstonu 27%/6.2
     
33.Beverly Hills67%/6.1 Cesty za dobrodružstvím 40%/7.9
 Videostop66%/6.7 Hry bez hranic33%/6.3
 Krok za krokem42%/8.2 Rytíři z Houstonu 31%/6.3
     
34.Síla vůle 59%/5.6Hry bez hranic 33%/6.5
 Obklíčeni slony 58%/7.4MS v atletice 27%/7.9
 Záhady světa 54%/6.5Krok za krokem 24%/8.2
     
35.Kufr78%/6.2 Hry bez hranic36%/6.3
 Šimon a Matouš 78%/6.1Walt Disney uvádí 31%/6.7
 Co dokáže ulice 62%/6.1Cesty za dobrodružstvím 28%/8.1
     
36.Návrat do ráje 67%/6.9Hry bez hranic 39%/6.5
 Krok za krokem52%/8.0 Cesty za dobrodružstvím 36%/7.6
 Záhady světa 50%/7.2Walt Disney uvádí 35%/6.5
     
37.Videostop77%/6.8 Cesty za dobrodružstvím 47%/7.8
 Návrat do ráje 75%/6.6Slzy v dešti 44%/7.1
 Síla vůle 72%/6.4Walt Disney uvádí 33%/7.2
     
38.Návrat do ráje 72%/7.1Cesty za dobrodružstvím 42%/7.8
 Beverly Hills65%/7.1 Walt Disney uvádí30%/6.9
 Pobřeží v plamenech 59%/6.4Kinobox18%/6.4
     
39.Kufr83%/6.0 Walt Disney uvádí36%/6.7
 Návrat do ráje 75%/7.3Cesty za dobrodružstvím 29%/7.4
 Beverly Hills72%/6.3 Receptář nejen na … 21%/7.0
     
40.Návrat do ráje 78%/6.9Walt Disney uvádí 41%/6.0
 Pobřeží v plamenech 68%/6.7AG Sparta-AIK Stockholm 33%/6.5
 Záhady světa 55%/6.4Cesty za dobrodružstvím 28%/7.3
     
41.Videostop85%/6.7 Walt Disney uvádí38%/6.5
 Návrat do ráje 78%/6.2Velká pardubická 37%/6.2
 Beverly Hills73%/6.4 Cesty za dobrodružstvím 32%/7.3
     
42.Návrat do ráje 75%/6.1Walt Disney uvádí 41%/6.3
 Beverly Hills73%/6.2 Cesty za dobrodružstvím 32%/7.7
 Arabela59%/7.1 Večer M. Markoviče 33%/6.2
     
43.Kufr84%/6,0 Walt Disney uvádí37%/6.2
 Beverly Hills75%/6.3 Cesty za dobrodružstvím 26%/7.0
 Návrat do ráje 74%/5.9Receptář nejen na..... 25%/6.4
     
44.Beverly Hills72%/5.8 Cesty za dobrodružstvím 48%/7.1
 Návrat do ráje 71%/6.0Walt Disney uvádí 38%/6.5
 Arabela67%/7.4 Ať žijí duchové 31%/7.2
     
45.Videostop84%/7.0 Cesty za dobrodružstvím 39%/7.1
 Salón Eliott74%/6.1 Walt Disney uvádí39%/6.8
 Arabela66%/7.3 Andrlecht - AC Sparta28%/7.3
     
46.Šance70%/6.8 Cesty za dobrodružstvím 50%/6.9
 Návrat do ráje 70%/6.0Walt Disney uvádí 36%/6.7
 Arabela67%/7.3 Hledání ztraceného času 30%/5.8
     
47.Kufr84%/6.4 Cesty za dobrodružstvím 51%/7.2
 Návrat do ráje 70%/6.5Walt Disney uvádí 38%/6.5
 Arabela64%/7.4 Belgie - RCS (fotbal)31%/6.7
     
48.Návrat do ráje 74%/6.2Cesty za dobrodružstvím 48%/7.0
 Salón Eliott72%/6.0 Flashdance42%/6.6
 Poklad na Stříbrném … 71%/7.7Walt Disney uvádí 37%/6.7
     
49.Videostop84%/6.7 Cesty za dobrodružstvím 36%/7.2
 Salón Eliott73%/6.2 Walt Disney uvádí36%/6.7
 Vinnetou I71%/7.7 O krtkovi23%/8.5
     
50.Komisař Moulin 78%/6.1Cesty za dobrodružstvím 42%/7.4
 Návrat do ráje 74%/6.1Walt Disney uvádí 29%/6.6
 Vinnetou II67%/7.8 V balónu přes Everest 20%/6.7
     
51.Letiště 79%/7.6Walt Disney uvádí 33%/6.8
 Kufr79%/6.6 Divoké sny maxipsa Fíka 19%/7.2
 Beverly Hills75%/6.1 Trocha šafránu z TV … 16%/6.5
     
52.Sedmero krkavců 80%/6.6Dalskabáty hříšná ves 43%/7.3
 Návrat do ráje 76%/6.2Cesty za dobrodružstvím 36%/7.4
 3 oříšky pro Popelku 70%/8.7Její alibi 27%/6.0
     
53.Kufr75%/7.9 Silvestry V. Menšíka40%/8.9
 Beverly Hills74%/6.5 Křížový výslech 29%/7.4
 Večer M. Markoviče 69%/6.1Moravěnka na cestách 23%/6.6



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP