III. 3. A
oporou tvrzení, která
jsou uvedena v této kapitole, jsou data ze dvou hlavních
zdrojů:
- "Výzkum sledovanosti
sdělovacích prostředků", který
soustavně provádí společnost AISA-Media
a který souvisí s mapováním reklamního
trhu;
- Každotýdenní
šetření Střediska analýzy programu
a auditoria České televize (Dále SAPA), které
představuje základní vnitřní
vazbu České televize.
Před vlastním uvedením
některých výsledků a jejich interpretací
považujeme za nutné zdůraznit dvě skutečnosti:
(1) Údaje o sledovanosti
případně spokojenosti diváků
vypovídají především o tom, jak
televize vysílá pro diváky. Čili jak
se "trefuje" do jejich životního rytmu a
jejich očekávání. Bez dalších
hledisek tedy tyto údaje nevypovídají nic
jednoznačného o kvalitě vysílaného
programu.
(2) Metodika průzkumu,
kterou používá AISA (a podobné instituce),
se minimálně ze dvou aspektů liší
od metodiky používané Českou televizí:
- AISA se dotazuje vzorku diváků,
kteří předem nevědí, že
budou dotazováni; dotazy zní - "Dívali
jste se včera (tento týden případně
vůbec) v tu a tu hodinu na televizi?";
SAPA postupem, který je
dále podrobněji popsán, vybere předem
panel diváků (sestavený s ohledem na reprezentativnost),
kteří do záznamníků zaznamenávají
hned po shlédnutí pořadů své
"známky". Výběr je tedy na jednu
stranu "objektivnější", na druhou
jsou z něj vyloučeni ti, kteří zásadně
nechtějí s Českou televizí spolupracovat.
Srovnatelná data však ukazují, že zkreslení
tím vzniklé není až na výjimky
podstatné.
- AISA se dotazuje pouze na sledování v určitém
čase (po čtvrthodinách);
SAPA se dotazuje diváků
na konkrétní pořady a navíc na jejich
spokojenost; získává tak velmi důležitý
údaj, který ovšem nelze srovnávat s
jinými běžnými průzkumy (zaměřenými
nikoli na kvalitu pořadů, ale na perspektivu reklamního
trhu).
1. Výzkum sledovanosti podle AISA-Media
Dále uvedené údaje
(včetně příloh) vycházejí
ze zprávy o sledovanosti v období 15. 3. - 4. 7.
93. Kromě toho je přihlíženo k analogické
zprávě za období 18. 1. - 14. 2. 93. Pro
přehlednost jsou shromážděny do několika
tabulek.
Tab. 1 - "Sledoval jste včera
Českou televizi? Jaký kanál?"
Ano, sledoval: | 84% tj. | 6 958 000 diváků |
z toho | ||
ČT1. | 79% tj. | 6 537 000 diváků |
ČT2. | 45% tj. | 3 762 000 diváků |
ČT3. | 11% tj. | 890 000 diváků |
Významná vnitřní
vazba:
Ti, kteří sledují
ČT2, sledujíi dvakrát častěji
ČT3, než ti, kteří ČT2 nesledují.
Stejně tak ti, kteří sledují ČT3,
sledují ČT2 dvakrát častěji,
než ostatní.
Tab.2 - Struktura diváků
s ohledem na preferenci okruhů
Okruh | Větší zájem než | Menší zájem než |
ČT1 | zemědělci, důchodci, podnikatelé, lidé bez zaměstnání | studenti |
ČT2 | zemědělci, důchodci, podnikatelé, lidé bez zaměstnání | studenti, vyšší odborníci (VŠ) |
ČT3 | ženy v domácnosti, vyšší odborníci (VŠ), podnikatelé, studenti | dělníci, nižší odborníci (SŠ) |
Tab. 3 - "Sledoval jste ČT v minulém týdnu?"
"A sledoval jste vůbec?"
Kanál | V minulém týdnu | Vůbec |
ČT1 | 94 tj. 7 836 000 diváků | 99% |
ČT2 | 90 tj. 7 508 000 diváků | 98% |
ČT3 | 48 tj. 4 021 000 diváků *) | 66%*) |
*) Tento údaj je podstatně
vyšší než oficiálně telekomunikacemi
udávaný dosah kanálu ČT3 (33%).
Tab. 4 - Vztah mezi věkem
diváků a sledovaností (dlouhodobý
průměr)
Tab. 5. - Sledovanost podle denní
doby (dlouhodobý průměr)*)
*) Srovnejte s Tab. 8. (podle SAPA)
**) Jde o jediný údaj,
který se podstatně liší od srovnatelného
sledování SAPA (zhruba 2x nižší
AISA než SAPA)
***) ČT2 vysílá
až od 8.00.
V příloze č.1,
až č.10. jsou podrobnější grafy
hodinových profilů sledovanosti jednotlivých
okruhů.
Závěr:
(1) Televizi sleduje prakticky
každý dospělý občan České
republiky. Pokles sledovanosti z prvního pololetí
roku 1992 se zastavil, naopak lze hovořit o mírném
nárůstu (viz též Tab. 6.)
(2) Přibližně
dvojnásobná preference okruhu ČT1 před
okruhem ČT2 se v delším časovém
období prakticky stírá. Svědčí
to o diferencovaném sledování televize českými
diváky (tj. sledují podle výběru).
(3) Sociologicky významnou
skupinu tvoří diváci starší než
50 let. Sledují TV nejčastěji a nejvěrněji.
2. Sledovanost a spokojenost
diváků ČT podle SAPA
2. 1. Metodika výzkumu
Vzhledem k tomu, že byla
opětovně zpochybňována věrohodnost
této zpětné vazby, kterou si Česká
televize ve vlastním zájmu zajišťuje,
nejprve stručně popíšeme postup tohoto
sledování.
1. Fáze - Výběr
respondentů:
V různých částech
České republiky jsou vybrána místa
tak, aby mezi nimi byly zastoupeny všechny okresy. Z těchto
vybraných míst jsou od inkasních středisek
vyžádány určité počty
adres plátců televizního poplatku. Celkový
počet takto vybraných rodin je 6 000. Na jejich
adresy je zaslán dopis se žádostí o
spolupráci ve výzkumu ohlasu diváků
na vysílání ČT. Pro každou rodinu
jsou přiloženy 4 dotazníky na základní
demografické údaje (pohlaví,
věk, vzdělání, zaměstnání
ap.). Vrácené dotazníky (teoreticky jich
může být až 24 000) jsou počítačově
zpracovány a podle kritérií vycházejících
z posledního sečítání lidu
(1991) je vybráno 500 respondentů (což je standardní
počet pro výzkumy s přesností
2%). Těm jsou zaslány "deníky",
do nichž zapisují u pořadů, které
shlédli, své "známky".
2. Fáze - Hodnocení a následné zpracování:
Každý respondent hodnotí
pořady po dobu 13 týdnů. Své záznamníky
posílá týdně oddělení
sociologického výzkumu při SAPA. "Známkuje"
od 1 do 5, přičemž 1 znamená "plně
spokojen", 5 "naprosto nespokojen".
Na základě zpracování
údajů z "deníků" lze jednak
stanovit celkovou sledovanost jednotlivých pořadů
(1% odpovídá zhruba 80 tisícům diváků),
jednak "koeficient spokojenosti". Ten se počítá
podle tohoto vzorce:
k = 10*počet "1"
+ 5*počet "2" - 5*počet "4"
- 10*počet "5" / počet všech známek
za pořad
Teoreticky se tedy tento "koeficient
spokojenosti" pohybuje v intervalu <-10; +10>. Prakticky
ale vzhledem k tomu, že český divák
téměř nedává "čtyřky"
a "pětky", zřídkakdy klesne pod
nulu. Proto se za průměr považuje k = 5.0,
za "propadák" k < 2.0 a za výrazný
divácký úspěch k > 7.0.
Z uvedeného je zřejmé,
že žádným "zásahem managementu
ČT" nemohou být výsledky SAPA systematicky
znehodnocovány.
Poznámka: Vzhledem k finanční
náročnosti a nerovnoměrné sledovanosti
nebyl stejně jako vloni prováděn pravidelný
průzkum pro okruh ČT3. Prostřednictvím
externích agentur byly však uskutečňovány
jednorázové sondy.
2. 2. Základní údaje podle SAPA a jejich
interpretace
Půjde především
o srovnání s rokem 1992. Konkrétně
o zodpovězení otázky, zda pokračoval
pokles diváckého zájmu z první poloviny
roku 92 oproti roku 91 o 5 - 10. Dále o potvrzení
či vyvrácení hypotézy formulované
většinou větou, že "v televizi se
není na co dívat".
2. 2. 1. Srovnání
sledovanosti a spokojenosti okruhů ČT1 a ČT2
Okruh/rok | 1. čtvrtletí | 2. čtvrtletí | 3. čtvrtletí | 4. čtvrtletí |
F1/92 | 18%, k=5.1 | 14%, k=4.9 | 13%, k=5.0 | 16%, k=4.7 |
ČT1/93 | 19%, k=5.2 | 19%, k=5.3 | 18%, k=5.5 | 20%, k=5.6 |
ČTV/92 | 14%, k=5.1 | 10%, k=4.8 | 10%, k=5.2 | 12%, k=4.9 |
ČT2/93 | 6%, k=5.0 | 6%, k=5.4 | 7%, k=5.7 | 6%, k=5.8 |
celkem 92 | 32% - | 24% - | 23% - | 28% - |
celkem 93 | 25% - | 25% - | 25% - | 26% - |
Okruh/
rok | |||||||||||||
F1/92 | 28% | 18% | 18% | 16% | 19% | 16% | 19% | 17% | 17% | 15% | 17% | 15% | 16% |
ČT1/93 | 30% | 20% | 19% | 18% | 17% | 17% | 17% | 18% | 18% | 18% | 17% | 19% | 20% |
ČTV/92 | 20% | 16% | 15% | 15% | 13% | 15% | 15% | 16% | 11% | 12% | 11% | 11% | 11% |
ČT2/93 | 12% | 7% | 5% | 6% | 6% | 5% | 6% | 6% | 6% | 6% | 7% | 6% | 6% |
1992 | 48% | 34% | 33% | 31% | 32% | 31% | 34% | 33% | 28% | 27% | 28% | 26% | 27% |
1993 | 42% | 27% | 24% | 24% | 23% | 22% | 23% | 24% | 24% | 24% | 24% | 25% | 26% |
pokračování
Okruh/
rok | |||||||||||||
F1/92 | 20% | 17% | 14% | 18% | 16% | 16% | 12% | 13% | 12% | 13% | 13% | 12% | 11% |
ČT1/93 | 23% | 21% | 20% | 19% | 18% | 19% | 18% | 20% | 18% | 18% | 19% | 18% | 18% |
ČTV/92 | 13% | 11% | 11% | 10% | 12% | 12% | 8% | 7% | 7% | 9% | 8% | 9% | 8% |
ČT2/93 | 8% | 6% | 7% | 9% | 9% | 6% | 6% | 5% | 6% | 5% | 5% | 5% | 6% |
1992 | 33% | 28% | 25% | 28% | 28% | 28% | 20% | 20% | 19% | 22% | 21% | 21% | 19% |
1993 | 31% | 27% | 27% | 28% | 27% | 25% | 24% | 25% | 24% | 23% | 24% | 23% | 24% |
Tab. 8. - Průměrná
sledovanost v denních blocích (v %)
Okruh | |||||
F1/ČT1 | |||||
ČTV/ČT2 | |||||
92/93 |
Závěr:
Pokles sledovanosti České
televize z roku 1992 se zastavil (ve shodě s výsledky
AISA) během 2. pololetí roku 93. Vzrostla naopak
divácká spokojenost (viz dále).
2. 2. 2. Divácká
atraktivita pořadů České televize
Za divácky úspěšný
pořad budeme v tomto našem sledování
považovat takový pořad, který
- byl hodnocen koeficientem spokojenosti alespoň 6.0
- současně byl výrazně
sledován:
na okruhu ČT1 alespoň 31% diváků (tj. více než 2 400 000),
na okruhu ČT2 alespoň
11% diváků (tj. alespoň 880 000).
Tab. 9. - Počet divácky
úspěšných pořadů v jednotlivých
týdnech
Okruh | |||||||||||||
ČT1 | |||||||||||||
ČT2 | |||||||||||||
celkem ČT |
pokračování
Okruh | |||||||||||||
ČT1 | |||||||||||||
ČT2 | |||||||||||||
celkem ČT |
Okruh | |||||||||||||
ČT1 | |||||||||||||
ČT2 | |||||||||||||
celkem ČT |
Okruh | ||||||||||||||
ČT1 | ||||||||||||||
ČT2 | ||||||||||||||
celkem |
Z této tabulky je jasně
vidět, že
- v průběhu roku 1993 výrazně vzrostla divácká spokojenost s pořady ČT
- ČT2 v průměru
lépe vystihoval očekávání výběrově
sledujících diváků
Příznačnou
situaci ve 2. pololetí roku 93 z hlediska diváckého
zájmu a ocenění pořadů v hlavním
vysílacím čase (po 20. hodině) dokumentuje
tento náhodně vybraný vzorek:
Tab. 10. - Sledovanost (v %)/koeficient spokojenosti
Po: Návrat do ráje | 72/7.1 | Návrat do ráje | 75/7.3 |
Út: Soumrak | 45/4.5 | Petrolejové lampy | 62/5.1 |
(na ČT2 přenos finále PVP) | |||
St: Beverly Hills | 65/6.5 | Beverly Hills | 72/6.3 |
Čt: Cesty za dobrodružstvím | Cesty za dobrodružstvím | 29/7.4 | |
(ČT2) | 42/7.8 | Na ČT1 Melanie, Melanie | 49/3.7 |
Pá: Pobřeží v plamenech | 59/6.4 | Pobřeží v plamenech | 70/7.1 |
So: Rodinný lékař | 63/5.6 | Šance | 65/5.5 |
Ne: O poklad Anežky | 62/5.7 | Kufr | 83/6.0 |
Nejčastěji mezi
úspěšnými pořady na ČT1
byl Videostop (soutěžní pořad) a seriály
"Sever a jih", "Návrat do ráje"
a "Beverly Hills". Divácky úspěšné
byly i "klasické" filmy - "Jak svět
přichází o básníky" (+
pokračování), "Vzpomínky na Afriku",
"Hlubiny srdce", "Přítelkyně
z domu smutku", "Vinnetou".
Na ČT2 bezkonkurenčně
"kralovaly" vzdělávací seriály
"Zázračná planeta" a "Cesty
za dobrodružstvím", následované
kreslenými seriály Walta Disneyho a sportovními
přenosy. Žebříček tří
divácky nejatraktivnějších pořadů
v každém týdnu roku 93 je v příloze
11.
Vyložených "propadáků"
- tedy pořadů s vysokou sledovaností a velmi
nízkou spokojeností - bylo v 1. pololetí
na ČT1 dvanáct. Vesměs šlo o filmy nebo
televizní inscenace: Čarodějka (61/-0.3),
"Pusťte vězně ven, jaro je tady"
(54/-0.1), "Lenora" (60/0.4), Jablečná
válka (45/0.7), Bydlela v hotelu u Andělů
(44/0.9), President a anděl (41/1.1), S vyloučením
veřejnosti (42/1.2), Občan Piszczyk (38/0.5), Banáni
(33/0.8), Černý kašel (47/1.4), Navštívení
(39/2.2). Divácky byl velmi špatně přijat
i GEN o Václavu Havlovi (57/2.5).
Na ČT2 divácky selhaly
v 1. pololetí tři díly "Kulišáren
strýčka Jedličky" (19/1.3) a jeden díl
cyklu Kino 60 (18/0.7).
Ve 2. pololetí došlo
k markantnímu zlepšení (jak už ostatně
vyplývalo z předchozího). Na ČT1 diváky
výrazně zklamaly pouze tří pořady
("V žáru královské lásky"
(32/-0.5), "Racek" (36/-0.5) a GEN s Ivanem Divišem
(33/1.4)). Na ČT2 byl výrazným zklamáním
ve druhém pololetí pouze pořad "Zlá
láska" (18/1.5).
Závěr:
Z diváckého hodnocení
vyplývá, že každý týden
"se bylo ve vysílání České
televize na co dívat". Také toho pravidelně
využívaly miliony až překvapivě
spokojených diváků.
2. 2. 3. Některá
speciální zjištění
Z rozsáhlého množství
dat, které poskytuje systematické celoroční
sledování SAPA, vyplývá celá
řada dalších zajímavých zjištění
o vztahu diváků a České televize.
Uvedeme z nich alespoň ty, které považujeme
za zvlášť pozoruhodné:
(1) Reklama
Stejně jako v roce 1992
diváci s výjimkou nejmladší generace
reklamu (včetně Teleshoppingu) rádi nesledují.
Během celého roku nepřesáhl koeficient
spokojenosti s reklamou 2.2, zpravidla se však pohyboval
mezi 0.5 a 1.2.
(2) Studio 6 - čili ranní
vysílání
Podle získaných
dat šlo o mimořádně divácky úspěšnou
novinku uskutečněnou ve všední dny od
6.00 do 8.30 na ČT1. Průměrná sledovanost
tohoto hudebné zpravodajského dva a půl hodinového
bloku byla 13% a spokojenost 6.0. Vzhledem k tomu, že podle
údajů AISA (viz přílohy 3 a 4) byla
průměrná sledovanost rána více
než dvakrát nižší (kolem 5%), je
potřeba zatím brát objektivitu
dat SAPA o sledovanosti Studia 6 s jistou rezervou. Že by
i při sledovaností kolem 6% šlo o divácký
úspěch, není nikterak zpochybněno.
(3) Divácké přijetí
hlavních zpravodajských pořadů.
ve zvláště
kritickém období 1. pololetí je přehledně
ukazuje následující tabulka (sledovanost
a spokojenost je za období):
Pořad | |||
Večerník | |||
Deník | |||
Události | |||
Deník plus | |||
Události, komentáře | |||
Pres(s) St | |||
Co týden dal So | |||
Studio reportérů So | |||
Objektiv Ne | |||
Debata Ne | |||
Duel Ne |
Z uvedené tabulky je dobře
patrné - kromě neuvěřitelně
vysoké sledovanosti hlavního zpravodajského
pořadu, která je světovým unikátem
- dvojí:
- i diváci si všimli
kvalitativního posunu mezi 1. a 2. pololetím, i
když vesměs nebyli tak kritičtí, jako
"odborná veřejnost" (novináři,
politici ap.)
- český divák
nesnáší příliš dobře
diskusní pořady, zvláště, je-li
v nich víc účastníků než
2.
Poznámka: Divácké
hodnocení zpravodajských pořadů je
samozřejmě nutné srovnat s hodnocením
odborným (je součástí této
zprávy v dodatku 1.) i kritickým hodnocením
vedení ČT.
(4) Specializované publicistické
pořady
Z diváckého hlediska
je možno za úspěšné označit
cykly "Černé ovce, sem tam bílá",
"Podivuhodný svět", "Ta naše
povaha česká", "Dejte léta životu"
a "Hledání ztraceného času".
O diváckou přízeň se naopak s malým
úspěchem ucházel v roce 93 lehce satirický
cyklus o životě "vyšší české
společnosti" - V žitě.
(5) Zpracování naší nedávné
historie
Jednoznačně pozitivně
byly diváky přijaty dokumenty Vlasovci v Pražském
povstání (26%/5.6), Terezínský deník
(13%/6.1) a Křížová cesta (oběti
50. let - 11%/7.2). Podobně získal diváckou
přízeň i anglický cyklus Válečná
léta (35%/6.3). Příznačné je
ovšem i to, že diváci s povděkem kvitovali
reprízu seriálu Jaroslava Dietla "Synové
a dcery Jakuba skláře" (40%/5.8).
(6) Experimenty
Český divák
experimenty v zásadě odmítá. Především
se to projevilo propadem některých televizních
inscenací i neúspěchem filmové produkce,
která se snaží vypovídat o naší
současnosti - včetně převzatých
děl maďarských a polských (jedinou výjimkou
byl relativní úspěch televizního filmu
Pozůstalost). S
rozporným ohlasem se setkal i jistě unikátní
projekt GEN (jen výjimečně spokojenost diváků
byla větší než 4.5, většinou
však o dost nižší). Neuspěl ovšem
ani literární pokus "Pohádky pro dospělé
děti", stejně jako na druhé straně
zábavné cykly "Primadony" a "Seznamte
se, prosím".
Náš divák zkrátka
velice nelibě nese, je-li považován za hlupáka
(viz Kulišáci strýčka Jedličky),
nebo se naopak jako hlupák cítí (katastrofální
odezva na cyklus "Smělé verše").
(7) Hlavní zábavné
pořady
Srovnáním čtyř
hlavních nedělních zábavných
pořadů podle divácké spokojenosti
(při prakticky shodné sledovanosti), dostaneme toto
pořadí:
1. Videostop 6.7
2. Kufr 6.0
3. O poklad Anežky české 5.8
4. Tutovka 5.2
Uvážíme-li,
že Tutovka se nejvíce blíží hloupoučké
hazardní hře, zatímco Kufr i Videostop upřednostňuje
ty, kteří něco opravdu vědí,
vychází z toho český divák
jako ten, který jistou kvalitu dovede ocenit. Pravda, nesmí
zas být té kvality příliš (relativní
neúspěch nejkultivovanější soutěže
"O poklad Anežky české" moderované
Markem Ebenem).
(8) Sportovní přenosy
Patří stále
k divácky atraktivním pořadům. V České
republice existuje 20-35% diváků, kteří
o tyto přenosy velmi stojí. Ti prožívají
týdny velkých sportovních akcí, z
nichž ČT zajišťuje přenosy, jako
bohaté svátky. Názorně to dokazuje
tato tabulka.
18. 4. | USA - Česká republika | 28%/7.1 |
19. 4. | Kanada - Švýcarsko | 21%/6.1 (!) |
20. 4. | Česká republika - Německo | 34%/7.5 |
21. 4. | Česká republika - Norsko | 35%/6.7 |
24. 4. | Česká republika - Francie | 26%/7.5 |
25. 4. | Finsko - Česká republika | 35%/7.7 |
27. 4. | Německo - Rusko | 25%/7.6 |
27. 4. | Švédsko - USA | 26%/6.7 |
28. 4. | Kanada - Finsko | 27%/7.5 |
28. 4. | Česká republika - Itálie | 33%/7.3 |
30. 4. | Kanada - Rusko | 33%/7.7 |
30. 4. | Švédsko - Česká republika | 41%/7.2 |
1. 5. | Česká republika - Kanada | 42%/7.6 |
2. 5. | Švédsko - Rusko | 32%/7.4 |
Podobně výmluvná
je i skutečnost, že v týdnu 16. - 22. 8., kdy
probíhalo MS v lehké atletice, se uskutečnilo
9 přenosů trvajících zpravidla dvě
hodiny s tímto diváckým hodnocením:
Tato situace velmi názorně
dokládá, co může ČT udělat
pro několik milionů českých diváků,
má-li k dispozici dva vysílací okruhy (při
jednom by bylo samozřejmě neúnosné
týden či dva blokovat sportem). Každoročně
je takových akcí několik a v souhrnu trvají
5 až 10 týdnů. Pouze ČT má přitom
jako veřejnoprávní člen EBU právo
pro Českou republiku tyto přenosy zajišťovat.
(9) Dětské pořady
očima dospělých diváků
Vzhledem k tomu, že ve skupině
respondentů výzkumů prováděných
SAPA jsou nejmladší patnáctiletí, ukazuje
úspěšnost dětských pořadů,
že je velmi kladně přijímají
i dospělí. Tato skutečnost jenom podporuje
již dříve námi vyslovené tvrzení,
že český divák miluje pohádky
- jedno, zda jsou pro dospělé, nebo pro děti.
Zkoumat, proč tomu tak je, není pochopitelně
předmětem této zprávy.
(10) "Last but not least"
Diváci velmi těžce
nesli průběh volby presidenta republiky ("spokojenost"
2.1). Naopak s nadšením přijali následné
Te Deum (8.2), přehlídku hradní stráže
(8.5), slavnostní přenos Smetanovy Mé vlasti
(9.2) i noční Dopisy Olze (9.4).
Bezkonkurenčně divácky
nejúspěšnější GEN byl o
naší nevidomé olympijské vítězce
Pavle Zedníčkové (52%/6.0.).
Příloha č. 1
Příloha č. 2
Příloha č. 3
Příloha č. 4
Příloha č. 5
Příloha č. 6
Příloha č. 7
Příloha č. 8
Příloha č. 9
Příloha č. 10
Příloha 11.
Divácky nejúspěšnější
pořady České televize v roce 1993 (Přehled
podle týdnů a vysílacích okruhů)
Za divácky "úspěšné
pořady" jsou považovány takové,
u kterých je součin sledovanosti a koeficientu divácké
spokojenosti v daném týdnu co největší.
Spokojenost přitom nesmí být menší
než 5.0 ("průměr") a sledovanost
na ČT1 menší než 40%, na ČT2 menší
než 15%. U každého pořadu v následujícím
přehledu je uvedena "sledovanost (v %)/koeficient
divácké spokojenosti".
1. | Videostop | 87%/5.9 | Princové jsou na draka | 51%/5.3 |
Hříšný tanec | 86%/7.8 | Walt Disney uvádí | 50%/5.7 | |
Sever a Jih | 81%/6.3 | Receptář nejen na … | 31%/5.8 | |
2. | Sever a Jih | 83%/5.8 | Walt Disney uvádí | 45%/5.8 |
Šance | 76%/6.1 | Včelí medvídci | 23%/6.2 | |
Cid | 68%/7.0 | Aral - mizející jezero | 23%/5.9 | |
3. | Sever a Jih | 82%/6.2 | Walt Disney uvádí | 42%/6.2 |
Kufr | 82%/5.3 | Receptář nejen na … | 23%/6.0 | |
Ukradli torzo Jupiter | 78%/5.7 | Příběhy včelích medvídků | 17%/6.2 | |
4. | Sever a Jih | 83%/6.4 | Walt Disney uvádí | 39%/6.2 |
Krkonošská pohádka | 60%/7.3 | Opožděná reakce | 30%/5.6 | |
Legendy lásky | 51%/6.0 | Duel | 29%/5.6 | |
5. | Sever a Jih | 84%/6.5 | Walt Disney uvádí | 40%/5.8 |
Videostop | 84%/6.2 | Manéž Bolka Polívky | 34%/6.1 | |
Tři muži ve sněhu | 51%/6.1 | Zázračná planeta | 22%/8.4 | |
6. | Sever a Jih | 82%/6.2 | Walt Disney uvádí | 40%/6.3 |
Plány a touhy | 66%/6.0 | Zázračná planeta | 36%/7.7 | |
Mravnost nadevše | 53%/6.5 | Receptář pro podnikavé | 19%/6.0 | |
7. | Sever a Jih | 86%/6.7 | Walt Disney uvádí | 37%/6.1 |
Kufr | 86%/5.0 | Zázračná planeta | 36%/7.6 | |
Detektiv v sukních | 50%/6.1 | Kanada - Česká rep. | 24%/7.0 | |
8. | Tenkrát na Západě | 67%/6.4 | Walt Disney uvádí | 39%/6.0 |
Jája a Pája | 43%/6.0 | Zázračná planeta | 28%/7.7 | |
F. L. Věk | 43%/5.9 | Vaše velká premiéra | 24%/7.5 | |
9. | Videostop | 83%/6.0 | Walt Disney uvádí | 41%/5.9 |
Vůle zvítězit | 65%/6.1 | Černé ovce, sem tam bílá | 19%/6.0 | |
Bohem zapomenuté děti | 63%/6.8 | MS v klasickém lyžování | 18%/7.1 | |
10. | Do poslední pence | 70%/5.4 | Walt Disney uvádí | 38%/5.9 |
Přítelkyně z domu … | 61%/5.6 | Trocha šafránu z TV … | 37%/5.8, | |
Kristián | 59%/5.8 | Zázračná planeta | 31%/7.8 | |
11. | Kufr | 82%/5.2 | Dokument Afrika | 35%/7.3 |
Přítelkyně z domu … | 73%/5.8 | Walt Disney uvádí | 35%/6.0 | |
Šakal | 43%/6.2 | MS v krasobruslení | 30%/7.0 | |
12. | Přítelkyně z domu … | 75%/6.3 | Zázračná planeta | 33%/7.7 |
Vyhlášení ankety TV | 71%/6.0 | Walt Disney uvádí | 31%/6.2 | |
Kolem světa za 80 dní | 47%/6.0 | V Praze bejvávalo blaze | 30%/6.2 | |
13. | Videostop | 87%/6.3 | Zázračná planeta | 26%/8.3 |
Přítelkyně z domu … | 81%/6.2 | Hokej - sestřih liga | 20%/6.5 | |
Hlubiny srdce | 72%/6.7 | Hokej - sestřih liga | 19%/7.0 | |
14. | Oheň Gabrielův | 69%/5.5 | Zázračná planeta | 44%/8.4 |
Večer M. Markoviče | 63%/6.6 | Walt Disney uvádí | 40%/6.8 | |
Chobotnice | 57%/6.3 | Broučci | 28%/7.1 | |
15. | Kufr | 74%/6.1 | Návrat Mr. Beana | 40%/7.8 |
Chobotnice | 60%/6.3 | Walt Disney uvádí | 36%/6.3 | |
Generál Patton | 59%/6.1 | Zázračná planeta | 33%/8.3 | |
16. | Náhrdelník | 67%/5.3 | Dva muži ve městě | 52%/6.2 |
Pro pamětníky | 59%/7.1 | Na samotě u lesa | 51%/6.9 | |
Chobotnice | 58%/6.4 | Walt Disney uvádí | 37%/6.5 | |
17. | Videostop | 78%/6.4 | Zázračná planeta | 43%/7.0 |
Šance | 64%/6.4 | Hokej - MS | 35%/7.7 | |
Odvrácená strana ráje | 57%/6.1 | Walt Disney uvádí | 33%/6.7 | |
18. | Šimon a Matěj | 73%/6.2 | Hokej - MS | 42%/7.6 |
Oheň Gabrielův | 68%/5.1 | Walt Disney uvádí | 33%/5.8 | |
Odvrácená strana ráje | 60%/6.4 | Zázračná planeta | 31%/8.4 | |
19. | Kufr | 78%/5.9 | Kukačka v temném lese | 43,%/6.0 |
Náhrdelník | 71%/6.1 | Zázračná planeta | 42%/7.9 | |
Co dokáže ulice | 67%/6.6 | Walt Disney uvádí | 32%/6.6 | |
20. | Oheň Gabrielův | 75%/5.2 | Polda | 43%/6.5 |
Náhrdelník | 73%/6.1 | Marnie | 40%/6.3 | |
Odvrácená strana ráje | 70%/6.8 | Walt Disney uvádí | 33%/6.5 | |
21. | Videostop | 83%/6.8 | Walt Disney uvádí | 37%/6.2 |
Náhrdelník | 73%/6.3 | Receptář nejen na … | 23%/6.8 | |
Dokud se nesejdeme | 63%/7.1 | Válečná léta | 23%/6.7 | |
22. | Televarieté | 74%/6.8 | Walt Disney uvádí | 27%/6.5 |
Náhrdelník | 66%/6.4 | AC Milán - Olympique … | 23%/7.3 | |
Svět tajemných sil | 44%/6.6 | Válečná léta | 16%/6.8 | |
23. | Kufr | 77%/6.2 | Místo činu | 27%/6.0 |
Vzpomínky na Afriku | 74%/7.4 | Walt Disney uvádí | 24%/6.1 | |
Náhrdelník | 73%/6.3 | Válečná léta | 23%/6.2 | |
24. | Šaráda | 77%/7,5 | Válečná léta | 27%/6.6 |
Oheň Gabrielův | 73%/5.9 | Walt Disney uvádí | 27%/6.4 | |
Náhrdelník | 73%/6.3 | Krok za krokem | 15%/8.4 | |
25. | Videostop | 77%/6.7 | Walt Disney uvádí | 27%/6.3 |
Náhrdelník | 71%/6.3 | Sportovci světa | 19%/7.0 | |
Šance | 64%/6.6 | Černé ovce, sem tam bílá | 19%/6.6 | |
26. | Jak svět přichází … | 78%/6.8 | Hry bez hraníc | 41%/6.1 |
Náhrdelník | 73%/6.1 | Podvod podvodů | 39%/5.8 | |
O poklad Anežky české | 67%/5.7 | Cesty za dobrodružstvím | 34%/7.3 | |
27. | Jak básníci … | 82%/7.3 | Hry bez hranic | 39%/5.9 |
Kufr | 76%/6.1 | Walt Disney uvádí | 36%/7.0 | |
Náhrdelník | 72%/6.5 | Cesty za dobrodružstvím | 32%/6.9 | |
28. | Jak básníkům chutná … | 85%/7.7 | Walt Disney uvádí | 38%/7.1 |
Jak dostat tatínka … | 73%/8.7 | Cesty za dobrodružstvím | 35%/6.8 | |
Jak vytrhnout velrybě … | 64%/8.5 | Krok za krokem | 26%/8.4 | |
29. | Videostop | 70%/6.7 | Walt Disney uvádí | 33%/6.9 |
Konečná hranice | 55%/7.0 | Cesty za dobrodružstvím | 31%/7.6 | |
Záhady světa | 52%/6.9 | Krok za krokem | 21%/8.2 | |
30. | Soukromá škola | 67%/6.0 | Cesty za dobrodružstvím | 31%/7.6 |
Maska | 60%/6.8 | Walt Disney uvádí | 31%/7.1 | |
Záhady světa | 54%/6.9 | Krok za krokem | 22%/8.1 | |
31. | Kufr | 68%/6.6 | Hry bez hranic | 43%/6.2 |
Co dokáže ulice | 58%/6.4 | Okno z ložnice | 39%/7.0 | |
Záhady světa | 54%/7.3 | Cesty za dobrodružstvím | 33%/7.6 | |
32. | Oheň Gabrielův | 67%/5.8 | Hry bez hranic | 41%/7.1 |
Můj bratr Tom | 63%/6.5 | Cesty za dobrodružstvím | 34%/8.1 | |
Záhady světa | 68%/6.7 | Rytíři z Houstonu | 27%/6.2 | |
33. | Beverly Hills | 67%/6.1 | Cesty za dobrodružstvím | 40%/7.9 |
Videostop | 66%/6.7 | Hry bez hranic | 33%/6.3 | |
Krok za krokem | 42%/8.2 | Rytíři z Houstonu | 31%/6.3 | |
34. | Síla vůle | 59%/5.6 | Hry bez hranic | 33%/6.5 |
Obklíčeni slony | 58%/7.4 | MS v atletice | 27%/7.9 | |
Záhady světa | 54%/6.5 | Krok za krokem | 24%/8.2 | |
35. | Kufr | 78%/6.2 | Hry bez hranic | 36%/6.3 |
Šimon a Matouš | 78%/6.1 | Walt Disney uvádí | 31%/6.7 | |
Co dokáže ulice | 62%/6.1 | Cesty za dobrodružstvím | 28%/8.1 | |
36. | Návrat do ráje | 67%/6.9 | Hry bez hranic | 39%/6.5 |
Krok za krokem | 52%/8.0 | Cesty za dobrodružstvím | 36%/7.6 | |
Záhady světa | 50%/7.2 | Walt Disney uvádí | 35%/6.5 | |
37. | Videostop | 77%/6.8 | Cesty za dobrodružstvím | 47%/7.8 |
Návrat do ráje | 75%/6.6 | Slzy v dešti | 44%/7.1 | |
Síla vůle | 72%/6.4 | Walt Disney uvádí | 33%/7.2 | |
38. | Návrat do ráje | 72%/7.1 | Cesty za dobrodružstvím | 42%/7.8 |
Beverly Hills | 65%/7.1 | Walt Disney uvádí | 30%/6.9 | |
Pobřeží v plamenech | 59%/6.4 | Kinobox | 18%/6.4 | |
39. | Kufr | 83%/6.0 | Walt Disney uvádí | 36%/6.7 |
Návrat do ráje | 75%/7.3 | Cesty za dobrodružstvím | 29%/7.4 | |
Beverly Hills | 72%/6.3 | Receptář nejen na … | 21%/7.0 | |
40. | Návrat do ráje | 78%/6.9 | Walt Disney uvádí | 41%/6.0 |
Pobřeží v plamenech | 68%/6.7 | AG Sparta-AIK Stockholm | 33%/6.5 | |
Záhady světa | 55%/6.4 | Cesty za dobrodružstvím | 28%/7.3 | |
41. | Videostop | 85%/6.7 | Walt Disney uvádí | 38%/6.5 |
Návrat do ráje | 78%/6.2 | Velká pardubická | 37%/6.2 | |
Beverly Hills | 73%/6.4 | Cesty za dobrodružstvím | 32%/7.3 | |
42. | Návrat do ráje | 75%/6.1 | Walt Disney uvádí | 41%/6.3 |
Beverly Hills | 73%/6.2 | Cesty za dobrodružstvím | 32%/7.7 | |
Arabela | 59%/7.1 | Večer M. Markoviče | 33%/6.2 | |
43. | Kufr | 84%/6,0 | Walt Disney uvádí | 37%/6.2 |
Beverly Hills | 75%/6.3 | Cesty za dobrodružstvím | 26%/7.0 | |
Návrat do ráje | 74%/5.9 | Receptář nejen na..... | 25%/6.4 | |
44. | Beverly Hills | 72%/5.8 | Cesty za dobrodružstvím | 48%/7.1 |
Návrat do ráje | 71%/6.0 | Walt Disney uvádí | 38%/6.5 | |
Arabela | 67%/7.4 | Ať žijí duchové | 31%/7.2 | |
45. | Videostop | 84%/7.0 | Cesty za dobrodružstvím | 39%/7.1 |
Salón Eliott | 74%/6.1 | Walt Disney uvádí | 39%/6.8 | |
Arabela | 66%/7.3 | Andrlecht - AC Sparta | 28%/7.3 | |
46. | Šance | 70%/6.8 | Cesty za dobrodružstvím | 50%/6.9 |
Návrat do ráje | 70%/6.0 | Walt Disney uvádí | 36%/6.7 | |
Arabela | 67%/7.3 | Hledání ztraceného času | 30%/5.8 | |
47. | Kufr | 84%/6.4 | Cesty za dobrodružstvím | 51%/7.2 |
Návrat do ráje | 70%/6.5 | Walt Disney uvádí | 38%/6.5 | |
Arabela | 64%/7.4 | Belgie - RCS (fotbal) | 31%/6.7 | |
48. | Návrat do ráje | 74%/6.2 | Cesty za dobrodružstvím | 48%/7.0 |
Salón Eliott | 72%/6.0 | Flashdance | 42%/6.6 | |
Poklad na Stříbrném … | 71%/7.7 | Walt Disney uvádí | 37%/6.7 | |
49. | Videostop | 84%/6.7 | Cesty za dobrodružstvím | 36%/7.2 |
Salón Eliott | 73%/6.2 | Walt Disney uvádí | 36%/6.7 | |
Vinnetou I | 71%/7.7 | O krtkovi | 23%/8.5 | |
50. | Komisař Moulin | 78%/6.1 | Cesty za dobrodružstvím | 42%/7.4 |
Návrat do ráje | 74%/6.1 | Walt Disney uvádí | 29%/6.6 | |
Vinnetou II | 67%/7.8 | V balónu přes Everest | 20%/6.7 | |
51. | Letiště | 79%/7.6 | Walt Disney uvádí | 33%/6.8 |
Kufr | 79%/6.6 | Divoké sny maxipsa Fíka | 19%/7.2 | |
Beverly Hills | 75%/6.1 | Trocha šafránu z TV … | 16%/6.5 | |
52. | Sedmero krkavců | 80%/6.6 | Dalskabáty hříšná ves | 43%/7.3 |
Návrat do ráje | 76%/6.2 | Cesty za dobrodružstvím | 36%/7.4 | |
3 oříšky pro Popelku | 70%/8.7 | Její alibi | 27%/6.0 | |
53. | Kufr | 75%/7.9 | Silvestry V. Menšíka | 40%/8.9 |
Beverly Hills | 74%/6.5 | Křížový výslech | 29%/7.4 | |
Večer M. Markoviče | 69%/6.1 | Moravěnka na cestách | 23%/6.6 |