(16.40 hodin)
(pokračuje Schling)
Dále k § 13 odst. 2. Tady je problém, že novela obsahuje požadavek, aby při trvalém vyřazení vozidla z registru žádost byla doložena i dokladem o likvidaci vozidla vydaným oprávněnou osobou. Do dnešního dne tyto oprávněné osoby neexistují, a protože se jedná o zcela novou povinnost pro vlastníky vozidla, navrhuje se stanovit pro splnění této povinnosti delší lhůta. Znamená to tedy, že příslušná část zákona bude mít pozdější účinnost.
Proto navrhuji doplnit část čtvrtou článek 5. takto: Zákon nabývá účinnosti dnem vstupu Smlouvy o přistoupení ČR k Evropské unii v platnost, s výjimkou ustanovení § 13 odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb., které nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2005.
To byl druhý návrh. A ještě třetí. Protože se vyskytly problémy u vozidel členů diplomatických misí, kterým může být udělena výjimka, pokud jde o splnění některých technických požadavků - zdůrazňuji, že se to týká vozidel, která jsou na našem území jenom dočasně - navrhuji nový odstavec 6 tohoto znění:
U silničních vozidel členů diplomatických misí může ministerstvo na základě mezinárodní dohody - odkaz 4 - udělit výjimku i z technických požadavků uvedených v odst. 5 za podmínky, že
a) vlastník silničního vozidla při ukončení diplomatické mise vyveze silniční vozidlo z ČR nebo
b) jiný člen diplomatické mise požádá o registraci tohoto silničního vozidla v registru vozidel.
V § 35 odst. 2 písm. b) se pak na konci textu písmene b) za čárkou doplňuje věta: "u silničních vozidel členů diplomatických misí se nevyžaduje dodržení podmínky nepřekročení doby, která uplynula od první registraci silničního vozidla v jiném státě ke dni vystavení jednotné celní deklarace".
Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji, pane poslanče. Další přihlášený do podrobné rozpravy je pan poslanec Ludvík Hovorka. Prosím, aby přednesl svůj návrh.
Poslanec Ludvík Hovorka: Vážený pane předsedo, vážené dámy a pánové, vážená vládo, dovoluji si přednést tyto pozměňovací návrhy k návrhu zákona 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích.
V části hlava dvě - Stanice technické kontroly navrhuji nové znění § 57 - Osvědčení k provozování stanice technické kontroly.
Odst. 1 . Stanice technické kontroly musí mít ke dni zahájení provozu osvědčení. Osvědčení vydává krajský úřad, který rozhodoval o udělení oprávnění k provozování STK na základě žádosti provozovatele STK.
Odstavec 2. Osvědčením krajský úřad osvědčí provozovateli, že STK
a) splňuje podmínky odborné způsobilosti osob zajišťujících provozování STK,
b) splňuje podmínky stanovené tímto zákonem pro provozování STK
c) má vnitřní organizační strukturu a systém řízení jakosti pro provádění technických prohlídek v STK odsouhlasených certifikovanou právnickou osobou podle technické normy (Poznámka pod čarou: ČSN EN ISO IJC 17025, všeobecné požadavky na způsobilost zkušebních a kalibračních laboratoří, ČSN, EN, ISO 9001 - systémy managementu jakosti - požadavky).
Odstavec 3. Osvědčení k zahájení provozování STK se vydává na dobu určitou (na dobu 3 roků).
Za čtvrté. Kopii osvědčení krajský úřad zašle ministerstvu.
Odstavec 5. Způsob ověření plnění podmínek provozování STK stanoví prováděcí právní předpis.
Dále navrhuji v § 59, doplnit nové písmeno c) - jestliže uplynula doba, na niž bylo vydáno osvědčení k zahájení provozování STK a provozovatel do uplynutí této doby nezískal nové osvědčení.
Dále v § 89 navrhuji zařadit nový odstavec 3 tohoto znění: Provozovatel STK, který provozuje STK na základě platného oprávnění k provozování a osvědčení k zahájení provozování STK, je povinen nejpozději do dvou let od účinnosti tohoto zákona doložit krajskému úřadu doklady vyžadované pro vydání osvědčení k zahájení provozování STK. Nesplní-li provozovatel tuto povinnost, pozbude dosavadní oprávnění platnosti uplynutím posledního dne lhůty stanovené pro doložení dokladů krajskému úřadu. Nesplní-li provozovatel STK podmínky stanovené zákonem pro vydání osvědčení k zahájení provozování STK, zahájí krajský úřad neprodleně řízení o odnětí oprávnění k provozování STK.
Stávající odstavce 3 až 12 se označí jako odstavce 4 až 13.
To je všechno. Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Děkuji. Ptám se - ještě někdo další? Prosím, pan poslanec Sehoř se také hlásí do podrobné rozpravy.
Poslanec Karel Sehoř: Vážený pane předsedající, dámy a pánové, dovolte mi dva pozměňovací návrhy.
Jedním z nich je zrušit novelizační bod č. 22.
Druhým z nich je: V § 40 odst. 1, tj. 24. bod novely, navrhuji slova "provozovatel dráhy podle" nahradit slovy "přídělce kapacity v rámci". A slova "provozovatelem dráhy" nahradit slovy "přídělcem kapacity".
To je vše. Děkuji za pozornost.
Předseda PSP Lubomír Zaorálek: Ano. Prosím pana poslance Hojdu.
Poslanec Pavel Hojda: Avizoval jsem, že budu vystupovat v podrobné rozpravě. Jenom ještě krátká reakce na vystoupení pana ministra. Jenom bych chtěl připomenout, že právě v novele tohoto zákona v tisku 316 je v § 80 provedena novela, kde se vkládá nový bod "Krajský úřad" kde je za a) a za b), jaké se mu dávají pravomoci, a já naopak ještě doplňuji třetí pravomoc - a to je právě ten státní odborný dozor. Takže jenom v tomto duchu jsem vystupoval a je to tak, že doopravdy ani podle § 80 ten státní odborný dozor se nepočítá.
A nyní k mému pozměňovacímu návrhu. Předložil jsem vám ho pro urychlení písemně, ale prosil bych, protože po dohodě s legislativním odborem Ministerstva dopravy jsem provedl v tom, co jsem vám předal písemně, dvě opravy. Ta první oprava se týká § 54 odst. 3, to, co jsem vám předal. Já přesně přečtu odstavec tři, jak po úpravě zní:
(3) Oprávnění může krajský úřad udělit žadateli jen tehdy, je-li záměr provozovat stanici technické kontroly v souladu se stanoveným způsobem a rozsahem pokrytí správního obvodu činnosti stanice technické kontroly. Na udělení oprávnění nevzniká nárok.
***