(17.00 hodin)

Poslanec Vladimír Doležal: O tom jsme hlasovali prvním hlasováním. O tom se hlasovalo jako v prvním bodě a bylo to schváleno. (Hovoří mimo mikrofon.)

(Velký hluk v sále.)

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Protože návrh pana poslance Holáně pan poslanec Doležal nevzal za svůj jako v ostatních případech, je třeba hlasovat o návrhu pana poslance Doležala ve smyslu přijatého návrhu pana poslance Holáně. Jiná možnost není.

 

Poslanec Vladimír Doležal: V proceduře jsem navrhl, že nejprve budeme hlasovat o návrhu pana poslance Holáně, a ten jeho návrh byl přijat, tím pádem můj návrh byl nehlasovatelný.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Ne, to byl pozměňovací návrh k pozměňovacímu návrhu.

 

Poslanec Vladimír Doležal: Dobře.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Netvrdím, že je to jednoduchá situace, ale v tuto chvíli podrobíme hlasování návrh pana poslance Doležala ve smyslu přijatého pozměňovacího návrhu pana poslance Holáně, tedy že není-li navrhovatel nebo zpravodaj definovaný… atd. Pan předseda Zaorálek nedoporučuje, pan poslanec Doležal doporučuje.

 

Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 77, které jsem zahájil. Kdo s návrhem souhlasí, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.

Hlasování skončilo. Ze 188 přítomných bylo pro 60, proti 112. Návrh nebyl přijat.

 

Nyní můžeme přistoupit k závěrečnému hlasování, kdy budeme hlasovat o návrhu pana předsedy Zaorálka k bodu I ve smyslu úpravy pana poslance Exnera, bude následovat IV z návrhu pana poslance Doležala, který bude mít označení II, návrh III z návrhu pana předsedy Zaorálka a IV beze změny, tak jak je to uvedeno.

Hlásí se pan poslanec Vymětal, aby nám situaci zjednodušil.

 

Poslanec Karel Vymětal: Myslím si, pane předsedající, dámy a pánové, že tu máme přece jen ještě jeden bod k hlasování. Když nebyl schválen pozměňovací návrh pod bodem VI pana poslance Doležala včetně kolegy Holáně, v tomto případě bod VII je hlasovatelný. O tom bychom měli ještě hlasovat, a pak o usnesení jako celku.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: O tom můžeme vést spory, protože součástí hlasování o návrhu poslance Holáně bylo také hlasování, že nebude hlasováno o návrhu VII, a já na tomto výkladu trvám. Pokud pan poslanec Vymětal nesouhlasí, ať vznese námitku proti postupu předsedajícího. Ve stenozáznamu si může ověřit, že mám pravdu.

 

Poslanec Vladimír Doležal: Chtěl bych doplnit, že to je v rámci úpravy, kterou navrhl pan poslanec Vidím.

 

Poslanec Karel Vymětal: Když dovolíte, vznesl bych námitku, protože já si myslím, že ten bod VII je rozumný a je možno o něm hlasovat.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře. Kdo souhlasí s námitkou pana poslance Karla Vymětala, ať to dá najevo v hlasování pořadové číslo 78, které jsem zahájil. Děkuji. Kdo je proti? Děkuji.

Hlasování skončilo. Ze 189 hlasujících bylo pro 70, proti 64. Námitka nebyla přijata.

 

Domnívám se, že v tuto chvíli nic nebrání tomu, abychom závěrečnému hlasování podrobili body I - IV, tak jak jsem je před chvílí sumarizoval. Víme, o čem hlasujeme? Víme.

 

Zahájil jsem hlasování pořadové číslo 79. Kdo souhlasí, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko. Děkuji. Kdo je proti tomuto návrhu? Děkuji.

Hlasování skončilo. Ze 189 hlasujících bylo pro 171, proti 5. Usnesení jsme přijali.

 

Děkuji všem, kteří se aktivně účastnili tohoto projednávání. Hlásí se pan poslanec Karel Vymětal.

 

Poslanec Karel Vymětal: Děkuji. Pane místopředsedo, já bych chtěl jenom procedurálně poprosit, aby Kancelář Poslanecké sněmovny všem poslancům rozdala písemně usnesení, tak jak bylo schváleno.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, děkuji. Je to podnětná připomínka. Mohu to jako předsedající zopakovat. Kancelář Poslanecké sněmovny do zítřejšího rána předloží konečné schválené usnesení, které jsme před chvilkou přijali, tak abychom ho měli po celou dobu schůze k dispozici před sebou.

Dámy a pánové, tím jsme projednali tento bod.

 

Můžeme přistoupit k projednání dalšího bodu, kterým je

 

3.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví,
ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony
/sněmovní tisk 400/3/ - vrácený Senátem

 

Ještě než přistoupíme k projednání tohoto a dalších bodů, navrhuji, abychom na žádost předsedy Senátu Petra Pitharta umožnili vystoupení senátorům Martinu Mejstříkovi a Robertu Kolářovi v Poslanecké sněmovně.

 

Dámy a pánové, kdo souhlasí s tím, abychom vyhověli žádosti předsedy Senátu, ať zvedne ruku a stiskne tlačítko v hlasování pořadové číslo 80, které jsem právě zahájil. Kdo je proti? Děkuji.

Hlasování skončilo. Ze 185 hlasujících bylo pro 98, proti 11, takže jsme umožnili kolegům ze Senátu účast na projednávání těchto bodů ve sněmovně.

 

Připomínám, že informace k pozměňovacím návrhům Senátu nám byly rozdány poštou.

Vítám pana senátora Roberta Koláře a připomínám, že Senát nám vrátil návrh zákona s pozměňovacími návrhy a že usnesení, které jsem před chvílí zmiňoval, máme uvedeno ve sněmovním tisku 400/4. Prosím, aby se za navrhovatele k usnesení Senátu k předloženým pozměňovacím návrhům vyjádřil předseda vlády pan Vladimír Špidla, chce-li. Nechce.

Ptám se pana senátora Roberta Koláře, zdali v otevřené rozpravě chce vystoupit, ale ještě před ním bych měl dát slovo panu poslanci Petru Rafajovi, zpravodaji rozpočtového výboru. Pan poslanec Rafaj chce vystoupit? Nechce.

V otevřené rozpravě připomínám, že při novém projednávání návrhu zákona nejsou přípustné pozměňovací návrhy.

Prosím pana senátora Roberta Koláře, aby nás seznámil se stanoviskem Senátu.

 

Senátor Robert Kolář: Vážený pane předsedající, vážení členové vlády, vážené poslankyně, vážení poslanci, dovolte mi, abych vás seznámil s důvody, které vedly Senát Parlamentu ČR k tomu, aby vrátil tento návrh zákona Poslanecké sněmovně s pozměňovacími návrhy.

Většina návrhů, které Senát přijal, patří do kategorie legislativně technických úprav a myslím, že není třeba je zdůvodňovat.

Zmínil bych se pouze o dvou věcných změnách. První se týká problematiky podvojného účetnictví pro fyzické osoby, které nejsou dle zákona podnikatelé a musely by vést podvojné účetnictví jen proto, že jejich obrat by činil 6 mil. Kč a více příjmů za kalendářní rok. Týká se to třeba příjmů z nájmu, autorských práv, z činnosti rozhodců, umělců atd. Proto Senát zařadil definici obratu přímo do zákona o účetnictví, a to tak, že definici obratu pro účely účetnictví je třeba vázat jen na příjmy z podnikání, protože jen podnikatel je povinen vést účetnictví.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP