Úterý 12. července 1927

Měl jsem příležitost v resortu železničním viděti řadu propočtů. A velectěné dámy a pánové, přednášejí-li tam naši odborní úředníci matematicky prostudované věci a tvrdí-li, že nad příslušnou službu finanční, úrokovou a anuitní mohou ještě vydělávati z cizího kapitálu dvě až deset procent, pak myslím, že je dvojnásobným hříchem, nevyužijeme-li cizího kapitálu a zároveň nemodernizujeme-li své železnice.

I když dnes s velkou námahou a ohromnou pílí železničářů udržujeme svou vozbu a nemusíme se před Evropou za ni styděti, nejsme přece ještě na výši doby. A kdyby naši pánové podívali se do Německa a zejména do Švýcarska i do Itálie, viděli by, že technický vývoj železnic u nás jest dosti pozadu, a jistě že by dali mým slovům za pravdu.

Je třeba racionalisace u železnic nejen proto, že technický vývoj se opožďuje, nýbrž také proto, že tento technický vývoj přináší s sebou neobyčejné zlepšení dopravy a zisk nejen státu, nýbrž i průmyslu a obchodu. Bohužel, u nás se šetří na personálu. Loňského roku odhlasovali jsme zde zákon čís. 103, který v praksi naprosto zklamal. Nikoho neupokojil, rozčilil veřejné zaměstnance až do nejvyšší míry a zklamal tím více, protože zde ve sněmovně bylo slavnostně prohlašováno, že tyto úpravy stojí 700 milionů Kč, ale dnes - jak v dalším také prokáži - vidí se státní zaměstnanectvo neobyčejně zaskočeno a poškozeno tím, že na dlouhou dobu další postup jeho je zaražen a ono nemůže dosíci vyššího postavení s lepšími finančními podmínkami.

Racionalisace podniků je ovšem v průmyslu a obchodu i u státních podniků pochybená, jestliže se nerozumně šetří na personálu. Zákon č. 286 ukládá v §u 3 vládě, aby provedla reorganizaci železniční správy, a určuje také, že má býti zvolena zvláštní komise, která by tuto věc provedla. Ale dodnes ji nemáme a bohužel ani vláda, ani resort, o němž právě mluvím, resort železniční, nemá odvahy, aby jmenoval takovou komisi, která by se zabývala zjednodušením správy a tím také jejím zlevněním. Šetří-li se na personálu, je to odstrašujícím příkladem, jak se postupovati nemá a také nesmí.

Jestliže dnes vládní nařízení č. 15, jež reprodukuje nebo lépe řečeno má reprodukovati myšlenky zákonodárce, znehodnocuje službu železniční tak namáhavou a odpovědnou a v poslední době i prokazatelně velmi nebezpečnou, poněvadž řada železničních zaměstnanců právě při překotné dopravě položila své životy na oltář práce, pak vážení, tato reprodukce byla naprostým znehodnocením nejen této služby, ale byla i nerespektováním vůle zákonodárce a je v naprostém odporu s duchem zákona, který stanoví školské vzdělání a ohodnocování práce jako základní principy pro odměňování zaměstnanců státních.

Jak trpce se nařízení č. 15 dotklo celé řady železničních zaměstnanců! Všichni jistě často jezdíte a vidíte tu těžkou, odpovědnou službu železničních zaměstnanců, kteří postaveni jsou daleko pod úroveň zaměstnanců pragmatikálních. Železniční zaměstnanci musí dělati službu ve dne v noci, za každého počasí, poněvadž podnik stále jde, zatím co pragmatikální zaměstnanec sedí v teple v kanceláři a má jednoduchou frekvenci.

Železniční zaměstnanci vedle toho musí při veliké odpovědnosti vykonávati nebezpečnou službu při dopravě. To všechno bylo znehodnoceno a prostě otrocky byl opsán stav z r. 1914.

Dámy a pánové! Já bych se styděl jako příslušník tohoto stavu, kdyby železnice měly zůstati tak zaostalé, že by se rovnaly stavu z r. 1914. Což technický pokrok neměl žádného vlivu na železnice, což neměl vlivu na rozmnožení dopravy? Musil býti stav z r. 1914 opsán, ale v těch horších fázích, zatím co těm lepším se nařízení vládní vyhnulo?

Řekl jsem, že železniční služba je znehodnocována. Pochopitelně, že železniční zaměstnanci, jakož i poštovní zaměstnanci nemohou s touto situací býti spokojeni. Občanstvo bylo uvedeno v omyl tím, že bylo dáno státním a státně-podnikovým zaměstnancům na úpravu jejich platů 700 mil. Kč Ale veliká většina zaměstnanců nemá z této úpravy nic, ba naopak, proti dřívějšímu stavu, který povstal ze zákona č. 394, jsou mnozí a mnozí poškozeni. Marně se tážeme, kam přišlo těch 700 milionů Kč. Vláda ani resortní ministerstva nám neodpovídají a nemůžeme dostati propočty, ač by bylo jistě velmi demokratické, kdyby vláda tyto propočty dala k disposici parlamentu, aby konečně občanstvo i zástupci věděli, jak těch 700 milionů Kč bylo použito. (Tak jest!) Dnes to nikdo neví a nemůžeme se dopočítati, zejména, vidíme-li zde příklad, který kol. Brodecký uvedl několika ciframi ze Železného Brodu, kde vedle 67.000 Kč vyrovnávacích přídavků, které podle zákona budou během let odbourány, dostalo se tamním zaměstnancům necelých 1200 Kč doplatků.

Vážení pánové a dámy! Jak má působiti na zaměstnance železnic, pošt a všechny podnikové zaměstnance, dostanou-li směšnou cifru doplatků 1 až 12 Kč? Při tom dostanou dekret, v němž mají poukázáno 1300 nebo 1400, nebo až 2500 Kč, což znamená, že 9, 12 až 18 let vůbec nepostoupí, a postoup li, tedy o směšně malý přídavek.

Vedle toho, vážení pánové a dámy, vládní nařízení má v sobě také to, že nestaví pragmatikální platy železničních zaměstnanců do té výše, aby oni mohli s klidem jíti do pense po vysloužení 35leté služby. Jak jinak se měří pragmatikálnímu zaměstnanectvu v ostatních resortech, které nebyly tak dotčeny touto úpravou

Vládní nařízení u nás bylo provedeno proti duchu zákona. A vláda se dočká toho, že železniční zaměstnanci a jejich zástupci povedou soudní spor, aby prokázali, že smysl zákona po stránce právní nebyl správně interpretován. Pak se ukáže, že autoři neměli právo znásilňovati zákon ustanoveními, která jsou obsažena ve vládním nařízení č. 15. Uvážíte-li, že tam železničním technikům a právníkům byla vzata možnost, aby se dostali do prvé nebo druhé platové stupnice, a jestliže přímo odstraněny z úřednického schéma byly kategorie, které u pragmatikálních úředníků znamenají skupinu D a E, u železnic III A a III B, a jestliže vytvořen byl nemožný stav u úředníků nazvaných "gážisté", kam zařazeni jsou techničtí úředníci u železnic, které nemáme nikde jinde, jako dělmistři v dílnách, traťmistři, budovní mistři, návěštní mistři, tedy lidé, kteří mají vysokou důležitost při dopravě železniční a při udržování tratí a dílen vůbec, jestliže tito lidé byli na rozdíl od pragmatikálních vřazeni mezi podúředníky, pak je to jistě nepochopitelnou věcí a musí to pobouřiti všechny, kteří dnes proti tomu plným právem brojí, poněvadž bylo zde zneužito §u 210, o němž ti, kteří tvořili zákon a kteří jej odhlasovali v této sněmovně, měli za to, že bude sloužit k tomu, aby spravedlivě byla ohodnocena práce.

Bohužel, ani pan min. předseda neměl odvahy přes důkazy, které jsme mu dali, aby odmítl elaborát vládního nařízení, a tak se stalo, že toto vládní nařízení vyšlo. Psycho logické i věcné důsledky, které z toho povstanou, budou jistě dalekosáhlé. Myslím, že vláda neměla práva, aby tomuto tak důležitému stavu dávala políček ve tvář, jaký mu dala vládním nařízením č. 15. A jestliže podúřednické a zřízenecké stavy postaveny byly daleko pod pragmatikální a jestliže jednotlivé jemné odstíny mezi 69 kategoriemi železničními měly býti vtěsnány do 4 stupnic, pak nemohlo to jinak dopadnouti, než že znehodnoceny byly stavy, jejichž důležitost u provozu drážního je nesporná. Jestliže u nás dnes výhybkáři, strážníci, posunovači, úpravčí tratě, průvodčí vlaků a řada kategorií, které bych mohl vyjmenovat, jsou finančně poškozeni služební pragmatikou, která jest zde dána, pak pochopíte, dámy a pánové, že nemohou býti spokojeni a že musejí se obraceti na všechny lidi dobré vůle, na občanstvo a musejí si případným bojem vybojovati všechny ty věci ,které považují za spravedlivé.

A při tom, slavná sněmovno, máme ještě armádu smluvních dělníků, armádu 36.000 bezprávních lidí, kteří nemají upraveno své právní postavení, kterým se ani nezdá o jakékoliv kolektivní smlouvě, která v soukromém podniku dávno a dávno je obvyklou věcí. Jestliže tito smluvní dělníci dnes nemají ani možnosti, aby byli pojati do sociálního pojištění, které u dráhy je již drahná léta zavedeno a jsou-li považováni za civilní zaměstnance, pak to jenom ukazuje, že železniční podniky naše nesprávně celou věc posuzují.

Zákonem bylo upraveno také činovné. Bylo již o něm mluveno řadou povolaných činitelů velmi mnoho, chci však poukázati, jakým zajímavým způsobem vyvíjí se toto činovné u železnic. V této věci byla podána řada interpelací, týkající se jednotlivých stanic. Mám zde na mysli Bratislavu. Bratislava má 3 nádraží a trojí činovné. Tato nádraží nejsou ani kilometr od sebe, ale vzhledem k tomu, že je zde katastrální rozdělení, má Bratislava činovné v stupnici A, zatím co kilometr vzdálená stanice seřazovací stupnici D, případně C, poněvadž jsou na katastrálním pozemku obce malé. Nejsme s to, abychom řešení této otázky, pro každého rozumného člověka jasné, mohli na vládě vynutiti, aby konečně provedla úpravu v řadě stanic. Jest to Užhorod, Vrůtky, Bratislava, Železný Brod a řada jiných stanic. Jsou to malé věci, které vláda nedovede upraviti, ale mají veliké důsledky. Uvážíme-li k tomu, že 8hodinová doba pracovní na železnicích je ilusorní, že není dodržována, a ukáži-li, že zaměstnanci provozní, ať jízdní, strojní nebo dopravní personál staniční na místo 192 hodin za 4 neděle, pracují až 298 hodin, pak vidíte, kolik vážných otázek mělo by býti vzato v úvahu. Tvrdí-li vláda, že se systemizací věc spraví, pak očekávání jej í bude naprosto zklamáno. Systemizací nelze nic napraviti tam, kde finanční účinky jsou principielně špatně odhadnuté a vytvořené. Tu pochopitelně nemůže nastati spokojenost, a řekli-li kolegové, státně-zaměstnanečtí příslušníci a odborníci, že tuto spokojenost nelze vynutiti, mohu jen prohlásiti jedno: Spokojenost železničních zaměstnanců nevynutíte hrozbami, můžete jí dosíci jen tenkráte, bude-li míti vláda odvahu, aby provedla opravu vládního nařízení č. 15 v dohodě s organisacemi a se zástupci personálu a tak zjednala kýžený klid.

Problémy železniční, které očekávají správu drah, jsou velmi těžké, a já jsem přesvědčen, budeme-li pokračovati v duchu demokracie a v duchu naší ústavy, aby totiž vláda odhodlala se k tomu, jednati přímo se zaměstnanci, budou jednak uspokojeni železniční zaměstnanci a bude jednak dána záruka pro správné provádění železniční služby. (Potlesk poslanců čsl. strany nár.-socialistické.)

Předseda (zvoní): Ke slovu není již nikdo přihlášen, rozprava je skončena. Dávám slovo k doslovu zpravodaji výboru dopravního, p. posl. Molíkovi.

Zpravodaj posl. Molík: Slavná sněmovno! Kolega Procházka hned v úvodu své řeči k osnově o železniční přepravě prohlásil, že není proti ní, nýbrž proti systému vládnímu. Sám vítá úpravu tuto s hlediska mezinárodních poměrů a poukazuje na tarify železniční. Tarify železniční upravuje tato vládní předloha v §u 3, kde se praví, že vládním nařízením budou upraveny také všeobecné podmínky platnosti tarifů železnicemi vydávaných, zejména tarifních slev železnicemi poskytovaných, a podle potřeby určena maximální výše tarifních sazeb a poplatků.

Dále zabýval se kol. Procházka věcmi více méně pragmatikálními, tedy materií, která nijak nesouvisí s osnovou o železniční přepravě, a proto myslím, že mohl si najíti snad jinou a vhodnější příležitost přednésti tyto věci než při této osnově. Nebudu tedy reagovati na tyto vývody a jménem dopravního výboru doporučuji osnovu tuto ke schválení. (Souhlas.)

Předseda (zvoní): Osnova zákona má 5 paragrafů, nadpis a úvodní formuli. Jelikož nebyly podány pozměňovací návrhy, dám o celé osnově hlasovati najednou podle zprávy výborové. (Námitek nebylo.)

Námitek proti tomu není. Budeme tedy hlasovati.

Sněmovna je schopna se usnášeti.

Kdo tedy souhlasí s celou osnovou zákona, to jest s jejími 5 paragrafy, nadpisem a úvodní formulí, ve znění doporučeném panem zpravodajem a shodném s předchozím usnesením senátu, nechť pozvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Tím poslanecká sněmovna přijala tuto osnovu zákona ve čtení prvém, a to ve znění shodném s předchozím usnesením senátu.

Druhé čtení navrhnu na pořad příští schůze.

Tím vyřízen jest 1. odst. pořadu.

Přistoupíme k projednávání dalšího odstavce, jímž jest:

2. Zpráva výboru ústavně-právního k usnesení senátu (tisk 1038) o vládním návrhu směnečného zákona (tisk 1118).

Zpravodajem jest p. posl. dr. Daněk. Dávám mu slovo.

Zpravodaj posl. dr. Daněk: Slavná sněmovno! Poněvadž není možno tak obsáhlou předlohu zpracovati ve lhůtě stanovené §em 43 úst. listiny, která nad to končí během letních prázdnin, navrhuje výbor ústavně-právní poslanecké sněmovně, aby senátu Národního shromáždění bylo navrženo prodloužiti lhůtu podle §u 43 úst. listiny k projednání této osnovy do konce měsíce října t. r. (Souhlas.)

Předseda (zvoní): K rozpravě není nikdo přihlášen, budeme tedy ihned hlasovati o návrhu pana zpravodaje na prodloužení lhůty k projednání této osnovy.

Kdo souhlasí s návrhem pana zpravodaje, aby vyžádáno bylo prodloužení lhůty k projednání této osnovy do konce měsíce října t. r., nechť zvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Návrh jest přijat, a tím vyřízen jest 2. odstavec pořadu.

Přistoupíme k projednávání dalšího odstavce, jímž jest:

3. Zpráva výboru ústavně-právního k usnesení senátu (tisk 1037) o vládním návrhu zákona, kterým se mění a doplňují některá ustanovení zákonů o soudním řízení ve věcech občanských a o řízení exekučním (tisk 1119).

Zpravodajem jest místo omluveného p. posl. Dr. Černého pan posl. dr. Králík. Dávám mu slovo.

Zpravodaj posl. dr. Králík: Slavná sněmovno! Usnesení senátu Národního shromáždění o vládním návrhu zákona, kterým se mění a doplňují některá ustanovení zákonů o soudním řízení ve věcech občanských a o řízení exekučním, je tak rozsáhlou předlohou, že naprosto nebylo možno ústavně-právnímu výboru zpracovati ji ve lhůtě stanovené §em 43 úst. listiny, ve lhůtě, která se končí během letních prázdnin.

Z toho důvodu navrhuje ústavně-právní výbor posl. sněmovně, aby senátu Národního shromáždění bylo navrženo prodloužiti lhůtu podle §u 43 úst. listiny k projednání této osnovy do konce měsíce října t. r. (Souhlas.)

Předseda (zvoní): K rozpravě není nikdo přihlášen, budeme tedy ihned hlasovati o návrhu pana zpravodaje na prodloužení lhůty k projednání této osnovy.

Kdo souhlasí s návrhem pana zpravodaje, aby vyžádáno bylo prodloužení lhůty k projednání této osnovy do konce měsíce října t. r., nechť zvedne ruku. (Děje se.)

To je většina. Návrh jest přijat, a tím vyřízen jest 3. odstavec pořadu.

Přistoupíme k projednávání dalšího odstavce, jímž je:

4. Zpráva výboru imunitního o žádosti okr. správy politické v Praze za souhlas s trest. stíháním posl. Haruse pro přestupek podle §u 7 nařízení ze dne 20. dubna 1854, č. 96 ř. z. (tisk 730).

Zpravodajem je pan posl. inž. Hrdina. Dávám mu slovo.

Zpravodaj posl. inž. Hrdina: Slavná sněmovno! Zpráva výboru imunitního o žádosti okres. správy politické v Praze za souhlas s trest. stíháním posl. Haruse pro přestupek podle §u 7 nař. ze dne 20. dubna 1854, čís. 96 ř. z. Okresní správa politická v Praze na Smíchově žádá přípisem z 8. dubna 1926, č. 29.344, o vydání posl. Haruse proto, že při dostihách v Chuchli v dubnu 1926 dopustil se polního pychu tím, že leže na trávě, neuposlechl výzvy stráže, aby se vzdálil, při čemž prý se urážlivě vyjádřil vůči strážníkovi. Imunitní výbor nepovažuje záležitost tuto za tak vážnou, aby pro ni byla zrušena imunita poslanecká, a navrhuje proto, aby posl. H a r u s pro přestupek podle §u 7 nař. ze dne 20. dubna 1854, č. 96 ř. z., vydán nebyl.

Předseda (zvoní): K této věci došla řečnická přihláška. Zahájíme proto rozpravu.

Navrhuji podle usnesení předsednictva, aby řečnická lhůta stanovena bylo 15 minutami. (Námitek nebylo.)

Námitek není. Lhůta je přijata.

Ke slovu je přihlášen na straně "proti" p. posl. dr. Winter. Dávám mu slovo.

Posl. dr. Winter: Slavný sněme! Na dnešním pořadu schůze máme 8 případů imunitních. Nemám na žádném z těchto případů zájmu ani osobního, ani stranického. Přihlásil-li jsem se ke slovu, učinil jsem tak ve snaze, abych podle svých sil přispěl ke zlepšení poměrů, které považuji za těžkou úhonu a závadu pro náš parlamentarismus.

Jak se ráčíte pamatovati, až do nedávné doby nebylo takřka jediné schůze, na jejímž pořadu by nebylo bývalo několik zpráv imunitního výboru. Mnozí z nás byli jsme členy už rakouského parlamentu, mnozí z nás mají příležitost, aby sledovali podrobněji jednání cizích parlamentů, a kdo tu to příležitost mají, vidí, že nikde na světě není sněmovna tolik zahrnována prací právě imunitního výboru, jak tomu je u nás. (Výkřiky posl. Tomáška.)

Upozornil jsem již na jiném místě, že právě v těchto dnech jednala francouzská sněmovna o žádosti veřejného žalobce, aby byli vydáni dva nebo tři komunističtí poslanci francouzští, kteří byli obviňováni, že vybízejí vojáky ke vzpouře, zejména v koloniích francouzských. Ačkoliv komunističtí poslanci nejsou ani ve francouzské sněmovně zvlášť oblíbeni, (Veselost.) a ačkoliv byli obviňováni z tak těžkého zločinu, francouzské sněmovně ani nenapadlo posuzovati věc pouze s hlediska, že jde o obvinění komunistů. Ministr vnitra připravil celou protikomunistickou kampaň mimo sněmovnu i ve sněmovně. Ministr spravedlnosti několikráte zasáhl ve sněmovně do jednání ve prospěch návrhu na vydání těchto poslanců. Přesto však francouzská posl. sněmovna jednala o tomto návrhu na vydání několik dní.

Bylo by bývalo přirozeno, kdyby obtíže byla dělala oposice. Ale obtíže dělaly právě vládní strany, a byl to jeden z vůdčích lidí vládní většiny, který prohlásil, že zrušení parlamentní imunity je činem nekonečně závažným. A musel zakročiti min. předseda francouzský, musel položit otázku důvěry, aby dosáhl od sněmovní většiny vyžadované vydání. Konečně se mu ho dostalo, poněvadž sněmovní většina nechtěla v této chvíli vyvolávati pro takovou otázku vládní krizi. A tu ještě nevydala sněmovna hlavního obviněného posl. Dorriota, poněvadž nebyl právě přítomen a nemohl se před imunitním výborem hájiti.

Slavný sněme! Zrušení parlamentní imunity jest podle názorů vládních poslanců francouzských čin nekonečně závažný. My tak otázku poslanecké imunity neposuzujeme. Francouzská sněmovna potřebovala několik dní, aby vyřídila jeden návrh na vydání poslance, a my v každé schůzi vyřídíme za několik minut 8 až 10 návrhů. Prosím, abyste u vážili, jakého obrazu musí veřejnost nabýti o našem parlamentu. Takřka v každé schůzi projednávají se zprávy imunitního výboru, případně několik imunitních záležitostí, takřka v každé schůzi jsou poslanci vydáváni k trestnímu stíhání. Jaký potom div, že vzniká ve veřejnosti domněnka, že naše poslanecká sněmovna skládá se z veliké části z lidí méněcenných nebo dokonce zločinných. (Výkřiky.) Připojí-li se k tomu ještě způsob psaní určité části našeho tisku, není divu, že si veřejnost vytvoří obrázek o poslancích, který si nikdo z nás nemůže dáti za rámeček. (Výkřiky posl. Jílka a Tomáška.) Jsou však členové této sněmovny......(Výkřiky posl. Jílka a Tomáška. - Předseda zvoní. - Výkřiky poslanců čsl. strany lidové.)

Předseda (zvoní): Prosím o klid. Žádám pana řečníka, aby pokračoval.

Posl. dr. Winter (pokračuje): Na některé poznámky pánů z pravé strany této sněmovny, kteří projevují jisté zadostiučinění, že právě příslušníci mé strany jsou atakováni některými poslanci strany komunistické při projednávání záležitosti člena jejich klubu, dovoluji si připomenouti, že je to čirou náhodou, že mluvím k imunitní záležitosti právě posl. Haruse. (Veselost. - Posl. Sedláček: To jsou námluvy!)

Já bych se byl při projednávání zpráv imunitního výboru přihlásil ke slovu, i kdyby na prvém místě byl býval případ kol. Chalupy z mého klubu nebo kteréhokoliv jiného z pánů, poněvadž mně nejde o tento konkrétní případ, který je na denním pořadu, ani o konkrétní případy, které jsou dnes vůbec na denním pořadu, nýbrž o projednávání imunitních záležitostí vůbec, o princip parlamentarismu.

Z toho, co jsem si dovolil uvésti, by vyplývala otázka, zdali členové naší sněmovny jsou opravdu tak zlí, jak vypadají na obrázku, jejž si veřejnost vytvoří ze zpráv imunitního výboru, zdali členové naší sněmovny jsou horší než členové jiných zákonodárných sborů?

Kdo má poněkud zkušenosti a přehled, co se děje v jiných sněmovnách, musí říci, že až na některé mimořádné případy, kterých se právě týká výkřik pana kol. Jílka, jsou poměry v naší poslanecké sněmovně a v našem senátě v podstatě takové jako v jiných zákonodárných sborech - o nic lepší a o nic horší.

Ale v cizině jsou jiné představy o postavení sněmovny, jsou jiné představy v úřednictvu státním o sněmovně a jsou také jiné představy o rázu a významu sněmovny ve sněmovně samé.

Proč je náš imunitní výbor tak často svoláván. Máme zde na př. návrh na stíhání posl. Hampla, předsedy výkonného výboru naší strany. Je stíhán proto, že je předsedou výkonného výboru, že výkonný výbor sociálně-demokratické strany je vydavatelem "Práva Lidu", že odpovědným redaktorem tohoto listu je kol. Stivín, že kol. Stivín byl jednou na dva nebo na tři dny poslán do Berlína a nebyl jeho odchod z Prahy ohlášen policejnímu ředitelství. To se policie dověděla a stíhá vydavatele listu, representanta vydavatelstva (Výkřiky komunistických poslanců.) podle tiskového zákona a dává ho stíhati u poslanecké sněmovny. (Výkřiky komunistických poslanců. Posl. Mikulíček: Bechyně byl přece první mezi inspirátory tohoto zákona! Posl. Jílek: Proč si stěžujete ?) My si, pane kolego Jílku, nestěžujeme k vůli sobě, ani k vůli vám, nýbrž jedině k vůli parlamentarismu, k vůli myšlence parlamentarismu. (Potlesk soc. dem. poslanců. - Výkřiky komunistických poslanců.)

Předseda (zvoní): Prosím o klid. (Výkřiky komunistických poslanců a posl. Tomáška.)

Prosím o klid.

Posl. dr. Winter (pokračuje): Prosím, pánové, abyste se podívali na zprávy imunitního výboru, které podává dnes. Ke cti imunitního výboru upozorňuji, že všechny zprávy.....(Výkřiky.)

Předseda (zvoní): Prosím o klid.

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP