Věci komerční a tarifní.

Vydán byl již dlouho připravovaný seznam stanic v Československé republice, obsahující přesné názvosloví železničních stanic a sloužící interesované veřejnosti jako pomůcka, důležitá pro železniční přepravu.

Dále byl vydán pro přímou dopravu osob, zavazadel a spěšnin mezi stanicemi československých státních drah a stanicemi drah soukromých nový tarif, platný od 1. srpna 1926.

Osobní doprava se sousedními státy jest dnes již úplně upravena přímými tarify, jsou to: tarif maďarsko-československý, německo-československý, polsko-československý, rakousko-československý a rumunsko-československý. V přepravě přes sousední státy do další ciziny nebo v transitní dopravě přes Československo, jsou úplně vypracovány tyto osobní a zavazadlové tarify: anglicko-belgický tarif s Československem, anglicko-nizozemský tarif s Československem, francouzský tarif mezi Západem a Východem přes Jižní Německo neb Arlberg, československo-italský tarif přes Rakousko, který bude záhy rozšířen o cestu přes Německo a Švýcary, dále tarif jugoslávsko-československý přes Rakousko a Maďarsko, dále tarif se severskými státy: Dánskem, Norskem, Švédskem, tarif Mezinárodní jednoty, tarif pro osoby a zavazadla Expresního vlaku a tarif pro spěšniny Expresního vlaku, tarif mezi Východem a střední Evropou, tarif pro osoby expresního vlaku Ostende-Vídeň a tarif pro spěšniny téhož expresního vlaku. Dráhy československé účastní se na transitní dopravě mezi Italií a Polskem pro cestující a vystěhovalce, dále v osobních tarifech mezi Maďarskem a Rakouskem, mezi Německem a Jugoslavií, jakož i Rumunskem, mezi Německem a Rakouskem, mezi Polskem a Maďarskem přes Československo a Rakousko, mezi Rakouskem a Polskem a mezi Rakouskem a Rumunskem přes Československo i Polsko.

Nového vydání bude vyžadovati železniční osobní tarif díl II. z 1. ledna 1924 pro místní dopravu osob, psů, zavazadel a spěšnin na tratích státních a na tratích soukromých drah, provozovaných státem, jakož i pro vzájemnou dopravu mezi stanicemi československých státních drah a stanicemi dráhy Košicko-Bohumínské a pro dopravu mezi stanicemi československých státních drah v dopravě přes tuto dráhu, který stal se následkem četných dodatků nepřehledným.

Vzhledem ku mnohým změnám dosavadní "Rukověti pro přímé odbavování spěšnin a novinových balíků", platné od 1. července "1920, bude nutno vydati v dohledné době novou"Rukověť".

Připravuje se úprava tarifů osobních, přímých a transitních s ruskými sovětskými státy. Jedná se o tarif seversko-italský a o přímý tarif Československa s místní drahou Solné komory přes Rakousko a uvažuje se též o tarifu přímé osobní přepravy mezi Polskem a Francií přes Československo.

Vzhledem ku vzrůstající automobilové a letecké dopravě připravuje se nová úprava většiny osobních tarifů zahraničních a chystá se rozšíření dopravy spěšnin, zejména v zahraničních tarifech se sousedními státy Rakouskem, Německem, Polskem a současně i s Jugoslavií.

V obou nákladních tarifech byla povšechná tarifní ustanovení tak upravována, aby se docílilo zjednodušení a přehlednosti. To platí zejména o roztřídění zboží, kde zároveň došlo i k některým změnám klasifikace podle změněných potřeb průmyslu a obchodu. Veškeré tyto práce byly přípravou k zamýšlené tarifní reformě, která je připravována na podkladě systematických studií.

Pokračuje se též v rozsáhlých pracích, spojených s vydáním nového kilometrovníku československých státních drah.

V mezinárodní dopravě se pokračuje na vybudování mezinárodních svazových tarifů. Postupující konsolidace hospodářských poměrů vyvolala potřebu přímých tarifů nejen se, sousedními státy, nýbrž i se vzdálenějšími zeměmi. Jsou to zvláště Francie a Italie, s nimiž byly započaty práce na přímých tarifech podle sjednaných zásad. Vzestup odbytu našich výrobků, zvláště cukru a sladu ve Švýcarsku a ukončení tarifního boje o zásilky tohoto zboží mezi německými a rakouskými drahami, dalo podnět ku pracem na přímém tarifu československo-švýcarském, který v brzké době bude třeba uvésti v život. S Jugoslavií a Rumunskem bylo navázáno jednání a lze očekávati, že nebude překážek, aby mohlo býti přikročeno k dalším pracem. Se zřetelem na výsledek jednání o urovnání tarifního boje mezi Hamburkem a Terstem, bude asi třeba přepracovati platné tarify se severními zámořskými přístavy a přístavy jaderského moře. V sousední dopravě nutno postupně vydati dalších asi 7 sešitů československo-německého nákladního tarifu. Ustálení valuty v Polsku usnadní a urychlí práci na československo-polském nákladním tarifu. V brzku bude lze skončiti zpracování přímého tarifu s Maďarskem.

Jako dosud, bude třeba i na dále věnovati zvýšenou pozornost též oněm přepravám, které se dotýkají československých státních drah, jakožto drah průvozních, právě tak, jako u nás bude snahou i ostatních států, využíti uspokojivého ustálení měnových poměrů k dalšímu vybudování mezinárodních železničních tarifů. Lze očekávati, že bule pokračováno v započatých pracech na přímých tarifech německo-rakouském, německo-italském, německo-polském, německo-maďarském, polsko-rumunském, polsko-maďarském a polsko-italském.

Kromě toho, jak co do rozsahu, tak i co do kvality, bude nutno stále doplňovati a upravovati vydané již tarify a přizpůsobovati je novým hospodářským poměrům, což je přirozeno při rychlém vývoji hospodářských poměrů, jenž přináší změny a vyžaduje, aby tarifní politika je umožňovala, aneb aspoň se jim přizpůsobovala. Tak zvláště podpora vývozu vyžaduje stálé revise vývozních výjimečných tarifů a povolování individuálních vývozních slev.

Státní správa železniční neopomíjí též činnosti reklamní a propagační ku povznesení cizineckého ruchu, vydáváním letáků, alb, brožur, pohlednic, plakátů v různých jazycích, vyvěšováním fotografických obrazů na stanicích atd.

Služba vozební a dílenská.

Docíliti pokud možno největšího výkonu při nejmenší spotřebě materiálu, jest úkol moderní techniky strojů. Věnována byla proto zvláštní péče nejen novým typům lokomotiv, které jsou vybaveny všemi možnostmi dosavadního pokroku ve stavbě lokomotiv, nýbrž i postupným rekonstrukcím lokomotiv výkonných řad starších.

V tomto směru docíleno bylo značných úspěchů. V roce 1921 činila spotřeba normálního paliva na 1 strojový kilometr 36,2 kg uhlí, v roce 1925 pak 27,7 kg uhlí, v roce 1921 činila spotřeba maziva na 1 strojový kilometr 69,2 g oleje, v roce 1925 pak 46,4 oleje.

Na místních drahách zavádí se z důvodů úsporných obsluha lokomotiv jedním mužem.

Dosavadní parní pohon vodáren přeměňuje se na elektrický, zařizuje se mechanické nakládání uhlí na tendry a elektrisují se točny.

Intensivní péče věnována byla tomu, aby správky lokomotiv a vozů byly co nejrychleji prováděny a tím oběh jejich co nejvíce urychlen.

Po převratu nestačily dílny, jichž bylo tehdy málo a byly nedostatečně vyzbrojeny, opraviti všechna železniční vozidla a byly proto opravy zadávány firmám soukromým. Státní správa železniční vybudovala proto nové dílny na opravu vozů v Trnavě na Slovensku a dokončuje výstavbu dílen v České Lípě tak, že nyní postačí dílny státních drah udržovati a opravovati všechna vozidla.

Státní správa železniční převzala po převratu vozy různého původu, a bylo nutno uváděti tyto vozy ponenáhlu na jednotnější systém, poněvadž různorodost zmenšuje jejich upotřebitelnost. Uvedení různorodých vozů na jednotný systém podmíněno bylo také novými mezinárodními předpisy, jímž mají vyhovovati osobní i nákladní vozy při přechodu s dráhy na dráhu a to jednak v mezinárodních svazech pro nákladní vozy a pro oběh osobních a zavazadlových vozů, jednak v Mezinárodní Unii železniční.

Úsilí železniční správy o urychlení oprav má ten výsledek, že stav správkových vozidel, který v roce 1919 činil u lokomotiv 35 %, u vozů osobních 20,4 %, u vozů nákladních 10,5 %, klesl v roce 1925 u lokomotiv na 24,2 %, u vozů osobních na 13,4 % a u vozů nákladních na 8,1 %.

Sociální a bytová péče.

Státní správa železniční obstarávala již ode dávna sociální pojištění svých zaměstnanců sama a to pensijní a nemocenské pojištění zvláštními vnitřními zařízeními, totiž pensijním fondem a nemocenskou pokladnou státních drah, pojištění pro případ úrazu pak nahradila po převratu vlastním úrazovým zaopatřením. Touto organisací, umožněnou zpravidla zvláštními předpisy příslušných zákonů, byla správa podniku a správa pojišťovny sloučena v jedno, takže bylo dosaženo velikých správních úspor. Roku 1926 bylo podle těchto zásad, vzhledem k zákonu čís. 221 ex 1924, o pojištění dělníků pro případ nemoci, invalidity a stáří, platného od 1. července 1926, jednak zavedeno invalidní a starobní pojištění železničních zaměstnanců, jednak upraveno jejich dosavadní nemocenské pojištění a rozšířeno vzhledem k zákonu čís. 221/1925 Sb. z. a n. o nemocenském pojištění veřejných zaměstnanců, platného od 1. srpna 1926, na všechny zaměstnance dosud z nemocenského pojištění vyňaté a na poživatele odpočivných a zaopatřovacích požitků. To se stalo zřízením fondu pro invalidní a starobní pojištění zaměstnanců státních drah na základě §u 6. písmena a) zákona čís. 221/1924 a vydáním nových stanov nemocenské pokladny státních drah na základě §u 5, písmena a) citovaného zákona a §u 22 zákona čís. 221 ex 1925.

Rozsah uvedených odvětví sociálního pojištění u státní správy železniční je viděti z nákladů, s nimi spojených, pokud je - vedle příspěvků pojištěnců - musí podnik uhrazovati z vlastních prostředků. Ve státním rozpočtu pro rok 1927 počítáno bylo s potřebou na pensijní, invalidní a starobní pojištění Kč 182,660.000,-,
na nemocenské pojištění " 28,500.000,-,
na úrazové zaopatření " 13,370.000,-,
na různá vydání humanitní péče " 40.000,-,
na pensijní přídavky, dary z milosti a podpory neaktivním zaměstnancům " 13,570.000,-,
na drahotní přídavky zaměstnancům ve výslužbě a jich pozůstalým " 190,000.000,-,
celkemKč 428,140.000,-.

Zájem služební vyžadoval, aby státní správa železniční spolupůsobila i při zdolání bytové tísně svých zaměstnanců. V této akci je nutno i dále pokračovati, Dosud vydáno na bytovou péči Kč 175,701.430,-.

Stavební ruch železničních zaměstnanců podporovala státní správa železniční poskytováním bezúročných záloh na služné. V posledních létech věnováno bylo na tento účel Kč 2,000.000, - ročně. Kromě toho je stavební ruch podporován zápůjčkami ze Zahradníkova fondu sociální péče československých státních drah, jehož převážný příjem tvoří dobrovolné příspěvky zaměstnanců.

Zestátňovací akce.

Zjednodušení služby a cíle úsporné sledovala a sleduje státní správa železniční i při zestátňování drah. Až dosud nabyl stát dráhy Buštěhradské, ústecko-Teplické, v údolí Borži, Užhorod-Vajany, Rakovník-Louny, Počeradec-Vrskmany, Holič-Hodonín a 48 drah, zaručených státem nebo zemí Českou o celkové délce 2.726,711 km.

Intensivně se pracuje na uspořádání právních a finančních poměrů Košicko-Bohumínské dráhy, na její nostrifikaci, a připravuje se jako konečný cíl její zestátnění.

Státní správa železniční zabývá se rovněž úpravou právních a finančních poměrů ostatních slovenských soukromých drah. Nostrifikace slovenských místních drah je téměř skončena.

Konečně pracuje se na úpravě poměrů soukromých místních drah v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, u nichž nutno vyřešiti zvláště otázku nostrifikace a sjednání nových provozních smluv.

Věci finanční a účetní.

Změna účetního systému (kamerálního) byla připravována ihned po vyjití zákona čís. 404 ex 1922 Sb. z. a n., a bylo v roce 1924 zavedeno již nové účetnictví, přizpůsobené zvláštnostem služby železniční, prozatím u ředitelství státních drah Praha-Sever, v roce následujícím pak, u všech ostatních ředitelství československých státních drah. Nový účetní systém (dopický) jest výsledkem studia podobných systémů, zavedených u drah jiných států.

Jako další krok v tomto směru jest nutno připraviti bilanční podklady, bude tedy třeba sestaviti zakládací účet a rozhodnouti o tom, čím tento účet má a čím nemá býti zatěžován, jak veliké jsou hodnoty zakládací (aktiva a pasiva) předpřevratové a popřevratové, jaká jest hodnota majetková nejen se stanoviska celostátního, - jak asi bude určena reparační komisí, - nýbrž i podle hospodářských speciálních potřeb podniku železničního, aby nebyla udušena již v samém zárodku veškerá jeho činnost a finanční prosperita. Dále jest třeba přesně stanoviti aktiva a pasiva a určiti odpisy pro každoroční opotřebení hodnoty zakládací jejím užíváním v provozu, určiti podíly do fondu amortisačního neb obnovovacího. Mimo to bude třeba uvažovati též o založení fandu reservního, t, j. fondu, alimentovaného z ryzích zisků pro úhradu vydání a schodků, jdoucích nad meze provozu a způsobených mimořádnými okolnostmi hospodářskými, zejména kolísavostí hospodářské konjunktury.

Ku posouzení o rozsah československých státních drah dlužno uvésti několik největších výdajových položek.

Na investiční práce vydala státní správa železniční od roku 1919 do konce roku 1925 Kč 5.870,876.390,-,

Z toho připadá:

na pořízení strojů a vozů " 3.897,826.810,-,
na výstavbu nových drah" 190,725.910,-,
na bytovou péči" 175,701.430,-,
ostatní výdaje investiční " 1.606,622.240,-.

Z výdajů těchto vyplývá úrokové břemeno, které jest státní správě železniční nésti a které činí pro rok 1927 částku Kč 359,230.210-.

Zatížení podniku železničního z titulu sociálního pojištění a humanitní péče o zaměstnance, činí v roce 1927 částku Kč 428,140.000-.

Uhlí bude spotřebováno při provozu státních drah, soukromé dráhy v to nečítajíc, v roce 1927 nejméně za 430-450 milionů lič.

Bude tudíž jen k úhradě úroků z kapitálu, do drah po převratu vloženého, a k úhradě zatížení, vyplývajícího ze sociálního pojištění zaměstnanců, třeba denní částky 2,2 milionu Kč a k úhradě nákladů na uhlí jen pro státní dráhy, soukromé v to nečítajíc, denně 11/4 milionu Kč.

Po uvedení některých podrobností, vystihujících rozsah státních drah, nutno poukázati na podrobnosti rozpočtového návrhu pro rok 1927.

V rozpočtu podnikovém na rok 1927 jest zahrnuta potřeba nejen na investice provozní, nýbrž i na ryzí investice. Částka na tyto investice, preliminovaná na rok 1927, dosahuje výše 4.124,1 mil. Kč.

Výdaje provozní oddílu A-C činí 4.344,1 mil. Kč,
provozní příjmy vlastní činí 4.479,5 mil. Kč,
jeví se přebytek135,4 mil. Kč,
jehož má býti, včetně ponechané 20 %ní kvoty dopravních daní v částce 136,0 mil. Kč,
t. j. tedy celkem271,4 mil. Kč
použito k úhradě výdajů na ryzí investice.  

Výsledek rozpočtu podniku železničního na rok 1927 při porovnání s rozpočtem na rok 1926 jeví se takto:

preliminovaný přebytek rozpočtu na rok 1926 činí 214,7 mil. Kč,
prelim. přebytek provozní na rok 1927 činí 135,4 mil. Kč.
Podnik hradí však v roce 1927 investice provozní per 141,0 mil. Kč,
 276,4 mil. Kč.

K tomu nutno připočísti nové zatížení podniku celkovým nákladem na ministerstvo železnic (dosud jen 60 %) 8,6 mil. Kč,
a náklad na úpravu platovou, který jest v rozpočtu pro rok 1927 preliminován po prvé a to částkou 180,0 mil. Kč,
činilo by tudíž rozpočtové aktivní saldo podniku v roce 1927, při porovnávací základně stejné, jako v roce 1926 465,0 mil. Kč,
tudíž více o250,3 mil. Kč

nežli přebytek rozpočtu na roli 1926.

Preliminované výdaje podniku v roce 1926 činily 4.089,9 mil. Kč,
výdaje podniku v roce 1927 činí bez provozních investic (Kč 141,083.840,-), úhrady na úpravu platovou (Kč 180,000.000) a 40 % kvotu nákladů ministerstva železnic (Kč 8,654.730) 4.014,4 mil. Kč,
tedy preliminované výdaje roku 1927 jsou vlastně menší o 75,5 mil. Kč.

Preliminované příjmy v roce 1926 činily 4.304,6 mil. Kč,
na rok 1927 preliminováno (bez 20 % kvoty dopravních daní) 4.479,5 mil. Kč,
tedy více o174,9 mil. Kč.

Hospodářské účiny Košicko-Bohumínské dráhy, jakož i místních drah, provozovaných státní správou železniční na účet vlastníků, nejsou v tomto rozpočtu obsaženy. Tyto účiny vedeny jsou kontokorentně. Za účelem přednostní úhrady výpůjčkové a prioritní služby hradí však státní správa železniční zálohově všem místním drahám, jimž bylo povoleno sečkání náhrady provozních schodků, tyto schodky včetně správních výloh, potřeb pro službu prioritní a výpůjčkovou. Zmocnění ku příslušnému výdaji ve formě zálohy z provozních prostředků, uděluje se ministru železnic příslušným ustanovením čl. IV. finančního zákona.

Košicko-Bohumínská dráha byla úmluvou ze dne 25. ledna 1921 vzata do státní správy na základě zákona ze dne 22. prosince 1920, čís. 690 Sb. z. a n. Ač nebyla formálně uznána státní garancie koncesní listinou této dráze poskytnutá, bylo provozní smlouvou této dráze zaručeno zúročení a umoření prioritních obligací, úhrada nákladů společenské služby a 4%ní zúročení akciového kapitálu v maďarských korunách.

Celkové náklady, spojené s úhradou provozních schodků místních drah, provozovaných státní správou železniční na účet vlastníků a Košicko-Bohumínské dráhy, včetně potřeb pro službu prioritní a výpůjčkovou a správních výloh, preliminovány byly pro rok 1927 částkou 108 mil. Kč (bližší rozvedení tohoto nákladu viz v přiloženém výkazu).

Přehled stavu personálu a jiná statistická data železničního provozu.

Přehled stavu personálu.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Označení služebního odvětví - pomocného závodu
 
Úředníci
Podúředníci a zřízenci
Dělníci
Celkem
Dělníci investiční
  
státní
statu
smluvní
Úhrn 3-9
definitivní
výpomocní
definitivní
výpomocní
Úhrn 11-15
stálí
výpomocní
sezonní
Úhrn 16-18
  
   
I
IIa
IIb
IIIa
IIIb
             
  
počet
  
A. Služba výkonná.
Ústřední služba ředitelstev státních drah
státní dráhy
2469940 2.1272.149180 95.228421 949231 95327317 32936.474
-
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
celkem
2469940 2.1272.149180 95.228421 949231 95327317 32936.474
-
Dozor na dráhu a její udržování
státní dráhy
-
326
-
371.296 3921.700 4.725198.823 17413.74110.916 8.7162.75122.382 37.8234.417
 
místní dráhy
-
21
-
3144 3
-
171 26761.322 141.6092.121 7376503.508 5.288261
 
celkem
-
847
-
401.44042 21.8714.992 2510.145188 15.35013.0379.452 8.40125.89043.111 4.678
Staniční služba
státní dráhy
-
54 13.9594.006 1.24919.270 7.47831715.217 1.48424.4968.836 2.8711.09212.799 46.565
-
 
místní dráhy
-
8
-
277627134
-
946 434191.802 1911.946912 12881.048 3.940
-
 
celkem
-
621 4.2364.5331.383 110.2367.912 33616.5191.675 26.4429.7482.999 1.10013.84750.505
-
Jízdní služba
státní dráhy
-
-
-
-
21.537
-
1.5393.215
-
8.6571.86113.733 9911.1191.409 3.51918.791
-
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
141
-
141302
-
730 2811.313133 765214 1.668
-
 
celkem
-
-
-
-
21.678
-
1.6803.517
-
9.3872.14215.045 1.1241.1951.414 3.73320.459
-
Vozební služba
státní dráhy
-
126
-
1554.997 446
-
5.7243.9804 4.5367939.313 4.356706153 5.21520.252
-
 
místní dráhy
-
7
-
848838
-
541307
-
524 115946470 17
-
487 1.974
-
 
celkem
-
133
-
1635.485484
-
6.269 4.28745.060 90810.2594.826 7231535.702 22.226
-
Celkem
státní dráhy
241.20541 6.27812.4503.451 1223.46119.819 34937.7254.343 62.23625.37213.428 5.40844.208129.905 4.417
 
místní dráhy
-
36
-
2881.159 316
-
1.7991.31025 3.8786015.814 3.636958663 5.25712.870261
 
celkem
241.24141 6.56613.6093.767 1225.26021.129 37441.6034.944 68.05029.00814.386 6.07149.465142.775 4.678


Přehled stavu personálu
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Označení služebního odvětví - pomocného závodu
 
Úředníci
Podúředníci a zřízenci
Dělníci
Celkem rubr. 10., 15. a 19.
Dělníci investiční
Poznámka
  
státní
statu
smluv.
Úhrn 3-9
Podúředníci
Zřízenci
Úhrn 11-14
   
   
I
IIa
IIb
IIIa
IIIb
  
definitivní
výpomocní
definitivní
výpomocní
 
stálí
výpomocní
sezonní
Úhrn 16-18
   
  
počet
 
  
B. Pomocné závody pro provoz
 
Dílny
státní dráhy
-
106
-
108432 351682 4.41424.908 119.3352.281 880153.176 13.193
-
 
 
místní dráhy
-
8
-
17452
-
72381
-
394
-
775229 3022281 1.128
-
 
 
celkem
-
114
-
12547737 17544.795 25.30211 10.1102.510910 373.45714.321
-
 
Správkárny
státní dráhy
-
36
-
24166 20
-
2461.5332 2.74194.285 1.156139
-
1.2955.826
-
 
 
místní dráhy
-
-
-
311 1
-
15 58
-
108
-
166 4810
-
58239
-
 
 
celkem
-
36
-
2717721
-
261 1.59122.849 94.4511.204 149
-
1.535 6.065
-
 
Výroba jízdenek
státní dráhy
-
-
-
39 3
-
15 16135 153354
-
39 107
-
 
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
 
celkem
-
-
-
39 3
-
15 16135 153354
-
39 107
-
 
Elektrárny
státní dráhy
-
-
-
-
1
-
-
110
-
24
-
24,16
-
-
16 41
-
 
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
 
celkem
-
-
-
-
1
-
-
110
-
14
-
2416
-
-
16 41
-
 
Plynárny
státní dráhy
-
-
-
-
5
-
-
56
-
20127 18
-
-
1850
-
 
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
 
celkem
-
-
-
-
5
-
-
56
-
20127 18
-
-
1850
-
 
Zásobárny
státní dráhy
-
5
-
9513622
-
258 68
-
232 13313379 34
-
413984
-
 
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
 
 
celkem
-
5
-
9513622
-
258 68
-
232 13313379 34
-
413984
-
 
Celkem
státní dráhy
-
147
-
230749 8011207 6.04757.950 3514.0373.885 1.057154.957 20.201
-
 
 
místní dráhy
-
8
-
20563
-
87439
-
502
-
941277 4022339 1.367
-
 
 
celkem
-
155
-
25080583 112946.486 58.45235 14.9784.1621.097 875.29621.568
-
 


Přehled stavu personálu.
1
2
3
4
5
6
9
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Označení služebního odvětví - pomocného závodu
 
Úředníci
Podúředníci a zřízenci
Dělníci
Celkem rubr. 10, 15 a 19
Dělníci invest.
Poznámka
  
státní
statu
smluv.
Úhrn rubr 3-9
Podúředníci
Zřízenci
Úhrn rubr. 11-14
stálí
výpom.
sezon.
Úhrn rubr. 16-18
   
   
I.
II.a
II.b
III.a
III.b
  
defin.
výp.
defin.
výp.
        
  
počet
 
-
 
C. Investice (Zaměstnanci "Extra statum")
 
 
celkem
-
925 1034
-
121537
-
123 22
-
168
-
168 343
-
 
Rekapitulace
 
Služba výkonná
státní dráhy
241.20541 6.27812.4503.451 1223.46119.819 34937.7254.343 62.23625.37213.428 5.40844.208129.905 4.417 
 
místní dráhy
-
36
-
2881.159 316
-
1.7991.31025 3.8786015.814 3.636958663 5.25712.870261  
 
celkem
241.24141 6.56613.6093.767 1225.26021.129 37441.6034.944 68.05029.00814.386 6.07149.465142.775 4.678 
Pomocné závody pro provoz
státní dráhy
-
147
-
230749 8011.207 6.04757.950 3514.0373.885 1.057154.957 20.201  
 
místní dráhy
-
8
-
20563
-
87439
-
502
-
941277 4022339 1.367  
 
celkem
-
155
-
25080583 11.2946.486 58.45235 14.9784.1621.097 375.29621.568   
Investice (zaměstnanci "Extra statum")
státní dráhy
-
92 51034
-
121537
-
123 22
-
168
-
168 343  
 
místní dráhy
-
-
-
-
-
-
-
-
 
-
-
-
-
-
-
-
-
-
  
 
celkem
-
925 1034
-
121537
-
123 22
-
168
-
168 343  
Úhrn
státní dráhy
241.44446 6.51813.2333.531 2524.82125.873 35445.6874.381 76.29529.25714.653 5.42349.333150.449 4.417 
 
místní dráhy
-
44
-
3081.215 319
. -
1.8861.74925 4.3806016.755 3.913998685 5.59614.237261  
 
celkem
241.48846 6.82614.4483.850 2526.70727.622 37950.0674.982 83.05033.17015.651 6.10854.929164.686 4.678 



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP