Do rozhodnutí odvolacího senátu přísluší
i přísedícím finančním
úředníkům stížnost k nejvyššímu
správnímu soudu; v tomto případě
platí obdobně ustanovení § 254 a 332.
(1) Trestní řízení skončené
pravoplatným rozhodnutím o vině nebo nevině
podle §§ 186, 187 a 188 může býti
na návrh strany nebo vyměřovacího
úřadu obnoveno, vyjdou-li dodatečně
najevo nové, dosud neuplatňované nebo neznámé
skutkové okolnosti nebo průvody rozhodné
pro osvobození, podstatně nižší
potrestání nebo usvědčení vinníka
po případě obviněného a bude-li
návrh na obnovu podán do pěti let po uplynutí
roku, v němž nabyl odsuzující nebo osvobozující
nález moci práva anebo v němž bylo trestní
řízení zastaveno.
Návrhu na obnovu nelze vyměřovacím
úřadem podati, nastalo-li již promlčení
trestnosti podle § 206, odst. 1 a 2 a § 208, odst. 2.
(2) Návrh nutno podati u vyměřovacího
úřadu nebo vyměřovacím úřadem,
u něhož bylo původní trestní
řízení v I. stolici vedeno. Tento úřad
rozhodne, má-li býti z důvodu podaného
návrhu na obnovu výkon trestu odložen.
(3) O návrhu rozhodne finanční úřad
II. stolice s konečnou platností.
(4) Byla-li obnova povolena ve prospěch vinníka
nelze mu novým nálezem uložiti trestu těžšího,
než byl trest uložený prvním nálezem.
(5) Další podrobnosti řízení
budou upraveny vládním nařízením.
Peněžité tresty a pokuty podle tohoto zákona
připadají státu.
Pokud zákon nic jiného neustanovuje, platí
ustanovení této hlavy pro všechny přímé
daně a pro trestní ustanovení jich se týkající,
neplatí však pro pozemkový katastr, zvláštním
zákonem upravený a jeho vedení.
(1) Správou přímých daní jsou
pověřeny finanční úřady
a to:
1. v prvé stolici: finanční úřady
I. stolíce nebolí vyměřovací
úřady,
2. v druhé stolicí: finanční úřady
II. stolice,
3. v třetí stolici: ministerstvo financí.
(2) Obor působnosti stanoví se, pokud zákon
sám tak nečiní, vládním nařízením.
(1) Vyměření daně důchodové
a všeobecné daně výdělkové
děje se, pokud zákon jinak neustanovuje, v daňové
komisi, která jest pro tyto daně společnou.
(2) Daňová komise budiž zřízena
pro obvod každého vyměřovacího
úřadu a kromě toho pro města, mající
více než 10.000 obyvatelů.
(3) Ministerstvo financí může zříditi
pro rozsáhlé obvody nebo pro obvody se zvláště
velikým počtem poplatníků podle potřeby
několik daňových komisí anebo přiděliti
města s více než 10.000 obyvatelů daňové
komisi pro obvod vyměřovacího úřadu,
k němuž náležejí.
(1) Počet členů jednotlivých daňových
komisí se stejným počtem náhradníků
určí ministerstvo financí, přihlížejíc
ku velikosti a poplatní síle daňového
okresu.
(2) Náhradník nastupuje, je-li člen zaneprázdněn
nebo přestal-li býti členem za funkčního
období.
(1) Předsedou (zástupcem předsedy) daňové
komise jest přednosta (zástupce přednosty)
vyměřovacího úřadu, pro jehož
obvod daňová komise je zřízena.
(2) Za nepřítomnosti předsedy daňové
komise nastupuje v jeho práva a povinnosti zástupce
předsedy.
(1) Finanční úřad II. stolice jmenuje
pro svůj obvod do daňových komisí
na 3 léta:
a) jednu část členů (náhradníků)
a podle toho, čítá-li daňová
komise buď až 11 členů nebo více
než 11 členů, ještě o jednoho,
pokud se týče o dva členy (náhradníky)
více z osob, které mu na každé období
po třech na každého člena (náhradníka)
navrhnou zemědělské rady (v Podkarpatské
Rusi až do zřízení zemědělské
rady zemědělský referát civilní
správy) z poplatníků daně důchodové
a obchodní a živnostenské komory (obchodní
a priemyselné komory) z poplatníků jak daně
důchodové tak i všeobecné daně
výdělkové; kolik míst té oné
korporaci připadá, určí na toto období
s konečnou platností finanční úřad
II. stolice, vyslechna návrhy těchto korporací,
dojdou-li včas (odst. 3., věta 1.) a hledě
k ustanovení odst. 4., č. 3.;
b) druhou stejnou část členů (náhradníků),
avšak nehledě k výše zmíněnému
jednomu, pokud se týče dvěma členům
(náhradníkům), bez návrhů v
prvé větě, odst. 1., lit. a) zmíněných.
(2) Co jest v dalším řečeno o členech,
platí též, pokud zákon jinak neustanovuje,
o náhradnících.
(3) Návrhy nutno podati do neprodlužitelné,
aspoň 3měsiční lhůty, kterou
stanoví finanční úřad II. stolice.
Pokud lhůta ku podání návrhů
(odst. 1., lit. a, věta 1.) stanovená nebude dodržena
nebo pokud ten onen návrh (odst. 1., lit. a, věta
1.) odporuje ustanovením odst. 1. a odst. 4., č.
1. a 2., vyzve finanční úřad II. stolice
k doplnění návrhu nebo k podání
návrhů nových a to se lhůtou měsíční.
Nebude-li tato lhůta dodržena nebo bude-li návrh
opětně odporovati ustanovení odst. 1. a 4.,
č. 1. a 2., není finanční úřad
II. stolice návrhy vázán.
(4) Při jmenování nutno dbáti těchto
zásad:
1. Jmenováni mohou býti pouze svéprávní
poplatníci všeobecné daně výdělkové
nebo daně důchodové nebo obou daní,
kteří jsou příslušníky
republiky československé, mužského pohlaví,
více než třicetiletí a nebyli odsouzeni
pro trestný čin, při němž byla
vyslovena ztráta volebního práva do obcí.
2. Poplatníci, kteří se dopustili trestního
činu, uvedeného v § 185, 186, 187 nebo 188
tohoto zákona, mohou býti jmenováni teprve,
když od pravoplatnosti nálezu prošlo 5 let.
3. Hlavní prameny důchodu buďtež, pokud
se vyskytují v daňovém okresu, v daňové
komisi přiměřeně zastoupeny. Nejméně
dva členové komise musí platiti vedle daně
důchodové také všeobecnou daň
výdělkovou.
4. V daňových komisích s nejmenším
počtem členů nesmí býti mimo
předsedajícího více nežli jeden
člen ze stavu aktivních státních úředníků,
v daňových komisích s větším
počtem členů nejvýše dva. Toto
ustanovení se nevztahuje na předsedu daňové
komise (jeho zástupce).
(5) Členové daňových komisí
mohou býti odvoláni, členové podle
odst. 1., lit. a) jmenovaní však jen tehdy, nevyhovují-li
podmínkám odst. 4., č. 1. nebo 2. anebo neplní-li
řádně svých povinností podle
§ 195, odst. 2.
(6) Jmenování na místo členů
(náhradníků) předčasně
vystouplých nebo odvolaných platí na zbytek
funkčního období (odst. 1.) a děje
se podle týchž zásad, jako při prvním
jmenování.
(1) Jmenování členem daňové
komise mohou odmítnouti členové Národního
shromáždění, duchovní všelikého
vyznání, činně sloužící
státní a jiní veřejní zaměstnanci
jakož i osoby vojenské, dále osoby, kterým
jest přes 60 let nebo které jsou stiženy tělesnou
vadou, jež by vykonávání této
funkce byla na závadu, konečně osoby, které
byly již po 6 let nepřetržitě členy
některé daňové nebo odvolací
komise, na příštích 6 let.
(2) O přípustnosti odmítnutí rozhodne
finanční úřad II. stolice, z jehož
rozhodnutí není odvolání.
(1) Členové, jichž funkční doba
prošla, mohou býti opět jmenováni.
(2) Pokud nové jmenování není provedeno,
podrží posavadní členové svoji
funkci.
(1) Předsedové a všichni členové
daňových komisí jsou povinni při jednání
v komisi postupovati podle zákona, nehledíc k osobě,
nestranně a podle nejlepšího vědomí
a svědomí a zachovati nejpřísnější
tajemství o jednání v daňové
komisí i o poměrech poplatníků, o
nichž při tom zvědí.
(2) Členové, kteří jsou státními
zaměstnanci, vykonávají svoji činnost
pod svou úřední přísahou. Jiní
členové vykonají s počátku
své činnosti tento slib. byvše dříve
výslovně upozornění na trestní
ustavení (§ 199):
"Slibuji na svou čest a svědomí, že
při jednání v daňové komisi
budu si počínati podle zákona, nehledíc
k osobě, nestranně a podle nejlepšího
vědomí a svědomí, a že zachovám
nejpřísnější tajemství
o tom, co zvím z jednání v daňové
komisi vůbec a o poměrech poplatníků
zvláště."
(3) Tento slib vykoná se tím způsobem, že
slibující - nehledíc k tomu, zda a jakého
jest náboženského vyznání - opakuje
znění slibu a poté podá ruku předsedovi.
O výkonu slibu sepíše se protokol, který
podepíše slibující a předseda
daňové komise. Jiné formálnosti a
obřadnosti nejsou přípustny.
(1) Funkce člena daňové komise jest čestnou
státoobčanskou povinností.
(2) Členové daňové komise, kterým
ujde účastí v jednání daňové
komise výdělek nebo vzejdou výlohy, mají
nárok na přiměřené odškodnění,
jehož výměru a podrobné podmínky
stanoví ministerstvo financí.
(1) Předseda daňové komise řídí
její práce, zodpovídá ze správného
užívání zákona a jest povinen
výkon usnesení daňové komise zákonu
zřejmě odporujícího zastaviti.
(2) Předseda přidělí daňové
komisi finanční orgány za referenty, kteří
mají hlasovací právo toliko tenkráte,
jsou-li zároveň členy daňové
komise.
(1) Předseda pozve ke každému zasedání
daňové komise všechny její členy.
Pozvánky nutno doručiti alespoň 8 dní
před zasedáním. Na místo zaneprázdněných
členů pozve předseda náhradníky
a to pokud možno takové, kteří náležejí
k podobným vrstvám výdělečným
nebo důchodovým.
(2) Pozvaní náhradníci vstupují v
každém směru na místo členů.
(3) Daňové komise jsou schopny se usnášeti,
je-li přítomna alespoň polovice členů
mimo předsedu nebo jeho zástupce.
(4) Nedostaví-li se do ustanovené hodiny tolik členů,
kolik jest třeba k usnášení, počne
se schůze o hodinu později, nehledíc ku počtu
přítomných členů. Okolnost
ta budiž v pozvánkách uvedena.
(1) Daňové komise rozhodují nadpoloviční
většinou hlasů přítomných
členů. Předseda hlasuje toliko při
rovnosti hlasů.
(2) Nedosáhne-li se při hlasování
o některé číslici nadpoloviční
většiny hlasů, buďtež připočítávány
hlasy pro číslici poplatníku nejnepříznivější
tak dlouho ke hlasům pro číslici nejbližší,
poplatníku příznivější,
až se dosáhne nadpoloviční většiny.
(1) Jedná-li se v daňové komisi o zdanění
některého jejího člena, jeho příslušníka
domácnosti (§ 5, odst. 4.), jeho příbuzných
nebo sešvakřených v pokolení přímém
vůbec nebo v pobočném pokolení až
do třetího stupně, jedná-li se dále
o zdanění zaměstnavatele nebo zaměstnance
některého člena daňové komise
aneb může-li člen očekávati od
rozhodnutí prospěch nebo újmu, konečně,
jde-li o někoho, jehož jest člen komise zákonným
zástupcem anebo zmocněncem, vzdálí
se takový člen před poradou a usnesením.
(2) Předseda odevzdá v takovém případě
předsednictví svému zástupci, zástupce
pak v témže případě některému
členu daňové komise.
(1) Daňová komise usnáší se zpravidla
o každém poplatníku zvláště.
(2) O poplatnících, u nich se návrhy vyměřovacího
úřadu shodují s přiznáním,
hlasuje se najednou, pokud členové daňové
komise u jednotlivých poplatníků ničeho
proti tomu nenamítají.
(3) Daňová komise může na předsedův
podnět jediným usnesením shodně s
návrhy vyměřovacího úřadu
rozhodnouti o poplatnících, jejichž celkový
zdanitelný důchod (výtěžek) nepřesahuje
u žádného 50.000 Kč.
O jednání a rozhodnutích daňové
komise sepíše se protokol, podepsaný předsedajícím
a dvěma členy, kteří se jednání
zúčastnili.
(1) Neprovede-li daňová komise úkol jí
uložený do doby ministerstvem financí přiměřeně
stanovené přes poučení předsedou
daňové komise, může ministerstvo financí,
když tato lhůta marně prošla, přenésti
její oprávnění na příslušný
úřad I. stolice; na následek tento buďtež
však všichni členové daňové
komise napřed řádně upozorněni.
(2) Totéž opatření může
ministerstvo financí učiniti, přestupuje-li
daňová komise vědomě přes poučení
dané předsedou zákonná ustanovení
nebo odepře-li výslovně svoji součinnost;
ustanovení odst. 1., věta 2. platí tu obdobně.
(1) Odvolací komise budiž zřízena pro
obvod každého finančního úřadu
II. stolice; ministerstvo financí jest však oprávněno
pro rozsáhlé obvody nebo pro obvody se zvláště
velikým počtem poplatníků zříditi,
je-li třeba, několik odvolacích komisí.
(2) Ministerstvo financí určí počet
členů odvolacích komisí se stejným
počtem náhradníků, přihlížejíc
k velikosti a poplatní síle obvodu odvolací
komise.
(3) Předsedou (zástupcem předsedy) odvolací
komise jest pravidelně přednosta (zástupce
přednosty) finančního úřadu
II. stolice, pro jehož obvod jest odvolací komise
zřízena; jsou-li pro to důvody, může
ministerstvo financí jmenovati jinou osobu předsedou
odvolací komise, pokud se týče jeho zástupcem.
(4) Členy a náhradníky odvolacích
komisí jmenuje ministerstvo financí podle zásad
uvedených v § 236, jehož ustanovení i
jinak tu platí obdobně.
(5) Člen odvolací komise nemůže býti
zároveň členem nebo náhradníkem
v daňové komisi, která jest v obvodu působnosti
odvolací komise.
(6) Ustanovení § 235, odst. 2., a § § 237
až 247 platí obdobně také pro odvolací
komise.
(1) Místní příslušnost vyměřovacích
úřadů se řídí:
a) U daně důchodové podle bydliště
poplatníkova. Má-li poplatník několik
bydlišť v tuzemsku, rozhoduje místo, v němž
je pramen důchodu, pokud se týče největší
pramen důchodu; není-li v tuzemsku takových
pramenů nebo jde-li o jinaké pochybné případy,
rozhoduje bydliště, v němž přebýval
poplatník delší dobu.
Pro poplatníka nemajícího v tuzemsku bydliště,
jest rozhodným místo, kde jest pramen důchodu,
pokud se týče největší pramen
důchodu; není-li v tuzemsku takových pramenů
nebo jde-li o jinaké pochybné případy,
rozhoduje místo, v němž přebýval
poplatník delší dobu.
b) U všeobecné daně výdělkové,
pokud zákon nic jiného nestanoví, podle místa,
kde se poplatník zdaňuje důchodovou daní,
nebo kde by se důchodovou daní zdaňoval,
kdyby jí byl podroben.
Jde-li o podnik společenský, jehož společníci
se zdaňují daní důchodovou v obvodu
různých vyměřovacích úřadů,
rozhodne finanční úřad II. stolice,
přihlížeje ku přáním společníky
podniku projeveným, o tom, který z úřadů
přicházejících v úvahu při
důchodové dani jednotlivých společníků
jest příslušným pro všeobecnou
daň výdělkovou společenského
podniku; jsou li společníci zdaňováni
daní důchodovou v obvodu různých finančních
úřadů II. stolice, rozhodne o příslušnosti
pro všeobecnou daň výdělkovou společenského
podniku týmž způsobem ministerstvo financí.
U podniků nefysických osob, které zásadně
nejsou podrobeny důchodové daní, rozhodno
jest pro vyměření všeobecné daně
výdělkové místo sídla, není-li
ho, místo ústřední správy těchto
osob v tuzemsku.
c) U zvláštní daně výdělkové
podle sídla.
Je-li sídlo podnikatelovo v cizině, platí
za sídlo jeho sídlo tuzemského zastupitelství
(representace) nebo zmocněnce vyznačeného
v § 263, odst. 7.
d) U daně pozemkové a domovní podle místa,
kde jest nemovitost, a jde-li o budovu, která leží
v obvodu několika vyměřovacích úřadů,
podle místa, kde leží větší
její část.
e) U daně rentové přímo vybírané,
podle týchž zásad jako pod lit. a), po případě
podle sídla poplatníkova, u daně rentové
vybírané srážkou u dlužníka
podle místa, kde se dani podrobené požitky
vyplácejí nebo ve prospěch věřitele
připisují.
f) U daně z tantiem podle místa, kde se dávce
podrobené požitky vyplácejí nebo ve
prospěch věřitele připisují,
u daně z vyššího služného
podle týchž zásad, jako pod lit. a).
(2) V případech, kde nestačí pro stanovení
příslušnosti ustanovení odst. 1., rozhoduje
o příslušnosti úřadu a komisí
ministerstvo financí.
(3) Daň předepíše se v berní
obci, v níž leží místo rozhodné
pro příslušnost podle odst. 1. a 2., pokud
zákon nic jiného nestanoví.
(1) Příslušnost daňových komisí
řídí se podle příslušnosti
vyměřovacích úřadů.
(2) Je-li daňových komisí několik
(§ 233), jest příslušnost dána
obvodem, pro nějž jest komise zřízena.
(1) Ministerstvo financí může z důležitých
důvodů na žádost poplatníkovu
nebo z úřední povinnosti delegovati jiný
úřad vyměřovací nebo jiný
finanční úřad II. stolice nežli
úřad podle všeobecných ustanovení
příslušný, aby provedl buď jen
určité nebo veškeré úkony daně
se týkající nebo trestní řízení.
(2) Ustanovení odst. 1. platí též pro
daňové (odvolací) komise a trestní
senáty.
(3) Ustanovení § 210, odst. 4. a 5. zůstávají
nedotčena.
Bydliště podle tohoto zákona má fysická
osoba tam, kde má byt za okolností, z nichž
lze souditi na úmysl se v místě trvale zdržovati.
(1) Pokud zákon sám pro určité úkony
nestanoví lhůty, mohou tyto lhůty stanoviti
finanční úřady (komise), přihlížejíce
ke skutečné potřebě, ne však
kratší 8 dní.
(3) Odvolání podati dlužno do 30denní
lhůty, pokud zákon nic jiného neustanovuje.
(3) Lhůty mohou býti v jednotlivých případech
z důležitých důvodů prodlouženy;
ze stejných důvodů může býti
dovoleno, aby opožděné odvolání
nebo opožděné padání bylo projednáno.
(4) Žádost o prodloužení lhůty
před jejím uplynutím podaná staví
lhůtu až do dne doručení vyřízení
o žádosti.
(5) Příslušnost úřadů
rozhodovati o žádostech podle odst. 3. upraví
vládní nařízení; o odvolání
ve věcech lhůt, pokud má strana na ně
nárok, rozhodne s konečnou platností přímo
nadřízený finanční úřad.
(6) Ve výzvách a příkazech budiž
vždy uveden úřad, u kterého úkon
má nebo může býti proveden, a lhůta,
do které se tak má státi, jinak započne
lhůta běžeti až po oznámení
těchto údajů.
(7) V úředním sdělení budiž
vždy výslovně uvedeno, jaké jsou následky,
nedodrží-li se stanovená lhůta.
(1) Lhůta počíná se dnem, jenž
jde po skutečnostech v § 256, odst. 2. uvedených
nebo po jiných skutečnostech lhůtu zakládajících,
na př.: dnem, kdy daň srážkou vybíraná
byla sražena; dny poštovní dopravy nepočítají
se do lhůty jen, bylo-li podání dáno
na poštu doporučeně nebo jako telegram.
(2) Podává-li odvolání vyměřovací
úřad, počíná se lhůta
dnem jdoucím po dni, kdy se stalo naříkané
rozhodnutí.
(3) Připadne-li poslední den lhůty na neděli
nebo státem uznaný svátek nebo den památný,
končí se lhůta teprve příštím
dnem všedním.
(1) Při všech výpočtech, týkajících
se předpisu nebo odpisu přímých daní,
čítá se rok za 360 a měsíc
za 30 dnů.
(2) Pokud zákon sám tak neustanovuje, jest dovoleno
zaokrouhlovati dolů buď vyměřovací
základ nebo daň; podrobnosti upraví ministerstvo
financí.
(1) Úřední rozhodnutí a opatření
(příkazy, výzvy) finančních
úřadů (komisí) nabývají
pro jednotlivé osoby právní účinnosti,
jsou-li jim řádným způsobem sdělena.
(2) To se děje, pokud zákon nepřipouští
veřejného vyhlášení nebo veřejného
vyložení, doručením písemného
sdělení.
(3) Přítomnému může býti
opatření oznámeno ústně (protokolárně);
na žádost jeho vyhotoví se písemné
sdělení.
(4) Chyby v počítání, psaní
a jiné omyly a přehmaty, které nevybočují
z mezí zřejmých nesprávností,
může úřad (komise), od něhož
vyšly, kdykoliv, nenastalo-li promlčení v lhůtě
stanovené v § 277, odst. 4., opraviti a o podaném
odvolání sám (a) s konečnou platností
rozhodnouti; jinak postupovati nutno podle všeobecných
ustanovení.
(5) Úřední rozhodnutí a opatření
ve věcech daňových, která odporují
zákonu nebo se zakládají na podstatně
vadném řízení, mohou býti bez
rozdílu, nabyla-li právní účinnosti
čili nic, anebo jsou-li na újmu státu neb
poplatníkovi, pokud zákon nic jiného neustanovuje,
z úřední moci nebo na žádost
poplatníkovu zrušena, jinými nahrazena nebo
změněna, nenastalo-li promlčení ve
lhůtě stanovené v § 277, odst. 4.; pokud
jest k tomu potřebí zmocnění nadřízeného
úřadu; stanoví vládní nařízení.
(6) Má-li závadné úřední
rozhodnutí a opatření původ v usnesení
daňové (odvolací) komise nebo trestního
senátu, uloží nadřízený
úřad finanční předsedovi komise
(senátu), aby závadné opatření
jménem komise (senátu) odvolal, pokud nenastalo
promlčení ve lhůtě stanovené
v § 277, odst. 4.
(1) Písemná sdělení, zejména
platební rozkazy doručí se na stvrzenku do
vlastních rukou adresáta neb jeho zákonného
zástupce nebo zmocněnce úředním
orgánem, obecním úřadem anebo poštou.
Nezastihne-li se osoba, které se má doručiti,
může býti dopis doručen platně
do rukou náhradního příjemce, t. j.
do rukou doručiteli známé dorostlé
osoby k rodině adresátově (zákonného
zástupce nebo zmocněncově) patříci.
Nezastihne-li se advokát nebo veřejný notář,
jemuž jako zmocněnci strany dlužno doručovati,
v kanceláři, může dopis býti
doručen platně každému oprávněnému
zřízenci advokátovu neb notářovu
tam přítomnému a doručovateli známému.
(2) Odepře-li osoba, které může býti
platně doručeno, přijmouti doručovaný
dopis, zanechá se dopis s účinkem doručení
buď na místě doručení, aneb,
není-li to možné, u obecního nebo poštovního
úřadu; tento způsob doručení
potvrdí na stvrzence doručitel, pokud se týče
obecní nebo poštovní úřad.
(3) Poplatníkům, jejichž bydliště
nebo pobyt nejsou známy, a adresátům, jimž
dopis nemohl krýti doručen z jiných důvodů
než pro odepření přijetí ani
poštou ani jiným způsobem, uloží
se dopis u obecního úřadu jeho posledního
známého bydliště. Obecní úřad
vyhlásí uložení způsobem v místě
obvyklým s výzvou, aby se adresát (zákonný
zástupce, zmocněnec) u něho přihlásil
o vydání dopisu. Doručení pokládá
se za vykonané, jestliže od vyhlášení
prošly 4 neděle. Přihlásí-li
se však adresát (zákonný zástupce,
zmocněnec) po této lhůtě o vydání
dopisu a prokáže-li, že bez svého zavinění
nemohl se přihlásiti o vydání dopisu
v uvedené 4nedělní lhůtě, pokládá
se den, kdy mu dopis byl vydán, za den pravoplatného
doručení; prošlo-li od vyhlášení
6 měsíců, pokládá se doručení
za pravoplatné.
(4) Osobám, které požívají exteritoriality
a v místnostech exteritoriálních vykoná
se doručení, pokud je tak třeba, ministerstvem
zahraničních věcí.
(1) Pokud není smluv o právní pomoci, možno
doručovati adresátům v cizině československými
zastupitelskými úřady; není-li tento
způsob doručení možný, může
se tak státi doporučeným dopisem. Doručení
doporučeného dopisu pokládá se za
vykonané, jakmile prošla po dni, kdy byl dopis dán
na poštu, dvojnásobná doba pravidelné
poštovní dopravy.
(2) Poplatníkům v cizině trvale se zdržujícím,
kteří přes vyzvání a upozornění
na právní následky ustanovení §
257, odst. 3., nejmenovali tuzemského zmocněnce,
bude se dále doručovati způsobem v §
257, odst. 3. naznačeným.
(3) Československým příslušníkům,
pokud se zdržují v cizině a tam požívají
exteritoriality, doručuje se způsobem v § 257,
odst. 4. uvedeným. Je-li toho třeba, provede se
doručení tímto způsobem též
československým příslušníkům,
zaměstnaným u konsulárních úřadů
Československé republiky v cizině.