Počet lůžek | Denní ošetřovací sazba | ||
Berehovo | 255 | 23 | |
Mukačevo | 249 | 23 | |
Sevljuš Velký | 135 | 20 | |
Užhorod | 450 | 21 | |
1.089 | 87 |
Počet nemocnic: 4
Průměrná denní sazba ve veřejných
nemocnicích na Podk. Rusi činí 21 Kč
75 h. Nejnižší sazba na Podk. Rusi jest 20 Kč
- Velký Sevljuš, nejvyšší sazba pak
jest 23 Kč - Berehovo, Mukačevo.
Čechy | 91 | 15.577 | 18 | 56 |
Morava | 27 | 5.809 | 21 | 69 |
Slezsko | 8 | 1.064 | 22 | 63 |
Slovensko | 29 | 5.512 | 20 | 79 |
Podkarpatská Rus | 4 | 1.089 | 21 | 75 |
Jest tudíž v ČSR. nemocnic veřejných
159 s počtem lůžek 29.051 a s denní
průměrnou ošetřovací sazbou 21
Kč 08 h.
V Čechách, na Moravě a ve Slezsku jsou samostatné
ústavy pro choromyslné, kdežto na Slovensku
a Podkarpatské Rusi jsou pouze oddělení při
státních, eventuelně veřejných
nemocnicích.
Počet lůžek | [U Čech, Moravy a Slezska byl vzat počet lůžek podle zemských rozpočtů na rok 1927, u Slovenska a Podkarpatské Rusi podle skutečného stavu.] | |
Praha | 975 | |
Bohnice (ústav) | 2.100 | |
Bohnice (sanatorium) | 200 | |
Kosmonosy | 1.320 | |
Dobřany | 2.000 | |
Horní Beřkovice | 840 | |
Něm. Brod | 280 | |
úhrnem | 7.715 | |
Opořany (ústav pro slabomyslné děti) | 400 |
Brno | 600 |
Šternberk | 770 |
Kroměříž | 1.100 |
úhrnem | 2.470 |
Opava | 768 |
Počet lůžek | [U Čech, Moravy a Slezska byl vzat počet lůžek podle zemských rozpočtů na rok 1927, u Slovenska a Podkarpatské Rusi podle skutečného stavu.] | |
Nitra | 188 | |
Komárno | 14 | |
Bardiov | 32 | |
Bratislava (klin.) | 179 | |
Pezinok | 150 | |
Košice | 165 | |
Plešivec | 200 | |
úhrnem | 928 |
Užhorod | 161 |
Čechy | 7.715 |
Morava | 2.470 |
Slezsko | 768 |
Slovensko | 928 |
Podkarpatská Rus | 161 |
Celkem | 12.012 |
Počítá-li se ještě s ústavem pro choromyslné v Opořanech | 400 |
činí počet lůžek | 12.442 |
Pokud jde o Slovensko a Podkarpatskou Rus, podotýká
se, že buduje se právě nové oddělení
pro choromyslné při veřejné župní
nemocnici v Trenčíně o 100 lůžkách,
jež bude v nejbližší době svému
účelu odevzdáno. Dále projektuje se
oddělení pro choromyslné při veřejné
župní nemocnici v Levoči rovněž
na 100 lůžek.
Popřevratové poměry si vynutily, že
odpočivné a zaopatřovací platy byly
postupně několikráte upravovány, což
stalo se jednak povolením drahotních přídavků,
jednak zvýšením odpočivných a
zaopatřovacích platů. Tyto úpravy
způsobily, že náklad na odpočivné
a zaopatřovací platy rok od roku stoupá.
V létech 1919 - 1926 byly podle státních
závěrečných účtů
vyplaceny na odpočivné a zaopatřovací
platy tyto částky:
civilní | vojen. | |||||
v r. | 1919 | 105,6 | 45,8 | 151,4 | ||
1920 | 170,5 | 68,4 | 238,9 | |||
1921 | 249,2 | 103,4 | 352,6 | |||
1922 | 302,8 | 116,7 | 419,4 | |||
1923 | 360,4 | 136,4 | 496,8 | |||
1924 | 429,2 | 170,3 | 559,5 | |||
1925 | 335,3 | 174,3 | 509,6 | |||
1926 | 385,9 | 181,6 | 567,5 |
K částečné úhradě těchto
výdajů sloužily pensijní příspěvky
placené státními zaměstnanci v činné
službě, které vynesly:
1919 | 6,3 | ||
1920 | 30,5 | ||
1921 | 46,8 | ||
1922 | 74,3 | ||
1923 | 122,2 | ||
1924 | 114,5 | ||
1925 | 98,1 | ||
1926 | 110,5 |
Pokles nastalý v r. 1925 jak ve výdajích
tak i v příjmech vysvětluje se tím,
že od prvního ledna 1925 nejsou odpočivné
a zaopatřovací platy zaměstnanců státních
podniků již vypláceny na vrub všeobecné
kapitoly pensijní, nýbrž že každý
státní podnik si hradí od tohoto dne pensijní
výdaje z vlastních provozních prostředků,
ponechávaje si ovšem i pensijní příspěvky.
Za základ výpočtu potřeby na rok 1928
byl vzat průměr výsledků docílených
v prvních měsících roku 1927, k němuž
se připočítává potřeba,
jež vznikne pravděpodobným přírůstkem
poživatelů v dalších měsících
roku 1927 a v roce 1928.
Na rok 1928 se preliminují výdaje této kapitoly částkou | 650,3 mil. Kč, |
na rok 1927 byly preliminovány částkou | 620,9 mil. Kč, |
preliminuje se tudíž v rozpočtu na r. 1928 více o | 29,4 mil. Kč. |
Větší potřeba na rok 1928 odůvodněna
jest jednak očekávaným přírůstkem
poživatelů civilních i vojenských, jednak
platovými úpravami podle zákonů ze
dne 24. června 1926, č. 103 a č. 105 Sb.
z. a n., a ze dne 1. července 1926, č. 159 Sb. z.
a n.
Pro zjištění celkového nákladu
státu na odpočivné a zaopatřovací
platy vůbec třeba k odpočivnému administrativnímu
(nepodnikovému), jež jest zde preliminováno
v této kapitole 20. na r. 1928, a to:
civilní částkou | 464,3 mil. Kč, |
vojenské částkou | 186,0 mil. Kč, |
celkem | 650,3 mil. Kč, |
ještě přičísti odpočivné a zaopatřovací platy, jež platí poživatelům státní podniky, jež se na r. 1928 preliminují částkou | 861,8 mil. Kč, |
takže jest v celém státním rozpočtu na rok 1928 na odpočivné a za opatřovací platy zařaděno úhrnem | 1.512,1 mil. Kč. |
Příjmy se preliminují na rok 1928 částkou | 91,0 mil. Kč, |
v rozpočtu na rok 1927 bylo preliminováno | 86,1 mil. Kč, |
preliminují se tudíž příjmy větší v roce 1928 o | 4,9 mil. Kč. |
Za základ výpočtu se béřou
průměrné výsledky v prvých
měsících roku 1927 a pravděpodobné
výsledky jaké nastanou v dalších měsících
r. 1927 a v celém roce 1928.
Pro přehled celkových příjmů
na pensijních příspěvcích a
přijatých premiových reservách nutno
poznamenati, že k očekávaným příjmům
administrativním (nepodnikovým)
preliminovaným v roce 1928 částkou | 91,0 mil. Kč, |
třeba ještě připočísti přijaté pensijní příspěvky a přijaté premiové reservy od poživatelů ze státních podniků částkou | 169,6 mil. Kč, |
takže jest v celém státním rozpočtu na r. 1928 zařaděno na řečených příjmech | 260,6 mil. Kč. |
Z činnosti ministerstva financí v r. 1927 zaznamenati
dlužno především provádění
rozpočtu na rok 1927 a v jeho rámci spoluúčast
tohoto ministerstva na důležitějších
administrativních opatřeních všech odvětví
veřejné správy, jakož i účast
na správě všech státních podniků.
K rozpočtové agendě náleží
dále sdělání rozpočtu na
rok 1928. V obou těchto rozpočtech a finančních
zákonech se uskutečňují krok za krokem
zásady, jež budou tvořiti obsah finančního
řádu, který by upravoval sdělávání,
provádění a kontrolu veřejného
rozpočtu. Osnova tohoto finančního řádu
je finanční správou připravena a jest
předmětem jednání s Nejvyšším
účetním kontrolním úřadem,
který po zákonu je povolán k legislativní
spolupráci při této materii.
V oboru peněžnictví a úvěrnictví
byl učiněn neobyčejný pokrok.
Tím, že státní správa neuzavírala
nových dluhů a neodčerpávala nově
tvořeného kapitálu z peněžního
trhu, nýbrž naopak zaplatila půl miliardy dluhů
starých, objevila se zamýšlená plynulost
na peněžním trhu, podporována ovšem
positivně velikou spořivostí lidu. Plynulost
tato nevyplývala snad z dřívější
slabé konjunktury, poněvadž potrvala i po obratu
k lepšímu. Prvním účinkem bylo,
že likvidita peněžních ústavů
se zvýšila, peněžní tíseň
přestala býti překážkou rozvoji
hospodářskému, ozdravovací proces
ze ztrát předchozích, jež utrpěla
výroba i peněžnictví, rychle pokračoval.
Zahájena byla za těchto podmínek reorganisace
našeho bankovnictví směrem k ekonomisaci splynutím
čtyř moravských bank. Plynulost na peněžním
trhu jest nejúčinnějším prostředkem
pro zlevnění úvěru a snížení
úrokové míry. I po této stránce
bylo dosaženo velikých úspěchů.
Kursy našich státních papírů
stouply od září 1926 do září
1927 průměrně o 1,4%, od prosince 1925 do
září 1927 o 26% kursové hodnoty. V
rukou držitelů státních papírů,
jimiž jsou ještě větším dílem
peněžní ústavy a podniky, zhodnotily
se státní papíry od prosince 1925 do 1. září
1926 0 147 mil. Kč a za poslední rok o 3.481 mil.
Kč. Efektivní zúročení, jež
skýtaly státní papíry za daných
kursů, kleslo z 7,4% v prosinci 1925 na 7,3%, v září
1926 a na 5,5% v září 1927. Ruku v ruce se
státními papíry získaly i ostatní
papíry ukládací, čímž
se podstatně zlevnil úvěr ve formě
těchto papírů hledaný. I dividendové
papíry se zotavily důsledkem toho. Úrok ze
zápůjček bankovních byl též
loni na podzim snížen, ale rozpětí mezi
aktivním a pasivním úrokem jest stále
ještě značné. Trvalost v plynulosti
trhu vytvoří předpoklady i pro postupné
řešení tohoto problému.
Finančními operacemi z r. 1926 a 1927 přestal
býti problém přechodného dluhu pro
stát tíživý. Z krátkodobého
dluhu byly 6%ní státní pokladniční
poukázky až na malou část úspěšně
konvertovány na poukázky 51/2%
ní, pokud nebyly hotově splaceny. Je pravděpodobno,
že počátkem r. 1928 zbude jen 280 mil. Kč
6%ních pokladničních poukázek tříletých,
jež jsou splatny v jednotlivých měsících
roku 1928 a které nebylo možno dříve
před splatností vypověděti. Po splacení
nebo záměně těchto poukázek
zmizí 6%ní krátkodobé státní
papíry vůbec z oběhu. Nové 51/2%ní
poukázky mají dobu oběhu 5 - 7 let. Z kreditních
operací dlužno uvésti, že měnový
úvěr t. zv. Revolving Credit
byl prolongován ve snížené částce
15 mil. dolarů za stejných podmínek, ač
se potřeba použití tohoto úvěru
dosud neukázala a v dohledné době, jak pevně
lze doufati, ani neukáže. Úspěchem konsolidace
finanční politiky československé jsou
dále četné zahraniční nabídky
na konversi 71/2% čsl. zahraniční
půjčky na půjčku níže
zúročitelnou. Ke skoncování jednání
nedošlo, ježto finanční správa
nepokládala ještě situaci za zralou k řešení.
Kurs československé koruny zůstal po celý
rok stálý, takže náleží
i nadále k nejstálejším valutám
evropským. Vyrovnání pohledávek a
závazků v rak.-uh. korunách se sousedními
státy pokračuje, takže i tato pro hospodářský
život dosud velmi tíživá otázka
bude v dohledné době konečně vyřešena.
Dík této peněžní a úvěrové
politice bylo umožněno přes vyšší
dotace potřeb hospodářských a sociálních
snížiti rozsah státního rozpočtu
a udržeti jeho aktivitu.
Co do daní přímých, znamená
rok 1927 důležitý mezník, ježto
v tomto roce byla provedena t. zv. berní reforma vydáním
souboru tří zákonů (zákon č.
76 Sb. z. a n. o přímých daních,
zákon č. 77 o nové úpravě
finančního hospodářství svazků
územní samosprávy a zákon č.78
o stabilisačních bilancích). První
z těchto zákonů především
odstraňuje pro budoucnost dosavadní platnost dvou
různých systémů přímých
daní, jež působila jak poplatnictvu, tak finanční
správě veliké nesnáze, a zavádí
pro celé státní území jednotný
právní řád, dále snáší
v jeden celek úpravu jednotlivých druhů daní,
jež byla dosud roztroušena v nepřehledném
množství pramenů velmi různého
stáří, a konečně snižuje
podstatně daňové břemeno, do jehož
tíživosti si v posledních letech poplatnictvo
tolik stěžovalo. Druhý zákon má
zajistiti pořádek a úsporné hospodaření
svazků územní samosprávy a omezení
výše samosprávných přirážek
rovněž vydatně přispěti k ulehčení
veřejných břemen, jež v minulých
letech právě vlivem stoupajících přirážek
ztěžovala hospodářské podnikání.
Zákon třetí umožní, aby podniky
podléhající zvláštní dani
výdělkové kapitál investovaný
v měně různé kursovní hodnoty
správně ocenily a získaly tím základ
pro správný výpočet amortisačních
odpisů a rentability podniků. Depurační
úsilí, jež bylo vynakládáno zejména
v roce 1926 k odstranění nedoměrků
daní přímých - a ovšem též
dávky z majetku, daně z obratu i poplatků
- a jež se přeneslo z části také
ještě do roku 1927, mělo velmi uspokojivý
výsledek a směřuje nyní především
k tomu, aby velmi vysoké, hlavně také dodatečně
provedenými předpisy vzrostlé daňové
nedoplatky vplynuly v dohledné době do státní
pokladny. Výnos těchto nedoplatků, jež
budou zaměstnávati finanční správu
zejména též v roce 1928, nahradí po
nějakou dobu státu jakož i samosprávným
svazkům úbytek běžného daňového
resp. přirážkového výnosu, jenž
bude důsledkem daňové reformy.
Ovšem bylo by nesprávné, kdyby byl tento mimořádný
příjem spotřebován na úhradu
běžných výdajů. Proto už
v letošním finančním zákoně
bylo pamatováno na to, aby z těchto doplatků,
pokud přesahují rozpočtovou kvotu o 5%, byl
vytvořen fond ku konsolidaci přechodného
dluhu. Fond se zřizuje zálohově, poněvadž
teprve po uplynutí roku bude lze definitivně zjistiti,
kolik pro tento fond zbývá. V r. 1928 má
býti alimentován podobně, jak bylo nařízeno
finančním zákonem pro rok 1927.
V oboru nepřímých daní bude
po vánocích 1927 předložena k parlamentnímu
projednávání osnova zákona o dani
z lihu, kterou se zamýšlí inkamerovati
osmikorunový příplatek z 1 litru alkoholu,
který dosud platila společnost pro zpeněžení
lihu na základě smlouvy. U lihu a cukru jeví
se po zvýšení spotřebních dávek
znatelný pokles spotřeby, který bylo možno
vysvětliti nadzásobením nastavším
v době před uzákoněním. V posledních
měsících nastává však
ponenáhlé zlepšení. Daň z minerálních
olejů jeví tendenci vzestupnou vzhledem ku šířícímu
se upotřebení k motorickým účelům.
Koncem roku 1926 byl zrušen zákon o zvláštní
dávce z vína v lahvích a zavedena toliko
dávka ze šumivého vína. Pro nejbližší
dobu chystá se úprava nápojové dávky.
Mimo daně z uhlí a z vodní síly má
výnos t. zv. menších spotřebních
daní tendenci vzestupnou pro dobré hospodářské
poměry a příznivý povětrnostní
stav. Též připravuje se kodifikace důchodkového
trestního práva.
V oboru celním je význačným vydání
celního zákona ze dne 14. července 1927,
č. 114 Sb. z. a n. Vládní nařízení
k tomuto zákonu se připravuje. Dále spolupůsobilo
ministerstvo financí při vydávání
nařízení o změnách celního
sazebníku a při uzavírání obchodních
smluv.
V oboru státních poplatků věnovala
finanční správa po dokončení
depuračních prací pozornost správnému
placení poplatků tím, že vydávala
poučení o povinnostech úřadů
a poplatníků a kontrolovala zachovávání
příslušných zákonných
ustanovení. V legislativě v r. 1927 vydán
zákon o prodloužení poplatkových úlev
pro fuse veřejně účtujících
podniků a připravena unifikační předloha
o směnečném poplatku vzhledem ku současné
unifikaci směnečného práva materielního.
Zároveň se pracuje na kodifikaci poplatkového
práva jako další etapě reformy daňového
práva. Nová úprava poplatkového práva
má odstraniti různosti dosavadní duplicity
právní a také provésti reformu jeho,
pokud toho národohospodářský život
vyžaduje. Po dokončení této práce
je úmyslem v roce 1928 učiniti předlohu předmětem
porad před zvláštní komisí za
tím účelem sestavenou.
V oboru personálním ministerstvo financí
spolupracovalo na provádění nových
platových zákonů (řešení
sporných případů převodových
a normativních otázek vyvolaných novou platovou
úpravou, vydání služebních řádů
pro státní zaměstnance, na něž
se platový zákon nevztahuje přímo)
a na prozatímní systemisaci.
V návrhu rozpočtu na rok 1928 preliminují
se
výdaje ministerstva financí (kap. 21.) částkou | 534,5 mil. Kč; |
poněvadž v r. 1927 byly preliminovány pouze částkou | 483,7 mil. Kč, |
preliminuje se tudíž v roce 1928 více o | 50,8 mil. Kč. |
Z tohoto zvýšení připadá na osobní výdaje | 41,6 mil. Kč, |
na věcné výdaje | 9,2 mil. Kč. |
Zvýšení osobních výdajů
(41,6 mil. Kč) odůvodňuje se úpravou
platů státních zaměstnanců
podle zákona čís. 103/1926 a vlád.
nař. čís. 113 a 114/1926 Sb. z. a n.; v důsledku
toho vzrostl též náklad na jejich nemocenské
pojištění. Dále byl sem zařaděn
zvýšený úvěr 10 mil. Kč
na odměny a různé výdaje (kursy, tiskopisy
a pod.), které vzniknou prováděním
zákona o přímých daních z 15.
června 1920, čís. 76 Sb. z. a n. Mimo to
jsou zde obsaženy zvýšené odměny
za mimořádné práce s pozemkovou reformou
u úřadů evidence katastru daně pozemkové:
Větší věcné výdaje
(+9,2 mil. Kč) vysvětlují se tím,
že bude nutno řadu úřadů administrativních
i výkonných opatřiti nejnutnějším
novým nábytkem a ostatním zařízením,
poněvadž budou přestěhovány do
nově zbudovaných místností a že
bude dále třeba vyzbrojiti pohraniční
finanční stráž se zřetelem na
ustanovení § 28. branného zákona čís.
193/1920 Sb. z. a n., novou zbraní, která jest zavedena
u čsl. armády. Konečně jest zde pamatováno
na různá menší zvýšená
vydání, na př. na provádění
jazykového zákona v katastrálních
operátech a mapách, na tisk kolků, na zvýšené
správní výdaje na odhady znalců při
berní exekuci z důvodu daňové reformy
a pod.
Příjmy ministerstva financí preliminují se v rozpočtu na rok 1928 částkou | 7.441,8 mil. Kč, |
kdežto na r. 1927 bylo preliminováno | 7.674,9 mil. Kč, |
preliminuje se tedy v rozpočtu na r. 1928 méně o | 233,1 mil Kč. |
Podstatný rozdíl proti roku 1927 jeví se
u daní přímých v tit. 3., § 1,
kdež pokles činí 290 mil. Kč. Toto minus
očekává se nejen z důvodu daňové
reformy (a to u pozemkové a domovní daně
26,7 mil. Kč, u všeobecné daně výdělkové
40 mil. Kč, u zvláštní daně výdělkové
50 mil. Kč, u daně důchodové 80 mil.
Kč a u daně z tantiem 9 mil. Kč), ale i z
důvodu značného úbytku na nedoměrcích
a nedoplatcích válečné daně,
kdež počítá se s menším
výnosem o 72,5 mil. Kč. Pokles přirozeně
jeví se i na úrocích z prodlení o
dalších 15,5 mil. Kč, poněvadž
nedoplatky na přímých daních patrně
poklesnou.
Tato diference, jež odhaduje se tedy z důvodu finanční
reformy na 206 mil. Kč a v úbytku nedoměrků
a nedoplatků na válečné dani a na
úrocích z prodlení na 88 mil. Kč,
celkem tedy as na 294 mil. Kč, je nepatrně snížena
očekávaným zvýšeným výnosem
na dani rentové o 1,3 a na dani z vyššího
služného o necelé 3 mil. Kč.
Daň z obratu a daň přepychová, pak
cla vykazují v prelimináři upraveném
na základě dosažených výsledků
přiměřené zvýšení:
U daně z obratu počítá se s vyšším
výnosem pro státní pokladnu o 13 mil. Kč,
u cla o 50 mil. Kč.
Spotřební daně vykazují pokles o 25
mil. Kč. Není však ve skutečnosti tak
značný, poněvadž z položky "daň
ze zapalovadel" vyloučena byla dávka ze zisku
ze zapalovadel a zařazena byla částkou 10
mil. Kč do příjmů "Všeobecné
pokladní správy". Z ostatních daní
spotřebních preliminována jest níže
daň z uhlí o 30 mil. Kč, daň z vodní
síly o 2 mil. Kč a dávka z vína o
7 mil. Kč. Naproti tomu vyšší výnos
očekává se u daně z minerálních
olejů o 3 mil. Kč, u všeobecné daně
nápojové o 8,7 mil. Kč, u daně z masa
o 10,8 mil. Kč.
Zvýšení u § 5. "Poplatky" o
22,9 mil. Kč odůvodněno jest příznivými
skutečnými výsledky na položce "Právní
poplatky", jichž výnos značně stoupá,
částečně také v důsledku
poslední zákonné úpravy; preliminují
se výše o 48 mil. Kč. Tento příznivý
výsledek na právních poplatcích je
poněkud paralysován nižším preliminářem
na položce 1. "kolky" o 20,5 mil. Kč, na
položce 4. "dopravní daně železniční"
o 4 mil. Kč a na dávce z telefonních poplatků
o 2 mil. Kč.
Tvářnost pražské bursy, jak se jevila
průběhem roku 1927, výstižně
charakterisovala postupující ozdravování
peněžního a úvěrového
trhu. Až na podružné celkem poruchy přechodného
rázu, vyvolané hlavně vlivy zahraničními
(na př. květnovou restrikcí bursovních
úvěrů v Berlíně), vyvíjel
se náš bursovní trh stále příznivě,
dík zejména plynulosti peněžního
trhu - důsledku to opatrné státní
úvěrové politiky - a stoupající
důvěře širokých druhů
v hospodářskou nosnost našeho státu,
jíž nedovedla otřásti ani známá,
tolik rozruchu způsobivší akce Rothermerova;
k těmto základním činitelům
pevné bursovní tendence přistoupily dále
neobyčejně příznivé žňové
výsledky a spravedlivé ocenění významu
berní reformy pro další slibný vývoj
našeho hospodářského života.
V příloze podává se přehled
kursů našich státních půjček
za první tři čtvrtletí roku 1927 a,
aby se docílilo souvislosti s předešlý
m obdobným výkazem (viz tisk č. 670 posl.
sněm. 1926), připojuje se též výkaz
kursů těchže půjček za poslední
čtvrtletí roku 1926. Tato přehledná
tabulka názorně podává svědectví
o tom, že snaha úvěrové politiky státní
o stabilisaci 6%ní sazby jako základní sazby
úvěrové se neminula s úspěchem.
1./2 -1./8. | 41/2 | Premiová půjčka slosovatelná 1926-1960 | 94,50 | 98,85 | 97,55 | 98,45 |
1./3.-1.19. | 6 | Investiční půjčka dopravní slosovatelná 1926-1946 | 93,65 | 99,80 | 99,90 | 100,- |
1./3.-1./9. | 6 | Státní (moučná) půjčka slosovatelná 1926-1976 | 90,80 | 99,25 | 99,40 | 99,65 |
1./1 -1./7. | 6 | IV. státní půjčka slosovat. 1935-1979 | 89,85 | 98,70 | 99,15 | 99,45 |
1./1.-1./7. | 6 | IV. státní půjčka slosovat. kusy po 37.500 Kč | 89,85 | 98,70 | 99,15 | 99,46 |
1.11.-1./7. | 51/2 [od 1./ 1. 1936 = 5%] | IV. státní půjčka slosovat. 1935-1979 | 83,25 | 94,45 | 92,10 | 95,25 |
2./1.-1./7. | 51/2 [od 1./ 1. 1936 = 5%] | IV. státní půjčka slosovat. kusy po 37.500 Kč | 83,25 | 94,45 | 92,10 | 95,25 |
1./1.-1./7. | 5 [od 1./1. 1926 = 41/2%, od 1./1. 1936 = 4%] | IV. státní půjčka slosovat. 1935-1979 | 71,50 | 81,60 | 76,50 | 79,25 |
1./1.-1./7. | 5 [od 1./1. 1926 = 41/2%, od 1./1. 1936 = 4%] | IV. státní půjčka slosovat. kusy po 37.500 Kč | 71,50 | 81,60 | 76,50 | 79,25 |
1./1.-1./7. | 31/2 | IV. státní půjčka neslosovatelná | 58,30 | 65,60 | 60,70 | 66,25 |
1./1.-1./7. | 31/2 | IV. státní půjčka neslosovat. kusy po 37.500 Kč | 58,80 | 65,60 | 60,70 | 66,25 |
1./4.-1./10. | 6 | Investiční půjčka dopravní z r. 1923, slosovat. 1926-1946 | 93,25 | 99,80 | 99,90 | 100,- |
1./4.-1./10. | 6 | Státní půjčka (konversní) slosovatelná 1925-1944 | 93,75 | 99,75 | 99,90 | 100,- |
1./1.-1./7. | 4 | Státní půjčka (želez. Košic.- Bohumín.) slosovatelná 1926-1966 | 79,- | 77,25 [28./6. 1927] | 77,25 | |
1./4.-1./10. | 6 | Státní půjčka (konsolidační) slosovat. 1926-1945 | 92,25 | 99,35 | 99,45 | 99,70 |
Prozatímní listy vydané za předválečný nezajištěný dluh: | ||||||
1./5.-1./11. | 41/2 | - | ||||
4,2 | 68,50 | 77,70 | 74,10 [28./6. 1927] | 76,- | ||
4 | 64,85 | 73,45 | 68,20 | 72,25 | ||
4 | Serie H | 73,- | 81,- | 80,0 [28./6. 1927] | 81,- [2./9. 1927] | |
4 | Serie L | 72,- | 80,76 | 82,50 [27./6. 1927] | 81,50 [30./8. 1927] | |
31/2 | 66,- | |||||
Losová půjčka stavební: | ||||||
Celý los po 500 Kč nom. nebo dílčí sdružené v jeden celý los | 652,50 | 692,50 | 702,50 | |||
Dílčí los po 100 Kč nom. | 133,- | 134,50 | ||||
1./4.-1./10. | 3 | Odšk. dluhop. za vál. dod. slos. 1935-1995 | 58,50 [3./9. 1927] |
Aktiva.
31. I. 1920 | [Číslice z dřívějších výkazů přizpůsobené nové úpravě.] | 25.887 | 150.886 | 569.188 | 8,828.953 | 145.254 | ||
31. I. 1921 | 164.491 | 165.383 | 1,794.018 | 2,206.943 | 8,236.825 | 554.788 | ||
31. I. 1922 | 564.367 | 879.964 | 1,092.473 | 255.250 | 1,522.614 | 7,944.149 | 990.914 | |
31. I.1923 | 821.666 | 408.690 | 495.761 | 143.025 | 1,305.754 | 7,117.521 | 392.292 | |
31. I. 1924 | 1,038.398 | 1,126.409 | 721.771 | 8.535 | 779.911 | 6,071.683 | 270.078 | |
31. I. 1925 | 1,029.051 | 642.847 | 1,082.868 | 32.105 | 552.867 | 5,584.483 | 303.195 | 9,727.416 |
31. I. 1926 | 1,070.629 | 1,180.395 | 647.586 | 43.350 | 422.168 | 4,992.536 | 599.583 | 8,956.247 |
28. II. 1926 | 1,072.129 | 1,178.705 | 543.973 | 10.470 | 377.889 | 4,972.624 | 476.896 | 8,632.686 |
31. III. 1926 | 1,074.181 | 1,202.853 | 596.545 | 19.795 | 368.322 | 4,965.467 | 453.543 | 8,680.706 |
Pasiva.
Dávka z majetku.
31. I. 1920 | [Číslice z dřívějších výkazů přizpůsobené nové úpravě.]
5,574.6 | 1,099.480 | 266.292 | 81.798 | |||
31. I. 1921 | 10,888.319 | 857.075 | 286.266 | 513.982 | 205.493 | ||
31. I. 1922 | 11,230.065 | 469.127 | 226.678 | 1,321.014 | 861.667 | ||
31. I. 1923 | 9,222.434 | 797.644 | 124.973 | 536.837 | 2,156.955 | ||
31. I. 1924 | 8,810.093 | 728.790 | 15.332 | 459.996 | 3,462.378 | ||
31. I. 1925 | 7,916.540 | 497.051 | 6.9,?2 | 806.903 | 9,227.416 | 4,128.447 | |
31. I. 1926 | 7,244.861 | 1,228.492 | 406.800 | 3.604 | 72.490 | 8,956.247 | 4,721.937 |
28. II. 1926 | 7,073.608 | 1,069.585 | 406.800 | 3.534 | 79.159 | 8,632.686 | 4,743.502 |
31. III. 1926 | 7,147.374 | 1,039.273 | 406.800 | 3.512 | 8,3.747 | 8,680.706 | 4,758.521 |