Rekapitulace měsíčních výkazů Národní banky československé.

V tisících korun československých.

Aktiva.

Stav
Zásoba drahých kovů
pohledávky v cizině a zásoba valut
Jiné hotovosti
Zásoba
Zápůjčky na cenné papíry
Zůstatek státního dluhu státovkového
Do správy Národní banky Čsl. převzaté obchody Bankovního úřadu min. financí v likvidaci
Jiná aktiva
Celkem
směnek
eskontovaných cenných papírů
1. IV. 19261,074.181 1,202.8539.297192.592 19.7.9568.5604,965.467
703.714
490.086 8,726.545
31. IV. 19261,072.454 1,176.5967.020134.151 29567.7644,952.317
700.950
460.617 8,572.164
31. V. 19261,057.938 1,262.6754.929110.477 -65.2384,923.394
684.038
468.367 8,577.056
30. VI. 19261,041.346 1,283.7961.883111.368 26.00064.4804,898.739
677.393
505.191 8,610.196
31. VII. 19261,033.351 1,290.4765.547124.493 2.56066.4964,889.792
666.609
649.764 8,729.088
31. VIII. 19261,033.550 1,323.5226.243129.874 96059.6694,883.746
663.933
783.566 8,885.063
30. IX. 19261,029.169 1,491.23510.725133.258 5.26061.2974,876.029
654.986
861.875 9,123.834
31. X. 19261,026.830 1,590.57610.098149.263 80562.4494,859.624
642.942
939.612 9,282.199
30. XI. 19261,034.119 1,788.6129.843162.256
-
58.546 4,841.170
620.482
915.6739,430.701
7. XII. 19261,034.065 1,877.9229.378153.919
-
59.247 4,833.519
613.142
941.9429,523.134
15. XII. 19261,034.005 1,910.3609.215148.172
-
57.983 4,832.310
603.181
938.1729,533.398
23. XII. 19261,037.423 2,018.2168.486138.861
-
57.477 4,827.899
587.601
947.2719,623.234
31. XII. 19261,037.422 2,082.8158.002173.010 31.00057.1234,812.654
585.211
1,006.32,3 9,793.560
31.I. 19271,037.683 2,074.80014.657124.274
-
53.831 4,794.839
573.223
825.8529,499.159
28. II. 19271,047.578 2,021.19619.81685.733
-
47.210 4,763.318
570.689
716.3089,271.848
31. III. 19271,049.645 1,897.46023.35647.307
-
37.594 4,745.455
562.405
564.1448,927.366
30. IV. 19271,051.520 1,805.37323 95838.247
-
34.499 4,729.077
560.188
427.0888,669.950
7. V. 19271,051.309 1,783.26024.13436.988
-
33.832 4,720.870
559.268
406.9718,616.632
15. V. 19271,051.567 1,773.19724.59637.681
-
33.779 4,716.323
559.03.4
405.1808,601.357
23. V. 19271,051.682 1,802.61924.98439.455
-
33.966 4,712.142
556.251
469.8028,690.901
31. V. 19271,053.292 1,828.57824.72040.142
-
33.504 4,709.831
554.725
460.1308,699,972
7. VI. 19271,053.343 1,816 98026.13142.761
-
33.378 4,706.170
554.149
444.7308,677.642
15. VI. 19271,053.330 1,803.31128.18846.945
-
28.802 4,696.651
543.343
403.1628,604.232
23. VI. 19271,053.436 1,808.03931.05048.697
-
28.633 4,690.515
543.232
404.7748,608.426
30. VI. 19271,057.479 1,815.34731.99155.042 60.51028.3364,689.414
539.891
415.443 8,689.453
7. VII. 19271,054.065 1,763.05932.465105.642 27.01027.5104,687.573
539.058
367.802 8,604.184


Pasiva.

Dávka z majetku.

Stav
Akciový kapitál $ 12,000.000
Reservní fondy
Oběh bankovek
Žirové pohledávky věřitelů a jiné ihned splatné obnosy
Jiné splatnosti. Pokladniční poukázky v oběhu
Jiná pasiva
Celkem
Čistý výnos dávky z majetku
1. IV. 1926406.800 7,147.374932.8763.512 235.9838,726.5454,758.521
30. IV. 1926406.800 7,023.708886.405 3.477251.7,748,572.164 4,777.828
31. V. 1926406.800 6,929.596940.1713.426 297.0638,577.0564,809.154
30. VI. 1926406.800 7,219.962685.418 3.331294.6858,610.196 4,836.339
31. VII. 1926406.800 7,199.360849.382 3.073270.4738,729.083 4,846.619
31. VII. 1926406.800 7,161.2031,030.195 2.965283.9008,885.063 4,853.792
30. IX. 1926406.800 7,510 291901.680 2.556302.5079,123.834 4,865.294
31. X. 1926406.800 7,542.6751,014.6442.010 316.0709,282.1994,883.144
30. XI. 1926406.800 7,442.0951,246.912 2.002332.8929,430.701 4,903.920
7. XII. 1926406.800 7,179.8941,592.395 2.002342.0409,523.134 4,911.011
15. XII. 1926406.800 7,053.8821,719.200 1.840351.6769,533.398 4,912.772
23. XII. 1926406.800 7,164.7591,702.224 1.840347.6119,623.234 4,917.669
31. XII. 1926406.800 8,202.594881.749 1.840300.5779,793.560 4,919.097
31. I. 1927406.800 6,968.5211,867.9181.659 254.2619,499.1594,936.007
28. II. 1927406.800 6.2826,917.3361,726.133 1.388213.9099,271.848 4,964.813
31. III. 1927406.800 6.2827,028.0411,261.728 1.309223.2068,927.366 4,981.791
30. IV. 1927406.800 6.2826,837.7961,138.901 1.270278.9018,669.950 4,997.966
7. V. 1927406.8006.282 6,528.4901,441.8981.270 231.8928,616.6325,005.959
15. V. 1927406.8006.282 6,295.0441,657.7701.270 234.1918,601.3575,010.797
23. V. 1927406.8006.282 6,145.0851,889.7051.243 241.7818,690.9015,014.921
31. V. 1927406.8006.282 6,762.2741,236.6821.243 286.6918,699.9725,016.696
7. VI. 1927406.8006.282 6,657.6421,364.5711.238 241.3018,677.6425,020.060
15. VI. 1927406.800 6.2826,365.1631,549.885 1.238274.8648,604.232 5,027.464
23. VI. 1927406.800 6.2826,266.4291,645.391 1.216282.3088,608.426 5,028.334
30. VI. 1927406.800 6.2827,118.445890.269 1.216266.4418,689.453 5,029.949
7. VII. 1927406.800 6 2826,914.9161,008.404 1.216266.5668,604.184 5,031.832



Stav dne 31. srpna 1927.

Stav Změny u porovnání se stavem ze dne 23. srpna 1927.
v tisících Kč
Aktiva:
Zásoba drahých kovů 1,056.373+ 16
Pohledávky v cizině a zásoba valut 1,894.971+ 107.077
Jiné hotovosti34.600 - 1.632
Eskontované směnky 43.474- 53.710
Eskontované cenné papíry
-
-
Zápůjčky na cenné papíry 27.320-1.330
Zůstatek státního dluhu státovkového Kč 4,648.845
Do správy Národní banky Československé převzaté obchody Bankovního úřadu min. fin. v likvidaci Kč 528.9985,177.843 - 6.830
Jiná aktiva464 037 - 19.552
8,698.618+ 63.143
Pasiva:
Akciový kapitál ($ 12,000.000) 406.800
-
Reservní fondy6.282
-
Oběh bankovek7,215.209 + 747.721
Žirové pohledávky věřitelů a jiné ihned splatné obnosy 790.585- 675.768
Jiné splatnosti: Pokladniční poukázky v oběhu 1.185
-
Jiná pasiva278.557 - 8.810
8,698.618+ 63.143


Sazba úroková od 8. března 1927:

z eskontu5%,
z lombardu6% - 61/2%.


Oběh drobných mincí československých
k 31. srpnu 1927:
Kč 260,584.567,63.


STÁTNÍ DLUH STÁTOVKOVÝ

(SPRAVOVANÝ NÁRODNÍ BANKOU ČESKOSLOVENSKOU).

Stav dne 31. srpna 1927.

Původní dluh
Umořeno
Státní dluh vzniklý z převzatých bankovek, zůstatků žirových a pokladničních poukázek Rakousko-uherské banky Kč 10:099,538.315,22
a z akce výměnné Kč 90,367.284,5810.189,905.599,80
Platy na dávku z majetku Kč 6.062,274.326,06
k tomu splátky záloh poskytnutých ku proplácení bonů (z úrokových úspor) Kč 14,754.983,34
celkemKč 6.077,029.309,40
zmenšují se o vrácené přeplatky a refundované náklady Kč 719,889.978,14
a o zálohy poskytnuté na proplácení bonů Kč 285,137.893,75Kč 1.005,027.869,89 5.072,001.439,51
Umořovací fond státovkový 441,057.281,35
Zůstatky státní správy z akce okolkovací a výměnné 28,002.302,29
Dosud neumořený zůstatek (vykázán ve stavu Národní banky Československé) 4.648,844.576,65
10.189,905.599,80 10.189,905.599,80


VÝPOČET KOVOVÉ ÚHRADY

dle článku VII. bankovního zákona č. 102/1925 Sb. z. a n.

Dne 31. srpna 1927 činí oběh bankovek 7.215,208.895,40
k tomu žirové pohledávky věřitelů a jiné ihned splatné obnosy 790,585.128,86
celkem8.005,794.024,26
od toho státovkový dluh 4.648,844.576,65
Základ pro výpočet kovové úhrady 3.356,949.447,61
Kovová úhrada:
Drahé kovyzlato 952,988.336,50
stříbro "109,073.448,501.062,061.785,-
Plně hodnotné devisy a bankovky " 1.789,609.653,162.851,671.438,16
Kovové krytí činí tudíž 84,9%.


Záznamy československé koruny v Curychu

od 6./11. 1926 do 6./9. 1927.

1926.

listopad

6.15,365
15.15,365
20.15,365
30.15,36


prosinec

7.15,35
15.15,325
21.15,325
31.15,325


1927.

leden

7.15,33
15.15,365
21.15,375
31.15,3975


únor

7.15.40
15.15,40
21.15,40
28.15,10


březen

7.15,40
15.15,395
21.15,395
31.15,40


duben

7.15,40
15.15,40
21.15,40
30.15,40


květen

7.15,40
15.15,40
21.15,40
31.15,40


červen

7.15,40
15.15,40
21.15,40
30.15,38


červenec

7.15,40
15.15,40
21.15,40
30.15,39


srpen

6.15,38
15.15,385
20.15,375
31.15,375


září

6.15,375


Záznamy československé koruny v New Yorku

od 6./11. 1926 do 6./9. 1927.

Od 6./11. 1926 do 30.16. 1927 znamenala koruna nezměněně

296,25,

od 1./7. do 6./9. 1927 znamená rovněž nezměněně

296,375.

Platba na dávku z majetku do konce srpna 1927.

Vklad. listy váz. poklad. pouk. "žir. zůstatky"
Hotově
Celkem
Měsíc
Vklad listy váz. poklad. pouk. "žir. zůstatky"
Hotově
Celkem
192058,295.00099,686.000 157,981.000Leden 1927 1,011.02844,729.48245,740.510
1921 303,892.000231,403.000 535,295.000Únor 849.98852,620.61353,470.601
1922613,130.000792,786.000 1.405,916.000Březen 750.26241,954.78642.705.048
1923360,761.0001.091,124.000 1.451,885.000Duben 625.33434,943.40235,568.736
192478.260.000782,956.000 861,216.000Květen 562.32641,203.06341,765.389
192526,740.739634,231.305 660.972,044Červen 696.94039,696.22140,393.161
192614,576.407618,934.482 , 633,510.889Červenec 130.31261,548.62261,678.934
Úhrnem1.455,655.146 4.251.120.7875.706,775.933 Srpen466.46033,709.554 34,176.014
Úhrnem 5,092.650350,405.743, 355,498.393
Od počátku do konce roku 1926 1.455,655.1464.251,120.787 5.706,775.933
Dohromady 1.460,747.7964.601,526.530 6.062,274.326


Kapitola 22. Všeobecná správa pokladní.

Výdaje se preliminují v návrhu rozpočtu na r. 1928 částkou 2.774,4 mil. Kč,
kdežto v rozpočtu na r. 1927 byly preliminovány částkou 3.424,4 mil. Kč,
jest tedy rozpočet na r. 1928 u této kapitoly nižší o 650,0 mil. Kč.


Toto snížení způsobeno jest v prvé řadě tím, že příspěvek státní správy na úhradu státního dluhu v tit. 1., § 1 vykazuje pokles o 167,6 mil. Kč a že potřeba 450 mil. Kč na nové platové zákony zařazená v rozpočtu na r. 1927 ve Všeobecné pokladní správě pro r. 1928 z ní mizí, poněvadž podle své příslušnosti byla rozvržena po jednotlivých resortech.

Význačné další minus na výdajích proti rozpočtu na r. 1927 jest 50 mil. Kč zařazených v rozpočtu na r. 1927 na "likvidaci repatriačních nákladů československých příslušníků". Poněvadž poslední splátka byla zaplacena z úspor rozpočtu na r. 1927, nezařazuje se z toho titulu žádná další potřeba.

Pokles jeví se i v titulu 2, § 1, na úrocích z přechodných přebytků, jež odvedly státní podniky ústřední státní pokladně ve správním roce po srážce úroků z poskytnutých záloh podle vládního nařízení ze dne 25. září 1924, čís. 206 Sb. z. a n., a to o 12,7 mil. Kč a u § 2. téhož titulu "Refundace vyššího nákladu odpočivných a zaopatřovacích platů podle zákona ze dne 22. prosince 1927, čís. 287 Sb. z. a n., o 5,8 mil. Kč. Značný pokles na výdajích vykazuje i titul 6. v § 1. "Náhrada ztrát vzniklých převzetím státní garancie za dovoz minerálních olejů" podle vládního nařízení ze dne 27. ledna 1921, č. 38 Sb. z. a n., a to o 28 mil. Kč.

Ciferný pokles o 5,5 mil. Kč jeví se u tit. 11. vyšší náklad na odpočivné a zaopatřovací platy učitelů škol národních a jich pozůstalých podle zákona ze dne 22. prosince 1924, č. 287 Sb. z. a n.; však částka tato byla přesunuta podle své příslušnosti do úvěrů ministerstva školství.

Zvýšení potřeby se vykazuje u tit. 3., § 2. "Úprava valuty" o 6,2 mil. Kč, a u titulu 8., § 7. "Zápůjčky na podporu kooperativní činnosti hospodářských sdružení státních zaměstnanců" o 700.000 Kč.

Kdežto úvěr zařazený v tit. 8., § 1. na "Nouzové podpory při živelních pohromách" v roce 1927 částkou 6,1 mil. Kč z rozpočtu na r. 1928 zmizel, zařazuje se nově vzhledem k nové zákonné úpravě v § 2. téhož titulu 8 mil. Kč pro "Příspěvek na podpory zemědělcům postiženým živelními pohromami" a 1 mil. Kč v § 3. téhož titulu na "Podpory nezemědělcům".

"Na podporu Čechoslováků z Ruska" rovněž nově zařazeno 10 mil. Kč.

Dále byla zařazená nová potřeba 300.000 Kč v tit. 9., § 6., a to na náklady spojené s prováděním zákona o potulných cikánech ze dne 14. července 1927, č. 117 Sb. z. a n., a 1,000.000 Kč na náhradu nákladů spojených se zřízením nucených pracovních kolonií (titul 9., § 7.).

V důsledku úmluvy mezi vládou republiky československé a Národní bankou zařazuje se nově "na splacení přechodného dluhu státovkového" v tit. 10 25 mil. Kč. Stejná částka zařazuje se "na vyrovnání případných diferencí, jež vzejdou z konečného provedení platových zákonů".

Příjmy všeobecné pokladní správy v rozpočtu na rok 1928 preliminují se částkou 1.656,2 mil. Kč,
kdežto v rozpočtu na rok 1927 byly preliminovány pouze částkou 1.624,0 mil. Kč,
takže rozpočet na r. 1928 vykazuje zvýšení ve všeobecné pokladní správě o 32,2 mil. Kč.


Příjem ten odůvodněn jest vyšším saldem státních podniků o 151 mil. Kč.

Nově vykazuje se v příjmech Všeobecné pokladní správy sice "Státní podíl na zisku ze zapalovadel" (tit. 5., § 8), jenž však figuroval dříve v úhrnné částce preliminovaného výnosu daně ze zapalovadel v kapitole 21., tit. 3., § 4, položka 4, kdež přirozeně preliminováno jest nyní o tuto částku méně.

Jinak řada příjmových položek v rozpočtu Všeobecné pokladní správy mizí nebo vykazuje po většině značné snížení.

Tak příjem z mincovního zisku v tit. 2., § 1. použit od roku 1928 na splácení přechodného dluhu státovkového byl z rozpočtu Všeobecné pokladní správy vyloučen. Stejně jest tomu i s výnosem preliminovaným v titulu 5., § 11. "Příjem státu z Národní banky československé", jenž na příště slouží témuž účelu.

Poněvadž poplatky za úřední úkony veřejné služby zdravotní v tit. 5., § 12. splynuly v jedno s dávkou za úřední úkony ve věcech správních preliminovanou v kap. 21., tit. 5., pol. 7., byl by příjem na této položce preliminovaný fiktivní.

Řada položek vykazuje pro Všeobecnou pokladní správu z různých důvodů značný úbytek. Tak splátka státních bání a hutí na kupní cenu dolu Poruba jest menší o 5,1 mil. Kč.

V prvé řadě však titul 3. "Správa státního majetku" vykazuje pokles na úrocích z vkladů i cenných papírů o 71 mil. Kč z důvodu poklesu vkladů i odprodeje cenných papírů.

Také výnos poplatků z dovozních povalení z minerálních olejů, ač výsledky vykazují stálý vzestup, preliminuje se v tit. 4., § 1 jen z poloviny, poněvadž druhá polovina určená jest pro účely silničního fondu. Pro rozpočet jeví se tu pokles o 14,5 mil. Kč.

Poněvadž práce spojené s vybíráním dávky z majetku a přírůstku na majetku blíží se jistým tempem ku konci, počítá se zde s poklesem refundace nákladů v titulu 5., § 6. o dalších 7 mil. Kč. Pokles vykazuje mimo to i titul 5., § 9. "Podíl z účasti státu na akciových společnostech" o 2 mil. Kč, poněvadž skutečné výsledky zůstaly za preliminovanou sumou, a "Jiné příjmy" v tit. 5., § 15. o 3,5 mil. Kč, poněvadž nelze již počítati s větším ziskem z prodeje cenných papírů.

Kapitola 23. Nejvyšší účetní kontrolní úřad.

Zákon (175/1919 Sb. z. a n.) uložil nejvyššímu účetnímu kontrolnímu úřadu dozor na státní hospodářství, státní jmění a státní dluh. Zákonná kompetence zůstala od roku 1919 nezměněna, jen zákon o dávce z majetku (čís. 309/1920 Sb. z. a n.) předepsal ještě kontrolu nad vybíráním a použitím této dávky. O dosahu a způsobu provádění kontroly nejvyššího účetního kontrolního úřadu pojednala příslušná stať v návrhu rozpočtu na rok 1927. Z jednotlivých oborů agendy lze uvésti:

V roce 1926 projednal nejvyšší účetní kontrolní úřad podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. úhrnem 408 úvěrových přesunů (virementů) s částkou 342 milionů Kč, z toho v I. pololetí 63 s částkou 85 milionů Kč. V I. pololetí 1927 bylo přesunů toliko 41 s částkou necelých 10 milionů Kč. V I. pololetí správního roku vyskytuje se pravidelně značně méně přesunů než v druhé části roku, přes to však není neodůvodněna naděje, že bude v tomto roce méně přesunů oproti rokům dřívějším jak co do počtu, tak co do souhrnu částek odchylně od rozpočtu použitých.

V roce 1926 předložil nejvyšší účetní kontrolní úřad závěrečný účet za rok 1924 již v zákonné lhůtě. Závěrečný účet za rok 1925 byl vyhotoven dnem 20. prosince 1926 a Národnímu shromáždění po vytištění předložen v únoru 1927, čímž již zákonná lhůta byla předstižena o více než 4 měsíce. Pro parlamentní jednání o posledním rozpočtu předložil nejvyšší účetní kontrolní úřad Národnímu shromáždění výkaz etátních příjmů a výdajů za rok 1925; pro nynější parlamentní jednání rozpočtové byla učiněna všechna opatření, aby byl předložen již definitivní závěrečný účet za rok 1926, jakkoliv bylo třeba překonati značné nesnáze při řešení bilančních problémů komercialisovaných státních podniků, čímž práce na sestavení závěrečných účtů byly zdržovány. Bylo také třeba na místě přezkoumati bilance ředitelství státních lesů a statků, ústřední správy státních báňských a hutnických závodů, státní prodejny báňských výrobků a státních skladů uhelných.

V roce 1926 a 1927 bylo dokončeno definitivní depurování závazků z likvidací státního obilního ústavu, státního ústavu pro tuky, oleje a mléko, komisí pivovarské a pro hospodaření ovocem a zeleninou, melasové ústředny, komisí sladové, pro kůže a usně a komise textilní.

Provedeno bylo také vyúčtování bankovního úřadu ministerstva financí a jeho súčtování s Národní bankou československou. Nejvyšší účetní kontrolní úřad byl také spoluúčasten při sdělávání smlouvy s Národní bankou ve smyslu čl. XII zákona čís. 102/1925 Sb. z. a n.

Dohodnuv se s ministerstvem vnitra a financí zřídil nejvyšší účetní kontrolní úřad v roce 1926 komisi pro zkoušení účetních závěrek zemských fondů za spoluúčasti delegátů těchto resortů. Tato komise zahájila činnost počátkem prosince 1926 zkoušením účetních závěrek zemských fondů českého, moravského a slezského od roku 1918, prozkoumala v I. pololetí 1927 účetní závěrky slezského zemského fondu za roky 1918 - 1921 a zabývá se nyní zkoumáním zemských účetních závěrek českých a moravských za léta 1918 a 1919.

Prováděje dohledy (§ 6. zákona o nejvyšším účetním kontrolním úřadě) u státních úřadů, ústavů, podniků, fondů, zařízení státem dotovaných nebo podporovaných vykonal nejvyšší účetní kontrolní úřad od svého zřízení do konce roku 1925 380 dohlídek; v roce 1926 byly provedeny 103 dohlídky a v I. pololetí 1927 82 dohlídky. Mezi dohlídkami provedenými v roce 1926 bylo vykonáno několik dohlídek většího rozsahu, jich provedení vyžádalo si v některých případech i několika měsíců.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad podává Národnímu shromáždění pravidelné měsíční výkazy pokladních příjmů a výdajů státních, pololetně výkazy o poukázaných výdajích, o dohlídkách a čtvrtletně výkazy o stavu státního dluhu (§ 9. zákona o nejvyšším účetním kontrolním úřadě).

O výnosu majetkové dávky podává nejvyšší účetní kontrolní úřad pololetně zprávu kontrolní komisi Národního shromáždění pro dávku z majetku.

Nejvyšší účetní kontrolní úřad zařídil v roce 1926, aby mu poukazovací úřady měsíčně podávaly výkazy poukázaných výdajů státních, takže může nyní bezpečně sledovati, jak úvěry rozpočtem povolené jsou vyčerpávány a pečovati za současného zaznamenávání povolených přesunů o odstranění případných závad. Tyto výkazy rozčleněné podle podrobných položek sešitů ke státnímu rozpočtu připojených má nyní nejvyšší účetní kontrolní úřad pravidelně k disposici do 10. každého měsíce za měsíc bezprostředně předcházející. Měsíční výkazy pokladních příjmů i výdajů již shora zmíněné, docházejí během měsíce následujícího a bývají zpracovány již v prvních dnech dalšího měsíce, takže z výkazů těch, zahrnujících účiny pokladní nejen na rozpočet, nýbrž i pokladní účiny z výtěžků úvěrových operací a jiné mimoetátní i kontokorentní, nejvyšší účetní kontrolní úřad sleduje pokladní výsledky celého státního hospodářství soustředěného v ústřední státní pokladně. Toto dvojí sledování, totiž jednak toho, jak povolené úvěry výdajové se vyčerpávají, jednak jaký jest pohyb hotovostí, děje se, jak zřejmo, v časovém postupu co možno nejkratším, což napomáhá účinnosti kontroly.

Společně s ministerstvem financí připravuje nyní nejvyšší účetní kontrolní úřad návrh nového finančního řádu a kodifikaci účetních předpisů.

V minulém roce byly vypracovány směrnice pro sestavení účetních závěrek státních podniků, projednáno doplnění instrukce pro výplatu poštovním úřadem šekovým při používání strojů k likvidaci, projednány účetní a pokladní instrukce některých státních podniků a působeno na místě u ústředí státních podniků ve věci vedení účtů a vykazování konečných výsledků.

Rozpočet na rok 1928 činí pro nejvyšší účetní kontrolní úřad 5,179.254 Kč,
proti loňskému rozpočtu, jenž činil 4,371.681 Kč,
objevuje se vyšší náklad. 807.573 Kč.


Tato vyšší potřeba vznikla úpravou stálých platů a novou systemisací míst; na osobní platy připadá při nejvyšším účetním kontrolním úřadě větší díl celkových výdajů než u ostatních kapitol rozpočtu, proto zvýšení platovou úpravou objevuje se relativně vyšším podílem.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP