V oboru pensijního pojištění byly s
platností od 1. ledna 1926 upraveny stanovy pensijního
fondu státních drah podle vládního
nařízení ze dne 5. března 1927; č.
15/1927 Sb. z. a n., o úpravě platových a
některých služebních poměrů
zaměstnanců československých státních
drah. Dále byly vydány pokyny na provedení
zákona ze dne 1. července 1926 č. 159/1926
Sb. z. a n., a t. zv. římské a vídeňské
pensijní úmluvy (č. 194 a 195 Sb. z. a n.
z r. 1926), pokud týkají se pensijních stran
bývalých rakouských státních
drah, bosensko-hercegovských zemských drah a vojenské
dráhy Banjaluka-Doberljin a bývalých zaměstnanců
těchto drah, kteří byli 3: listopadu 1918
ještě v činné službě a nebyli
převzati žádným z t. zv. nástupnických
států býv. Rakouska; o provedení zmíněných
mezistátních úmluv bylo nutno informovati
také kompetentní vládní činitele
ostatních smluvních států za účelem
převzetí výplaty požitků pensijních
stran československé státní příslušnosti
na jejich území bydlících, jimž
byly vypláceny dosud odpočivné a zaopatřovací
platy na základě principu teritoriality. Byla učiněna
veškerá opatření, aby převzetí
výplaty požitků, jejich úpravy, jakož
i přiznání požitků za dobu minulou
bylo skončeno do konce roku 1927. V otázce převzetí
výplaty odpočivných a zaopatřovacích
platů bývalých zaměstnanců
(jejich pozůstalých) uherských státních
drah byla skončena šetření a konána
jednání za účelem vyřešení
této otázky, jakož i otázky t. zv. nepřevzatých
zaměstnanců bývalých uherských
státních drah, mezistátní úmluvou
(s ostatními nástupnickými státy bývalého
Uherska) o rozdělení pensijního břemene
a zaopatřovacích fondů býv. uherských
státních drah. Odpočivné a zaopatřovací
platy pensijních stran Košicko-Bohumínské
dráhy byly upraveny s platností od 1. ledna 1926
podle zásad zákona čís. 287/1924 Sb.
z. a n. a zároveň byly učiněny přípravy
ku provedení úmluvy o nostrifikaci Košicko-Bohumínské
dráhy z 22. dubna 1927, pokud týká se pensijních
stran, bydlících mimo území Československé
republiky.
Z oboru nemocenského pojištění dlužno
uvésti, že v měsíci prosinci roku 1926
byly provedeny podle nových stanov nemocenské pokladny
státních drah první volby do sborů
nemocenské pokladny a že byly skončeny také
ostatní práce na reorganisaci pokladny, jakož
i nová organisace lékařské služby.
V ostatních oborech sociální péče
nebylo zvláštních změn.
Ve státním rozpočtu pro rok 1928 jest počítáno s potřebou na pensijní, invalidní a starobní pojištění | 294,500.000 Kč, |
na nemocenské pojištění | 30,000.000 Kč, |
na náklady lékařské služby | 406:190 Kč, |
na úrazové zaopatření | 4,500.000 Kč, |
na pensijní přídavky, dary z milosti a podpory neaktivním zaměstnancům | 13,500.000 Kč, |
na drahotní přídavky zaměstnanců ve výslužbě a jejich pozůstalým | 155,000.000 Kč, |
celkem | 507,906.190 Kč. |
Státní správa železniční
poskytla pro stavební účely svých
zaměstnanců v roce 1926 z provozních prostředků
bezúročné zálohy na služné
celkovou částkou Kč 1,719.600,-. Pro stejné
účely bylo z prostředků Zahradníkova
fondu sociální péče československých
státních drah vyplaceno v roce 1926 na zápůjčkách,
zúročitelných 5%, přibližně
Kč 6,000.000,-.
Vedle těchto akcí působila železniční
správa při zdolání bytové tísně
svých zaměstnanců jednak výstavbou
obytných budov v různých železničních
střediscích a vydala k tomu účelu
v roce 1926 částku Kč 12,066.640,-, jednak
adaptacemi v různých drážních
budovách.
Celkem pořízeno bylo až do konce roku 1926
ve 311 novostavbách obytných domů 3.479 bytů
a 180 kanceláří a adaptacemi v různých
drážních budovách 1.115 bytů.
Kromě toho stavbou baráků 499 bytů.
V místní nákladní dopravě bylo
s platností od 1. října 1927 provedeno ve
styku s místními drahami krácení tarifních
sazeb o část manipulačního poplatku.
Tímto krácením byly zmírněny
důsledky, vyplývající z tak zvaného
lomeného výpočtu dovozného, t. j.
výpočtu, tvořeného součtem
sazeb z odesílací stanice do přechodové
stanice místní dráhy a z této přechodové
stanice do stanice určení oproti přímému
výpočtu na základě propočtené
sazby ze stanice odesílací až do stanice určení.
Tyto výhody mají zvláštní význam
pro železniční přepravu na Slovensku
a v Podkarpatské Rusi, kde tímto opatřením
ve spojení s propočtem nákladních
sazeb v přepravě mezi československými
státními drahami a Košicko-Bohumínskou
drahou, jakož i v přepravě se třemi
místními drahami na Slovensku, a to 1. Hronská
Breznica - Levice, 2. Levice - Šurany, 3. Slovenská
západní (Nitra - Leopoldov a Trnava - Kúty
s odbočkou Jablonica - Brezová), platným
od 1. dubna 1926 byla částečně vyřešena
tak zvaná otázka slovenská, jak to finanční
stav československých drah připouštěl.
Mimo tato opatření významu všeobecného
hleděla železniční správa zvláštními
tarifními úlevami přispěti ke zvýšení
výroby, odbytu i spotřeby. Z těchto úlev
dlužno poukázati zvláště na slevy
pro přepravu některých surovin pra průmysl
sklářský; na slevu pro přepravu řepy,
řízků, surového cukru a rafinády,
dříví a pod.
Soutěž jiných dopravních prostředků,
zvláště automobilů, byla podnětem
k četným tarifním opatřením,
jimiž bylo čeleno oslabení přepravy
osobní i nákladní.
V pracích na novém kilometrovníku československých
státních drah, zahájených v roce 1925,
bylo pokračováno. Nový kilometrovník
má býti základem reformního tarifu,
jenž má býti vydán po zestátnění
všech místních drah. Vedle toho se připravuje
nové vydání nákladního tarifu
československých státních drah, který
má míti platnost od 1. ledna 1928.
V mezinárodní dopravě umožnilo ustálení
nákladních tarifů, jež nastalo zpevněním
valut a poměrným uklidněním vzájemné
soutěže železnic, další budování
přímých mezinárodních tarifů.
V započatých pracích bylo značně
pokročeno, na četných nových tarifech
začalo se pracovati. Hlavní péče byla
věnována vytvoření vlastních
československých mezinárodních tarifů
pro zásilky z Československa a do Československa,
z nichž zvláště práce na přímých
tarifech se sousedními státy pokročily tak
dalece, že možno počítati s tím,
že v nejbližší době budou platiti
přímé tarify aspoň pro hlavní
druhy zboží a pro nejdůležitější
spoje v dopravě se všemi sousedními státy.
V dopravě s Německem byl vydán tarif pro
střední oblast německých drah. Postupně
bude třeba vydati v této dopravě dalších
6 sešitů. Od 1. března 1927 platí přímý
tarif mezi Č. S. R. a Rumunskem. Od 1. září
1927 byl zaveden přímý tarif československo-polský
a od 15. září 1927 vstoupil v platnost přímý
tarif československo-maďarský. Vzhledem k tarifní
reformě v Rakousku bylo třeba znovu vydati a doplniti
československo-rakouský svazový tarif. V
dálkové přepravě pracuje se na tarifu
italském a francouzském. Jednání o
obchodní smlouvu s S. H. S. jak se zdá, bude podnětem
k zahájení intensivních prací na přímém
tarifu československo-jugoslávském. Likvidace
tarifního boje mezi přístavy Hamburk - Terst
vyžádá si přetvoření příslušných
tarifů na nových podkladech.
V překladištní dopravě byl vydán
s platností od 15. září 1927 nový
nákladní tarif, díl II., pro československou
železniční dopravu přes překladiště
na Dunaji, Labi a Vltavě.
Jako dosud, bude i nadále třeba pozorně sledovati
dopravy, které se dotýkají Č. S. D.
jako průvozní dráhy. V tomto směru
lze očekávati intensivnější postup
při budování tarifů německo-rakouského,
německo-maďarského, německo-polského,
německo-rumunského, polsko-maďarského,
polsko-adriatického, polsko-italského, polsko-rumunského
a j.
Stále se měnící poměry na světovém
trhu nabádají k bedlivému sledování
odbytových možností našeho exportního
průmyslu a vyžadují neustálé
evidence a revise vývozních tarifů a jejich
doplňování v individuelních případech,
pokud jest toho třeba, dočasnými slevami.
Opatření, učiněná v oboru služby
finanční a účetní v důsledku
zkomercialisování československých
státních drah se plně osvědčila.
Zejména zkušenosti, získané zavedením
nového účetního systému (dopického)
splnily požadavky naň správou podniku vložené.
Předložený podnikový rozpočet
opírá se již o schema účtu ztráty
a zisku, společné všem státním
podnikům. Význam tohoto opatření dlužno
spatřovati v tom, že možno odděleně
vykázati účiny ryze provozovací, které
jsou výrazem objektivních vydání a
příjmů podniku od účinů,
které jdou mimo účet provozovací přímo
na účet ztráty a zisku, majíce povahu
subjektivní, související s finanční
činností podniku.
Zjištění zakládací hodnoty podniku,
základní to otázky bilanční,
nebylo dosud skončeno pro obzvláštní
obtížnost úkolu, jevící se zejména
v tom, že pro řešení úkolu toho
nenachází správa podniku opory v dosavadním
systému finančním, nehledíc k tomu,
že jde o hodnocení podniku s miliardovou finanční
kapacitou. Rovněž zvláštní povaha
podniku státních drah, podniku to s určitým
charakterem správním, činí řešení
zmíněné otázky hodnocení zakládacích
aktiv obtížným.
Nevyřešení této otázky jest důvodem;
proč nemohlo býti dosud přikročeno
k důslednému provedení hospodářského
podnikání v oboru služby účetní
sděláním řádné bilance
podniku. Nevykazuje proto také provozní rozpočet
na rok 1928 úhradu pro řádný odpis
na hodnotě zakládací z důvodu jejího
opotřebení užíváním v
provozu, nýbrž jsou pouze v položce I./1 b zahrnuty
na rok 1928 výdaje na podkladě technického
programu obnovovacího v rozsahu nezbytně nutné
obnovy opotřebovaných objektů.
Pokud se týče pokladní služby státních
drah, jest tato nyní obstarávána zcela samostatně
na zvláštním účtě Poštovním
úřadem šekovým, a to téměř
bezvýhradně s nepatrnými výjimkami
pokladních výkonů, obstarávaných
u přepážek pokladen ředitelství
státních drah. Organisace tato nejenom vymýtila,
až na nepatrné minimum, hotové placení,
nýbrž umožnila státní správě
železniční každodenní přehled
o pohybu na účtu pokladním a z toho vyplývající
každodenní stav hotovostí pokladních.
Po stránce technické pokračuje státní
správa železniční ve zmechanisování
účetní a evidenční služby
finanční zaváděním strojů
likvidačních, sčítacích a jiných
počítacích. Mechanisací tou bylo dosaženo
nejenom přesného, rychlého a snadného
výkonu služebního, nýbrž i značných
úspor personálních.
Stálou snahou železniční správy
jest zvýšiti a prohloubiti výkon služby
kontroly příjmu a sledují se proto též
zařízení a změny v účetnictví
u zahraničních správ po stránce věcné.
Zvláštní a stálá péče
věnuje se zamezení škod z loupeží
a krádeží v pokladnách. Výsledky
docílené jsou uspokojující.
V přímých tarifech s cizozemskem bylo dosaženo
toho, že československá koruna jako měna
stálá a hodnotná, byla přijata ve
mnohých svazových tarifech za měnu tarifní.
Pro nejbližší budoucnost snaží se
železniční správa zdokonaliti všechna
účetní opatření za účelem
pokud jen možno přesného zachycení všech
příjmů, připravuje nový služební
předpis pro službu revise pokladem a působí
k tomu, aby z přepravy s cizinou vybíráním
cizí valuty nevznikaly železniční správné
kursovní ztráty.
Vybírání zdržného zavedeno bylo
prozatím pokusně na blokové stvrzenky přímo
drážními zaměstnanci, kteří
při vykládání a nakládání
zboží ve stanicích jsou v bezprostředním
styku se stranami.
Použitím Powersových strojů dociluje
železniční správa rychlejšího
a přesnějšího odúčtování
nájemného z vozů a značnou úsporu
pracovních sil, nehledíc ani k tomu, že v důsledku
použití těchto strojů bylo možno
do konce června 1927 snížiti počet zaměstnanců.
Hospodaření materiálem a inventářem
věnuje železniční správa zvýšenou
pozornost a snaží se, aby stav zásob byl snížen
na nejnižší mez, aniž by tím nastaly
poruchy v provozu.
Ku posouzení o rozsahu československých státních
drah dlužno uvésti několik největších
výdajových položek.
Z výdajů do konce roku 1925 na investiční činnost použitých a z jiných specielních půjček, vyplývá pro rok 1928 úrokové břemeno v částce | 322,000.000 Kč. |
Z titulu sociálního pojištění a humanitní péče o zaměstnance vyplývá zatížení podniku částkou | 507,906.190 Kč. |
Uhlí bude spotřebováno při provozu státních drah, soukromé dráhy v to nečítajíc, asi za | 450,000.000 Kč. |
V rozpočtu podnikovém pro rok 1928 zahrnuta jest
potřeba na investice provozní i ryzí. Preliminována
jest na tyto investice částka 440,150.550 Kč.
Výdaje provozní odd. A. - D. činí | 4.414,320.050 Kč, |
provozní příjmy činí | 4.575,511.320 Kč, |
jeví se tudíž přebytek | 161,191.270 Kč, |
jehož má býti, včetně ponechaného podílu na dopravních daních v částce | 140,000.000 Kč, |
tedy celkem | 301,191.270 Kč, |
použito k úhradě výdajů na ryzí
investice, které právě také tímto
obnosem jsou preliminovány.
Výsledek rozpočtu na rok 1928, při porovnání
s rozpočtem na rok 1927, jeví se takto:
Preliminovaný přebytek rozpočtu na rok 1927 činí cirka | 135,400.000 Kč, |
preliminovaný přebytek rozpočtu na rok 1928 činí cirka | 161,200.000 Kč, |
jest tedy preliminovaný přebytek roku 1928 větší o cirka | 25,800.000 Kč, |
nežli preliminovaný přebytek roku 1927. |
Potřeba Košicko-Bohumínské dráhy,
jakož i místních drah, provozovaných
státní správou železniční
na účet vlastníků, není v tomto
rozpočtu obsažena. Za účelem přednostní
úhrady výpůjčkové a prioritní
služby hradí však státní správa
železniční zálohově všem
místním drahám, jimž bylo povoleno sečkání
náhrady provozních schodků, tyto schodky
včetně správních výloh, potřeb
pro službu prioritní a výpůjčkovou.
Zmocnění ku příslušnému-výdaji
ve formě zálohy z provozních prostředků,
uděluje se ministru železnic příslušným
ustanovením čl. III. finančního zákona.
Košicko-Bohumínská dráha byla úmluvou
ze dne 25. ledna 1921 vzata do provozu čsl. státních
drah na základě zákona ze dne 22. prosince
1920, čís. 690 Sb. z. a n. Na základě
provozní smlouvy poskytují se této dráze
zálohově částky potřebné
k zúročení a umoření prioritních
obligací, k úhradě nákladů
společné služby a 4% zúročení
akciového kapitálu v maďarských korunách.
Stát nabyl až na nepatrnou část všech
akcií na základě zmocnění daného
zákonem ze dne 25. června 1925, čís.
158 Sb. z. a n. výměnou za 4% státní
dluhopisy.
Celkové náklady, spojené s úhradou
provozních schodků místních drah,
provozovaných státní správou železniční
na účet vlastníků a Košicko-Bohumínské
dráhy, včetně potřeb pro službu
prioritní a výpůjčkovou a správních
výloh, preliminovány byly pro rok 1928 částkou
111,620.000 Kč (bližší rozvedení
tohoto nákladu viz v přiloženém výkazu).
Poznámka | |||||||||||||||||||
státní | |||||||||||||||||||
Ústřední služba ředitelstev státních drah | st. dr. | 21 | 733 | 41 | 2.144 | 2.132 | 171 | 18 | 5.260 | 428 | 13 | 482 | 48 | 971 | 216 | 23 | 239 | 6.470 | |
m dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 21 | 733 | 41 | 2.144 | 2.132 | 171 | 18 | 5.260 | 428 | 13 | 482 | 78 | 971 | 216 | 23 | 239 | 6.470 | ||
Dozor na dráhu a její udržování | st. dr. | 337 | 1 | 33 | 1.264 | 36 | 2 | 1.673 | 4.368 | 7 | 8.382 | 110 | 12.867 | 9.585 | 9.240 | 18.825 | 33.365 | ||
m. dr. | 21 | 3 | 141 | 2 | 167 | 270 | 1 | 1.258 | 8 | 1.537 | 1.906 | 660 | 2.556 | 4.260 | |||||
Celkem | 358 | 1 | 36 | 1.405 | 38 | 2 | 1.840 | 4.638 | 8 | 9.640 | 118 | 14.404 | 11.491 | 9.890 | 21.381 | 37.625 | |||
Staniční služba | st. dr. | 1 | 65 | 1 | 4.003 | 3.931 | 1.190 | 1 | 9.192 | 7.223 | 294 | 15.131 | 1.317 | 23.965 | 8.600 | 4.161 | 12.761 | 45.918 | |
m. dr. | 5 | 305 | 487 | 125 | 922 | 405 | 21 | 1.291 | 186 | 1.903 | 830 | 222 | 1.052 | 3.877 | |||||
Celkem | 1 | 70 | 1 | 4.308 | 4.418 | 1.315 | 1 | 10.114 | 7.628 | 315 | 16.422 | 1.503 | 25.868 | 9.430 | 4.383 | 13.813 | 49.795 | ||
Jízdní služba | st. dr. | 2 | 1.503 | 1.505 | 3.165 | 8.554 | 1.687 | 13.406 | 1.100 | 1.510 | 2.610 | 17.521 | |||||||
m. dr. | 122 | 122 | 282 | 17 | 693 | 266 | 1.258 | 122 | 135 | 257 | 1.637 | ||||||||
Celkem | 2 | 1.625 | 1.627 | 3.447 | 17 | 9.247 | 1.953 | 14.664 | 1.222 | 1.645 | 2.867 | 19.158 | |||||||
Vozební služba | s. dr. | 122 | 141 | 4.792 | 449 | 5.504 | 3.765 | 1 | 4.765 | 687 | 9.218 | 4.125 | 1.040 | 5.165 | 19.887 | ||||
m. dr. | 7 | 7 | 473 | 38 | 625 | 306 | 566 | 99 | 971 | 452 | 35 | 487 | 1.983 | ||||||
Celkem | 129 | 148 | 5.265 | 487 | 6.029 | 4.071 | 1 | 5.331 | 786 | 10.189 | 4.577 | 1.075 | 5.652 | 21.870 | |||||
Celkem | st. dr. | 22 | 1.257 | 43 | 6.321 | 12.121 | 3.349 | 21 | 23.134 | 18.949 | 315 | 37.314 | 3.849 | 60.427 | 23.626 | 15.974 | 36.600 | 123.161 | |
m. dr. | 33 | 315 | 1.101 | 287 | 1.736 | 1.263 | 39 | 3.808 | 559 | 5.669 | 3.310 | 1.042 | 4.352 | 11.757 | |||||
Celkem | 22 | 1.290 | 43 | 6.636 | 13.222 | 3.636 | 21 | 24.870 | 20.212 | 354 | 41.122 | 4.408 | 66.096 | 26.936 | 17.016 | 43.952 | 134.918 |
Poznámka | |||||||||||||||||||
státní | |||||||||||||||||||
Dílny | st. dr. | 109 | 113 | 430 | 37 | 689 | 4.321 | 1 | 4.971 | 9 | 9.302 | 2.273 | 1,336 | 3.609 | 13.600 | ||||
m. dr. | 7 | 19 | 44 | 2 | 72 | 380 | - | 398 | 1 | 779 | 220 | 56 | 276 | 1.127 | |||||
Celkem | 116 | 132 | 174 | 39 | 761 | 4.701 | 1 | 5.369 | 10 | 10.081 | 2.493 | 1.392 | 3.885 | 14.727 | |||||
Správkárny | st. dr. | 37 | 27 | 167 | 20 | 251 | 1.531 | 2 | 2.694 | 7 | 4.234 | 1.067 | 213 | 1.280 | 5.765 | ||||
m. dr. | 3 | 9 | 12 | 55 | - | 113 | 1 | 69 | 26 | 22 | 48 | 229 | |||||||
Celkem | 37 | 30 | 176 | 20 | 263 | 1.586 | 2 | 2.807 | 8 | 4.403 | 1.093 | 235 | 1.328 | 5.994 | |||||
Výroba jízdenek | st. dr. | 3 | 9 | 3 | 15 | 14 | 1 | 38 | - | 53 | 32 | 4 | 36 | 104 | |||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 3 | 9 | 3 | 15 | 14 | 1 | 38 | 53 | 32 | 4 | 36 | 104 | |||||||
Elektrárny | st. dr. | 1 | 1 | 8 | 9 | 1 | 18 | 9 | 9 | 28 | |||||||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 1 | 1 | 8 | 9 | 1 | 18 | 9 | 9 | 28 | ||||||||||
Plynárny | st. dr. | 3 | 3 | 5 | 16 | 21 | 11 | 11 | 35 | ||||||||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 3 | 3 | 5 | 16 | 21 | 11 | 11 | 35 | |||||||||||
Zásobárny | st. dr. | 3 | 90 | 126 | 18 | 237 | 58 | 228 | 6 | 292 | 343 | 65 | 408 | 937 | |||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 3 | 90 | 126 | 18 | 237 | 58 | 228 | 6 | 292 | 343 | 65 | 408 | 937 | ||||||
Celkem | st. dr. | 149 | 233 | 736 | 78 | 1.196 | 5.937 | 4 | 7.956 | 23 | 13.920 | 3.735 | 1.618 | 5.353 | 20.469 | ||||
m. dr. | 7 | 22 | 53 | 2 | 84 | 435 | 511 | 2 | 948 | 246 | 78 | 324 | 1.358 | ||||||
Celkem | 156 | 255 | 789 | 80 | 1.280 | 6.372 | 4 | 8.467 | 25 | 14.868 | 3.981 | 1.696 | 5.677 | 21.825 |
státní | |||||||||||||||||||
st. dr. | 46 | 4 | 7 | 13 | - | 3 | 73 | 3 | - | 7 | 10 | 1 | 38 | 39 | 122 | ||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 46 | 4 | 7 | 13 | 3 | 73 | 3 | 7 | 10 | 1 | 38 | 39 | 122 | ||||||
Služba výkonná | st. dr. | 22 | 1.257 | 43 | 6.321 | 12.121 | 3.349 | 21 | 23.134 | 18.949 | 315 | 37.314 | 3.849 | 60.427 | 23.626 | 15.974 | 39.600 | 123.161 | |
m. dr. | 33 | 315 | 1.101 | 287 | 1.736 | 1.263 | 39 | 3.808 | 559 | 5.669 | 3.310 | 1.042 | 4.352 | 11.757 | |||||
Celkem | 22 | 1.290 | 43 | 6.636 | 13.222 | 3.636 | 21 | 24.870 | 20.212 | 354 | 41.122 | 4.408 | 66.096 | 26.936 | 17.01 6 | 43.952 | 134.918 | ||
Pomocné závody pro provoz | st. dr. | 149 | 233 | 736 | 78 | 1.196 | 5.937 | 4 | 7,956 | 23 | 13.920; | 3.735 | 1.618 | 5.353 | 20.469 | ||||
m. dr. | 7 | 22 | 53 | 2 | 84 | 435 | 511 | 2 | 948 | 246 | 78 | 324 | 1.366 | ||||||
Celkem | 156 | 255 | 789 | 80 | 1.280 | 6.372 | 4 | 8.467 | 25 | 14.868 | 3.981 | 1.696 | 5.677 | 21.825 | |||||
Investice | st. dr. | 46 | 4 | 7 | 13 | 3 | 73 | 3 | 7 | 10 | 1 | 38 | 39 | 122 | |||||
m. dr. | |||||||||||||||||||
Celkem | 46 | 4 | 7 | 13 | 3 | 73 | 3 | 7 | 10 | 1 | 38 | -39 | 122 | ||||||
Úhrn | st. dr. | 22 | 1.452 | 47 | 6.561 | 12.870 | 3.427 | 24 | 24.403 | 24.889 | 319 | 45.277 | 3.872 | 74.357 | 27.362 | 17.630 | 44.992 | 143.752 | |
m. dr. | 40 | 337 | 1.154 | 289 | 1.820 | 1.698 | 39 | 4.319 | 561 | 6.617 | 3.556 | 1.120 | 4.676 | 13.113 | |||||
Celkem | 22 | 1.492 | 47 | 6.898 | 14.024 | 3.716 | 24 | 26.223 | 26.587 | 358 | 49.596 | 4.433 | 80.974 | 30.918 | 18.750 | 49.668 | 156.865 |
*) V rubrice 2. - 15. jsou uvedeni zaměstnanci, na něž
se vztahuje úprava platová podle zákona čís.
103 Sb. z. a n. z r. 1926, resp. vlád. nař. čís.
15/1927 Sb. z. a n.
*) V rubrice 16. jsou uvedeni zaměstnanci, na něž
se úprava platová podle zákona čís.
103 Sb. z. a n. z r. 1926, resp. vlád. nař. čís.
15/1927 Sb. z. a n. nevztahuje.
***) Použití dělníků sezonních
a investičních jest jen přechodné
pro práce investiční a sezonní (letní
udržovací práce, řepná a uhelná
kampaň atd.) a počet jejich odvislý od těchto
prací.
B | 1 | Ústřední služba ředitelstev státních drah | 113,068.330 | 871.780 | 4,044.320 | 21,205.710 | 1,701.980 | 5,975.830 | 296.420 | 766.960 | 4,671.080 | 702.410 | 376.220 | 6,196.540 | 159,876.580 |
2 | Dozor na dráhu a její udržování | 169,366.610 | 555.920 | 1,614.990 | 4,999.920 | 21,770.580 | 2,423.910 | 161.630 | 30,946.370 | 90,014.840 | 10,738.410 | 6,867.29 | 125,407.630 | 464,768.100 | |
3 | Staniční služba | 362,154.410 | 1,935.740 | 5,437.940 | 26,449.640 | 38,242.000 | 11,486.080 | 909.010 | 36,818.390 | 131,993.110 | 17,526.350 | 9,454 440 | 52,530.480 | 694,937.590 | |
4 | Jízdní služba | 115,503.620 | 676.600 | 1,584.800 | 4,551.480 | 19,567.150 | 2,186.090 | 255.240 | 15,079.300 | 59,646.160 | 7,869.970 | 4,178.77 | 22,240.080 | 253,339.260 | |
5 | Vozební služba | 179,907.010 | 766.400 | 3,832.250 | 16,796.520 | 15,171.380 | 9,093.070 | 847.770 | 16,386.030 | 55,483.600 | 7,126.430 | 3,767.680 | 29,431.880 | 338,610.020 | |
Úhrn | 939,999.980 | 4,806.440 | 16,414.300 | 74,003.270 | 96,453.090 | 31,164.980 | 2,470.070 | 99,997.050 | 341,808.790 | 43,963.570 | 24,643.400 | 235,806.610 | 1.911,531.550 | ||
D | Dílny | 92,412.460 | 156.410 | 245.070 | 2,234.680 | 18,259.570 | 904.050 | 37.340 | 10,158.280 | 45,590.880 | 5,985.710 | 3,834.080 | 56,523.280 | 236,341.810 | |
S | Správkárny | 39,813.990 | 55.560 | 244.960 | 858.400 | 7,734.230 | 338.980 | 29.100 | 5,119.410 | 21,254.700 | 2,892.020 | 1,638.240 | 20,278.190 | 100,257.780 | |
J | Výroba jízdenek | 750.980 | - | - | 55.990 | 101.770 | 19.990 | - | 55.600 | 356.460 | 51.760 | 24.37 | 136.630 | 1,553.550 | |
E | Elektrárny | 211.700 | - | 930 | 2.880 | 32.170 | - | - | 34.740 | 108.040 | 14.170 | 9.090 | 30.350 | 444.070 | |
P | Plynárny | 256.330 | - | - | 10.510 | 35.030 | - | - | 40.710 | 138.100 | 18.910 | 9.690 | 10.68 | 519.960 | |
Z | Zásobárny | 7,550.220 | 30.430 | 260.060 | 789.880 | 502.830 | 278.710 | 8.820 | 645.760 | 2,704.970 | 320.910 | 188.480, | 904.000 | 14,185.070 | |
Úhrn | 140,995.680 | 242.400 | 751.020 | 3,952.340 | 26,665.600 | 1,541.730 | 75.260 | 16,054.500 | 70,153.150 | 9,283.480 | 5,703.950 | 77,883.130 | 353,302.240 | ||
1,876.270 | 2.210 | 40.730 | 282.460 | 10.290 | 99.370 | - | 900 | 42.190 | 6.880 | 3.210 | 1,070.320 | 3,434.830 | |||
Úhrn | 1.082,871.930 | 5,051.050 | 17,206.050 | 78,238.070 | 123,128.980 | 32,806.080 | 2,545.330 | 116,052.450 | 412,004.130 | 53,253.930 | 30,350.560 | 314,760.060 | 2.268,268.620 | ||
Paušální úhrada platové úpravy | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 76,000.000 | ||
Celková potřeba na osobní platy stálých zaměstnanců | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 2.344,268.620 |
V přehledu jsou uvedeny požitky jak zaměstnanců
do nových platů daných vládním
nařízením čís. 15/27 Sb. z.
a n. k 1./1. 1927 již přeřazených (úředníků),
tak i nepřeřazených nových zaměstnanců.
Pokud jde o zaměstnance do nových platů nepřeřazené,
jejichž požitky jsou v přehledové tabulce
uvedeny ve výši podle starých platových
norem, jest potřeba na jejich platy preliminováním
záloh na úpravu platovou, přiznaných
jim ve výši odměn podle zákona č.
289/24 Sb. z. a n.
V rubrice "Ostatní" jest zahrnuta potřeba
na platy dělníků na výpomoc, dále
náhrady místního přídavku při
přeložení atd., odměny a výpomoci,
prémie, služební šat a drahotní
přídavky zaměstnanců na Slovensku
a Podkarpatské Rusi.