"Vojenské zdravotnické listy", orgán vojenské zdravotní správy, přináší tato strašlivá čísla: v době od 1. října 1925 do 30. září 1926 při průměrném celkovém počtu vojska 120.000 mužů onemocnělo 84.661 a z toho 400 zemřelo.
Procento onemocnění činilo 71.75% a úmrtnost
1/3%. Počet smrtelných úrazů činil
70 (z toho 16 pádů letadel). Strašlivě
velké číslo sebevražd vojínů
činí 113, to jest 1 promile vojenského stavu.
Procento sebevražd vojínů od roku 1921 stále
stoupá a od této doby se zvýšilo o plnou
třetinu.
Procento onemocnění a úmrtnosti, uvážíme-li
stáří a zdravý lidský materiál,
vybraný při odvodech, jest přímo strašlivě
vysoké a jest naléhavě třeba soustavné
nápravy. Tak veliký počet sebevražd
a vedle toho ještě stále stoupající
jejich procento vydává vojenské správě
ještě horší vysvědčení.
Bohužel v uveřejněných zprávách
není uveden důvod a příčiny
těchto neudržitelných poměrů.
Velmi veliký jest počet těžkého
trýznění vojínů, který
proniká do veřejnosti. Ve většině
případů vedou trýznění
spolu se zbytečným týráním,
se svévolnou panovačností představených
a s krutými, nespravedlivými tresty k zoufalství,
které pak dohání mladé lidi k sebevraždě.
Také veliký je počet případů
neodborného a nedbalého ošetřování
onemocnělých vojínů vojenskými
lékaři a ošetřovateli, jenž se
dostal do veřejnosti. Opětovně, i ve sněmovně
bylo již vytýkáno nezdravé ubytování
vojínů a samy nejvyšší vojenské
úřady musely to připustiti.
Interpelanti táží se tedy pana ministra:
Byly zjištěny příčiny vysokého
počtu nemocných ve vojsku a které jsou? Co
bylo učiněno, aby se tomu zabránilo?
Byli v jednotlivých případech viníci
zjištěni a pohnáni k odpovědnosti?
Jest pan ministr ochoten naříditi, aby při
příštích statistikách o sebevraždách
vojínů byly také uveřejněny
přesně zjištěné příčiny?
V Praze dne 27. června 1928.
Košická tabule v dubnu t. r. odsoudila Viktora Mikšíčka,
okresního hajného v Jasině (na Podkarpatské
Rusi) pro zpronevěření 136.626 Kč
státních peněz pro čtyřnásobné
padělání listin na 2 1/2 roku do vězení.
Viktor Mikšíček, -- jenž měl pouze
nižší kvalifikaci lesnickou -- byl v této
své vlastnoti přímo podřízen
rachovskému okresnímu lesnímu úřadu
a nepřímo státnímu lesnímu
úřadu v Chustu. Tyto státní lesní
úřady jsou podle zák. čl. XIX. z r.
1898 povolány kontrolovati odborné hospodaření
v lesích obecních, urbariálních církevních
atp. Jejich činnosti a příslušnost určil
zákon podrobně. § 13 tohoto zákona ustanovuje
jasně, že "příslušnost státního
lesního řádu, určená v §u
2 zákona, nevztahuje se ani na manipulaci s materiálem
a penězi, ani na přímé užívání
důchodů z lesa." Z toho vyplývá,
že manipulace s materiálem a penězi jest úplně
autonomním právem majetníků lesů.
Tento zákon platí i nyní na Podkarpatské
Rusi. Přes to však lesní referát působící
u civilní správy v Užhorodě skorem s
neomezenou mocí, bez zřetele na platný zákon
a neznaje přesně lesních poměrů
a stoletého rozvoje lesního práva na Podkarpatské
Rusi, samovolně reorganizoval lesní správu,
nedotazuje se majetníků lesů. Lesní
referát úplně zničil dosavadní
vyzkoušenou, na zákonech se zakládající
lesní správou prostými nařízeními,
zajistil sobě a svým podřízeným
orgánům tak širokou působnost, jakou
sjednotiti v jedné ruce -- i za přísné
kontroly -- všeobecný zájem nepřipouští.
Avšak tato samovolná nařízení
lesního referátu porušují i zákonitou
autonomii Podkarpatské Rusi neboť svévolně
zasahují do manipulace se jměním majetníků
lesů, když lesní prostranství zabírají
skorem polovinu území Podkarpatské Rusi.
Lesní referát civilní správy v Užhorodě
zmocnil se i agend lesní politiky, jež vyžaduje
větší odborné znalosti a zvláštního
taktu. Tyto agendy pro neobyčejnou svou důležitost
byly vždy přísně odděleny od
lesní manipulace jak ve starém Rakousku, a ještě
mnohem více v Maďarsku. Orgány lesní
politiky byly ve zvláštním statusu a od nich
se vyžadovala -- právě se zřetelem na
důležitou jejich službu -- větší
a delší praxe než od jiných lesních
činitelů.
Bohužel tyto agendy lesní politiky -- které
vyžadují větší zkušenosti,
široké hospodářské znalosti a
nestranného chladného úsudku -- vykonávají
na Podkarpatské Rusi nezkušení mladí
lidé, kteří ukončili pouze střední
lesnickou školu, by provádějí je i prostí
okresní hajní. Následkem toho tyto nižší
orgány často zneužívají moci,
která jest jim svěřena, zasahují do
elementárních práv majetníků
lesů, nad nimiž provozují takové samovolné
poručenství, že působí majetníkům
lesů pouze hmotné škody, ale pro udržení
lesů neskýtá žádné výhody.
Toto nezákonité a v četných případech
úplně neodůvodněné zasahování
a poručníkování nynější
lesní politiku majetníkům lesů úplně
zprotivilo a opakující se nesprávnosti a
zpronevěry byly příčinou zcela pochopitelné
nedůvěry majetníků lesů k lesním
orgánům.
Ve všeobecném zájmu a k uspokojení zúčastněných
majetníků lesů tážeme se pana
ministra zemědělství:
1. Ví-li o tom, že Viktor Mikšíček,
okresní hajný v Jasině (na Podkarpatské
Rusi) byl pro zpronevěru 136.626 Kč státních
peněz odsouzen košickou tabulí v dubnu 1928
na 2 1/2 roku do vězení?
2. Zahájil-li nebo zamýšlí-li zahájiti
pan ministr přísné vyšetřování,
aby se zjistilo, jak bylo možno, že nižší
lesní služebník odcizil tak velikou částku
peněz, když zákon nejen nedovoluje, nýbrž
zakazuje takovým orgánům manipulovati s penězi?
Měli Viktor Mikšíček a od koho měl
plnomocenství, aby přijal a manipuloval se státními
penězi?
3. Kdo odpovídá za zločinné zanedbání,
že se neprováděla přísná
kontrola nad manipulacemi tohoto zřízence a tím
mu byla poskytnuta možnost pokračovati delší
dobu ve zpronevěrách? Nedbalost úřední
kontroly jest tím větší, že Viktor
Mikšíček již v dřívější
své službě byl obviněn ze zpronevěry
a nepoctivé manipulace?
4. Kdo odpovídá za hmotnou škodu, způsobenou
zpronevěrou a co zamýšlí učiniti
pan ministr, aby zúčastněným majetníkům
lesů byly nahrazeny škody, způsobené
jim výše zmíněným státním
zřízencem?
V Praze dne 26. června 1928.
V roce 1903 byla vystavěna zatím zestátněná
místní dráha KadaŇ-Vilémov-Kaštice-Doupov
a od té doby byla na stanici žilinské v nádražní
budově stále otevřena čekárna,
v níž cestující mohli nalézti
ochranu před nečasem. V r 1925, tedy po 22 letech,
v kteréžto době se prokázalo, že
této čekárny jest nezbytně zapotřebí,
byla prý z "úsporných důvodů"
odňata užívání veřejnosti
a byl tam přeložen telefon z bytu správce zastávky.
I toto užití bylo jen přechodné, neboť
od několika měsíců čekárna
odňatá obecenstvu jest zařízena jako
noclehárna pro 3 dělníky.
Pro tuto změnu, tak vzdálenou všeho zkomercializování
jest nyní nádražní budova i tak nutná
čekárna pro strany vůbec uzavřena
a jízdenky vydávají průvodčí
ve vlacích. Cestující, kteří
musejí vykonati často hodinu cesty z odlehlých
míst ke stanici žilinské, nenalézají
nikde místa, kde by přechodně mohli pobýti
a jsou bez ochrany vydáni v šanc vší nepohodě,
bouři, dešti, sněhu atd. Ještě
horší jest, že "stanice" Žilina
jest od "místa" Žiliny vzdálena asi
1 km, takže nelze prakticky pomýšleti ani na
soukromý útulek v nějakém hostinci.
Dále právě na této trati, jak jest
známo ze zkušenosti, vlaky zřídka odjíždějí
včas, takže se zvláště v řepné
kampani opožďují až o hodinu i více.
Uvážíme-li všechny tyto okolnosti, jest
tím nevlídnějším a zdraví
škodlivějším pobyt pod holým nebem
a stížnosti obyvatelstva jsou tedy nejen oprávněné,
nýbrž kategoricky vyzývají, aby tento
nedostatek byl odstraněn. Všude na jiných zastávkách
této místní dráhy jsou aspoň
dostatečné ochranné místnosti, i když
na některých pravé čekárny
rovněž není. Několikráte obrátily
se zúčastněné obce, a to Žilina,
Rokle, Krásný Dvoreček, Weiden, Dlouhý
Luh, Radnice, Pokutice a Úhošť, vesměs
v okrase kadaňském, na ředitelství
státních drah Praha-Sever se žádostí,
aby tato vad byla napravena, tak na př. podáním
ze dne 11. března 1926, na něž ředitelství
státních drah Praha-Sever výměrem
ze dne 18. března 1927, č. 680/2 III-27 slíbilo,
že znovu zřídí původní
čekárnu a to pod podmínkou, když obce
trvale převezmou veškeré výdaje nejen
na nové zřízení nýbrž
i na obyčejné udržování, vytápění,
osvětlování a čištění.
Při tom dlužno výslovně poznamenati,
že zúčastněné obce musely v r.
1903, tedy když se stanice stavěla, poskytnouti značný
příspěvek ke stavebním nákladům
železniční správy, a to hlavně
na zřízení vhodné čekárny,
takže železniční správa má
, i když nikoliv formálně právní,
tedy aspoň mravní závazek za tento původní
úkon také ponechati cestujícím, aby
čekárny užívali. Mimo to dopisem ze
dne 12. dubna 1927 zúčastněné obce
prohlásily, že jde-li o nové zřízení
původní čekárna, převezmou
čištění této místnosti
do vlastní režie obcí.
Ředitelství státních drah Praha-Sever
rozhodnutím ze dne 2. června 1927, č. 680/3-III-27
souhlasí sice se zamýšlenou reaktivací,
setrvalo však na tom, aby byly přijaty všechny
podmínky obsažené v rozhodnutí ze dne
18. března. Novým podáním ze dne 23.
června 1927 prohlásily znovu výše zmíněné
obce, že souhlasí s nákladem na reaktivaci
a čištění, při čemž
se výslovně vzdaly osvětlení a vytápění.
Na to ředitelství státních drah Praha-Sever
dopisem ze dne 7. října 1927 oznámilo své
rozhodnutí, že sice vzalo na vědomí
nabídku obcí ze dne 23. června, že však
nemůže souhlasiti s omezením, že se obce
vzdávají vytápění a osvětlování.
S touto výjimkou nemůže železniční
správa souhlasiti, jednak z důvodů bezpečnostních,
jednak proto, že by se tím vydala veřejné
kritice cestujících. Ředitelství drah
musí tedy trvati i na obou těchto podmínkách.
Kdyby obce nemohly přijmouti tyto podmínky, slibuje
jako poslední východisko, že zřídí
ochrannou střechu ve výměře 2.30 x
2.30, ovšem zase na útraty obcí.
Jelikož zatím nabyl působnosti nový
zákon o obecních financích, budou zúčastněné
obce asi sotva s to, aby dostály svým dřívějším
slibům, takže nelze vůbec mluviti o tom, že
by obce znovu zřídily čekárnu. Pakliže
ředitelství státních drah považuje
za nepostačitelné, že mu obce tak dalece vyšly
vstříc, že se zavázaly uhraditi reaktivaci
a čištění, a když jistě
právem výslovně ukazuje na to, že nelze
z důvodů bezpečnosti a veřejné
kritiky schváliti nevytápěné čekárny,
čím více vydává se železniční
ředitelství v šanc ještě oprávněnější
kritice, když vůbec žádného útulku
tam není. Beze všeho dlužno přece uznati,
že menším zlem jest rozhodně nedokonalá
čekárna než vůbec žádná.
Cestující obecenstvo má však i nyní
zvláštní zájem na tom, aby tato čekárna
byla znovu zřízena, a patří k samozřejmé
povinnosti každého podniku učiniti opatření
na ochranu života a zdraví, nutná podle zkušenosti
i tehdy, když se má podniku užívati. Této
povinnosti nemůže býti zbavena ani železniční
správa a nynější odnětí
čekárny příští se tedy
intencím moderního, zkomercializovaného dopravního
podniku a nedá se déle udržeti. Železniční
správa měla by považovati za svůj čistě
vlastní zájem, aby z vlastního popudu bez
cizího zakročení napravovala takové
nešvary. Mimo to již schopnost soutěže s
jinými dopravními prostředky (autobus atd.)
vyžaduje, aby železniční správa
čelila této soutěž nikoliv byrokratickými
zákazy nebo pedantským omezováním,
nýbrž tím, že cestujícím
vyjde co nejdále vstříc. Nesmí se
mysliti, že trať místní dráhy jest
tak prostou věcí, že jí vůbec
netřeba dbáti, neboť právě trati
místních drah a pobočné trati přivádějí
hlavním tratím velký zástup cestujících.
Hodnotíce a shrnujíce výše uvedené
okolnosti táží se podepsaní pana ministra
železnic:
Jest pan ministr ochoten prozkoumati poměry na stanici
žilinské a neprodleně naříditi,
aby původní stav zastávky žilinské
byl znovu obnoven zřízením čekárny,
ještě než nastane špatné počasí,
zvláště ještě než se začne
řepná kampaň, a to bez peněžitých
příspěvků obcí?
V Praze dne 28 června 1928.
Pro krátkou lhůtu platnou pro osvobození
od daní a poněvadž jest nutno, aby tato lhůta
byla využita, nastal na stavebním trhu a ve stavebnictví
vůbec poměr, jenž přímo hrozí
nebezpečím. Pro velkostavební činnost
nelze většiny stavebních hmot buď vůbec
dostali nebo jen velmi těžko a také stavební
hmoty pro překotnou práci jsou většinou
velmi špatné, takže denně dochází
ke zřícení lešení a zdí
a podobným katastrofám.
Touto soustředěnou a překotnou stavební
činností jest v podstatě vinna krátkodobá
soustava podpory stavebního ruchu. Aby se dosáhlo
osvobození od daní, staví se většina
domů s největším urychlením a
tak přihází se celá spousta nepřístojností,
jak jsou také svrchu uvedeny.
Interpelanti táží se tedy vlády, je-li
ochotna v zájmu celku zákonnou novelou k zákonu
o stavebním ruchu prodloužiti stavební periodu
pro domy s daňovými výhodami, která
končí 31. prosince 1928.
V Praze dne 28. června 1928.
Die vom Minister für öffentliche Arbeiten im Sinne des
Gesetzes über den Straßenfond vorgenommenen Ernennungen
erregten besonders bei den Bezirksausschüssen lebhaften Unwillen,
da den berechtigten Wünschen und Forderungen dieser Kreise
in gar keiner Weise Rechnung getragen wurde. Es gibt mehr als
40.000 km Bezirksstraßen, welche sowohl die Staatsstraßen
als auch die Landesstraßen (23 km) zahlenmäßig
ganz bedeutend übertreffen. Es mußte daher wohl mit
Recht angenommen werden, daß nach diesem Tatbestande Vertreter
dieser Körperschaften in entsprechender Anzahl in den Straßenrat
ernannt werden würden. Merkwürdigenrweise wurde nun
bei den Ernennungen wohl den Landesausschüssen, die fast
überhaupt keine Straßen zu verwalten haben, Vertreter
zugebilligt, nicht aber den böhmischen Vertretungs- und mähr.-schlesischen
Straßenbezirken. Es wurde lediglich ein Ersatzmitglied aus
diesen Kreisen genommen.
Auch vom nationalen Standpunkt aus muß leider festgestellt
werden, daß dem Anteile der deutschen Bevölkerunf nicht
entsprechend deutsche Vertreter ernannt wurden.
Die Gefertigten fragen daher den Herrn Minister für öffentliche
Arbeiten, nach welchen Gesichtspunkten die Ernennungen vollzogen
wurden und wie das Nationalitätenverhältnis gewahrt
wurde?
Prag, am 20. Juni 1928.
Die Streiks- und Aussperungen im heurigen Jahre werden mit besonderer
Erbitterung geführt und es wurden besonders die Streiks vielfach
von Seiten der unternehmer durch die Boykottierung von Verhandlungen
ungeheuer in die Länge gezogen, um die streikenden Arbeitnehmer
zu erschöpfen und gefügig zu machen. Die Zahl der durch
Streiks und Aussperungen im ersten Vierteljahr 1928 verlorenen.
Arbeitstage beträgt 560.107 und die Summe des Verlustes an
Löhnen 21,105.519 K4. Diese Ziffern sind zu groß, als
daß man daran ohne weiters vorübergehen könnte.
Es liegt im Interesse der Wirtschaft und daher auch der Arbeitgeber
und Arbeitnehmer ein gedeihliches Einvernehmen und zusammenarbeiten
zu erreichen und zu erhalten. Ein durch brutale Machtmittel der
Unternehmer oder Erschöpfung der Arbeiterschaft zusammengebrochener
Streik bringt auch dem Unternehmer keinen dauernden Nutzen, weil
eine gedeihliche Zusammenarbeit im Betriebe auf lange Zeit damit
gestört ist. Der Streik ist einmal ein gewerkschaftliches
Kampfmittel und wird es bliben. Er ist für den Arbeitnehmer
vielfach das letzte Mittel, mit dem er sich seinen Anspruch auf
Recht und Leben erringen muß. Um aber in dem Kampfe um die
Existenz ein Ausbluten des finanziell schwächeren Kampfteiles
hintanzuhalten, sind im deutschen Reiche durch Regierungsverordnung
staatliche Schlichter, Schlichtungskammern und Schlichtungsausschüsse
errichtet worden, deren Einschreiten in Streitfällen zwischen
Arbeitnehmern und Arbeitgebern sich bewöhrt hat. Es läßt
sich diese Einrichtung wohl nicht automatisch auf die Verhältnisse
der Cechoslovakischen Republik übertragen. Doch wird die
Notwendigkeit ähnlicher gesetlicher Maßnahmen in der
Cechoslovakischen Republik mit jedem Tag dringender.
Die Interpellanten fragen daher den Herrn Minister an:
Ist er bereit, durch das Ministerium für soziale Fürsorge
ehestens dem Parlamente einen Entwurf über die Einrichtung
von Schlichtungsausschüssen in Streitfällen zwischen
Arbeitnehmern und Arbeitgebern vorzulegen, um die schweren Verluste
der Arbeitnehmer in Streikfällen zu mildern?
Prag, den 19. Juni 1928.
Die Refenfüße der Pfingstfeiertage 1. J. bewirkten
ein ungewöhnlich rasches Ansteigen des Steineflusses in der
Umgebung von Braunau. In kurzer Zeit waren die Ufer beiderseits
des Steinefusses so überschwemmt, daß die Wege bei
Ottendorf (Braunau) einem See glichen aus dem nur Bäume und
Häuser bervorragten. Das Vieh und ein Teil der Habe mußte
in der Nacht aus den Häusern und Ställen gerettet werden.
Als am nächsten Morgen das Wasser zurücktrat, waren
Stege weggerissen, Wiesen und Gärten überschwemmt und
mit Schlamm und Geröll bedeckt. Die Häuser wurden durch
das Wasser schwer beschädigt, Mauern unterspielt, Bretter
und Dielen herausgerissen. Die heurige Ernte ist vernichtet und
der Schaden an Gebäuden und Straßen ist sehr bedeutend.
Rasche Hilfe der Regierung tut hier not, damit die schwer betroffene
Bevölkerung im Stande ist, die schweren Schäden des
Hochwassers wieder zu beseitigen.
Sonntag den 10. Juni gingen im Leipaer u. Warnsdorfer Bebiete
schwere Gewitter mit Hagelschägen nieder. Am schwersten sind
die Gemeinden Domaschitz, Wobrock, Hrobitsch, Kalwitz, Sukohrad,
Schnedwitz, Střížovic und Hubina betroffen.
Eine Eisschicht von 10 cm bedeckte dort den Boden und es fielen
Schlossen von 30 mm Durchschnittsgröße. Es wurden Dächer
durchschlagen und Häuser schwer beschädigt. Alle Fensterscheiben
der Wetterseite sind zersplittert. Kleingeflügel wurde erschlagen,
Leute die von dem Unwetter im Freien überrascht wurden, wurden
verlezt, ein Mann wurde vom Blitzschlag getötet, ein anderer
schwer verlezt. Der Feldschaden ist sehr groß. Hopfengärten
sind vollständig zerschlagen und Obstbäume entlaubt.
Der Bericht der staatlichen meteorologischen Beobachtungsstafion
in B. Leipa stellt eine 60%ige Vernichtung der Ernte fest. Für
die am ärgsten betroffenen Gemeinden zwischen Wegstädtl
und Dauba muß durch Einleitung einer Notstandsaktion das
Umglück wenigstens etwas gemildert werden. Auch hiet ist
raschestes Eingrefen der Regierung erforderlich.
Die Interpellanten fragen daher die Gesamtregierung an:
Ist sie bereit, raschestens für die vom Unwetter betroffenen
Gebiete die Dringesten Maßnahmen zu traffen und ausrechende
Mittel zur Verfügung ze stellen und außerdem dafür
zu sorgen, daß mit ataatlicher Unterstützung die schweren
Schäden in den betroffenen Gebieten ehestens gemildert werden
können?
Prag, den 19. Juni 1928.
Am 22. Mai 1. J. verteilte der Vereinsdiener des "Sokol"
in Leipnik in Mähren Drbálek von Haus zu Haus ein
Flugblatt folgenden Inhaltes (Übersetzung):
"Der Ausschuß der Narodni Jednota in Leipnik a. B.
hat in seiner letzten Sitzung über eine nationale Frage bei
uns verhandelt und wendet sich an alle Čechen am Orte und
in der Umgebung.
Denken wir über die letzten Wahlergebnisse nach, wo 308 deutsche
Stimmen abgegeben wurden. Wenn wir unsere einheimischen Deutschen
zählen, so finden wir, daß mehr als 100 gleichgültige
oder nicht bewußte Čechen die deutsche Kandidatenliste
abgegeben haben müßen.
Die Narodni Jednota fühlt ihre Verantwortlichkeit und will
durch die Durchführung des Losungswortes "Jeder zu den
Seinen" Abhilfe schaffen.
1. Sie will daher ein Verzeichnis aller čechischen Firmen
am Orte herausgeben, das ein Hilfsmittel und ein Kontroll beim
Einkaufe sein wird. Die Anmeldungen nimmt der gefertigte Ausschuß
bis 30. Juni entgegen.
2. Wir nehmen Beschwerden über čechische Firmen, Kaufleute
und Gewerbetreibende entgegen! Beschwert Euch bei uns auch über
Abnehmer-Besteller, die das Losungswort des Franz Placky, "Jeder
zu den Seinen" nicht beachten! Die Beschwerden sollen verbürgt
genau sein und nicht anonym. Sie werden diskret erledigt werden!
Wenn die Diskretion nicht hilft, wird durch die Presse Abhilfe
erzielt werden.
Leipnik a. B. im Mai des 10. Jahres unserer Selbstständigkeit.
Der Ausschuß der Narodni Jednota in Leipnik a. B."
Der Inhalt des Flugblattes ist geeigner, die Bevölkerung
zum Haß und zum Boykott der deutschen Minderheit der Stadt
aufzureizen und die deutschen Geschäftsleute schwer zu schädigen.
Es wäre Pflicht der Stadtgemeinde Leipnik gewesen, die Berechtigung
zur Verbreitung oder Plakatierung des Flugblattes nachzuprüfen,
was nicht geschah, vielmehr wurde das Flugblatt noch mit der Stampiglie
der Stadtgemeinde versehen.
Das Flugblatt wurde auch durch Vertreter der deutschen Minderheit
am 23. Mai dem staatsanwaltstellvertreter Dr. Kucerka in Neu-Titschein
vorgelegt und dieser gleichzeitig um Schutz gegen diese offenbare
Bovkotterklärung ersucht. Dr. Kucerka lehnte eine verfolgung
gegen die Verbreiter des Flugblattes mit dem Hinweise ab, daß
der Inhalt nicht den Tatbestand einer strafbaren Handlung gebe.
Es wäre gewiß sehr interssant festzustellen, ob Herr
Dr. Kucerka eine solche nachsichtige Haltung auch einnehmen würde,
wenn das Flugblatt mit den gleichen Worten gegen čechische
Gewerbetreibende zum Boykott auffordern würde.
Die Gefertigren fragen daher auf Grund des Tatbestandes den Justizminister
und den Minister des Innern, ob er geneigt ist, die Angelegenheit
sofort untersuchen zu lassen und die Schuldigen der Bestrafung
zuzuführen?
Prag, am 20. Juni 1928.