Příloha č. 5.

Povšechný přehled o válečných poškozencích podle jednotlivých zemí koncem prosince 1927.
Běž. čís.
Váleční poškozenci
Čechy
Morava Slezsko
Slovensko
Podkarpatská Rus
Úhrnem
Váleční invalidé:
1
Počet válečných invalidů, přihlášených o důchod vůbec a vedených v patrnosti 155.29167.61469.380 16.175308.460
2.
Počet válečných invalidů, jimž důchod byl přiznán 97.19228.85734.415 4.838165.302
3.
Počet válečných invalidů, jimž důchod se vyplácí 59.40822.65225.366 4.784112.210
Válečné vdovy:
1.
Počet válečných vdov, přihlášených o důchod 84.40232.68941.926 7.434166.451
2.
Počet válečných vdov, jimž důchod byl přiznán 75.20322.02534.063 4.500135.791
3.
Počet válečných vdov, jimž důchod se vyplácí 46.23917.86622.872 4.37691.353
Váleční sirotci:
1.
Počet válečných sirotků, přihlášených o důchod 162.49972.38284.624 14.868334.373
2.
Počet válečných sirotků, jimž důchod, byl přiznán 112.39258.92873.757 10.598255.675
3.
Počet válečných sirotků, jimž důchod se vyplácí 91.40840.49847.696 9.379188.981
Váleční předci a sourozenci:
1.
Počet válečných předků a sourozenců, přihlášených o důchod 70.00633.92530.499 7.434141.864
2.
Počet válečných předků a sourozenců, jimž důchod byl přiznán 49.42123.90319.106 5.50097.930
3.
Počet válečných předků a sourozenců, jimž důchod se vyplácí 34.22018.91513.627 5.34372.105
Úhrnem válečných poškozenců:
Počet všech válečných poškozenců, přihlášených o důchod vůbec a vedených v patrnosti 472.198206.610226.429 45.911951.148
2.
Počet všech válečných poškozenců, jimž důchod byl přiznán 334.208133.713161.341 25.436654.698
3.
Počet všech válečných poškozenců, jimž důchod se vyplácí 231.27599.931109.561 23.882464.649
Poznámka:
1.
Počet válečných slepců úplných 218113106 30467
2.
Počet válečných slepců praktických (t. j. takových, u nichž schopnost vidění nebyla sice úplně zničena, avšak přece snížena, takže nevidí, rozeznávajíce pouze tmu a světlo, pohyb ruky v malé vzdálenosti před očima a pod. 1051133 2151
3.
Počet válečných invalidů bezmocných, potřebujících stálé pomoci osoby druhé 1726070 23325
1.
Počet válečných invalidů, jichž výdělečná schopnost byla snížena o
a) 20-100%89.265 36.13733.7344.838 163.974
b) 0-19%45.138 22.1379.6916.298 83.264



Příloha č. 6.

Počet důchodců - válečných poškozenců - k 31. prosinci 1927 podle procent ztráty výdělečné schopnosti.
Obvod
Invalidů
Vdov
Sirotků
Předků
Dohromady pozůstalých
Úhrnem válečných poškozenců
%20-24
%25-34
%35-44
%45-54
%55-64
%65-74
%75-84
%85-100
Dohromady
Čechy16.75219.874 7.7026.2752.245 2.0502.8681.642 59.40846.23991.408 34.220171.867231.275
Morava a Slezsko7.590 6.7742.5162.090 8409471.073 82222.65217.866 40.49818.91577.279 99.931
Slovensko5.7048.994 3.4712.7681.042 1.1421.529716 25.36622.87247.696 13.62784.195109.561
Dohromady30.04635.642 13.68911.1334.127 4.1395.4703.180 107.42686.977179.602 66.762333.341440.767
Podkarpatská Rus1.896 1.352479347 151160250 1494.7844.376 9.3795.34319.098 23.882
Dohromady31.94236.994 14.16811.4804.278 4.2995.7203.329 112.21091.353188.981 72.105352.439464.649



Příloha č. 7.

Výkaz částek vyplacených na péčí o válečné poškozence od roku 1919 do konce roku 1927.
Rok
Čechy
Morava a Slezsko
Slovensko
Podkarpatská Rus
Dohromady
1. Zákonité požitky válečných invalidů
1920
3,585.130.- 17,942.416.-534.139.- 55.750.-22,117.435.-
1921
33,154.837.-27,177.470.- 19,228.130.-12.526.-79.572.963.-
1922
57,442.495.-38,118.462.- 28,512.182.-3,529.027.- 127,602.166.-
1923
121,720.409.-30,566.636.- 29,753.775.-10,934.810.- 192,975.630.-
1924
109,959.036.-36.903.611.- 26,925.059.-6,822.765.- 180,610.471.-
1925
89,031.311.-30,483.741.- 25,576.589.-5,481.253.- 150,572.894.-
1926
75,646.524.-27,417.179.- 25,270.207.-4,871.745.- 133,205.655.-
1927
66,375.432.-26,253.898.- 29,313.189.-4,340.423.- 126,282.942.-
556,915.174.- 234,863.413.- 185,113.270.- 36,048.299.-1.012,940.156.-
2. Zákonité požitky pozůstalých po válečných poškozencích a padlých vojínech.
1920
767.054.- 9,043.171.--- 9,810.225.-
1921
8,457.762.-28,504.558.- 11,684.478.-723.366.-49,370.164.-
1922
85,088.360.-55,264.095.- 48,316.599.-405.362.-189,074.416.-
1923
121,494.170.-38,779.795.- 62,298.667.-10,281.678.- 232,854.310.-
1924
220,223.125.-78,230.254.- 78,358.546.-30,521.046.- 407,332.971.-
1925
165,203.635.-57,065.254.- 56,990.407.-15,194.086.- 291,453.382.-
1926
122,180.062.-47,857.390.- 60,154.904.-11,247.849.- 231.440.705.-
1927
102,034.279.-43,363.172.- 46,302.499.-8,912.797.- 200,612.747.-
822,448.447.- 358,107.689.-354,106.100.- 77,286.184.-1.611,948.420.-
3. Léčení válečných poškozenců.
1920
5,307.723.- -1,725.269.-- 7,032.992.-
1921
2,660.990.-2,300.000.-1,255.217.- 33.567.-6,249.774.-
1922
9,088.459.-3,084.552.-1,545.491.- 154.764.-13,873.266.-
1923
487.637.-229.755.-85.893.- 16.379.-819.664.-
1924
392.696.-186.061.-173.304.- 16.940.-769.001.-
1925
191.012.-196.869.-172.789.- 41.899.-602.569.-
1926
216.586.-127.849.-80.461.- 42.343.-467.239.-
1927
210.764.-121.171.-68.555.- 29.885.-430.375.-
18,555.867.- 6,246.257.-5,106.979.- 335.777.-30,244.880.-
4. Péče o amputované válečné poškozence.
1920
175.000.- 21.461.-1,488.725.- 196.-1,685.382.-
1921
3,475.383.-2,400.000.-1,910.463.- 24.087.-7,809.933.-
1922
5,696.695.-2,896.057.-630.940.- 79.724.-203.686.-
1923
9,660.667.-2,217.786.-1,998.748.- 179.771.-14,056.972.-
1924
5,955.905.-1,547.023.-1,747.895.- 110.885.-9,361.708.-
1925
7,801.306.-1,417.191.-1,899.714.- 121.465.-11,239.676.-
1926
7,610.320.-1,614.497.-1,609.562.- 150.187.-10,884.566.-
1927
7,537.508.-1,659.690.-1,747.731.- 299.542.-11,244.471.-
47,813.054.- 13,773.605.-12,933.778.- 965.857.-75,486.394.-
5. Náklad na poradní sbor.
1920
2.120.- --- 2.120.-
1921
1.871.-100.-- -1.971.-
1922
14.648.-2.410.-1.540.- -18.598.-
1923
9.596.-11.289.-5.- -20.690.-
1924
7.157.-1.365.-20.- -8.542.-
1925
5.805.-1.662.-120.- -7.587.-
1926
5.905.-1.055.-25.- -6.985.-
1927
6.785.-1.181.-35.- -8.001.-
53.887.- 19.062.-1.745.-- 74.694.-
6. Zákonité požitky válečných invalidů (50%) drahotní přirážka
1920
472.308.- 6,906.033.-21.258.- -7,399.599.-
1921
10,427.235.-9,108.348.- 7,093.798.-658.631.-27,288.012.-
1922
25,795.362.-18,962.928.- 19,561.786.-1,365.662.- 65,685.738.-
1923
47,307.120.-13,607.783.- 20,446.815.-5,229.767.- 86,591.485.-
1924
44,425.951.-14,053.402.- 18,362.247.-2,703.620.- 79,545.220.-
1925
34,515.991.-13,308.254.- 17,061.543.-3,257.162.- 68,142.950.-
1926
28,551.276.-11,106.894.- 16,405.797.-3,335.669.- 59,399.636.-
1927
24,903.540.-8,914.219.- 11,069.152.-2,961.781.- 47,848.692.-
216,398.783.- 95,967.861.-110,022.396.- 19,512.292.-441,901.332.-
7. Zákonité požitky pozůstalých po válečných poškozencích a padlých vojínech (50%) drahotní přirážka.
1920
48.- 4,213.951.--- 4,213.999.-
1921
4,098.445.-13,612.768.- 10,739.028.-361.813.-28,812.054.-
1922
31,760.171.-25,007.182.- 29,170.680.-197.416.-86,135.449.-
1923
54,807.786.-18,428.660.- 33,659.996.-5,068.109.- 111,964.551.-
1924
108,655.265.-37,748.806.- 40,813.305.-15,466.819.- 202,684.195.-
1925
72,642.680.-27,659.539.- 28,222.145.-7,546.621.- 136,070.985.-
1927
48,629.79721,331.050.-22,578.117.- 4,417.740.-96,956.704.-
377,004.730.- 771,298.672.-189,941.468.- 38,609.572.-776,854.442.-
8. Léčení válečných poškozenců (mimořádné výdaje).
1919
1,056.271.- 23.128.--- 1,079.399.-
1920
671.702.-668.789.-- 324.-1,340.815.-
1921
344.614.-4,224.016.-39.959.- -4,608.589.-
1922
1,490.142.-951.490407.564.- 57.968.-2,907.164.-
1923
83.854.-54.297.-13.278.- 410.-151.839.-
1924
55.012.-45.241.-103.520.- 16.700.-220.473.-
1925
79.151.-66.747.-40.902.- 1.160.-187.960.-
1926
66.400.-27.756.-27.244.- 1.080.-22.480.-
1927
98.950.-28.359.-24.255.- 30.000.-176.564.-
3,946.096.- 6,084.823.-656.722.- 107.642.-10,795.283.-
9. Péče o amputované válečné poškozence.
1920
3,815.113.- 531.250.-8.913.-- 4,355.276.-
1921
2,374.429.-109.852.-142.751.- -2,627.032.-
1922
2,567.293.-116.905.-38.138.- 8.766.-2.731.102.-
1923
581.142.-297.562.-91.527.- -970.231.-
1924
585.369.-183.307.-30.489.- 19.690.-818.855.-
1925
847.722.-104.976.-30.023.- 21.771.-1,004.492.-
1926
757.905.-95.981.-30.023.- 49.881.-933.790.-
1927
881.393.-92.563.-53.726.- 17.798.-545.480.-
11,910.366.- 1,532.396425.590.- 117.906.-13,986.258.-
10. Sociální péče o válečné poškozence a pozůstalé po vojínech
1919
3,532.458 1,465.815.--- 4,998.243.-
1920
10,083.641.-3,617.197.- 1,290.890.-118.430.-25,110.158.-
1921
7,094.276.-5,438.943.-2,349.164.- 342.704.-15,225.087.-
1922
10,372.776.-2,967.313.- 2,304.991.-444.376.-16,089.456.-
1923
4,737.147.-1,111.237.-1,959.644.- 246.183.-8,054.211.-
1924
3,574.842.-1,428.239.-2,665.529.- 199.743.-7,868.353.-
1925
1,740.605.-674.537.-860.759.- 269.531.-3,545.432.-
1926
1,563.154.-628.332.-795.578.- 376.234.-3,363.298.-
1927
1,485.867.-649.976.-649.836.- 344.056.-3,129.735.-
44,184.736.- 17,981.589.-12,876.391.- 2,341.257.-77,383.973.-
Celkem
1919
4,588.699.-1,488.943.- --6,077.642.-
1920
24,879.83942,944.268.-5,069.194.- 174.700.-73,068.001.-
1921
72,089.842.-92,87654,442.988.- 2,156.694.-221,565.579.-
1922
229,316.671.-147,371.394.- 130,389.911.-6,243.065.- 513,321.041.-
1923
360,889.528.-105,304.800.- 150,308.348.-31,957.107.- 648,459.783.-
1924
493,834.358.-170,327.309.- 169,179.914.-55,878.208.- 889,219.789.-
1925
369,059.218.-130,978.770.- 130,854.991.-31,934.948.- 662,827.927.-
1926
292,908.670.-112,173.649.- 119,131.998.-25,626.012.- 549,840.359.-
1927
251,664.316.-102,410.279.- 111,807.094.-21,354.022.- 487,235.711.-
2.099,231.141.- 905,875.467.-871,184.438.- 175,324.786.-4.051,615.832.-
Administrativa:
1919
1,044.181.-131.878.- --1,176.059.-
1920
6,032.889.-4,080.226.-4,645.165.- -14,758.280.-
1921
9,056.115.-5,624.845.-5,727.400.- 718.553.-21,126.913.-
1922
10,147.259.-4,107.648.- 5,035.090.-646.567.-19,936.564.-
1923
8,631.086.-3,752.315.-4,076.782.- 527.209.-16,987.392.-
1924
9,576.218.-4,312.300.-4,149.385.- 832.622.-18,870.525.-
1925
7,495.133.-3,381.905.-3,221.980.- 511.580.-14,610.598.-
1926
7,330.357.-3,503.117.-3,191.890.- 479.302.-14,504.666.-
1927
7,116.329.-3,400.186.-3,152.408.- 490.217.-4,159.140.-
66,429.567.- 32,294.420.-33,200.100.- 4,206.050.-136,130.137.-
Sociálně-lékařské prohlídky.
1919
315.135.- 85.535.--- 400.670.-
1920
1,308.890.-973.085.-652.570.- 17.484.-2,952.029.-
1921
1,022.974.-749.221.-509.287.- 91.775.-2,373.257.-
1922
1,208.730.-469.146.-230.903.- 129.331.-2,038.110.-
1923
1,183.441.-892.793.-608.456.- 43.919.-2,728.609.-
1924
867.967.-1,275.073.-1,043.668.- 150.528.-3,337.236.-
1925
552.829.-349.057.-235.660.- 99.702.-1,237.248.-
1926
945.633.-550.641.-256.585.- 141.143.-1,894.002.-
1927
806.796.-405.660.-226.544.- 116.288.-1,555.288.-
8,212.395.- 5,750.211.-3,763.673.- 790.170.-18,516.449.-
Celá péče o válečné poškozence Kap. XXI. tit. 4.
1919
5,948.015.- 1,706.356.--- 7,654.371.-
1920
32,221.618.-47,997.579.- 10,366.929.-192.184.-90,778.310.-
1921
82,168.931.-99,250.121.- 60,679.675.-2,967.022.- 245,065.749.-
1922
240,672.660.-151,948.188.- 135,655.904.-7,018.963.- 535,295.715.-
1923
370,704.055.-109,949.908.- 154,993.586.-32,528.235.- 668,175.784.-
1924
504,278.543.-175,914.682.- 174,372.967.-56,861.358.- 911,427.550.-
1925
377,107.180.-134,709.732.- 134,312.631.-35,546.230.- 678,675.773.-
1926
301,184.660.-116,227.407.- 122,580.473.-26,246.487.- 566,239.027.-
1927
259,587.441.-106,216.125.- 115,186.046.-21,960.527.- 502,950.139.-
2.173,873.103.- 943,920.098.-908,148.211.- 180,321.006.-4.206,262.418.-



Příloha č. 8.

Výkaz výdajů na péči o nezaměstnané v roce 1927 podle jednotlivých měsíců.
Měsíc
Čechy
Morava
Slezsko
Slovensko
Podkarpatská Rus
Leden
60.676.85
-
Únor
1,637.490.34
3.959.20
Březen
3,049.259.13
27.166.20
Duben
2,848.517.86
9.752.77
Květen
1,685.439.45
449.60
Červen
2,262.684.62
-
Červenec
1,084.005.80
879.-
Srpen
1,705.965.46
1.549.50
Září
989.060.50
1.267.60
Říjen
770.016.58
6.165.60
Listopad
1,010.183.23
50.154.25
Prosinec
1,494.418.45
9.501.04
Úhrn
18,597.718.27
110.844.76



Příloha č. 9.

Výkaz výdejů na péči o nezaměstnané za I. pololetí roku 1928 podle jednotlivých měsíců.
Měsíc
Čechy
Morava
Slezsko
Slovensko
Podkarpatská Rus
Leden
180.284.26
Únor
936.074.13
Březen
1,235.861.78
Duben
1,263.828.03
Květen
1,719.844.49
Červen
1,542.929.76
Úhrn
6,878.822.45



Kapitola 18 Agenda ministerstva pro zásobování lidu.

Jako v minulých letech, tak i v roce 1928 bylo nutno věnovati pozornost pohybu cen mouky, jejíž dovoz se zvýšil jednak proto, že nařízení o semílání žita pozbylo účinnosti, jednak též v důsledku zušlechťoyacího řízení, které ovšem mělo na druhé straně za následek stoupnutí vývozu mouky.

V souvislosti s cenami mouky byly sledovány obzvláště ceny chleba i pečiva, a zakročováno tam, kde jeho zdražení neodpovídalo ceně mouky.

Přihlížejíc k velkému významu soběstačnosti, jejíž jednou složkou jest též co nejhodnotnější využití í sebe menšího množství domácího obilí, zakročilo ministerstvo pro zásobování lidu u ministerstva zemědělství a národní obrany, aby v oboru své působnosti podporovala a šířila nový, v praxi vyzkoušený způsob zpracování mouky ze vzrostlého obilí na hodnotný chléb.

Vzhledem k příznivé sklizni zemáků v roce 1927 omezilo se ministerstvo pro zásobování lidu v první polovici roku 1928 na sledování pohybu jejich cen a na zákroky proti výstřelkům cenovým. Též proveden zásah do dovozu ranných brambor k cíli regulace cen domácích ranných brambor, a dosaženo slev tarifních jako v roce minulém.

Dále provádělo ministerstvo pro zásobování lidu dozor nad vývojem cen jatečného dobytka, masa, masných výrobků, tuků, zvěřiny, drůbeže, ryb, atd. Zejména věnovalo pozornost regulaci dovozu a vývozu dobytka a masa účastí při meziministerských poradách o stanovení dovozních a vývozních Kontingentů dobytka a masa. Dále zajímalo se ministerstvo pro zásobování lidu a veřejná zařízení, mající za účel povznesení trhu masa a jiných výše uvedených druhů zboží, jako výstavby veřejných jatek, mrazíren chladíren, veřejných obchodních a transitních, skladišť, podniků mlékařských, veřejných tržnic a pod.

Co se týče ovoce, byly sledovány ceny při jeho prodeji na stromech a zakročováno proti vyhánění cen ovoce spekulací jak při dražbách sadů, tak i na trhu ovocném, a pečováno o to, aby se brzděním vývozu ovoce regulovaly jeho ceny domácí.

Rovněž tak sledovány byly ceny uhlí v obchodě a působeno k udržení jich na přiměřené výši.

Ohledně cukru dbalo ministerstvo pro zásobování lidu toho, aby jeho ceny nebyly meziobchodem bezdůvodně zvyšovány. Staralo se též o to, aby jednotlivé více požadované druhy cukru (zejména krystal) byly včas uvedeny do obchodu.

Pokud jde o líh, bylo pečováno o to, aby výhoda nižších cen lihu denaturovaného byla při drobném prodeji zachována a aby také ceny octa, na jehož výrobu byl levný líh přidělen, byly dodržovány. Dále zúčastnilo se ministerstvo porad na úpravu lihového hospodářství, jež má býti znovu zreorganisováno.

U piva omezila se činnost ministerstva pro zásobování lidu na dozor nad cenami piva, jež dřívějšími úpravami byly stabilisovány.

Kromě cen potravin jest to i jejich jakost, které ministerstvo pro zásobování lidu věnovalo plnou pozornost. Jakost zajišťuje se jednak kontrolou potravin původních, aby nebyly falšovny jednak povolováním výroby a prodeje potravinových náhražek a kontrolou jich jak ve výrobnách, tak i v prodejních místnostech. Pokud jde o potraviny, byla věnována největší pozornost falšování másla a mléka; kde zjištěno bylo velmi mnoho přestupků platných předpisů. U potravinových náhražek dosaženo bylo v poměrně krátké době neobyčejně příznivých, výsledků a zejména vyloučeny byly z výroby i prodeje všechny výrobky nepatrné hodnoty.

Věnována též pozornost otázce tvoření se kartelů v jednotlivých odvětvích výroby a oběhu statků a vlivu jich na stoupání cen.

Proti lichevní služba zasahovala do všech oborů hospodářského podnikání. Sledována zejména lichva bytová, porušování potravin a snahy po klamání obecenstva jak co do jakosti, tak i co do váhy zboží a zakročováno proti různým machinacím sledujícím neodůvodněné vyhánění cen předmětů potřeby do výše.

Od 1. ledna do 30. června 1928 bylo učiněno celkem 11.724 trestních oznámení a sice pro předražování předmětů potřeby, pro bytovou lichvu, pro obchodování bez úředního povoleních pro řetězové obchody, pro falšování potravin atd.

V zimních měsících na počátku roku 1928 provádělo ministerstvo pro zásobování lidu stravování dětí v horských krajinách, a to v zemi České a Moravsko-slezské nákladem asi 400.000 Kč a na Slovensku nákladem 130.000 Kč.

V oboru likvidačním pracováno bylo na ukončení likvidace tak zv. středostavovské akce a likvidace přechodného hospodářství (náhrady za nedodané obilí a za otruby kontingentní) a pokračováno v likvidaci zásobovacích akcí bývalých žup na Slovensku (tak zv. zásobovacích základin).

Likvidace bývalého Státního obilního ústavu spočívala hlavně v dokončování sporů soudních a dozoru nad dodržováním lhůt splátkových povolených dlužníkům. Počet nevyřízených případů klesl na 96 v celkové částce 4,506.000 Kč.

Při moučné dávce pokračováno energicky v likvidaci její. Tak zv. jednokorunové příplatky jsou, pokud jde o přímé dlužníky, téměř již zlikvidovány, na Slovensku větší částky jsou knihovně vtěleny a dobývají se nyní. V Čechách provádí se ještě proúčtování s nemocenskými pojišťovnami, jež rovněž blíží se ukončení. Na Moravě a ve Slezsku byla likvidace těchto příplatků skončena úplně.

Likvidace tak zv. tříkorunových příplatků v těchto zemích byla rovněž skončena. V Čechách vyřizovány byly rekursy stran a provedeny dodatečné předpisy v některých případech, kromě toho se dobývaly nedoplatky.

Skončena též úplně likvidace čs. komise pivovarské a pracuje se na urychleném skončení likvidace čs. oděvního úřadu a čs. komise melasové.

Dále bylo pracováno o dokončení likvidace bývalých hospodářských rad bývalého Státního ústavu pro tuky, oleje a mléko, valorisačních fondů, o vyúčtování přebytků správní komise pro obchod dobytkem v Bratislavě, přebytků z dovozu slovenského dobytka a o likvidaci konsignačních skladů mouky.

V roce 1929 bude ministerstvo pro zásobování lidu rozvíjeti svou činnost obdobně jako v r. 1928, kromě sledování pohybu cen obilí, dále mouky a jiných mlýnských výrobků, jakož i ostatních potravin, pak uhlí a svítiv atd., chystá se intensivní sledování vývoje všech kalkulačních složek průmyslových výrobků, pokud to bude vzhledem k povaze věci možno, a důsledná kontrola kvality potravin, zejména oněch druhů, jež jsou významny pro výživu nejširších vrstev lidových. Dále bude se zabývati ministerstvo pro zásobování lidu otázkou vlivu kartelů na tvoření cen a dokončí likvidaci vázaného hospodářství.

V návrhu rozpočtu na rok 1929 preliminují se výdaje této kapitoly částkou 9.04 mil. Kč, tedy oproti částce v roce 1928 preliminované 10.61 mil. Kč méně o 1.57 mil. Kč. V důsledku vládního nařízení ze dne 10. května 1928, č. 70 Sb. z. a n., kterým zrušují se hospodářské úřady v Moravské Ostravě, Bratislavě, Užhorodě, snížen byl úvěr § 1, tit. 2. o 0.1 mil. Kč a v důsledku reformy politické správy překázáním likvidace zásobovacích základin bývalých žup na Slovensku zemi Slovenské úvěr položky "Likvidace vázaného hospodářství" o 0.90 mil. Kč. Příjmy na rok 1929 preliminují se částkou 0.38 mil. Kč, tedy proti částce na rok 1928 preliminované 0.36 mil. Kč. více o 0.02 mil. Kč.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP