Příloha č. 5.
Počet válečných invalidů, přihlášených o důchod vůbec a vedených v patrnosti | 155.291 | 67.614 | 69.380 | 16.175 | 308.460 | |
Počet válečných invalidů, jimž důchod byl přiznán | 97.192 | 28.857 | 34.415 | 4.838 | 165.302 | |
Počet válečných invalidů, jimž důchod se vyplácí | 59.408 | 22.652 | 25.366 | 4.784 | 112.210 | |
Počet válečných vdov, přihlášených o důchod | 84.402 | 32.689 | 41.926 | 7.434 | 166.451 | |
Počet válečných vdov, jimž důchod byl přiznán | 75.203 | 22.025 | 34.063 | 4.500 | 135.791 | |
Počet válečných vdov, jimž důchod se vyplácí | 46.239 | 17.866 | 22.872 | 4.376 | 91.353 | |
Počet válečných sirotků, přihlášených o důchod | 162.499 | 72.382 | 84.624 | 14.868 | 334.373 | |
Počet válečných sirotků, jimž důchod, byl přiznán | 112.392 | 58.928 | 73.757 | 10.598 | 255.675 | |
Počet válečných sirotků, jimž důchod se vyplácí | 91.408 | 40.498 | 47.696 | 9.379 | 188.981 | |
Počet válečných předků a sourozenců, přihlášených o důchod | 70.006 | 33.925 | 30.499 | 7.434 | 141.864 | |
Počet válečných předků a sourozenců, jimž důchod byl přiznán | 49.421 | 23.903 | 19.106 | 5.500 | 97.930 | |
Počet válečných předků a sourozenců, jimž důchod se vyplácí | 34.220 | 18.915 | 13.627 | 5.343 | 72.105 | |
Počet všech válečných poškozenců, přihlášených o důchod vůbec a vedených v patrnosti | 472.198 | 206.610 | 226.429 | 45.911 | 951.148 | |
Počet všech válečných poškozenců, jimž důchod byl přiznán | 334.208 | 133.713 | 161.341 | 25.436 | 654.698 | |
Počet všech válečných poškozenců, jimž důchod se vyplácí | 231.275 | 99.931 | 109.561 | 23.882 | 464.649 | |
Počet válečných slepců úplných | 218 | 113 | 106 | 30 | 467 | |
Počet válečných slepců praktických (t. j. takových, u nichž schopnost vidění nebyla sice úplně zničena, avšak přece snížena, takže nevidí, rozeznávajíce pouze tmu a světlo, pohyb ruky v malé vzdálenosti před očima a pod. | 105 | 11 | 33 | 2 | 151 | |
Počet válečných invalidů bezmocných, potřebujících stálé pomoci osoby druhé | 172 | 60 | 70 | 23 | 325 | |
Počet válečných invalidů, jichž výdělečná schopnost byla snížena o | ||||||
a) 20-100% | 89.265 | 36.137 | 33.734 | 4.838 | 163.974 | |
b) 0-19% | 45.138 | 22.137 | 9.691 | 6.298 | 83.264 |
Příloha č. 6.
Čechy | 16.752 | 19.874 | 7.702 | 6.275 | 2.245 | 2.050 | 2.868 | 1.642 | 59.408 | 46.239 | 91.408 | 34.220 | 171.867 | 231.275 |
Morava a Slezsko | 7.590 | 6.774 | 2.516 | 2.090 | 840 | 947 | 1.073 | 822 | 22.652 | 17.866 | 40.498 | 18.915 | 77.279 | 99.931 |
Slovensko | 5.704 | 8.994 | 3.471 | 2.768 | 1.042 | 1.142 | 1.529 | 716 | 25.366 | 22.872 | 47.696 | 13.627 | 84.195 | 109.561 |
Dohromady | 30.046 | 35.642 | 13.689 | 11.133 | 4.127 | 4.139 | 5.470 | 3.180 | 107.426 | 86.977 | 179.602 | 66.762 | 333.341 | 440.767 |
Podkarpatská Rus | 1.896 | 1.352 | 479 | 347 | 151 | 160 | 250 | 149 | 4.784 | 4.376 | 9.379 | 5.343 | 19.098 | 23.882 |
Dohromady | 31.942 | 36.994 | 14.168 | 11.480 | 4.278 | 4.299 | 5.720 | 3.329 | 112.210 | 91.353 | 188.981 | 72.105 | 352.439 | 464.649 |
Příloha č. 7.
3,585.130.- | 17,942.416.- | 534.139.- | 55.750.- | 22,117.435.- | ||
33,154.837.- | 27,177.470.- | 19,228.130.- | 12.526.- | 79.572.963.- | ||
57,442.495.- | 38,118.462.- | 28,512.182.- | 3,529.027.- | 127,602.166.- | ||
121,720.409.- | 30,566.636.- | 29,753.775.- | 10,934.810.- | 192,975.630.- | ||
109,959.036.- | 36.903.611.- | 26,925.059.- | 6,822.765.- | 180,610.471.- | ||
89,031.311.- | 30,483.741.- | 25,576.589.- | 5,481.253.- | 150,572.894.- | ||
75,646.524.- | 27,417.179.- | 25,270.207.- | 4,871.745.- | 133,205.655.- | ||
66,375.432.- | 26,253.898.- | 29,313.189.- | 4,340.423.- | 126,282.942.- | ||
556,915.174.- | 234,863.413.- | 185,113.270.- | 36,048.299.- | 1.012,940.156.- | ||
767.054.- | 9,043.171.- | - | - | 9,810.225.- | ||
8,457.762.- | 28,504.558.- | 11,684.478.- | 723.366.- | 49,370.164.- | ||
85,088.360.- | 55,264.095.- | 48,316.599.- | 405.362.- | 189,074.416.- | ||
121,494.170.- | 38,779.795.- | 62,298.667.- | 10,281.678.- | 232,854.310.- | ||
220,223.125.- | 78,230.254.- | 78,358.546.- | 30,521.046.- | 407,332.971.- | ||
165,203.635.- | 57,065.254.- | 56,990.407.- | 15,194.086.- | 291,453.382.- | ||
122,180.062.- | 47,857.390.- | 60,154.904.- | 11,247.849.- | 231.440.705.- | ||
102,034.279.- | 43,363.172.- | 46,302.499.- | 8,912.797.- | 200,612.747.- | ||
822,448.447.- | 358,107.689.- | 354,106.100.- | 77,286.184.- | 1.611,948.420.- | ||
5,307.723.- | - | 1,725.269.- | - | 7,032.992.- | ||
2,660.990.- | 2,300.000.- | 1,255.217.- | 33.567.- | 6,249.774.- | ||
9,088.459.- | 3,084.552.- | 1,545.491.- | 154.764.- | 13,873.266.- | ||
487.637.- | 229.755.- | 85.893.- | 16.379.- | 819.664.- | ||
392.696.- | 186.061.- | 173.304.- | 16.940.- | 769.001.- | ||
191.012.- | 196.869.- | 172.789.- | 41.899.- | 602.569.- | ||
216.586.- | 127.849.- | 80.461.- | 42.343.- | 467.239.- | ||
210.764.- | 121.171.- | 68.555.- | 29.885.- | 430.375.- | ||
18,555.867.- | 6,246.257.- | 5,106.979.- | 335.777.- | 30,244.880.- | ||
175.000.- | 21.461.- | 1,488.725.- | 196.- | 1,685.382.- | ||
3,475.383.- | 2,400.000.- | 1,910.463.- | 24.087.- | 7,809.933.- | ||
5,696.695.- | 2,896.057.- | 630.940.- | 79.724.- | 203.686.- | ||
9,660.667.- | 2,217.786.- | 1,998.748.- | 179.771.- | 14,056.972.- | ||
5,955.905.- | 1,547.023.- | 1,747.895.- | 110.885.- | 9,361.708.- | ||
7,801.306.- | 1,417.191.- | 1,899.714.- | 121.465.- | 11,239.676.- | ||
7,610.320.- | 1,614.497.- | 1,609.562.- | 150.187.- | 10,884.566.- | ||
7,537.508.- | 1,659.690.- | 1,747.731.- | 299.542.- | 11,244.471.- | ||
47,813.054.- | 13,773.605.- | 12,933.778.- | 965.857.- | 75,486.394.- | ||
2.120.- | - | - | - | 2.120.- | ||
1.871.- | 100.- | - | - | 1.971.- | ||
14.648.- | 2.410.- | 1.540.- | - | 18.598.- | ||
9.596.- | 11.289.- | 5.- | - | 20.690.- | ||
7.157.- | 1.365.- | 20.- | - | 8.542.- | ||
5.805.- | 1.662.- | 120.- | - | 7.587.- | ||
5.905.- | 1.055.- | 25.- | - | 6.985.- | ||
6.785.- | 1.181.- | 35.- | - | 8.001.- | ||
53.887.- | 19.062.- | 1.745.- | - | 74.694.- | ||
472.308.- | 6,906.033.- | 21.258.- | - | 7,399.599.- | ||
10,427.235.- | 9,108.348.- | 7,093.798.- | 658.631.- | 27,288.012.- | ||
25,795.362.- | 18,962.928.- | 19,561.786.- | 1,365.662.- | 65,685.738.- | ||
47,307.120.- | 13,607.783.- | 20,446.815.- | 5,229.767.- | 86,591.485.- | ||
44,425.951.- | 14,053.402.- | 18,362.247.- | 2,703.620.- | 79,545.220.- | ||
34,515.991.- | 13,308.254.- | 17,061.543.- | 3,257.162.- | 68,142.950.- | ||
28,551.276.- | 11,106.894.- | 16,405.797.- | 3,335.669.- | 59,399.636.- | ||
24,903.540.- | 8,914.219.- | 11,069.152.- | 2,961.781.- | 47,848.692.- | ||
216,398.783.- | 95,967.861.- | 110,022.396.- | 19,512.292.- | 441,901.332.- | ||
48.- | 4,213.951.- | - | - | 4,213.999.- | ||
4,098.445.- | 13,612.768.- | 10,739.028.- | 361.813.- | 28,812.054.- | ||
31,760.171.- | 25,007.182.- | 29,170.680.- | 197.416.- | 86,135.449.- | ||
54,807.786.- | 18,428.660.- | 33,659.996.- | 5,068.109.- | 111,964.551.- | ||
108,655.265.- | 37,748.806.- | 40,813.305.- | 15,466.819.- | 202,684.195.- | ||
72,642.680.- | 27,659.539.- | 28,222.145.- | 7,546.621.- | 136,070.985.- | ||
48,629.797 | 21,331.050.- | 22,578.117.- | 4,417.740.- | 96,956.704.- | ||
377,004.730.- | 771,298.672.- | 189,941.468.- | 38,609.572.- | 776,854.442.- | ||
1,056.271.- | 23.128.- | - | - | 1,079.399.- | ||
671.702.- | 668.789.- | - | 324.- | 1,340.815.- | ||
344.614.- | 4,224.016.- | 39.959.- | - | 4,608.589.- | ||
1,490.142.- | 951.490 | 407.564.- | 57.968.- | 2,907.164.- | ||
83.854.- | 54.297.- | 13.278.- | 410.- | 151.839.- | ||
55.012.- | 45.241.- | 103.520.- | 16.700.- | 220.473.- | ||
79.151.- | 66.747.- | 40.902.- | 1.160.- | 187.960.- | ||
66.400.- | 27.756.- | 27.244.- | 1.080.- | 22.480.- | ||
98.950.- | 28.359.- | 24.255.- | 30.000.- | 176.564.- | ||
3,946.096.- | 6,084.823.- | 656.722.- | 107.642.- | 10,795.283.- | ||
3,815.113.- | 531.250.- | 8.913.- | - | 4,355.276.- | ||
2,374.429.- | 109.852.- | 142.751.- | - | 2,627.032.- | ||
2,567.293.- | 116.905.- | 38.138.- | 8.766.- | 2.731.102.- | ||
581.142.- | 297.562.- | 91.527.- | - | 970.231.- | ||
585.369.- | 183.307.- | 30.489.- | 19.690.- | 818.855.- | ||
847.722.- | 104.976.- | 30.023.- | 21.771.- | 1,004.492.- | ||
757.905.- | 95.981.- | 30.023.- | 49.881.- | 933.790.- | ||
881.393.- | 92.563.- | 53.726.- | 17.798.- | 545.480.- | ||
11,910.366.- | 1,532.396 | 425.590.- | 117.906.- | 13,986.258.- | ||
3,532.458 | 1,465.815.- | - | - | 4,998.243.- | ||
10,083.641.- | 3,617.197.- | 1,290.890.- | 118.430.- | 25,110.158.- | ||
7,094.276.- | 5,438.943.- | 2,349.164.- | 342.704.- | 15,225.087.- | ||
10,372.776.- | 2,967.313.- | 2,304.991.- | 444.376.- | 16,089.456.- | ||
4,737.147.- | 1,111.237.- | 1,959.644.- | 246.183.- | 8,054.211.- | ||
3,574.842.- | 1,428.239.- | 2,665.529.- | 199.743.- | 7,868.353.- | ||
1,740.605.- | 674.537.- | 860.759.- | 269.531.- | 3,545.432.- | ||
1,563.154.- | 628.332.- | 795.578.- | 376.234.- | 3,363.298.- | ||
1,485.867.- | 649.976.- | 649.836.- | 344.056.- | 3,129.735.- | ||
44,184.736.- | 17,981.589.- | 12,876.391.- | 2,341.257.- | 77,383.973.- | ||
4,588.699.- | 1,488.943.- | - | - | 6,077.642.- | ||
24,879.839 | 42,944.268.- | 5,069.194.- | 174.700.- | 73,068.001.- | ||
72,089.842.- | 92,876 | 54,442.988.- | 2,156.694.- | 221,565.579.- | ||
229,316.671.- | 147,371.394.- | 130,389.911.- | 6,243.065.- | 513,321.041.- | ||
360,889.528.- | 105,304.800.- | 150,308.348.- | 31,957.107.- | 648,459.783.- | ||
493,834.358.- | 170,327.309.- | 169,179.914.- | 55,878.208.- | 889,219.789.- | ||
369,059.218.- | 130,978.770.- | 130,854.991.- | 31,934.948.- | 662,827.927.- | ||
292,908.670.- | 112,173.649.- | 119,131.998.- | 25,626.012.- | 549,840.359.- | ||
251,664.316.- | 102,410.279.- | 111,807.094.- | 21,354.022.- | 487,235.711.- | ||
2.099,231.141.- | 905,875.467.- | 871,184.438.- | 175,324.786.- | 4.051,615.832.- | ||
1,044.181.- | 131.878.- | - | - | 1,176.059.- | ||
6,032.889.- | 4,080.226.- | 4,645.165.- | - | 14,758.280.- | ||
9,056.115.- | 5,624.845.- | 5,727.400.- | 718.553.- | 21,126.913.- | ||
10,147.259.- | 4,107.648.- | 5,035.090.- | 646.567.- | 19,936.564.- | ||
8,631.086.- | 3,752.315.- | 4,076.782.- | 527.209.- | 16,987.392.- | ||
9,576.218.- | 4,312.300.- | 4,149.385.- | 832.622.- | 18,870.525.- | ||
7,495.133.- | 3,381.905.- | 3,221.980.- | 511.580.- | 14,610.598.- | ||
7,330.357.- | 3,503.117.- | 3,191.890.- | 479.302.- | 14,504.666.- | ||
7,116.329.- | 3,400.186.- | 3,152.408.- | 490.217.- | 4,159.140.- | ||
66,429.567.- | 32,294.420.- | 33,200.100.- | 4,206.050.- | 136,130.137.- | ||
315.135.- | 85.535.- | - | - | 400.670.- | ||
1,308.890.- | 973.085.- | 652.570.- | 17.484.- | 2,952.029.- | ||
1,022.974.- | 749.221.- | 509.287.- | 91.775.- | 2,373.257.- | ||
1,208.730.- | 469.146.- | 230.903.- | 129.331.- | 2,038.110.- | ||
1,183.441.- | 892.793.- | 608.456.- | 43.919.- | 2,728.609.- | ||
867.967.- | 1,275.073.- | 1,043.668.- | 150.528.- | 3,337.236.- | ||
552.829.- | 349.057.- | 235.660.- | 99.702.- | 1,237.248.- | ||
945.633.- | 550.641.- | 256.585.- | 141.143.- | 1,894.002.- | ||
806.796.- | 405.660.- | 226.544.- | 116.288.- | 1,555.288.- | ||
8,212.395.- | 5,750.211.- | 3,763.673.- | 790.170.- | 18,516.449.- | ||
5,948.015.- | 1,706.356.- | - | - | 7,654.371.- | ||
32,221.618.- | 47,997.579.- | 10,366.929.- | 192.184.- | 90,778.310.- | ||
82,168.931.- | 99,250.121.- | 60,679.675.- | 2,967.022.- | 245,065.749.- | ||
240,672.660.- | 151,948.188.- | 135,655.904.- | 7,018.963.- | 535,295.715.- | ||
370,704.055.- | 109,949.908.- | 154,993.586.- | 32,528.235.- | 668,175.784.- | ||
504,278.543.- | 175,914.682.- | 174,372.967.- | 56,861.358.- | 911,427.550.- | ||
377,107.180.- | 134,709.732.- | 134,312.631.- | 35,546.230.- | 678,675.773.- | ||
301,184.660.- | 116,227.407.- | 122,580.473.- | 26,246.487.- | 566,239.027.- | ||
259,587.441.- | 106,216.125.- | 115,186.046.- | 21,960.527.- | 502,950.139.- | ||
2.173,873.103.- | 943,920.098.- | 908,148.211.- | 180,321.006.- | 4.206,262.418.- |
Příloha č. 8.
Leden | - | ||||
Únor | 3.959.20 | ||||
Březen | 27.166.20 | ||||
Duben | 9.752.77 | ||||
Květen | 449.60 | ||||
Červen | - | ||||
Červenec | 879.- | ||||
Srpen | 1.549.50 | ||||
Září | 1.267.60 | ||||
Říjen | 6.165.60 | ||||
Listopad | 50.154.25 | ||||
Prosinec | 9.501.04 | ||||
Úhrn | 110.844.76 |
Příloha č. 9.
Leden | |||||
Únor | |||||
Březen | |||||
Duben | |||||
Květen | |||||
Červen | |||||
Úhrn |
Jako v minulých letech, tak i v roce 1928 bylo nutno věnovati
pozornost pohybu cen mouky, jejíž dovoz se
zvýšil jednak proto, že nařízení
o semílání žita pozbylo účinnosti,
jednak též v důsledku zušlechťoyacího
řízení, které ovšem mělo
na druhé straně za následek stoupnutí
vývozu mouky.
V souvislosti s cenami mouky byly sledovány obzvláště
ceny chleba i pečiva, a zakročováno tam,
kde jeho zdražení neodpovídalo ceně
mouky.
Přihlížejíc k velkému významu
soběstačnosti, jejíž jednou složkou
jest též co nejhodnotnější využití
í sebe menšího množství domácího
obilí, zakročilo ministerstvo pro zásobování
lidu u ministerstva zemědělství a národní
obrany, aby v oboru své působnosti podporovala a
šířila nový, v praxi vyzkoušený
způsob zpracování mouky ze vzrostlého
obilí na hodnotný chléb.
Vzhledem k příznivé sklizni zemáků
v roce 1927 omezilo se ministerstvo pro zásobování
lidu v první polovici roku 1928 na sledování
pohybu jejich cen a na zákroky proti výstřelkům
cenovým. Též proveden zásah do dovozu
ranných brambor k cíli regulace cen domácích
ranných brambor, a dosaženo slev tarifních
jako v roce minulém.
Dále provádělo ministerstvo pro zásobování
lidu dozor nad vývojem cen jatečného dobytka,
masa, masných výrobků, tuků, zvěřiny,
drůbeže, ryb, atd. Zejména věnovalo
pozornost regulaci dovozu a vývozu dobytka a masa účastí
při meziministerských poradách o stanovení
dovozních a vývozních Kontingentů
dobytka a masa. Dále zajímalo se ministerstvo pro
zásobování lidu a veřejná zařízení,
mající za účel povznesení trhu
masa a jiných výše uvedených druhů
zboží, jako výstavby veřejných
jatek, mrazíren chladíren, veřejných
obchodních a transitních, skladišť, podniků
mlékařských, veřejných tržnic
a pod.
Co se týče ovoce, byly sledovány ceny při
jeho prodeji na stromech a zakročováno proti vyhánění
cen ovoce spekulací jak při dražbách
sadů, tak i na trhu ovocném, a pečováno
o to, aby se brzděním vývozu ovoce regulovaly
jeho ceny domácí.
Rovněž tak sledovány byly ceny uhlí
v obchodě a působeno k udržení jich
na přiměřené výši.
Ohledně cukru dbalo ministerstvo pro zásobování
lidu toho, aby jeho ceny nebyly meziobchodem bezdůvodně
zvyšovány. Staralo se též o to, aby jednotlivé
více požadované druhy cukru (zejména
krystal) byly včas uvedeny do obchodu.
Pokud jde o líh, bylo pečováno o to,
aby výhoda nižších cen lihu denaturovaného
byla při drobném prodeji zachována a aby
také ceny octa, na jehož výrobu byl levný
líh přidělen, byly dodržovány.
Dále zúčastnilo se ministerstvo porad na
úpravu lihového hospodářství,
jež má býti znovu zreorganisováno.
U piva omezila se činnost ministerstva pro zásobování
lidu na dozor nad cenami piva, jež dřívějšími
úpravami byly stabilisovány.
Kromě cen potravin jest to i jejich jakost, které
ministerstvo pro zásobování lidu věnovalo
plnou pozornost. Jakost zajišťuje se jednak kontrolou
potravin původních, aby nebyly falšovny jednak
povolováním výroby a prodeje potravinových
náhražek a kontrolou jich jak ve výrobnách,
tak i v prodejních místnostech. Pokud jde o potraviny,
byla věnována největší pozornost
falšování másla a mléka; kde
zjištěno bylo velmi mnoho přestupků
platných předpisů. U potravinových
náhražek dosaženo bylo v poměrně
krátké době neobyčejně příznivých,
výsledků a zejména vyloučeny byly
z výroby i prodeje všechny výrobky nepatrné
hodnoty.
Věnována též pozornost otázce
tvoření se kartelů v jednotlivých
odvětvích výroby a oběhu statků
a vlivu jich na stoupání cen.
Proti lichevní služba zasahovala do všech
oborů hospodářského podnikání.
Sledována zejména lichva bytová, porušování
potravin a snahy po klamání obecenstva jak co do
jakosti, tak i co do váhy zboží a zakročováno
proti různým machinacím sledujícím
neodůvodněné vyhánění
cen předmětů potřeby do výše.
Od 1. ledna do 30. června 1928 bylo učiněno
celkem 11.724 trestních oznámení a sice pro
předražování předmětů
potřeby, pro bytovou lichvu, pro obchodování
bez úředního povoleních pro řetězové
obchody, pro falšování potravin atd.
V zimních měsících na počátku
roku 1928 provádělo ministerstvo pro zásobování
lidu stravování dětí v horských
krajinách, a to v zemi České a Moravsko-slezské
nákladem asi 400.000 Kč a na Slovensku nákladem
130.000 Kč.
V oboru likvidačním pracováno bylo
na ukončení likvidace tak zv. středostavovské
akce a likvidace přechodného hospodářství
(náhrady za nedodané obilí a za otruby kontingentní)
a pokračováno v likvidaci zásobovacích
akcí bývalých žup na Slovensku (tak
zv. zásobovacích základin).
Likvidace bývalého Státního obilního
ústavu spočívala hlavně v dokončování
sporů soudních a dozoru nad dodržováním
lhůt splátkových povolených dlužníkům.
Počet nevyřízených případů
klesl na 96 v celkové částce 4,506.000 Kč.
Při moučné dávce pokračováno
energicky v likvidaci její. Tak zv. jednokorunové
příplatky jsou, pokud jde o přímé
dlužníky, téměř již zlikvidovány,
na Slovensku větší částky jsou
knihovně vtěleny a dobývají se nyní.
V Čechách provádí se ještě
proúčtování s nemocenskými
pojišťovnami, jež rovněž blíží
se ukončení. Na Moravě a ve Slezsku byla
likvidace těchto příplatků skončena
úplně.
Likvidace tak zv. tříkorunových příplatků
v těchto zemích byla rovněž skončena.
V Čechách vyřizovány byly rekursy
stran a provedeny dodatečné předpisy v některých
případech, kromě toho se dobývaly
nedoplatky.
Skončena též úplně likvidace
čs. komise pivovarské a pracuje se
na urychleném skončení likvidace čs.
oděvního úřadu a čs. komise
melasové.
Dále bylo pracováno o dokončení likvidace
bývalých hospodářských rad
bývalého Státního ústavu pro
tuky, oleje a mléko, valorisačních fondů,
o vyúčtování přebytků
správní komise pro obchod dobytkem v Bratislavě,
přebytků z dovozu slovenského dobytka a o
likvidaci konsignačních skladů mouky.
V roce 1929 bude ministerstvo pro zásobování
lidu rozvíjeti svou činnost obdobně jako
v r. 1928, kromě sledování pohybu cen obilí,
dále mouky a jiných mlýnských výrobků,
jakož i ostatních potravin, pak uhlí a svítiv
atd., chystá se intensivní sledování
vývoje všech kalkulačních složek
průmyslových výrobků, pokud to bude
vzhledem k povaze věci možno, a důsledná
kontrola kvality potravin, zejména oněch druhů,
jež jsou významny pro výživu nejširších
vrstev lidových. Dále bude se zabývati ministerstvo
pro zásobování lidu otázkou vlivu
kartelů na tvoření cen a dokončí
likvidaci vázaného hospodářství.
V návrhu rozpočtu na rok 1929 preliminují
se výdaje této kapitoly částkou 9.04
mil. Kč, tedy oproti částce v roce 1928 preliminované
10.61 mil. Kč méně o 1.57 mil. Kč.
V důsledku vládního nařízení
ze dne 10. května 1928, č. 70 Sb. z. a n., kterým
zrušují se hospodářské úřady
v Moravské Ostravě, Bratislavě, Užhorodě,
snížen byl úvěr § 1, tit. 2. o
0.1 mil. Kč a v důsledku reformy politické
správy překázáním likvidace
zásobovacích základin bývalých
žup na Slovensku zemi Slovenské úvěr
položky "Likvidace vázaného hospodářství"
o 0.90 mil. Kč. Příjmy na rok 1929 preliminují
se částkou 0.38 mil. Kč, tedy proti částce
na rok 1928 preliminované 0.36 mil. Kč. více
o 0.02 mil. Kč.