Ad 5. K výpočtu průměrného
pojistného pro výbavné bylo použito:
a) Pravděpodobností mx, že se x-letá
žena během roku provdá, z tabulky č.
8. uvedené v Österreichische Statistik, N. F. XIV.
Band 1. Heft:
Věková skupina | 100 mx |
16 - 19 | 1,34 |
20 - 23 | 11,92 |
24 - 29 | 15,49 |
30 - 34 | 8,02 |
35 - 39 | 4,43 |
40 - 49 | 2,08 |
50 - 59 | 0,56 |
60 a více | 0,07 |
Čísla mx byla pak pro jednotlivá
stáří určena grafickou interpolací:
b) Pravděpodobností vx, že x-letá
žena je provdána, zjištěných přímo
pro jednotlivá stáří ze sčítání
lidu z roku 1921 (Československá Statistika, řada
VI., sešit 1., tab. XVIII.):
20 | 0,1858 |
25 | 0,5165 |
30 | 0,6864 |
35 | 0,7531 |
40 | 0,7596 |
45 | 0,7449 |
50 | 0,7073 |
55 | 0,6357 |
60 | 0,5382 |
Pomocí jich byla napočtena základní
čísla pro výpočet hodnot výbavného
(viz tab. XII. v příloze) podle vzorců:
Tímto postupem je nárok na výbavné
poněkud přeceněn, ježto se nepřihlíží
k podmínce, že nárok na opětovné
vyplacení výbavného má jen vdova,
provdá-li se po pěti letech od ovdovění.
Nárokem na dávky uvedené v zákoně
č. 221./24 a doplněné dávkami vládního
návrhu a dalšími podle usnesení výboru
sociálně-politického kryje se souhrn risik
jednotlivců. Výdaje nositele pojištění
s tím spojené musejí býti v rovnováze
s jeho příjmy. Podstata sociálního
pojištění spočívá v solidárním
semknutí se co největšího počtu
osob k ochraně proti společnému risiku. Risika
takového souhrnu jsou ovšem individuelně velmi
rozmanitá; všechna se však sčítají
a jsou nesena společně podle únosnosti súčastněných.
Za použití základních čísel
uvedených v tabulkách I. - XII. v příloze
bylo propočítáno průměrné
pojistné pro 100 Kč základní částky
a 1 Kč částek zvyšovacích ročně
pro jednotlivé důchody. Tabulky čís.
XV. - XVII. pak udávají ryzí pojistné
jednak odděleně pro muže a ženy, jednak
pro oboje pohlaví dohromady.
Při výpočtech k vládnímu návrhu
byl vzat patřičný zřetel k pravděpodobnému
stoupání med pojištěnců v nejnižších
dvou třídách, z jehož ocenění
vyplynuly koeficienty pro respektování stoupání
mzdy za nových okolností, vytvářených
vládním návrhem oproti dosavadnímu
stavu. Vycházelo se ze schematu vzorců použitých
při výpočtech, jež jsou uvedeny ve zprávě
výboru sociálně-politického č.
t. posl. sněm. 4795./I. na str. 34.
Užitím těchto vzorců byli rozděleni
pojištěnci v jednotlivých třídách
do dvou skupin a to na ty, jichž změna mzdy v celé
době jejich výdělečné schopnosti
vede resp. nevede ke zvýšení nároků.
Tím dospělo se k přehledu o přesunech
pojištěnců v jednotlivých třídách
v důsledku změny mezd za okolností dosavadního
zákona. Je nutno sestaviti obdobný přehled
o pravděpodobných přesunech závisejících
na téže příčině, avšak
při novém rozdělení pojištěnců
podle vládního návrhu.
Při tom nutno míti zřetel ke dvěma
novým ustanovením zákona, jejichž důsledkem
je změna v zařazení pojištěnců
ve třídách a sice § 6. f) a § 12.
odst. 6. zákona.
1. Zvýšením vstupní věkové
hranice do pojištění na dokonaný 16.
rok věku odpadá podle předpokladu důvodové
zprávy k vládnímu návrhu ze třídy
Aa 108.3 tisíc, ze třídy Ab 36.1 tisíc
pojištěnců: Tito mladiství pojištěnci
jsou jednak učni v průmyslu, živnostech a obchodu,
jednak mladou čeledí v zemědělství
a pomocnicemi v domácnosti. Učni pod touto hranicí
věkovou nepracují zpravidla za mzdu peněžitou
a jsou zařazováni téměř výhradně
do I. mzdové třídy na základě
svých naturálních požitků. Naproti
tomu čeleď a pomocnice v domácnosti dostávají
jednak mzdu na penězích, jednak mzdu naturální
a proto se zařazují z větší části
(jak je vyloženo níže při ocenění
ustanovení § 12. odst. 6: zákona), následkem
oceňování naturalií podle dosavadního
zákona také částečně
ve vyšší třídě. Počet
mladistvé čeledi a pomocnic v domácnosti
do 16 let byl vzat z výsledků sčítání
lidu a to u těchto stanoven grafickou interpolací
ze skupiny 15 - 19letých, u oněch týmž
způsobem, avšak odděleně pro oboje pohlaví
a úměrným zmenšením v poměru
k počtu zemědělských pojištěnců
zjištěnému Ústřední sociální
pojišťovnou. U čeledi hospodářské
a u pomocnic v domácnosti určena byla část,
u níž vede zvýšení mzdy ke zvýšení
nároků na základě mzdových
poměrů v jednotlivých oblastech, při
čemž směrodatnou byla nejvyšší
mzdová třída té které oblasti
pro čeleď resp. pomocnice v domácnosti a obsazení
této třídy nynějšími pojištěnci.
Pro ostatní mladistvé pojištěnce do
dokonaného 16. roku věku bylo předpokládáno,
že změna mzdy u každého z nich způsobí
v budoucnosti změnu třídy invalidního
a starobního pojištění.
2. Ustanovení § 12. odst. 6. zákona, přeřadilo
hospodářskou čeleď, deputátníky
a pomocnice v domácnosti, jak jíž výše
uvedeno, do tříd nižších: Pro rozdělení
těchto pojištěnců na skupiny těch,
kteří v důsledku zvýšení
mzdy přejdou do vyšší třídy
invalidního a starobního pojištění,
užito bylo tohoto obratu: určena byla odděleně
pro čeleď, deputátníky i pomocnice v
domácnosti nejvyšší třída
invalidního a starobního pojištění
na základě mzdových poměrů
vyšetřených v pramenech uvedených při
oceňování § 12. odst. 6. zákona.
Pro třídu nejblíže nižší
bylo tím již určeno, že této nejvyšší
třídy dosáhne tolik pojištěnců,
kolik jich v této nejvyšší třídě
je pojištěno nyní, čímž
určena tedy část pojištěnců
ve třídě nejblíže nižší,
pro které změna mzdy vede ke zvýšení
nároků. V ostatních třídách
pokračováno obdobně podle povahy zaměstnání
a možnosti zvýšení mzdy v budoucnosti
v jednotlivých krajích. Nejvyšší
třídou pro tyto kategorie byla v některých
oblastech třída Ab, v jiných oblastech zjištěno,
že tito pojištěnci trvale zůstávají
je třídě Aa, ježto maximální
mzda na penězích nepřevyšuje zde rozpětí
I. třídy nemocenské. Podle dosavadního
zákona byla v některých krajích nejvyšší
třídou třída B, kteréžto
poměry při těchto úvahách bylo
také nutno respektovati, poněvadž úvahy
právě naznačené bylo přirozeně
nutno provésti jak za okolností dosud platného
zákona, tak pro stav podmíněný ustanoveními
vládního návrhu.
Tímto postupem dospělo se k novému rozdělení
pojištěnců v prvních dvou třídách
invalidního a starobního pojištění
na skupiny těch, pro něž změna mzdy
znamená resp. neznamená zvýšení
nároků:
Aa | 623,1 | 498,9 | 124,2 | 0,8006 | 0,1994 |
Ab | 148,3 | 82,3 | 66,0 | 0,5547 | 0,4458 |
Pro třídu B a C ponechány koeficienty stejné
jako ve zprávě výboru sociálně-politického
č. posl. sněm. 4795./I., ježto není
mezi nimi podstatnějšího rozdílu, přihlédne-li
se také k přeřazení v těchto
třídách a k tomu, že počet pojištěnců,
vykonávajících práce po sedm dní
v týdnu, tvoří v těchto třídách
poměrně malé procento.
Pro výpočet ryzího pojistného podle
vládního návrhu v jednotlivých třídách
bylo tedy použito rovnic:
Na podkladě ryzího pojistného (tabulky č.
XV. - XVII.) a se zřetelem k svrchu uvedenému principu
solidarity dociluje se finanční rovnováhy
nositele pojištění za předpokladu 41/2%ního
úročení týdenním pojistným
ve třídě:
Aa | Kč 2,60, |
Ab | Kč 3,60, |
B | Kč 5,10, |
C | Kč 6,60, |
D | Kč 8,40, |
které obsahuje také úhradu správních
nákladů a nákladů na léčebnou
péči.
Kolik činí toto pojistné v procentech střední
mzdy v jednotlivých mzdových třídách
a jak bylo sníženo v poměru k dosavadnímu
pojistnému podle zákona č. 221./24, je patrno
z tabulky:
I. | Aa | |||
II. | ||||
III. | Ab | |||
IV. | B | |||
V. | ||||
VI. | C | |||
VII. | ||||
VIII. | D | |||
IX. | ||||
X. | ||||
XI. |
Za účelem zjištění ročního
předpisu na pojistném v invalidním a starobním
pojištění bylo třeba vzhledem ke změnám
§ 12. zjistiti roztřídění pojištěnců
do mzdových tříd a zvláště
zjistiti; jaká část pojištěnců
v jednotlivých třídách vykonává
práce po sedm dní v týdnu. Toto šetření
bylo provedeno Ústřední sociální
pojišťovnou ke dni 30. července 1928 a jeho výsledek
jest tento:
I. | ||
II. | ||
III. | ||
IV. | ||
V. | ||
VI. | ||
VII. | ||
VIII. | ||
IX. | ||
X. |
Poněvadž nové ustanovení § 12.
nepřihlíží k té okolnosti, zda
pojištěnec vykonává práce po
šest nebo sedm dní v týdnu, bylo nutno provésti
změny v zařazení pojištěnců,
jež novým zněním § 12. vzniknou.
K tomuto cíli byl zvolen předpoklad, že rozvrstvení
pojištěnců podle mzdy je v jednotlivých
třídách stejnoměrné také
se zřetelem k délce intervalu jednotlivých
tříd vyplývá, že z I. mzdové
třídy se přeřadí do třídy
II. 1/7 počtu osob vykonávajících
práci sedm dní v týdnu, ze třídy
II. 5/14 do třídy III., ze
třídy III. 1/2 do třídy
IV., ze třídy IV. 9/14 do
třídy V., ze třídy V. 3/4
do třídy VI. a 1/28 do třídy
VII., ze třídy VI. 34/49 do
třídy VII. a 15/49 do třídy
VIII., ze třídy VII. 1/2 do
třídy VIII. a 1/2 do třídy
IX., ze třídy VIII. 5/14 o
třídy IX. a 9/14 do třídy
X. a celá třída IX. do třídy
X.
Rozdělení pojištěnců do mzdových
tříd pak je dáno touto tabulkou:
Třída nem. pojištění | Počet pojištěnců | |
I. | 209.843 | 8,09 |
II. | 278.519 | 10,74 |
III. | 408.541 | 15,75 |
IV. | 431.789 | 16,65 |
V. | 326.791 | 12,60 |
VI. | 232.446 | 8,96 |
VII. | 153.143 | 5,90 |
VIII. | 131.779 | 5,08 |
IX. | 101,187 | 3,90 |
X. | 319.919 | 12,33 |
Úhrnem | 2,598.957 | 100,-- |
Poněvadž na základě § 12. odst.
6. hodnota naturálních požitků může
způsobiti u čeledi hospodářské,
u pomocnic v domácnosti a u učňů zařazení
jen o jednu třídu vyšší, než
jaké odůvodňuje mzda na penězích,
u deputátníků o dvě třídy,
jest nutno odhadnouti vliv tohoto ustanovení na zařazení
pojištěnců. Bylo nyní možno přihlédnouti
ke mzdové statistice z roku 1928, takže čísla,
jichž bylo použito při výpočtech
k vládnímu návrhu č. t. posl. sněm.
1225./II. a sdělení svého času sociálně-politickému
výboru se mění, jednak z tohoto důvodu,
jednak proto, že na základě usnesení
výboru sociálně-politického zařazují
se pojištěnci do mzdových tříd
jednotně podle tabulky § 12., odst. 1.
Důvodová zpráva k vládnímu
návrhu omezila se na konstatování, že
má při svých výpočtech zřetel
k ustanovení § 3. odst. 2 vládního návrhu.
Podrobné úvahy, kterými se tak stalo, jsou
tyto:
1. Při sčítání lidu v roce
1921 byla čeleď hospodářská spolu
s deputátníky zařazována do skupiny
"dělníků" v zemědělství
(viz "Československá statistika", řada
VI., sešit 5., str. 71. analytické části).
Vzhledem k počtu všech zemědělských
pojištěnců vyšetřenému Ústřední
sociální pojišťovnou stanoven počet
pojištěné čeledi hospodářské
s deputátníky procentem, jež činí
počet "dělníků" v zemědělství
z počtu "dělníků, učedníků
a nádeníků" v zemědělství
ve sčítání lidu. Pro určení
počtu hospodářské čeledi u
rolníků (bez deputátníků) užito
tabulky Jednoty zemědělských nemocenských
pojišťoven, podle níž z celkového
počtu hospodářské čeledi včetně
deputátníků připadá na stálou
čeleď u rolníků 83,19%, na deputátníky
16,81%.
Pramenem pro ocenění vlivu cit. ustanovení
byly: "Směrnice pro úpravu pracovních
a námezdních poměrů čeledi
a dělnictva zemědělského v Čechách
na rok 1928", "Úřední vyhláška
usnesení zemědělského poradního
sboru pro záležitosti dělnictva zemědělského
v Praze", "Úprava mzdových a deputátních
požitků, jakož i pracovních poměrů
organisovaných zemědělců na Moravě
pro rok 1928" a "Zprávy Státního
úřadu statistického" č. 88./IX.
V těchto pramenech jsou uvedeny peněžité
i naturální mzdy hospodářské
čeledi. Mzdy na penězích udané tam
ve výši měsíční byly převedeny
na denní výši dělením dvaceti
pěti, naturální požitky pak byly oceněny
podle vyhlášek jednotlivých zemědělských
správ politických pro rok 1928, jimiž stanovena
hodnota pro obor pojištění pro případ
nemoci, invalidity a stáří.
Hospodářská čeleď byla potom
rozdělena do oblastí vytvořených podle
způsobu obhospodařování půdy
a podle mzdových kategorií, při čemž
bylo nutno přihlížeti k rodinnému stavu,
pohlaví a stáří těchto osob.
K tomu cíli bylo použito dat o rozdělení
dělníků, učedníků a
nádeníků v zemědělství,
lesnictví a rybářství podle věkových
skupin a rodinného stavu z výsledků sčítání
lidu z roku 1921 podle jednotlivých zemí. Tím
v každé zemi bylo zjištěno, kolik osob
přísluší určité mzdové
sazbě a tím tedy zařazena čeleď
jednak na základě své mzdy na penězích,
jednak podle ustanovení dosavadního zákona
o oceňování naturálních požitků.
Ježto podle vládního návrhu způsobují
naturální požitky zařazení o
jednu třídu výše nežli odůvodňuje
mzda na penězích, srovnána obě právě
uvedená nařízení, jehož výsledkem
je toto přeřazení hospodářské
čeledi: ze třídy B (IV.) do třídy
Ab (III.) 2.920 osob, ze třídy Ab (III.) pak 147.317
do třídy Aa (II.).
2. Vliv, který má na rozvrstvení pojištěnců
ve mzdových třídách usnesení
výboru sociálně-politického, jímž
u deputátníků mohou naturální
požitky způsobiti zařazení pouze o
dvě třídy výše nežli
odůvodňuje mzda na penězích, byl oceněn
na podkladě pramenů uvedených v předešlém
případě. Podle nich určen druh a výměra
naturálních požitků v jednotlivých
zemích odděleně pro každou kategorii
deputátníků (vzhledem k pohlaví; rodinnému
stavu a stáří): Na základě
peněžité mzdy v pramenech uvedené, byli
deputátníci zařazeni v jednotlivých
oblastech do mzdových tříd (jejich měsíční
mzda dělena dvaceti pěti) a vzhledem k požitkům
naturálním zařazeni jednak o dvě třídy
výše, jednak podle dosud platného ustanovení.
Ze srovnání obou těchto zařazení
vyplynulo, že se přeřadí celkem ze třídy
B do třídy Ab (III.) 5.825 osob a to 769 ze třídy
V. a 5.056 ze třídy IV.
3. Obdobné ustanovení týkající
se pomocnic v domácnosti bylo takto oceněno:
Pramenem bylo opět sčítání
lidu z roku 1921, podle něhož je všech pomocnic
v domácnosti 193.024. Jejich zařazení v jednotlivých
třídách nemocenského pojištění
bylo zjištěno podle sdělení okresní
nemocenské pojišťovny v Praze XII., dle něhož
převážnou většinou jsou zařazeny
ve III. třídě nemocenské (80,20%),
z ostatních tříd pak hlavně ve třídě
IV. (18,03%). Toto rozdělení by však nevystihovalo
dostatečně skutečné poměry
celého území republiky a bylo tedy přihlédnuto
k výkazům a dohodám o pracovních a
mzdových poměrech služebních předkládaným
ministerstvu sociální péče, jakož
i k hodnotě naturálních požitků
v jednotlivých menších oblastech a bylo nutno
činiti rozdíl mezi poměry ve městě
a na venkově.
Naturální požitky byly opět oceněny
podle vyhlášek jednotlivých zemských
politických správ podrobně podle jednotlivých
politických okresů a to zvlášť
pro města a venkov.
Tímto postupem dospělo se opět k dvojímu
zařazení a to jednak na základě mzdy
na penězích a jednak podle znění dosavadního
§ 12. zákona o oceňování naturálních
požitků a vyšetřeno, že v případě,
kdy naturální požitky mohou způsobiti
zařazení jen o jednu třídu výše
než odůvodňuje mzda na penězích,
přibude ve třídě Aa (II.) 95.741,
ubude ve třídách Ab (III.) 85.500, B 10.241
(z toho 6.030 ve třídě IV. a 4.211 ve třídě
V.); takže konečné rozvrstvení pojištěnců
v jednotlivých třídách jest:
I. | 209,8 | 8,09 | 623,1 | 25,44 | |
II. | 521,6 | 20,11 | |||
III. | 18,4 | 7,11 | 148,3 | 6,06 | |
IV. | 417,8 | 16,11 | 739,6 | 30,19 | |
V. | 321,8 | 12,41 | |||
VI. | 232,5 | 8,96 | 885,6 | 15,74 | |
VII. | 153,1 | 5,90 | |||
VIII. | 131,8 | 5,08 | |||
IX. | 101,2 | 3,90 | 552,9 | 22,57 | |
X. | 65,4 | 2,52 | |||
XI. | 254,5 | 9,81 | |||
Úhrnem | 2,593,9 | 100,-- | Úhrnem | 2,449,5 | 100,-- |
*) Po vynětí osob, které nepřekročily
16. rok svého věku.
Roční předpis nositele invalidního
a starobního pojištění na pojištění
na pojistném činí 597,50 mil. Kč při
týdenním pojistném podle tohoto návrhu.
Na správní náklady a léčebnou
péči zbývá 74,96 mil. Kč.
Třída | Týdenní poj. v Kč | Roční hrubé poj. v Kč | Roční ryzí poj. v Kč | Počet pojištěnců v tisících | Roční hrubý předpis v mil. Kč | Roční ryzí pojistné v mil. Kč |
Aa | 2,60 | 109,20 | 134,27 | 623,1 | 68,04 | 83,66 |
Ab | 3,60 | 158,40 | 170,69 | 148,3 | 23,49 | 25,30 |
B | 5,10 | 224,40 | 207,37 | 739,6 | 165,97 | 153,37 |
C | 6,60 | 303,60 | 245,57 | 385,6 | 117,07 | 94,69 |
D | 8,40 | 403,20 | 299,36 | 552,9 | 222,93 | 165,52 |
Úhrnem | 2,449,5 | 597,50 | 522,54 |
Peníze, jenž se uvolní ve jmění
Ústřední sociální pojišťovny
změnou početních podkladů pojištění
invalidního a starobního, jest použíti
pro účely léčebné péče.
Při výpočtu této částky
je třeba přihlédnouti k tomu, že zvyšovací
částky se vyměřují z pojistného,
zaplaceného za dobu od 1. července 1926 do dne účinnosti
této novely jednou pětinou, po této době
pak, pevnými sazbami vládního návrhu.
Čeledi hospodářské, učňům
a pomocnicím v domácnosti, u nichž podle novely
mohou naturální požitky způsobiti zařazení
do mzdových tříd pouze o jednu třídu,
u deputátníků o dvě třídy
výše nežli odůvodňuje mzda na penězích,
zachovávají se za dobu od 1. července 1926
do dne účinnosti novely zvyšovací částky
dosažené ve třídách, v nichž
byli zařazeni podle zákona č. 221./24. Pojištěncům,
kteří vykonávají práce nebo
služby zpravidla po 7 dní v týdnu a kteří
v důsledku nového ustanovení § 12.,
odst. 3. novely přejdou do vyšších mzdových
tříd, budou započítány zvyšovací
částky za dobu od 1. července 1926 do dne
účinnosti novely podle jejich dosavadního
zařazení ve třídách. Vzhledem
k zavedení nových dávek a zmírněných
podmínek pro nápad některých dávek,
což má vliv na výši pojistného,
a vzhledem k novému ocenění vlivu ustanovení
§ 12., odst. 6. na podkladě mzdové statistiky
z roku 1928 činí tato částka, zjištěná
podrobným pojistně-matematickým výpočtem,
k 1. lednu 1929, t. j. ke dni účinnosti tohoto zákona,
přibližně 86 mil. Kč.
Částky, jež poskytuje stát jako příspěvek
k zákonnému důchodu podle § 123. zákona
č. 221./24, nebyly změněny vládním
návrhem č. t. posl. sněm. 1225./II. a zůstávají
také nyní zachovány. Zatížení
státu se v tomto směru mění vzhledem
k dosavadnímu stavu zmírněním podmínek
pro dosažení důchodu starobního a vdovského.
V prvním případě má totiž
nárok na důchod starobní pojištěnec,
dokonal-li šedesátý pátý rok
svého věku a nevydělává-li
pracemi nebo službami povinně pojištěnými
podle zákona č. 221./24 nebo podle právních
předpisů o pensijním pojištění
soukromých zaměstnanců neb o pojištění
u báňských bratrských pokladen ani
jedné poloviny - dosud jedné třetiny - toho,
co tělesné a duševně zdravý zaměstnanec
téhož oboru s podobným výcvikem v témže
obvodě obyčejně vydělává.
Tím se počet starobních důchodů
zvětší a tedy také státní
příspěvek, což zůstane teprve
v roce 1931.
Úpravou nároků na vdovský důchod
bez průkazu invalidity vdově, když dokonala
šedesátý pátý rok svého
věku a vdově, pokud pečuje o dvě nebo
více dětí pojištěnce požívajících
sirotčího důchodu, rozšiřuje
se počet vdovských důchodů, což
má za následek zvýšení částky
poskytované státem jako příspěvek
k těmto důchodům.
Vyšší zatížení státu
vyplývá dále ze zkrácení čekací
doby na 100 týdnů s účinností
od 1. ledna 1929. Tato zvýšení se projeví
znatelně v roce 1929, kdežto v dalších
letech je vliv této okolnosti mizivý.
Celkový vliv změn právě uvedených
možno odhadnouti přibližně pro první
léta průměrně 3 miliony Kč
ročně.
15 | 102651 | 53042 | 1,8852984 | 50 | 71563 | 7924,9 | 12,6184558 |
16 | 102220 | 50545 | 1,9784351 | 51 | 69891 | 7404,4 | 13,8054832 |
17 | 101750 | 48146 | 2,0770157 | 52 | 68098 | 6908,8 | 14,4847765 |
18 | 101231 | 45837 | 2,1816437 | 53 | 66195 | 6421,9 | 15,8717155 |
19 | 100354 | 43614 | 2,2928417 | 54 | 64180 | 5958,3 | 16,7833107 |
20 | 100000 | 43464 | 2,4117307 | 55 | 62030 | 5510,7 | 18,1465150 |
21 | 99299 | 39401 | 2,5380066 | 56 | 59749 | 5079,8 | 19,6869771 |
22 | 98576 | 37429 | 2,6717251 | 57 | 57302 | 9661,7 | 21,4514018 |
23 | 97853 | 3555 | 2,8125439 | 58 | 54688 | 4257,4 | 23,4885141 |
24 | 97130 | 33772 | 2,9100328 | 59 | 51906 | 3866,8 | 25,8611772 |
25 | 95610 | 32079 | 3,1173042 | 60 | 48962 | 3490,5 | 28,6491907 |
26 | 95693 | 30469 | 3,2820244 | 61 | 45829 | 3126,4 | 31,9856704 |
27 | 94977 | 28939 | 3,4555444 | 62 | 42487 | 2773,6 | 36,0542256 |
28 | 94258 | 27483 | 3,6386130 | 63 | 38978 | 2435,0 | 41,0677618 |
29 | 93535 | 26099 | 3,8315544 | 64 | 35341 | 2112,7 | 47,3327969 |
30 | 92814 | 24781 | 4,053497 | 65 | 31633 | 1809,6 | 55,2608311 |
31 | 92080 | 23527 | 4,2504357 | 66 | 27942 | 1529,6 | 65,3766690 |
32 | 91331 | 22831 | 4,4480998 | 67 | 24356 | 1275,9 | 78,3760483 |
33 | 90570 | 21191 | 4,7189845 | 68 | 20917 | 1018,8 | 95,3652489 |
34 | 89784 | 20102 | 4,9746294 | 69 | 17682 | 848,22 | 117,8939426 |
35 | 88971 | 19062 | 5,2460392 | 70 | 147009 | 675,22 | 148,0998786 |
36 | 88127 | 18069 | 5,5343406 | 71 | 11997 | 527,01 | 189,7497201 |
37 | 87250 | 17118 | 5,8418039 | 72 | 9631 | 404,85 | 247,0050636 |
38 | 86335 | 16209 | 6,1694121 | 73 | 7602 | 305,80 | 327.0111184 |
39 | 85373 | 15339 | 6,5193298 | 74 | 5928 | 228,19 | 438,2312985 |
40 | 84368 | 14505 | 6,8941744 | 75 | 4570 | 168,34 | 594,0358798 |
41 | 83319 | 13708 | 7,2950102 | 76 | 3481 | 122,71 | 814,9295086 |
42 | 82234 | 12944 | 7.7237970 | 77 | 2614 | 841,18 | 1134,0440009 |
43 | 81111 | 12220 | 8.1833061 | 78 | 1929 | 62,27 | 1605,9097479 |
44 | 79945 | 11526 | 8,6760368 | 79 | 1394 | 43,06 | 2322,3409196 |
45 | 78726 | 10861 | 9,2072553 | 80 | 973 | 28,76 | 3477.0514604 |
46 | 77454 | 10226 | 9,7789947 | 81 | 645 | 18,25 | 5479,4520548 |
47 | 76116 | 9616,4 | 10,3989019 | 82 | 399 | 10,80 | 9259,2592593 |
48 | 73692 | 9030,1 | 11,0740745 | 83 | 215 | 5,57 | 17953,3213645 |
49 | 73184 | 8466,8 | 11,8108376 | 84 | 88 | 2,18 | 45877,5596330 |
85 | 10 | 0,24 | 416666,6666667 |
15 | 103045 | 53245 | 1,8781106 | 50 | 67483 | 7471,0 | 13,3850890 | |
16 | 102509 | 50688 | 1,9728535 | 51 | 65770 | 6967,8 | 14,3517323 | |
17 | 101935 | 48233 | 2,0732693 | 52 | 63941 | 6482,3 | 15,4266233 | |
18 | 101323 | 45879 | 2,1796465 | 53 | 61964 | 6011,4 | 16,6350601 | |
19 | 100685 | 43627 | 2,2921585 | 54 | 59844 | 5555,7 | 17,9995320 | |
20 | 100000 | 41464 | 2,4117307 | 55 | 57545 | 5112,2 | 19,5610500 | |
21 | 99289 | 39397 | 265382643 | 56 | 55042 | 4679,3 | 21,3707178 | |
22 | 98547 | 37418 | 2,6725106 | 57 | 52331 | 4257,3 | 23,4890658 | |
23 | 97778 | 35528 | 2,8146814 | 58 | 49367 | 3848,2 | 26,0199833 | |
24 | 96966 | 33715 | 2,9660389 | 59 | 46189 | 3437,2 | 29,094482 | |
25 | 96119 | 31982 | 3,1267588 | 60 | 42599 | 3036,8 | 32,9293994 | |
26 | 95238 | 30324 | 3,2977180 | 61 | 38823 | 2648,5 | 37,6757226 | |
27 | 94337 | 28744 | 3,4789869 | 62 | 34926 | 2280,0 | 43,6859649 | |
28 | 93416 | 27237 | 3,6714763 | 63 | 31019 | 1937,8 | 61,6049128 | |
29 | 92462 | 25798 | 3,8762695 | 64 | 27222 | 1627,3 | 61,4514841 | |
30 | 91489 | 24428 | 4,0936630 | 65 | 23584 | 1349,1 | 74,1234897 | |
31 | 90496 | 23122 | 4,3248854 | 66 | 20160 | 1103,6 | 90,6125405 | |
32 | 89486 | 21879 | 4,5705928 | 67 | 16977 | 889,34 | 112,4429352 | |
33 | 88466 | 20698 | 4,8313847 | 68 | 14069 | 705,27 | 441,7891092 | |
34 | 87434 | 19576 | 5,1082959 | 69 | 11419 | 547,78 | 182,550403 | |
35 | 86392 | 18510 | 54024851 | 70 | 9021 | 41411 | 241,4817319 | |
36 | 85337 | 17496 | 5,7155921 | 71 | 8921 | 304,03 | 328,9149097 | |
37 | 84268 | 16533 | 60485090 | 72 | 5127 | 215,52 | 463,9940609 | |
38 | 83174 | 15616 | 6,4036885 | 73 | 3640 | 146,42 | 682,9668078 | |
39 | 82060 | 14743 | 6,7828800 | 74 | 2455 | 94,50 | 1.058,2010582 | |
40 | 80910 | 13911 | 7,1885558 | 75 | 1530 | 56,36 | 1.774,3080199 | |
41 | 79727 | 13117 | 76236944 | 76 | 820 | 28,91 | 3.459,0107229 | |
42 | 78519 | 12362 | 80893059 | 77 | 282 | 9,61 | 10.515,247108 | |
43 | 77281 | 11643 | 85888517 | |||||
44 | 76013 | 10959 | 9,1249202 | |||||
45 | 74713 | 10308 | 9,7012029 | |||||
46 | 73383 | 9688,3 | 10,3217283 | |||||
47 | 72007 | 9097,2 | 10,9923933 | |||||
48 | 70575 | 8532,4 | 117200319 | |||||
49 | 69077 | 7991,6 | 12,5131388 |
15 | 965840 | 941144 | 939441 | 50 | 81130,9 | 77441,1 | 77186,7 |
16 | 912798 | 889264 | 887642 | 51 | 73266,0 | 69758,5 | 69520,8 |
17 | 862253 | 839836 | 838291 | 52 | 615801,6 | 6587,2 | 62365,6 |
18 | 814107 | 792765 | 791294 | 53 | 58897,8 | 55907,8 | 55701,6 |
19 | 768270 | 747963 | 746563 | 54 | 52475,6 | 49701,7 | 46510,5 |
20 | 724656 | 705350 | 704019 | 55 | 46651,6 | 43951,8 | 43774,9 |
21 | 683192 | 664847 | 663582 | 56 | 41006,9 | 38641,9 | 38476,4 |
22 | 643791 | 626384 | 625163 | 57 | 35927,4 | 33756,9 | 33607,3 |
23 | 606362 | 589808 | 588666 | 58 | 31265,7 | 29283,5 | 291468 |
24 | 570807 | 555083 | 553999 | 59 | 27008,3 | 25207,9 | 25083,8 |
25 | 537035 | 522069 | 531069 | 60 | 23141,5 | 21516,3 | 21404,3 |
26 | 600495 | 490770 | 489792 | 61 | 19651,0 | 18195,3 | 18095,0 |
27 | 474487 | 461013 | 460084 | 62 | 16524,6 | 15238,2 | 15144,2 |
28 | 445518 | 432752 | 431870 | 63 | 13751,0 | 12617,3 | 12539,1 |
29 | 418065 | 405913 | 405076 | 64 | 11396,0 | 10332,33 | 10264,5 |
30 | 391966 | 380428 | 379632 | 65 | 9203,34 | 8360,79 | 8302,70 |
31 | 367185 | 563301 | 355476 | 66 | 7393,74 | 6681,50 | 6632,43 |
32 | 343658 | 333261 | 332574 | 67 | 5864,14 | 5270,08 | 5229,12 |
33 | 321327 | 311460,5 | 310780 | 68 | 4588,24 | 100,01 | 4066,35 |
34 | 300136 | 290776,5 | 290131 | 69 | 3539,64 | 3144,71 | 3117,48 |
35 | 280034 | 271158,7 | 270546,8 | 70 | 2661,42 | 2377,04 | 2355,36 |
36 | 60972 | 252559,1 | 251979,1 | 71 | 2016,20 | 1770,82 | 1753,91 |
37 | 42903 | 234932,9 | 234383,4 | 72 | 1489,19 | 1300,89 | 1287,70 |
38 | 225785 | 218238,1 | 217?17,8 | 73 | 1084,34 | 941,96 | 932,14 |
39 | 209576 | 202434,2 | 201941,8 | 74 | 678.54 | 672,29 | 664,97 |
40 | 194737 | 1874483,5 | 187017,9 | 75 | 550,35 | 471,97 | 466,57 |
41 | 179732 | 173349,6 | 172909,5 | 76 | 382,01 | 324,87 | 370,94 |
42 | 166024 | 159990,9 | 159580,3 | 77 | 259,30 | 218,24 | 215,41 |
43 | 153077 | 14787,4 | 146895,1 | 78 | 171,12 | 142,13 | 140,13 |
44 | 140857 | 185490,5 | 135120,5 | 79 | 108,85 | 88,81 | 87,42 |
45 | 129331 | 124274,1 | 123925,5 | 80 | 65,79 | 52,40 | 51,48 |
46 | 118470 | 113708,8 | 113380,5 | 81 | 37,03 | 28,54 | 27,95 |
47 | 105244 | 103766,6 | 103457,9 | 82 | 18,79 | 13,76 | 13,41 |
48 | 98627,8 | 94423,4 | 94133,5 | 83 | 7,99 | 5,39 | 5.22 |
49 | 89597,7 | 85655,6 | 85383,8 | 84 | 2,42 | 1,40 | 4,33 |
85 | 0,24 | 0,13 | 0,12 |