Ad 5. K výpočtu průměrného pojistného pro výbavné bylo použito:

a) Pravděpodobností mx, že se x-letá žena během roku provdá, z tabulky č. 8. uvedené v Österreichische Statistik, N. F. XIV. Band 1. Heft:

Věková skupina100 mx
16 - 191,34
20 - 2311,92
24 - 2915,49
30 - 348,02
35 - 394,43
40 - 492,08
50 - 590,56
60 a více0,07


Čísla mx byla pak pro jednotlivá stáří určena grafickou interpolací:

b) Pravděpodobností vx, že x-letá žena je provdána, zjištěných přímo pro jednotlivá stáří ze sčítání lidu z roku 1921 (Československá Statistika, řada VI., sešit 1., tab. XVIII.):

X
Vx
200,1858
250,5165
300,6864
350,7531
400,7596
450,7449
500,7073
550,6357
600,5382


Pomocí jich byla napočtena základní čísla pro výpočet hodnot výbavného (viz tab. XII. v příloze) podle vzorců:

Tímto postupem je nárok na výbavné poněkud přeceněn, ježto se nepřihlíží k podmínce, že nárok na opětovné vyplacení výbavného má jen vdova, provdá-li se po pěti letech od ovdovění.

Nárokem na dávky uvedené v zákoně č. 221./24 a doplněné dávkami vládního návrhu a dalšími podle usnesení výboru sociálně-politického kryje se souhrn risik jednotlivců. Výdaje nositele pojištění s tím spojené musejí býti v rovnováze s jeho příjmy. Podstata sociálního pojištění spočívá v solidárním semknutí se co největšího počtu osob k ochraně proti společnému risiku. Risika takového souhrnu jsou ovšem individuelně velmi rozmanitá; všechna se však sčítají a jsou nesena společně podle únosnosti súčastněných. Za použití základních čísel uvedených v tabulkách I. - XII. v příloze bylo propočítáno průměrné pojistné pro 100 Kč základní částky a 1 Kč částek zvyšovacích ročně pro jednotlivé důchody. Tabulky čís. XV. - XVII. pak udávají ryzí pojistné jednak odděleně pro muže a ženy, jednak pro oboje pohlaví dohromady.

Při výpočtech k vládnímu návrhu byl vzat patřičný zřetel k pravděpodobnému stoupání med pojištěnců v nejnižších dvou třídách, z jehož ocenění vyplynuly koeficienty pro respektování stoupání mzdy za nových okolností, vytvářených vládním návrhem oproti dosavadnímu stavu. Vycházelo se ze schematu vzorců použitých při výpočtech, jež jsou uvedeny ve zprávě výboru sociálně-politického č. t. posl. sněm. 4795./I. na str. 34.

Užitím těchto vzorců byli rozděleni pojištěnci v jednotlivých třídách do dvou skupin a to na ty, jichž změna mzdy v celé době jejich výdělečné schopnosti vede resp. nevede ke zvýšení nároků. Tím dospělo se k přehledu o přesunech pojištěnců v jednotlivých třídách v důsledku změny mezd za okolností dosavadního zákona. Je nutno sestaviti obdobný přehled o pravděpodobných přesunech závisejících na téže příčině, avšak při novém rozdělení pojištěnců podle vládního návrhu.

Při tom nutno míti zřetel ke dvěma novým ustanovením zákona, jejichž důsledkem je změna v zařazení pojištěnců ve třídách a sice § 6. f) a § 12. odst. 6. zákona.

1. Zvýšením vstupní věkové hranice do pojištění na dokonaný 16. rok věku odpadá podle předpokladu důvodové zprávy k vládnímu návrhu ze třídy Aa 108.3 tisíc, ze třídy Ab 36.1 tisíc pojištěnců: Tito mladiství pojištěnci jsou jednak učni v průmyslu, živnostech a obchodu, jednak mladou čeledí v zemědělství a pomocnicemi v domácnosti. Učni pod touto hranicí věkovou nepracují zpravidla za mzdu peněžitou a jsou zařazováni téměř výhradně do I. mzdové třídy na základě svých naturálních požitků. Naproti tomu čeleď a pomocnice v domácnosti dostávají jednak mzdu na penězích, jednak mzdu naturální a proto se zařazují z větší části (jak je vyloženo níže při ocenění ustanovení § 12. odst. 6: zákona), následkem oceňování naturalií podle dosavadního zákona také částečně ve vyšší třídě. Počet mladistvé čeledi a pomocnic v domácnosti do 16 let byl vzat z výsledků sčítání lidu a to u těchto stanoven grafickou interpolací ze skupiny 15 - 19letých, u oněch týmž způsobem, avšak odděleně pro oboje pohlaví a úměrným zmenšením v poměru k počtu zemědělských pojištěnců zjištěnému Ústřední sociální pojišťovnou. U čeledi hospodářské a u pomocnic v domácnosti určena byla část, u níž vede zvýšení mzdy ke zvýšení nároků na základě mzdových poměrů v jednotlivých oblastech, při čemž směrodatnou byla nejvyšší mzdová třída té které oblasti pro čeleď resp. pomocnice v domácnosti a obsazení této třídy nynějšími pojištěnci. Pro ostatní mladistvé pojištěnce do dokonaného 16. roku věku bylo předpokládáno, že změna mzdy u každého z nich způsobí v budoucnosti změnu třídy invalidního a starobního pojištění.

2. Ustanovení § 12. odst. 6. zákona, přeřadilo hospodářskou čeleď, deputátníky a pomocnice v domácnosti, jak jíž výše uvedeno, do tříd nižších: Pro rozdělení těchto pojištěnců na skupiny těch, kteří v důsledku zvýšení mzdy přejdou do vyšší třídy invalidního a starobního pojištění, užito bylo tohoto obratu: určena byla odděleně pro čeleď, deputátníky i pomocnice v domácnosti nejvyšší třída invalidního a starobního pojištění na základě mzdových poměrů vyšetřených v pramenech uvedených při oceňování § 12. odst. 6. zákona. Pro třídu nejblíže nižší bylo tím již určeno, že této nejvyšší třídy dosáhne tolik pojištěnců, kolik jich v této nejvyšší třídě je pojištěno nyní, čímž určena tedy část pojištěnců ve třídě nejblíže nižší, pro které změna mzdy vede ke zvýšení nároků. V ostatních třídách pokračováno obdobně podle povahy zaměstnání a možnosti zvýšení mzdy v budoucnosti v jednotlivých krajích. Nejvyšší třídou pro tyto kategorie byla v některých oblastech třída Ab, v jiných oblastech zjištěno, že tito pojištěnci trvale zůstávají je třídě Aa, ježto maximální mzda na penězích nepřevyšuje zde rozpětí I. třídy nemocenské. Podle dosavadního zákona byla v některých krajích nejvyšší třídou třída B, kteréžto poměry při těchto úvahách bylo také nutno respektovati, poněvadž úvahy právě naznačené bylo přirozeně nutno provésti jak za okolností dosud platného zákona, tak pro stav podmíněný ustanoveními vládního návrhu.

Tímto postupem dospělo se k novému rozdělení pojištěnců v prvních dvou třídách invalidního a starobního pojištění na skupiny těch, pro něž změna mzdy znamená resp. neznamená zvýšení nároků:

Třída
Počet pojištěnců v tisících
vůbec
jichž zvýšení mzdy během pojištění
a)
b)
a) nevede
b) vede
ke zvýšení nároků
Aa623,1498,9 124,20,80060,1994
Ab148,382,3 66,00,55470,4458


Pro třídu B a C ponechány koeficienty stejné jako ve zprávě výboru sociálně-politického č. posl. sněm. 4795./I., ježto není mezi nimi podstatnějšího rozdílu, přihlédne-li se také k přeřazení v těchto třídách a k tomu, že počet pojištěnců, vykonávajících práce po sedm dní v týdnu, tvoří v těchto třídách poměrně malé procento.

Pro výpočet ryzího pojistného podle vládního návrhu v jednotlivých třídách bylo tedy použito rovnic:

Na podkladě ryzího pojistného (tabulky č. XV. - XVII.) a se zřetelem k svrchu uvedenému principu solidarity dociluje se finanční rovnováhy nositele pojištění za předpokladu 41/2%ního úročení týdenním pojistným ve třídě:

AaKč 2,60,
AbKč 3,60,
BKč 5,10,
CKč 6,60,
DKč 8,40,


které obsahuje také úhradu správních nákladů a nákladů na léčebnou péči.

Kolik činí toto pojistné v procentech střední mzdy v jednotlivých mzdových třídách a jak bylo sníženo v poměru k dosavadnímu pojistnému podle zákona č. 221./24, je patrno z tabulky:

Třída
Týdenní pojist. invalidního a starobního pojištění podle novely činí procent ze střední mzdy ve třídách
Snížení pojistného invalidního a starobního pojištění v procentech vzhledem k pojistnému podle zákona č. 221/4
nemoc. poj.
poj. inv. a star.
nemoc. poj.
poj. invalid. a starob.
I.Aa
10,83
7.22
39,53
II.
5,42
III.Ab
5,00
5,00
16,28
IV.B
5,31
4.72
10,53
V.
4,25
VI.C
4,58
4,31
7,04
VII.
4,07
VIII.D
4,67
4,06
4,55
IX.
4,24
X.
3,89
XI.
3,59


Za účelem zjištění ročního předpisu na pojistném v invalidním a starobním pojištění bylo třeba vzhledem ke změnám § 12. zjistiti roztřídění pojištěnců do mzdových tříd a zvláště zjistiti; jaká část pojištěnců v jednotlivých třídách vykonává práce po sedm dní v týdnu. Toto šetření bylo provedeno Ústřední sociální pojišťovnou ke dni 30. července 1928 a jeho výsledek jest tento:

Třída nemocenského pojištění
Z celkového počtu pojištěnců v jednotlivých třídách pracuje v týdnu
6 dní
7 dní
procent
I.
80,61
19,39
II.
48,01
51,96
III.
40,84
59,16
IV.
78,71
21,29
V.
88,58
11,42
VI.
92,68
7,62
VII.
92,93
7,07
VIII.
92,98
7,02
IX.
93,23
6,77
X.
93,15
6,85


Poněvadž nové ustanovení § 12. nepřihlíží k té okolnosti, zda pojištěnec vykonává práce po šest nebo sedm dní v týdnu, bylo nutno provésti změny v zařazení pojištěnců, jež novým zněním § 12. vzniknou. K tomuto cíli byl zvolen předpoklad, že rozvrstvení pojištěnců podle mzdy je v jednotlivých třídách stejnoměrné také se zřetelem k délce intervalu jednotlivých tříd vyplývá, že z I. mzdové třídy se přeřadí do třídy II. 1/7 počtu osob vykonávajících práci sedm dní v týdnu, ze třídy II. 5/14 do třídy III., ze třídy III. 1/2 do třídy IV., ze třídy IV. 9/14 do třídy V., ze třídy V. 3/4 do třídy VI. a 1/28 do třídy VII., ze třídy VI. 34/49 do třídy VII. a 15/49 do třídy VIII., ze třídy VII. 1/2 do třídy VIII. a 1/2 do třídy IX., ze třídy VIII. 5/14 o třídy IX. a 9/14 do třídy X. a celá třída IX. do třídy X.

Rozdělení pojištěnců do mzdových tříd pak je dáno touto tabulkou:

Třída nem. pojištění Počet pojištěnců
%
I.209.8438,09
II.278.51910,74
III.408.54115,75
IV.431.78916,65
V.326.79112,60
VI.232.4468,96
VII.153.1435,90
VIII.131.7795,08
IX.101,1873,90
X.319.91912,33
Úhrnem2,598.957 100,--


Poněvadž na základě § 12. odst. 6. hodnota naturálních požitků může způsobiti u čeledi hospodářské, u pomocnic v domácnosti a u učňů zařazení jen o jednu třídu vyšší, než jaké odůvodňuje mzda na penězích, u deputátníků o dvě třídy, jest nutno odhadnouti vliv tohoto ustanovení na zařazení pojištěnců. Bylo nyní možno přihlédnouti ke mzdové statistice z roku 1928, takže čísla, jichž bylo použito při výpočtech k vládnímu návrhu č. t. posl. sněm. 1225./II. a sdělení svého času sociálně-politickému výboru se mění, jednak z tohoto důvodu, jednak proto, že na základě usnesení výboru sociálně-politického zařazují se pojištěnci do mzdových tříd jednotně podle tabulky § 12., odst. 1.

Důvodová zpráva k vládnímu návrhu omezila se na konstatování, že má při svých výpočtech zřetel k ustanovení § 3. odst. 2 vládního návrhu. Podrobné úvahy, kterými se tak stalo, jsou tyto:

1. Při sčítání lidu v roce 1921 byla čeleď hospodářská spolu s deputátníky zařazována do skupiny "dělníků" v zemědělství (viz "Československá statistika", řada VI., sešit 5., str. 71. analytické části). Vzhledem k počtu všech zemědělských pojištěnců vyšetřenému Ústřední sociální pojišťovnou stanoven počet pojištěné čeledi hospodářské s deputátníky procentem, jež činí počet "dělníků" v zemědělství z počtu "dělníků, učedníků a nádeníků" v zemědělství ve sčítání lidu. Pro určení počtu hospodářské čeledi u rolníků (bez deputátníků) užito tabulky Jednoty zemědělských nemocenských pojišťoven, podle níž z celkového počtu hospodářské čeledi včetně deputátníků připadá na stálou čeleď u rolníků 83,19%, na deputátníky 16,81%.

Pramenem pro ocenění vlivu cit. ustanovení byly: "Směrnice pro úpravu pracovních a námezdních poměrů čeledi a dělnictva zemědělského v Čechách na rok 1928", "Úřední vyhláška usnesení zemědělského poradního sboru pro záležitosti dělnictva zemědělského v Praze", "Úprava mzdových a deputátních požitků, jakož i pracovních poměrů organisovaných zemědělců na Moravě pro rok 1928" a "Zprávy Státního úřadu statistického" č. 88./IX. V těchto pramenech jsou uvedeny peněžité i naturální mzdy hospodářské čeledi. Mzdy na penězích udané tam ve výši měsíční byly převedeny na denní výši dělením dvaceti pěti, naturální požitky pak byly oceněny podle vyhlášek jednotlivých zemědělských správ politických pro rok 1928, jimiž stanovena hodnota pro obor pojištění pro případ nemoci, invalidity a stáří.

Hospodářská čeleď byla potom rozdělena do oblastí vytvořených podle způsobu obhospodařování půdy a podle mzdových kategorií, při čemž bylo nutno přihlížeti k rodinnému stavu, pohlaví a stáří těchto osob. K tomu cíli bylo použito dat o rozdělení dělníků, učedníků a nádeníků v zemědělství, lesnictví a rybářství podle věkových skupin a rodinného stavu z výsledků sčítání lidu z roku 1921 podle jednotlivých zemí. Tím v každé zemi bylo zjištěno, kolik osob přísluší určité mzdové sazbě a tím tedy zařazena čeleď jednak na základě své mzdy na penězích, jednak podle ustanovení dosavadního zákona o oceňování naturálních požitků. Ježto podle vládního návrhu způsobují naturální požitky zařazení o jednu třídu výše nežli odůvodňuje mzda na penězích, srovnána obě právě uvedená nařízení, jehož výsledkem je toto přeřazení hospodářské čeledi: ze třídy B (IV.) do třídy Ab (III.) 2.920 osob, ze třídy Ab (III.) pak 147.317 do třídy Aa (II.).

2. Vliv, který má na rozvrstvení pojištěnců ve mzdových třídách usnesení výboru sociálně-politického, jímž u deputátníků mohou naturální požitky způsobiti zařazení pouze o dvě třídy výše nežli odůvodňuje mzda na penězích, byl oceněn na podkladě pramenů uvedených v předešlém případě. Podle nich určen druh a výměra naturálních požitků v jednotlivých zemích odděleně pro každou kategorii deputátníků (vzhledem k pohlaví; rodinnému stavu a stáří): Na základě peněžité mzdy v pramenech uvedené, byli deputátníci zařazeni v jednotlivých oblastech do mzdových tříd (jejich měsíční mzda dělena dvaceti pěti) a vzhledem k požitkům naturálním zařazeni jednak o dvě třídy výše, jednak podle dosud platného ustanovení. Ze srovnání obou těchto zařazení vyplynulo, že se přeřadí celkem ze třídy B do třídy Ab (III.) 5.825 osob a to 769 ze třídy V. a 5.056 ze třídy IV.

3. Obdobné ustanovení týkající se pomocnic v domácnosti bylo takto oceněno:

Pramenem bylo opět sčítání lidu z roku 1921, podle něhož je všech pomocnic v domácnosti 193.024. Jejich zařazení v jednotlivých třídách nemocenského pojištění bylo zjištěno podle sdělení okresní nemocenské pojišťovny v Praze XII., dle něhož převážnou většinou jsou zařazeny ve III. třídě nemocenské (80,20%), z ostatních tříd pak hlavně ve třídě IV. (18,03%). Toto rozdělení by však nevystihovalo dostatečně skutečné poměry celého území republiky a bylo tedy přihlédnuto k výkazům a dohodám o pracovních a mzdových poměrech služebních předkládaným ministerstvu sociální péče, jakož i k hodnotě naturálních požitků v jednotlivých menších oblastech a bylo nutno činiti rozdíl mezi poměry ve městě a na venkově.

Naturální požitky byly opět oceněny podle vyhlášek jednotlivých zemských politických správ podrobně podle jednotlivých politických okresů a to zvlášť pro města a venkov.

Tímto postupem dospělo se opět k dvojímu zařazení a to jednak na základě mzdy na penězích a jednak podle znění dosavadního § 12. zákona o oceňování naturálních požitků a vyšetřeno, že v případě, kdy naturální požitky mohou způsobiti zařazení jen o jednu třídu výše než odůvodňuje mzda na penězích, přibude ve třídě Aa (II.) 95.741, ubude ve třídách Ab (III.) 85.500, B 10.241 (z toho 6.030 ve třídě IV. a 4.211 ve třídě V.); takže konečné rozvrstvení pojištěnců v jednotlivých třídách jest:

Třída nem. poj.
Počet pojištěnců
Třída pojištění inv. a star.
Počet pojištěnců
v tisících
v %
v tisících *)
%
I.209,88,09
Aa
623,1 25,44
II.521,620,11
III.18,47,11
Ab
148,3 6,06
IV.417,816,11
B
739,6 30,19
V.321,812,41
VI.232,58,96
C
885,6 15,74
VII.153,15,90
VIII.131,85,08
IX.101,23,90
D
552,9 22,57
X.65,42,52
XI.254,59,81
Úhrnem2,593,9100,-- Úhrnem2,449,5 100,--


*) Po vynětí osob, které nepřekročily 16. rok svého věku.

Roční předpis nositele invalidního a starobního pojištění na pojištění na pojistném činí 597,50 mil. Kč při týdenním pojistném podle tohoto návrhu. Na správní náklady a léčebnou péči zbývá 74,96 mil. Kč.

TřídaTýdenní poj. v Kč Roční hrubé poj. v Kč Roční ryzí poj. v Kč Počet pojištěnců v tisících Roční hrubý předpis v mil. Kč Roční ryzí pojistné v mil. Kč
Aa2,60109,20 134,27623,168,04 83,66
Ab3,60158,40 170,69148,323,49 25,30
B5,10224,40 207,37739,6165,97 153,37
C6,60303,60 245,57385,6117,07 94,69
D8,40403,20 299,36552,9222,93 165,52
Úhrnem2,449,5 597,50522,54


Peníze, jenž se uvolní ve jmění Ústřední sociální pojišťovny změnou početních podkladů pojištění invalidního a starobního, jest použíti pro účely léčebné péče. Při výpočtu této částky je třeba přihlédnouti k tomu, že zvyšovací částky se vyměřují z pojistného, zaplaceného za dobu od 1. července 1926 do dne účinnosti této novely jednou pětinou, po této době pak, pevnými sazbami vládního návrhu. Čeledi hospodářské, učňům a pomocnicím v domácnosti, u nichž podle novely mohou naturální požitky způsobiti zařazení do mzdových tříd pouze o jednu třídu, u deputátníků o dvě třídy výše nežli odůvodňuje mzda na penězích, zachovávají se za dobu od 1. července 1926 do dne účinnosti novely zvyšovací částky dosažené ve třídách, v nichž byli zařazeni podle zákona č. 221./24. Pojištěncům, kteří vykonávají práce nebo služby zpravidla po 7 dní v týdnu a kteří v důsledku nového ustanovení § 12., odst. 3. novely přejdou do vyšších mzdových tříd, budou započítány zvyšovací částky za dobu od 1. července 1926 do dne účinnosti novely podle jejich dosavadního zařazení ve třídách. Vzhledem k zavedení nových dávek a zmírněných podmínek pro nápad některých dávek, což má vliv na výši pojistného, a vzhledem k novému ocenění vlivu ustanovení § 12., odst. 6. na podkladě mzdové statistiky z roku 1928 činí tato částka, zjištěná podrobným pojistně-matematickým výpočtem, k 1. lednu 1929, t. j. ke dni účinnosti tohoto zákona, přibližně 86 mil. Kč.

Částky, jež poskytuje stát jako příspěvek k zákonnému důchodu podle § 123. zákona č. 221./24, nebyly změněny vládním návrhem č. t. posl. sněm. 1225./II. a zůstávají také nyní zachovány. Zatížení státu se v tomto směru mění vzhledem k dosavadnímu stavu zmírněním podmínek pro dosažení důchodu starobního a vdovského. V prvním případě má totiž nárok na důchod starobní pojištěnec, dokonal-li šedesátý pátý rok svého věku a nevydělává-li pracemi nebo službami povinně pojištěnými podle zákona č. 221./24 nebo podle právních předpisů o pensijním pojištění soukromých zaměstnanců neb o pojištění u báňských bratrských pokladen ani jedné poloviny - dosud jedné třetiny - toho, co tělesné a duševně zdravý zaměstnanec téhož oboru s podobným výcvikem v témže obvodě obyčejně vydělává. Tím se počet starobních důchodů zvětší a tedy také státní příspěvek, což zůstane teprve v roce 1931.

Úpravou nároků na vdovský důchod bez průkazu invalidity vdově, když dokonala šedesátý pátý rok svého věku a vdově, pokud pečuje o dvě nebo více dětí pojištěnce požívajících sirotčího důchodu, rozšiřuje se počet vdovských důchodů, což má za následek zvýšení částky poskytované státem jako příspěvek k těmto důchodům.

Vyšší zatížení státu vyplývá dále ze zkrácení čekací doby na 100 týdnů s účinností od 1. ledna 1929. Tato zvýšení se projeví znatelně v roce 1929, kdežto v dalších letech je vliv této okolnosti mizivý.

Celkový vliv změn právě uvedených možno odhadnouti přibližně pro první léta průměrně 3 miliony Kč ročně.

Tabulka I.

Základní čísla pro výpočet hodnot důchodu aktivního.
Muži
X
Iaax
Daax
100.000/Daax
X
Iaax
Daax
100.000/Daax
1510265153042 1,88529845071563 7924,912,6184558
1610222050545 1,97843515169891 7404,413,8054832
1710175048146 2,07701575268098 6908,814,4847765
1810123145837 2,18164375366195 6421,915,8717155
1910035443614 2,29284175464180 5958,316,7833107
2010000043464 2,41173075562030 5510,718,1465150
219929939401 2,53800665659749 5079,819,6869771
229857637429 2,67172515757302 9661,721,4514018
23978533555 2,81254395854688 4257,423,4885141
249713033772 2,91003285951906 3866,825,8611772
259561032079 3,11730426048962 3490,528,6491907
269569330469 3,28202446145829 3126,431,9856704
279497728939 3,45554446242487 2773,636,0542256
289425827483 3,63861306338978 2435,041,0677618
299353526099 3,83155446435341 2112,747,3327969
309281424781 4,0534976531633 1809,655,2608311
319208023527 4,25043576627942 1529,665,3766690
329133122831 4,44809986724356 1275,978,3760483
339057021191 4,71898456820917 1018,895,3652489
348978420102 4,97462946917682 848,22117,8939426
358897119062 5,246039270147009 675,22148,0998786
368812718069 5,53434067111997 527,01189,7497201
378725017118 5,8418039729631 404,85247,0050636
388633516209 6,1694121737602 305,80327.0111184
398537315339 6,5193298745928 228,19438,2312985
408436814505 6,8941744754570 168,34594,0358798
418331913708 7,2950102763481 122,71814,9295086
428223412944 7.7237970772614 841,181134,0440009
438111112220 8.1833061781929 62,271605,9097479
447994511526 8,6760368791394 43,062322,3409196
457872610861 9,207255380973 28,763477.0514604
467745410226 9,778994781645 18,255479,4520548
47761169616,4 10,398901982399 10,809259,2592593
48736929030,1 11,074074583215 5,5717953,3213645
49731848466,8 11,81083768488 2,1845877,5596330
85100,24 416666,6666667


Tabulka II.

Základní čísla pro výpočet hodnot důchodu aktivitního.
Ženy
X
Iaax
Daax
100.000/Daax
X
Iaax
Daax
100.000/Daax
1510304553245 1,87811065067483 7471,013,3850890
1610250950688 1,97285355165770 6967,814,3517323
1710193548233 2,07326935263941 6482,315,4266233
1810132345879 2,17964655361964 6011,416,6350601
1910068543627 2,29215855459844 5555,717,9995320
2010000041464 2,41173075557545 5112,219,5610500
219928939397 2653826435655042 4679,321,3707178
229854737418 2,67251065752331 4257,323,4890658
239777835528 2,81468145849367 3848,226,0199833
249696633715 2,96603895946189 3437,229,094482
259611931982 3,12675886042599 3036,832,9293994
269523830324 3,29771806138823 2648,537,6757226
279433728744 3,47898696234926 2280,043,6859649
289341627237 3,67147636331019 1937,861,6049128
299246225798 3,87626956427222 1627,361,4514841
309148924428 4,09366306523584 1349,174,1234897
319049623122 4,32488546620160 1103,690,6125405
328948621879 4,57059286716977 889,34112,4429352
338846620698 4,83138476814069 705,27441,7891092
348743419576 5,10829596911419 547,78182,550403
358639218510 54024851709021 41411241,4817319
368533717496 5,7155921718921 304,03328,9149097
378426816533 60485090725127 215,52463,9940609
388317415616 6,4036885733640 146,42682,9668078
398206014743 6,7828800742455 94,501.058,2010582
408091013911 7,1885558751530 56,361.774,3080199
417972713117 7623694476820 28,913.459,0107229
427851912362 8089305977282 9,6110.515,247108
437728111643 85888517
447601310959 9,1249202
457471310308 9,7012029
46733839688,3 10,3217283
47720079097,2 10,9923933
48705758532,4 117200319
49690777991,6 12,5131388


Tabulka III.

Základní čísla pro výpočet hodnot důchodu aktivitního.

Muži
X
Naax
Nas(12)x
Naa(52)x
X
Naax
Nas(12)x
Naa(52)x
15965840941144 9394415081130,9 77441,177186,7
16912798889264 8876425173266,0 69758,569520,8
17862253839836 83829152615801,6 6587,262365,6
18814107792765 7912945358897,8 55907,855701,6
19768270747963 7465635452475,6 49701,746510,5
20724656705350 7040195546651,6 43951,843774,9
21683192664847 6635825641006,9 38641,938476,4
22643791626384 6251635735927,4 33756,933607,3
23606362589808 5886665831265,7 29283,5291468
24570807555083 5539995927008,3 25207,925083,8
25537035522069 5310696023141,5 21516,321404,3
26600495490770 4897926119651,0 18195,318095,0
27474487461013 4600846216524,6 15238,215144,2
28445518432752 4318706313751,0 12617,312539,1
29418065405913 4050766411396,0 10332,3310264,5
30391966380428 379632659203,34 8360,798302,70
31367185563301 355476667393,74 6681,506632,43
32343658333261 332574675864,14 5270,085229,12
33321327311460,5 310780684588,24 100,014066,35
34300136290776,5 290131693539,64 3144,713117,48
35280034271158,7 270546,8702661,42 2377,042355,36
3660972252559,1 251979,1712016,20 1770,821753,91
3742903234932,9 234383,4721489,19 1300,891287,70
38225785218238,1 217?17,8731084,34 941,96932,14
39209576202434,2 201941,874678.54 672,29664,97
401947371874483,5 187017,975550,35 471,97466,57
41179732173349,6 172909,576382,01 324,87370,94
42166024159990,9 159580,377259,30 218,24215,41
4315307714787,4 146895,178171,12 142,13140,13
44140857185490,5 135120,579108,85 88,8187,42
45129331124274,1 123925,58065,79 52,4051,48
46118470113708,8 113380,58137,03 28,5427,95
47105244103766,6 103457,98218,79 13,7613,41
4898627,894423,4 94133,5837,99 5,395.22
4989597,785655,6 85383,8842,42 1,404,33
850,240,13 0,12



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP