Úterý 17. prosince 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Jan Bartošek)
1.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 710/ - druhé čtení
Dne 11. prosince 2024 na 119. schůzi Poslanecké sněmovny jsme souhlasili s návrhem na opakování druhého čtení tohoto návrhu zákona. Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele ministr zemědělství Marek Výborný a zpravodaj garančního výboru, kterým je zemědělský výbor, pan poslanec Pavel Bělobrádek.
Já se táži pana ministra zemědělství Marka Výborného, zda má zájem vystoupit před zahájením rozpravy? Prosím, pane ministře, máte slovo.
Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Vážený pane místopředsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, potvrzuji slova pana předsedajícího. Novela veterinárního zákona byla minulý týden na základě požadavku některých poslanců a po dohodě části poslaneckých klubů vrácena do dnešního druhého čtení. Já potom v obecné rozpravě krátce uvedu některé pozměňovací návrhy, které budu podávat spolu s dalšími poslanci. Jinak předpokládám, že i na základě dnešního druhého čtení potom načtenými pozměňovacími návrhy se bude zabývat zemědělský výbor, a následně o nich budeme hlasovat ve třetím čtení.
Dovolte mi jenom stručně připomenout, že veterinární zákon tak, jak ho zde dnes projednáváme, plní zároveň - a takto to bylo od začátku definováno - roli antibyrokratického balíčku v rámci celého sektoru zemědělství a potravinářství. Součástí novely není jenom veterinární zákon, kde jednak implementujeme některá nařízení Evropské unie, ale současně také se věnujeme velmi intenzivně oblasti veterinární hygieny, včetně zmírnění požadavků na vyšetření masa domácích prasat, revize monitoringu farmakologicky účinných látek a další. Věnujeme se oblasti zdraví zvířat, včetně elektronizace postupu při vydávání vnitrostátních veterinárních osvědčení k přemístění zvířat, čili zjednodušujeme celou administrativu a byrokracii. V aplikační praxi zavádíme, a to byl dlouhý dlouhodobý požadavek chovatelů, zavádíme možnost porážky skotu střelnou zbraní na pastvě. A to, co bylo asi nejvíce i veřejností sledováno, byla novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kde na základě mého rozhodnutí jsme připravili do této novely povinnost zavést kamerové systémy na jatkách, včetně dopadů do novely plemenářského zákona a do novely zákona o správních poplatcích tak, abychom eliminovali excesy, které při vykládce, případně přehánění zvířat na jatkách byly registrovány v minulých měsících a letech. Ke snížení byrokratické zátěže fyzických i právních osob v sektoru - k tomu dochází v různých normách a předpisech. Novelizujeme zákon o zemědělství, o hnojivech, dále o rostlinolékařské péči, zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu a také zákon o potravinách a Státní zemědělské a potravinářské inspekci.
Následně - a to představím v obecné rozpravě - došlo i k dohodě na novele zákona o poskytování náhrad škod způsobených vybranými zvláště chráněnými živočichy a novelu zákona o vodách. Já to s dovolením představím v obecné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane ministře. Nyní se táži zpravodaje zemědělského výboru pana poslance Pavla Bělobrádka, zda se chce ujmout slova? Máte slovo, pane zpravodaji. Prosím.
Poslanec Pavel Bělobrádek: Děkuji, pane předsedající. Vážení členové vlády, kolegyně, kolegové, vláda předložila tento zákon 17. května. 28. 6. byl na 108. zasedání Poslanecké sněmovny určen zemědělský výbor jako garanční, ten se usnesl dne 3. září na tomto usnesení: "Zemědělský výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky po úvodním slově ministra Marka Výborného, zpravodajské zprávě poslance Bělobrádka, kterou v zastoupení přes přednesl poslanec Smetana, a po rozpravě
I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další souvisejí zákony, sněmovní tisk 710, schválit;
II. zmocňuje zpravodaje výboru, aby ve spolupráci s navrhovatelem a legislativním odborem Kanceláře Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR navrhl eventuální nezbytné úpravy podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny;
III. zmocňuje zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky;
IV. pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedkyni Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky."
A teď důležité je procedurální upozornění. Dovoluji si upozornit, že před opakovaným druhým čtením neproběhlo opakovaně projednávání ve výborech. Z tohoto důvodu platí usnesení garančního výboru pro zemědělství, které výbor vydal 5. září 2024 a bylo doručeno poslancům jako tisk 710/2. Také bych chtěl upozornit, že poslanci, kteří podali v předchozím, druhém čtení pozměňovací návrhy a trvají na nich, se k nim v tomto opakovaném druhém čtení musí opětovně přihlásit. Takže to jsem chtěl zdůraznit po dohodě s parlamentní legislativou, tento procedurální fakt, je potřeba tedy znovu načíst návrhy, které už ve druhém čtení proběhly. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane zpravodaji. To je důležité upozornění pro všechny poslankyně a poslance, kteří chtějí podávat pozměňovací návrhy.
Otevírám rozpravu, do které eviduji dvě přihlášky. Jako první vystoupí paní poslankyně Klára Kocmanová a připraví se pan poslanec Oldřich Černý. Prosím, paní poslankyně.
Poslankyně Klára Kocmanová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, opět přicházím načíst a odůvodnit pozměňovací návrh pod číslem sněmovního dokumentu 4841, který podávám společně s kolegyní Markétou Pekarovou Adamovou a který se týká týrání zvířat na jatkách.
Já vítám ten návrh na zavedení povinných kamerových systémů na jatkách, který ten vládní návrh přináší, ale přesto vykládka a přehánění zvířat, kde se ty kamery budou povinně instalovat, představuje jenom malou výseč z celého procesu porážky, zatímco případy týrání se dějí i v dalších místech jatek. Proto není dostačující, aby se týrání zvířat jednoduše přesunulo jenom do míst mimo dosah kamer. Ty kamerové systémy na jatkách mohou sehrát zásadní roli, protože jednak mají odradit od týrání zvířat, a v případě jeho výskytu poskytnout důkazy, které jsou k tomu hodně potřebné. A aby byly tyhle systémy efektivní, tak je nezbytné umístit na všech místech, kde se manipuluje s živými zvířaty, ne pouze v místech vykládky, a zahrnout do nich všechna zvířata procesovaná na jatkách.
Ještě, kolegyně, kolegové, zmíním jednu věc. Při debatách s vámi se ke mně donesla jedna obava, a to, že byla otázka, kam se ty záběry budou vysílat a že snad budou dostupné ke sledování veřejností on-line. Proto bych ráda uvedla na pravou míru, že tomu tak není. Ten mechanismus je naprosto stejný jako ve vládním návrhu, ostatně si ani nejsem jista, kde se tahle obava vzala. To znamená, bude povinnost uchovávat záznam po dobu 30 dnů a zpřístupnit ho krajské veterinární správě v rámci kontroly. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Nyní pan poslanec Černý a potom pan ministr s přednostním právem. Prosím.
Poslanec Oldřich Černý: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, jsme rádi, že novela veterinárního zákona se vrátila zpět do obecné rozpravy ve druhém čtení. K této novele je doposud přiřazeno více pozměňovacích návrhů, které většinově podporujeme, a já se k nim za náš klub SPD v krátkosti také vyjádřím.
Tento zákon prošel dvěma změnami - jak v roce 2019, tak v roce 2022 - obě změny implementovaly nové právní předpisy Evropské unie. Ta jeho současná úprava reaguje na požadavky, které vyvstaly z aplikační praxe těchto zmíněných dvou novel. Jedná se především o požadavky adresátů právní úpravy a pak i o potřebné změny pro orgány provádějící státní veterinární dozor. Mezi tyto uvedené změny patří například zjednodušení právní úpravy v oblasti veterinární hygieny, dále úprava postupu vydávání opatření k tlumení nemocí přenositelných na člověka, dále upřesňuje třeba i kontrolu vývozu do třetích zemí, ruší třeba i nadbytečné a nepoužívané kompetence obecních úřadů.
Přiřazené pozměňovací návrhy k tomuto tisku, ať se již jedná o zpřísnění zákazu dlouhodobého uvazování zvířat, čipování psů bez rozdílu a zanesení identifikačního čísla zvířete výhradně takzvaně do pasu zvířete, který je veřejnou listinou, jednoznačně podporujeme. Stejně tak podpoříme zavedení možnosti elektronické verze do mobilních telefonů vedle stále platné papírové verze pro rybáře, aby si každý rybář mohl zvolit způsob, který mu bude lépe vyhovovat.
Mezi dalšími pozměňovacími návrhy podpoříme i zavedení povinnosti instalace kamerového dohledu ve všech prostorách před porážkou a nejen při vykládce všech jatečních zvířat. Alespoň nebude pochyb o nakládání s těmito jatečními zvířaty ze strany různých pochybovatelů a i majitelé firem budou moci mít své zaměstnance pod větší dohledovou kontrolou.
Akorát bych tady doporučil instalovat kamery bez přenosu zvuku, protože to je mnohdy tím hlavním spouštěčem někdy až přehnaného odporu k lidem, kteří jsou v tomto procesu zachyceni, jak se nemístně a urážlivě ke zvířatům vyjadřují. Musíme si totiž uvědomit, že pokud je mi tedy známo, žádná zvířata lidské řeči nerozumí a ta mnohdy sprostá a urážlivá prohlášení některých jedinců tím v očích veřejnosti podtrhávají velmi těžkou a ve většině případů svědomitou a poctivou práci zaměstnanců těchto firem.
Podpoříme i možnost legální aplikace některých léčiv rozšiřujícím výčtem osob, tedy i přímo chovatelem, pokud projdou procesem speciálního vyškolení od veterinářů, stejně tak i odstranění zbytečných administrativních povinností.
Naši podporu má i pozměňovací návrh o úpravě zákona o hnojivech, neboť chceme také snížit tu velkou administrativní zátěž našich zemědělců, stejně tak i pozměňovací návrh o implementacích použitelných právních předpisů Evropské unie či pozměňovací návrh o podpoře při uzavírání smluv s našimi zemědělci jako příjemci podpory.
Obdobnou podporu má i pozměňovací návrh o předávání záznamů o užívání přípravků na ochranu rostlin či pozměňovací návrh o sjednocení formulací s texty EU. Opět se zde jedná ve většině změn o snížení byrokracie.
V neposlední řadě je to i podpora změny zákona o Zemědělském intervenčním fondu, opět s cílem snížení administrativních úkonů.
Co ale v žádném případě nepodpoříme, je pozměňovací návrh ministra Výborného a spol. o rozšíření možnosti porážet zvířata bez omráčení, který je doposud zařazen v systému. Jako jediná z parlamentních stran jsme se již ve druhém čtení jasně vymezili proti tomuto pozměňovacímu návrhu týkajícímu se velmi trýznivého usmrcování zvířat bez jejich jakéhokoliv omráčení. Žijeme přece v 21. století a ne ve středověku. Tento způsob porážek zvířat bez omráčení jednoznačně odmítáme, ať už je to z jakéhokoliv důvodu - náboženského či ekonomického - ale pevně doufáme, že dnes bude úplně stažen, nenačten nebo zcela zásadně přepracován.
Bohužel těsně před začátkem této schůze byly v systému načteny další pozměňovací návrhy. Zde mohu ale po předběžném seznámení se s nimi, jedná se o čísla 5738, 5739, 5740 a 5741, konstatovat, že k nim nebudeme mít žádné výhrady, neboť snižují byrokracii, upřesňují zastaralé předpisy a nařízení Evropské unie, upřesňují názvosloví a taktéž rozšiřují okruhy náhrady škod podle dosavadní praxe. Pouze s pozměňovacím návrhem 5737 se musíme blíže seznámit a naše stanovisko k tomuto tisku oznámíme později. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, pane poslanče. Nyní s přednostním právem pan ministr, prosím.
Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Děkuju, pane místopředsedo. Jak jsem avizoval, tak já krátce uvedu několik poznámek k druhému čtení. Navážu na pana kolegu Černého. Mohu vás ubezpečit, že když jsem tady něco řekl u tohoto pultu, tak že to platí, stejně tak když jsem to řekl veřejně. To znamená, pozměňovací návrh F7 novely zákona na ochranu zvířat proti týrání, o kterém jste tady vy hovořil, tak nebude mnou v tomto opakovaném druhém čtení načten. Čili tohle jenom na to, co tady zaznělo i od předřečníka, a potvrzení mých slov, která jsem zde řekl.
My jsme vzhledem k tomu vrácení do druhého čtení ještě detekovali několik skutečností nebo několik zákonů, kde by bylo možné zjednodušit celý systém pro naše zemědělce a farmáře, tak mi jenom dovolte krátce doplnit, že v tomto čtení budou načteny ještě čtyři pozměňovací návrhy. Jednak novela zákona o veterinární péči, která se týká veterinárního osvědčení k přemístění zvířete. Když to velmi zjednoduším jednou větou, bude možné takové veterinární osvědčení vydat prostřednictvím informačního systému Státní veterinární správy nebo fyzicky. Ta možnost tam zůstane, ale bude možné celý ten proces udělat v elektronické podobě. Zjednodušujeme, snižujeme byrokracii.
Dále doplňujeme novelu zákona o potravinách, kde snižujeme administrativní zátěž pro provozovatele potravinářských podniků. Navrhujeme zúžit okruh komodit, kde již dnes se musí před uvedením na trh hlásit, a to o konzumní brambory, čili zůstane tam pouze ovoce a zelenina, konzumní brambory z té povinnosti vyjmeme.
Snižujeme také počet provozovatelů, kteří jsou povinni tu oznamovací povinnost plnit, vyjmeme z toho maloobchodníky, stejně tak jako přepravce, takže zjednodušení na oblasti trhu s potravinami. Dále doplňujeme pozměňovacím návrhem novelu zákona o poskytování náhrad škod způsobených vybranými zvláště chráněnými živočichy, a to po dohodě s Ministerstvem životního prostředí.
Když to shrnu, tak jednak rozšiřujeme výčet hospodářských zvířat, na která se vztahuje náhrada škody, zavádíme tam i škody na faremním chovu, který tam v tuto chvíli nebyl, a jednak - a to si myslím, že je na místě - náhrady se budou vyplácet pouze za taková hospodářská zvířata, která jsou řádně evidována podle plemenářského zákona. Dnes se stávalo, že musely být podle občanského zákoníku placeny náhrady i u zvířat, která nebyla evidována. To já považuju vlastně za porušení pravidel a tam nevidím důvod, proč by náhrady placeny být měly, protože tady byla kolize mezi dvěma zákony, tak my to tady napravujeme a upravíme.
Třetí... čtvrtá věc je novela zákona o vodách. Ale prosím pěkně, ten bod se týká zemědělců, kdy my opět chceme snížit byrokracii pro ty menší chovatele s ohledem na to, že mají velmi nízký podíl na haváriích spojených s tuhými statkovými hnojivy, a ta povinnost digitalizace havarijních plánů systému ISPOP by se měla týkat pouze případů, kdy havárie může ovlivnit vodní tok. V případě právě těch malých hospodářství odpovídající produkci pětadvaceti dojnic k tomu nedochází. Takže i to je příspěvek do této novely. Tím, že byla vrácena do druhého čtení, využili jsme to, ten prostor, a snažíme se snížit dále byrokracii a administrativu, takže tolik k tomu.
Chci podotknout, že ten poslední pozměňovací návrh byl konzultován jak s Ministerstvem životního prostředí, v pátek proběhlo jednání i se zástupci České inspekce životního prostředí a v tomto případě jsme tedy zcela ve shodě. Děkuji. Já se k nim potom přihlásím v podrobné rozpravě a samozřejmě probereme na zemědělském výboru.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane ministře. Ptám se, zda někdo další se ještě hlásí do obecné rozpravy? Žádnou přihlášku nevidím, v tom případě končím obecnou rozpravu.
Ptám se pana ministra, pana zpravodaje, zda chcete závěrečné slovo? (Zpravodaj i ministr zamítavě gestikulují.) Není tomu tak.
Já tedy zahajuji podrobnou rozpravu, do které eviduji pět přihlášek. Jako první se... první vystoupí paní poslankyně Klára Kocmanová, připraví se pan poslanec Karel Smetana, Josef Kott a další. Prosím.
Poslankyně Klára Kocmanová: Děkuji. Já už se pouze formálně hlásím k pozměňovacímu návrhu pod číslem 4841, který jsem odůvodnila v obecné rozpravě.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Nyní pan poslanec Karel Smetana, připraví se pan poslanec Josef. Prosím.
Poslanec Karel Smetana: Já bych se rád přihlásil k pozměňovacímu návrhu, který je v systému uveden pod číslem 4838, který řeší rybářské povolenky. Je to pozměňovací návrh Karla Smetany, Marka Výborného, Michala Kučery, Petra Bendla, Tomáše Dubského, Josefa Kotta a Oldřicha Černého.
Dále bych se chtěl přihlásit k pozměňovacímu návrhu, který je veden pod číslem 5737, který řeší porážení zvířat zvláštními metodami stanovenými náboženskými obřady. Je to pozměňovací návrh poslanců Karla Smetany, Tomáše Dubského, Petra Bendla a Margity Balaštíkové.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Nyní pan poslanec Josef Kott, připraví se pan poslanec Petr Bendl. Prosím.
Poslanec Josef Kott: Děkuju pěkně za slovo. Pane místopředsedo, milé kolegyně, vážení kolegové, pane ministře, já bych se chtěl přihlásit k sněmovnímu dokumentu 4840. Jedná se o úpravu výčtu osob chovatelů hospodářských zvířat, které jsou oprávněny provádět takzvané další odborné veterinární úkony, pokud absolvovali specializovanou odbornou průpravu, a právní úprava rozvolňuje tak, že výčet oprávněných chovatelů nově zahrnuje osoby, které absolvovaly vysokoškolské vzdělání ve studijním programu v oblasti související s chovem hospodářských zvířat, stejně tak jako střední vzdělání s maturitní zkouškou nebo vyšší odborné vzdělání v oboru související s chovem hospodářských zvířat. Vše je uvedeno v systému, podrobně popsáno. Děkuju za podporu.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane poslanče. Nyní pan poslanec Petr Bendl, připraví se pan poslanec Michal Kučera. Prosím.
Poslanec Petr Bendl: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, já jsem úmyslně nevystupoval v obecné rozpravě, proto jenom krátce zdůvodním v podrobné rozpravě dva pozměňovací návrhy, které si dovoluji načíst, stejně jako jsem tak učinil už v předešlém projednávání druhého čtení návrhu veterinárního zákona.
Jeden se týká zrušení povinnosti pro chovatele vypracovávat pohotovostní plán chovu. Návrh veterinárního zákona přikazuje každému chovateli vypracovat a průběžně aktualizovat pohotovostní plán chovu. Jde o dokumentaci z předinternetové doby - obsahuje prostý soupis telefonních čísel na různé orgány - výtah povinností uvedených v § 11 a § 12 zákona, zákresy hospodářství, které lze nyní vyčíst z LPISu, mapky, které jsou dnes tak zbytečné s ohledem na existenci právě LPISu. V praxi se naprosto nevyužívají a chovatelé dnes přirozeně zavolají veterináři či státní veterinární správě a řídí se jejich pokyny. Kontrolní orgány bohužel lpějí na aktualizacích, neboť zákon tuto povinnost ukládá, ačkoliv pro samotnou Státní veterinární správu jsou obsažené informace pochybného využití.
Vedle těchto chovatelských plánů existují pohotovostní plány kraje a celostátní, které vypracovávají krajské veterinární správy a Ústřední veterinární správa a které reálně řeší postup likvidace nákaz a tak podobně, a těch se můj pozměňovací... nebo náš pozměňovací návrh netýká. Předkládáme jej společně já s kolegy Dubským, Klárou Kocmanovou a Michalem Kučerou.
Druhý pozměňovací návrh se týká zjednodušení kvalifikace, neboť veterinární zákon v § 64b umožňuje chovatelům provádět samostatně bez veterináře některé úkony, které jsou dány prováděcí vyhláškou Ministerstva zemědělství č. 176/2023 Sb., § 33 až 35. V části z nich je vyžadován veterinární kurz. Jde o úkony podle § 33 vyhlášky, kam spadají poměrně běžné zákroky u čerstvých mláďat, které jsou prováděné z důvodu chovatelské praxe, prevence zdravotních potíží či vnitrodruhové agresivity a podobně, a také pro welfare zcela nezbytnou pravidelnou úpravu kopyt a paznehtů.
Bohužel § 64b vyžaduje, aby chovatel měl také kvalifikaci dle § 59a. Jde o specializované vysokoškolské a středoškolské veterinární vzdělání, chybí uznání kvalifikace nabyté praxí. Odkaz na kvalifikaci se v zákoně používá i jinde, vždy však s uvedením ještě odkazu na konkrétní odstavec a písmeno. Doplnění dalšího písmene pro účely uvedených chovatelských úkonů by tedy neovlivnilo kvalifikační požadavky v jiných ustanoveních. Kombinace výše uvedeného vede v praxi k tomu, že ani mnozí zkušení chovatelé by si neměli uvedené úkony u zvířat provádět, protože nemohou absolvovat požadovaný veterinární kurz. Nebudou k němu totiž připuštěni kvůli nedostatku papírových předpokladů dle § 59a. Proto navrhuji doplnit uznání kvalifikace v důsledku předchozí chovatelské praxe. Zároveň navrhuji připustit do kurzu i bakaláře z oblasti welfare, § 64b (odst.) 1, c 1 (§ 64c odst. 1?), kteří jsou nyní vyloučeni, ač středoškoláci v oboru činnosti vyloučeni nejsou. Podotýkám, že jde pouze o nutné předpoklady, aby chovatelé mohli absolvovat požadovaný veterinární kurz. Sama o sobě uvedená kvalifikace postačí podle § 64b odst. 2 pouze k injekční aplikaci léčiv u hospodářských zvířat, které na svém hospodářství chová, a to podle pokynu ošetřujícího veterinárního lékaře, který aplikaci chovatelem nemusí umožnit, a v souladu s vyhláškou. To se nezdá s ohledem na praxi rizikové, naopak se domnívám, že by bylo vhodné v budoucnu více odpovědnosti přenášet právě na veterinární lékaře v terénu a nesnažit se vše regulovat předpisem.
Na závěr poznamenávám, že chovatelské znalosti a postupy se vždy předávaly z generace na generaci, hlavně praxí a příkladem. V realitě je nakonec především na praktických zkušenostech chovatele, jak umí se zvířaty pracovat, zda rozpozná nesprávný průběh porodu, či zda u desítek i stovek mláďat dobře rutinně nahmatá ocasní obratle nebo zkrátí drápky. Tyto dva pozměňovací návrhy jsou pod čísly 4929 a 4930 a tímto se k nim hlásím. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, pane poslanče. Nyní pan poslanec Michal Kučera - zatím poslední v podrobné rozpravě - a potom pan ministr.
Poslanec Michal Kučera: Dobrý den, dámy a pánové, dovolte mi, abych se přihlásil k těmto pozměňovacím návrhům pod čísly 4946, 4933 a 4934. Tyto pozměňovací návrhy jsou řádně písemně odůvodněny a chtěl bych se taky odkázat na odůvodnění, které zde přednesla jejich navrhovatelka, paní předsedkyně Markéta Pekarová Adamová v obecné rozpravě, a to dne 18. září 2024. Děkuju.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Nyní pan ministr, prosím.
Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Děkuju. Jak jsem avizoval, tak já se tímto hlásím k pozměňovacím návrhům. Konkrétně se jedná o sněmovní dokumenty, které lze najít jako součást pozměňovacího návrhu 4829, a to dokument 40599, novela zákona o potravinách a Státní zemědělské potravinářské inspekci, dále dokument 40600, novela zákona o zemědělství, dokument 40601, novela zákona o hnojivech, dokument 40602, novela zákona o rostlinolékařské péči, dokument 40603, novela veterinárního zákona a dokument 40604, novela zákona o Státním zemědělském intervenčním fondu.
Zdůrazňuji, že se nepřihlašuji k dokumentu 40605, to jsou ty takzvané rituální porážky.
Dále se chci přihlásit k pozměňovacím návrhům, které jsem nahrál v tomto opakovaném druhém čtení a které jsou pod číslem: pozměňovací návrh 5738, novela zákona o poskytování náhrad škod způsobených vybranými zvlášť chráněnými živočichy, pozměňovací návrh 5739, novela zákona o veterinární péči, pozměňovací návrh 5740, novela zákona o potravinách a pozměňovací návrh 5741, novela zákona o vodách. Všechny tyto pozměňovací návrhy jsou v písemném znění řádně odůvodněny. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane ministře. Ptám se, zda někdo další se hlásíte do podrobné rozpravy? Žádnou takovou přihlášku nevidím, v tom případě končím podrobnou rozpravu.
Ptám se, zda pan ministr nebo pan zpravodaj chcete závěrečné slovo? Není tomu tak.
Vzhledem k tomu, že jsme projednali druhé čtení a žádné další návrhy nepadly, tak já končím druhé čtení tohoto návrhu zákona a děkuji vám.
Otevírám další bod dnešního jednání a tím je
Aktualizováno 22. 1. 2025 v 12:36.