Středa 4. června 2025, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Aleš Juchelka)

182.
Vládní návrh zákona o kategorizaci zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz hrazených z veřejného zdravotního pojištění a o změně zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů (zákon o kategorizaci zdravotnických prostředků)
/sněmovní tisk 847/ - třetí čtení

Já prosím, aby místo u stolku zpravodajů již vedle pana místopředsedy vlády a ministra zdravotnictví Vlastimila Válka zaujala i zpravodajka garančního výboru, což je výbor pro zdravotnictví, paní poslankyně Věra Adámková. Vidím, že takto činí. Jenom upozorním, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 847/2, který byl doručen dne 13. března 2025. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 847/3. Já už vidím, že za navrhovatele má zájem vystoupit ještě před otevřením rozpravy pan ministr Válek. Je to tak?

Ano, je to tak, a proto máte slovo.

 

Místopředseda vlády a ministr zdravotnictví ČR Vlastimil Válek: Já jenom velice stručně. Pane předsedající, vážené kolegyně a kolegové, cílem této nové právní úpravy je vyčlenit ze zákona o veřejném zdravotním pojištění ustanovení o výši a podmínkách úhrad zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz do samostatného zákona tak, aby jeho prostřednictvím bylo možné efektivně a včas reflektovat potřeby společnosti a další vývoj v této dynamicky se rozvíjející skupině zdravotnických technologií. Dále avizuji, že v rámci rozpravy načtu návrh na posun data účinnosti zákona, které bylo původně stanoveno k 1. červenci 2025, což je nyní již nestihnutelný termín. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já také děkuji. Otevírám rozpravu, do které jako první je přihlášena paní zpravodajka Věra Adámková.

Vážená paní poslankyně, prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Věra Adámková: Děkuji za slovo, pane předsedající. Dámy a pánové, dovolte mi, abych velmi krátce se zmínila o některých zvláštnostech předkládaného zákona. (Hluk v sále.) Jsme ve třetím čtení, hovořili jsme tady opakovaně - tento zákon samozřejmě má některá pozitiva, některá negativa. My jsme velmi vstřícní, takže oceňujeme všechny věci, které jsou směrem třeba k některým dalším prostředkům, které potřebují naši pacienti. Ale dovolte mi, abych tady přitáhla vaši pozornost ke dvěma věcem, které hnutí ANO považuje za velmi důležité, a to je pomoc zejména našim diabetikům. Chápu, že ne všichni se zabýváte diabetem, ale musím říci, že diabetes mellitus je novodobou epidemií a Světová zdravotnická organizace předpokládá, že po roce 2030 bude ještě větší nárůst diabetu, odhaduje to na opravdu stovky milionů postižených osob.

V naší republice v současné době předpokládáme, protože je tam odhad na jednotlivé - úplně nevíme - osoby - jako 800 000 diabetiků. Je to dominantně diabetes typu 2, pro starší - nebo kteří se nezabývají tímto, takový tehdy zvaný stařecký diabetes nebo dospělý diabetes. A zbytek jsou diabetici typu 1, což je velmi záludné onemocnění, které se projevuje již v dětském věku, někdy ve velmi raném dětském věku a jiná léčba než podávání inzulinu pro něj neexistuje. Předpokládá se vzhledem k životnímu stylu, vzhledem k tomu, jak se lidstvo samo k sobě chová, že skutečně nárůst bude v řádech desítek procent. Je to odhad Světové zdravotnické organizace, který upřesňuje od roku 2005, a zatím tam k jinému tedy názoru se nedošlo. Jenom chci upozornit, že v naší republice je diabetes silně podhodnocen. Jestliže se domníváme, že těch 800 000 je tedy úplně každý, tak to není pravda. Mírné formy diabetu 2. typu řeší praktický lékař, řada těchto pacientů je pouze na dietním opatření, ale to pouze není samozřejmě mnohdy dostačující a přecházejí na léky. (Hluk v sále neustává.)

Bohužel máme celou řadu těhotných, u kterých se v době těhotenství projeví také diabetes, hovoříme o takzvaném těhotenském diabetu, který po porodu tedy odchází. A tady máme několik typů pacientů: buďto jsou ženy, které měly nějakým způsobem mírný diabetes a těhotenství tedy jej akcelerovalo, anebo to jsou ženy, které předtím opravdu o této poruše nevěděly a až vzhledem k hormonálním změnám v těhotenství došlo k rozvoji diabetu. (Odmlčí se. Ze sálu: Ššš. Předsedající: Ano.)

Já to říkám proto, že řada našich kolegů, ať už tedy tady, ale zejména pedagogů, má ve svých třídách děti-diabetiky. Dítě-diabetik je od raného věku velmi pečlivě edukováno, a to proto, že řadu věcí musí vlastně činit samo. Je pravda, že tyto děti v současné době mají samozřejmě pumpy, čili nepíchají si někde inzulin po každé hodině, ale může se stát, že samozřejmě dojde k nějaké komplikaci, protože u těchto diabetů a u každého jiného pohyb je ten, který snižuje hodnotu cukru. To znamená, že dítě může mít hypoglykemické koma. A to koma, prosím, zase nechci, abyste se s tím někdo setkal, ale znamená, že tady teď nám ten člověk řekne "na shledanou" a u dveří už ho máme na zemi. To znamená, že my musíme velmi pečlivě sledovat hodnoty těchto - zejména dětí, proto že - a už se na tom i pracuje - musí být proškolen i personál školy, protože to je opravdu velmi závažná situace. Považujeme tedy za nutné těmto diabetikům, jejich rodinám maximálně pomoci.

A já to říkám s ohledem na to, že hnutí ANO si udělalo velké analýzy samozřejmě, co tedy terén potřebuje. Hovořili jsme s desítkami takovýchto rodin a rodiče se jednoznačně přimlouvají za to, aby věděli, že jejich dítě i v době, kdy s ním nejsou, a to samozřejmě musí být, jsou volnočasové aktivity a tak dále, ty děti nemohou být doma přivázané, aby na ně každý dohlížel, aby měli jistotu, že má jakoby co nejlepší zázemí v možnostech sledování hodnot glykemie. Protože hnutí ANO samozřejmě naslouchá našim občanům - tím nechci říkat voličům, prosím vás, nám nepíší pouze naši voliči, voliči píší, koho volí, nebyli to vždycky naši voliči - takže jednoznačně se přimlouvá za co nejlepší podmínky pro naše diabetiky, za co největší podporu tohoto komfortu, který jim můžeme dopřát, což znamená, že také podporujeme co největší pomoc.

A jenom, abyste se ještě s diabetem trošku seznámili, tak existuje několik typů diabetu dalších, kde i u mladých lidí můžeme mít diabetes, který je vlastně v dětském věku a projeví se až v dospělosti nebo v rané dospělosti, jsou to poměrně rychle potom narůstající hodnoty tedy a není to jednoduché řešení. A zrovna tak můžeme mít dědičně, monogenně podmíněnou formu diabetu, je to autozomálně dominantní dědičnost, když byste někdo byl tak úplně přesný, kde riziko přenosu na děti je až 50 procent a manifestuje se nejčastěji okolo pětadvacátého roku věku, což je věk nebezpečný, protože povědomí o diabetu mezi lidmi je, takže dítě nemělo diabetes, tak už jakoby se nic nedělá, a oni nám končí v ordinacích obvykle po nějakém velkém problému, který může nastat takzvaně z plného zdraví, ale je to jenom proto, že o té nemoci nevědí. A tito lidé nastupují v pětadvacátém roce svého věku po skončení vysoké školy do zaměstnání a diabetes je velmi limitující, třeba potom pro výběr jejich možného zaměstnání. Opět velmi důležité je, aby měli monitoraci své hladiny cukru, a mohli podle toho dále se chovat.

No, ale abychom nebyli jenom u těch známých typů, což je jednička, dvojka, tak velmi jako jednoduše řečeno, tak samozřejmě v současné době se řeší už diabetes 3. typu, diabetes 5. typu - já vás tím nebudu obtěžovat, jenom chci říct, že diabetes v žádném případě není ani jaksi zcela znám ve všech jeho modifikacích, stále se na něm velmi tvrdě pracuje a samozřejmě znovu opakuji, diabetiků bude přibývat celosvětově, čili naše země v tomto nebude bezesporu výjimkou.

A co se týče gestačního diabetu, asi u 15 procent nastávajících maminek se objevuje tedy zvýšená hodnota glykemie, jsou to samozřejmě ženy, které mají určitou predispozici k tomu, aby se tam posléze vyvinul tedy diabetes a je nutné po dobu těhotenství je velmi pečlivě monitorovat, protože plod může být významně ohrožen nějakou hodnotou, která není podchycena. Říkám to proto, znovu opakuji, že hnutí ANO bude podporovat co největší podporu pro naše pacienty, protože se domníváme, že vzhledem k tomu, jak je diabetes závažné onemocnění, jsme povinni jim toto poskytnout. Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji, paní poslankyně, já přeju klidné odpoledne a s faktickou vystoupí Josef Flek.

 

Poslanec Josef Flek: Děkuji, paní předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych vás chtěl tímto krátkým proslovem poprosit o podporu diabetiků. Podařilo se mně nahrát dva pozměňovací návrhy, které ji zajišťují, bylo to velmi dlouhé a ukrutné vyjednávání na Ministerstvu zdravotnictví. Věřím, že pan ministr Válek na to bude vzpomínat v dobrém, a chtěl bych poděkovat hlavně i jemu a jeho týmu. Je to důležité. S některými diabetiky jsem se setkal. Jedná se přibližně té kategorie navýšení úhrady o 8 000 pacientů. A vesměs jsou to všechno děti. V jedné takové rodině jsem se byl podívat, jak ten jeden den těchto dětí vypadá, není to opravdu žádný med, je to velice složité a těm rodinám se život převrátí o 180 stupňů. Proto jsem rád, že se nám podaří zachovat bezplatná péče pro diabetiky. A ještě jednou bych vás o to chtěl poprosit a samozřejmě předem i poděkovat.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji pěkně i za dodržení času. Nyní ještě paní poslankyně Romana Bělohlávková s faktickou a poté pan poslanec Tom Philipp. Prosím.

 

Poslankyně Romana Bělohlávková: Děkuji za slovo, paní předsedající. Tak já nejdříve vaším prostřednictvím poděkuji ctěné kolegyni, paní profesorce Adámkové, za opravdu velice fundovaný a podrobný vhled do problematiky diabetes a já jako pediatr bych se velice chtěla také přimluvit za to, abychom u diabetu prvního typu, který většinově začíná v dětském věku, podpořili návrh, který umožní kontinuální monitoraci a oddálí, a to je potřeba zdůraznit, nástup chronických komplikací diabetu. Pro ty z vás, kteří nejste zdravotníci, tak chronické komplikace se týkají funkčnosti ledvin a jejich selhání, týkají se poškození sítnice v rámci diabetické retinopatie a následné slepoty a dalších velice závažných zdravotních stavů. A tyto pozdní komplikace nastupují zhruba za 30 roků trvání diabetu, a pokud dítě onemocní diabetem v pěti letech, tak tyto závažné chronické komplikace u něho nastupují ve třiceti, třiceti pěti, čtyřiceti letech, a to jsou mladí lidé v produktivním věku.

A tím, že jejich diabetes bude dobře kompenzován, nebudou tam výkyvy hladiny cukru v krvi, tak se nám podaří těmto chronickým komplikacím předejít a myslím si, že za to tento pozměňovací návrh kolegy Fleka, za jeho přijetí se přimlouvám, určitě stojí. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji pěkně. Ještě načtu, že s náhradní kartou číslo 7 bude jednat a hlasovat paní poslankyně Michaela Opltová. A nyní pan poslanec Tom Philipp. Prosím.

 

Poslanec Tom Philipp: Děkuji, vážená paní předsedající. Vážené dámy a pánové, dovolte mi, abych podpořil pozměňovací návrh, který předložil pan kolega Vít Kaňkovský, Tom Philip, Martina Ochodnická, Michaela Šebelová a Zdeňka Němečková Crkvenjaš. Je to pozměňovací návrh 6221. K tomuto pozměňovacímu návrhu dala podnět Národní rada osob se zdravotním postižením prostřednictvím svého předsedy pana Václava Krásy. A jde nám tady o to, že v příloze zákona jsou nastaveny odlišné podmínky pro opravu vozíků, které jsou v cirkulaci, to znamená, jsou v majetku zdravotní pojišťovny a těch, které vlastní přímo ti vozíčkáři. V praxi to pak znamená, že opravy vozíků, elektrických vozíků jsou jiným způsobem hrazeny u elektrických vozíků v majetku pojišťovny a u těch, které vlastní přímo ti pacienti, a to samozřejmě tak, že ty, které vlastní pacienti, jsou hrazeny méně. Proto si dovolujeme navrhnout aspoň částečnou nápravu tohoto nerovného stavu, a to v oblasti výměny baterií. Jejich potřeba v průběhu života toho elektrického vozíku nutně přichází a hledali jsme proto mechanismus, jak toto napravit, s tím, že pojišťovny budou nově povinny hradit právě u invalidních vozíků, zafinancovat z veřejného zdravotního pojištění výměny těchto baterií nebo nápravu eventuálních jiných škod na vozíku. Děkuji vám za podporu tohoto pozměňovacího návrhu.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji pěkně. Ještě se s přednostním právem hlásil pan ministr a potom vnímám vaši přihlášku z místa. Prosím.

 

Místopředseda vlády a ministr zdravotnictví ČR Vlastimil Válek: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně a kolegové, velmi stručně, tak jak jsem předestřel v úvodním slově, mám návrh na opravu data účinnosti zákona tisku číslo 847 podle § 95 odst. 2 jednacího řádu, a to tak, že navrhuji, aby § 5 zákona byl nově uveden ve znění: "Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2026." Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji pěkně a nyní pan poslanec Kamal Farhan, prosím.

 

Poslanec Kamal Farhan: Tak, dámy a pánové, děkuji. Já bych se chtěl tady vyjádřit ještě, co se týká hrazení monitoringu u diabetiků. Je samozřejmě hezké, že pan ministr zdravotnictví často a hlasitě mluví o svém přání, že by chtěl posouvat Česko na západ. Ale já to vnímám, že tím, jaký je návrh vlastně, co se týká úhrady tohoto monitoringu se děje právě přesně pravý opak. To, co se děje ve zdravotnictví, to můžete sledovat v posledních třech letech, je naprosto skandální a teď nejde zdaleka jen o dlouhodobé výpadky léků, které sice nejsou v České republice k  sehnání, ale můžete je sehnat v okolních zemích. Je to přístup k úhradové vyhlášce, která hlavně za poslední roky dohnala do deficitu zdravotní pojišťovny. Tři roky tady nikdo nehájí zájmy pacientů. Teď je můžete hájit, pane ministře. Výsledkem vaší pozice ve vládě pak stav, kdy místo toho, aby pacientům jsme život ulehčovali a nabídli jim moderní léky, moderní monitoring, přístroje k situaci, která zlepší jejich život. Klasickým příkladem je tato kauza, to znamená intenzifikovaná monitorace pro pacienty s cukrovkou prvního typu. V celé České republice, pro vaši informaci, má diabetes takzvanou cukrovku skoro milion lidí, jen u nás v Plzeňském kraji je to 60 000 pacientů. Navíc u tohoto typu, to znamená cukrovka prvního typu nebo diabetes prvního typu, je vyšší náchylnost ke komplikacím.

A přesně pro tyto lidi jsou nově k dispozici digitální přístroje, které jim usnadňují život, a především šetří zdravotní výdaje spojené s následným léčením. Můžeme se buď na tyto přístroje dívat, jako se na ně dívá pan ministr, jako na nákladovou položku, jako číslo v nějaké tabulce, ale nebo se na ně můžeme dívat jako lidé na západě, kam pan ministr chce směřovat. To znamená jako skvělou investici, která šetří výdaje za léčbu v budoucnu.

Vládní návrh počítá s tím, že si budou pacienti nově doplácet přes cca 6 000 korun, protože tato vláda navrhuje snížit roční limit ze současných 52 174 Kč na 41 888 Kč, tedy doplatek pacienta bude cca 6 200 korun. Já s tím nesouhlasím, já podpořím návrh, který je zde v Poslanecké sněmovně, aby si pacienti nedopláceli, protože co jsem se dočetl v tisku, dar pro stát v bitcoinech za miliardu od obchodníka s drogami a se zbraněmi byl v souladu s legislativou, věří premiér Petr Fiala.

A já se vás ptám, já zase věřím, že plná úhrada tohoto monitoringu je v souladu s lidskostí, s budoucností zdraví našich dětí a s jejich zdravotním stavem. Každý máme jiný pohled na život, a protože jde o zdravotnictví, které se nachází nebo které řídí ministr Vlastimil Válek, tak tu máme zároveň dva protinávrhy, protože jeden počítá s doplatkem okolo tří tisíc a druhý s nulovým doplatkem. Jinými slovy se ukazuje, že celý zákon je sestavován metodou náhodných čísel a úhrady, které se ministerstvo... zase kam chce to hodit tato vláda? Chce to hodit na lidi, na nemocné lidi, na diabetiky.

Nemá problém s miliardou sem, miliardou tam, ale pokud se jedná o to, aby hradila v řádech deseti milionů nebo několika desítek milionů, tak s tím problém má. Říká - občané, nemocní, děti, diabetici prvního typu, budete si doplácet. My máme své priority a tohle jsou vaše priority. Já se na to takhle nedívám, ale když to tady odhlasujeme, tak budeme v souladu i s panem premiérem, protože když to Poslanecká sněmovna odhlasuje, tak je to přece v souladu s legislativou. Je to v souladu s legislativou jako ty bitcoiny.

Opakovaně si připomínáme, že v České republice si lidé hradí zdravotní pojištění. Není tedy pravda, lidé, že byste měli zdravotnictví v České republice zadarmo. Kolik platí zaměstnanci? Kolik platí živnostníci? Každý si tady za zdravotnickou péči platí. Všichni si ji platíme. Platíme za ni skoro 500 miliard nebo více než 500 miliard, takže není pravda, že něco dostáváte zadarmo. Všichni, kteří tady sedíte a kteří tu jste, tak si za zdravotní péči platíte. Jsem přesvědčen, že si zasloužíte tu nejlepší péči, jako je tomu na západě, kam chce směřovat pan ministr. Věřím, že jeho stanovisko k tomuto pozměňovacímu návrhu, který dává plnou úhradu toho monitoringu, bude pozitivní, protože pan ministr chce společně s námi směřovat na západ. Děkuji. (Potlesk z řad poslanců ANO.)

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Jenom konstatuji, že už nemám žádné přihlášky do rozpravy. Načtu ještě omluvu. Omlouvá se pan předseda Andrej Babiš od 12.30 hodin z pracovních důvodů. Jelikož tedy přihlášky nejsou, tak tuto rozpravu končím. Táži se na zájem o závěrečná slova? (Ministr Válek: Ne. Poslankyně Adámková: Ne.) Není zájem, proto tedy přivolám kolegy a kolegyně z předsálí a budeme moci přikročit k hlasování. Poprosím paní zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování, poté přednášela jednotlivé návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Nyní tedy k té proceduře, prosím.

 

Poslankyně Věra Adámková: Děkuji za slovo, paní místopředsedkyně. Takže prosím pěkně, dostáváme se k závěru, k hlasování o tomto návrhu zákona.

Chci jenom stručně připomenout, že usnesení garančního výboru, výboru pro zdravotnictví, bylo provedeno na 44. schůzi 19. března tohoto roku jako 183. usnesení tohoto výboru, který byl garančním. Dovolte mi přečíst tedy:

"Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny jako garanční výbor po projednání návrhu zákona ve druhém čtení:

I. Doporučuje Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o pozměňovacích návrzích podaných k tomuto návrhu zákona, návrh na zamítnutí zákona podán nebyl:

1. To budou návrhy legislativně technické. Připomínám, že nyní načetl legislativně technickou lhůtu ohledně účinnosti zákona pan ministr, čili budeme hlasovat.

2. Pozměňovací návrh A. Pozměňovací návrh - já to připomenu - je ten návrh, který tady připomněl pan kolega Philipp a podával ho pan kolega Kaňkovský. Jedná se o zajištění užívání elektrických invalidních vozíků hrazených z veřejného zdravotního pojištění po celou dobu užívání, což v současné době není. To je návrh A.

3. bod bude bod B2, pozměňovací návrh pana kolegy Fleka, což jest úhrada indikačních omezení pro pacienty ve smyslu monitorace a rozšíření dotčených skupin o internistu, praktického lékaře, u diabetu typu 1 a 2. Připomenu prosím, abychom věděli, o čem hlasujeme, pan kolega Flek. Já si to vezmu přesně, abyste (Jde si ke stolku zpravodaje pro podklady.) přesně věděli: to je procedura tak, jak ji schválil výbor pro zdravotnictví. To B2 tedy je pozměňovací návrh pana kolegy Fleka, kdy se mění úhradový doplatek z těch 42 000 - zaokrouhluji - na 47 450 ročně a z 35 000 a drobných na 34 000 u pacientů druhého typu.

(4.) Za dále, bude-li schválen tento B2, je nehlasovatelný B1, což je opět pozměňovací návrh pana kolegy Fleka, kde jsou stejná omezení nebo rozšíření možností indikace, ale limit se zvyšuje z těch zaokrouhleně 42 000 na 44 000 a nějaké drobné.

5. Budeme hlasovat pozměňovací návrh B3 pana kolegy Fleka, což se jedná o návrh indikačních omezení pro pacientky v těhotenství a dětské pacienty.

(6.) Za další by se hlasovalo o návrhu zákona jako celku.

"II. Výbor pro zdravotnictví zaujímá následující stanoviska..." (Předsedající: To až posléze, paní zpravodajko, prosím.)

"(III.) Zmocňuje zpravodajku výboru, aby seznámila s tímto návrhem...

IV. Pověřuje zpravodajku, poslankyni (Adámkovou), aby na schůzi Poslanecké sněmovny přednesla stanoviska výboru.

V. Pověřuje předsedkyni výboru, paní MUDr. Zdenku Němečkovou Crkvenjaš, aby předložila toto usnesení předsedkyni Poslanecké sněmovny."

Takže zopakuji proceduru: za prvé, legislativně technický návrh, nyní načtený panem ministrem ohledně...

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Paní zpravodajko, myslím, že jsme ji už slyšeli. Můžu tedy přivolat opravdu kolegy a kolegyně z předsálí. Procedura byla načtena. Protinávrh v proceduře nevnímám. Všechny odhlásím, slyším žádost o odhlášení. Přihlaste se prosím svými kartami.

 

Nyní tedy budeme hlasovat návrhu procedury.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh procedury? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Případně kdo je proti návrhu procedury?

hlasování číslo 419 se účastnilo 154 hlasujících, pro 149, proti 0. Procedura byla přijata.

 

Můžeme přikročit k prvnímu hlasování.

 

Poslankyně Věra Adámková: Děkuji. Čili je to legislativně technický návrh, co se týče účinnosti, který přednesl pan ministr.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Zahajuji hlasování. Kdo je pro ten legislativně technický návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování 420. se vyjádřilo 155 hlasujících, pro 154, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Věra Adámková: Dále je tu pozměňovací návrh A. Jedná se o zlepšení podmínek pro uživatele elektrických vozíků. Stanovisko výboru bylo souhlasné.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Pana ministra? (Ministr: Souhlas.) Děkuji pěkně.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?

hlasování 421 se vyjádřilo 156 poslankyň a poslanců, pro 155, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Věra Adámková: Další je bod B2. Jedná se o pozměňovací návrh 6237 o zvýšení na vyšší částku za senzory. Stanovisko výboru bylo bez stanoviska.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Pan ministr? (Ministr: Souhlas.)

Děkuji. Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování 422, 157 hlasujících, 154 pro, proti 0. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Věra Adámková: Děkuji. Vzhledem k tomu, že jsme přijali návrh B2, nebudeme hlasovat B1, neboť je nehlasovatelný. Pozměňovací návrh B3. Jedná se o omezení pro pacientky v těhotenství a dětské pacienty a rozšíření možnosti předpisu. Stanovisko výboru bylo souhlasné.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Pana ministra? (Ministr: Souhlas.) Děkuji.

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti?

hlasování 423 bylo přihlášeno 157 poslankyň a poslanců, pro 157, proti 0. Návrh byl přijat.

 

Paní zpravodajko, my jsme se vypořádali se všemi pozměňovacími návrhy.

 

Poslankyně Věra Adámková: Ano, se všemi a poprosím vás o hlasování o návrhu zákona jako celku.

 

Místopředsedkyně PSP Olga Richterová: Děkuji. Já tedy přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona o kategorizaci zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz, hrazených z veřejného zdravotního pojištění, a o změně zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon o kategorizaci zdravotnických prostředků, podle sněmovního tisku 847, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahájila jsem hlasování. Kdo je pro tento návrh? Nechť zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování číslo 424 se účastnilo 157 hlasujících, pro 156, proti 0. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

Děkuji paní zpravodajce, děkuji panu ministrovi a končím tímto projednávání tohoto tisku a končím taktéž tento bod.

 

Přikročíme k bodu následujícímu. Je to bod číslo

Aktualizováno 6. 6. 2025 v 15:21.




Přihlásit/registrovat se do ISP