Pátek 27. června 2025, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze
(pokračuje Jan Bartošek)
4.
Návrh poslanců Petra Fialy, Víta Rakušana, Evy Decroix, Aleše Dufka, Michala Zuny a Petra Letochy na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 325/1999 Sb., o azylu, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 931/ - třetí čtení
Já prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele pan poslanec Michal Zuna a poté zpravodaj garančního výboru pan poslanec Karel Krejza. Já vám děkuji.
Pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 931/3, který byl doručen dne 30. května 2025 a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 931/4. Ptám se za navrhovatele, zda máte zájem vystoupit před otevřením rozpravy? Máte zájem. Prosím, máte slovo.
Poslanec Petr Letocha: Vážený předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dovolte mi krátce vystoupit k poslaneckému návrhu na změnu zákona o azylu a dalších předpisů, jehož jsem spolupředkladatel.
Migrace představuje pro naše občany důležitou strategickou, politickou a bezpečnostní otázku. Řešení nelegální migrace a její prevence zůstává pro Českou republiku a rovněž pro Evropskou unii naší stěžejní prioritou.
Díky změně evropského legislativního rámce můžeme i my zpřísnit naši azylovou legislativu. Je pravda, že tento zákon prošel určitou genezí, a byť jsme původně tento zákon chtěli projednat zrychleně podle § 90, tak nakonec došlo i na druhé a třetí čtení, kde padaly různé pozměňovací návrhy, a já jsem rád, že jsme našli nakonec společné slovo na některých pozměňovacích návrzích a že jsme se dnes dostali k třetímu čtení tohoto návrhu zákona. A věřím, že se také dnes dostaneme k odsouhlasení pozměňovacích návrhů a návrhu zákona jako celku, a o o tomu vás prosím a děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Otevírám rozpravu. S přednostním právem pan zpravodaj. Prosím, máte slovo.
Poslanec Karel Krejza: Vážený pane místopředsedo, kolegyně, kolegové, já rovněž velmi stručně. Tak jako zpřísňují azylovou legislativu okolní země, je potřeba, abychom i my reagovali zavedením některých opatření. Je to zhruba v osmi okruzích.
Za prvé zamezení zneužívání žádostí o azyl, za druhé zrychlení vyhošťování, za třetí kontrola pobytu žadatelů, za čtvrté snížení standardů pro žadatele o azyl, za páté posílení bezpečnostních zdravotních kontrol. Tady bych si dovolil vypíchnout možnost použít data z mobilních zařízení pro zjištění totožnosti a dalších informací. Za šesté zrychlení soudních řízení, za sedmé zrychlení celé azylové procedury a za osmé azylové řízení na hranicích. Ostatní potom v podrobné rozpravě. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji a budeme pokračovat v obecné rozpravě. Jako první vystoupí pan poslanec Zdeněk Kettner, potom pan poslanec Robert Králíček a pak pan poslanec Hubert Lang, řádně přihlášení. Prosím, máte slovo.
Poslanec Zdeněk Kettner: Děkuji za slovo, pane předsedající. Rád bych přednesl stanovisko klubu SPD.
Dámy a pánové, při projednávání námi podaných pozměňovacích návrhů na výboru pro bezpečnost nebyly podpořeny poslanci vládní koalice klíčové pozměňovací návrhy k tisku číslo 931, které měly zpřísnit tresty pro převaděče nelegálních migrantů a zároveň zavést sankce pro letecké dopravce, kteří nám sem ty nelegální migranty eventuálně přepraví. A to, že tyto návrhy nebyly schváleny, považujeme za nepochopitelné, protože tady v žádném případě nejde o nějakou ideologii, ale jde o bezpečnost primárně našich občanů.
Na čem se určitě shodneme, že převaděčství je zločin. Je to organizovaná činnost napojená často na mezinárodní zločin, a tito lidé nerespektují zákony ani naše, ani ty evropské, a my tím, že ty tresty nezpřísňujeme, vlastně vysíláme takový vzkaz, že nám to přijde naprosto v pořádku.
Druhý návrh, postihy pro letecké společnosti. Je rovněž naprosto logické, když dopravce přiveze na naše letiště cizince bez víz nebo s očividně neplatnými doklady, tak by měl nést svůj díl zodpovědnosti. Proč bychom to měli řešit až my na našem území a na letišti? A proč se tím má zatěžovat náš azylový a bezpečnostní systém?
A jen tak mimochodem, i jiné státy Evropské unie už podobná opatření mají. Takže nevidím důvod, proč bychom se v tomto případě k nim nemohli připojit.
Další návrhy, například k zamezení obstrukcí ze strany nelegálního migranta v případě jeho vyhoštění bohužel také nebyly doporučeny. A nechápeme, proč vlastně se Sněmovna bojí přitvrdit proti nezákonné činnosti, proti nelegálnímu převaděčství, protože ono se to opravdu samo nevyřeší. Tady se ukazuje, že současné postihy jsou nedostatečné, že oni si z nich nic nedělají, a jak se říká, na hrubý pytel hrubá záplata, tak prostě bychom měli proti nim přitvrdit.
Pokud skutečně nebudeme konat, tak blíží se nám tady ten migrační pakt, který bude platit za rok, a k nám budou přicházet takzvaně papírově očištění nelegální migranti z jiných států Evropské unie a příště to nemusí být jenom přes zelenou hranici, ale klidně i tím letadlem.
Hnutí SPD dlouhodobě říká, musíme chránit naši zemi, musíme zajistit naši vnitřní bezpečnost, musíme chránit naše hranice, náš právní řád a naši národní suverenitu. A k tomu patří rozhodně i zákony, které nejsou takzvaně jen pro srandu králíkům.
Proto velice litujeme, že tyto naše klíčové návrhy neprošly, a z tohoto důvodu nemůžeme podpořit zákon v této podobě, který je pouze kosmetický a alibistický a ty největší problémy skutečně neřeší. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám taky děkuji, pane poslanče. Nyní vystoupí pan poslanec Robert Králíček, připraví se pan poslanec Hubert Lang, všichni řádně přihlášení v rozpravě. Prosím.
Poslanec Robert Králíček: Vážený pane předsedající, pane ministře, vážené kolegyně, vážení kolegové, vážení občané, ministr Rakušan se rozhodl dotáhnout své dílo zkázy až do konce. Ačkoliv k tomu nikdy nedostal mandát, svévolně obětoval naši suverenitu v tak zásadní problematice, jako je migrace.
Je symbolické, že jedním z posledních zákonů, které tato Sněmovna schválí, je právě implementace migračního paktu. Navzdory vůli občanů a navzdory protestům opozice je od počátku jasné, že si tato vláda prosadí svou. Je to trestuhodné, je to neodpustitelné, ale bohužel asi je to nevyhnutelné. Češi si zkrátka musí vypít kalich hořkosti až do dna, aby pochopili, co jste zač a kam tuto zemi vedete.
Momentální rozložení sil ve Sněmovně nám bohužel dává pouze možnost načíst vlastní pozměňovací návrhy. Těmi rozhodně nevyjadřujeme souhlas s implementací migračního paktu jako takového. To bych chtěl tady deklarovat zcela jasně. Pouze se snažíme mírnit škody. S kolegy z hnutí ANO jsme nachystali a načetli změny, které reagují na aktuální problémy v některých regionech naší země na situace, která lidi trápí už roky a které nám opakovaně hlásí naši starostové a hejtmani. V Česku dnes žije legálně přes milion cizinců a jen třetina z nich jsou uprchlíci z Ukrajiny. V některých městech tvoří cizinci až 30 procent obyvatel, což má dramatický dopad na bezpečnost a pocit bezpečí místních lidí.
Pokud chcete konkrétní příklad, tak mluvím konkrétně o Tachovu, Plzni, Mladé Boleslavi, některých obcích na Liberecku nebo Pardubicku. Třeba v Tachově žije 15 000 lidí a z toho až 6000 cizinců. Do průmyslových zón denně dojíždí dalších 22 000. Situace se tam od roku 2022 výrazně zhoršila a město volá o pomoc. Zatím marně. Ačkoliv podáváme náš pozměňovací návrh jako skupina poslanců, je to výsledek dialogu se zástupci regionů. Konzultovali jsme ho například i s hejtmanem Plzeňského kraje Kamalem Farhanem, který se tímto tématem od svého nástupu do čela Plzeňského kraje intenzivně zajímá a situaci se snaží posouvat k lepšímu.
V současné právní úpravě sice existuje možnost odebrat cizinci pobyt, pokud opakovaně porušuje zákon, jenže realita, kterou slýcháme z praxe, je často úplně jiná. Zákon je v tomhle směru velmi vágní, správní řízení je často zdlouhavé a celé to posuzování bývá natolik složité, že k odebrání pobytu ve výsledku třeba ani nedojde. Proto přicházíme s jednoduchým a férovým řešením. Tři evidované přestupky za 12 měsíců rovná se ztráta pobytového oprávnění. Je to srozumitelné pro úředníky, pro obce i pro veřejnost a myslím, že i férové vůči těm, kteří pravidla dodržují, protože právě ti dnes doplácejí na nečinnost systému nejvíc.
Náš návrh cíleně míří na cizince ze zemí, kteří v Česku pobývají legálně, to znamená držitele dlouhodobých víz, zaměstnaneckých nebo modrých karet, studenty nebo osoby, které sem přišly v rámci sloučení rodiny. Netýká se všech, ale jen těch, kteří se opakovaně dopouštějí přestupků, a to konkrétně takových, které jsou vedeny v Centrální evidenci přestupků. Typicky jde o přestupky proti veřejnému pořádku, občanskému soužití nebo proti majetku. A říkáme jasně: tři přestupky za 12 měsíců rovná se možnost odebrat nebo neprodloužit pobyt. Bavíme se třeba o opakovaných krádežích v obchodech, napadeních, narušování veřejného klidu, rvačkách a tak dál, zkrátka o chování, které je v rozporu s tím, jak tu chceme spolu žít. A tohle už není výjimečné. V některých místech, třeba v Plzeňském kraji, je to bohužel denní realita.
Chci zdůraznit, nejde o kolektivní trestání nebo nějakou stigmatizaci. Návrh je cílený, spravedlivý a od začátku jsme ho konzultovali s odborníky z Ministerstva vnitra, za což jim chci poděkovat. Bylo by lepší, kdyby se Ministerstvo vnitra pod vedením Víta Rakušana věnovalo těmto konkrétním a dlouhodobě neřešeným problémům, než snaze zalíbit se Bruselu a odevzdat naši suverenitu evropským byrokratům. To, co dnes předvádíte, je divadlo. Zatímco v okolních zemích se proti migračnímu paktu vymezuje čím dál víc politiků a některé země již otevřeně odmítají v jeho implementaci pokračovat, naše vláda se dál slepě zavrtává stále hlouběji a hlouběji do evropské zadnice. Jediné, co nás může uklidnit, je skutečnost, že občané vám za tuto servilitu již brzy vystaví svůj účet. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Jako další vystoupí pan poslanec Hubert Lang, připraví se pan poslanec Aleš Dufek a potom pan poslanec Marek Benda. Prosím.
Poslanec Hubert Lang: Děkuju, pane místopředsedo. Tak já jsem zpravodajem klubu hnutí ANO tohoto tisku zákona o azylu č. 325/1999 Sb. Dostáváme se teda k finálnímu čtení vlastně tohoto tisku. Já bych chtěl říci, že celé vlastně tohoto volební období jsme se jako hnutí ANO snažili i v oblasti cizinecké policie, v oblasti vlastně pohledu na cizince, ať už legální, nebo zejména ty nelegální, přicházet s nějakými konstruktivními návrhy. Všechno se to daleko více akcentovalo poté, kdy teda ta Ruská federace napadla, napadla Ukrajinu a byl tady ta velká přílivová vlna.
A potom pro nás velké překvapení bylo, když pan ministr vnitra Rakušan v době našeho předsednictví se vlastně vítězoslavně vrátil tehdy a řekl, že se přihlásil za Českou republiku k paktu víz a migrace, což teda Evropa několik let připravovala, a vlastně za našeho předsednictví bohužel došlo k té finalizaci. Tam je ten náš základní rozpor, kdy my prostě nesouhlasíme s tím, co vlastně z té Evropy v uvozovkách vypadlo, nesouhlasíme s tím, jak Česká republika reagovala, to znamená, jak napřed servilně ustupovala a připravovala všechny věci na schválení toho paktu víz a migrace. Potom, když se zjistilo, že to opravdu je problém a bude to problém i politický, protože samozřejmě celá řada našich občanů je z toho vystrašená, nesouhlasí s tím, co bylo dojednáno, tak potom Česká republika se finálně zdržela.
Kdyby, prosím vás, se to nehrálo politicky před volbami tak, že pan ministr vnitra Rakušan, hnutí STAN i tato koaliční vláda říká, že jenom díky novele zákona č. 325/1999 Sb., se zlepší všechno v té oblasti té migrace a že to je vlastně příprava na implementaci pakt víz a migrace jako takové, které má naběhnout do účinnosti někdy příští rok, tuším duben nebo květen, tak jsou tam věci v tomto tisku, se kterými lze souhlasit. Jsou tam zpřísňující věci, připravoval to odbor azylové(?) migrační politiky Ministerstva vnitra a jako s takovým národním zákonem o azylu 325/1992 Sb., ve znění těchto novel bychom s tím problém neměli.
Pokud je to ovšem spojováno s náběhem paktu víz a migrace, s čímž hnutí ANO zásadně nesouhlasí, máme na to odlišný názor, odlišný postoj, chceme migraci do Evropy řešit jiným způsobem, než jaký řešíte vy, tak prostě máme politicky s tímto tiskem problém. Jsou tam některé pozměňovací návrhy, neschválili jsme tu devadesátku, ke kterým jsme ochotni se připojit, protože jak říkám, čistě odborně a technicky jsou na tom dobře, jsou dobře zpracovány. Ale prostě ten politický message prostě od našeho hnutí je jednoznačný směrem k našim voličům a našim občanům. My nesouhlasíme s paktem víz a migrace tak, jak byl schválen Evropou, tak jak se připravuje jeho implementace, protože se domníváme, že to bude obrovský problém pro naši zemi. To, že zatím jsme pouze v rámci nelegální migrace nebo těch potenciálních žadatelů o azyl jaksi pouze zemí, přes kterou zatím ty osoby prochází do té západní Evropy, tak je naším štěstím, ale to štěstí nebude mít asi dlouhého trvání.
Prostě nesouhlasíme s kvótami, nesouhlasíme s tím přerozdělováním tak, jak to ta Evropa připravila. Takže to naše finální stanovisko potom k tomuto zákonu projevíme svým hlasováním. Škoda, že tady pan ministr vnitra není dnes. Správně říkal kolega Králíček, prostřednictvím vás, pane předsedající, že to je docela důležitý zákon, který ovšem je hlasován takto na poslední chvíli, a domníváme se, že jsme mu měli dát daleko větší prostor a měli jsme k tomu přistoupit daleko dříve. Z mé strany je to všechno, děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji. Pan poslanec Dufek stahuje svoji přihlášku, ještě je tady přihláška pana poslance Marka Bendy, kterého v tento moment... Dobře. V tom případě stahuji přihlášku pana poslance Marka Bendy a uděluji vám slovo, prosím.
Poslanec Aleš Dufek: Budu mluvit do té doby, než se kolega Benda dostaví. Já jenom chci připomenout jeden pozměňovací návrh, který je součástí tady toho návrhu, a to je vlastně návrh můj, kolegy Bendy a kolegy Blažka ohledně určitých úprav správního řádu.
Považuji ho za velmi významný, mimo jiné proto, že tam rozšiřujeme možnost pro soudy, správní soudy, odmítat šikanózní žaloby. To bych možná jenom tady připomenul po těch zkušenostech, které tady člověk ve Sněmovně má, a jak si někteří kolegové možná myslí, že vše jde upravit zákonem, vše jde upravit nějakým předpisem, tak zrovna toto je taková zvláštní oblast, kdy šikanózní žaloba je výkonem práva, kdy já vlastně zdánlivě vykonávám svoje právo, to znamená, podávám žalobu, ale cílem je poškodit někoho jiného. Toto právo vlastně zneužívám tím, že ho vykonávám. Tím porušuji dobré mravy, pořád to máme někde v nějakých našich předpisech, že dobrým mravům odporuje jednání, jenž sice obecně není zakázáno, ale stalo se za takových okolností nebo takovým způsobem, že je ohrožena sociální soudržnost. Takže znovu říkám, připomínám dobré mravy, které v našem zákonodárství určují hranici mezi tím, kdy je výkon práva oprávněný, a tím, kdy dochází vlastně ke zneužití toho výkonu práva. Tak, tady tuhle vsuvku končím a předávám slovo kolegovi Bendovi, který už se dostavil.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Tak to úplně nefunguje, pane kolego. (Smích v sále.) Každopádně jako další je přihlášený pan předseda Marek Benda a já mu uděluji slovo. Prosím.
Poslanec Marek Benda: Děkuji, vážený pane místopředsedo. Já budu opravdu velmi stručný a mám jenom návrh na změnu účinnosti, a to v části čtrnácté čl. 18 se číslice X, XI zrušují, a na konec tohoto článku se doplňují slova - a čl. 10 a 11, které nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2026.
Jde o posun účinnosti těch změn, o kterých tady teď mluvil kolega Dufek, které se týkají soudního řádu správního a kde si myslíme, že by bylo potřeba, aby byl nějaký čas vytvořen, aby se na to správní soudy dokázaly připravit. Rozvrh práce se dělá vždycky na ten kalendářní rok, takže tam doporučujeme, aby účinnost byla až od 1. 1. 2026. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji, pane předsedo. Je to tedy návrh legislativně technických úprav. Ptám se, zda někdo další se ještě hlásíte v rozpravě? Já žádnou takovou přihlášku nevidím. V tom případě, že se nikdo nehlásí, rozpravu končím. Ptám se navrhovatele a pana zpravodaje, zda je zájem o závěrečné slovo? Není tomu tak.
Vzhledem k tomu, že nepadl návrh na opakování druhého čtení, prosím zpravodaje garančního výboru, aby nás seznámil s proceduru hlasování, poté přednášel jednotlivé návrhy a před hlasováním k nim sdělil stanovisko. (Poslanec Benda přichází k pultíku a hovoří s řečníkem mimo mikrofon.) Vypadá to, že zde máme nějaké upřesnění před procedurou. Požádám vás o trpělivost.
Poslanec Karel Krejza: Tak se omlouváme za drobné zdržení, protože legtechy byly načteny před chviličkou, já se asi na ně odkážu, nebudu je číst znovu, jak po domluvě. Garanční výbor pro bezpečnost na své 237. schůzi navrhl tuto proceduru, kterou nejdříve přečtu, pak si zahlasujeme stanoviska, potom při jednotlivých hlasováních.
(1.) Návrh na zamítnutí návrhu zákona podán nebyl, tedy jako první bychom hlasovali legislativně technické úpravy, které načetl před chviličkou pan poslanec Marek Benda.
(2.) Dále by to byly pozměňovací návrhy pod písmenem A, a to konkrétně A1, to je Radek Koten, který obsahuje přísnější tresty pro převaděče a v dalším potom ty tresty pro letecké společnosti. Takže by to bylo A1, kromě A1.2 a A1.4, Radek Koten.
(3.) Poté pozměňovací návrh A1.2. Pokud bude schválen, je pozměňovací návrh B2 nehlasovatelný, to je pan poslanec Mašek, který zrychluje azylový proces a dává povinnost žadatele spolupracovat.
(4.?) Tedy nebude-li schválen, hlasujeme B2.
(5.) Dále se znovu vracíme k panu poslanci Kotenovi pod PN A1.4. Bude-li tento schválen, nehlasujeme B3 v bodě šest.
(6.?) Je to tedy B3 v případě, že nebyl schválen předcházející návrh.
A pak už je to jednodušší. Jsou to postupně:
7. A2.
8. A3, znovu pan poslanec Koten.
9. B1, pan poslanec Mašek.
10. Návrh C Roberta Králíčka, který navrhuje, aby opakované nežádoucí chování cizinců bylo možné postihnout neudělením nebo zrušením jejich pobytu.
11. Návrh D Marka Bendy, který se týká...
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pane poslanče, stačí jenom vyjmenovat proceduru a toto zdůvodnění bude až při hlasování těch pozměňovacích návrhů.
Poslanec Karel Krejza: Dobře.
(11.) Návrh D - už by to bylo krátké - pana Bendy.
12. Návrh E, pan Petr Letocha.
(13.) F1, Olga Richterová.
(14.) F2, Jakub Michálek.
(15.) G, Karel Krejza.
16. Návrh zákona jako celek.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Procedura byla představena.
Ptám se, zda má někdo návrh na úpravu procedury nebo její změnu? Není tomu tak, já ji nechám odhlasovat.
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro proceduru, tak jak byla představena? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 49, přihlášeno je 138 poslankyň a poslanců, pro 130, proti, nikdo. Procedura byla schválena.
Já vás prosím, pane zpravodaji, abyste nás provedl.
Poslanec Karel Krejza: Tak za prvé legislativně technické úpravy tak, jak je přečetl Marek Benda. (Ťukání karet do lavic.)
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Slyším žádost o odhlášení, já vás tedy odhlásím, požádám vás, abyste se přihlásili svými kartami.
Přečtu omluvy: na celý jednací den z pracovních důvodů se omlouvá pan poslanec Jan Bauer, od 12 z rodinných důvodů paní poslankyně Jana Berkovcová, na celý jednací den z pracovních důvodů pan poslanec Jan Bureš, od 10.25 z pracovních důvodů pan poslanec Radim Fiala, od 10.30 z pracovních důvodů pan poslanec Vojtěch Munzar, od 10.25 z pracovních důvodů poslanec Tomio Okamura, od 12 hodin pan poslanec Julius Špičák, od 11 ze zdravotních důvodů pan poslanec Jan Volný a od 12 hodin z osobních důvodů pan ministr Vít Rakušan.
Počet se ustálil. Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tyto legislativně technické úpravy tak, jak byly načteny? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Hlasování s pořadovým číslem 50, přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 130, (proti 0). S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále pozměňovací návrh A1, pan poslanec Koten. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 51, přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 12, proti 109. Návrh byl zamítnut. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále je to pozměňovací návrh A1.2, poslanec Koten. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítka, zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 52, přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 11, proti 113. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Vzhledem k tomu, že předcházející návrh schválen nebyl, budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pod písmenem a číslem B2 pana poslance Jiřího Maška. Výbor doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 53, přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců 126, proti 1. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále za páté je to pozměňovací návrh A1.4 pana poslance Kotena. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 54, přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 10, proti 116. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Tím pádem můžeme hlasovat o pozměňovacím návrhu B3 pana poslance Maška. Výbor doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Souhlas.)
Já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 55 přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 127, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím. Můžeme dál.
Poslanec Karel Krejza: Za sedmé znovu pozměňovací návrh pana poslance Kotena pod písmenem a číslem A2. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Nesouhlas.)
Já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
V hlasování s pořadovým číslem 56 přihlášeno je 131 poslankyň a poslanců, pro 10, proti 103. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále znovu pan poslanec Koten pod písmenem číslem A3. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Nesouhlas.)
Já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Je to hlasování s pořadovým číslem 57. Přihlášeno je 132 poslankyň a poslanců, pro 12, proti 113. Návrh byl zamítnut. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Za deváté pozměňovací návrh pana poslance Maška B1. Výbor doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 58 přihlášeno je 132 poslankyň a poslanců, pro 129, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále pozměňovací návrh C Roberta Králíčka. Opakované nežádoucí chování bude důvodem k neudělení nebo zrušení pobytu cizinců. Výbor doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? Souhlas.
Já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 59. Přihlášeno je 132 poslankyň a poslanců, pro 127. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Dále je zde pozměňovací návrh D poslance Marka Bendy. Tento široký pozměňovací návrh se týká soudních řízení, jsou to užitečné věci. Výbor stanovisko nezaujal.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Neutrální.)
Já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 60. Přihlášeno je 132 poslankyň a poslanců, pro 120, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Můžeme dál. Můžeme dál. Byl vysloven souhlas a můžeme dál.
Poslanec Karel Krejza: Dvanáct, pozměňovací návrh E Petra Letochy, který se týká nepřijatelnosti žádosti o dočasnou ochranu. Výbor doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Navrhovatel? (Souhlas.)
Já zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 61. Přihlášeno je 133 poslankyň a poslanců, pro 132, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Za třinácté pozměňovací návrh F1 Olgy Richterové, který se týká podávání žádosti o mezinárodní ochranu z nemocnic. Stanovisko výboru - nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Hlasování s pořadovým číslem 62. Přihlášeno je 133 poslankyň a poslanců, pro 4, proti 116. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Za čtrnácté pozměňovací návrh F2 pana Jakuba Michálka. Týká se správního soudnictví. Výbor nedoporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pan navrhovatel? (Nesouhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je, pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Hlasování s pořadovým číslem 63, přihlášeno je 133 poslankyň a poslanců, pro 4, proti 117. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Za patnácté pozměňovací návrh G Karla Krejzy. V zásadě se jedná o obdobu legtechů, háčky, čárky, pády, rody. A nakonec je tam důležitá věc, a to, že se stanovuje, že osoby, které jsou pod dočasnou ochranou a jsou mladší než 18 let, jsou v systému zdravotního pojištění státními pojištěnci. Stanovisko: doporučuje.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Za navrhovatele? (Souhlas.)
Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?
Hlasování s pořadovým číslem 64. Přihlášeno je 133 poslankyň a poslanců, pro 121, proti 10. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.
Poslanec Karel Krejza: Já se domnívám, že jsme se vypořádali se všemi pozměňovacími návrhy a zbývá nám, pokud se mnou, pane místopředsedo, souhlasíte, schválit zákon jako celek.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já s vámi souhlasím. O všech návrzích bylo hlasováno a přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona a já přednesu návrh usnesení. "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem poslanců Petra Fialy, Víta Rakušana, Evy Decroix, Aleše Dufka, Michala Zuny a Petra Letochy na vydání zákona, kterým se mění zákon číslo 325/1999 Sb., o azylu, ve znění pozdějších předpisů, zákon číslo 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů a další související zákony podle sněmovního tisku 931 ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."
A já zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
V hlasování s pořadovým číslem 65 přihlášeno je 134 poslankyň a poslanců, pro 75, proti 55. A já konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas. Já vám děkuji a končím projednávání tohoto bodu.
A otevírám další bod dnešního jednání. Omlouvám se, ještě patrně k hlasování, prosím, paní poslankyně.
Poslankyně Barbora Urbanová: Dobrý den. Já jenom poprosím do stenozáznamu k hlasování číslo 51. Na sjetině mám pro, ale byla jsem proti.
Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Pouze pro stenozáznam.
Nyní budeme pokračovat dalším bodem, který otevírám, a tím je
Aktualizováno 3. 7. 2025 v 12:36.