Čtvrtek 2. června 2022, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Jan Skopeček)

17.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách
provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb.,
o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla
a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti
z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 216/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh by měl uvést pan ministr dopravy Martin Kupka, ale rozumím tomu, že i v tomto případě ho zastoupí pan ministr kultury, kterého tímto prosím, aby se ujal slova.

 

Ministr kultury ČR Martin Baxa Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, páni poslanci, Poslanecké sněmovně je tímto k projednání předkládán vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona o pojištění odpovědnosti za škodu a o změně některých souvisejících zákonů, zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.

Předložený návrh zákona je zaměřen především na témata, jež musejí být předmětem vnitrostátní regulace za účelem splnění závazků vyplývajících z členství České republiky v Evropské unii, a to v oblasti schvalování technické způsobilosti vozidel. V návaznosti na přijetí nařízení 2018/858 návrh zákona obsahuje komplexní změnu právní úpravy schvalování technické způsobilosti silničních i zvláštních vozidel, jejich systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků. Přitom dochází k provázání implementace výše zmiňovaného nařízení se staršími nařízeními, týkajícími se schvalování technické způsobilosti traktorů a jejich přípojných vozidel, výměnných tažných zařízení, dvoukolových a tříkolových vozidel a čtyřkolek, jakož i systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků těchto vozidel.

Navrhuje se určení Ministerstva dopravy coby schvalovacího orgánu a orgánů pro dozor nad trhem s uvedenými vozidly, jejich systémy, konstrukčními částmi a samostatnými technickými celky a stanovení detailních skutkových podstat přestupků, pokrývajících jednání rozporná s jednotlivými nařízeními.

Návrh zákona obsahuje i komplexní změnu právní úpravy schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobených vozidel, kde se zcela opouští povolování výroby vozidla. Schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobeného vozidla tak již nebude probíhat ve dvou navazujících fázích, ale pouze v jednom řízení.

Návrh zákona dále vstupuje do právní úpravy schvalování dovezených vozidel. Zde dochází zejména k podřazení vozidel dovezených z jiných členských států EU pod režim tohoto schválení, nedisponují-li schválením uznávaným Českou republikou, a navrhuje se také dílčí změna podmínek pro schválení technické způsobilosti dovezených vozidel.

V návaznosti na přijetí nařízení 2016/1628 se navrhuje zejména určení Ministerstva dopravy, Státní plavební správy a Drážního úřadu coby schvalovacích orgánů pro schvalování typu motorů a rodin motorů určených k instalaci do nesilničních mobilních strojů, dále určení Ministerstva dopravy coby orgánu pro dozor nad trhem s těmito výrobky a stanovení detailních skutkových podstat přestupků pokrývajících jednání rozporná s tímto nařízením.

Návrh zákona dále obsahuje změny reagující na zkušenosti z aplikační praxe. Jedná se například o zrušení povinnosti předkládat protokol o evidenční kontrole k žádostem, které se týkají zápisu v registru silničních vozidel. Dochází rovněž k prodloužení doby, po kterou je výsledek evidenční kontroly využitelný ve vybraných řízeních, a to z 30 dnů na dva roky. Návrh činí další kroky k elektronizaci státní správy tím, že umožňuje například podávání některých žádostí elektronickou cestou.

Tento návrh zákona byl projednáván Sněmovnou již v minulém období. Legislativní proces však dokončen nebyl. Vážené paní poslankyně, vážení poslanci, v zastoupení pana ministra Kupky si vás dovoluji požádat o podporu předloženého návrhu zákona, kterým se mění zákon o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a také zákon o správních poplatcích. Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. Nyní prosím, aby se slova ujala zpravodajka pro prvé čtení, paní poslankyně Zuzana Ožanová. Paní poslankyně, máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane místopředsedo. Vážený pane ministře, který jste vzal na sebe tu statečnou zodpovědnost k tomuto zákonu, vážené kolegyně, vážení kolegové, na úvod si dovolím říct, že tento tisk jsme projednávali již v minulém volebním období, ale nestihl se dokončit. Nyní hned navážu, protože předložený tisk je zaměřen především na vnitrostátní regulaci za účelem splnění závazků vyplývajících z členství České republiky v Evropské unii. Jedná se o implementaci tří směrnic, a proto už to bylo projednáváno předtím. Nicméně samozřejmě tento návrh zákona není čistou implementací, jsou tam zahrnuty i poznatky z praxe.

Nyní k obsahu zákona. Hlavní oblasti úpravy: komplexní změna právní úpravy schvalování technické způsobilosti silničních i zvláštních vozidel, jejich systémů, konstrukčních částí a samostatných technických celků; komplexní změna právní úpravy schvalování jednotlivě vyrobených silničních vozidel; změna právní úpravy schvalování dovezených vozidel; nová právní úprava schvalování typu motorů, rodin motorů, určených k instalaci do nesilničních mobilních strojů. Toto jsou věci týkající se implementací.

Blíže rozvedu ty úpravy, které se netýkají implementace předpisů Evropské unie. Jedná se o zrušení povinnosti předkládat protokol o evidenční kontrole k žádosti o zápis vozidla do registru silničních vozidel; žádosti o zápis změny vlastníka či provozovatele vozidla v registru silničních vozidel; žádosti o přidělení zvláštní registrační značky pro vývoz vozidla do jiného státu; prodloužení doby, po kterou je výsledek evidenční kontroly využitelný ve vybraných řízeních, a to z 30 dnů na dva roky; možnost podat společnou žádost o zápis změny vlastníka nebo provozovatele vozidla separátním podáním původního a nového vlastníka provozovatele vozidla.

Tady u toho bych se zastavila, je to docela významná změna ve prospěch občanů. Jedná se o to, že v současné době musí přijít jak prodávající, tak kupující současně na úřad, aby provedli změnu v registru vozidel. Nyní v tomto návrhu je to uděláno tak, že samozřejmě tuto změnu lze udělat pouze u jednoho úřadu, kdy stačí, když si vyberou tento úřad a dodají tam zvlášť ty žádosti podle svých možností.

Dále se jedná o možnost podání žádosti elektronickou cestou. Nicméně uvědomme si, že elektronizace je důležitá, ale vyzvednutí technického průkazu bude muset být vždycky na příslušném registračním místě.

Dále se jedná o možnost rezervace registrační značky na dobu jednoho měsíce. Obecní úřad obce s rozšířenou působností sdělí žadateli registrační značku, která bude konkrétnímu vozidlu přidělena, požádá-li v uvedené lhůtě o jeho zápis do registru silničních vozidel. Dopravci si díky tomu budou moci zřizovat povolení potřebná ke své činnosti v předstihu, to jest ještě před tím, než bude vozidlo do registru silničních vozidel zapsáno, a vozidlo budou moci plně využívat ihned po jeho pořízení, respektive zápisu do registru silničních vozidel.

V případě ukončení vyřazení vozidla z provozu, které trvalo více než tři roky, se vozidlu přidělí nová registrační značka. Obecním úřadům obcí s rozšířenou působností bude umožněno po třech letech vyřazení vozidla z provozu tabulky s registrační značkou skartovat a nebudou je muset uchovávat po neomezeně dlouhou dobu. Pokud však bude vlastník vozidla chtít ponechat původní tabulky s registrační značkou, bude o to moci požádat. Dříve názvosloví depozit vypadalo na obecních úřadech tak, že se jednalo opravdu o velké místnosti, kde bylo uloženo nezměrné množství registračních značek, které prostě již nebudou muset tak dlouho schovávat, protože některá vozidla jsou v takzvaném režimu dočasného vyřazení třeba i po desítky let. (Silný hluk v sále.)

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Paní poslankyně, já vás přeruším a poprosím kolegy... Chápu, že už se těší na oběd, ale přesto ještě prosím o ztišení, aby kolegyně mohla dokončit svoji zpravodajskou zprávu.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji vám. Podmínky provozu vozidel, které nepodléhají schválení jejich technické způsobilosti. Tato vozidla bude na pozemních komunikacích možné provozovat jen, pokud splňují technické požadavky na bezpečnost silničního provozu. K tomu chci uvést, že již pan ministr se k tomuto ve svém projevu vyjadřoval. Týká se to například jízdních kol, koloběžek, potahovaných vozíků a podobně.

Účinnost zákona se navrhuje k prvnímu dni třetího kalendářního měsíce následujícího po vyhlášení zákona, a to s ohledem na potřebu přiznání odpovídajícího časového prostoru pro adresáty právní regulace, aby se mohli přizpůsobit novým pravidlům. Ministerstvo u tohoto vládního návrhu odůvodnilo tento naléhavý zájem, abychom postupovali jinak, než je obvyklé, to znamená, s účinností k 1. 7. či k 1. 1. s tím, že se jedná o implementaci, která už měla být dávno provedena. Přesto musíme nechat nějaký časový prostor všem, aby se na nová pravidla připravili, takže proto tento návrh, který se odchyluje od standardu.

Vládní novela také počítá s novelizací vyhlášky č. 341/2014 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky 343/2014 Sb., o registraci vozidel, ve znění pozdějších předpisů. Tolik vše ke zpravodajské zprávě.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Ano, děkuji za zevrubnou zpravodajskou zprávu, paní poslankyně. Nyní otevírám obecnou rozpravu. Pan poslanec Kolovratník se hlásí do obecné rozpravy, prosím, máte slovo.

 

Poslanec Martin Kolovratník: Já se hrozně omlouvám, pane předsedající, kvůli přípravě podkladů jsem se nepřihlásil písemně, takže děkuji za vaše zaznamenání mé přihlášky.

Já bych rád tady okomentoval ne zákon jako celek, ale jednu záležitost, jeden detail, který vnímám jako kritický, problematický a o kterém stoprocentně budeme mluvit na hospodářském výboru - to je téma platnosti evidenčních prohlídek nebo evidenčních kontrol.

Říkám to proto nebo avizuji to proto, že tenhle zákon jsme tady měli v minulém volebním období a já tady teď absolutně nestranně, jestli z pohledu opozice nebo koalice, říkám, že je škoda, že jsem smutný, že se to nepovedlo. My už jsme opravdu... té práce se na něm udělalo... Paní zpravodajka přikyvuje, protože v epicentru dění a jednání byla společně se mnou. Pan ministr, tehdy jako kolega poslanec, sice to nebylo jeho téma, ale možná si ty debaty pamatujete. My jsme vlastně skončili těsně před branami, někde za druhým čtením, jestli se nepletu, a bohužel už se to do konce volebního období nestihlo projednat. Teď se k tomu vracíme.

Velmi stručně, platí to, co bylo řečeno předkladatelem i paní zpravodajkou, že v obecné rovině ta novela definuje, upravuje podmínky registrací, přihlašování vozidel do provozu, technické typy vozidel, fungování STK i emisních kontrol a tak dále. Je to vlastně jednoduchá - nebo ne jednoduchá, ale základní - implementace nových legislativních podmínek a termínů Evropské unie, evropského práva do naší legislativy. Jde o to, že Evropská unie - už nám běží termín pro implementování, omlouvám se, nemám v hlavě přesně, kdy je nebo kdy byl, možná to bylo řečeno v předchozích vystoupeních. Jde o to, že Evropská unie provedla před časem celkovou revizi právní úpravy schvalování technické způsobilosti vozidel i systémů konstrukčních částí a samostatných technických celků, ať už jde o schválení typu jednotlivě vyrobených vozidel a podobně, a musí se tedy všechno přepracovat, konkrétně v části třetí, hlavy čtvrté zákona.

Co vnímám jako pozitivní v tom návrhu zákona: on nebyl téměř nijak zásadním způsobem přepracován od původního, který připravila minulá vláda. Jsou tam zahrnuta i některá opatření, která obecně snižují administrativní zátěž podnikatelů a obyvatel. Myslím, že i tohle je věc, na které se tady ve Sněmovně vždycky shodneme napříč politickým spektrem. Ilustračně je to už výše uvedené zrušení povolování výroby jednotlivě vyrobených vozidel, především možností rezervace registrační značky po dobu jednoho měsíce. Je to také zjednodušení procesu zápisu změny vlastníka či provozovatele vozidla do registru silničních vozidel umožněním separátního podání společné žádosti a také umožnění elektronického podání nebo zrušení povinnosti některých dalších povinností.

Já jsem si při přípravě tohoto vystoupení oprášil i svoji zpravodajskou zprávu a zprávu garanta z minulého období a už tam jsem řekl, a říkám to tady i dnes v tuto chvíli, že novelu zákona jako celek vnímám jako praktickou a v mnoha ohledech prospěšnou pro motoristickou veřejnost. Jak jsem řekl před chvílí, zjednodušení procesů a tak dále, takže i tady bude naše pozice doporučující nebo kladná, budeme tento zákon podporovat.

Tak a nyní to gros, co jsem avizoval na začátku svého vystoupení. Za sebe tam mám jeden problematický bod a k tomu se budu chtít - říkám to zde veřejně, avizuji na plénu, budu to říkat i na hospodářském výboru - tomu se budu chtít věnovat. Je to novelizační bod, který se týká právě evidenčních kontrol. V textu, v tom vládním návrhu zákona tak, jak je podán předkladatelem, ministerstvo dopravy navrhuje, že nově nebude muset být k žádosti o technickou kontrolu tak, jak ji asi všichni známe - myslím, že všichni jsme tady motoristé, řidiči, majitelé a provozovatelé vozidel - že nebude muset být přikládán protokol o evidenční kontrole z důvodu, cituji, "z důvodu toho, že obecní úřad obce s rozšířenou působností k němu má přístup prostřednictvím informačního systému technických prohlídek". Obecní úřad si tedy sám může do systému sáhnout. V případě řízení o zápis změny vlastníka nebo provozovatele vozidla se pak doplňuje podmínka, že vozidlo evidenční kontrolu absolvovat musí, respektive že podle kontroly jsou skutečný stav vozidla a jeho identifikační údaje v souladu s uvedenými v dokladech k tomuto vozidlu, tedy ty identifikátory vozidla.

Tak a teď to zásadní: nově se stanovuje, že evidenční kontrola nesmí být provedena více než dva roky před podáním žádosti. Dosud bylo stanoveno, že protokol nesmí být starší 30 dnů. Když to zjednoduším, sečteno a podtrženo, dochází k výraznému prodloužení doby, po kterou je výsledek evidenční kontroly využitelný. Dnes to bylo maximálně 30 dnů, po každé změně by pak už musela být nová. Nyní je to prodlouženo až na dva roky. Já už jsem v loňském roce říkal, a říkám to i dnes a opakuji, já to vnímám jako poměrně velké zvýšení korupčního a i kriminálního rizika. Ten důvod je jednoduchý, ten argument je jednoduchý. Zkuste si představit - a teď se, prosím, nikdo neurazte - to, co my asi ze svého života, možná ze své sociální bubliny neznáme, ale zkuste si představit ty různé přeprodeje a prodeje vozidel v bazarech, na inzerát mezi řekněme lidmi sociálně nebo ekonomicky slabšími, kteří si opravdu mohou dovolit nějaké obyčejné starší vozidlo. Kupují ho od nějaké soukromé osoby, kterou ani neznají. To vozidlo může dvakrát, třikrát změnit svého majitele, může projít technickou, ale neprojde evidenční kontrolou. Nebude zkontrolován identifikátor, technické prvky vozidla, VIN kód vozidla a podobně. Jednoduše, my tím vlastně snižujeme ochranu spotřebitelů, ochranu občanů. Opravdu reálně hrozí riziko, a je to prokázáno statistikami, které teď nemá cenu tady na plénu předčítat nebo ukazovat, to bude až téma odborné debaty na hospodářském výboru, že kriminalita, možné zneužívání opravdu v tomto případě může být. Byla už historicky u jednostopých vozidel a dalších poměrně velká. Ta logika je vlastně jednoduchá: pokud je vozidlo podrobeno evidenční kontrole, je prověřeno, je zkontrolován řekněme tachometr, VIN kód a další, pak jsme v čistém právním prostředí.

My jsme v minulém období nakonec dospěli po debatách na hospodářském výboru řekněme k nějakému kompromisu. Dohodli jsme se na tom, že z těch 30 dnů uděláme poloviční lhůtu, zhruba rok, že by to možná mohl být i nějaký test nebo pokus, zda tohle kompromisní řešení bude v terénu fungovat, bude pracovat a případně do budoucna bychom se k němu mohli vrátit. Takže já tady znovu se obrátím na pana kolegu, předsedu dopravního podvýboru, oslovíme zástupce praxe, odborné pracovníky, jak ta situace vypadá dnes, a pokud bude vůle, tak alespoň já za sebe se budu snažit opět najít vaši podporu právě pro to kompromisní řešení nebo kompromisní stanovisko a zkusit najít vůli třeba právě pro prodloužení kontrol alespoň na jeden rok, aby bylo, jak jsem řekl, z důvodu ochrany občanů, spotřebitelů možno garantovat, že vědí, co kupují, že nejsou v nějakých problémech.

Dívám se na čas, nechci zbytečně zdržovat, jsem korektní, aby se to stihlo ještě odhlasovat a posunout dál, takže to udělám. Snad poslední věta. Mám u sebe k dispozici i stížnosti občanů, kteří opravdu mají auto a chodí jim třeba pokuty a podobně v tom smyslu, že je to auto stále napsané na někoho jiného. Mám ty materiály k dispozici, abyste si nemysli, že je to nějaký teoretický problém. Je opravdu praktický a věřím, že najdeme shodu.

Dodržím svůj slib, končím svoje vystoupení. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Také děkuji za pozornost. S přednostním právem se hlásí pan předseda Okamura.

 

Poslanec Tomio Okamura: Vážené dámy a pánové, já jsem se dozvěděl, že vládní koalice opět dnes zrušila opoziční okénko. To je neuvěřitelná arogance. Občané jsou sužováni zdražováním, vy žádné řešení občanům nenabízíte ani nepřinášíte a zamáznete tady opět opoziční návrhy, které řešení zdražování nabízí.

Myslím, že je to na okamžitou demisi, protože miliony občanů jsou kvůli vaší vládě zoufalí ze zdražování, nemají peníze, a vy to tady - takovýmto způsobem se chová vláda Petra Fialy. Je to opravdu odporné. (Ojedinělý potlesk.)

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Tak to úplně nebylo k novele zákona o pozemních komunikacích, nicméně ptám se, jestli je ještě někdo přihlášen do obecné rozpravy? Nikoho nevidím, obecnou rozpravu tedy končím.

Nezaznamenal jsem návrh ani na vrácení, ani na zamítnutí, budeme se tedy zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru.

Ještě jsem zapomněl, zeptám se pro jistotu, zájem o závěrečná slova není? Bezvadné.

Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru? Není tomu tak.

 

Přistoupíme tedy k hlasování.

Kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 50, bylo přihlášeno 141 poslanců, pro hlasovalo 120, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

A já tedy konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání hospodářskému výboru jako garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo jiný návrh na přikázání dalšímu výboru k projednání? Není tomu tak, nebudeme tedy hlasovat.

Protože nezazněl v obecné rozpravě návrh na zkrácení či prodloužení lhůty, končím projednávání tohoto bodu číslo 17.

Máme 12.59, ve 13 hodin je přestávka. Sejdeme se znovu ve 14.30 hodin, kdy budeme pokračovat bodem číslo 143, ústní interpelace, a já vám zatím přeji dobrou chuť.

 

(Jednání přerušeno ve 13.00 hodin.)

(Jednání pokračovalo v 14.30 hodin.)

 

Místopředsedkyně PSP Jana Mračková Vildumetzová: Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dalším bodem dnešního pořadu schůze jsou ústní interpelace, které jsou určené předsedovi vlády ČR, vládě ČR a ostatním členům vlády.

Než začneme, dovolila bych si přečíst omluvy. Z jednání se omlouvá Ivan Bartoš, celý den - zahraniční cesta, Martin Baxa od 18 hodin - pracovní důvody, Mikuláš Bek, celý jednací den - pracovní důvody, Pavel Blažek od 16.15 - pracovní důvody, Jana Černochová do 13 hodin - pracovní důvody, Petr Gazdík od 9 do 16 a od 18 - pracovní důvody, Anna Hubáčková, celý jednací den - zahraniční cesta, Marian Jurečka, celý jednací den - pracovní důvody, Martin Kupka, celý jednací den - zahraniční cesta, Helena Langšádlová od 12 do 15 hodin - pracovní důvody, Jan Lipavský, celý jednací den - zahraniční cesta, Zdeněk Nekula, celý jednací den - pracovní důvody, Vít Rakušan, celý jednací den - zahraniční cesta, Jozef Síkela, celý jednací den - zdravotní důvody, Michal Šalomoun, celý den - pracovní důvody, Vlastimil Válek od 13 hodin - pracovní důvody.

Dále zde mám omluvu pana poslance Jiřího Strýčka, a to mezi 14.30 až 18. hodinou, a to z důvodu návštěvy lékaře. Pak se omlouvá Jan Volný, a to dnes mezi 18. hodinou až půlnocí z pracovních důvodů a poslední omluva je od 14.30 do 18 hodin z pracovních důvodů, a to pan poslanec Aleš Dufek.

Dnes bylo za účasti ověřovatelů vylosováno pořadí poslanců, v němž budou vystupovat a podávat ústní interpelace nejprve na předsedu vlády Petra Fialu či na vládu České republiky, a to v čase 14.30 až 16.00 a na ostatní členy vlády pak od 16 do 18 hodin. Seznamy poslanců podle vylosovaného pořadí vám byly rozdány do lavic. Upozorňuji všechny poslance a interpelované členy vlády, že pokud budou vyčerpány interpelace na předsedu vlády Petra Fialu, bude ihned zahájen blok interpelací na ostatní členy vlády.

Nyní než začneme, mám tady dohodu, že nyní vystoupí ještě s přednostním právem pan předseda poslaneckého klubu KDU-ČSL, pan Marek Výborný. Pane předsedo, máte slovo.

 

Poslanec Marek Výborný: Vážená paní místopředsedkyně, vážený pane premiére, kolegyně, kolegové, pouze jednu větu. Rád bych informoval Poslaneckou sněmovnu o tom, že na základě dohody paní předsedkyně poslaneckého klubu hnutí ANO a předsedů pěti koaličních poslaneckých klubů, pěti koaličních stran, by dnešní jednání bylo zakončeno v 18 hodin uplynutím ústních interpelací na členy vlády. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Jana Mračková Vildumetzová: Také děkuji, pane předsedo, a nyní tedy začínáme s ústními interpelacemi na předsedu vlády.

Aktualizováno 6. 11. 2023 v 15:57.




Přihlásit/registrovat se do ISP