Pátek 3. června 2022, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Markéta Pekarová Adamová)

3.
Vládní návrh zákona o službách platforem pro sdílení videonahrávek
a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o službách platforem
pro sdílení videonahrávek)
/sněmovní tisk 30/ - druhé čtení

Předložený návrh uvede za navrhovatele pan ministr kultury Martin Baxa. Vidím, že už je připraven. Proto prosím, pane ministře, máte slovo.

 

Ministr kultury ČR Martin Baxa Děkuji za slovo. Vážená paní předsedkyně, milé kolegyně, milí kolegové, dovolte mi předně, abych poděkoval za to, že tento návrh zákona byl takto předřazen. Jedná se bohužel o jednu z těch norem, kde jsme v současné době již ve značné tísni ve vztahu k tomu, že neplníme lhůty, které jsme měli od Evropské unie, od Evropské komise, k zavedení do našeho právního řádu.

Výlučným cílem tohoto návrhu je implementace právní úpravy revidované směrnice o audiovizuálních mediálních službách do právního řádu České republiky. Podstatné je zdůraznit, že je navržena transpozice směrnice převážně v minimalistickém rozsahu, to je převzetí pouze obligatorních požadavků nové evropské úpravy bez toho, aby se stanovila přísnější pravidla na tento rámec.

Návrh zákona lze rozdělit na dvě části. První část, tedy samotný zákon o službách platforem pro sdílení videonahrávek, obsahuje novou úpravu, a to povinnosti poskytovatelů služeb těchto platforem. Platformy jsou online služby, jejichž hlavním účelem nebo zásadní funkcí je zpřístupnění pořadů nebo videonahrávek, které vytvořili a na platformu nahráli sami její uživatelé, typicky YouTube. Nový zákon nijak nereguluje, to bych si dovolil zdůraznit, obsah toho, co se tam nahrává, nezavádí tedy jakousi cenzuru, ale upravuje některé povinnosti provozovatelů platformy, které mají napomoci k ochraně veřejnosti před násilnými projevy, nenávistnými projevy, před podněcováním ke spáchání teroristického činu nebo k ochraně nezletilých osob.

Druhou částí návrhu zákona jsou změny platného zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání a zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání - Netflix, HBO Max, Voyo.

Návrh zákona byl Sněmovně již jednou předložen, do konce volebního období se jej však nepodařilo projednat. Jenom chci upozornit, že lhůta pro transpozici uplynula 19. září 2020, a bohužel je z tohoto důvodu s Českou republikou vedeno řízení o porušení povinnosti podle smlouvy o fungování EU, takzvaný infringement. Bohužel, 19. května 2022 přijala Evropská komise rozhodnutí, že na Česko bude v této věci podána žaloba k Soudnímu dvoru EU. V momentě, kdy bude žaloba skutečně u soudu podána, bude již nevratné, že Česko bude muset uhradit citelné finanční sankce. Konkrétně komise navrhuje, aby byla České republice uložena sankce za prodlení s transpozicí směrnice, což odhaduje v současné době zhruba na necelých 80 milionů korun, a dále bude každým dnem narůstat, neboť legislativní proces není stále dokončen. Pro případ, že nebude zákon přijat ani po vynesení rozsudku, navrhuje komise vedle této paušální částky sankci 714 000 korun za každý den prodlení po vynesení rozsudku. Toto penále bude nabíhat každý den až do doby oznámení účinných vnitrostátních transpozičních předpisů.

Z toho důvodu si tedy dovoluji požádat o co nejrychlejší projednání, a ještě jednou děkuji za možnost projednat tento návrh zákona už v současné době, nebo tedy dnes. V této souvislosti avizuji to, že se chystám předložit k tomuto návrhu zákona ještě pozměňovací návrh, který předložím jako poslanec a který bych přednesl v obecné a podrobné rozpravě. Tolik tedy zatím k mé úvodní zprávě a děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Já děkuji panu navrhovateli. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání volebnímu výboru jako výboru garančnímu, usnesení výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 30/1.

Nyní prosím, aby se ujal slova zpravodaj volebního výboru, pan poslanec Jan Lacina, informoval nás o projednání návrhu ve výboru a případné pozměňovací návrhy odůvodnil. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.

 

Poslanec Jan Lacina: Děkuji za slovo, paní předsedající. Dovolte mi, abych vám popřál dobré ráno nebo dopoledne, jak pro koho.

Náš volební výbor jako garanční výbor projednal několik pozměňovacích návrhů. Celkem rozsáhlé pozměňovací návrhy přinesla paní poslankyně Klára Kocmanová. To jsou pozměňovací návrhy, které se dominantně týkají hluchoněmých a slepých spoluobčanů. Pozměňovacích návrhů je v tom, co přinášíme, dohromady dvanáct. Potom jsou tam ještě dva další pozměňovací návrhy - ten první přichází konkrétně ode mě a je to jenom dílčí drobná úprava, která se týká toho, kdo kontroluje reklamy na léčiva, zda Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, anebo ještě jeden druhý úřad. Nakonec jsme se dohodli, že Státní ústav pro kontrolu léčiv to nebude a že sladíme tento proces tak, aby kontrolovala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. A pak je tam ještě další, druhý můj pozměňovací návrh, v pořadí třetí, a to jsou legislativně-technické úpravy. To znamená, že to je návrh legislativního odboru Poslanecké sněmovny.

Na projednání, které proběhlo 19. května roku 2022, letošního roku, se usnesl celkem jednomyslně nebo velmi jednoduše náš garanční výbor čili volební výbor na tom, že doporučuje Poslanecké sněmovně ke schválení, zároveň všechny poslanecké pozměňovací návrhy také rovněž doporučuje a pověřil mě zapracováním do toho původního textu. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Děkuji panu zpravodajovi. Otevírám nyní obecnou rozpravu, do které jsou přihlášené paní poslankyně Pokorná Jermanová a Kocmanová, vnímám i přihlášku pana ministra. Zeptám se, zda chce využít svého přednostního práva? Nikoli, prosím tedy, aby se jako první ujala slova paní poslankyně Pokorná Jermanová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jaroslava Pokorná Jermanová: Dobré ráno, pane ministře, členové vlády, vážené kolegyně, vážení kolegové, musím s politováním znovu - jako včera na začátku svého projevu - říct větu, že se opět po velmi dlouhé době dostáváme k zákonům, které jsou spjaty s kulturou, a o to víc mě mrzí, že zrovna tento zákon přinese finanční náklady České republice, protože jsme je nebyli schopni zařadit na program včas.

Tento zákon je důležitý z toho důvodu, že jeho hlavním cílem je zvýšení ochrany spotřebitelů, a především pak nezletilých. Technologie, jak všichni určitě potvrdíte, běží obrovským tempem dopředu a pokrok můžeme sledovat i v mezidobí, kdy tisk projednávala vláda, a mezi současností. Týká se to především platforem pro zpoplatněný obsah, ať už jde o placené videotéky tuzemských televizních provozovatelů, nebo o videotéky nadnárodních platforem, jako je HBO, Netflix a podobně. Digitální on-line distribuce ve formě videa na vyžádání doplňuje tradiční způsoby sledování filmů v televizi a v kině. Právě zde je však žádoucí diferencovat obsah pro diváky různého věku a chránit mládež před sledováním produkce, která pro ni není vhodná. Jak vyplývá z průzkumů, mladí mají značnou samostatnost v tom, co sledují, a je proto nutné nastavit pravidla ze strany poskytovatelů. A jak už jsem říkala, tento zákon implementuje především evropské předpisy, a proto se dá v některých případech dokonce říct, že praxe předběhla legislativu. Nicméně úprava je potřebná, aby byly rovné tržní podmínky pro všechny poskytovatele.

Dalším efektem této normy je zvýšení transparentnosti prostředí a právních jistot, nastavení jednotných podmínek pro subjekty na mediálním trhu a snížení administrativní zátěže, a to jistě tito poskytovatelé přivítají. (Poslankyně se odmlčela, v sále je hluk.)

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Ano, poprosím o klid v sále, když tady kolegové často ruší přímo z míst, aby paní poslankyně měla možnost v klidu přednést svůj příspěvek. Prosím, paní poslankyně, myslím, že už se hladina hluku zmírnila.

 

Poslankyně Jaroslava Pokorná Jermanová: Děkuji, paní předsedkyně. Co však chci vyzdvihnout, je to, že nová legislativa míří také na zrakově a sluchově postižené občany. Těmto lidem by měl být obsah v daleko větší míře dostupný prostřednictvím audiostop a titulků. V současné době je audiostopami opatřeno zhruba 10 % obsahu a to je velmi málo. Věřím, že i díky nové legislativě bude takto vybaveného obsahu rapidně přibývat.

Dalším aspektem předlohy je dohled nad dodržováním pravidel. Jak už tady zaznělo, bude ho mít na starosti Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která musí vytvořit efektivní systém tohoto dohledu. V současné době se sice předpokládá, že by zavedení zákona do praxe mělo být spojené s vícenáklady, nicméně teprve realita ukáže, zda je možné účinně kontrolovat trh se zdroji, který má rada v současné době k dispozici.

Doufám, milí kolegové, že tento zákon posuneme do třetího čtení bez větších průtahů, aby mohla legislativa brzy platit a přinést tak do služeb platforem pro sdílení videonahrávek transparentní a rovná pravidla. A já bych využila i této příležitosti a chtěla bych vyzvat pana ministra kultury Baxu, aby více věnoval zákonům, které tady leží ve Sněmovně, svoji péči a více je tlačil na program, protože další problematický zákon, který nám leží na stole, je autorský zákon, a já jenom připomínám, že už je červen, pane ministře. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nyní je faktická poznámka pana poslance Pavla Svobody. Prosím, pane poslanče, vaše dvě minuty.

 

Poslanec Pavel Svoboda: Vážená paní předsedkyně, pane ministře, dámy a pánové, dovolte mi jen stručně zareagovat na paní poslankyni Pokornou Jermanovou prostřednictvím vaším. Je to právě vaše vláda, bývalá vláda hnutí ANO a ČSSD, která tyhle zákony neprosadila. Jak tady pan ministr řekl, hrozí nám nemalé pokuty a to se netýká jenom zákona o audiovizi. Jsou to další normy, které tady ležely, za celé čtyři roky neprošly a nyní vy nás tady urgujete, abychom je prosadili. No samozřejmě, když nebudete blokovat Sněmovnu, my je prosadíme. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Faktická poznámka vyvolala faktickou poznámku paní poslankyně Pokorné Jermanové. Prosím.

 

Poslankyně Jaroslava Pokorná Jermanová: Já bych ráda tímto prostřednictvím chtěla reagovat na pana kolegu. Ano, máte pravdu, ale naše vláda ty zákony připravila. Vy jste ani jeden zákon zatím nepřipravili a vaším úkolem bylo a je tyto zákony, na kterých byla shoda, protlačit na projednávání. A ano, podařilo se vám to po půl roce. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Nyní faktická poznámka poslance Králíčka. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Robert Králíček: Vážená paní předsedkyně, vážené kolegyně, vážení kolegové. Pane Svobodo, prostřednictvím paní předsedající, vaše rady si nechte pro váš klub, my si budeme dělat to, co my budete chtít. To za prvé. Za druhé, my nebudeme Sněmovnu blokovat, když vy budete schopni se s námi domlouvat. A za třetí, jak dlouho se ještě chcete vymlouvat, že jsme my něco neprosadili? Vládnete přes půl roku, tak se srovnejte. (Slabý potlesk poslanců zleva.)

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Nyní faktická poznámka pana předsedy Výborného. Prosím, máte slovo.

 

Poslanec Marek Výborný: Děkuji, paní předsedkyně. Já bych, vaším prostřednictvím, paní předsedkyně, k panu Králíčkovi. Prosím, pojďme ztlumit ty emoce. Myslím, že to, že se tady domlouváme na nějakém efektivním fungování Sněmovny, jste možná, pane kolego, také zaznamenal. Paní předsedkyně tady přikyvuje, je tomu tak. Pan kolega Svoboda vás nijak nenapadl, konstatoval holý fakt. Tak to prostě je, autorský zákon tady leží už drahně, ta implementace běžela už za vaší vlády. My vám to nevyčítáme, samozřejmě taky víme, že jste nemohli všechno stihnout. My se to snažíme dohnat a myslím, že pokud budeme postupovat tak jako tento týden, tak to skutečně zvládneme. A je zbytečné tady takhle vykřikovat, to opravdu ničemu nepomůže. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji a vracíme se do rozpravy obecné, je přihlášena poslankyně Kocmanová, následuje pan ministr Baxa. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Klára Kocmanová: Děkuji za slovo. Vážený pane ministře, vážená vládo, kolegyně, kolegové. Jenom krátce okomentuji svůj pozměňovací návrh k tomuto tisku, který, jak již uvedl pan zpravodaj, prošel volebním výborem, a za to děkuji. Současně bych ráda i pro vás ostatní, kteří členy výboru nejste, shrnula, čeho se tento návrh týká. Cílem mého pozměňovacího návrhu je zjednodušit přístup k audiovizuálním mediálním službám osobám se sluchovým a zrakovým postižením. Především posiluje kontrolní mechanismy Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, která tak bude moci lépe dohlížet na dodržování akčních plánů. Ty jsou totiž novou povinností vyplývající z návrhu zákona a budou připravovány ve spolupráci s organizacemi, které sluchově postižené zastupují.

Dále navrhuji, aby k členění akčních plánů docházelo po letech. Bude tak snazší sledovat postup a vyhodnocená zjištění reflektovat v následném akčním plánu a další rok. Součástí návrhu je také závazek v posledním roce prvního akčního plánu pro zkrácené období zpřístupnit osobám se sluchovým postižením minimálně 30 % pořadů počítaných z vysílacího času. Navrhuji také doplnění přehledu zpřístupněných pořadů a času odvysílání do výkazu plnění akčního plánu a zároveň rozšíření stávajících archivačních povinností i na zpřístupnění osobám se zrakovým či sluchovým postižením.

Nabízím řešení pro mezidobí od 1. 7. 2023, které bude pokračovat podle stávajících kvót, avšak s tím, a to bych ráda zdůraznila, že se kvóty počítají z vysílacího času pořadů, nikoliv z počtu pořadů. Během tohoto období dojde také k doplnění přehledu zpřístupněných pořadů do výkazu. Cílem mého návrhu tedy je, aby se nepokračovalo v současné praxi, kdy někteří provozovatelé, aby splnili kvóty a dosáhli 15 % obsahu pro neslyšící, reprízují stále dokola stejné pořady, navíc mezi půlnocí a šestou hodinou ranní. To považuji za nedůstojné a nepřípustné.

Můj pozměňovací návrh také provádí některé nezbytné úpravy přechodných ustanovení zákona, která se musela aktualizovat vzhledem k tomu, že původně byl tisk připravován už pro minulé volební období. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nyní tedy již avizovaný pan ministr, který je taktéž přihlášený v obecné rozpravě. Prosím, máte slovo.

 

Ministr kultury ČR Martin Baxa Děkuji za slovo. Vážená paní předsedkyně, dámy a pánové, chtěl bych nyní představit pozměňovací návrh pod číslem sněmovního dokumentu 860 a možná ho uvést v trošku širším kontextu. Pak samozřejmě se k němu přihlásím v podrobné rozpravě.

Jedním z témat, které fakticky bezprostředně po nástupu do funkce ministra kultury jsem musel začít řešit a stále řeším, je téma filmových pobídek. Je to téma, o kterém už se tady ve Sněmovně hovořilo, interpelovala mě kvůli této problematice i paní kolegyně Pokorná Jermanová a myslím si, že je to věc, která si zaslouží naši pozornost. Filmové pobídky se v současné době dostaly do velmi komplikované situace, já tomu říkám v jistém slova smyslu - nebo obrazně - "najely na mělčinu", protože stávající systém tak, jak velmi efektivně fungoval v předchozích letech, byl fakticky připraven na stav, kdy sloužily k podpoře takzvaného big screenu, tedy zjednodušeně řečeno, k výrobě tradičních filmů. Na to dobře fungovaly jak systém samotný, co se týká procedury, tak i objem finančních prostředků, který se pohyboval v posledních letech v řádech 800 milionů korun. Zhruba okolo roku 2018 došlo k zásadní změně, která spočívala v masivním nástupu platforem, jako je Netflix nebo HBO MAX, nebo tehdy HBO, které vlastně začaly v podstatně větší míře tlačit na zvětšení produkce, kterou ony nabízejí, s ohledem na to, jak se zvětšovala poptávka po sledování těchto platforem. Dramaticky tento stav urychlil pandemický stav v letech 2020 až 2021, kdy tedy došlo k tomu, že se poptávka po tomto sledování, abych řekl obecně, seriálových a podobných děl zvětšila. Výsledkem bylo to, že v České republice začala poptávka po výrobě velkých děl, jako je... typu Extraction, abych řekl správně, a na to stávající systém pobídek už prostě nastaven není. Nestačí ta kapacita 800 milionů korun, nestačí ani ten samotný systém, nezvládá tento stav ani samotný legislativní systém.

Výsledek je to, že množství registrovaných děl, která v tuto chvíli čekají v pomyslné frontě, výrazně překračuje finanční možnosti, které v současné době pro tento účel máme. Také to vede k tomu, že fakticky takto nastavený systém vytlačuje menší projekty, které by rádi uplatnili čeští poskytovatelé nebo producenti těchto audiovizuálních děl, jako je třeba platforma Voyo, protože ty vysokonákladové seriály, které nabízí Netflix nebo HBO Max vlastně úplně na delší dobu zaplňují kapacitu, která je v tomto systému pobídek k dispozici. V současné době je podávání pobídek uzavřeno a neplánuje se v nejbližší době znovuotevření systému, protože vlastně na to není jakýmkoliv způsobem připravena finanční kapacita Státního fondu kinematografie a státu jako celku. I kdyby k tomu hypoteticky došlo, dojde fakticky k okamžitému vyčerpání tohoto systému, aniž by měli příležitost se přihlásit ti, kteří by chtěli v současné době nově k tomuto systému přistoupit.

Proto jsme po dlouhé diskusi v rámci ministerstva se Státním fondem kinematografie a také s odbornou veřejností přistoupili k návrhu, který uplatňujeme touto cestou - což chci zdůraznit - proto, abychom systém alespoň v první fázi řekněme začali odblokovávat. Nebude moci ještě dojít k bezprostřednímu otevření, ale vytvoří se nějaký prostor, který by v dřívější době mohl to otevření umožnit, a to je vlastně stanovení stropu na hodnotu pobídky ve výši 150 milionů korun. V tom ta zásadní změna, která tedy spočívá v tom, že se do audiovizuálního zákona, do té části, která se týká filmových pobídek, přidává omezení, že hodnota jedné filmové pobídky je 150 milionů korun. Neznamená to samozřejmě vyloučení těch pobídek, znamená to jenom na jeden projekt, kterým je například jedna řada seriálu, nikoliv seriál celý, nějaký horní limit stanovení pobídky.

Je to samozřejmě jenom úvodní krok, protože nezbytně nutné bude především provést reformu systému registrace a evidence. To chceme zajistit tím, že urychlíme tu globální změnu, velkou novelu zákona o audiovizi, tedy transformaci Státního fondu kinematografie na Státní fond audiovize.

Tak to je jenom stručné představení tohoto pozměňovacího návrhu, který má vyřešit jeden z vážných problémů, kterému v současné době čelí audiovizuální trh v naší zemi. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nikoho dalšího do obecné rozpravy jsem neviděla přihlášeného, ale činí tak pan poslanec Babka, takže prosím, máte slovo.

 

Poslanec Ondřej Babka: Děkuji za slovo, paní předsedkyně. Já bych možná jenom v krátkosti navázal na to, co tady představila paní kolegyně poslankyně Kocmanová, a možná i dotaz na vás, pane ministře. Co se týče pozměňovacího návrhu, který se právě týká neslyšících, respektive osob se sluchovým nebo zrakovým postižením, jakým způsobem je tam daná ta garance? Řeší ten pozměňovací návrh přesně to, co zastřešující organizace jako ASNEP a SONS chtějí? Nebo jaký byl vlastně ten vývoj a jsou teď komfortní se zněním toho pozměňovacího návrhu? Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nikdo další se nehlásí, takže obecnou rozpravu končím.

Zeptám se, zde je zájem o závěrečná slova od pana předkladatele? (Ano.) Je zájem, prosím.

 

Ministr kultury ČR Martin Baxa Děkuji za slovo, paní předsedkyně. Já bych teď zase z role ministra předkládajícího návrh zákona jako celek chtěl říci, že volební výbor tak, jak už zmiňoval pan zpravodaj, dal kladná stanoviska k těm pozměňovacím návrhům. Děkuji panu předsedovi Juchelkovi a kolegům za to, jak projednávání proběhlo.

K dotazu pana poslance Babky chci dodat, že pozměňovací návrh paní poslankyně Kocmanové je vlastně nějakým kompromisem, se kterým souhlasíme. Předpokládám, prostřednictvím paní předsedkyně, pane poslanče, že hovoříte o tom, že některé zastřešující organizace s tím nevyjadřují úplný souhlas, ale musíme prostě realisticky říct, že toto je legislativně v daný okamžik a v dané situaci v této oblasti akceptovatelný návrh a změny, které by jej prohlubovaly, by podle mého názoru už nenaplňovaly úplně ten účel, že tady je prostě zapotřebí vyvažovat zájmy všech aktérů, kteří tady působí. Tak to jenom abych odpověděl na vaši otázku.

Pevně věřím, že i další jednání volebního výboru po druhém čtení postoupí rychle tak, abychom mohli tento návrh zákona co nejrychleji projednat. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Zeptám se, zda i zpravodaj má zájem o závěrečné slovo? Vidím, že nikoliv.

Proto zahajuji podrobnou rozpravu. Připomínám, že pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. O slovo se v podrobné rozpravě přihlásil pan poslanec Berkovec a také pan ministr Baxa, tudíž tedy prosím pana poslance Berkovce. Máte slovo.

 

Poslanec Stanislav Berkovec: Vážená paní předsedkyně, vážené dámy poslankyně, vážení páni poslanci, přeji vám pěkný den. Dovolte, abych se přihlásil k pozměňovacímu návrhu, který má číslo sněmovního dokumentu 841. Je to v podstatě technická úprava týkající se realizačních opatření s odůvodněními, která byla konzultována mimo jiné také s Ministerstvem kultury.

Dovolte, abych poděkoval za to, že Ministerstvo kultury i volební výbor velmi rychle dotahují implementaci této směrnice, protože to je opravdu takový rest, jak se říká lidově, z minulého volebního období. Takže děkuji, to je všechno.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nyní tedy avizovaný pan ministr v rámci podrobné rozpravy. Prosím.

 

Ministr kultury ČR Martin Baxa Děkuji za slovo, paní předsedkyně. Odůvodnění jsem provedl v obecné rozpravě. Chtěl bych se tedy tímto již jen přihlásit ke svému pozměňovacímu návrhu, který má číslo sněmovního dokumentu 860. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová Také děkuji. Nikoho dalšího už přihlášeného nevidím. Opravdu se už nikdo další nehlásí, proto podrobnou rozpravu končím.

Ptám se, zda je zájem o závěrečná slovo? (Ministr: Není. Zpravodaj: Ne.) Ani pan předkladatel, ani pan zpravodaj nemají zájem.

Tudíž vzhledem k tomu, že není žádný hlasovatelný návrh, končím druhé čtení tohoto návrhu zákona. Děkuji panu zpravodajovi i panu ministrovi jakožto předkladateli.

Načtu další omluvy. Mezi 9. a 11. hodinou se z pracovních důvodů omlouvá paní poslankyně Andrea Babišová, mezi 13.30 a 14. hodinou z důvodů opět pracovních se omlouvá pan poslanec David Kasal.

 

Nyní otevírám projednávání bodu

Aktualizováno 6. 11. 2023 v 15:57.




Přihlásit/registrovat se do ISP