Úterý 28. listopadu 2023, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Jan Skopeček)

16.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb.,
o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 520/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr vnitra Vít Rakušan. Pane ministře, prosím, máte slovo.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. K návrhu novely zákona o úřednících územních samosprávných celků a souvisejících zákonů bych chtěl jako úvod naší debaty uvést následující.

Návrh zákona reaguje na poznatky z praxe, přičemž navrhované změny byly konzultovány se zástupci územních samospráv, a to intenzivně. V tomto směru jej tedy lze považovat za konsenzuální. Novelizace se zaměřuje především na oblast vzdělávání úředníků. Cílem je jeho zefektivnění a snížení související administrativy. Zkouška ze zvláštní odborné způsobilosti bude více zaměřena prakticky na míru potřebám konkrétní správní činnosti, zatímco obecná část zkoušky bude v tomto případě nahrazena on-line testem. Nově se upravuje zvláštní typ zkoušky zvláštní odborné způsobilosti, zaměřený na úředníky obcí se základním rozsahem výkonu přenesené působnosti, který je připraví na správní činnosti, které na malých obcích opravdu a reálně vykonávají.

Navrhuje se zefektivnit systém akreditací při vzdělávání úředníků, za prvé v procesu akreditace vzdělávacích programů se nově navrhuje podřídit pouze vzdělávací programy pro přípravu k ověření zvláštní odborné způsobilosti, zatímco ostatní druhy prohlubování kvalifikace již nadále nebudou muset být akreditovány. K významnému zjednodušení dochází i u akreditací vzdělávacích institucí, zejména tím, že nově budou udělovány na dobu neurčitou, a tedy vzdělávací instituce již nebudou muset každé tři roky žádat o obnovení akreditace.

Taktéž se navrhuje snížení povinného rozsahu vzdělávání úředníků na polovinu, což umožní obcím a krajům vynakládat prostředky na vzdělávání podle svých konkrétních potřeb, což tedy vychází přímo z požadavků z praxe. V oblasti úpravy pracovněprávních vztahů úředníků se zejména navrhuje zjednodušení procesu zaměstnávání úředníků pomocí snížení administrativních nároků na veřejné výzvy a výběrová řízení. Zároveň dojde k usnadnění elektronické komunikace. Na základě požadavků územních samospráv se navrhuje umožnit poskytovat odměny úředníkům, kteří byli obcemi či kraji vysláni do řídicích a kontrolních orgánů podnikajících právnických osob. Vychází se přitom z řešení přijatého v rámci aktuální novely zákoníku práce.

Součástí návrhu zákona jsou i související tři novely dalších zákonů, které slouží například k zavedení správních poplatků za udělení akreditace.

Tolik stručný popis navrhované novely. Předem děkuji za její podporu při putování do dalších čtení.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuju, pane ministře. Nyní by se měla slova ujmout zpravodajka pro prvé čtení, paní poslankyně Marie Pošarová, ale mám informaci, že je omluvena a že je domluvena její výměna za paní poslankyni Fialovou, což je nicméně potřeba odhlasovat, jsme v prvém čtení.

 

Je to návrh na změnu zpravodaje. Paní poslankyně Fialová o tom ví a souhlasí s tím.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro takovou změnu zpravodajky, aby se jí stala paní poslankyně Fialová? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 114, bylo přihlášeno 152 poslanců, pro hlasovalo 95, proti nebyl žádný. Návrh byl přijat.

 

Poprosím paní poslankyni Fialovou, aby přednesla zpravodajskou zprávu.

 

Poslankyně Eva Fialová: Děkuji moc za slovo. Vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych vám ráda představila zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, který byl rozeslán poslancům jako tisk 520 dne 24. 8. 2023.

K samotnému obsahu návrhu zákona: dochází zde k zpřesnění vymezení základních pojmů týkajících se úředníků územních samosprávných celků.

Za důležitou změnu považuji zmínit: u tohoto zákona je změna v předpokladech pro vznik pracovního poměru úředníka a předpoklady pro jmenování vedoucího úřadu. Dle § 4 bylo předpokladem pro vznik pracovního poměru úředníka doposud, že může být, úředníkem se může stát fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, popřípadě fyzická osoba, která je cizím státním občanem a má v České republice trvalý pobyt, dosáhla věku 18 let, je způsobilá k právním úkonům, je bezúhonná, ovládá jednací jazyk a splňuje další předpoklady pro výkon státní činnosti stanovené zvláštním právním předpisem. Nyní se mění tento paragraf takto: Úředníkem se může stát fyzická osoba, která je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem dohody o evropském hospodářském prostoru, případně fyzická osoba, která je cizincem a má v České republice povolen trvalý pobyt, dosáhla věku 18 let, je plně správná (svéprávná?), je bezúhonná, ovládá český jazyk a splňuje další požadavky pro výkon státních činností stanovené zvláštním prováděcím předpisem.

Dalšími úpravami tohoto zákona jsou úpravy v rozšíření právě o doplnění, kde se v případě zájemce o místo státního úředníka dokládá doklad prokazující totožnost a státní občanství, a je-li zájemcem cizinec, který není občanem členského státu Evropské unie nebo občanem státu, je smluvním státem Evropského hospodářského prostoru, též doklad o povolení k trvalému pobytu. Jak zmínil již pan ministr a detailně představil, další úpravou je zkouška vstupních vzdělávacích... vzdělávání a zkouška zvláštní odborné způsobilosti.

Nebudu zabíhat moc do detailů, jenom shrnu, že ačkoliv zákon úřednících od svého přijetí prošel několika dílčími novelizacemi, žádná z nich se hlouběji nevěnovala oblasti vzdělávání úředníků. Prohlubování kvalifikace úředníků je neoddiskutovatelným, jedním ze základních požadavků kvalitativního výkonu veřejné správy v území. Úzce přitom souvisí s výkonem související legislativy.

Předkládaný návrh se zaměřuje především na oblast vzdělávání úředníků územních samosprávných celků, v jehož právní úpravě je třeba reagovat na vývoj, ke kterému došlo od doby do nabytí účinnosti zákona o úřednících. Cílem předkládaných změn je snížení administrativní zátěže ze strany územních samosprávných celků a Ministerstva vnitra, například, jak zmínil pan ministr, on-line školení a tak dále, a zjednodušení vzdělávání úředníků, kteří se na výkonu správních činností podílejí. K dosažení tohoto cíle směřuje především posílení významu vstupního vzdělávání a související úprava a koncepční zjednodušení zvláštní odborné způsobilosti, v rámci nichž zůstane zachována pouze její stávající zvláštní část, zaměřená více prakticky, na míru potřebám výkonu konkrétní správní činnosti. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji za vystoupení paní zpravodajky a nyní otvírám obecnou rozpravu, do které se jako první hlásí paní poslankyně Ožanová. Paní poslankyně, prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, nemám připraveny projev, mám připravenou citaci, kterou potom doplním. Dne 2. června loňského roku jsem na plénu řekla: "Děkuji, paní předsedající, já bych chtěla říct jedno nezvyklé slovo ve Sněmovně - děkuji navrhovateli zákona, že se zabývá tím, že bychom mohli propojit některé zjednodušující principy i do zákona o úřednících." Toto jsem řekla při projednávání zákona o státní službě, nicméně toto poděkování musím vzít zpět. Nestalo se tak, přestože mi jeden z navrhovatelů zákona řekl, že by bylo dobré zabývat se tím tak, jak je v zákoně o státní službě, že úředníci nebo zaměstnanci pod státní službou od 5. do 9. třídy, že nemusí být vypsáno výběrové řízení, že může je vybrat představený. Je zajímavé, že v zákoně o úřednících tato úprava není, takže na úředníka sebemenší obce musí být vždy kompletní výběrové řízení a nemůže ho vybrat příslušný nadřízený vedoucí úředník.

Víte, když se dostal tento zákon do Sněmovny, domnívala jsem se, že splníte svůj slib. Minulý rok jste, přestože máte - tedy nevím, zda ještě máte v programovém prohlášení vlády, když se to tak mění - že budete projednávat věci řádně. Tehdy jste to... to, co jste měli, místo toho, aby to prošlo standardním připomínkovým řízením, předsedové pěti koaličních klubů dali zákon o státní službě.

Mimo jiné jste taky loni řekli, že se připravuje novela zákona o státní službě, která bude předložena tento rok. Asi před hodinou jsem se podívala do systému, nic tam vloženo není, takže všechny ty řeči byly prostě špatně: to, že připravujete kompletní novelu zákona o státní službě, to, že propojíte tyto dva zákony, aby byly obdobné, když například úředníci procházejí z obcí na ministerstva, na jiné vrcholné úřady, aby principy byly podobné, tak se tak nestalo. Nevím, čím to je, jestli se navzájem neposloucháte, ale domnívám se, že sliby se mají plnit, nejen o Vánocích.

Nehodlám dávat pozměňovací návrh, domnívám se, že by to mělo udělat ministerstvo, mělo by si poslechnout všechny záznamy, které byly k zákonu o státní službě, aby věděli, že jejich kolega něco slíbil. Domnívám se, že jednání ministerstva v této chvíli bylo velmi nekorektní, něco se slíbilo a neudělalo se. Opravdu se domníváte, že to fakt nikdo nečte nebo že na to zapomeneme? Promiňte mi, i můj manžel si stěžuje, že mám dobrou paměť.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Do obecné rozpravy se nikdo další nehlásí. Podívám... Z místa paní poslankyně Mračková Vildumetzová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo. Vážený pane místopředsedo, vážený pane ministře, kolegyně, kolegové, já bych se ráda vyjádřila k novele zákona o úřednících územně samosprávných celků. Já si tedy myslím, že bychom určitě měli projednávat podle mého názoru důležitější v tuto chvíli zákony, a musím se určitě přidat ke své kolegyni Zuzce Ožanové, protože tento návrh zákona, který tady předkládá ministr vnitra Vít Rakušan, řeší oblast vzdělávání úředníků územních samosprávných celků. Pan ministr vnitra určitě ví, že pod jeho rezort spadá institut veřejné správy, kde se dělají - pro mě a tvrdím, i za finanční obnosy, které platí tomu institutu jednotlivá města, obce, kraje - takzvané zkoušky zvláštní odborné způsobilosti, a vy prakticky s touto novelou přicházíte, že se tedy bude reagovat na oblast vzdělávání úředníků. Určitě některé ty věci, a já předpokládám, že asi byly komunikovány s tajemníky, s řediteli krajských úřadů, aby právě došlo v rámci vstupního vzdělávání úředníků, povinného průběžného vzdělávání úředníků, aby tam třeba došlo ke snížení toho, co musí v rámci toho průběžného vzdělání vykonat. Pravdou je, pane ministře, že i když jsem i já byla na rezortu Ministerstva vnitra, mnohokrát jsem to komunikovala, a je pravdou, že ty akreditace ohledně právě průběžného vzdělávání, že kolikrát to vypadalo tak, že nějaký úředník přišel na nějaký vzdělávací akreditační kurz, přišel tam, ještě to neproběhlo a už dostával, že úspěšně absolvoval. A já si myslím, kolikrát úředníci z těch úřadů jedou třeba na nějaké školení, které nemá akreditaci, a má to pro ně daleko větší přínos v rámci jejich výkonu odborném, myslím, když vykonávají na jednotlivém odboru dopravy, investic a tak dále, tak to má kolikrát pro ně daleko větší přínos než ten akreditovaný kurz. Takže chápu, že to nastavení je velmi těžké, že se to pořád mění, že vycházíte z praxe, že se k vám dostávají veškeré ty věci, které by bylo možné nějakým způsobem vylepšit a na to předpokládám, reaguje tento zákon.

Vy ale víte, že jsme velmi kritizovali přijetí služebního zákona, který jste si přinesli. Nebylo k tomu připomínkové řízení, nebylo to projednáno s Evropskou komisí. Myslíme si, že to nastavení, jak je nastaven současný služební zákon, není apolitické tak, jak to bylo nastavené, jak se to požadovalo i v rámci toho, abychom mohli čerpat evropské fondy a tak dále.

Musím říct, že ten váš návrh, který jste si tady prosadili, například to, že u ředitelů odborů, u vedoucích služebních úřadů, bylo jmenování na dobu neurčitou a vy jste jim dali jmenování na pět let. Nemusím tady připomínat, že služební zákon se dotýká ústředních orgánů státní správy, to znamená jednotlivých ministerstev a jimi pověřených úřadů. Zákon o úřednících se dotýká měst, obcí a krajů.

Musím říct, že když jsme tady vystupovali, tak i od Marka Bendy - nevím, jestli od vás - bylo řečeno, že se to nějakým způsobem sjednotí, že když tedy ta změna se dělá ve služebním zákoně, tak se tomu vy jako ministr vnitra budete velmi intenzivně věnovat, a že tedy dojde i k případným změnám, protože to je nespravedlivé, v uvozovkách nespravedlivé. Jestli tedy je nějak nastaven služební zákon, tak si myslím, že by se to mělo popřípadě přenést a komunikovat s městy, obcemi, kraji, aby to nastavení bylo i v rámci zákona o úřednících.

Chtěla bych se zeptat, jestli něco takového proběhlo, jestli se to tedy komunikovalo s hejtmany, se starosty? Je jasné, že pokud by tam mělo být nějaké nastavení, tak určitě nepředpokládám, že tam bude souhlas ředitelů a tajemníků, ale myslím si, že - zajímal by mě názor od samospráv. To, co tady prezentovala a i nějakým způsobem citovala právě Zuzka Ožanová, co se tedy nějakým způsobem přislíbilo, prakticky není v žádném případě dodrženo, protože tento zákon, který jste, pane ministře, předložil, řeší především vzdělávání úředníků, řeší akreditace vzdělávacích institucí, vzdělávacího programu, rovnocennost vzdělávání, prakticky se to dotýká především právě toho vzdělávání.

Takže bych byla velmi ráda, kdybyste nám řekl, zda jste komunikoval to, co tady bylo přislíbeno, jestli se tedy na tom nějakým způsobem pracovalo. Třeba nám řeknete, že jste to komunikovali a že ze strany starostů, primátorů, hejtmanů, požadavek na sjednocení v některých těch věcech nebyl. Také se ptám, jestli jste připraven to popřípadě nějakým způsobem řešit, že bychom dali delší lhůtu v rámci projednávání druhého čtení, kde by bylo možné to vykomunikovat a popřípadě na základě právě požadavků samospráv připravit společný pozměňovací návrh. Samozřejmě mohu dát návrh, aby se to vracelo na dopracování, ale vy stejně máte většinu. Myslím si, že tady přicházím s velmi korektním návrhem, a to je prodloužit tu lhůtu a připravit případný pozměňovací návrh, který by vzešel právě od samospráv, jak od měst, obcí, tak i od krajů.

Budu velmi ráda, pane ministře, pokud na mé dotazy odpovíte a pokud na to budete reagovat. Byla bych úplně nejraději, kdybychom našli společnou cestu k případnému společnému pozměňovacímu návrhu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Paní poslankyně, jenom se ptám, vy jste navrhla prodloužení? (Poslankyně Mračková Vildumetzová: Ne.) Ne, ještě ne.

Nyní faktická poznámka paní poslankyně Ožanové. Prosím, vaše dvě minuty.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Nehlásila jsem se do rozpravy, protože na to, co řeknu ve faktické poznámce, mi ty dvě minuty budou dostačovat. Překvapilo mě mimo to, že se upravuje to vzdělávání, jedna věc a to je lhůta - lhůta, dokdy má ukončit člověk vstupní vzdělávání a zkoušku vstupního vzdělávání - do devíti měsíců. Ten, kdo vykonává správní činnosti, musí udělat odbornou způsobilost. Víte, jaká je zkušební doba vedoucího? Šest měsíců. Takže ten úřad ještě nebude vědět, jestli si ho nechá, ale do devíti měsíců musí udělat zkoušku zvláštní odborné způsobilosti. Promiňte, bylo by vhodné tuto lhůtu prostě prodloužit s ohledem na to, jaké jsou zkušební doby. Ono by bylo možná dobré seznámit se s realitou, že zkušební doba vedoucího je šest měsíců. Takže já ještě třeba nebudu vědět, jestli si toho úředníka nechám v té vedoucí funkci, ale aby splnil devítiměsíční lhůtu, tak už ho budu muset poslat na školení a zaplatit peníze za to školení. Takže se domnívám, že by bylo dobré zvážit změnu této lhůty. Děkuji. Dříve tam bylo myslím 18 měsíců.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji za dodržení času. Hlásí se předkladatel pan ministr, prosím.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuji, pane místopředsedo. Pár poznámek ještě tedy v rozpravě k tomu, co tady padlo za výhrady, případně poznámky, jenom obecně. Na nejmenších obcích tedy stačí veřejná výzva. Vybrat si nemůže na těch nejmenších obcích nadřízený, ale ten, koho si určí zaměstnavatel, tedy obec. To jenom technicky jak to funguje.

Novela o státní službě, ta velká novela, je v běhu, probíhá její připomínkové řízení, mezirezortní připomínkové řízení. Jedná se o život těch úřadů jako takových, tak logicky je tady to připomínkové řízení poměrně hutné, bouřlivé, dlouhé, ale už jsme se dostali do finální fáze vypořádání. Zrovna jsme se nedávno na formátu předsedů stran bavili o několika málo věcech, které tam zůstávají. Takže nemějte strach, ta velká diskuse o zákonu o státní službě, která určitě velká a obsáhlá bude - ten zákon si to každopádně zaslouží - zanedlouho přijde. Všichni z vás, kteří teď o tomto zákoně diskutují u jiného zákona, protože ten dnes neprobíráme, dostanou určitě příležitost, aby se seznámili s tím, co je součástí vládního prohlášení a co my jako vláda každopádně dodržíme.

Potom jsem úplně nerozuměl všem poznámkám, ale chápal to od paní kolegyně Vildumetzové, prostřednictvím pana místopředsedy, jako uznání správnosti toho, co v tom zákonu je, protože akreditace jako takové se skutečně ruší a obcím a městům se dává mnohem větší příležitost, aby finance, které měly určeny na vzdělávání, se určovaly podle toho principu: chceme nebo kupujeme si to, co reálně potřebujeme, ne to, co je nám nadiktováno. Což byl přesně princip, který byl dohodnutý - jak jste se tázali - právě se samosprávami, jak se Svazem měst a obcí, tak s Asociací krajů, tak se Sdružením místních samospráv.

Váš dotaz byl, jestli jsme se samosprávami řešili i to, zda by nechtěly aplikovat podobná pravidla, jako jsou v zákoně o státní službě, jednoznačně odmítají všechny asociace to, aby tajemníci a ředitelé úřadů rovněž měli pětileté období. Je to jejich jednoznačný názor a to se s nimi samozřejmě diskutovalo. A tady nevím u paní kolegyně Ožanové, jestli jsme si úplně dobře rozuměli, možná jsem jenom špatně zaregistroval tu poznámku, ale do 9 měsíců není zkouška odborné způsobilosti, tam je stále 18 měsíců, takže nevím, jestli tady jsme si správně rozuměli, nebo jsme četli to, co jsme měli číst oba dva, ale ta lhůta tady u 18 měsíců zůstává.

A právě doba neurčitá - ještě se vracím k připomínce paní kolegyně Vildumetzové - je právě principem oddělení státní správy a samosprávy na obcích a krajích a na zachování tohoto rozdílu je naopak z té obecní úrovně velký zájem. A pokud je tady kritizováno, že se v tomto zákoně jenom zabýváme vzděláváním úředníků, ano, proto tu novelizaci teď předkládáme. Principem té novelizace je zjednodušit vzdělávání úředníků. Chápu i výhradu, že máme řadu důležitějších zákonů, proto jsem i čekal, že tato zjednodušující, krátká novela, týkající se opravdu jenom vzdělávání úředníků, projde velmi rychle, abychom se právě těm důležitějším věcem mohli věnovat. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. S faktickou poznámkou vystoupí paní poslankyně Ožanová. Prosím, vaše dvě minuty.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Takže já se omlouvám, netýkalo se to odborné způsobilosti, ale vstupního vzdělávání. A co se týče výběrového řízení, to je § 7, odst. 1 písm. v), "výběrové řízení je podmínkou pro vznik pracovního poměru na dobu neurčitou úředníka zařazeného" a tak dál, kdežto v zákoně o státní službě je, že ten úředník od 5. do 9. platové třídy nemusí podstoupit toto výběrové řízení - může a nemusí. Toto byla moje námitka. Toto bylo přislíbeno, že bude zapracováno, a toto zapracováno není. Takže bavím se o § 7 odst. 1 písm. v), aby si to kolegové na Ministerstvu vnitra mohli poslechnout a podívat se do toho zákona.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. Tak to byla poslední přihlášená... ještě paní poslankyně Vildumetzová Mračková.

Načtu omluvy, než vám dám slovo. Paní poslankyně Berkovcová Jana se od 18 hodin do 21 hodin omlouvá z pracovních důvodů, pan poslanec Kolovratník se od 19 hodin omlouvá ze zdravotních důvodů. Ze členů vlády se omlouvá pan ministr Stanjura od 16.30 do 18 hodin z pracovních důvodů a pan ministr Válek od 19 hodin z osobních důvodů.

Paní poslankyně, prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Děkuji určitě panu ministrovi vnitra za reakci, za odpovědi. Ano, já v žádném případě nějakým způsobem nekritizuji novelu zákona o úřednících územních samosprávných celků, kterou jste předložil, protože tak, jak jste řekl, reagujete na požadavky, které byly vzneseny od jednotlivých samospráv, tajemníků, ředitelů krajských úřadů a tak dále. Děkuji i za reakci, že říkáte tedy, že nechtějí nějakým způsobem řešit vedoucí odborů tajemníky, ředitele krajských úřadů. Nebudu říkat, a určitě ty případy jsou, že když tedy přijde do vedení města, obce, ale i kraje nový hejtman, tak můžu vám říct, že ředitel krajského úřadu je prakticky neodvolatelný, a řada těch lidí se opravdu, pokud by samozřejmě... je prakticky neodvolatelný. Určitě na Ministerstvu vnitra vám to řeknou.

A vy jste řekl, že to nechtějí samosprávy. Já určitě bych vás chtěla požádat o to, zda by bylo možné udržet tu 60denní lhůtu, abyste nezkracovali. Já si myslím, že určitě tady u toho nehoří žádný termín, nebudu tedy dávat návrh na prodloužení té lhůty, ale zda byste mohl tedy, protože vy můžete dát na zkrácení 30denní lhůty, aby tedy bylo možné a já jsem mohla ještě tedy komunikovat, anebo jestli k tomu máte popřípadě nějaké usnesení Asociace krajů, popřípadě Svazu měst a obcí a tak dále, jestli z jejich strany opravdu takovéto vyjádření, které jste tady prezentoval, jestli opravdu se zakládá na pravdě. Já vám samozřejmě věřím, ale ráda bych si to ověřila, protože si myslím, že jestli něco nastavuji na centrální úrovni, tak si myslím, že by měly dostat možnost i města, obce a kraje. Vy jste řekl, že v žádném případě.

Zuzka Ožanová ale tady hovořila o zjednodušení ještě dalších věcí, které si myslím, že určitě se bude snažit nějakým způsobem vykomunikovat, popřípadě to podat v rámci pozměňovacího návrhu. Děkuji vám.

 

Místopředseda PSP Jan Skopeček: Děkuji. To byl zatím poslední z přihlášených. Ptám se, zda se ještě někdo do obecné rozpravy hlásí? Jestli tomu tak není, obecnou rozpravu končím. Ptám se, zda je zájem o závěrečná slova ze strany navrhovatele? Nejsou. Ptám se, zda je zájem o závěrečná slova ze strany zpravodajky? Nejsou.

Návrhy na vrácení ani zamítnutí nebyly předloženy.

Nyní se tedy budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru než garančnímu? Není tomu tak.

 

Přistoupíme tedy k hlasování.

Já se ptám, kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako garančnímu výboru? Ať stiskne tlačítko a zdvihne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 115, bylo přihlášeno 159 poslanců, pro hlasovalo 122, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Konstatuji, že jsme tento návrh přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jako výboru garančnímu. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh žádnému dalšímu výboru. Ptám se, zda má někdo návrh na přikázání tohoto návrhu dalšímu výboru k projednání? Není tomu tak.

Myslím, že jsme hlasovali o všech návrzích, tím uzavírám prvé čtení tohoto sněmovního tisku a končím projednávání bodu číslo 16. Děkuji panu ministrovi i paní zpravodajce.

 

Budeme pokračovat bodem

Aktualizováno 9. 4. 2024 v 15:37.




Přihlásit/registrovat se do ISP