Středa 6. března 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Karel Havlíček)

107.
Návrh poslanců Patrika Nachera, Marka Výborného, Barbory Urbanové
a Jakuba Michálka na vydání zákona o mimořádném odpuštění
penále z pojistného na veřejné zdravotní pojištění
/sněmovní tisk 604/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Upozorňuji tedy, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvém čtení.

Stanovisko vlády jsme všichni obdrželi jako sněmovní tisk 604/1 a já prosím, aby předložený návrh uvedl za navrhovatele pan poslanec Patrik Nacher. Dobře, pokud jste domluveni, tak pan ministr Výborný.

 

Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Já budu velmi stručný. Chci tedy předeslat, že tento zákon předkládáme společně s dalšími poslanci, panem poslancem Nacherem - s kterým jsem o tom ještě včera také hovořil, on pak vystoupí v rozpravě - a s paní poslankyní Urbanovou a panem poslancem Michálkem. V zásadě se jedná o dotažení dluhu, který tady máme v rámci toho institutu milostivého léta, který jsme tady už vlastně ve třech různých vlnách schvalovali. Chtěl bych připomenout jenom na vysvětlenou, protože pan poslanec Nacher, můj ctěný kolega, používá termín milostivý podzim, tak jenom aby to bylo jasné - nejedná se o roční období, milostivé léto znamená rok, je to termín, který má své biblické pozadí, starozákonní, a tam tím létem se nerozumělo roční období, ale celý jeden kalendářní rok jako léto, a to tedy znamená, že by bylo dobré tento termín i nadále takto používat. Ale v zásadě je to úplně jedno, podstatné je, co je obsahem.

My jsme tímto způsobem řešili v prvních dvou vlnách problematiku soudních exekucí, kde jsme umožnili právě jednorázově splatit jistinu. Ten princip je totiž postaven na základní premise, to znamená, že dluhy se mají platit a my se bavíme o jistině jako takové. Principem milostivého léta je zaplatit jistinu do poslední koruny, do posledního haléře, a následně tím dobrodiním je odpuštění, mimořádné odpuštění v daném okamžiku nebo v daném rozhodném období toho narostlého příslušenství v podobě různých penále, nákladů řízení a tak dále. My jsme toto realizovali v rámci soudních exekucí, v rámci dluhů u sociálního pojištění, což tehdy předkládalo Ministerstvo práce a sociálních věcí a mělo to velký úspěch, stejně tak jako u daňových nedoplatků v případě Finanční správy. Vypadli nám z toho ještě částečně právě dlužníci u zdravotních pojišťoven, a tím tento dluh naplňujeme, proto zde předkládáme zákon o mimořádném odpuštění penále z pojistného na veřejné zdravotní pojištění.

Jenom velmi stručně. Jde skutečně o stejný princip a týká se to tedy odpuštění penále a exekučních nákladů fyzickým osobám jakožto plátcům pojistného, tedy například osobám bez zdanitelných příjmů nebo osobám samostatně výdělečně činným. Tím rozhodným obdobím bude období od 1. července do 30. listopadu tohoto roku. Zákon byl připravován v úzké spolupráci s Ministerstvem zdravotnictví - pana ministra tady vidím, tak bych mu chtěl poděkovat tímto - stejně tak jako se zástupci Všeobecné zdravotní pojišťovny. Nakonec předseda správní rady je zpravodajem tohoto zákona, takže k tomu také určitě vystoupí.

A jenom na vysvětlenou, protože tady došlo k jisté disproporci nebo ke střetu dvou veřejných zájmů, řekněme, protože na rozdíl od úpravy v oblasti sociálního zabezpečení se tento návrh vztahuje výhradně na penále, které je k rozhodnému dni předmětem daňové exekuce. Tím se poněkud zúží samozřejmě ten dosah nebo zásah těch, ke kterým tento mimořádný nástroj směřuje, ale je to dané tím, že - a tady jsme dlouho tu debatu vedli s panem ministrem - že zdravotní pojišťovny naplňují takzvaný Fond prevence zdravotních pojišťoven, a tento fond je financován právě z aktivit v oblasti - nebo ten je naplňován právě příjmem z tohoto penále, proto je to takto omezeno. Říkám to s plným vědomím. Prostě na širším rozsahu návrhu zákona nebyla shoda právě s ohledem na to, že by byl ohrožen tento Fond prevence zdravotních pojišťoven, odkud se potom financují aktivity v oblasti předcházení onemocnění a podobně, financují se tam také příspěvky pojištěncům na různé podobné aktivity. To jsme ohrozit nechtěli, proto jsme tady hledali složitě toto řešení. A já chci zdůraznit, že pro ty fyzické osoby, kterým bylo penále již vyměřeno a není ještě postihnuté daňovou exekucí, to znamená, aby z tohoto návrhu vypadly, jakkoliv rozumím, že ta situace se může zdát i být nespravedlivá - říkám, důvodem je naplňování toho Fondu prevence - tak se tady otevírá možnost požádat podle § 53a zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, o využití institutu takzvaného odstranění tvrdosti. A já bych tady chtěl apelovat i na ředitele pojišťoven i ředitele VZP, aby v tomto případě u fyzických osob, které o toto požádají, tento institut odstranění tvrdosti skutečně byl využit, a to pokud možno ve sto procentech, protože u těch fyzických osob, tam, kde skutečně nedochází k zneužití té situace, nedochází ke zneužití zákona a dobrodiní zákonodárce, si myslím, že by bylo namístě, aby toto bylo zohledněno, i právě u těch, kde ještě nedošlo k postižení daňovou exekucí.

Děkuji za pozornost. Prosím také o podporu zákona v prvním čtení, abychom to dokázali rychle posunout do Senátu a aby účinnost, která je navržena od 1. 7. 2023 (2024?), skutečně mohla být realizována. Děkuju pěkně.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji a poprosím pana zpravodaje Toma Philippa.

 

Poslanec Tom Philipp: Dobrý den, dámy a pánové. Pan ministr už skoro všechno řekl. Jenom tedy připomenu, že předkladatelé jsou Patrik Nacher, Marek Výborný, Barbora Urbanová, Jakub Michálek, předloženo bylo 20. prosince 2023 a navrhovatelé navrhli jednání návrhu zákona tak, aby Sněmovna s ním mohla vyslovit souhlas již v prvním čtení, tedy podle § 90, jak říkal pan ministr.

Vláda dala k tomuto návrhu 22. ledna 2024 souhlasné stanovisko, a jak už říkal pan ministr, mimořádný zánik neuhrazeného penále a exekučních nákladů je podmíněn několika body. Především tedy je to bod 1 nebo bod 1a: fyzická osobě písemně požádá příslušnou zdravotní pojišťovnu v období - předpokládáme od 1. července, kdy by měla být účinnost toho zákona, do 30. listopadu 2024 - o odpuštění. Uhradí úplně dlužné pojistné anebo podle těch paragrafů, které jsou potom dál, má uhrazen splátkový kalendář a tím vlastně zaniknou ty exekuční náklady a penále.

To je asi všechno z hlediska praxe Všeobecné zdravotní pojišťovny a ostatních pojišťoven. Jak říkal pan ministr, pokud si klient požádá o změkčení tvrdosti zákona, tak jsou komise, které posuzují jeho návrh nebo jeho žádost, a většinou je vyhověno z padesáti, šedesáti a více procent, podle toho, do jaké kategorie a jak odůvodní ten důvod, proč vlastně nehradil to pojistné. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji, a tímto tedy otevírám obecnou rozpravu, do které se přihlásil pan poslanec Patrik Nacher.

Využiji času a přečtu omluvy. Pan poslanec Bureš po celý jednací den z pracovních důvodů, pan poslanec Hájek Martin bere zpět svou omluvu z pracovních důvodů, kterou měl původně na celý jednací den, a pan ministr Dvořák od 11.20 z pracovních důvodů.

Máte slovo.

 

Poslanec Patrik Nacher: Děkuji, pane místopředsedo. Doufám, že už dneska tedy naposled tady, ale tohleto je taková moje srdeční záležitost, já jsem rád, že to tady je předloženo, a pokusím se vám vysvětlit, možná trochu šířeji, jak historii toto tématu, tak ale i nějaký politický rozměr, a to proto, abych na tomhletom ilustroval, že tady ta spolupráce funguje, jo - ať je to dneska také o něčem pozitivním, kolegyně, kolegové. Tady ta spolupráce funguje a pokračuje a byla nastartovaná už v minulém volebním období, kdy jsme řešili exekuce, insolvence společně, koalice-opozice, a ono se to vlastně promítlo i do tohoto volebního období. Za mě by to takhle mělo vypadat.

My máme za sebou - a to je vlastně i odpověď na pana ministra Výborného, proč já používám ten milostivý podzim, protože milostivé léto - abychom to odlišili, protože jedna z věcí, na kterou já jsem narazil u lidí, byla, že nevěděli vlastně, koho se jaká ta část týká, za prvé, a za druhé i to, o čem on tady hovořil trefně a správně, že nesmíme zapomenout stále zdůrazňovat, že dluhy je třeba platit. Ono to totiž potom vypadá, že tím, že my jsme dnes ve čtvrté části - ale to je něco jiného - tak že vlastně opakujeme milostivé léto I, II, III, IV a je to pořád dokola, a ono to tak není.

Takže milostivé léto se týkalo případů, které vymáhali exekucí, byly to exekuce, které řešili soukromí soudní exekutoři. Týká se to samozřejmě státu, státních a municipalitních firem, to znamená, ne soukromého sektoru, aby bylo úplně jasno. To milosrdenství je v tom, když se zaplatí jistina, odpustíte příslušenství. To bylo milostivé léto I, tam se oddlužily desítky tisíc lidí. Já jenom vím, že u Dopravního podniku to bylo, pokud si dobře vzpomínám, přes 15 000, a to je jenom jedna firma, pražská.

Pak bylo milostivé léto II, protože se zjistilo, že tam byly některé věci, některé drobné chybičky, na které lidi upozorňovali, nestihli to, byla tam krize a podobně. To bylo milostivé léto II.

To, co už jsme ale chytli v tomto volebním období, a to byly tisky 377384, jsou milostivý podzim. Ano, je pravda, není to žádné období roční, je to odlišení se od toho milostivého léta, protože už z toho nejsou exekuce, které vymáhají soukromí soudní exekutoři, ale jsou to takzvané daňové neboli správní exekuce. Abych to zjednodušil, jsou to ty situace, kdy si to ty instituce vymáhají samy - celní správa, daňové úřady, Česká správa sociálního zabezpečení. To byl tisk 377, 384 - milostivý podzim. A vy víte, že já už jsem tehdy navrhoval pozměňovací návrh, protože to tam nebylo, aby se to týkalo i těch zdravotních pojišťoven a zdravotního pojištění. Pak se tedy řeklo, že to tam nebude, nenašlo to podporu vládní koalice, s tím, že to uděláme extra, jenom ty zdravotní pojišťovny. A to je teď, to je ten případ. Tak jenom abychom věděli, kde se pohybujeme.

Máme tedy z minulého období milostivé léto I a II, soukromí soudní exekutoři, a teď máme milostivý podzim - já to odlišuji, ale ten princip je stejný: zaplatím jistinu, odpustí se mi příslušenství, mám na to nějaký čas. A nově jsou tam, a o tom já budu hovořit konkrétně, i možnosti těch splátek. To byla třeba jedna z věcí, na kterou jsme narazili u milostivého léta. Ti lidé by to zaplatili a zbavili se té vysoké exekuce - zaplatím 10 000 a zbavím se exekuce na 200. Ale oni nemají ani těch 10 000 korun, takže potřebovali splátky. To v milostivém létu nebylo a bylo to v milostivém podzimu. Takže to je to, co my teď probíráme, a týká se to jenom zdravotního pojištění.

Když se podíváte na ty parametry, je potřeba si je teď popsat a pak si říct realitu a možnosti, které jsme měli. Za prvé, že rozhodným dnem je 31. prosinec 2023. To už máme za sebou. To je to, aby se ten institut milostivého léta a podzimu nezneužíval - ne, že to teď tady schvalujeme a někdo do toho půjde extra, ale někdo, kdo už to řeší z minulosti, aby se jakoby na to nemohl přichystat. To období, kterého se to bude týkat, je od 1. července do 30. listopadu a vlastně kopíruje přesně milostivý podzim z minulého roku. Ten byl také od 1. července do 30. listopadu.

A teď pozor, u těch splátek, to je tam zásadní. To, co je do 5 000 korun, ta jistina, to se platí najednou, to, co je mezi 5 a 50 tisíci, je možno splácet ve 12 splátkách, ten dluh, tu jistinu, to znamená za rok, to, co je nad 50 000, ve 36 splátkách. Tady připomenu, že u daní a sociálního pojištění to bylo v 60 splátkách. To je drobná změna, je to na 5 let, teď mají na to ti dlužníci 3 roky.

A teď jedna změna, která mi moc radost nedělá, ale je to politická realita. On o tom mluvil už ale Výborný, možná se k tomu vyjádří pan ministr nebo zpravodaj, protože ten má blízko k VZP, které se zejména týká. Tady si musíme říci, že se toto týká z 99 % VZP, všechny ostatní zdravotní pojišťovny to vymáhají přes exekutory. Takhle jsme zatím získali ta data. Ten jediný rozdíl, který mi trochu dělá vrásky na čele - říkám to tady jakoby férově dopředu, aby pak zase člověk nebyl generál po bitvě - že na rozdíl od těch úprav tisků 377384, to znamená sociální pojištění a daně, ten návrh se vztahuje výhradně na penále, které je k tomu rozhodnému dni, to je ten 31. prosinec 2023, to jsem vám tady říkal, předmětem daňové exekuce. To znamená, že se to netýká všech jiných případů.

Když se podívám, jaké teoretické situace mohou v těch pojišťovnách nastat, tak je otázka, kolik takových případů bude, a to je trochu to, co mi dělá jakoby vrásky. Já jsem za to rád, protože to je dluh, který jsme tady měli, ale to zúžení prostě byl nějaký kompromis, abychom tady něco předložili, protože ten dluh musíte rozložit, dlužné pojistné a dlužné penále, a to obojí, když je v daňové exekuci, to spadá do těchto případů. To, co je vymáháno soukromým soudním exekutorem, bylo řešeno v milostivém létu, to máme pryč. A pak máte nějaké věci, které ta pojišťovna teprve řeší, ještě to nedala do té formy té správní exekuce, ale to už tam spadat nebude. Na to pozor. Tak ještě jednou: bude tam spadat to, co k 31. 12. spadá pod daňovou exekuci, čímž se to samozřejmě, ten počet, zužuje. Jak už tady bylo vysvětleno - Marek Výborný to říkal - je to dáno tím, že my jsme vedli debatu, jestli to nadesignovat úplně stejně jako sociální pojištění, ale zároveň by zdravotní pojišťovny, nebo VZP, přesněji řečeno, přišla o peníze na program prevence, anebo to postavíme jinak. A tady si dovolím politickou vsuvku, dámy a pánové. Já jsem na začátku ocenil tu spolupráci, že v oblasti exekucí, v oblasti pomoci těmto lidem, v oblasti řešení nánosu z minulosti, kultivace prostředí, kdy v České republice bylo 4,5 milionu exekucí, to je naprosto nepřijatelné, takže jsme v tomto koalice-opozice zajedno. Jak vidíte i z toho návrhu - je tam podepsán já, Marek Výborný, Barbora Urbanová, Jakub Michálek. Musím říci, že tam měli být podepsáni i další kolegové, například zpravodaj, a ještě další kolegové ze všech klubů, ale my jsme to s mojí asistentkou obíhali mezi vánočními svátky, takže to bylo o tom, koho jsme tady sehnali. To ještě dlužím jako odpověď, takže vidíte, že je to napříč. To já oceňuji.

Teď bych vám chtěl říci, jak by to teoreticky mohlo vypadat, kdyby se člověk choval jakoby partyzánsky, to tady prostě musím říci. Vy víte, že jsem to navrhoval jako pozměňovací návrh, ten neprošel, pak jsem čekal, jak se to vytvoří, pak jsem interpeloval pana ministra zdravotnictví, kde se nám to zaseklo, ono se to zaseklo někde tady v mailech. Pak jsme to v těch mailech našli, pak jsme kolem toho různě běhali a jednali s Ministerstvem zdravotnictví velmi intenzivně, s VZP, s kolegy poslanci, a nakonec z toho vznikl tento návrh. Samozřejmě že kdyby se to dalo dělat partyzánsky, kdyby si člověk jakoby připnul tu snahu, tak by tady mohl dát návrh ten původní, ten, který jsem měl jako pozměňovací návrh, to znamená, vlastně kopie tisku 377, se vším všudy, ten počet by byl větší, vy byste se mi tady, kolegové, nepřipsali a byla by to taková jakoby partyzánština, kde byste pak měli Sophiinu volbu: podpoříte milostivý podzim, pro Marka Výborného milostivé léto, které se týká zdravotního pojištění, anebo ne? Nebo tam dáte nějaké pozměňovací návrhy a tak? Já bych se tady bil v prsa: Já jsem to chtěl, širší koalice to chtěla zúžit. Ale tohleto prostě není můj styl a myslím si, že tohle by těm lidem nepomohlo. Proto tady o tom hovořím, tohleto by těm lidem nepomohlo, že bychom se tady v přímém přenosu hádali - já jsem chtěl pomoci více lidem, vy méně a obráceně. Ne, mně šlo o to, abychom tady předložili něco, co projde, něco, na co dá zelenou vláda, něco, co projde v devadesátce, protože když to neprojde v devadesátce, tak se to nestihne, to je přece očividné, a vidíte, že to jde. Takže jsem ocenil vás, že spolupracujete s opozicí. Budu docela rád, když vy oceníte, že byť by se tady dala dělat partyzánská akce s tím, jak to udělat jinak, šířeji, a získat pozitivní hlasy třeba z neziskových organizací a neziskového sektoru, že to člověk prostě neudělal, protože ctí nějaká pravidla, nějakou komunikaci a nějakou dohodu.

Takže suma sumárum, dámy a pánové, máte před sebou jedno hlasování, my už se k tomu tady vracet nebudeme. Máte tady - ať se na mě Marek Výborný nezlobí, já tomu říkám milostivý podzim, ať se to odliší, to znamená, máme tady odpuštění penále, příslušenství u placení zdravotního pojištění pro lidi, u kterých to vymáhají zdravotní pojišťovny pomocí správní exekuce. Opět připomínám, že ten termín je od 1. července do 30. listopadu. To je informace pro lidi, že už dneska, když to schválíme, a předpokládám, že to schválí Senát a prezident to podepíše, tak aby ti lidé už teď si dávali peníze bokem. Teď už tady není ten časový stres, nikdo nemůže být překvapen. Za sebe říkám a doufám, že - Marek Výborný, teď se na něj dívám - se na tom shodneme, že tohleto je vlastně poslední, tohleto je poslední věc, kterou nazýváme milostivé léto nebo milostivý podzim a tím se vlastně příběh s kultivací exekucí v oblasti "zaplatíš jistinu, odpustíme ti příslušenství", tím to vlastně končí. Dneska se uzavře ten příběh, který má číslo IV, dvě milostivá léta a dva milostivé podzimy.

Já vás tedy poprosím o podporu tohoto návrhu i v § 90. Jak říkám, jediná věc, která mě mrzí - ještě bych možná poprosil, jestli by se pak k tomu vyjádřil i pan ministr, aby řekl důvody toho, jak Marek Výborný řekl, veřejného zájmu, kde my jsme vážili: tady přidáme, tady ubereme, aby vlastně vysvětlil, anebo pan zpravodaj, který je v detailu, proč zrovna u toho zdravotního pojištění je to zúžené, že se to týká jenom případů, které jsou k rozhodnému dni v daňové exekuci. Moc vám děkuji za pozornost a za podporu.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Ještě předtím zde s faktickou poznámkou byla přihlášena paní poslankyně Adámková.

 

Poslankyně Věra Adámková: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Vážené dámy, vážení pánové, dovolte mi pár slov k tomuto návrhu o odpuštění penále z pojištění na zdravotní pojištění. My jsme se tím potýkali už při těch prvních řekněme vlaštovkách, které k tomu byly. Jenom chci říct, že tady je více než důležité, abychom spolu hovořili. Je to věc, kterou jsme všichni vítali a také jsme ji tady odsouhlasili, a když přišlo k jednání na správní radě Všeobecné zdravotní pojišťovny, tak jsme náhle zjistili, že tam to penále je k tomu přivázané. Takže tady musím říci, že místo hovoru první dva dny tam byly takové trošku ne úplně dobré věci. Pan ministr kývá souhlasně hlavou, bylo to na něj, protože správní rada nemůže překračovat zákon, takže jsem ráda, že to pánové opravili. Je to v pořádku a musím říct, že ti lidé opravdu oceňují i to měkké vymáhání.

Na margo Všeobecné zdravotní pojišťovny, kde, jak dobře víte, ve správní radě tyto věci probíráme: je potřeba říci, že Všeobecná zdravotní pojišťovna maximálně využívá měkkého vymáhání těchto pohledávek, a rozhodně není žádnou snahou nikoho ze správní rady, abychom tam chtěli nějaké exekuční pohledávky. Takže cokoliv můžeme měkkou cestou, je dobře a v případě, že bude možné toto odpustit, protože to penále obvykle bývá nevymahatelná položka, tak to samozřejmě tedy bude jenom k dobru a ke zklidnění celé situace.

Jenom tady znovu apeluji, bude-li tu nějaká takováto věc, která je naprosto jasná a pregnantní, tak prosím, odpusťme si invektivy a hovořme spolu, protože to se mě tehdy velmi dotklo ze strany pana ministra Výborného, a bylo to takové klukovské, a ne velké. Je to zbytečné. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Jsme stále v obecné rozpravě. Táži se, jestli někdo ještě má zájem vystoupit v obecné rozpravě? Nikdo se nehlásí, v tom případě končím obecnou rozpravu.

Ptám se, jestli má někdo zájem o závěrečné slovo? Pane ministře? (Ne.) Nikoliv. Pan zpravodaj? (Ne.) Rovněž ne.

V tom případě budeme nyní rozhodovat o tom, že podle § 90 odst. 5 můžeme pokračovat v projednávání tohoto návrhu. Přivolám kolegyně a kolegy a přednesu mezitím návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna souhlasí s pokračováním jednání o sněmovním tisku 604 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení."

Je zde zájem o odhlášení. Poprosím, abyste se přihlásili všichni.

 

Takže návrh usnesení je takový, že "Poslanecká sněmovna souhlasí s pokračováním jednání o sněmovním tisku 604 tak, aby s ním mohl být vysloven souhlas již v prvém čtení".

Zahajuji hlasování. Táži se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 86, bylo přihlášeno 130, pro bylo 127, proti nikdo. Výsledek je tedy: přijato.

 

Návrh usnesení byl schválen. Tím tedy mohu zahájit podrobnou rozpravu, do které se přihlásil... Vidím zde pana poslance Nachera, ale to je zřejmě ještě starý údaj. Tak bych jenom poprosil zázemí, jestli by nám to mohlo vyhodit, případně odmažu řečníka. V každém případě nevidím, že by se do podrobné rozpravy někdo hlásil. V tom případě tedy končím podrobnou rozpravu.

Táži se opět, jestli je zájem o závěrečné slovo? Paní ministr? (Ne.) Nemá zájem. Pan zpravodaj? (Ne.) Rovněž ne.

 

Můžeme tedy přikročit k hlasování o celém návrhu zákona. Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem poslanců Patrika Nachera, Marka Výborného, Barbory Urbanové a Jakuba Michálka na vydání zákona o mimořádném odpuštění penále z pojistného na veřejné zdravotní pojištění, podle sněmovního tisku 604."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 87, bylo přihlášeno 136, pro bylo 134, proti nebyl nikdo. Výsledek je tedy: přijato.

 

V tom případě jsme vyčerpali veškerou agendu a já děkuji všem za spolupráci.

A můžeme přejít k dalšímu bodu číslo 17. Jde o

Aktualizováno 16. 7. 2024 v 13:55.




Přihlásit/registrovat se do ISP