Pátek 24. května 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

Předcházející část projednávání bodu pořadu schůze

 

Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno !

 

(pokračuje Jan Bartošek)

130.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb.,
o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 520/ - třetí čtení

Projednávání tohoto bodu jsme přerušili v rozpravě ve středu 22. května na 103. schůzi.

Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele místopředseda vlády a ministr vnitra Vít Rakušan a zpravodajka garančního výboru, paní poslankyně Marie Pošarová. Připomínám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 520/3, který byl doručen dne 16. dubna 2024 a usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 520/4.

A nyní budeme pokračovat v přerušené rozpravě. Táži se, kdo další se hlásíte do rozpravy? Vzhledem k tomu, že nikdo další rozpravu nezahájil, tak je zde faktická poznámka paní poslankyně Ožanové, ale (Hovor mimo mikrofon.). vzhledem k tomu, že byl přerušen ve svém vystoupení s přednostním právem místopředseda vlády a ministr Vít Rakušan, tak vás poprosím, pane ministře, abyste se případně ujal slova. Děkuji.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuju vám, pane místopředsedo. Já jsem ty nejdůležitější argumenty stačil říci, byť v tom časovém presu, na konci minulé schůze, takže já teď nemám potřebu pokračovat ve svém vystoupení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Jako další vystoupí paní zpravodajka v obecné rozpravě s přednostním právem, prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Děkuji za slovo. Já bych ráda v obecné rozpravě načetla návrh legislativně technické úpravy podle § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny ke sněmovnímu tisku 520.

V bodě I návrh legislativně technické úpravy: "K vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb, o úřednících územních samosprávních celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony - sněmovní tisk 520, podávám podle ustanovení § 95 odst. 2 jednacího řádu Poslanecké sněmovny návrh následující legislativně technické úpravy v části třetí - změna zákona o správních poplatcích - bodech 1 a 2 se písmeno y) nově označuje jako písmeno z), včetně všech odkazů na nově označené písmeno."

V bodě II odůvodnění: "Předložený návrh legislativně technické úpravy reaguje na mezitím přijatý zákon č. 1/2024 Sb., kterým bylo v položce 22 přílohy zákona o správních poplatcích doplněno nové písmeno y). Z legislativně technického hlediska je proto nezbytné další, nově doplňované písmeno označit jako písmeno z), včetně všech odkazů na něj."

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já se omlouvám, paní poslankyně, ale opět musím vstoupit do vašeho projevu a požádat jak v levé, tak v pravé části ke ztišení.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Jedná se tedy čistě o technickou úpravu bez jakéhokoliv dopadu na věcný obsah dotčených ustanovení. Ráda bych teď přečetla i proceduru:

"Usnesení výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj z 31. schůze z 25. dubna 2024 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb, o úřednících územních samosprávních celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky jako garanční výbor po projednání návrhu zákona po druhém čtení doporučuje v Poslanecké sněmovně hlasovat ve třetím čtení o návrzích podaných k návrhu zákona podle sněmovního tisku 520/3, v následujícím pořadí:

1. Návrhy legislativně technické úpravy podaných podle § 95 odst. 2 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny

2. Návrh A hlasovat jako celek jedním hlasováním

3. Návrh B1.

4. Návrh B3 - bude-li přijat, je návrh B2 nehlasovatelný

5. Návrh B2 - lze hlasovat, nebyl-li přijat návrh B3.

6. Návrh B4.1.

7. Návrh D - bude-li přijat, je návrh B4.2 nehlasovatelný

8. Návrh B4.2 lze hlasovat, nebyl-li přijat návrh D

9. Návrhy C1.1, C1.2, C1.3 a C1.4 hlasovat společně jedním hlasováním. Jde o věcný celek.

10. Návrh C2.

11. Návrh C3.

12. Návrh E - bude-li přijat, jsou návrhy F a G nehlasovatelné.

13. Návrh G lze hlasovat, pokud nebyl přijat návrh E.

14. Návrh F lze hlasovat, pokud nebyl přijat návrh E.

15. Návrh zákona jako celek.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, ale stále jsme ještě v obecné rozpravě, kterou jsem nepřerušil. S faktickou poznámkou se hlásí pan předseda Jakub Michálek. (O faktickou připomínku žádá paní poslankyně Ožanová s tím, že má nahlášenu faktickou poznámku z minula.)

Já nemám vaši faktickou poznámku nahlášenu, nevidím ji tady. (Paní poslankyně Ožanová opakuje svou žádost.) Mně se nezobrazuje. Vy jste byla přihlášena v poslední rozpravě s faktickou poznámkou? (Souhlas.) V podkladech to nemám. Jestli nebude pan kolega Michálek rozporovat můj postup, udělil bych vám slovo jako první. (Není námitka.) Prosím, máte dvě minuty.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Vážený pane předsedající, já jenom chci uvést, že už minule, hned jak mluvil pan ministr, jsem se přihlásila k faktické poznámce, jelikož jsem chtěla na něj reagovat. Dneska tu svou řeč ukončil už velmi rychle, já jsem si přesto stihla už posledně k tomu udělat několik poznámek. My jsme se neshodli na adaptačním procesu, kde pan ministr tady vysvětloval, že to není dogma, je to v zákoně o státní službě, že to probíral s úřady obecních samospráv. Já jsem nemluvila o tom, že mají být absolutně přebírány věci ze zákona o státní službě, ale inspirace některými prvky. Tam jsme si zjevně neporozuměli a domnívala jsem se, že by bylo správně, aby ta inspirace adaptačním procesem byla aspoň v nějaké podobě zahrnuta v tomto zákoně o úřednících samosprávných celků.

Dále jsme se zjevně nepochopili, co se týče tajemníků a počtu dnů školení. Já jsem říkala, že když tajemník dostane v rozpočtu na devět dnů školení všech úředníků za tři roky, tak těžko někoho mu může vyslat jinam, jinak by porušoval rozpočtovou kázeň. A že snížení o polovinu povinných dnů školení nepovažuji za správné, jelikož se domnívám, že v zájmu nás všech je mít lidi, kteří jsou průběžně, ne jednou za čas, ale průběžně vzděláváni nejenom v novinkách legislativy, ale i v dalších věcech. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, paní poslankyně. Eviduji další dvě faktické poznámky, jako první je pan poslanec Jakub Michálek, po něm pan poslanec Viktor Vojtko. Prosím.

 

Poslanec Jakub Michálek: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, já bych chtěl využít tuto faktickou poznámku k tomu, abych stáhl svůj pozměňovací návrh k pozměňovacímu návrhu pana poslance Havránka, tedy jde o návrh G, a podpořím jeho návrh. Stručně vysvětlím proč. Projednávali jsme tuto záležitost na koaličním jednání, z naší strany jako od Pirátů byl zájem dokončit projekt eLegislativa v tomto volebním období. Pan ministr nicméně vysvětlil, jak došlo ke zpožděním a že další odklad je opodstatněn i potřebami komor Parlamentu, aby byl systém testován a dobře odladěn. Toto respektuji a také vítám, že došlo k příslibu, že toto je opravdu poslední podklad, poslední odklad, omlouvám se, a že v tom okně po sněmovních volbách 2025, kdy ten systém by měl naběhnout od 1. 1. 2026, již nebude další odklad současnou politickou reprezentací podporován. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. O stažení tohoto pozměňovacího návrhu dám před procedurou hlasovat. Ještě je zde jedna faktická poznámka. (K panu poslanci Oklešťkovi:) Vy jste přihlášen řádně z místa, pane poslanče. Pan poslanec Viktor Vojtko. Prosím.

 

Poslanec Viktor Vojtko: Vážený pane předsedající, vážené kolegyně, kolegové, dovolte i mně, abych na to navázal a stáhl svůj pozměňovací návrh, který je pod bodem E, sněmovní dokument 4209, je to vlastně z týchž důvodů, které uvedl přede mnou pan předseda Michálek. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji a nyní řádně přihlášený pan poslanec Okleštěk. Prosím.

 

Poslanec Ladislav Okleštěk: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážení oba dva páni ministři. Zdravím vás, kolegyně, kolegové. Já bych se chtěl jenom ještě vyjádřit k pozměňovacím návrhům, které jsme projednávali na výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Měli jsme tam, mám dojem, pět šest pozměňovacích návrhů kolegyně Ožanové, které se právě vztahují k tomu tématu počet dní školení. Velice mě mrzí, že nikdo vás nebyl schopen ani ochoten podpořit některý z těchto návrhů, protože tam zaznívaly i alternativně, a je to strašná škoda, nicméně uvidíme, třeba na plénu ještě prozřete. Ale chtěl bych vás ještě speciálně poprosit o podporu pozměňovacího návrhu B4.2 kolegyně Ožanové, který se vztahuje k úpravě výluky z informační povinnosti úředníka ve vztahu k peněžitým plněním vypláceným v souvislosti s jeho členstvím v řídících nebo kontrolních orgánech právnických osob provozujících podnikatelskou činnost, pokud jde o odměny členů zastupitelstev jiných územních samosprávných celků. Při minulé schůzi kolegyně Ožanová tuto problematiku, myslím si, dost zřetelně objasnila a byla by velká škoda, kdybychom tímto způsobem omezovali naše zástupce v těchto organizacích a některých zastupitelstvech. Takže prosím o podporu pozměňovacího návrhu B4.2 kolegyně Ožanové. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Paní poslankyně Ožanová s faktickou poznámkou. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji. Já si dovolím krátce zareagovat. Děkuji, vaším prostřednictvím, pane místopředsedo, panu poslanci Oklešťkovi za podporu, nicméně vzhledem k tomu, že je na několik dnů rozloženo projednávání třetího čtení tohoto tisku, dovolím si jenom krátce upozornit ještě na jednu věc, že se nám tady rozmohl - já si udělám z toho trochu legraci - takový nešvar a k zákonu o úřednících samosprávných celků přidáváme změnu týkající se eLegislativy, takové drobné přílepečky. Je to ve více zákonech, stává se to zcela standardem a já už jsem toto kritizovala i v minulém volebním období, i když jsme to třeba udělali my, říkám to tak, jak to je, a budu to kritizovat stále. Domnívám se, že věci týkající se eLegislativy měly být předloženy v samostatném tisku, vzhledem k rychlosti klidně i dle § 90, ale ne jako pozměňovací návrh k zákonu o úřednících samosprávných celků. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji. Nyní paní poslankyně Mračková Vildumetzová, řádně přihlášená do obecné rozpravy. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo. Pane místopředsedo, vážení členové vlády, kolegyně a kolegové, já bych se především v rámci novely zákona o úřednících územních samosprávných celků velmi ráda tady vyjádřila... (Hluk v sále, paní poslankyně vyčkává.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Kolegové, kolegyně, pane ministře...

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Jak je vidět, tak vládní koalici asi nezajímá novela zákona o úřednících...

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pane ministře... Pane ministře... Pane ministře... Poprosím o ztišení a případné diskuse přeneste do předsálí. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Takže ještě jednou. My v tuto chvíli zde projednáváme ve třetím čtení novelu zákona o úřednících územně samosprávných celků. Tato novela se dotýká měst, obcí a krajů. A dnes budeme také projednávat novelu zákona o státní službě, která se dotýká centrálních orgánů veřejné správy. A jak vidíte, tak například v tom návrhu zákona o státní službě je navrženo, aby tento zákon již nebyl popřípadě pod Ministerstvem vnitra, ale přesunulo se to z Ministerstva vnitra na Úřad vlády. No, nezlobte se na mě, ale já jsem přesvědčena o tom, že reforma veřejné správy a smíšený model veřejné správy a to, že se přijal v minulosti zákon o úřednících, aby došlo k odpolitizování státní správy právě na úrovni municipalit a služební zákon právě na úrovni centrálních orgánů veřejné správy, tak já jsem vás tady mnohokrát vyzývala k tomu, aby popřípadě došlo ke sjednocení těchto dvou zákonů, protože přece není možné, aby byly jiné podmínky na městech, obcích a krajích a jiné podmínky na centrálních orgánech veřejné správy, na jednotlivých ministerstvech.

A když se například podívám, že moje kolegyně Zuzana Ožanová, prostřednictvím pana předsedajícího, se snaží a chce zjednodušit výběrové řízení pro obsazení služebních míst zařazených v rozsahu páté a deváté třídy a je zde nedoporučující stanovisko, uvidíme, jaké stanovisko k tomu dá pan ministr vnitra, a ve služebním zákoně to chceme zjednodušovat, chceme, aby lidé nemuseli mít vysokoškolské vzdělání a další věci, a ještě to bereme z Ministerstva vnitra, dáváme to na Úřad vlády. No, tak jak to tedy bude? Jak to bude v budoucnosti?

Já si myslím, že veřejná správa je jedna, máme centrální orgány veřejné správy, a pak máme, a proto máme ty dva zákony. A já vůbec nechápu, jak mohl přijít návrh na to, aby z Ministerstva vnitra přešel služební zákon na Úřad vlády. On mi to určitě pan ministr vnitra dneska, až to budeme projednávat, vysvětlí. Zároveň bych byla ráda, a doufám, že je tady pan kolega, pro mě vždy úspěšný starosta, dnes už tedy není za hnutí STAN, pan Vlček, jestli by byl tak velmi hodný a vysvětlil mi ještě více detailně ten pozměňovací návrh na vyšší flexibilitu v takzvané meziobecní spolupráci.

Protože v území teď velmi rezonuje, že právě v rámci meziobecní spolupráce dojde k tomu, popřípadě, že by mohlo dojít k redukci některých nebo že by některé obce, byť já chápu, že tento projekt se dělal za Svazu měst a obcí meziobecní spolupráce má určitě dobré aspekty, aby mezi sebou ty jednotlivé obce spolupracovaly, ale ta obava ze slučování těch obcí tady je.

Takže já bych chtěla, v čem je ta vyšší flexibilita meziobecní spolupráce? A především garanci toho, že v budoucnosti to nepovede ke slučování obcí. Takže zda by bylo možné ze strany pana poslance Vlčka se k tomu ještě vyjádřit. A opravdu tyto zákony jsou spolu velmi spojené a myslím si, že v tuto chvíli, a říkám to z tohoto místa, že zákon o úřednících je opravdu dnes postaven tak, že je tam podle mého názoru to odpolitizování, ale u zákona o státní službě tam to odpolitizování jde a už se to stalo samozřejmě tou první novelou, kterou vláda přinesla.

Zároveň bych ještě chtěla požádat z tohoto místa pana ministra vnitra, jestli by se, protože pod něj spadá příspěvková organizace, což je institut veřejné správy, který vlastně vykonává v rámci úředníků ty zkoušky zvláštní odborné způsobilosti. Za to ta města, obce musí platit řadu finančních prostředků. Chtěla bych, zda by i on se vyjádřil, protože je pod ním ten institut, je to příspěvková organizace, stojí to řadu finančních prostředků, ale především to stojí řadu finančních prostředků měst a obcí. Jestli i v této věci vynakládá nějaké kroky v rámci daného institutu, protože jsem přesvědčena, že institut určitě odvádí dobrou práci, to bych nechtěla říct. Ale myslím si, že i z pozice starostky a z pozice těch tajemníků je někdy vnímáno, že ty částky, které musí hradit za právě ty zkoušky té zvláštní odborné způsobilosti, jsou určitě v nějaké výši. A chtěla bych říct, jestli třeba pan ministr i řeší, jestli se ta částka pořád třeba nezvyšuje, nebo jestli i toto řešíte na Ministerstvu vnitra. Takže v tuto chvíli děkuju a budu velmi ráda, pokud mi bude zodpovězeno na moje dotazy. Děkuju.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, paní poslankyně. Eviduji dvě faktické poznámky, jako první paní poslankyně Zuzana Ožanová, potom pan poslanec Lukáš Vlček. Máte slovo.

 

Poslankyně Zuzana Ožanová: Děkuji, vážený pane místopředsedo, já si dovolím zareagovat na svoji předřečnici, která mluvila o smíšeném modelu, vlastně o výkonu přednesené působnosti, kterou provádějí obce, které jsou jinak samosprávné. Zde se dostáváme opět k tématu, které rezonuje touto Sněmovnou už nějaké období. To je školení. Opravdu tento zákon řeší školení úředníků a my se teď zabýváme taky i něčím dalším, digitalizací stavebního řízení. Tito úředníci, kteří mají provádět stavební řízení, jsou na těch obcích a snižujete jim počet dnů školení - jak tedy bude probíhat to školení, co se týče digitalizace stavebního řízení? Oni si všechny dny vyčerpají na této digitalizaci a pak tři roky se už nebudou školit, nebo jak to bude? Nevím, jak to má Ministerstvo pro místní rozvoj připravené, ale domnívám se, že tato témata spolu skutečně úzce souvisí. Já navrhuji ne vrácení na 18 dní za tři roky, ale buď na 12 nebo na 15, aby přece jenom i ti tajemníci měli zákonem umožněno, samozřejmě mohou dát větší rozsah, aby ti úředníci se mohli proškolit. Prosím vás, zvažte i tuto alternativu, protože zvláště teď, když se bavíme o tom, jak bude probíhat digitalizace, že ty úřady na to nejsou připravené, úředníci nejsou proškoleni, tak snížíme povinné počty školení. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Jako další pan poslanec Lukáš Vlček, připraví se pan poslanec Ladislav Okleštěk. Všechno to jsou faktické poznámky. Prosím.

 

Poslanec Lukáš Vlček: Pane předsedající, děkuji. Já se pokusím do těch dvou minut vejít. Děkuji, vašim prostřednictvím, pane předsedající, paní kolegyni Vildumetzové, za ty dotazy. Jsem velmi rád, že můžu na mikrofon, stejně jak nejenom já, ale tak, jak o tom hovoří mnohokráte ministr vnitra nebo respektive Ministerstvo vnitra, tyto kroky v žádném, v žádném případě nesměřují k násilnému slučování obcí, ale k posilování meziobecní spolupráce. My oba dva jsme byli v řadě úspěšných projektů Svazu měst a obcí, máme toho mnoho za sebou a řekl bych úspěšných projektů, to znamená, to, co i já navrhuji tím pozměňujícím návrhem, víceméně i vyplývá z těch našich, řekl bych, bohatých zkušeností z těch předchozích projektů.

To, proč to děláme, je za prvé tedy posilovat samostatnost, nebo respektive podporovat meziobecní spolupráci. Jak víme, tak obce spolu můžou spolupracovat nejenom, řekněme, skrze svazky obcí, ale skrze tedy institut společenství obcí, řekněme, my se s tím snažíme zvyšovat tu takzvanou flexibilitu, aby obce měly více prostoru. Víme, že řada obcí spolu dneska kooperuje i v jiných právních formách, ať jsou to akciové společnosti, či družstva, záleží na charakteru činnosti. To znamená, i ten můj pozměňující návrh vede právě k tomu, abychom obcím opravdu dávali ten takzvaně větší manévrovací prostor, aby mohly více sdílet personální kapacity, aby dosahovaly provozních úspor, abychom budovali profesionální týmy lidí v území i k tomu takzvanému koordinovanému rozvoji regionu. To znamená, těch důvodů je tam vícero. Víme, že jsou to oblasti, které se dotýkají nejenom a pouze samosprávy, nebo přeneseného výkonu státní správy, ale bavme se i o tématech, jako je školství, jako je odpadové hospodářství, dopravní obslužnost.

To znamená, opravdu a je důležité to na mikrofon říci znovu, nikterak toto nevede, nevede k násilnému slučování obcí, ale k posilování meziobecní spolupráce. A budu rád, pokud budu moci vysvětlovat dále. Děkuji za slovo, pane předsedající.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám také děkuji, pane poslanče. Nyní požádám o vystoupení pana poslance Ladislava Oklešťka s faktickou poznámku a potom paní místopředsedkyně Klára Dostálová. Prosím.

 

Poslanec Ladislav Okleštěk: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Mně se líbil vstřícný přístup kolegy Vlčka a jeho popsání situace. To musím říct. Já bych se ale v této souvislosti chtěl zeptat, jestli skutečně se vnitro zabývalo tím, že zákony vztahující se k obcím a zákony v podstatě všechny tohoto typu by skutečně neměly být na vnitru a neměla by je řešit rada vlády? To si myslím, že je důležité. Druhá věc. Slyším hodně obavy starostů právě z toho, že obce budou slučovány, takže možná by stálo za to jim poslat signál, jak je zvykem v této době, že jim to nebezpečí v této chvíli určitě nehrozí.

Pak jsem se chtěl vyjádřit k tomu školení. To je ta materie, kterou se zabýváme, protože po vzoru Ministerstva pro místní rozvoj to vnímám tak, že přecházíme na nový, velice atraktivní modul, že všechno budeme školit elektronicky, budeme to dávat na sítě, buďto to bude na YouTube nebo na tom TikToku, nebo jak se tomu říká. Tak už si nejsem úplně jist, jestli je toto školení charakteru, na který jsme byli zvyklí a kterým jsme byli schopni operativně reagovat právě na připomínky z toho - promiňte mi ten výraz zespoda - "terénu", kdy ti školitelé byli ti, kteří mají nejvyšší odborný kredit a jsou schopni právě reagovat na tyto předmětné připomínky z terénu. Takže jenom bych chtěl, abyste se i tímto zabývali, a nad tímto zamysleli, a prosím, aby všechna legislativa v souvislosti ve vztahu k obcím a samosprávným celkům zůstala na vnitru.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji za dodržení času. Nyní faktická poznámka paní poslankyně Kláry Dostálové, pak pan poslanec Jiří Havránek a Michal Kučera, prosím.

 

Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji za slovo. Já bych ráda reagovala na moji milou a ctěnou kolegyni Zuzku Ožanovou. No, paní kolegyně, mě samozřejmě velmi těší, že tady bojujete za to, aby úředníci měli více dnů školení, ale já bych vám chtěla jenom říci, že této vládě je to úplně jedno. Protože když si vezmeme jenom digitalizaci stavebního řízení, o které jste tady mluvila, tak tam školení úředníků v podstatě neprobíhá. Oni je odkazují na YouTube, že si mají najít informace a pak pořádají websemináře pro 2 000 úředníků, ale my jich máme, kolegové, přes 4 000.

Takže samozřejmě úředníci na úřadech jsou úplně vyděšení, protože nemají ani techniku, nemají řádné školení k digitalizaci stavebního řízení. Ale je to házení hrachu na zeď, protože už i pan prezident apeluje na vládu, my apelujeme na vládu, ať vezmeme rozum do hrsti, prodloužíme nebo odložíme digitalizaci stavebního řízení o půl roku, aby se na to naši úředníci, ale i stavebníci, připravili. Takže sice hezky bojujete za úředníky, ale této vládě je to úplně šumafuk. Děkuji. (Potlesk z řad poslanců ANO.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Nyní pan poslanec Jiří Havránek s faktickou poznámkou, připraví se pan poslanec Michal Kučera, prosím.

 

Poslanec Jiří Havránek: Krásné dopoledne i ode mne. Navážu na pana kolegu Vlčka a vlastně i tady na výzvu pana ctěného předsedy Oklešťka, na to, jak znovu upozornit, že opravdu to není o slučování obcí. Chci to uvést na příkladu z praxe. Všichni víme, jak je to dávno, respektive jaká je to chvíle od toho, co jsme schválili tuto změnu, která umožňuje právě přechod na vyšší stupeň integrace ve jménu toho společenství obcí. Myslím se, že s největší pravděpodobností jsem zastupitelem nejmenší obce tady z nás poslanců. Moje Bratčice mají nějakých 390 obyvatel. My jsme opravdu už 17. května na našem zastupitelstvu schválili přechod k mikroregionu, respektive tehdy z DSO Mikroregionu Čáslavsko na Mikroregion Čáslavsko, společenství obcí, protože opravdu ty plusy, jež tu skvěle zhodnotil kolega Vlček, převyšují a získávají nový význam.

Jsem přesvědčen o tom, že většina těch malých obcí, respektive těch DSO, je slučujících, budou přecházet na tento systém integrace, protože a poněvadž to opravdu přináší jak už plusy na straně úřednické a sdílení těch služeb, tak i vlastně do budoucna to, o čem tady v nástinu mluvil kolega Vlček. Takže vysílám signál, milý Láďo Oklešťku, směrem k malým obcím. Zároveň tedy děkuji panu kolegovi Vlčkovi za to, že se ještě prohlubuje možnost spolupráce a vyšší stupeň integrace.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Nyní pan poslanec Michal Kučera, připraví se paní poslankyně Mračková Vildumetzová. Všechno to jsou faktické poznámky.

 

Poslanec Michal Kučera: Dobrý den, dámy a pánové, děkuji za slovo. Tady zaznívá často obava ze slučování obcí, i když samozřejmě této novely se to úplně přímo netýká. Já bych chtěl říct, že ta debata o tom, co se týká slučování obcí, by skutečně měla nastat dříve než později. Protože pokud je nějaký problém v územním uspořádání, pokud je problém v samosprávách, tak je to samozřejmě vysoký počet obcí v České republice. My jich máme, tuším, něco přes 6 200. Je to snad nejvíce v Evropě.

Problém je například v tom, že malé obce mají poměrně velké katastry, které spravují. Nemusím jmenovat obce, které mají katastry častokrát větší, než jsou statutární města, a s poměrně malým aparátem - většinou se jedná skutečně o jednotky lidí - spravují obrovské katastry, které samozřejmě znamenají pro ně obrovskou zátěž. Ti lidé, starostky, starostové, v malých obcích skutečně odvádějí obrovský kus práce. Samozřejmě stát na ně posílá čím dál tím větší administrativní a další zátěže, které musí vykonat, a bohužel se nemohou věnovat tomu, čemu bychom chtěli, aby se věnovali nejvíce. To znamená rozvoji toho regionu. Rozvoj regionu bohužel je na druhém, třetím, místě, protože na tom prvním je právě plnění povinností, které na ně klade stát.

To znamená, debata o nějaké formě slučování obcí, o vytvoření nějakých samosprávných celků, které budou větší než obec o pár stovkách obyvatel, je tady na místě. Měla by se otevřít co nejdříve. Věřím, že to je velmi bolestivé pro celou řadu zastupitelů, starostů, právě z těchto obcí, ale každý, kdo byl třeba na kraji, ví, že právě ty malé obce se potýkají s velkými problémy. Děkuji. (Předsedající: Čas.)

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Nyní paní poslankyně Mračková Vildumetzová, potom pan poslanec Patrik Nacher s faktickými poznámkami.

 

Poslankyně Jana Mračková Vildumetzová: Děkuji za slovo. No, tak pan Kučera z TOP 09 to tady řekl teď jasně, slučujme obce. To je skvělé. Doufám, že si to všichni budou pamatovat. Myslím si, že váš návrh RUDu, který tato vláda předložila... Děkuji panu Vlčkovi. Já si, pane Vlčku, prostřednictvím pana předsedajícího, vaší práce vážím. Myslím si, že jste ten pozměňovací návrh vysvětlil. Flexibilita meziobecní spolupráce je určitě skvělá. Ale jestliže tato vláda teď předložila novelu zákona o rozpočtovém určení daní krajů, kde chce vzít městům a obcím 3,5 miliardy korun, přesně 5 500 obcím, tak asi ta flexibilita bude sice skvělá, ale pak k tomu slučování asi bude muset dojít, když nebudou mít finanční prostředky. Nebo ne? Když je vidět, že v tom návrhu některým obcím berete více než 10 %. Takže prakticky teď se potvrdilo, co tady řekl pan Kučera, že jak návrh RUDu, tak i meziobecní spolupráce, povedou k tomu, že chcete slučovat obce. Skvělé. Gratuluji vám.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Další s faktickou poznámkou pan poslanec Nacher. (Poslanci ODS mají poznámky směrem k poslanci Nacherovi.) Pane poslanče, máte slovo.

Kolegové, poprosím, nepokřikujte po sobě.

 

Poslanec Patrik Nacher: Pěkný den, dámy a pánové. Já vás nepřekvapím, protože jsem klasicky k tomuhle bodu nechtěl mluvit. Vždycky jste mi za to tleskali, ale teď už ne. (Potlesk a smích od poslanců ODS.) Děkuji.

Ale chtěl jsem reagovat na vystoupení pana Kučery. Bylo by dobré už být v těch věcech konzistentní. Já si pamatuji, jak před volbami v roce 2022 jsem si dovolil říct - jsem rád, že tady pan primátor Prahy to potvrdí - že Praha má 57 městských částí. Když se o tom bavíme, tak to je nejvíc, to je světový rekord na 1 200 000 obyvatel. Takže máte vedle sebe městskou část, co má 120 000 obyvatel, a 400 obyvatel. Já jsem si dovolil říct něco o slučování a hned se na mě seběhli starostové ze STAN. Málem mě ukřižovali, tak už jsem od té doby mlčel.

Takže by bylo docela dobré, abyste se tedy nějak dohodli. Před volbami jste o tom cudně mlčeli, teď uprostřed volebního období by se tedy slučovalo, a pak, jak se budou blížit volby a starostové vám zase dají za uši, tak se o tom zase mluvit nebude. Já to říkám konzistentně, furt stejně, ať už jsou volby kdykoliv, takže buďte v tomhletom féroví, držte to tedy, a já si počkám před komunálními volbami, jestli budete tuhletu pozici držet i nadále, pokud jde o slučování malých obcí. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji, pane poslanče. Tím jsme vyčerpali všechny faktické poznámky a nikoho dalšího, kdo by se hlásil do rozpravy, nevidím. Zagonguji, abych přivolal kolegyně a kolegy z předsálí, protože jestli se skutečně už nikdo do rozpravy nehlásí, rozpravu končím. Ptám se, zda pan ministr a paní zpravodajka chtějí závěrečné slovo? (Ministr: Ano.) Pane ministře, prosím.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Já určitě ano. Děkuji, pane místopředsedo. Děkuji za živou diskusi ve všech čteních tohoto zákona. Děkuji i za tu dnešní, která se v mnoha aspektech odchýlila od tématu projednávaného zákona, a už jsme skočili do státní služby, což je bod, který nás dnes s největší pravděpodobností také čeká.

Ale dovolte mně pár poznámek k té napjaté debatě, která tady byla na konci. Ne, paní poslankyně Vildumetzová chtěla signál od Ministerstva vnitra. Nikdo obce neslučuje, naopak společenství obcí, které je tady definováno, je instrumentem, aby se obce slučovat nemusely. Je instrumentem funkčních regionálních celků, aby se sdružovaly kapacity personální, finanční, strategické, koncepční. To všechno umožňuje společenství obcí právě tak, aby i malé obce měly šanci na svou existenci. Jak vidíme, individuální názory poslanců - tu z jedné strany, tu z druhé strany - o tom, že by se slučovat mělo, tady jsou. Patrik Nacher to řekl jasně - slučujme obce, je v tom konzistentní. Já jsem konzistentní v tom, že říkám - obce slučovat nemáme a nebudeme. A tohle říkám, že vyslalo Ministerstvo vnitra celkem jasně.

K dalším věcem, o kterých jste tady hovořili, možná jednu poznámku. Proč se liší zákon o ústředních orgánech státní správy a samosprávě? No, právě proto, že pro státní správu jako takovou my máme tu koordinační roli, to jsou zaměstnanci státu, my organizujeme všechny ty úřady. A naopak, samosprávě máme dát jenom co nejobecnější pravidla pro to, aby to skutečně samospráva byla, a aby ony mohly samy, ty úřady, si určovat takovým způsobem, jak je to pro ně efektivní. Byla tady řada dotazů na to, jakým způsobem funguje Institut pro veřejnou správu. Chtěl bych říci, že tady ty ceny narostly jenom o inflaci. Nevím, o jakém nárůstu cen mluvíme, je to stále stejné a prokazatelně je to jenom inflačně navýšeno. Suma sumárum ta diskuse byla dnes k mnoha jiným tématům. Například se debatovalo o tom, že dny na školení by nestačily na to, abychom vyškolili úředníky při přípravě digitalizace stavebního řízení, ale to se také nikde nepíše, je nějaká suma na ta standardní školení, ale samozřejmě možné v případě velkých systémových změn určovat i další dny na to, aby byli úředníci proškolováni, to ten zákon nikde nezakazuje, on se zabývá standardními školeními, kterými procházejí.

To asi sumarizace dnešní debaty. Děkuji za konstruktivní debatu ve výboru i za podporu pozměňovacích návrhů, které se týkají eLegislativy, eLegislativa se samozřejmě toho zákona týká, samozřejmě i kraje mají legislativní možnost podat svůj zákonný návrh a samozřejmě i úředníci krajů budou pracovat v eLegislativě. Takže tady věcná souvislost určitě je. Děkuju za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane ministře. Vzhledem k tomu, že byla rozprava ukončena, já vám nemohu udělit slovo, paní poslankyně Mračková Vildumetzová. Nyní, zda chcete závěrečné slovo ještě, paní zpravodajko? Není tomu tak, dobře. Nyní tedy přikročíme k hlasování o pozměňovacích návrzích. Já prosím paní zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování, respektive ta zazněla již v obecné rozpravě, tak nevím, zda je nutné ji opakovat, a poté, abyste přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Máte slovo, prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: V prvním bodě bychom nechali, protože slyšeli jsme tady požadavky na stažení pozměňovacích návrhů, takže bychom v prvním bodě tedy hlasovali o jeho stažení.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Souhlasím. Měli bychom hlasovat dvakrát, nejprve o stažení pozměňovacího návrhu pod písmenem D a poté pod písmenem E, a úměrně tomu by měla být upravena hlasovací procedura. (Předsedající se odmlčí, zpravodajka odchází pro materiál a vrací se k pultíku.) Tak už je vše v pořádku. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Takže první bod tedy bude o stažení pozměňovacím návrhu a nechala bych o něm tedy hlasovat?

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Pod písmenem D.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Pod prvním písmenem... (Hlasy z pléna: D.) D... G.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: D a poté pod písmenem E.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Jo, pod návrhy E a G.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Ano. Takže já zopakuji návrh, hlasujeme o stažení pozměňovacího návrhu písmenem D.

Zahajuji hlasování...

 

Poslankyně Marie Pošarová: E a G.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Dobře, takže hlasování (číslo 72) prohlašuji za zmatečné.

 

Nejprve tedy pod písmenem E. (Zpravodajka: E.) Dobře.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování s pořadovým číslem 73, přihlášeno je 166 poslankyň a poslanců, pro 163, proti nikdo. Tento návrh byl stažen. Prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Dál budeme hlasovat o stažení návrhu G.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování s pořadovým číslem 74, přihlášeno je 166 poslankyň a poslanců, pro 163, proti nikdo. I s tímto návrhem byl vysloven souhlas.

 

Já bych, paní poslankyně, nyní dal o takto upravené proceduře hlasovat, abychom ji schválili s těmito vyřazenými body, ano? (Poslankyně Pošarová: Ano.) Dobře.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro schválení procedury tak, jak jsme ji upravili? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 75, přihlášeno je 166 poslankyň a poslanců, pro 164, proti žádný. Proceduru jsme schválili.

 

A já vás žádám, abyste nás jí provedla. Prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Takže nyní bychom hlasovali o předloženém návrh návrhu legislativně technických úprav, které byly předneseny v rozpravě.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro legislativně technické úpravy? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 76, přihlášeno je 167 poslankyň a poslanců, pro 165, proti žádný. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní bychom hlasovali o jednotlivých pozměňovacích návrzích. Takže nyní bychom hlasovali o návrhu A. Budeme ho hlasovat jako celek jedním hlasováním.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Doporučující.) Pan ministr? (Ministr: Souhlasné.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování s pořadovým číslem 77, přihlášeno je 167 poslankyň a poslanců, pro návrh 165, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Můžete pokračovat.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní bychom hlasovali o návrhu B1.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Je možné ty návrhy drobně představit, aby poslanci věděli, o čem mají hlasovat? (Předsedající se odmlčí, poslankyně Pošarová odchází pro materiál a vrací se k pultíku.)

 

Poslankyně Marie Pošarová: B1. Je to návrh paní poslankyně Zuzany Ožanové o zavedení speciálního režimu pro výběrové řízení na obsazení pracovního místa zařazené v 5. až 9. platové třídě po vzoru zákona o státní službě.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 78, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 78, proti 86. S návrhem nebyl vysloven souhlas.

 

Prosím, můžete pokračovat.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní bychom hlasovali o návrhu B3. Je to návrh paní poslankyně Zuzany Ožanové o zvýšení povinného minimálního rozsahu vzdělávání úředníka. Vládní návrh novely obsahuje snížení rozsahu předepsaného vzdělávání úředníka z osmnácti pracovních dnů během tří let na devět pracovních dnů. Poslankyně Zuzana Ožanová navrhuje snížení na patnáct pracovních dnů během tří let.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 79, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro návrh 77, proti 87. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím, můžeme pokračovat.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní bychom hlasovali o návrhu B2 paní poslankyně Zuzany Ožanové - zvýšení povinného minimálního rozsahu vzdělávání úředníka.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 80, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 77, proti 86. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní bychom hlasovali o návrhu B4.1 poslankyně Zuzany Ožanové - stažení navrhovaného režimu vyslání úředníka do řídícího nebo kontrolního orgánu právnické osoby provozující podnikatelskou činnost i na vyslání zastupitelstvem jiného územního samosprávného celku, jehož je úředník členem.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 81, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 77, proti 88. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní budeme hlasovat o návrhu D poslankyně Pošarové, to je můj návrh. Úprava výluku z informační povinnosti úředníka ve vztahu k peněžitým plněním vyplaceným v souvislosti s jeho členstvím v řídících nebo kontrolních orgánech právnických osob provozujících podnikatelskou činnost, pokud jde o odměny členů zastupitelstev a orgánů jiných územních samosprávných celků.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 82, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 77, proti 87. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní budeme hlasovat o návrhu B4.2 poslankyně Zuzany Ožanové - úprava výluky z informační povinnosti úředníka ve vztahu k peněžitým plněním vyplaceným v souvislosti s jeho členstvím v řídících nebo kontrolních orgánech právnických osob provozujících podnikatelskou činnost, pokud jde o odměny členů zastupitelstev jiných územních samosprávných celků.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Stanovisko výboru? (Zpravodajka: Nedoporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 83, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 77, proti 85. S návrhem nebyl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní budeme hlasovat o návrhu C1.1, C1.2, C1.3 a C1.4 společným hlasováním a jedná se o pozměňovací návrhy poslance Lukáše Vlčka.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Zahajuji hlasování... Pardon, omlouvám se, prohlašuji hlasování (číslo 84) za zmatečné.

 

Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Souhlasné.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 85, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 88, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní budeme hlasovat o návrhu C2 pana poslance Lukáše Vlčka - doplnění novely zákona o obcích a zákona o pedagogických pracovnících.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Souhlasné.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování s pořadovým číslem 86, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 89, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Nyní budeme hlasovat o návrhu C3 - opět pana poslance Lukáše Vlčka. Jedná se o úpravu definice pojmu správní činnosti v zákoně o úřednících územních samosprávných celků, která v reakci na zužující výklad Nejvyššího soudu České republiky zpřesňuje text tak, aby pojem správní činnosti zahrnoval i plnění úkolů uložených územním samosprávným celkům právními předpisy, které nejsou výkonem veřejné moci.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Souhlasné.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 87, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro 88, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem byl vysloven souhlas. Prosím, pokračujte.

 

Poslankyně Marie Pošarová: Návrhy E a G byly vlastně staženy, takže nyní bychom hlasovali o návrhu F, a to je návrh pana poslance Jiřího Havránka. Je to novela zákona o Sbírce zákonů a mezinárodních smluv.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji. Stanovisko garančního výboru? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko pana ministra? (Ministr: Souhlasné.)

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 88, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro návrh 89, proti nikdo. S návrhem byl vysloven souhlas. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Marie Pošarová: A nyní bychom hlasovali o návrhu zákona jako celku.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Ano, potvrzuji, že o všech návrzích bylo hlasováno.

 

Já tedy přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, podle sněmovního tisku 520, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať zmáčkne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti návrhu?

Je to hlasování s pořadovým číslem 89, přihlášeno je 168 poslankyň a poslanců, pro návrh 90, proti nikdo. Já konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Já vám děkuji, paní zpravodajko, že jste nás provedla úspěšně hlasovací procedurou.

A ještě pan ministr, než uzavřu bod, s přednostním právem. Prosím.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuju, vážený pane místopředsedo. V rámci politické korektnosti a zvyšování politické kultury bych se chtěl omluvit panu poslanci Nacherovi, vyříkali jsme si to mimo mikrofon. Špatně jsem pochopil jeho výstup, netýkalo se to slučování obcí - pan poslanec Nacher chce slučovat pražské městské části. Tímto přijměte moji omluvu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Já vám děkuji, pane ministře, a tím končím projednávání tohoto bodu. (Ministr: Také děkuji.)

Otevírám další bod dnešního jednání a tím je

Aktualizováno 16. 7. 2024 v 13:37.




Přihlásit/registrovat se do ISP