Pátek 31. května 2024, stenozáznam části projednávání bodu pořadu schůze

(pokračuje Markéta Pekarová Adamová)

131.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb.,
o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů,
a další související zákony
/sněmovní tisk 573/ - třetí čtení

Prosím, aby místo u stolku zpravodajů zaujal za navrhovatele místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka - nicméně Mariana Jurečku tady nevidím. (Obrací se na ministra zdravotnictví.) Pane ministře, vy zastupujete? Dobře, tak pan ministr Válek zastupuje předkladatele. Také prosím zpravodajku garančního výboru, výboru pro sociální politiku, paní poslankyni Pavlu Pivoňka Vaňkovou, která je přítomna, aby také zaujala místo u stolku zpravodajů.

Pozměňovací návrhy jsou vedeny ve sněmovním tisku 573/3, který byl doručen dne 10. dubna 2024. Usnesení garančního výboru bylo doručeno jako sněmovní tisk 573/4.

Chci se zeptat navrhovatele, tedy pana ministra, zda má zájem vystoupit před otevřením rozpravy? Pane ministře, máte zájem vystoupit? Nemáte.

Otevírám tedy rozpravu a do ní je jako první přihlášen pan poslanec Bauer, následuje paní poslankyně Golasowská. Pane poslanče, prosím, máte slovo.

 

Poslanec Jan Bauer: Vážená paní předsedkyně Poslanecké sněmovny, dámy a pánové, rád bych stáhl svůj pozměňovací návrh vedený pod číslem v systému 4170 a zároveň mi dovolte, abych to krátce okomentoval. Ostatně ta diskuse se vedla i na plénu výboru pro sociální politiku. Zjednodušeně jde o to, že ministerstvo provedlo důkladnou revizi a zjednodušení některých ustanovení v zákoně o sociálně-právní ochraně dětí a my se určitě shodneme, že to byl krok potřebný a užitečný. Jeho nedílnou součástí bylo i vyčištění zákona od ustanovení, která se dublují se zákonem o sociálních službách.

Na konci vnějšího připomínkového řízení se ale překvapivě do zákona jedna zřetelná duplicita vrátila, konkrétně se do zákona o sociálně-právní ochraně dětí téměř slovo od slova převzala úprava nízkoprahových center ze zákona o sociálních službách. Jinými slovy, jsou zde dvě téměř identické úpravy, každá ale v režimu jiného zákona. Jak také možná víte, vzbudilo to obavy o další existenci, zejména ze strany organizace Locika, kterou asi dobře znáte třeba tady v Praze nebo Středočeském kraji. Já se osobně s tímto neztotožňuji, tento postup se mi nelíbí. Pokud na jedné straně zákon zjednodušujeme, neměli bychom jinde zmatky vytvářet. Navíc to je nespravedlivé vůči velmi podobným službám, například těm intervenčním a organizacím, které fungují a pracují v režimu zákona o sociálních službách a splňují jeho neblahé požadavky. Protože ale vnímám námitky a argumenty, se kterými nás Locika konfrontuje, rozhodl jsem se svůj návrh stáhnout a umožnit alespoň prozatím další existenci právního základu pro poskytování služeb dětem ohroženým násilím také v zákoně o sociálně-právní ochraně dětí.

Úplně na závěr, z dlouhodobého hlediska se ale kloním k tomu, abychom našli systémové řešení pro tento typ služeb a dlouhodobě takové duplicity nepřipouštěli. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Také děkuji. Nyní tedy se přihlásila s přednostním právem paní zpravodajka, takže ještě poprosím paní Golasowskou o sečkání. Paní zpravodajka Pivoňka Vaňková je další přihlášenou. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Vážená paní předsedající, vážené dámy, vážení pánové, ještě bych v rámci rozpravy načetla dva legislativně technické návrhy, které vám byly rozeslány e-mailovou poštou. Jedná se o první, který: v části první čl. I dosavadním bodě 33 § 23a odst. 3 písm. b) se slova "evidenci Rejstříku" nahrazují slovem "rejstříku". V části první čl. I dosavadním bodě 33 § 23e odst. 3 se slova "evidence Rejstříků" nahrazují slovem "rejstříku". V části první čl. I dosavadním bodě 33 § 23g odst. 1 písm. d) a v části první čl. I dosavadním bodě 43 § 30 odst. 3 se slova "evidence Rejstříku" nahrazují slovem "rejstříku". V části první čl. I dosavadním bodě 33 poznámce pod čarou 28a se slova "Rejstříku trestů" nahrazují slovy "rejstříku trestů a evidenci přestupků". V části první čl. I dosavadním bodě 98 § 49 odst. 3 písm. f) se slova "evidence Rejstříku" nahrazují slovem "rejstříku". V části první čl. I dosavadním bodě 98 § 49 odst. 3 písm. g) a § 49 odst. 4 se slovo "Rejstříku" nahrazuje slovem "rejstříku". V části první čl. I dosavadním bodě 98 § 49 odst. 10 se slova "evidence Rejstříku" nahrazují slovem "rejstříku". Poslední: v části první čl. I se za dosavadní bod 108 vkládá nový bod X, který zní: ,V § 50s se slova "Rejstříku trestů" nahrazují slovy "rejstříku trestů a evidenci přestupků", slova "evidence Rejstříku" se nahrazují slovem "rejstříku", slova "evidence Rejstříků" se nahrazují slovem "rejstříku" a slovo "Rejstříku" se nahrazuje slovem "rejstříku".‘

Určitě jste pochopili, že tyto legislativní změny reagují na to, že se mění novela zákona č. 269/1994 Sb., o Rejstříku trestů, ve znění pozdějších předpisů. S účinností od 1. 1. 2025 se stávající Rejstřík trestů jako samostatná organizační složka státu a kompetence vést evidence odsouzení jiných skutečností významných pro trestní řízení a vybraných přestupků a poskytovat informace z těchto evidencí převádí na Ministerstvo spravedlnosti.

Tato novela byla publikována ve Sbírce zákonů pod číslem 427/2023 Sb. Se změnou zákona souvisí i změna pojmového aparátu, se kterým dosavadní zákon o Rejstříku trestů pracuje. I proto vláda ve svém usnesení ze dne 25. ledna 2023 č. 53 uložila členům vlády a vedoucím ostatních ústředních orgánů státní správy zapracovat do jimi připravovaných návrhů právních předpisů terminologické změny související s převedením agendy Rejstříku trestů, včetně správy evidence přestupků na Ministerstvo spravedlnosti a nahrazení pojmu "evidence rejstříku trestů" pojmem "rejstřík trestů". To byla první legislativně technická úprava.

Teď druhá, poměrně kratší. V souladu s § 95 odst. 2 jednacího řádu v čl. 2 v bodě 5 se číslo "2023" nahrazuje číslem "2024", v čl. 2 v bodech 7 až 10 se číslo "2024" nahrazuje číslem "2025". Garanční výbor navrhuje posunout základní účinnost novely z 1. 1. 2024 na 1. 1. 2025, proto se tato změna promítla do předchozích ustanovení.

Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji, paní zpravodajko.

Ještě k omluvám. Pan ministr Ženíšek se od 13 hodin omlouvá z pracovních důvodů a paní poslankyně Jana Pastuchová ruší svoji omluvu do projednání tohoto bodu.

Vracíme se tedy do obecné rozpravy k paní poslankyni Golasowské, kterou tímto prosím, aby se ujala slova. Následuje paní poslankyně Dražilová. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Pavla Golasowská: Děkuji za slovo, vážená paní předsedkyně. Vážené kolegyně, vážení kolegové, budu velice krátká, protože tak trochu navážu na kolegu poslance Bauera. Také já stahuji svůj pozměňovací návrh pod číslem sněmovního dokumentu 4162. V hlasovací proceduře je to pod písmenem C. Stahuji jej na základě naší dohody. Nicméně pomoc týraným dětem bude i nadále mojí prioritou a věřím, že se nám to podaří implementovat do jiného dokumentu. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Také děkuji. Nyní požádám paní poslankyni Dražilovou, aby se ujala slova. Následuje paní poslankyně Lesenská. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Lenka Dražilová: Součástí pozměňovacího návrhu výboru pro sociální politiku je také návrh pana kolegy Aleše Juchelky. Neříkám, že tato novela je pro nás úplně bez výhrad, ale určitě je pro nás důležité zrychlení procesu zprostředkování, zjednodušení procesu zprostředkování osvojení a pěstounské péče a také je tam vlastně důležité zvýšení příspěvků na výkon pěstounské péče. Co si ale neodpustím, je to, že jsme i na výboru pro sociální politiku, a koneckonců i tady na plénu opět byli svědkem toho, že zde byly dva velmi rozdílné koaliční návrhy. Při hlasování na výboru bylo vidět, že prošly bez stanovisek. Jenom řeknu, že my bychom určitě podpořili návrh pana kolegy Bauera. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Nyní tedy poprosím o vystoupení paní poslankyni Lesenskou - zatím poslední přihlášená v rozpravě. Prosím, máte slovo.

 

Poslankyně Vladimíra Lesenská: Děkuji, paní předsedkyně, za slovo. Vážené kolegyně, kolegové, i mně dovolte seznámit vás se stanoviskem klubu SPD, ale i se svým vlastním. Považuji v této novele za velice diskutabilní a ve finále škodlivý zejména tlak na úplný zákaz umisťování nejmladších ohrožených dětí do příslušných pobytových zařízení. Tento návrh, respektive některé pozměňovací návrhy, tento trend a tlak ještě prohlubují. Myslím si, že to není ve veřejném zájmu, a to zejména proto, že neexistuje dostatečná alternativa péče o tyto nejmenší děti. Nemáme dostatek pěstounů, a to dlouhodobě. Připomínám, nemáme dostatek pěstounů dlouhodobě a to má mnoho příčin a důvodů. Chtěla bych všem pěstounům z tohoto místa vyjádřit poděkování za jejich společensky nesmírně záslužnou práci - velký dík. Proto plně podporuji zvýšení státního příspěvku na výkon pěstounské péče, které je součástí materiálu, který dnes projednáváme. To však nic nemění na tom, že dostatečnou kapacitu na zajištění péče o ohrožené a opuštěné nejmladší děti opravdu teď, ihned, v tomto okamžiku, zkrátka nemáme, nejsme schopni pěstouny naklonovat, nenatiskneme si je. V zájmu ohrožených dětí - o který musí jít na prvním místě - bychom rádi podpořili právě třeba například pozměňovací návrhy pana Bauera - bohužel je stáhl. S jinými návrhy naopak rozhodně nebudeme souhlasit. Patří sem například zákaz umisťovat do dětských domovů dětí do 7 let věku nebo zákaz poskytování služeb v domovech pro osoby se zdravotním postižením pro děti do 7 let věku.

Naším úkolem musí být systémové nastavení péče o opuštěné a ohrožené děti tak, aby byla vysoce kvalitní, a hlavně celostátně dostupná. Stát zde musí převzít hlavní odpovědnost, neschovávat se za kraje, obce či za neziskové organizace. Musíme konečně vyřešit otázku financování tohoto sektoru a také otázku platů sociálních pracovníků a dalších lidí, kteří v této oblasti pracují, a jejich příjmy jsou katastrofálně nízké. Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Vaše vystoupení vyvolalo faktickou poznámku pana kolegy Juchelky, prosím tedy, aby se ujal slova.

 

Poslanec Aleš Juchelka: Jenom v krátkosti ještě uvedu nějaký kontext a něco na pravou míru. Umisťování, zákaz umisťování dětí do 7 let je až od roku 2028 a my jsme viděli v uplynulém roce, že se Sněmovna dokázala vypořádat s tím, že jsme nemohli umisťovat děti do dětských domovů do 3 let. A nakonec samozřejmě Sněmovna tady toto napravila, protože ti pěstouni skutečně nejsou, ale my to blokovat nebudeme právě z toho důvodu, co říkala má kolegyně Lenka Dražilová, vaším prostřednictvím, poněvadž je tam spousta dobrých věcí.

Co se týká osob se zdravotním postižením, tady se připravuje - a je tady pan ministr Válek - i zákon, který by to řešil v rámci center komplexní péče, který doufám, že předloží - vím, že už to finišuje a že to půjde na vládu - a tam by se právě mohlo vyřešit umisťování dětí, které jsou zkrátka nemocné a které mají nějakou, bych řekl, velmi těžkou diagnózu, zároveň patří do nemocnice, ale musí se o ně starat i sociální služba. Centrum komplexní péče tady toto spojuje. My jsme v minulém volebním období tady toto řešili. Já jsem dva roky tady toto zdravotně-sociální pomezí tady dělal s panem ministrem Adamem Vojtěchem a myslím si, že pokud se to ještě vycizelovalo - to, co, já jsem byl na semináři a slyšel jsem, že ano - tak budu moc rád, pokud pan ministr Válek to v co nejbližší době tady do Sněmovny předloží a hladce to projde. Takže to jenom do kontextu toho, že vždycky o ty děti bude postaráno. A pokud náhodou pěstouni v tuto chvíli v takovém množství nejsou, Sněmovna má nějaké řekl bych operativní opravné prostředky, jak to napravit, ty chyby z minula, což byl zákaz umisťování dětí do kojeneckých ústavů. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Nyní se tedy již nikdo další do rozpravy nehlásí. Pokud je tomu stále tak, tak rozpravu končím. Zeptám se, zda je zájem o závěrečné slovo? Není - ani od předkladatele, ani od zpravodajky, proto přikročíme k hlasování o pozměňovacích návrzích. (Hluk v sále.) Prosím zpravodajku garančního výboru, aby nás seznámila s procedurou hlasování, poté přednášela jednotlivé pozměňovací návrhy a před hlasováním k nim sdělila stanovisko. Vás, kolegyně a kolegové, žádám o ztišení.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: První budeme hlasovat návrh legislativně technických úprav tak, jak jsem vám je představila v rozpravě. Stanovisko garančního výboru je doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Já vás poprosím, abyste nás nejdříve seznámila s celou procedurou, protože těch hlasování bude vícero. (Ťukání karet do lavic.)

Ano, zaznamenala jsem návrh na odhlášení, zájem o odhlášení tedy vyslyším. Prosím, abyste se přihlásili svými kartami.

A ještě paní zpravodajka načte celou proceduru, abychom věděli, jak bude probíhat hlasování.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Nejprve budeme hlasovat o legislativně technických změnách.

2. Budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu A1 až A3 a A6 až A9. Budou-li přijaty, jen hlasovatelný pozměňovací návrh D1.9, protože je v kolizi.

3. Pokud budou předchozí pozměňovací návrhy nepřijaty, bude hlasován D1.9.

4. Budou hlasovány pozměňovací návrhy A4 a A5.

5. Pozměňovací návrhy D1.1 a D1.8.

6. D1.2.

7. D1.3 a D1.4.

8. D1.5 a D1.6.

9. D1.7.

10. D2.

11. D3.1 a D3.2.

12. Návrh zákona jako celku.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji vám. Chci zeptat, zda je zájem o alternativní proceduru? Někdo navrhuje jinou proceduru? (Poslanec Bauer hovoří s poslankyní Pivoňka Vaňkovou u řečnického pultíku.)

Pan poslanec asi upozorňuje, že stáhl pozměňovací návrh (Poslankyně Pivoňka Vaňková se otáčí k předsedající.), stejně tak jako paní poslankyně - ano. Prosím ještě paní zpravodajku.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Na začátku budeme hlasovat o stažení pozměňovacích návrhů skupiny B a C paní Golasowské a pana poslance Bauera.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Přesně tak. Nyní tedy bych dala hlasovat o proceduře, protože tentokrát je trochu složitější. Sice žádný protinávrh k ní nevidím, ale myslím, že bychom si ji mohli potvrdit hlasováním. Nikdo nenamítá.

Zahajuji hlasování o předložené proceduře tak, jak byla paní zpravodajkou načtena. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 128, je přihlášeno 152 přítomných, pro 152, nikdo proti. Návrh byl přijat.

 

Nyní bychom tedy se vypořádali s jednotlivými hlasováními. Paní zpravodajko, prosím, provázejte nás hlasováními.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Nejprve budeme hlasovat o stažení pozměňovacích návrhů B1 až B6 a C1.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: To znamená, v jednom hlasování obojí stažení (Poslankyně Schillerová hovoří mimo mikrofon: Ne, prosím.) - to by mělo být zvlášť.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Zvlášť? Nejprve budeme hlasovat o stažení pozměňovacích návrhů skupiny B1 až B6 pana poslance Bauera.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro stažení pozměňovacích návrhů pana poslance Bauera B1 až B6? Kdo je proti?

Hlasování číslo 129, je přihlášeno 152 přítomných, pro 81, proti 68. Návrh byl přijat.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Nyní budeme hlasovat o stažení pozměňovacího návrhu C1 paní poslankyně Golasowské.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Kontrola hlasování, posečkáme. Pan poslanec Novák k hlasování.

 

Poslanec Marek Novák: Mně se to nestává často, mně se to nestává vůbec, ale dneska mám v záznamu, že jsem hlasoval pro. Já jsem hlasoval proti a zpochybňuji tímto hlasování. Děkuju.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Ano, je zpochybněno hlasování, proto budeme hlasovat znovu, nejdříve o námitce proti hlasování.

Zahajuji toto hlasování o námitce. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 130, je přihlášeno 152 přítomných, pro 151, proti 1. Námitka byla přijata.

 

Nyní tedy budeme hlasovat znovu, a to opakuji, je o stažení pozměňovacích návrhů, které byly předloženy panem poslancem Bauerem B1 až B6.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro stažení těchto pozměňovacích návrhů? Kdo je proti?

Hlasování číslo 131, je přihlášeno 152 přítomných, pro 78, proti 72. Návrh byl přijat. Prosím, paní zpravodajko.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Nyní budeme hlasovat o stažení pozměňovacího návrhu C1 paní poslankyně Golasowské.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 132, je přihlášeno 152 přítomných, pro 150, proti 1. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále budeme hlasovat návrhy legislativně technických změn, které jsem předložila v rozpravě.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanoviska se nenačítají k legislativně technickým.

Zahajuji hlasování o legislativně technických úpravách. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 133, je přihlášeno 152 přítomných, pro 152. Návrh byl tedy jednomyslně přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále budeme hlasovat pozměňovací návrhy A1 až A3 a A6 až A9.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Pokud se nemýlím, paní zpravodajko, legislativně technické byly dvoje a hlasovali jsme pouze první, takže ještě bychom měli hlasovat druhé legislativně technické úpravy, je to tak?

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Byly dvoje.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: A hlasovali jsme pouze ty prvé. (Zpravodajka: Takže dvakrát.) Takže každé zvlášť.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dobře. Takže budeme hlasovat i druhou legislativně technickou změnu týkající se nahrazení těch let 2023 číslem 2024 a 2024 číslem 2025.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Zahajuji hlasování o druhé legislativně technické úpravě. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 134, je přihlášeno 153 přítomných, pro všech 153. Návrh byl přijat.

 

Nyní se dostáváme k pozměňovacím návrhům.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Takže A1 až A3 a A6 až A9. Budou-li přijaty, je nehlasovatelný D1.9.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Mohu poprosit o stručnou definici pozměňovacích návrhů, protože většinou bývá tento požadavek.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Ano. Jedná se o změnu věkové hranice, do jejíž dosažení nemá být umožněna institucionální ústavní péče ze 4 let věku na dovršených 7 let věku.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Stanovisko? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko předkladatele? (Ministr: Doporučující.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je? Kdo je proti?

Hlasování číslo 135, je přihlášeno 153 přítomných, pro 139, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Tímto je pozměňovací návrh D1.9 nehlasovatelný, a proto nyní budeme hlasovat pozměňovací návrhy A4 a A5. Jedná se o pozměňovací návrhy, které směřují k tomu, aby těm dětem do 4 let věku, které nemohou či nemají možnost být umístěné do náhradní rodinné péče, stát umožnil stabilizovat jejich situaci a tyto děti mohly využívat specializovaných zařízení až na maximální dobu nepřesahující zpravidla dva měsíce.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Děkuji. Stanovisko? (Zpravodajka: Doporučující.) Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 136, je přihlášeno 152 přítomných, pro 152. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme pozměňovací návrhy D1.1 a D1.8. Řeší a upravují například možnost uzavření veřejnoprávní smlouvy mezi Ministerstvem práce a sociálních věcí a držitelem poštovní licence, jejímž předmětem je výkon státní správy na úseku dotčených nepojistných sociálních dávek. Stanovisko výboru je doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 137, je přihlášeno 153 přítomných, pro 153. Návrh byl tedy jednomyslně přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme pozměňovací návrh D1.2, který upravuje textaci zaměstnanců OSPOD ve vztahu k obecnímu úřadu. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 138, je přihlášeno 153 přítomných, pro 152, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme o sloučených bodech D1.3 a D1.4, které narovnávají práva ale i povinnosti při pěstounské péči s povinnostmi a právy při takzvaném svěřenectví podle § 953 občanského zákoníku. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 139, je přihlášeno 153 přítomných, pro 150, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme o sloučených bodech D1.5 a D1.6, které upravují možnost nedoručení oznámení o změně výše dávky v situacích, kdy ke změně došlo ze zřejmého důvodu, například změnou zákona. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 140, přihlášeno 152 přítomných, pro 151, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme o bodu D1.7, který upravuje vedení záznamů a jiných písemností souvisejících s výkonem funkce poručníka nebo opatrovníka. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 141, přihlášeno 152 přítomných, pro 151, proti nikdo. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme o bodu D2, kdy do zákona o sociálně-právní ochraně dětí se doplňuje vymezení působnosti Ministerstva práce a sociálních věcí při řízení, kontrole a metodickém usměrňování výkonu státní správy na úseku sociálně-právní ochrany dětí. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 142, přihlášeno 152 přítomných, pro 152. Návrh byl přijat. Prosím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Dále hlasujeme o sloučených bodech D3.1 a D3.2. Tyto pozměňovací návrhy nad rámec novely navrhují v případě, kdy dlouhodobý nebo přechodný pěstoun pečuje o tři a více dětí nebo alespoň o jedno dítě závislé ve stupni závislosti II až IV navýšit příspěvek měsíčně o 1 500 korun. Stanovisko výboru: doporučující.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Stanovisko předkladatele? (Ministr: Souhlas.)

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 143, přihlášeno 152 přítomných, pro všech 152. Návrh byl přijat.

 

Nyní jsme se tedy vypořádali se všemi pozměňovacími návrhy, pokud se nemýlím.

 

Poslankyně Pavla Pivoňka Vaňková: Ano, vypořádali jsme se se všemi a prosím o hlasování zákona jako celku.

 

Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Přesně tak. O všech návrzích tedy bylo hlasováno a přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, podle sněmovního tisku 573, ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 144, přihlášeno 152 přítomných, pro 139, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji panu předkladateli, děkuji paní zpravodajce a končím projednávání tohoto bodu.

 

Otevírám projednávání bodu

Aktualizováno 16. 7. 2024 v 14:37.




Přihlásit/registrovat se do ISP