(pokračuje Tomio Okamura)
Tady je shoda i s Evropskou komisí, přičemž srpnová predikce počítala letos s růstem o 1,2 procenta a na příští rok o 2,8 procenta. Vyšší je i nový odhad inflace, která by měla letos skončit průměrně na hodnotě 2,5 procenta a příští rok na úrovni 2,6 procenta, tedy když to zase shrnu, nad průměrem Evropské unie - nad průměrem Evropské unie, takže opět patříme k těm horším zemím i v rámci Evropské unie - zatímco předchozí prognóza předpovídala letošní inflaci ve výši 2,2 procenta a na příští rok 2 procenta. Guvernér České národní banky Aleš Michl rovněž prohlásil, že se naše ekonomika pohybuje pod svým potenciálem, domácí poptávka i spotřeba domácností jsou na nízké úrovni a míru inflace označuje guvernér Michl za zvýšenou.
Samozřejmě, toto je vše vina a odpovědnost Fialovy vlády, která svojí nekompetentní politikou nastartovala dlouhodobou inflaci a zvýšením všech typů daní a odvodů na dlouhou dobu způsobila propad reálných mezd a kupní síly občanů i ztrátu ekonomické konkurenceschopnosti českých firem. Nižší hospodářský růst oproti předchozím předpokladům taktéž způsobí výpadek očekávaných rozpočtových příjmů, a tím i další růst rozpočtového deficitu a státního dluhu. Jedním z prvořadých úkolů budoucí české vlády, které se chce hnutí SPD svými odborníky účastnit, bude co nejrychlejší obnova hospodářského růstu České republiky.
Jako bod číslo 7 na schůzi Poslanecké sněmovny chci navrhnout bod s názvem Zničující energetická a klimatická politika EU vážně ohrožuje zaměstnanost a automobilový průmysl v České republice. Co k tomu dodám? Začíná u nás propouštění zaměstnanců. Spolková vláda kancléře Olafa Scholze - protože Německo v tomto hraje zásadní roli - se rozpadla, Německo se ocitlo v hluboké politické krizi a situace směřuje k předčasným volbám. Proč o tom mluvím? Protože Německo má právě vliv na naši ekonomiku a jednostranná orientace České republiky na Německo, kterou už dlouhodobě, co jsem v politice, celá léta říkám, že je to chybná politika se soustředit v podstatě jenom na jednu stranu obchodně a ekonomicky a že je potřeba diverzifikovat export a obchod, abychom byli méně náchylní k výkyvům, ale vy to tady neslyšíte a teď dochází na moje slova. Za většinou stávajících problémů Německa stojí šílená zelená politika Green Deal EU, která drtí ekonomiku, a nezvládnutá nejen ilegální migrace, kterou prosazuje Evropská komise, samozřejmě Fialova vláda a další i němečtí progresivističtí politici. Německo již vloni uzavřelo své tři poslední funkční jaderné elektrárny a v současné době se očekává uzavírání továren automobilových koncernů BMW a Volkswagen, které se potýkají s poklesem produkce z důvodu nízké poptávky po elektromobilech, rostoucími cenami energií a masivním dovozem kvalitních a levnějších automobilů, zejména z Číny. Hospodářská stagnace v Německu má právě z důvodů, o kterých jsem hovořil, dopad i na Českou republiku, a to zejména na náš automobilový průmysl - který je ovšem pro nás ekonomicky klíčový, protože jsme tímto směrem zaměřeni - a jeho dodavatelské řetězce ve formě poklesu poptávky a ztráty pracovních míst.
Samozřejmě u těch aut, to je - když ještě něco dodám - je to skutečně zcela takový signifikantní ukazatel špatné a chybné politiky Evropské unie, protože nejdřív tihleti progresivisti, tihleti liberálové a tihleti prounijní politici, já bych řekl tihleti probruselští nohsledi bez jakéhokoli kritického pohledu - co tady předvádí právě třeba Fialova vláda - slepě tlačí Green Deal, vymysleli Green Deal a na základě toho prosadili zákaz prodeje aut se spalovacími motory od roku 2035. No a teď se... My jsme samozřejmě proti zákazu prodeje aut se spalovacími motory, prosazujeme, aby to zůstalo, možnost výroby. Elektromobily můžou být alternativou, ale určitě ne jedinou volbou, z našeho pohledu. No a teď došlo k situaci, to je úplně... Normálně bych se tomu musel zasmát, ale mně to k smíchu vůbec nepřipadá, protože v Evropě žiju a Evropa jde tímto ekonomicky do kopru postupně. Je to jeden z mnoha faktorů, který je úplně příznačný pro tohleto.
Vymyslel se Green Deal a že se bude jezdit jenom elektroauty, ale v uvozovkách vládními politiky nenáviděná Čína Evropu technologicky předběhla, okamžitě se přizpůsobila tomuhletomu evropskému trendu, předběhli nás technologicky, začali vyrábět mnohem kvalitnější a levnější elektromobily a teďka začali válcovat evropský trh, zatímco evropské automobilky samy zaostaly, takže se dostávají ekonomicky do problémů. Samy si zasely tyhlety eurohujerské vlády, tihleti blázni v rámci Green Dealu, kteří prosazují tenhleten projekt, který není realistický. Všichni jsme určitě pro ochranu přírody, SPD taky, ale musí to být rozumným způsobem, realistickým, a ne právě tím sebezničujícím způsobem.
Teďka Číňani sem importují tyhlety kvalitní, levné elektromobily, kde technologicky předběhli evropské výrobce, a co udělá Evropa? Místo aby zrušila Green Deal a vrátila Evropě konkurenceschopnost, tak hovoří o zavádění cel na čínská auta a na dovoz čínských aut. Jak na to reagovala Čína? - To je opravdu... Mně je z toho smutno. - Čína na to reagovala tak, že uzavřela strategické partnerství s Maďarskem, teďka už i se Slovenskem a postaví továrnu na elektromobily v Maďarsku, takže na to nelze uvalit cla, protože Maďarsko je v Evropské unii, takže budou prodávat dál. To je neuvěřitelné, co tady předvádíte, Fialova vláda a vedení Evropské unie. To znamená, opět jsme... jste z nás udělali úplný pitomce.
V Americe teďka vyhrál Trump - kterému jsem samozřejmě fandil a podporuju ho - výsledkem ale ekonomicky bude to - protože ta politika je správná, ukončit války, nezačínat konflikty, do Ameriky jen legálně, říká, takže je proti nelegální migraci, to je samozřejmě správný vítr, který když zavane i do Evropy, tak doufám, že to přispěje ke změně evropské politiky - ale co to znamená ekonomicky pro nás? Ekonomicky je to samozřejmě... se Evropa dostane do dalších problémů kvůli těmhletěm progresivistickým politikům, protože Trump... Podle předpokladů akcie už stouply, bude mít americkou ekonomiku na prvním místě, Amerika na prvním místě, to znamená, samozřejmě bude se to snažit akcelerovat a vidí právě soupeře v Číně a v BRICSu.
No a Evropská unie se ocitá úplně na vedlejší koleji s Green Dealem a dalšími nesmysly. Ještě jsme si... ještě jste si zvolili - my ne teda - ale vy jste si zvolili do čela na pět let Ursulu von der Leyen, která to všechno způsobila. To znamená, my jsme úplně... To opravdu jde od deseti k pěti a vlastně ekonomicky nebudeme mít ani pořádně co nabídnout, takže tohleto je současný stav, a vyzýváme proto vládu Petra Fialy, aby na tyto skutečnosti reagovala takovými kroky, které by konkrétně tedy v tomto konkrétním případě pomohly českému automobilovému průmyslu, protože... - navíc se začíná i propouštět zaměstnance už v automobilovém průmyslu v Čechách - a pomohla mu se adaptovat na měnící podmínky na trhu.
Co k tomu vede? Je potřeba jasně a hlasitě odmítnout zničující Green Deal Evropské unie a také změnit naši jednostrannou ekonomickou orientaci na Německo a některé další západní země, tu jednostrannou orientaci, a hledat nové příležitosti i jinde - ekonomické příležitosti - včetně států sdružených v BRICS. Znova upozorňuju, že se státy, jako je Čína, ale i s tím Ruskem, západní země běžně obchodují i v současné době, takže vydělávají peníze na obchodu, my jsme se kvůli aktivistické Fialově vládě odstřihli a výsledkem je samozřejmě obrovský ekonomický problém České republiky, ekonomika neroste tak, jak chceme, začíná se propouštět, reálné mzdy také nerostou tak, jak bychom chtěli, no a jde to od desíti k pěti. Děkuji za pozornost a to jsou moje návrhy. (Potlesk poslanců hnutí SPD.)
Předsedkyně PSP Markéta Pekarová Adamová: Nyní je přihlášen s přednostním právem pan předseda Michálek, následně se s přednostním právem přihlásila paní ministryně Černochová. Prosím, máte slovo. ***